Kesäkuun kullanmurut 2015 **Lokakuu**

Oii, ihanaa, että ultrakuulumsia tullut :)

Ja tervetuloa uusille, ihanaa, että teitä tulee lisää tänne! :)

Itsekin joutuu odottamaan sitä ultraa sinne lähemmäs rv12..toiv tää aika menis nopee :) Ja oon kyl sama mieltä, et neuvolaan kaikille ultra alkuun, näin tosiaan saadaan tietää onko siellä mahassa kasvavaa elämää lainkaan mahdollisimman ajoissa. Koska mitä pidemmälle mennään niin riskitkin kasvavat mm.kohdunulkopuolinen. Muutoinkin se saisi raskauden eritavalla todemmantuntuiseksi.

Tupakoimisesta, NeitiMi, hienoa, että olet päättänyt lopettaa tupakoinnin lapsenkin takia :) Itsekin esikoista odottaessa lopetin tupakoinnin. Se oli itseasiassa yllättäem helppoa, ihan vain sen takia, kun oli kyseessä minun lapseni. Ja auttoi se pahoinvointikin asiaan todella paljon, ei vaan pystynyt edes miettimään tupakkaa, kun oli jo oksennukset suussa :D Tsemppiä! Pystyt siihen! :)

Mä oon jotenkin ihan ihmeissäni tästä, et mun pahoinvointi sijoittuu aamuun ja ILTAAN. Kokoajan sellanen kuvotus voimistuu näin iltaa myöten ja NÄRÄSTYS. Huh, jotenkin hassua. Aikasemmat tosiaan niin 24/7 oksentelua ja nyt pystyn leinkilläkin käymään ja olo on mahtava..tosin ruokaa tarttee sen jälkeen :)

Ja nää rinnat. Mun tissit on kasvanu nii paljon, että tainnu tulla lisää raskausarpia. Aikasemmat raskaudet jättäny raskausarpi sädekehät ympäri rintoja, lapset sen verran isoja jo, että aikaa kulunut ja arvet vaalentunu täysin. Nyt tänää näin kaksi punaista, tuoretta raskausarpea. Kuinka nää nyt näin kasvaa!!!!??? :D Onko muilla tällaista???
 
Vielä kertomisesta..

Mä olen kertonu todella monelle jo tästä. Ihan vaan senkin takia, että olen päässyt purkaa meidän perheen tilannetta. Ja olen taas löytänyt/huomannut ystävistäni aivan mahtavan tukijoukon. Olen niin onnellinen, kuinka mua on tuettu tässä asiassa ja innoissaan ovat :) Joten toivotaan nyt, että täällä mahassa on elävä olento, joka päivä päivemmältä vahvistuu ja joskus joulukuussa näkisin nt-ultrassa pikkusen <3
 
  • Tykkää
Reactions: Valkoinen
Kiitos kaikille tsempityksistä.
Ei näkynyt sydämen läpätystä. Kuvaa ei kai saanut suuremmaksi, kun oli niin aatamin aikuinen terveyskeskuksen ultra. Enkä kysynytkään. Lääkäri oli niin pahalla päällä, ei olisi halunnut meidän näkevän ultrausta ollenkaan. Minä kun pyysin mieheni katsomaan, niin lääkäri töksäytti, että tule nyt isäkin sitten, kun äiti kurkkii täällä koko ajan! Ei kätellyt meitä ollenkaan, vaan sisään purjehtiessaan kysyi. Minkäslainen tapaus täällä on?
Onneksi terkka on ihana.

Minunkin mielestä kaikkilla saisi olla ultraus mahdollisuus eka neuvolassa. Minäkin olisin mennyt ensiviikolla 9vk:n verikokeisiin yms. ja kaikki olisi ollut turhaa. Ja nt ultrassakin olisi oltu liian aikaiseen.

Ruoasta, söisin porkkanaa, mutten pysty, se on ainut joka närästää. Mikään muu ei ole vielä närästänyt, onneksi. Kypsennettynä menee, muttakun porkkanaraaste puolukoiden kanssa olisi niin ihanaa.

Onnea kaikille tuleviin ultriin!
 
Hohhoi.. Mä oon niin laiskistunu tän päivityshomman kans. Vetäkääpä nyt pitkää tikkua ku ottaa päivitys urakan ens kuussa? :D

Mua kuvottaa edelleen mutta silti mulla on jotenki tunne että kaikki ei oo välttämättä hyvin. Eka neuvola on vasta ens maanantaina, ikuisuus!! Ja ultrasta ei oo tietookaan, sinne saan tietää ajan vasta ens tai sitä seuraavalla viikolla. :(

Jennyliini""&pien 9+2
 
Apua! Onko kellään muulla ollut vuotoja? Tänään aamulla sängystä ylös noustessa lorahti housuihin ja järkytys oli tosi suuri kun vessassa käydessä huomasin sen olevan ruskeeta :( Nyt ei pariin tuntiin ole mitään tullut eikä kipuja ole ollenkaan, ihan pieni paineen tunne alavatsassa, mitä nyt ollut jo muutaman viikon. Varsinkin kun perjantain ultrassa oli kaikki hyvin, niin haluaisi uskoa, että vuoto on ihan harmitonta, mutta pelottaa silti ihan kamalasti :'(

Hep87 rv 6+6
 
Paljon on taas tullut uusia ja uusia juttuja! Tsemppiä kaikille. :)

Täällä olo on aika normaali, mikä tietysti myös huolestuttaa. Ainoastaan lämpöily jatkuu, mutta muuten nyt jo viikon verran on mennyt lähes kaikenlainen ruoka alas, vaikkakin mieluiten maistuu kylmät välipalat kuten jogurtti ja leipä.

Huomenna eka neuvola ja käsittääkseni siellä ei vielä tehdä mitään. Eka kunnallinen ultra sitten reilun parin viikon päästä. Jotenkin tosi kuumottavaa tämä odotus varhaisultran ja nt-ultran välillä, kun kaikenlaista voi käydä. Doppleri on kotona lainassa kaverilta, mutta en sitä ihan vielä ajatellut koittaa.

Alkuun kilo lähti painosta, kun mikään ei maistunut, mutta nyt kun noussut lämpö ja paha olo on estänyt liikunnan ja ruokakin taas maistuu, pelkään että kiloja on tullut pari lähtöpainosta lisää. Täytyy ottaa itseään niskasta kiinni, jotta ei lähde ihan käsistä...

Boni 8+6
 
Täällä käy keskustelu niin vilkkaana, oon tainnu tippua jo kelkasta aikaa sitten. :D

Varhaisultra oli eilen ja aamulla mietin juuri, että voin sanoa lekurille, ettei ole ollut minkäänlaista vuotoa eikä kipujakaan juuri lainkaan. No eiköhän sitten päivällä tullut rusehtavaa valkkaria, ja olin jo valmiiksi asennoitunut, että tää oli tässä, kun ei oireita ole juuri mitään.

Kyllä kyydistä sitten löytyi sikiö ja syke kaikeksi onneksi, ja vuodon lääkäri sanoi tulevan kohdunsuulta. Ei osannut sanoa mistä johtui. Enkä tietenkään ymmärtänyt kysyä, mitä se meinaa että tulee juuri kohdunsuulta. Paperiin kirjoitti kuitenkin, että kohdunsuu kiinni, ja sanoi, että riskit on nyt hyvin pienet ja saa kertoa äidille. :)

Sikiön koko oli 7,9 mm, ja oli hieman vaikea saada kunnon kuvakulmaa. Päivät vastasivat lääkärin mukaan 6+6, mikä tietty vähän huolettaa. Raskauskiekon mukaan lääkäri laski viikkojen olevan 7+3, nettilaskurin mukaan 7+5. Mutta kaipa muutaman päivän heitto on aika normaalia, kun mittaaminen näytti vähän hankalalta (tartun tässä oljenkorsiin :D). Tänään vaan tuli uudemman kerran hieman vaalean rusehtavaa valkkaria, ei kipuja. On tää yhtä huolehtimista, ei voi muuta sanoa.

Samalla reissulla löytyi myös oikeasta munasarjasta 33 mm kysta, joka ei kuulemma vaadi seurantaa. Mietin vaan, että pääsisinköhän neuvolan kautta ylimääräiseen ultraan kystan ja päivien heittämisen takia, pitääpä kysyä.

Mutta täytyy kyllä kehua, oli todella miellyttävä lääkäri, kävin siis Femedassa Matti Mandelinilla, hintaa tuli 122€ ja ei kelakorvausta. Kuvia sain mukaan, eipä niissä näy kuin pieni katkarapu ja ruskuaispussi. Miehen kanssa puhuttiin, ettei ole kyllä ihan vielä asia iskenyt, tuntuu kovin epätodelliselta.

Oon muuten hulluna käsitöihin, neulon melkein aina kun mahdollista ja lankaakin on siunaantunut parikyt kiloa. :D Nyt syntyy tietty vauvalle lapasta, sukkaa, pipoa ja peittoa. On ne niin söpöjä, just tein Totoro -lapaset. <3 Tavoite olisi myös opetella ompelemaan pikkuvaatteita yms, lähinnä oon vaan verhoja lyhennellyt.
 
Mä epäilen olevani raskaana. Toivon, että en ole. Koska vihdoin me saataisiin makkari omaan käyttöön, mä haluan vihdoinkin kesällä juoda ja nauttia. Elää kuin nuori. :LOL:

Vauvasta ollaan kyllä puhuttu, mutta vasta parin vuoden päästä. Ei nyt !

Mulla on kuukautiset kohta 2 viikkoa myöhässä. Rinnat on sattunut jo pari viikkoa, olen kylläkin epäillyt rintasyöpää. Viime viikolla alkoi oikean käden nivelet sattumaan, mitä on ollut kolmessa viimeisessä raskaudessa, muuten ei koskaan. Yksi päivä takki ei meinannut mahtua kiinni, hirmuinen turvotus siis. Onneksi sekin hävis, ois tullut muuten kylmä talvi.
:whistle:

Viikonloppuna laskeskelin kuinka paljon kuukautiset oikein olivat myöhässä. Yllätyin ja paljon, koska ovat olleet säännölliset. Joten tässä sitä nyt sit odotellaan, joko niitä kuukautisia tai vauvaa. Huoh. Ahdistaa muutenkin tosi paljon, jos olen raskaana. Olen ylipainoinen, ois kiva nauttia vauvamahasta eikä läskeistä. Sukulaisille kertominen, ne kai hylkää munt suvusta. Niin ja auto-ongelmat jne jne. Niin ja jos se on taas tyttö. Vanhin lapsista on poika ja muut tyttöjä, niin olis se kiva jos ois poika. Vaikkakin ei silläkään niin väliä. Ja sitten vielä kummit. Ja nyt kun ollaan muutettu uudelle paikkakunnalle niin täällä vaihtuisi kaikki, neuvolantädit, synnytyssairaala. IIIK.
 
Hienoa, että näin paljon juttua tullut sitten viime kirjoittamisen..lueskelen toki päivittäin, mutta ei aina jaksa kirjautua sisuksiin :)

neuvolatädeistä juteltu, esikoisen aikaan meillä oli ihana vanhempi nainen ja jännityksellä odotetaan millainen on tämä uusi. Olivat menneet tekemään uudelleen jakoja alueiden kanssa niin vaihtui terveydenhoitaja. Meillä kanssa neuvolalääkäri on ollut aika kaamea, sellainen vanhempi rouvashenkilö, kuka ei liiemmin keskustellut ylimääräisiä. Ihan asiallinen toki, mutta silloinen neuvolatätikin varoitteli etukäteen, että lääkäri on aika erikoinen :D Vielä pari viikkoa ekaan neuvolaan...

Me ei olla kerrottu vielä kenellekään ja jos viime viikolla oli fiilis, että tahtoo kertoa, niin nyt on ihan toisenlaiset tunnelmat. On vaan hienoa pitää tämä salaisuus vielä ihan vain minun ja mieheni välisenä :)

Täällä jomotustunnelmat jatkuu vieläkin, mutta vähemmissä määrin tai sitten olen vain itse niihin jo niin tottunut. Repäisykipuja kanssa tuttuun tapaan pari kertaa päivässä. Onneksi viime viikolla vaivannut julmettu turvotus on laantumaan päin. Nälkä vaivaa varsinkin päiväsaikaan, tuntuu, että koko ajan voisi olla puputtamassa jotakin. Muutaman kerran on huononolon aalto tullut, mutta ei sen suurempia pahoinvointeja. Jos on syömättä pidempään kuin 2h niin tulee heikko olo. Mutta samalla tapaa vaivatonta kuin esikoistakin odottaessa, siksi en osaa olla peloissani "oireettomuudesta".

Niin ja väsymys, ai että sitä riittää! Joten nyt päiväunille...zzzzzzzz
 
Emmi85 Mulla siis anteeksi ihan menny ohi mikä tilanne sulla on kun tsempitetään! Toivottavasti kaikki hyvin? :hug:

Ruu79 No olipas töykee lääkäri!! Muistan NP-ultrassa esikoisen kaa niin sanottiin lääkärille kun oltiin ymmäretty ettei ne lähde sukupuolta arvailee jos ei pyydä, että "jos siellä se sukupuoli näkyy niin saa siitäkin meille kertoa..." niin se lääkäri tokas siihen että "joo joo katotaan nyt eiköhän nää muut mitat ym oo nyt tärkeintä kattoo jos kiinnostaa että onko lapsi terve vai ei" Esikoista kun silloin ootin niin olin kyllä itku kurkussa loppuajan...Ihan kun ei ois selvä että se terveys oo tärkein!!

Hep87 Mulla ei oo ollu vuotoja mutta onhan niitä harmittomiakin kuten tässä jo luettukin.

Kivoja uutisia monella varhaisultrasta..itte en oo menossa vaikka haluaisinkin. Ollaan vaan menty kolmannen lapsen kaa varhaisultraan kun silloin oltiin enemmän jännittyneenä onnistumisesta kun oli miehellä se syöpä ollu just ennen. Turun suunnalla voin suositella Kaarinassa olevaa Jussi Savonlahti. Ja mun mielestä varhjaisultran hinta oli ainakin silloin jotain 70 € kieppeillä. Jussi Savonlahti

Haapis Mä hullaannuin käsitöihin odottaessani esikoista 6 v sitten ja oon opetellu kans lastenvaatteiden ompelemista jne. Tänäänkin "omaa aikaa" viettää käsityöpiiriin muitten pienten lasten äitien kaa.

Löllerö82 Teillekin sitten ehkä se neljäs tulossa? Minkä ikäiset muut ovat?

Catnip82 Vähänkö kateellinen sun päikkäreille pääsystä!!! Ittellä ei toivoakaan kun vaan se nuorin nukkuu ja täytyy pitää ne 2 vanhempaa sovussa ettei huudo ala. Tosi helppo kun oksettaa ja väsyttää ja vaan unelmoi siitä että kello ois 8 et pääsis laittaa ittekin silmät kiinni... ;)
 
Loistava aamu takana! Ei yhtään ole ollut paha olo ja jaksoin oikein jumpalle ja kehonhuoltotunnille. Kolmen viikon tauon aikana oli kuntokeskuksessa tapahtunut positiivinen ylläri ja siellä on remontissa uusi spinning sali! Sitä mä olenkin kaivannut :) jospa tää kuntoilu tästä taas lähtis etenee.

Ei mulla muuta, huomenna poksutellaan!

lauwra & pulla(t?) 8+6
 
matruusi78
???? sykki ultrassa ja viikot vastas noin viikkoo vähemmän kuin kuukautisten perusteella niinkuin arvelinkin pitkän kierron perusteella. Saikkua tuli tää ja ens viikko kun väkisin repesin itkuun väsymyksen ja pahan olon takii.
 
Minä kerroin tänään jo perheelle. Tilanne on se kun asun eri paikkakunnalla kuin porukat ja siskot ja kaiken hyvän päälle en omista tältä paikkakunnalta yhtään kaveria niin tuntui että oli pakko saada kertoa jollekkin. Noh. Äiti otti asian aika omaan tapaansa ja sai mut itkemään. Isä kuulemma on onnellinen ja samoin siskot. Ehkä se äitikin vielä innostuu kun aikaa menee eteenpäin. Kuvittelen sen ottavan sen siksi ehkä hieman raskaasti, että sen nuorin vauvaki saa nyt oman nyytin. Päivä kerrallaa täällä mennään ja toivotaan parasta :)
 
Täällä oli juteltu kertomisesta. Oon vähän outolintu tässä asiassa, en nimittäin koe kauhean tarpeelliseksi tai mielekkääksi omalla kohdallani raskauden salailua. Olen läpeensä rehellinen ihminen ja teeskentely ja valkoiset valheet tuntuvat tosi vaikeille. En edes osaa valehdella uskottavasti. (Siis jos pitäisi vaikka keksiä miksi en juo tai miksi on paha olo.) Kerroin vanhemmilleni ja parhaalle ystävälleni samana päivänä kun plussasi. Mies kertoi omille vanhemmilleen&veljilleen ja parhaalle ystävälleen ehkä vajaa viikko plussasta, samalla minä kerroin siskolleni. Näiden lisäksi pari kaveriani tietää. Ja sitä mukaa aion kertoa kun tulee tilanne, jossa tuntuu paremmalle kertoa kuin esittää/valehdella. Kaikille, joille on kerrottu on sanottu että on alussa ja kaikki voi mennä vikaankin. Missään Facebookissa en asiaa julistaisi ennen nt-ultraa, mutta pikkuhiljaa saavat tietää ihmiset, joiden kanssa olen tekemisissä ja joille kerron muitakin henk.koht. asioita. Minusta näkyy kyllä kilometrien päähän sitten se surukin, jos jotain ikävää käy, ja varmasti silloinkin kertoisin hyville kavereille mistä on kyse. Joten sama kertoa iloisetkin uutiset :) Ymmärrän toki ne syyt mikseivät kaikki toimi näin, mutta mulle tää on parasta näin.
 
  • Tykkää
Reactions: Valkoinen ja aida1
Mä nousin tänään ekaa kertaa ratsaille plussaamisen jälkeen. Hyvältä tuntui vaikka etukäteen vähän mietitytti miltä mahtaa tuntua =) Mulla on etukäteen maksettuna tunteja ja ajattelin ne ainakin käydä loppuun jos ei erikseen kielletä ja edelleen hyvältä tuntuu.

Mä menen torstaina eka kertaa neuvolaan, silloin ultrataankin. Ilmeisesti mahan päältä jollain Nooan arkissa mukana seilanneella vehkeellä. Meinaan vaatia pääsyä polille kunnon ultraan jos on yhtään epäselvyyttä.

Olo on edelleen aika stabiili, väsyttää tietysti paljon ja turvotus on iltaisin aivan valtava. Ei edelleenkään okseta tms =) Olen lisäksi välillä niin järkyttävän kärttyisä että aivan hävettää. Kilahtelen miehelle ja koirille aivan olemattomista ja mieliala seilaa nollasta sataan ihan sekunnissa :ashamed: Nyt olen huomannut että nännikivun lisäksi rinnat alkaa kipeytyä sivuilta tosi kovasti. Ihan kivaa kun tuli uusi oire, tietääpä että raskaus etenee =)

Kuusama ja Pikku 6+4
 
Raskaudesta kertomisesta täytyy sanoa, että olen pitkälti hennaliinan kanssa samoilla linjoilla. En vaan jaksa piilotella väsymystä/turvotusta/pahaa oloa. Tuntuu niin hankalalta, että koko se aika kun on eniten oireita, asiasta ei viitsisi kertoa. Molempien vanhemmat tietävät ja muutama ystävistä. Meillä on ensi viikonloppuna tuparit, joihin tulee noin 20 ystäväämme. Mikäli joku ihmettelee juomattomuuttani, aion hänelle kertoa raskaudesta, mutta en julista asiaa koko porukalle enkä todellakaan "ole ryyppäävinäni" muiden mukana.

Kuusama, empäs tiennyt että noilla viikoilla voi ultrata vatsan päältä! Mulle kaikki (kaksi) varhaisultraa on tehty alakautta. Äsken naurahdin itselleni kun luin, että olit noussut ratsaille enkä heti tajunnut puhutaanko seksistä vai hevosella ratsastamisesta :D :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: hennaliina
Vatsan päältä näkee just sen verran että voidaan sanoa että kohdussa on "jotain" ja sykekin voidaan kuulemma nähdä. Toki aina parempi olisi päästä alakautta tehtävään ultraan.

Vai että "ratsaille" :LOL: Selvennettäköön vielä että siis ihan hevosella olin ratsastamassa :D Seksiä on kyllä tullut harrastettua ihan entiseen malliin :whistle:

Kertomisesta mä olen kyllä kans samoilla linjoilla kuin Hennaliina ja Lauwra. Tosin en ole kertonut omille vanhemmilleni (ihan muusta syystä johtuen) mutta olemme kertoneet heti miehen äidille, olen kertonut muutamalle työkaverille, siskolleni ja parhaalle kaverilleni. Jos tässä käy huonosti, joudun varmaan päänuppini takia ihan kunnolla saikulle. On vähän kertynyt näitä huonoja kokemuksia lapsenhankinta-asioissa enkä jaksa nyt yhtään vastoinkäymisiä.
 
Mä oon joka raskaudelta "löystyny ton kertomisen suhteen...nyt en jaksa kertoa kellekään kun en jaksa valehdella siitä mitä mieltä mun mies on asiasta...

Mulle on täytyny tehdä np-ultrakin alakautta kun mulla on kohtu niin takana niin kai se paljon riippuu siitä miten se kohtu on vatsassa.
 
Heippa! Täällä olisi yksi uusi odottaja..Plussasin 23.10 ja olin aivan ihmeissäni! En kyllä vieläkään osaa uskoa tätä todeksi! Raskaus on todella toivottu ja odotettu ja ensimmäiseni! Aloitimme raskauden yrittämisen helmikuussa -13. Tämän jälkeen matkaan on mahtunut erilaisia hormonilääkityksiä ja inseminaatioita. Olo on jotenkin todella epätodellinen, mutta samalla niin onnellinen! Laskettua aikaa en osaa oikein varmaksi sanoa, mutta jos laskin oikein inseminaatio päivän mukaan se olisi 30.6.2015..Jos laskettuaika laskettaisiin viimeisten kuukautisten mukaan olisi se hieman aikaisemmin. En tiedä kuinka se on tavattu laskea tällaisissa tapauksissa. Jos raskaus laskettaisiin inssistä olen luultavasti raskaana 5+0. Ensimmäinen ultra on vasta 18.11 eli noin viikolla 8.

Oireista: Muutama päivä ennen raskaustestin tekoa huomasin jo muutamia oireita, mutta en voinut uskoa niitä todeksi. Aikaisemmissakin kierroissa minulla on ollut "raskausoireita" johtuen hormonilääkkeistä. Testin teon jälkeen rinnat kipeyty ihan yli kipeiksi ja ovat turvoksissa. Päätä särkee aina välillä sillain kummallisesti (itselläni ei ole koskaan muuten pääkipeä). Olen ollut aina välillä todella väsynyt ja sitten taas välillä saanut kummia energiapiikkejä, jotka ovat saaneet mut siivoamaan tai tekemään jotain muuta. Olen myös ollut ehkä hieman normaalia tunteikkaampi..

Kertomisesta: Olemme kertoneet asiasta vasta mieheni veljelle ja hänen avopuolisolleen. Todella harva tietää meidän vauvasuunnittelusta ja hoidoista. Emme halua vielä kertoa asiasta ennen tuota ultraa kovin monelle. Raskausyritykset ovat olleet henkisesti raskaita ja tämän vuoksi haluan ensin kuulla mitä lääkäri ultrassa näkee.
 
  • Tykkää
Reactions: Staffy85
Hui, mullakin olis eka neuvola jo perjantaina, hassua, koska oon vasta niin alussa. Tänään rv6+5. Mutta ainakin saa pois senkin alta, papereitahan sielläkin vaan täytetellään.

Tänään aamulla heräsin ja huomasin, ettei pahaaoloa ollut. Säikähdin. Olin hereillä, mutta olo vaan ei pahentunut. Nousin istumaan..ja tulihan se pahoinvointi :D

Tosin tänään ollut vatsakipuiluakin ja selkäkipeenä myös..niistä ollu melkein viikon tauolla ni vähä ihmetytti. Mutta kaitpa nää kuuluu asiaan :D Jotenkin ku viimeks oli raskaana ni ei mun mielest ollu kipuilua näin paljo, joko se alkaa ikä tulla syyksi tai sittemn aika kultaa muistot :

Tää yh:ksi jääminen on nyt alkanu olemaan jo ihan siedettävää. Aluksi jo mietin kaikkia vaihtoehtoja. Tietty sellanen pettymys ja loukkaantuminen on viel tunteina..mutta eiköhän näistä selvitä. Välillä niin kuin nyt, tämä tuntuu aika pelottavaltakin..kun mies on nyt täysin häipynyt elämästä. Toivon tietenkin hänen vielä prosessoivan asiaa ja edes tuleman isäksi, sellaiseksi johon ehtii/pystyy olemaan. Mutta aika näyttää..
 
Verisistä vuodoista: mulla tuli vessassa käydessä lauantaina ihan kunnolla kirkasta verta. Tokihan se sitten laantui vaaleanruskeaksi ja sitä jatkui seuraavaan päivään aina pissillä käydessä vähän ruskeaa. En huolestunut koska viime raskaudessa minulla tuli myös todella paljon vuotoja, sai olla kuukautissuoja housussa koko ajan. Lauantain jälkeen ei ole tullut verta, viimeksi epäiltiin sen tulevan kohdunsuulta tms, mitään varmaa syytä sille ei saatu vaikka kävin polilla päivystysultrassa tuon vuoksi.
 
Terveisiä ultrasta! Kaikki hyvin, yksi pieni ihmisen alku siellä pötkötteli ja sydän sykki :heart: Niskaturvotus 0,7mm, eli sekin kunnossa. Laskettuaika on 24.5. :)

Tulen paremmalla ajalla kommentoimaan muita. Nyt vaan niiiiin iso helpotus ja pasmat ihan sekaisin vielä :D olen niin onnellinen ja helpottunut :) nyt vaan toivotaan, että kaikki menee hyvin loppuun saakka.

Pihla 10+3
 
Nonii, yritetäänpäs :D

Tervetuloa uudet! :)

Lauwra, mulla olisi menkoista laskettuna ollut 11+2. Sen takia oli se ultra näin aikaisin. Itse tiesin kyllä, että heittoa on joitakin päiviä. Ekaa kertaa viikot ei heittäneet ihan kauheita määriä :D ei siis tule toista nt-ultraa tällä kertaa, kun saatiin se niskaturvotuskin mitattua.

Verisistä vuodoista, mun siskolla ja serkulla oli molemmilla veristä vuotoa. Siskolla ihan runsastakin. Silti molemmilla kaikki hyvin :) siskolla vuoto johtui siitä, kun istukka on ihan kohdunsuulla.

Emmi85, hieno kuulla, että alat sopeutua tilanteeseen :) toivottavasti vauvan isä kasvaa aikuiseksi ja päättääkin kantaa vastuunsa. Mutta jos näin ei käy, niin on sulla kuitenkin oma ihana ja pieni vauva :)

Saako muuten udella, että miten pitkiä parisuhteita teillä muilla on takana? :) meillä on reilut 7,5 vuotta yhteiseloa takana. Yksi lapsi, lauma eläimiä ja asuntolaina :D

Mua hermostutti se ultra niin paljon, että heräsin jo 5.30, enkä enää saanut unta, kun alkoi jännittää niin paljon. Arvatkaapa väsyttääkö nyt... Aamupalaa en saanut ollenkaan syödyksi kuin vasta ultran jälkeen. Ollaan nyt sentään pidemmälle päästy kuin keskenmenneessä.

Kertomisesta, me ei aiota vielä kertoa. Äiti on edelleen ainut, joka tietää ja hälle jo ultrakuulumisetkin ilmoitin. Vaikkei tiennytkään, että se ultra on tänään :D kyllä me yritetään salata sinne 12+ viikoille saakka. Voi toki olla, että taapero ehtii möläyttää ennen sitä.

Hyviä ultrakuulumisia ajateltiin juhlistaa hakemalla pizzat :) mies siis otti töistä vapaaksi koko päivän ultran takia. Hirveän pitkä aika on odottaa seuraavaa neuvolaa... Se on vasta 25.11. Jos ei ala liikkeet tuntumaan ennen sitä, niin täytyy varmaan käydä sydänäänet kuuntelemassa tässä välissä. Tytöstä liikkeet tuntui jo rv15+ ja vatsan päältä 17+ :)

On tässä näköjään vieläkin vähän sekaisin :D

Niin tosiaan LASKETTUAIKA 24.5., jos päivittäjä haluaa lisätä etusivulle :)
 
Viimeksi muokattu:
Moi, kaikille!
Olen seuraillut tätä listaa jo viikon verran. 21.10. testasin digillä, raskaana 2-3. Huikeeta!
Nyt kun huomasin listoilla Ellie88:n, niin oli pakko liittyä mukaan. Niin samantyyppinen tarina meillä. Meillä 2,5 puotta yritystä takana, ensimmäinen lapsi kyseessä. Viime kevättalvella aloitettiin lapsettomuustutkimukset ja siitä lievempiin hoitoihin ja nyt toinen inseminaatio + hormonilääkkeet toivat tuloksen. Inseminaatiosta ja kuukautisistakin laskettuna kaiketi viikot on 5+3.

Oon vielä kovin epäuskoinen tämän asian suhteen. Eka ultra on vasta 20.11. joten sinne asti pitäisi jaksaa odottaa. Jännittää kovin ja mulla on ollut myös pientä vuotelua ennen plussaa yhtenä päivänä verta ja plussan jälkeen muutamina päivinä ihan ruskeeta ja nyt enää tositosi vähän. Monet gynet on kyllä mulle aiemmin sanonu, että mulla on helposti vuotava kohdunsuu, jotenkin verisuonet siinä pinnassa. Jollekin oli tässä ketjussa sanottu, että kohdunsuulta tulee?? Epäilisin, että nyt on mulla kyseessä se kohdunsuu, joskus siitä on vuodellu esim. yhdynnän jälkeen tai muuten vaan. Joskus sanottiin, että jos pahenee, niin voidaan kuulema jotenkin polttaa ne verisuonet. Polilta sanoivat, että ei voi tietää vielä näin aikasessa vaiheessa onko merkki jostain vai ei. Ultraa odotellessa. Harmittaa että se menee tonne yhdeksännelle viikolle vasta.

Kyllä tässä tuntuu pikkuhiljaa jo raskaana olevalta. Paha olo on kolkutellu jo jonkin aikaa, viime yönä heräsin siihen ja jouduin eka kertaa yökkimään. Viikko sitten mahassa oli välillä jotain pistelyjä, mutta ei nyt. Rinnat on kans ollu kipeet plussasta asti.

Lapsettomuudesta on kyllä kerrottu lähiperheille ja minä muutamille ystäville ja mieheni myös. Samoin tämä tärppijuttu on nyt kerrottu, koska kaikkia kiinnostaa. Mietin, että en halua olla yksin mieheni kanssa tämän jutun kanssa. Jaetaan sitten ilot ja surut, jos niitä murheita on tullakseen.

On tämä käsittämätöntä. Tosiaan, laskurilla laskemani laskettu aika on 29.6. tai 30.6.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä