Kesäkuun kullanmurut 2016 toukokuussa

Meidän porukka:

31.5
Pepiita
/ 28v / 1. lapsi / Kättäri

1.6
Pampulax
/ 7. lapsi / Kaks
Hippogryfi / 21v / 2. lapsi / LPKS
ludmilla / 3. lapsi / SEKS

2.6
Aegis
/ 36v / 2. lapsi

3.6
Ensisynnyttäjä_
/ 25v

4.6
Miimi11
/ 1.lapsi / SeKs

5.6
Naxu
/ 28v / Kättäri

7.6
Miranenn
/26v / 2.lapsi / EKKS
Essi- / 40v / 2.lapsi /KHKS

9.6
Maatuska88
/ 2. lapsi / TYKS

11.6
Yllätysonni
/ 3.lapsi

13.6
Falisa
/ 25v / 1. lapsi
Isolisko / 28v / 2. lapsi
Unelmani16 /23v / 1. lapsi / HUS

14.6
SuloinenSalaisuus
/ 40v
Dididi / 3.lapsi
Taigali /30v / 1.lapsi

18.6
Jennu91
/ 24v / 2. lapsi / KOKS

17.6
Hippunen2
/SeKs

20.6
Lumi-84
/ 31v / 5.lapsi / SeKs

23.6
Kipaaa
/ 20v/ 1.lapsi/ HUS

24.6
Rinde87
/ 28.v / 1.lapsi

26.6
PinniP
/ 2. lapsi / KOKS
Janehh / 4. lapsi / SatKs
Elm4 / 2. lapsi / OYS

27.6
Kuiske
/ 1. lapsi
Piper86 / 29v. / 1.lapsi
Sunflower86 / 29v. / 2.lapsi /PKKS

29.6
Ikiäiti
/ 8. lapsi / SatKs

30.6
Pioni
/ 31v / 1. lapsi
Frost84 / 31v / 2.lapsi
Satsuma13 /23v / 1.lapsi

2.7
Quumeilija
/ 34v / 3. lapsi /
 
Apua, seuraava kuukausi on sitten se meidän ikioma:love::eek:

Quumeilija kannatan myös tuota pientä esittelyä, tästä pinosta on tippunut tosi paljin porukka, onneksi on tullut myös kivasti uusia tilalle.
jos jokainen kertoo itsestään mitä haluaa??!!

Eli mä oon 31v. (vielä pari kk...) ja mies on 38v. Asutaan maalla, siis niin maalla kun vaan maalla voi asua:D Meillä on ennestään pojat -07,-08 ja -14 ja tyttö -11. Nyt sitten odotellaan sitä viimeistä ihanuutta meidän perheeseen, rakenneultran mukaan tyttöä. Ja sen olis sitten parempi olla se tyttö, on nimittäin niiiiin vaaleanpunaista unelmaa vauvan vaatekaappi täynnä:love:;)
Oon nauttinut tästä raskaudesta ihan valtavasti.Ja nautin edelleen.Tiedä sitten kuinka pitkälle se on just tuo kun tämä on viimeinen kerta ja toisaalta oon hirmu positiivinen ihminen muutenkin.
Nautin tällä hetkellä vuosiloma päivistä ja niiden päälle sitten mammalomasta. To do-lista on tosiaan pitkä kuin nälkävuosi, mutta päivittäin oon saanut sitä lyhennettyä (toki sitten keksin sinne päivittäin lisääkin...)

Tällä viikolla pesaisin kaukalon ja sitterin jo valmiiksi, löysin myös Toista 8€ Doomoon imetystyynyn, JEI!! Kaikki rupeaa siis olemaan vauvalle valmiina. H&M:ltä tuli tilaus jossa oli pari imetytoppia ja imetysliivit, muuten mulla on jo isot varastot Boobin imetyspaitoja,joihin oon ihan totaalisesti tykästynyt.

Lumi ja Mini rv33+1:love:
 
Kiitos lumi uudesta pinosta!(y)

Pientä esittelyä myös minusta eli... Oon 25 (pian 26) ja mies on myös samaa ikäluokkaa. Asutaan kaupungissa rivitalossa ja meidän perheeseen kuuluu parivuotias koiranpoika (meidän karvavauva:love:). Kesäkuussa syntyvä poitsu on meidän esikoinen ja sai alkunsa yhden keskenmenon jälkeen. Raskaus on siis ollut omalla tavallaan henkisesti hyvin raskasta ja epävarmaa aikaa, mutta mitä pidemmälle on päästy sitä enemmän oon pystynyt nauttimaan. Kasvava vatsa ei lainkaan haittaa mua ja synnytykseen suhtaudun melko rennosti (enhän tiedä mitä odottaa:ROFLMAO:).

Täällä pesty äitiyspakkauksen vaatteita ja hankittu viimeisimpiä asioita/tavaroita kaupasta. Minkälaisia kokemuksia/suosituksia teillä on itkuhälyttimistä?

Falisa rv 34+1

 
  • Tykkää
Reactions: Quumeilija
Kiitos Lumi-84 uudesta pinosta :)

Minäkin esittelen itseni, eli olen 34v (syksyllä 35v..) kahden tytön äiti. Tytöt synyneet 05 ja 08. Asustellaan kaupungin laitamilla omakotitalossa ja perheesä myös vuotta vanhempi mies ja koira sekä hamsteri. (Tämä vanhemman tytön virallisesti)
Nyt sitten odotellaan pidempään jo toivottua kolmatta lasta, jonka saapumisaika aivan heinäkuun alussa. Ihanaa :love: heinäkuisten pino hiljeni kovin kun suurin osa siirtyi facebookin puolelle,joten siksi loikkasin tänne kesäkuisiin. Tytöt syntyneet rv 39, joten saattaahan olla että meillekin loppujen lopuksi kesäkuun vauveli tulee :love:

Minullakin tosiaan eka kesälomaviikko ja sitten suoraan mammalomalle. Ihanaa :love: alkuraskaus meni jotenkin alakuloisissa tunnelmissa kun yht äkkiä tärppäsikin pitkän haaveilun ja sitten yrittämisen jälkeen. Itsekin ihmettelin omaa suhtautumistani(n)
Nyt nautin jo tosi kovin ja olen niin onnellinen tämänhetkisestä elämäntilanteestani, että välillä pitää ihan nipistää itseään että onko tämä totta ollenkaan ;)

Lumi-84, minäkin löysin doomoo imetystyynyn tori.fi:stä :) Samalta myyjältä ostin myös vihdoin sen manducan! Monesta olen laittanut viestiä, mutta joko ne ovat heti menneet tai sitten myyjä ei ole halunnut postittaa. Etsin ensin petroolin väristä,mutta ne meni heti. Nyt on ruskea manduca tulossa, en malta odottaa paketin saapumista (y)

Ikeassa pitäisi vielä päästä käymään jotta saisin ostettua lipaston vauvan vaatteille, ja äitiyspakkauksen vaatteet+ kirppislöydöt (joita kertynytkin aimo kasa ) vielä pesemättä. Muuten valmista vauvan tulla. Lumi kertoi hankkineensa vaaleanpunaisia unelmia, meillä ei niitä rakenneultran mukaan tarvita;) aika jännää!!! :geek:

Ihanaa viikkoa kaikille kanssaodottajille :)

T. Quumeilija rv 31+3
 
  • Tykkää
Reactions: lumi-84
Ai niin Falisa kyseli itkuhälyttimistä. Meillä oli esikoisella philips itkuhälyttimet, toimivat hyvin ja kuopuksenkin käytössä olivat. Noin kuusi vuotta niitä ahkerasti käytettiin (tytöt kovia nukkumaan ulkona,säällä kuin säällä ja esim mökillä käytössä. Meillä käytettiin kyllä paljon!)
Uutena meille ostettiin ,mutta kun mies oli kahden lapsen jälkeen sitä mieltä että nämä riittää toistaiseksi niin minä möin kirpputorilla (kiukuspäissäni :LOL:) KAIKKI vauvatarvikkeet ja odotusvaatteet jne pois.
Nuo olivat ihan sellasta perusmallia, ja meillä toimi hyvin. Tosiaan vuonna 2005 ostettiin. Nyt sain veljen perheestä Aventin käyttämättömät,pakkauksessa vielä noin 4v vanhat itkuhälyttimet. Näissä hienouksia,kuten että voi puhua vauvalle, laittaa musiikkia ja joku valokin on . (Meidän vanhoissa oli yhteys vain että ääni kuului vauvalta meillepäin,ja se riitti kyllä) Ei olla vielä miehen kanssa tutustuttu noihin aventin hälytttimiin saati testattu niitä. Meidän perheessä itkuhälytin on ollut tarpeellinen. Kahdessa kerroksessa kun asutaan niin monesti laitoin illalla hälyttimen sängyn viereen kun tulin alas telkkaria katsomaan. Toiset taas pitävät aivan turhakkeina.
Tässä siis meidän perheen kokemus :)

Lumi-84 sinulle piti noista boobin imetyspaidoista laittaa, että minä tykkään myös että ne on hyviä! Olen jo parin vuoden haaveilun aikana muutaman bongannut tori.fistä ja pari muun merkkistä imetyspaitaa myös valmiina. Enää vauva puuttuu :LOL:
Mutta häntä maltan vielä odottaa (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Falisa ja lumi-84
falisa meillä on juurikin nuo mistä Quumeilija kirjoitti, philipsin ihan perus itkarit. Todettu nyt n. 9v käytön jälkeen parhaiksi.Mulla oli edellisellä vauvalla hetken aikaa käytös sellaiset joissa oli kuvayhteys vauvaan, mutta ne vei ihan mielettömät määrät pattereita??!!Toki jos sai johdon seinään niin sitten,mutta aina ei ollut sitä mahdollisuutta. Niinpä myin ne pois ja hommasin torista parilla kympillä nuo perus versiot. Meillä myös lapset kaikki nukkuneet tosi hyvin pihalla, säällä kuin säällä, niin itkareilla ollut kovasti käyttöä!

Quumeilija Ai vitsi sä sait nyt sen Manducan hommattua, mä jäin vielä pähkäilemään, osaanko sitä käyttää.Kälyllä oli sellainen kaverilta lainassa, ja valitti kovasti,että siihen oli hankala saada vauva yksin??!!(n) Mullahan on valmiina,jääny edellisiltä, se Baby björnin actevemallin rintareppu,jossa on vauvat tykänneet olla ja siihen on ainakin tosi helppo vauva saada yksin. Pitäisköhän sitä käydä jossain liikkees kurkkaamas sitä Manducaa?!jos sitten tohtis ostaa vaikka sieltä torista;)
Ollaankohan me ylläpidetty kahdestaan koko Toria Quumeilija?!:D:D

Hei ja vitsi noi Boobin paidat, ette ikinä usko mitä mulle kävi. Oon niitä tosiaan tässä raskauden aikana haalinu,jos on kirpparilla tai TORISSA tullu vastaan. Eli ts. niitä on ihan kivasti. No tänään siivosin meidän vaatekaappia ja ihmettelin mikä pussi sielä on pyöriny vaikka kuinka kauan. No sieltä löytyi meidän kuopuksen aikana käytössä olleet boobin imetyspaidat:eek: Eli mulla on nyt sitten imetyspaitoja aika paljon (lue=toooosi paljon!!!) Olin siis siinä luulossa,että oon myynyt noi vanhat:LOL::whistle:

Vitsi tuo aurinkoinen sää on jotain niin ihanaa, saa oikein kunnolla laitettua puutarhaa kuntoon!! Meidän piha on siis vaatimattomat 4000 neliöitä, että sitä kuntoon laitettavaa piisaa(y)

Nyt pihalle, moiks!!
 
Philipsin perushälytin on ollu meillä harkinnassa, vaikka oishan se Nabby aika hieno ja kätevä vaikkakin hintansa puolesta ehdoton nounou:confused: uskon kuitenkin että tuollaisella perushälyllä pärjää ja toivon kovasti että meidän pikkunen suostuis nukkumaan myös ulkona vaunuissa...

Eilen tilasin meille Ipanaiselta Tulan vauvatuen kera. Aikani pähkäilin manducan ja Tulan väliltä ja lopulta sitten Tula vei voiton:) toivon, että pikkunen viihtyis myös siinä, helpottais kovasti koiran kanssa liikkumisessa ja aika paljon tykätään mennä/liikkua tuolla luonnossa, minne ei vaunuilla tietenkään pääse.

Ens maanantaina taas poksuu viikot ja tiedossa mm. perhevalmennusta ja neuvolaa..

Hauskaa viikonloppua!:p
 
Olen 36-vuotias ja asun miehen sekä esikoisen (-13 syntynyt) kanssa rivitalossa lähiössä. Raskautta ennen sain pari keskenmenoa, mutta muuten meillä ei ole ollut hankaluutta tulla raskaaksi. Raskaus on mennyt hyvin ja ei ole ollut mitään suurempia vaivoja.

Itkuhälyttimistä: meillä on philipsin aventin itkuhälytin, joka toimii molempiin suuntiin (ei kylläkään koskaan itse puhuttu siihen). Ollaan tykätty hälyttimestä. Siinä on yllättävän pitkä kantosäde (voi käydä viemässä roskat ulos) ja ei ole koskaan ottanut häiriötä muualta.

Boobin paidat (y) kaapista löytyy useita. Ihastuin niihin esikoisen aikana.

Aegis 36+4 (ei enää pitkästi :love:)
 
Nyt jo 41 täyttänyt, uusioperhettä vääntämässä.. Esikoinen 8 v ja miehen 4 v kuuluu pakettiin

Raskaus sujunut kaiken kaikkiaan tosi hyvin.. Ei valittamista.

Tänään just neuvolalääkärissä käyty, kaikki ok, ei vielä mitään suurempaa pehmenetymistä ja kohdunkaulakaan ei oo ees lyhentynyt..
Minkäännäköstä painoarvioo muksusta ei oo annettu.

Essi- 36 tasan
 
Aegis vitsi sullakin on jo hyvin viikkoja kasassa!!! Meillä on esikoinen syntynyt aikoinaan rv 36+5:whistle:

Onko muille järkätty Babyshowereita? Mut yllätettiin ihan totaalisesti viime lauantaina, kaverit ja sukulaiset oli järkännyt äitini luo juhlat. En tohtinut edes ajatella,että mulle vielä toisetkin tällaiset juhlat järkätään. Ensimmäiset sain kokea viime raskauden aikana. Aivan mahtavaa!!!:love:
Jos jotain kiinnostaa niin blogis on kuvia noista partyista:
http://unelmienelamista.blogspot.fi/2016/05/ne-teki-sen-taas.html

Mun lonkat huutaa niin armoa nykyään öisin!!!:cry: Oikeesti välillä ottaa ihan kipiää kun vaihtaa kylkeä. Onneksi viime yö meni paremmin kun otin ison tyynyn polvien väliin:D Muuten ei mitään valittamista olotilassa. masu on kyllä niin täynnä vauvaa kuin olla voi, mieskin tuumas,että onpas tämä pinkeä:LOL:
Huomenna neuvola katotaan missä sf-mitta heiluu:whistle:

Lumi ja Mini rv 34+1:love:
 
Minä olen siis 23 v. ja mies 25 v. ja esikoinen ois tulossa. Yhtä matkaa ollaan miehen kaa kuljettu kohta 9 vuotta! Asustellaan pääkaupunkiseudulla. Molemmat opiskellaan, itselläni ois ollu koulua enää puoli vuotta jäljellä eli hieman valmistuminen myöhästyy, mut opiskella ja töitä kerkii tehdä myöhemminkin!;) Eilen oli neuvolalääkäri, kaikki hyvin. Vaikka päivittäin supistelee oikein kunnolla niin ne on onneks vielä ollu harmittomia. Kohdunkaula ei oo lyhentyny, kohdunsuu kiinni, mut pehmentynyt. Pää kiinnittynyt ja kuulemma pään jo tuntee, eli Pikkunen on alkanu laskeutumaan. Sf 31 eli menee tunnollisesti keskellä käyrää(y)
Minä ja Pikkunen 35+3:love:
 
Kiva lukea esittelyitänne! :)
Mulla tulee huomenna rv 33 täyteen. Olenkin varmasti viimesten joukossa vauvaa hakemassa, kun la tosiaan 2.7. Tytöt syntyivät rv 39 ja 39+2, joten saa nähdä meinaako tämäkin vauveli tulla ajoissa :) ihan eka laskettu aika oli kyllä 8.7 mutta siirrettiin nt ultrassa 2.7. Siitä päätellen,jos vauva siskoihinsa tulee niin voisi la pitääkin paikkansa..
Kiva kun kuitenkin saan olla teidän kesäkuisten joukossa kun tuo heinäkuisten ketju hiljeni kovin suurimman osan siirryttyä facebookin puolelle. Itse en sielä ole, niin luonnollisestikaan en siirtynyt mukana.
Onko muilla ollut turvotuksia? Täälläpäin oli viime viikonloppuna todellinen helle ja tuli reilusti herkuteltua sekä lauantaina että sunnuntaina ja liikuttua tuli vähän. Olin molempina iltoina niin turvonnut, jalat oli kuin puupökkelöt ja jalkapöydät ihan kipeät. Googlettelin jo mahd raskausmyrkytystä, mutta maanantain reilulla vedenjuonnilla ja pitkällä rauhallisella koiralenkillä oli onneksi helpottava vaikutus! Nyt täytyy muistaa juoda ja liikkua rauhaksiin :)

Mulle ei ole babyshowereita järjestetty, LUMI-84 blogissa oli ihania kuvia mahtavista juhlista! (Olen muuten lumi kommentoinut blogiisi nimimerkillä Sanniska ;) )

Mulle tuli manduca postissa vihdoin :) ohjeet mukana ja vaikutti kivalta. Sittenhän sen näkee kun vauva syntyy että onko hyvä. Toiset sanoo että tula olisi helpompi puettava yksin. Toivottavasti meillä on manducalle käyttöä. 7v sitten yhdellä tutullani oli manduca koliikkisen vauvan kanssa "yötä päivää" käytössä ja hän sanoi ettei olisi selvinnyt ilman kyseistä kantoreppua.
Meillä tyttöjen vauva-ajat menneet hyvin (tai sitten aika kullannut muistot) ja nyt oonki sanonu et tällä tulevalla on varmasti koliikki ja korvakierre ja on itkunen jne jne
Siksi olen varautunut kantorepuilla ym joita ilman tyttöjen kanssa pärjäsin.

Voi että, vauva on kova liikkumaan ja olisi jo niin ihana nähdä hänet ja päästä tutustumaan, onneksi hän vielä malttaa pysytellä masussa :)
Joko teillä alkaa synnytys pyöriä mielessä?

Hyviä vointeja kaikille kanssaodottajille :)

T. Quumeilija huomenna rv33 :) ihanaa!!
 
Heippa!

Kivoja kuvia lumi-84, sulla oli kyllä kivan näköiset babyshowerit! :love: Työkaverit järkkäs mulle vauvakemut viimeisenä työpäivänä, oltiin yhdessä etukäteen sovittu että syödään yhdessä mutta kaikki muu tulikin sitten yllätyksenä. Oli mukava jäädä äippälomaileen hyvillä fiiliksillä:love:

Quumeilija täällä kans on saatu turvotus riesaksi. Varsinkin jaloissa pahenee aina iltaa kohden, mut kevyet lenkit ja vedenjuonti auttaa. Tänään ostin myös ananasta ja mansikoita, jos niistä ois vähän apua edes(n)

Tulan pitäis tulla viimeistään ens viikon alussa. Ainakin mitä netistä katoin videoklippejä, niin yksinkin on vauva helppo saada kyytiin, mut käytäntöhän sen sit näyttää. Viikolla neuvolassa tehty isyydentunnustus, maha oli taas keskikäyrällä ja kaikki ok. Ens viikolla sit synnärille tutustuminen ja synnytystapa-arvio ja ultra, jaiks! Pian saadaan poitsu jo mahan ulkopuolellekin!

Viikonlopuksi lähetään miehen kans "hotellilomalle":barefoot::love:

Falisa ja poitsu 35+4
 
  • Tykkää
Reactions: satsuma13
Turvotuksesta: On ja paljon. Sukat puristaa (olen siirtynyt varrettomiin) ja kengät ei mee enää jalkaan. Onneksi on lämmin niin kehtaa kulkea sandaaleissa :) sormukset oon suosiolla jättänyt hyllyn päälle ... jospa ne sit syksyllä taas mahtuis päälle. Mitään myrkytysoireita ei ole ja esikoistakin sain paljon turvotusta, joten jostain syystä minä vaan kerään nestettä raskausaikana. Sen kyllä huomaa painossakin ... nyt on tullu 15 kiloa :oops:

Aegis 37+2
 
Aegis , mä oon keränny samanverran painoa... mutta ilman turvotusta :D esikostakin tuli silloin melkein 30 kg, nyt pysyny sentään vähän maltillisempana, ja kyllähän ne neuvolassa sano että pitäs vähän kattoo mitä syö. Ihan sama. mähän ne kannan.. ei jaksa stressata.

kamala huomata että miten tää aika menee, enää ois kolme viikkoo laskettuun aikaan.. noh onneks melkein kaikki on valmiina.. sänky tosin odottaa autotallissa että mies saa sen hiottua ja maalattua.. katotaaan kuinka käy, ehtiikö ennen..
 
  • Tykkää
Reactions: Quumeilija
Jos minäki lyhyesti kerron jotain itsestäni..
Elikkäs olen 23 v, mies tasan kymmenen vuotta vanhempi, ensimmäinen lapsi tulossa molemmille. Me asustellaan myös pk-seudulla, mies vakkari töissä ja itse sain sopivasti opiskelut päätökseen nyt maaliskuussa ennen vaavin tuloa :)

Mulla ei myöskään ole turvotuksia yhtään, kymmenisen kiloa tullut muuten painoa lisää tähän mennessä.. neuvola olisi torstaina, jolloin tarkoitus tehdä myös isyydentunnustus :)

Quumeilija mie ainakin mietin jo synnytystä suht paljon! Kun ei yhtää ees tiedä mitä odottaa (n) ei kuitenkaan mitään mörköä ole vielä siitä tullut.. en tiedä mistä oon saanu päähäni että haluasin ehdottomasti synnyttää jakkaralla! :LOL: jotenkin kai ajattelisin istuen tai vaikka seisten synnyttämisen olevan huomattavasti helpompaa kun puoli-istuvassa kun ihan painovoimakin on apuna? Onko täällä jo synnyttäneillä kokemusta siitä? :)

Satsuma ja pikkuinen 33+4 :love:
 
Satsuma: mä olen kaksi tyttöäni synnyttänyt pedillä, muutenkin olen koko synnytyksen jotenkin passiivisena ollut sängyllä pötkötellen. Jos en muista väärin,niin joku puudutus kun annettiin niin sanottiin et ei ees saa liikkua?! Oisko ollu joku pudendus tms käsivarteen laitettiin piikillä ja oli ensimmäinen puudutus minkä sain ja mun mielestä se ei oo auttanu kummallakaan kerralla, saattaa kuulema aiheuttaa huimausta ja siksi ei saa liikkua. Tällainen muistikuva mulla on ja siksi oon ollu tiiviisti pedissä. Nyt kun sai toiveita laittaa synnytystä varten siihen lomakkeeeseen joka vietiin sairaalaan rakenneultran yhteydessä, niin laitoin siihen että haluan olla mahd paljon jalkeilla ja juurikin tuota jakkaraa kokeille ponnistusvaiheessa. Ja allastakin jos on vapaana, meidän sairaalassa vain yksi allas joten en paljon laske sen varaan ;)
Vesi on vaan mulle tosi luonnollinen elementti niin ois kiva kokeilla. Muutenkin ajattelin yrittää olla mahdollisimman rentona kipujen kanssa ja ottaa supistukset vastaan, mahdollisimman paljon pystyssä,kaks edellistä synnytystä oon ollu jotenki tosi jännittynyt ja "laittanut hanttiin" supistusten tullen. Olen niin pelännyt kipua. Ystäväni joka odottaa 7:ttä lasta, sanoi edellisen synnytyksen jälkeen että nyt hän sen hoksasi. Ottaa mahd rentona supistukset vastaan ja antaa mennä niin kroppa toimii kuin itsestään :D
Joo, jokainen synnytys on erilainen ja kipukynnys erilainen, toivotaan että kaikilla sujuu hyvin! Ei välttämättä mee kauhean kauaa kun ekat vauvat saattaa jo täällä ryhmässä syntyä :) ihanaa!!

Kaunista päivää teille!
Quumeilija rv 33+3 ja hirmusesti mylläävä vauveli :)
 
Ps vauvanvaatteet pesty, mieheni oli ihan järkyttynyt niiden määrästä :D lohduttelin että olen ostanut kokoon 74/80 cm asti ja kaikki kirppikseltä/torista. Kyllä me LUMI taidetaan ylläpitää kyseistä sivustoa :D :D suosittelen muillekin :D
 
Satsuma: mulla ei oo kokemusta jakkarasta. Esikoinen käynnistettiin useamman päivän ajan ilman kivunlievitystä ja en ollu nukkunu kolmeen yöhön juurikaan :sleep: Olin siis mielelläni puoli-istuvassa, kun vihdoinkin sain lääkitystä. Sai välillä kerätä voimia. Mitään traumoja ei silti jäänyt käynnustyksestä. Kaikki unohtu ku sai vauvan syliin.

Aegis 37+6
 
Huomenta!!

Vitsi meillä paistaa piiitkästä aikaa aurinko(y)

Ihanaa miten paljon oli tullut juttua sitten viime visiitin:)

Eli synnytys asennosta mä hehkutan jumppapalloa!!!! Siis hyvät naiset koittakaa edes, tiedän että se mikä sopii toiselle ei sovi toiselle,mutta koittakaa edes. Siinä pystyy niin hyvin rentoutua ja hengitellä supistuksia pois. Mulla on nyt parissa synnytyksessä ollut tuo pallo ja sen haluan ehdottomasti nytkin. Ponnistamaan oon sitten mennyt sängylle siihen puoli-istuvaan. oon kokenut sen hyväksi, toki mun ponnistus ajat on ollu ekassa 9min, tokassa 6min, kolmannessa 2min ja viimeksi 1min. Että ei mitään hirmu pitkiä:D

Synnytyksen ajatuksena työnnän vielä erittäin tehokkaasti jonnekkin pois...Mutta taas toisaalta koen, että kaikki mitä teen vauvalle valmiiksi valmistelee vauvan tuloon.

Quumeilija täälä isännyksen suu vähän meinas kans loksahtaa auki, kun näki tuon vauvanvaate kaapin:LOL:Ja mulla ei edes oo kun kokoon 62cm asti noita vaatteita. On se hyvä, että Torin ylläpito on taattu:Dja kiva kun oot jättänyt kommenttia blogiin!!

Juuri mietin ittekkin että koskahan saadaan ekat vauvat tähän ryhmään:love:

Falisa ootko jo käynyt synnytystapa-arvioinnissa? onko sulla joku erityinen syy miksi se tehdään? jos saa udella... Vai asutko sellaisessa suunnassa Suomea jossa se tehdään kaikille. Itsekkin haluaisin niin kovasti nähdä tuon meidän Minin vielä ultralla, vähän varmistaa että onhan kaikki varmasti kunnossa.

Omaa napaa: Harkkasupistukset on ruvennu olemaan tujumpia. Pari yötä valvottu niiden kans. Mutta en siltikään usko, että ne jotain sais aikaiseksi. Mutta toki, ne saa tämän äitin sitten touhuamaan vauhdilla tuota to do-listaa lyhemmäksi. Vauvalle on nyt hoitotaso valmiina, samoin sairaalaan parit vaatteet ja kotiintulo vaatteet. Aattelin nyt ekaa kertaa ottaa vauvalle sairaalaan omia vaatteita. Edelliset on saanu olla ihan sairaalan vaatteilla.
Jos jotain kiinnostaa nii tuossa mitä mä otin mukaan:
http://unelmienelamista.blogspot.fi/2016/05/vauvan-kotiintulo-vaatteet-valmista.html

Oon melko varma että mun piti vielä jollekkin jotain kommentoida, mut nyt unohtui mitä ja kelle...:whistle:
Ihania nuo teidän esittelyt, kiva että on kaiken ikäisiä ja kokoisia perheitä mukana!!

Nyt maalailemaan terassia!!
Lumi ja Mini rv 35+3:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Falisa
Heippa!

Synnytystä oon minäki miettiny viime aikoina ja varsinkin synnytysvalmennuksen jälkeen. Haluaisin olla pystyssä/jalkeilla niin kauan kuin vain mahdollista ja jakkaraa tai palloa oon miettiny myös!

Lumi-84 täällä päin synnytystapa-arvio tehdään kaikille ensisynnyttäjille. Mulla ois muutenki ollu painokontrolli niin nyt sit tehtiin se arvio samalla. Pikkuisella kaikki hyvin, tilaa kohdussa enää vähänlaisesti, tyyppi oli raivotarjonnassa niinku tähänki asti ja painoarvio 2400g eli edelleen alakäyrällä. Paikat jo pehmenneet ja hieman auki ja lääkärikin meinasi, ettei taida kovin kauaa tämä tyyppi enää masussa viihtyä. Mun tuurilla en oo synnyttänyt vielä juhannuksenakaan:D

Täällä myös supistella viime aikoina ja närästys on ihan järkyttävää. Onko kellään vinkkejä miten taltuttaa närästys?

Falisa rv 36+3
 
Falisa ihana että sielä on pikkuisella kaikki hyvin:love: Mullakin on aina vähän sellainen olo, että kun moni ihminen sanoo,että tämä varmaan pian syntyy, niin ei varmaan synny!! Mä oon ainakin aina pystynyt ja saanut olla pysty asennossa synnytyksissä, mutta mulle ei toki oo laitettu mitään kivunlievitysjuttuja. Närästys on mulle kokonaan tuntematon juttu, eli en valitettavasti osaa antaa vinkkejä sen häätämiseen(n)

Tokassa raskaudessa jouduin olla sairaalassa vuodelevossa supistelujen takia rv35-36 ja kovasti silloin kaikki oli lääkäreitä myöden sitä mieltä, että tuun jo kotiuttamisiltana takaisin synnyttämään. No juu, ei menny ihan niin. Poitsu syntyi tasan laskettuna päivänä rv 40:D:p

nyt kisa katsomoon:LOL:
 
Mua on vaivannut kun kirjotin sen puudutteen nimen väärin,jonka jälkeen on pitänyt jäädä petiin synnytyksessä. Eli EI pudendus vaan petidiini oli se käsivarteen pistettävä puudutus joka mulla ainakin aiheutti vaan vähän huonoa oloa ja ei tosiaan saanu liikkua.. miten niin synnytys pyörii mielessä?! :D
Vaikka ihanaahan tämä loppuraskauskin on, nyt kun viimestä kertaa olen tässä puuhassa niin koitan nauttia kasvavasta vatsasta ja kolotuksista :D ei mulla paljon kolottele, lähinnä lonkat öisin jota ollu aiemmistakin raskauksista ja kyljen kääntäminen öisin yks operaatio :D
Saa nähdä ensi viikolla kun helteiden pitäisi palata ainakin tänne etelä-Suomeen, että olenko taas aivan turvoksissa...Vaakalla en ole uskalranut kotona enää käydä. Painoa on tullut,sen tiedän. Tytöistä tuli yli 20kg molemmista, nyt tullut viime neuvolaan mennessä kymmenisen, mutta lähtöpainoakin oli 10kg enempi kun tyttöjä alkaessani odottaa eli samoissa mennään :D
Mulla on vielä 30.5 lääkärineuvola, jossa synnytystapa-arvio ja ultrataankin. Täällä on uusi systeemi ,että neuvolassa ultrataan viikolla 8-10 ja n 35. Tosi kiva kyllä, alkuun sai varmistuksen että masussa joku on ja oikeassa paikassa. Saapa nähdä onko sukupuoli pysynyt samana rakenneultrassa annettuun "tietoon." Oli ultraaja ja opiskelija niin varmoja,etteivät edes puhuneet veikkauksesta,vaan "varmasta tiedosta". :D
Pääasia että kaikki olisi hyvin ja olen niiiin onnellinen että meidän torpassa vielä päästään vauvaa hoitamaan ja ihmettelemään pienen ihmeen kasvua ja kehitystä. Kunhan kolmaskin olisi yhtä hyvä tyyppi kuin nuo kaksi isompaa niin silloin kaikki hyvin :D

Ihanaa aurinkoista päivää kaikille. :)
T. Quumeilija , huomenna rv 34 <3
 
Falisa: Mulla oli esikoisesta hurjasti närästystä ja söin rennietä "kuin pastilleja" ,mies sanoi. Otathan kuitenkin vielä selvää saako rennietä nykyään syödä raskausaikana, on saattanut 11 vuodessa suositukset muuttua! Muuta vinkkiä ei ole, oli tosi kurja vaiva! :(
 
Heipähei!

Jokos täällä on vauvoja putkahtanut maailmaan?:love:

Quumeilija kiitos vinkistä! Taitaa rennietä vieläkin saada syödä, niin ainakin muistelisin. Oon vaan yrittäny kokeilla ensin kaikki lievemmät vaihtoehdot ja esim. kahvi on nyt minimissä ja oon lisänny ruokavalioon maitotuotteita (piimää, jugurttia, rahkaa). Toisinaan närästyksen kanssa pärjää ja toisinaan sit ei.

Täällä on pari päivää tuskalteltu muuttuneen olotilan vuoksi. Vatsa ollu pari päivää sekaisin, supistuksia tullu enemmän lenkkeilyn jälkeen ja iltaisin. Eilen illalla nukkumaan mennessä supisteli ja mies jo elätteli toiveita josko päästäis synnytysvalvojaisiin. Laitoin kuitenki nukkumaan ja yöllä supparit oliki loppunu:D mutta jos nämä nyt jotain tuolla tekis ja tyyppi joskus edes tulis masun ulkopuolelle... Tänään hain postista vihdoin ja viimein Tulan:love::)

Mitä kuuluu muille kesäkuisille?

Falisa rv 37+2
 

Yhteistyössä