Kesäkuun kullanmurut 2016 maalis-huhtikuussa

Meidän porukka:

31.5
Pepiita
/ 28v / 1. lapsi / Kättäri

1.6
Pampulax
/ 7. lapsi / Kaks
Hippogryfi / 21v / 2. lapsi / LPKS
ludmilla / 3. lapsi / SEKS

2.6
Aegis
/ 36v / 2. lapsi

3.6
Ensisynnyttäjä_
/ 25v

4.6
Miimi11
/ 1.lapsi / SeKs

5.6
Naxu
/ 28v / Kättäri

7.6
Miranenn
/26v / 2.lapsi / EKKS
Essi- / 40v / 2.lapsi /KHKS

9.6
Maatuska88
/ 2. lapsi / TYKS

11.6
Yllätysonni
/ 3.lapsi

13.6
Falisa
/ 25v / 1. lapsi
Isolisko / 28v / 2. lapsi
Unelmani16 /23v / 1. lapsi / HUS

14.6
SuloinenSalaisuus
/ 40v
Dididi / 3.lapsi
Taigali /30v / 1.lapsi

18.6
Jennu91
/ 24v / 2. lapsi / KOKS

17.6
Hippunen2
/SeKs

20.6
Lumi-84
/ 31v / 5.lapsi / SeKs

23.6
Kipaaa
/ 20v/ 1.lapsi/ HUS

24.6
Rinde87
/ 28.v / 1.lapsi

26.6
PinniP
/ 2. lapsi / KOKS
Janehh / 4. lapsi / SatKs
Elm4 / 2. lapsi / OYS

27.6
Kuiske
/ 1. lapsi
Piper86 / 29v. / 1.lapsi
Sunflower86 / 29v. / 2.lapsi /PKKS

29.6
Ikiäiti
/ 8. lapsi / SatKs

30.6
Pioni
/ 31v / 1. lapsi
Frost84 / 31v / 2.lapsi
Satsuma13 /23v / 1.lapsi

2.7
Quumeilija
/ 34v / 3. lapsi /
 
Viimeksi muokattu:
Yhdistelin taas pari kuukautta yhteen,toivottavasti ei haittaa!

Quumeilija ja Unelmani16
Tervetuloa mukaan jutusteluun!!:) Täälä saa kyllä vapaasti höpötellä vauva juttuja, meilläkin miehen kiintiö tulee suhteellisen nopeaa täyteen noista jutuista:D Itte voisin höpötellä melkein koko ajan jotain vauvaan liittyvää:whistle:

Hankinnoista, mä oon nyt hurahtanut ihan täysin ja koska valmiina on vaan vaunut ja pinnis niin ihan kivasti saa ostella kaikkea...Ei tuota ongelmia;) Rakastan ostaa käytettynä tavaraa, joten onkin kiva metsästellä kaikkea mitä tarvitsee!

Mulla taas heti aamusta sormet syyhyää päästä tekemään jotain, mutta en tiiä mitä(n) Pitäisköhän sitä hyökätä lastenvaatekaappien kimppuun?!

Energistä päivää teille muillekkin(y)

Lumi ja Mini 24+1
 
Itse oon pikkuhiljaa tehnyt hankintoja, aika hyvin saadaan onneks käytettynä lähipiiristä tavaraa mm. vaunut,turvakaukalo ja muuta pientä. Vaikka oishan se ollu kiva ostaa ensimmäiselle kaikki uutena! Ajattelin, että pinnasänky oltais ostettu uutena, mutta jostakin kumman syystä aioin senkin todennäköisesti ostaa käytettynä. Taisit Lumi blogissa miettiä jossain vaiheessa sitteriksi sitä Tiny Love Rocker Napper 3 in 1, niin lukiessani sitä minulle tuli pakottava tarve hankkia sellainen, niin tänään käyn hakemassa moisen myös käytettynä!
 
  • Tykkää
Reactions: Quumeilija
Unelmani nykyään onneksi löytää käytettynä ihan uskomattoman hyvä kuntoista tavaraa.Nuo vauva jututkin on aika vähän aikaa käytössä ja käyttäjät on niin pieniä, että eipä noihin esim pinniksiin tai sittereihin nyt mitään hirveitä käytönjälkiä ehdi tulla!!
Voi että, sä ihastuit samaan sitteriin, mulla on vielä etsintä käynnissä, siis tuon Tiny Love sitterin haluan ehdottomasti, mutta niitä on väärällä suunnalla myynnissäo_O Onneksi tässä on aikaa vielä etsiskellä(y)
 
Moikka, huomasin lumi-84 että mun iäksi oli tullut tuohon "esittelylistaan" 32v, voisitko muuttaa siihen 34v. Vaikka ei kai se niin parin vuoden päälle ole :D
Onko muilla ollut hyvä vointi? Mulla alkanut liitoskivut vaivata, innostuin hiihtämisestä ja se ei tee kovin hyvää. Harmi kun on näin hienot kelitkin ...
Aikaisemmista raskauksista ollut lonkkakipuja loppuvaiheessa, liitoskipujakin ihan lopussa. Nyt tulee lauantaina rv 23 ja välillä juilii aika ikävästi :( no, ensi maanantaina neuvola, täytyy siellä jutella.
Muuten olo on mainio, masu kasvaa ja alkuraskauden alakulo/hämmennys väistynyt.

Asiasta toiseen, minäkin ostan paljon kirppikseltä/tori.fi:stä, yritän löytää tulevallekin vauvalle mahd paljon käytettyä. Vaunut ja kaukalo+Telakka ostettiin nyt uutena mutta muuten pyrin löytämään kaikki käytettynä. Kirppiksillä on hirmu hyvää tavaraa, meillä onneksi isommillekin tytöille kelpaa käytettynä ostetut vaatteet jne , yhdessä on mukava kierrellä kirppiksiä. Onko teillä muuten kokemuksia manducasta? Ajattelin semmosen käytettynä etsiä, pääsee vauva mukana menoihin :)
Kuinka moni muuten jo tietää odotetaanko teille tyttö vai poikavauvaa?
Mukavaa alkanutta maaliskuuta kaikille :)
T.Quumeilija ja väiski rv 22+4
 
Quumeilija nyt on sullekkin laitettu oikea ikä,sorii:whistle:
Täälä olo on hyvä,eilen kävin piiiitkästä aikaa lenkillä ja hyvältä tuntui. Aiemmissa raskauksissa mulla on aina loppua kohden ruvennut supistelemaan,että oot saanu mennä sellasta 0,5km/h vauhtia eteenpäin:D Tsemppiä sulle liitoskipujen kanssa, ne on kyllä ihan hanurista!!!o_O
Ihanaa, että on muitakin kirppistelijöitä!!
Mäkin kaipaisin kovasti kokemuksia tuosta Manducasta??!! oon kattonu,että sitä on ainakin kovasti kehuttu ja paljon niitä tuntuu ihmisillä olevan käytössä.
Jos joku miettii hoitolaukun hommaamista niin mä suosittelen lämpimästi tätä:http://www.unelmienelamista.blogspot.fi/2016/03/babymel.html

Viime yönä heräsin ensimmäistä kertaa Minin möyrintään, mieskin kysyi,että mitä sä nyt siinä pyörit ja kun sanoin että Mini potkii niin etten saa nukuttua niin hän hetken vattaa silitteli ja niin Mini rauhoittui:love:Meillä on aina miehen kosketuksella ollut vauvaan masussa tuollainen vaikutus.Joko muilla mies/sisarukset tuntee liikkeet?

Unelmani16 miltäs se sitteri vaikuttaa??!

Torstain jatkoja(y)
 
Minäkin olen kovasti katsellut Manducaa käytettynä, mutta en oo vielä ainakaan uskaltautunut ostamaan. Mietityttää se, että tulisko sitä käytettyä tarpeeksi ja sitten jos Pikkunen ei tykkääkään olla siinä, mutta nämä selviää vain kokeilemalla! Tällä hetkellä kyllä arvelen, että hankin sen kyllä ennemmin tai myöhemmin. Ja sitteri vaikuttaa aivan loistavalta! Vaikka onkin käytetty ja kankaat pesty, niin vaikuttaa uudelta! Itse olen tyytyväinen. Toivottavasti Pikkunen tykkää nukkua sitten päiväunet siinä!:love::)
 
  • Tykkää
Reactions: lumi-84
Täällä eilen oli taas neuvola. Pissatestissä leukkarit koholla, joten labraan siis kävi aamulla tieni. Alkuviikosta toivottavasti selviää onko mitään sen kummempia(n) muuten kaikki ok, sf-mitta otettiin ekaa kertaa ja nätisti keskikäyrällä menee:) selkäkivut on alkanu vaivaamaan ja niiden takia pari päivää saikullakin ollut, iskias-tyyppistä juilintaa, johon ei auta yhtään mikään. Toivottavasti menee äkkiä ohi!

Täälläkin ilmoittautuu kirppistelijä(y) kaukalo+telakka ostettu käytettynä, kuten myös pinnasänky ja joitain vaatteita.

Onko kellään kokemuksia tulasta? Meille oon harkinnut manducan sijaan siis tulaa, kun paljon oon lukenut siitäkin pelkkää positiivista.

Falisa ja öttis 25+3
 
Unelmani kiva kuulla, että sitteri vaikuttaa hyvältä, ehkä mäkin saan sen tässä ennen laskettua aikaa metsästettyä:)

Falisa
Vitsi inhottavaa tuollainen selkä särky mille ei voi mitään:(Toivottavasti labrasta ei kuulu mitään huolestuttavaa!! Tsemppiä(y)

Mä oon ihan pihalla noista kanto jutuista, mitäs eroa noilla Manducalla ja Tulalla on?! Pitänee googlata:geek:
 
  • Tykkää
Reactions: Falisa
Moi pitkästä aikaa. Puhelimella ei hirveesti tuu tänne kurkittua, jotenkin vaikeeta..
Miellä on Manduca käytössä. Niin kauan, kun jaksoi etupuolella kantaa niin oli melkein jokapäivä. Selän puolelle en ole opetellut laittamaan itse lasta, mutta jos joku toinen laittaa, niin toimii hyvin. On siis tykätty ja lapsikin nukahti joka kerta parin ekan kokeilun jälkeen. Kaksiviikkoisena oli jo pitkiä aikoja siinä. :)
 
  • Tykkää
Reactions: lumi-84
Minäkin eilen huomasin pakkauksen, aivan ihania värejä! Tykkään itse sinisestä todella paljon! Mutta, mielestäni todella poikamainen viime vuoden pakkauksen väreihin verrattuna, joten laitoin eilen jo hakemuksen ja toivon, että saatais tytölle vanha pakkaus! Ja jos sattuis tulemaan tuo uusi pakkaus niin sekään ei haittaa, arvostan niin kovasti avustusta, oli värit mitä tahansa!:)
 
On kyllä kiva tuo uusi äitiyspakkaus, tykkään väreistä sekä sisustuksessa että lastenvaatteissa joten pakkaus oli mieleeni :) makuupussista tykkään erityisesti, kiva tuo tummansininen kuosi.
Mukavaa lauantaita kesäkuisille. :)
Ai niin, piti kysyä että onko kesäkuisilla omaa fece ryhmää? Heinäkuisilla oli kaksikin ja itse mietin liian pitkään faceen liittymistä,kun molemmat jo ehdittiin sulkea.
 
oli ihan kivojakin juttuja tuossa pakkauksessa, mutta kun tyttöä odottaa niin on tuo mun silmään vähän turhan poikamainen...Kaipaisin enemmän niitä suht neutraaleja värejä ainakin just makuupussiin...

Face ryhmää löytyy kaksikin, toinen on suljettu ja toisen luulisin olevan vielä auki, toki en nyt kuolemaksenikaan muista kenen kautta sinne pääsi?!(n)

PinniP Kiitos kun jaoit Manduca kokemuksia!! Taitaa mennä hankinta listalle meillä(y)

Sunnuntai illan jatkoja:)
 
Nii ja noita Manducoja kannattaa katsella käytettynäkin. On normihintaan aika kalliita.. Meille ostin jostain tarjouksesta poistuvan värin.
Uusi äitiyspakkaus ei taas ole ollenkaan mun mieleen. Pari kivaa juttua siellä on, mutta suurin osa ei.. En tykkää yhtään sinisestä ja toppahaalarikin on aika pliisu. Otankin varmaan sen nyt tälläkertaa rahana ja ostan sillä rahalla tuplavaunut. Esikoisen pakkauksestahan meillä on melkein kaikki tallella ja vaatteita kaapit täynnä.
 
Hei pitkästä aikaa. Meillä on ollut töiden ja esikoisen kanssa niin kiireistä ettei muka ole kerennyt käydä täällä.

Raskaus on mennyt hyvin. Mitään suurempia vaivoja ei ole ja sokerirasituksestakin selvisin ilman radia. Maha alkaa vaan olla jo iso ja painava. Kauhulla odotan kuinka isoksi se tällä kertaa kasvaa.

Aegis 27+4
 
Mulla ois huomenna aamulla edessä sokerirasitus. Meinaa vähän jänskättää ja oon jo ehtiny valmiiksi miettiä kaikki kauhukuvat:censored:
Poitsu liikkuu masussa minkä vain ehtii, potkuja satelee aamusta iltaan tasaiseen tahtiin, hyvä niin:)
Eilen tein vähän inventaariota kaikista vauvatavaroista, vaikken juuri mitään oo uutena ostanutkaan niin jotenki meille on kulkeutunut melkein jo kaikki tarvittava, enää vain pieniä hankintoja puuttuu:D

Falisa rv 26+0 poksuu tänään:love:
 
  • Tykkää
Reactions: lumi-84
Kaikki sujuu ihan hyvin, ei mitään raportoitavaa :D sokerirasituksesta selvitty puhtain paperein, talvilomailtu viime viikko , oli ihanaa päästä taas liikkuun kun ei aikasemmin talvella oo tullu kuljettua (esikoisen koulun ja oman vuorotyön vapaat ei oikein osu, ja otettiin asuntoauto pois ajosta kun turha maksella ) nyt oiskin sitten enää neljä viikkoo töitä... kesäloman pidän ekana pois..
Essi- 27+1
 
Oon niin innoissani! Mulla oli kasa harmaita harsoja ja valkoisia vauvanvaatteita, jotka ajattelin viedä kierrätykseen. Mutten vienytkään vaan olen pyörittänyt pari päivää pesukonetta ja nyt mulla on kasa vihreitä, keltaisia, oransseja, vieoletteja ja pinkkejä vaatteita ja harsoja. Kun saan viimeiset valmiiksi ja kuivattua, niin pitää kyllä ottaa kuvaa ja laitaa faceryhmään. Ihan ilmaista touhuahan tuo ei ole, mutta ei se ole ilmaista ostella niitä vauvanvaatteitakaan.
Ja myönnän, tää lähti käsistä. :LOL::LOL:
 
Falisa selvisit varmaan hengissä sokerirasituksesta?!;)
Mäkin jännitin kun menin siihen ensimmäisen kerran, joka paikassa luki kauhu kertomuksia ja sitä sokerilitkua moni sanoi että ei vaan pysty juomaan. Olin positiivisesti yllättynyt kun itte siinä kävin, ei se litku nyt mitään herkkua oo,mutta kyllä sen määrän sai aika hyvin alas:LOL: Mulla on tuo ihanuus taas maanantaina edessä...Meillä on vähän sama tilanne,kun noita vauva juttuja oon kattellu,että ihan hirveästi ei enää puutu,mennäänhän nyt jo rv 25:D

Essi ihanaa,miten vähän sulla on enää töitä!!!(y) Ja hienoa jos kaikki on mennyt hyvin masun kasvatuksen kanssa!!

Täälä on makea ruvennu maistumaan... plussasta viime sunnuntaihin ei oo tehnyt oikeastaan ollenkaan mieli karkkia tai muutakaan makeaa.Mutta NYT. Voisin ahtaa karkkipussin ja suklaalevyn joka ikinen päivä :pEi ollenkaan hyvä juttu,eio_O Siskolle jo sanoin,että ei varmana näytä miinusta seuraavalla kerralla puntari neuvolassa tällä herkuttelulla:whistle:

Herkutteleva Lumi ja Mini rv 25+2:love:
 
Lumi-84 joo selvisin hengissä, vaikka ei se siltä ihan tuntunu. Labrassa meni kaikki ok, mut kotiin ku pääsin tuli hirveä horkka/tärinä/hiki. Olo kuiteski parani iltaa kohden...

PinniP kuulostaa kivalta! Mää eilen kans tuunailum vanhaa pinniksen reunapehmustetta ja päälystin sen uudella kankaalla. Luulin säästäväni, mut loppujen lopuks uusien kankaiden kera tuli hintaa onpeluksille suunnilleen kolmekymppiä:D

Nyt lähden koiruuden kanssa ulkoilemaan, ku on niin nätti ilma ja kerrankin pääsin töistä aiemmin kotiin:love:
 
  • Mullakin parin viikon päästä tuo sokerirasitus, en oo kahesta aiemmasta raskaudesta ollu,joten ihan uus juttu on mulle. Meen heti aamusta ja sen jälkeen pitäs olla töissä 17 asti o_O vähän arveluttaa jos tulee huono olo että kuinka sitä kykenee töihin... no,sen näkee sitten.
  • Mulla alkaa eka kesäloma 1.5 ja sit perään äitiysloma, sitä odotellessa ,(y)
 

Yhteistyössä