Kesäkuun kullanmurut 2016 -Meidän kuu!!

Onnea suloinen salaisuus ja hippogryfi :love: ja tsemppiä lumi -84:lle vauvanhakureissulle!

Meillä on nyt kaksi tyttöä. Kaverit tekee vain poikia niin me tehdään sit tyttöjä :) Oltiin sovittu isovanhempien kanssa, että pääsevät hoitamaan esikoista synnytyksen ajaksi. Ja lisäksi oltiin muutaman tuttavaperheen kanssa sovittu, että hädäntulen voidaan viedä tyttö myös heille ... vaikka yöllä. Onneksi on näin hyvä tukiverkko lähettyvillä :love:

Satsumalle paranemisia.

Mutta nyt vauva heräsi ...

Aegis + vauva
 
Meidän mini syntyi tänään klo 14.45. Pituutta 50.5cm ja painoa 3774g. Että Mini ja mini:whistle::love:

Ollaan osastolla iho kontaktissa ja vaan ihastella pikkuista. Totaalinen uppoaminen vauvakuplaan:love:

Synnytys kertomusta myöhemmin!
Tsemppiä teille kaikille ihanille:)

Erittäin onnellinen Lumi ja mini
 
Hippogryfi, ONNEA :love: samoin Lumi-84, ONNEA :love:
Ihanaa kun näitä uutisia alkaa tupsahdella (y)
Mulla oli tänään neuvola ja kaikki hyvin. Vauveli liikkuu ja potkuttelee vielä melko ylhäällä, ei siis tositoimiin vielä.

Quumeilija vieläkin rv 37+2 :D
 
Onko porukka synnyttämässä, vähän on hiljasta täällä :D

Tänään tuntunut aika voimakkaita ja kivuliaitakin harjotussuppareita (tai ainakin luulen ja toivon että on harkkareita :eek:) päivästä asti. Kovettuu alavatsa ja tuntuu kipeältä menkkakipuilulta.. tiheimmillään tullut nyt noin viiden minuutin välein. Seurailen tilannetta ja täytynee varmaan ruveta soittelee jos ei ala hiipua. Sais pysytellä vaavi vielä kiltisti masussa!

Satsuma ja pikkuinen 37+6
 
Täällä ei mitään erikoisempia tuntemuksia tai aiempaan mitään uutta. Oon yrittäny unohtaa koko synnytyksen ja olla stressaamatta, vaikka ärsyttää edelleen vaan odottaa... :confused: Tänään kävin shoppailemassa ja parina päivänä oon kykkiny puutarhahommissa. Perjantaina neuvolaan jos ei sitä ennen mitään tapahdu ja ens tiistaina sitten käynnistys...
 
Falisa, minä jo ajattelin että sinä olisit tositoimissa,kun täällä oli hiljaista :ROFLMAO: kyllä se vaavi sieltä vielä tulee, uskon kyllä että kun menee yliajalle niin rupeaa turhauttamaan. Itse en ole sitä koskaan kokenut, niin en tiedä millaista se on. No, ensi tiistaina viimistään alkaa tapahtumaan (y)

Satsuma13, minullakin ihmeellistä "repimisen tunnetta " vas puolella alavatsalla öisin, satunnaisesti päivisin. En tiedä onko harjoitussuppareita, kun en vieläkään näin kahden lapsen äitinä tiedä mitä ne on.. (n) tytöistä kun on supistukset alkaneet niin se on ollut menoa sitten. Mietinkin,kun moni uskaltaa supistusten kanssa pitkäänkin olla kotona, mulla on alkaneet niin kivuliaina että oon heti pelästyny ja soittanut sairaalaan. (Tai toka synnytys alko lapsivesilirahduksella ja sairaalasta sanottiin ettei tarvii tulla kun ei muita oloja, seur aamuna kun soitin niin pitikin mennä heti jotta sai alotettua antibiootin,jos kalvoissa reikä kun lapsivettä tullut vähän, ja ois voinu pöpö mennä. Sairaalassa kätilö teki testin onko lapsivettä oikeasti,ja olihan se,ja samalla "vähän" ronskimman sisätutkimuksen,ja sitten se olikin menoa!
On niin erilaisia nämä synnytykset ihmisillä, palkinto kaikilla yhtä ihana :love:
Onko sinulla muuten munuaistulehdus jo parantunut?


Meillä huomenna linnanmäkireissu, sitten voikin "huokaista" ja laskeutua vauvakuplaan.. :) to do-lista on huomista vaille valmis. Talo puunattu seiniä ja ovia myöten. Tänään taidan rentoutua hyvän kirjan parissa kun ainakin täällä etelä-Suomessa sadepäivä tuloillaan. (Tai johan tuo on yön satanut kaatamalla..) kynttilöitä palamaan ja viltin alle sohvalle kirjan kanssa :)

Hyviä vointeja kaikille kesäkuisile, sekä vauvan saaneille että vielä odotteleville!

T Quumeilija rv 37+5
 
  • Tykkää
Reactions: satsuma13 ja Falisa
Quumeilija suun kautta otettavilla antibiooteilla jatketaan parantumista :) tulehdus ei oloon enää vaikuta..

..mutta supistukset kylläkin! Aamu kahdesta asti supistellut säännöllisesti ja kipeästikin 5-10 minuutin välein että voi hyvinkin olla pian menoa :eek: sairaalaan jo soittelin mutta kerroin pystyväni toistaiseksi kotona vielä olemaan. Ääk jännittää hurjasti!!
 
  • Tykkää
Reactions: Quumeilija
Hurjasti onnea vauvan syliinsä jo saaneille! :love:
Täällä 40+2 ja edelleen masuasukki tuntuu viihtyvän hyvin yksiössään. :rolleyes: Toisinaan supistelee, mutta ei mitenkään säännöllisesti. Ei pitänyt lääkärin veikkaus paikkaansa, että vauva syntyis ennen laskettua aikaa.
 
Minä myös lyhyesti ilmoitan että meille syntyi pieni tyttö aamulla puoli kahdeksan maissa :love:
Mittaa typyllä on 50cm ja painoa 2940g.

Voin jonkinnäköistä synnytyskertomusta yrittää raapustaa myöhemmin :)

Onnea hurjasti falisalle pojasta! :love: tositoimiin päästiin sitten molemmat :LOL:

Satsuma ja typykkä
 
  • Tykkää
Reactions: Aegis
Oih. Tännehän on vauvoja tullu :love: hurjan paljon onnea lumille, falisalle, satsumalle ja essille.

Äkkiä ne pienet kasvaa. Laitoin jo ensimmäisen bodyn pois, kun kävi pieneksi :oops: vähän haikein mielin. Tämä taitaa olla viimeinen lapsi meille ... en siis enää saa koskaan pukea sitä kenenkään päälle. Sama body oli esikoisella vauvana.

Aegis + tyttö (2 viikkoa).
 
Viimeksi muokattu:
Essi-, hurjasti onnea! :)
Onko Taigali jo synnytyspuuhissa?:)
Olikos linjoilla vielä muita jotka odottelee vauvaa?
Miten vauvan saaneilla on lähtenyt arki sujumaan? :love:

Meidän Linnanmäkireissu perjantaina saatiin tehtyä,ja niin mukavaa oli:) ja päästiinpäs viikonlopuksi vielä mökillekin, äitini oli mukana jos olis sairaalaan lähtö tullut. Ei tullut,yhdessä koossa vielä (y)
Saa nähdä tuleeko juhannusvauva jos syntyy kuten siskonsa,eli rv 39, ai että jännittää ;)

Aurinkoisia päiviä kaikille kesäkuisille!

T. Quumeilija rv 38+2
 
Kiitos onnitteluista!
Täällä on poitsun kans kotiuduttu maanantaina ja päivät on menny lähinnä uuden opettelussa ja imettäessä:D en ois ikinä raskaana ollessa osannu odottaa, että pieni vauva viihtyy näinkin paljon rinnalla. Mutta en valita, onhan vauva vaan niin ihana etten tiedä mitään parempaa:love: kaikki on siis lähtenyt sujumaan paremmin kuin hyvin.

Synnytys oli kaiken kaikkiaan positiivinen kokemus ja varsin nopea toimitus koko homma. Säännölliset supistukset alkoi torstaina klo.14 ja laitokselle mentiin neljän jälkeen, jolloin olin 3cm auki. Seiskan maissa päästiin synnytyssaliin ja hyvin pian sain kohdunkaulan puudutteen, olin 5cm auki. Puoli yhdeksältä täysin auki ja kivunlievitykseksi minispinaali. Poika syntyi puolen tunnin ponnistusvaiheen päätteeksi kymmenen maissa.

Tsemppiä vielä kaikille odottajille!!(y)

Falisa ja poitsu 6vrk
 
Kiva kun kirjoittelit kuulumisia Falisa! :)
Ja hyvin kuulosti synnytyskin menneen ,hieno juttu :)

Minä täällä vielä odottelen vauvakuplaan sukeltamista, viikonloppuna olin jo varma että vauva tuloillaan. Oli verensekaista vuotoa hiukan,ajattelin että limatulppaa, ja repimistä alavatsalla. En tosiaan ole kokenut ennakoivia supistuksia, liekö nuo niitä?
Mutta yhdessä koossa edelleen ollaan täällä :)

Oliko teillä jo tehtynä ryhmä tuonne vauvapuolelle,vai vieläkö kesäkuiset lueskelee tätä odotuspuolta?
Enköhän minäkin kohta tositoimiin pääse (y)

Onko muita kesäkuisia odottajia vielä? :)

Hyviä vointeja kaikille,
Toivottelee Quumeilija rv 39+2
 
Kiitos onnitteluista :)
Meillä lähtenyt arki vaavin kanssa ihan hyvin sujumaan, kova on typy syömään! Torstaina mennään ensimmäiselle neuvolakäynnille, uskon että paino on ainakin noususuuntainen :LOL:

Quumeilija taitaa olla lähtö lähellä ;) mulla ainakin ne ekat supistukset jotka alko jo edellisenä päivänä tuntui juuri menkkakipuiluna tuossa alavatsalla.. minä kun ajattelin että olisi vielä harjotussuppareita mut eihän ne enää ohi mennyt.

Voisin lyhyesti synnytyksestä jotain kertoa.
Säännöllisesti 5-7 min välein supistuksia tuli siis noin iltakuudesta eteenpäin, yhdeksän aikaan oltiin sairaalassa. Sillon vasta 2 cm auki. Sain kipupiikin ja lepäiltiin tarkkailuhuoneessa. Noin puoli kolmen maissa siirryttiin saliin, kävin suihkussa ja yritin sietää supistuksia ilokaasun avulla. Olo oli jo todella tukala tässä vaiheessa.. joskus viiden maissa tutkittiin tilanne ja vaan 4 cm auki. Pyysin epiduraalin kun tuntui etten kestä enää kipua :( sen jälkeen alkoikin sitten asia etenemään, seiskan aikaan alkoi ponnistusvaihe ja tyttö syntyi sitten puol kasin maissa :) kaikin puolin ihan hyvä mieli jäi synnytyksestä, mutta ei kiitos ainakaan vähään aikaan uudestaan :ROFLMAO:

Satsuma ja typy
 
Hei!

Oo, onpa täällä tullut paljon vauvoja :) onnea tuhannesti! Vieläkö sinä Quumeilija olet yhtenä kappaleena?

Meille syntyi pieni poika 50cm ja 3172g viime viikon maanantaina vauhdikkaasti alle viidessä tunnissa. Synnytys oli helppo ja sujui melko ongelmitta. Imettäminen onkin ollut paljon vaikeampaa..:unsure: pojan paino oli laskenut vielä ekalla neuvolakäynnilläkin, nyt on imetys alkanut sujumaan paremmin ja toivon todella, että ensi viikon kontrollissa paino on lähtenyt nousuun.. Onko täällä muuten muita rintakumilla imettäjiä tai kokemusta aiempien lasten kanssa? Itselläni on nyt käytössä matalien rinnanpäiden takia, vauva ei saa niistä kunnon otetta..

Vauva on kuitenkin virkeä ja tarkkaavainen hereillä ollessa ja nukkuu hyvin, joten vielä en ole suunniltani huolesta painonlaskun takia.

Pioni84 ja poika 10vrk
 
Onnea Pioni84 pienestä pojasta!:love:

Itse aloitin kans imetyksen rintakumilla tai oikeastaan se vain annettiin mulle synnärillä ja sanottiin, että käytä tuota. Itsellä kans matalat rinnanpäät, joten alkuun poitsulla oli vaikea saada imuotetta. Mulla stressas aika paljonkin kumin käyttö, kun lukenu kaikenlaista niin hyvää kuin huonoakin siitä ja sen vaikutuksesta imetykseen. Meillä kuitenkin oli siitä suuri apu, vaikkakin päivittäin olen kokeillut imettää myös ilman kumia pojan syntymästä asti. Tämän viikon ajan ollaan jo päivät menty ilman rintakumia, öisin toisinaan käytössä jos tuntuu että vauva eikä äitikään väsymykseltään saa korjattua imuotetta kuntoon...

Falisa ja poitsu 2vkoa:barefoot:
 

Yhteistyössä