Kesäkuun Keijut marraskuussa

:love::love:Laskettu aika Kesäkuussa 2017 :love:



Tiedot muodossa: Laskettu aika / nimimerkki / ikä / synnytyssairaala / monesko lapsi/synnytys

Tiedot punaisella värillä korostettuna, niin listan päivittäjä huomaa ne helpommin. Tekstin väriä saa muutettua pisaran kuvasta painamalla.

Facebookiin on perustettu salainen ryhmä. Mukaan pääsee laittamalla yv Murunmamille! :)

Odottajat:

1.6
Kaksinkarkuteillä / 19 / K-SKS / 2
Miaaak / 21 / VKS / 1

2.6
Mymmykkä / 32 7 P-HKS / 4
Särö78 / 37 / KYS / 3
Cätrik33 / 31 / LS tai TYKS / 2
Tinkula / 31 / P-HKS / 4

3.6
Ripsi83 / 33 / LKS / 2
Lahja* / 36 / EKKS / 2

4.6
Fujin / 27 / - / 2
Murunmami / 30 / - / 3

Papunen84 / 31 / - / 3
hanmum/29/hus/1


5.6

Nobelius / 25 / KYS / 2
mimma] / 23 / Seks / 3


6.6
velmunkikatus / 35 / TAYS / 5

7.6
Velmis / 33 / - / 1
Sohfia / 32 / P-HKS / 1
Drontti / 20 / KSSHP / 1
Albela / 38 / TYKS / 2
ElliNooraJ / 25 / KOKS / 1

8.6
heikura79 / - / - / 3
Anki84 / 32 / NKL / 2
Ruutinen / 35 / KAKS / 3

9.6
ada amelia / 26 / - / 3
julia05 / 30 / TAYS / 2

Murupiltti / 30 / - / 1

10.6
MrsInfelice / 30 / TYKS / 2
sitruunasorbetti / 39 / - / 3

11.6
LiinaLiina / 38 / - / 3
nutella / 40 / TYKS / 3
emuliaa / 22 / HYS / 1
mhhoo / 31 / TYKS / 2

12.6
Emiliaksi / 31 / - / 4

13.6
tiutiia / 25 / - / 1

14.6
Liz85 / 30 / Oys / 1

15.6
mommy85 / 31 / Kätilöopisto / 3
mila1 / 21 / NKL / 1
simpukka16 / 24 / TAYS / 1

16.6
aniara / 31 / HUS alue / 2 lapsi, ensimmäinen raskaus
Machmatin / 28 / - / 1
Skara / 27 / OYS / 2

17.6
Eleonoora / 24 / OYS / 2
Malin86 / 29 / - / 1

18.6
Armadillo / 33 / Satks / 2
MerMer / 24 / KYS / 1

19.6
Höytyvä / - / Kaks / 2

20.6
mannamakaroni / 28 / - / 1

21.6
Hellä84 / 32 / TAYS / 3
Annenna / 26 / JS tai KOS / 2

22.6
Baby_ / 28 / TAYS / 1
Nuu_Nuu / 29 / - / 3

23.6
Prinsessa123 / 24 / - / 2
Riida / 32 / KOS / 2
Canela / 34 / - / 1
tinzu83 / 33 / TYKS / 5

24.6
Lumiukko84 / 32 / Koks / 1

Sanna_84 / 32 / TAYS / 4
sassa7 / 28 / VKS / 1


25.6
Tiidula / 31 / Satks / 3
Haaveissavauva / 25 / TAYS / 1

26.6
eejo / 34 / TAYS / 3

27.6

tuikkija / 37 / - / 3

28.6

29.6
Viizplus / 37 / TAYS / 6

30.6


Synnytyssairaalat:
E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
SKS: Savonlinnan keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala

Edelliset ketjut:

Syys-
http://kaksplus.fi/threads/kesaekuun-keijukaiset-2017.2481976/page-3

Loka-
http://kaksplus.fi/threads/kesaekuun-keijut-2017-lokakuu.2482405/
 
Viimeksi muokattu:
Minäpäs alottelen täällä. :)

Toivon tosi paljon että imettäminen onnistuu, ensimmäisen kanssa loppui kahden kk:n jälkeen, kun maitoa ei enää tullut tarpeeksi. jotenkin tuntuu et tuskin onnistuu paremmin tälläkään kertaa.. :unsure:

Alkaa niin ärsyttämään tämä huono ja vetämätön olo, liikunnat on jääny ihan nolliin lukuunottamatta paria puolen tunnin kävelylenkkiä ja kotonakaan ei saa tehtyä ku pakolliset jutut.. :( viikonloppuna pitäs käyä ravintolassa juhlistamassa miehen kans kymmenvuotista yhteistä taivalta, mut ei oikein mikään ruoka maistu..:confused:
 
Me ei olla nimiä mietitty vielä sen ihmeemmin. Katsotaan ehkä rakenneultran aikoihin. Pojalle oli jo aiemmin vaikea keksiä nimi, tytölle ois monta vaihtoehtoa varmasti :)

Esikoisella on oma tili johon hänen lapsilisä menee joka kuukausi, samoin lahjaksi saadut rahat ja hänen säästöpossu rahat (eli meidän pullonpalautus rahat) menee säästötilille. Osakkeita on myös jonkun verran ja joululahjaksi saa vähän lisää.
Toiselle lapselle avataan tili myös ja saman verran lapsilisää ohjataan hänen tililleen menemään ja lahjarahat ym saman käytännön mukaisesti. 18-vuotiaaksi asti tilit on ns. suljettu ja sitten katsotaan miten avataan käyttöön. Osakkeita toiselle lapselle tulee varmaan jo nyt joulukuussa.

Enää pari-kolme viikkoa niin kerrotaan kaikille uudesta tulokkaasta :D jännää! Katsotaan mitä isovanhemmat sanoo, yllättyivät niin iloisesti ensimmäisestä lapsesta jo ettei riemulla rajaa toisen kohdalla varmaan ole ;) Onko ketään ketä jännittää kertoa jollekulle mahdollisen negatiivisen vastaanoton vuoksi?
 
Sepäs lähti äkäseen.

Täällä ei oo nimiä mietitty yhtään. Pojalle ois varmasti vaikeempi keksiä. Nimiasia saa varmaan odottaa syntymään asti, kun ei haluta tietää etukäteen sukupuolta. Vaikka kyllä sitä varmaan pohtii niitä nimiä raskauden aikana.

Minua jännittää kyllä kertoa. On tullut huomattua, että mitä useampi lapsi niin sitä vähempi aitoja onnitteluja. Ei varmaan kukaan tarkota pahaa mutta semmonen fiilis on jääny kolmannen kohdalla. Ja se jälkeen monelta sai kuulla "ettehän te nyt enää meinaa". Siks en haluaiskaan ollenkaan kertoa vaan haluisin antaa ihmisten huomata itsekseen jos huomaavat.
 
  • Tykkää
Reactions: mommy85
@Skara jos oot Facebookissa niin kannattaa liittyä sellaiseen ryhmään kuin Imetyksen Tuki ry. Se ryhmä on iso syy siihen, että meidän imetys onnistui. Kukaan ei ollut kertonut mitään mistään tiheän imun kausista yms. ennen kyseistä ryhmää. Sain sieltä ihan valtavasti tietoa pelkästään lukemalla muiden juttuja. Toinen hyvä sivu fb:ssä on Laktivistiäiti ja sieltä ne faktakuvat. Tsemppiä! Uskon vahvasti, että teillä imetys tulee onnistumaan :)

Omanapa. Eilen varhaisultra ja yllätys oli melkoinen kun käveltiin sisälle aika skeptisinä sen suhteen onko kukaan elossa ja ulos kaksosuutisten kanssa. Fiilis on edelleen hämmentynyt ja pöllämystynyt. Katson ultrakuvaa uudestaan ja uudestaan ja mietin mitä oikein tapahtui :LOL:
Molemmat vastasivat viikkoja ja sydämet sykkivät mallikkaasti molemmilla. Olo on onnellinen :love:

Fujin & tyypit 9+2
 
27.6.2017 / tuikkija / 37 / - / 3

Kappas, oli jäänyt laittamatta toi punanen korostus, mutta tuossa nyt on, jos laittaapi listaan :)

Täällä kärsitään edelleen järkyttävästä turvotuksesta. Illasta varsinkin ei meinaa pystyä istumaan ollenkaan, kun turvotus ahdistaa ja tekee huonon olon. Farkkuja en edes kuvittele laittavani töihin. En haluaisi kenenkään töissä varsinkaan tietävän asiasta, joten tarvitaan vähän mielekuvitusta pukeutumiseen :whistle:

Imetystä odotan jälleen innolla, on se vaan niin ainutlaatuista aikaa äidin ja lapsen elämässä. Toisaalta toivon, että lapselle kelpaisi joskus pullokin, niin saa isäkin ruokkia pientä :)

Vielä viikko ultraan...
6+0
 
@Skara jos oot Facebookissa niin kannattaa liittyä sellaiseen ryhmään kuin Imetyksen Tuki ry. Se ryhmä on iso syy siihen, että meidän imetys onnistui. Kukaan ei ollut kertonut mitään mistään tiheän imun kausista yms. ennen kyseistä ryhmää. Sain sieltä ihan valtavasti tietoa pelkästään lukemalla muiden juttuja. Toinen hyvä sivu fb:ssä on Laktivistiäiti ja sieltä ne faktakuvat. Tsemppiä! Uskon vahvasti, että teillä imetys tulee onnistumaan :)

Omanapa. Eilen varhaisultra ja yllätys oli melkoinen kun käveltiin sisälle aika skeptisinä sen suhteen onko kukaan elossa ja ulos kaksosuutisten kanssa. Fiilis on edelleen hämmentynyt ja pöllämystynyt. Katson ultrakuvaa uudestaan ja uudestaan ja mietin mitä oikein tapahtui :LOL:
Molemmat vastasivat viikkoja ja sydämet sykkivät mallikkaasti molemmilla. Olo on onnellinen :love:

Fujin & tyypit 9+2
Kiitos vinkeistä, toivotaan et menis paremmin:barefoot:
Vau, mitä uutisia, onnea kaksosista :)
 
  • Tykkää
Reactions: Fujin
Hain dopplerini tänään lainasta, ja löysin pienen sykkeen pitkän etsinnän jälkeen. Voin sanoa, että oli hankala löytää ja meinasin jo luovuttaa, eli älkää tosiaan hätääntykö jos sitä ei heti löydy. Löytyy ihan häpyluun päältä ja vain pienestä kohdasta saa kuuluviin.
Nyt hyvillä mielillä huomisaamun ultraan,kun tietää ainakin pienen olevan hengissä sielä.

Onnea kaksosuutisista Fujille!
Juuri tulin sukulais kaksosia hellittelemästä, on ne vaan tupla ihania :)

mimma 8+5
 
Kiitos Ruutinen uudesta pinosta!

Onnea Fujin kaksosuutisista:love:

Mulla alkaa jo farkut painaa alamahasta, pitää varmaan kohta lähtee kattelemaan äitiysfarkkuja. Mut mikä parasta, pahin kuvotus, heikotus ja väsymys taitaa alkaa hellittää, jipii! :D

Särö 9+4
 
  • Tykkää
Reactions: velmis
Hei! Tulen uutena mukaan tänne. Olen jo viime kuun teitä seurannut ja mukana elänyt, mutta vasta nyt uskaltauduin kirjottamaan. :)

Meillä esikoinen tulossa kahden ja puolen vuoden yrittämisen jälkeen. Ensimmäisestä pakastetun alkion siirrosta tarttui matkaan. Aika jännittyneet ja epäuskoiset fiilikset on, toivois vaan että ois nopeesti riskiviikot takana ja uskaltaisi vähän tästä nauttiakkin. :)

Oireet on ollu aika vähäisiä, tai muutaman viikon oli kuvotusta vähän enemmänkin, nyt tuntuu että viikonlopun aikana hävisi sekin. Nyt lähinnä rinnat turvoksissa ja kauhee huoli, että onkohan kaikki hyvin. Vatsaa toki välillä nippailee, ja oikeestaan ihan uudenlainen tyyli ollu nyt viikon sisällä, varmaan johtuu kohdun suuremmasta koosta. Varhais ultra saatiin klinikalta automaattisesti, siellä oli kaikki hyvin ja yks vaan tulossa. :)
Tällähetkellä ois viiko 9+4. :)

4.6./hanmum/29/hus/1
 
Tänään oli neuvola ja se oli tosi mukava kokemus. Harmillisesti meidän neuvolatäti oli vikoja viikkoja töissä tuolla, eli seuraavalla kerralla on eri tyyppi. Mutta ehkäpä hänkin on yhtä mukava. :)

Neuvolassa kuunneltiin myös sydänäänet, meidän pyynnöstä. Oli aivan mielettömän liikuttavaa kuulla ne. :love:

Neuvolassa selvis myös, että synnytyssairaala selviää käytännössä vasta kun synnytys koittaa. Eipä tuo minua mitenkään haittaa, sinne mennään minne käsketään. :)

Mulla on ollut ihmeelliset kaksi päivää pahoinvoinnin suhteen. Eilen oksensin vain kerran ja tänään en ole toistaiseksi joutunut. Paha olo on kyllä, mutta lievempänä. Olen ollut molempina päivinä liikenteessä ja selvinnyt siitä kunnialla. Tuntuu, että olen taas elossa ja mukana maailman menossa. (y) Kun vielä kuuli sen sykkeenkin tänään niin osaa nauttia tästä olon paranemisesta täysillä. :)

rv 9+0
 
  • Tykkää
Reactions: mimma]
Tääläkin oli mukava neuvola käynti. Ekan kerran meni niinpäin, notta raskaus olikin muutama päivä pidemmällä kun luulin :)
Ultrasi ja sielä kölli pienikokoinen pavun näköinen tyyppi <3 Täti meinas, notta liikkuikin pikkasen jo.

Ja Velmis ja Hanmum täälä kans alkaa pahaolo väistyä ja olo on välillä jopa liiankin normaali, lähinnä vain rinnat raskaammat ja mahassa juurikin tommosta nippailu ja noustessa vihlaisuja. Mutta esim kahden edellisen hyvänpäivän jälkeen, tänään oon saanu oksentaa lähes kaiken pihalle mitä suuhun olen laittanut.. Silti olo on parempi, väsy ei ole enää tappava ja muutenkin tuntuu, että maailma pyörii taas.:)

Laittaako joku mulle uuden lasketun : mimma] 5.6.17

mimma ja mytty 9+3
 
  • Tykkää
Reactions: velmis
Hei.

Otatteko Influenssa rokotusta? itse saisin työpaikan puolesta, ennen en ole ottanut mutta kuulemma suositellaan jos on raskaana koska jos töistä tartunnan saa niin lapselle voi olla haitaksi.
En tiedä ottaako vai ei. Jännittää tommoset rokotukset et miten siihen itsekin reagoi ku ennen en ole ottanut.. lääkäri eilen katsoi että ekalla raskauskolmanneksella on paljon tutkittua tietoa että ei ole haitallista alkiolle/sikiölle. Kun sitäkin mietin että ottaako ny vai vasta kun rv12 tulee täyteen.

Joo taas olen sairaslomalla.. oksentelu on kamalaa..töistä ei eilen tullut mitään. ja työpaikalla nyt muutkin huomasi kun yrjöilin. Asiakastyö ei onnistunut joten pomolle oli nyt kerrottava et mikä tää juttu on ku taas pahoinvoinnin ja oksentelun takii saikulle.

Tänää yritin ruokaa tehdä ja oksennushan siinä alkoi lentää.. kaikki hajut ällöttää tublasti. Ennen pyykinpesuaine tuoksui huvältä..ny oksennan sen hajusta ja piti vaihtaa merkkiä mut seki ällöttää. Joten hajutonta seuraavaksi. En ymmärrä miksi tuoksutkin haisee pahalle , onko muille samaa?
Ymmärrän ku kissan ruoka haisee muutenkin..nyt sekin haju on kamala ja aina oksennus tulee ku se märkäruoka haisee.
Menispä viikot nopeesti.

Eilen näin vauvast ekaa kertaa unta
Onko muut nähny tulevasta vauvasta unia?
 
@julia05 mä pohdin kans täällä tota influenssarokotusta. Neuvolatäti siitä tänään puhui ja sitä suositteli, mutta mäkään en ole koskaan ottanut sitä ja jotenkin hirvittää ottaa se ekaa kertaa kun on raskaana. Täysin riskitön kun ei sekään ole. En yhtään tiedä mitä tehdä. :oops:

Mua yrjöttää yks shampoo ja koko purkki piti poistaa kylppäristä kun pelkkä sen näkeminen saa oksennuksen kurkkuun! Toinen on yks vartalovoide, jota en voi nyt käyttää kun haisee niin kamalalta.
 
Täällä käyty tänään varhaisultrassa ja pieni sydän siellä jumputti :love: Jännitin niin kauheasti tuota ultraa, että hyvä ettei itku tullut. Minut ultrasi lääkäri, joka hoiti myös minun edellisen keskenmenon, joten hän onneksi ymmärsi hyvin pelkojani. Sain myös uuden ultra-ajan parin viikon päähän. :)

Tässä raskaudessa oireita on kyllä ollut riittämiin, toisin kuin keskenmenneissä. Olo on ollut kamala jo lähes kaksi viikkoa ja syöminen on tosi tukalaa. Hedelmillä ja smoothieilla oon aika pitkälti elelly, välillä menee vähän leipää. Pojan syöttäminen on yhtä tuskaa, kun en kestäis nähdä enkä haistaa pojan ruokaa :sick: ja ruuanlaitto tekee myös tosi pahaa. Tänään on ollut kyllä jo himpun verran parempi päivä, josko se tästä pikkuhiljaa helpottaa. Ja sinänsä oon kiitollinen oireista, koska ne auttaa uskomaan, että kaikki on hyvin :)

Raskauteen liittyviä unia oon nähny kaksi. Toinen oli kamala keskenmeno uni ja toinen taas kiva synnytys uni. Synnytin kontillani, ei sattunut lainkaan ja koko homma oli ohi hujauksessa :LOL: Sitten ihmettelin siinä, että joko se on ohi, kun ei sattunutkaan vielä mihinkään :ROFLMAO:

Annenna 7+0
 
Itse ajattelin ottaa influenssarokotuksen, toivottavasti saataisiin ensi viikolla neuvolassa koko perhe se rokotus! Ei olla otettu ennen ekan lapsen odotusta mutta siitä lähtien kyllä. Meillä on ollu positiivinen kokemus mutta toki hahmotetaan myös riskit. Vaikea kysymys.

Mä oon nähnyt unia lähinnä keskenmenosta! :unsure: Se pelottaa mua edelleen tosi paljon vaikka lääkäri varhaisultrassa lupaili että enää tosi pieni todennäköisyys mennä kesken kun sydän sykkii ja kaikki vastaa viikkoja. Huomenna menen uudelleen ultraan kun sattuu todella paljon toisessa munasarjassaa oleva kysta joka ei jostain syystä ole poistunut. Tai siis luulen että se sattuu. Voi toki olla jotain muutakin. Liekö sitten ivf hoitojen perua tuo kysta ja kivut...

Olo on ollut vähän parempi viime päivät mutta väsymys on ihan armotonta!

Rv 7+5
 
Mä otin influenssarokotteen nyt ja viime raskaudessa. Olkapäätä jomotti vähän yhden illan ajan, ei muita oireita. Pieni paha pikku jonotus kun influenssa :S Mies ja poika saa rokotteen myös ens viikolla. Viime vuoden aikana ei sairastettu mitään, eli oli siitä rokotteesta jotain hyötyä varmasti :)

Unia en oo vielä nähny. Eiköhän jossain vaiheessa joku ennustusuni tule :)

Onko teillä tuntemuksia tulevasta tytöstä tai pojasta? Mulla on nyt vähän tyttöfiilis ja puhutaankin vauvasta "rusetti" nimellä nyt :) mielikuvissa masussa on pikkuinen rusetti päässä.

Nobelius & Rusetti 9+2
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on tyttöfiilis. Ollut alusta saakka, mutta veikkaan että pahoinvointi on tehnyt osansa sen olon syntymiseen (esikoinen poika ja alkuraskaus helppo ja aika oireeton). Ei ole väliä kummat tulee, mutta mielenkiinnolla odotetaan :)
 
Mäkin ajattelin ottaa influenssarokotteen. Mutta missähän vaiheessa se otetaan?

Ekalla neuvolakäynnillä sitä kysyttiin ja sanoin että haluan ottaa mutta muuta puhetta ei siitä ollut, liekö unohtui?

9+6
 

Yhteistyössä