Kesäkuun kullanmurut *marraskuussa*

Hei te, jotka olette jo nt-ultrassa käyneet, kuinka kauan sillä käynnillä menee? Mietin tässä että ehdinkö yhdeksään töihin kun aika on kahdeksalta.. :) Toissapäivänä tuli postissa aika, 12+5 asti menee... Ei malttais odottaa, 3 viikkoa vielä!! Onneksi käytiin siellä varhaisultrassa sillon 6+3 niin on ees se tieto, et sillon kaikki oli niinku pitää.

hennaliina 9+5
 
Mae pikaisesti
Mä just tulin ultrasta, kaik hyvin ja la pysyi samana. Aika oli vähän myöhässä, mutta joku puol tuntia meni kaikkineen.

En kyllä ymmärrä miten noi rv:t menee, ku la pysy samana, mutta päiviä tuli lisää. Eli nyt rv 11+6

Mae ja vilkas Mini
 
Onnittelut hyviä ultrakuulumisia saaneille :)

Hennaliina, kyllä sun pitäisi keretä töihin :) ei siellä ultrassa hirveän kauan mene, jos ajat ei ole myöhässä. Toki jos menet labraan ultran jälkeen, niin siellä voi kestää, jos on ruuhkaa :D mulla oli ultra-aika 8.15 ja ultraan sekä labraan meni yhteensä ehkä puoli tuntia. Ei ollut kovasti jonoa labraan siihen aikaan aamusta :D

Mä nautin, kun tuo ruuan tekeminen nykyään sujuu. Ja syöminen siihen päälle :) ihanaa, kun ei tarvi miettiä, millä korvaa lämpimän ruuan. Joitain juttuja on vielä, mitkä etoo, mutta eihän mun just niistä ole pakko sitä ruokaakaan tehdä.

Ei mulla oikein mainittavaa. Ensi viikolla olisi neuvola.
 
Me käytiin äsken ultrassa! Siellä se pikkunen jumppaili <3 Sydän sykki ja koko vastas viikkoja. Niskaturvotusta oli 1,3 eli ihan normaali :)
Meillä kesti 40minuuttia :D Aikaa oli varattu puol tuntia, mutta en pistä pahakseni vaikka saatiin vähän kauemmin katella pikkusen touhuja.

Tällä erää ei oikeen muuta, helpottunut fiilis.

aida1& pikkukaveri 12+4
 
Moi

Minä ainakin pysyn mieluusti täällä kirjoittelemassa nimimerkillä ja poistin koko facebookin! :)


Olo on ollu todella outo... Aamuisin on pahoinvointia oksennuksen merkeissä ja tällä hetkellä ruokaa ei tee ollenkaa mieli. Välillä alamahassa jomottaa oikein kunnolla. Toivon vain että kaikki on hyvin.

Meillä ultra on 2.12 Rv.. 12+2, jännittää kyllä vietävästi. Jotenkin outo fiilis ollu tässä raskauden alussa.. Neljäs pikkune on kyseessä mutta en ymmärrä.. No toivotaa että kaikki on hyvin.
Raskausmasua ei ole oikeestaa vielä haivattavissa. Lievästi alamasu on pyöristynyt.
Yleensä lähteny kasvamaa 11+ jälkeen.

Me ei olla vielä kerrottu kellekkää. Kun saadaa ultra kuvat seuraavaksi niin sitte kerrotaan molempien vanhemmille ym. Yksi mun tosi läheinen kaveri tietää. Kerroin joskus 9+ viikoilla :)
Lapsillekkin kerron jossain välissä sitte vähän myöhemmin.

Tsemppejä ja jaksuja kaikille!:)

Saara 10+4
 
Jihuu, mulle on nyt rantautunut ihan mahdoton pissahätä. Yölläkin piti käydä kahdesti vessassa. Töissä pitää vierailla vessassa alle tunnin välein. Ei mitään tulehduksentyylistä, ihan vaan pissattaa usein ja paljon. Ilmeisesti alkaa kohtu kasvamaan ja painaa rakkoa. Pahin turvotus on laskenut ja alavatsa tuntuu pikkuisen pyöristyneeltä. Työkaverin sanoin: "Taidat olla sitä mallia jolla pullahtaa maha aikaisin esille". Can't wait! ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Valkoinen
Tänään on näköjään ollut useampikin ultrassa, ihanaa kun saadaan hyviä uutisia :heart:

Itsekin olin puolen päivän jälkeen ja tää meidän pikkunen oli sitten niin uneliaalla päällä, että kätilö ei meinannut millään saada mitattua turvotusta kun toinen vaan köllötteli :) Meillä kesti varmaan kanssa n. 40 minuuttia ja siihen sitten kävin vielä päälle labrassa. Laskettu aika muuttui odotetusti melkein viikolla myöhäisemmäksi, eli uusi LA on 11.6. ja viikkoja olikin nyt sitten vasta 10+6.

Me lähdetään huomenna koko perhe reiluksi viikoksi reissuun, joten oli kiva että pääsin ennen sitä ultraan :) En varmaan reissun päällä hirveästi tänne kirjoittele, mutta yritän sitten reissun jälkeen kahlata kaikki viestit läpi.

Hepuli & Kirppunen 10+6
 
moikka taas :)

Lauwra, mäkin oon miettiny kehtoa. Mun mies on kova rakentelemaan ja nikkaroimaan ni onkohan mitään järkeä ehdottaa kehdon nikkarointia? Siinä vois sitten keinutella pientä.

Pihla, okei noi sun kivut kuulostaa vähän pahemmilta. Mulla ollu sellasta ihan pientä vihlontaa häpyluun kohdalla, mutta ei mitään "jalat irti" meininkiä. Mullakin alkaa jo ruokaa tehdä ihan kunnolla mieli ja salaattiakin, se on ollu mulle pari viikkoa vähän äklötys (outoa, tiedän).

Kuusama, tännekkin on tullu nyt toi pissahätä. Eilen menin 22.00 nukkumaan ja 01.00 mennessä olin käyny 4 kertaa vessassa. Ihan mahoton ravaaminen, mutta tää on huomattavasti miellyttävämpi oire ku paha olo ja ilolla otetaan vastaan :)

Mitäs muuta...
Maha on alkanu kasvaa, selvästi alamaha jo pyöree. Turvotusta on kuitenki vielä tossa navan kohalla ja ylempänä. Odotan niin että toi vauvamaha tuolta kuroo kiinni ton turvotuksen :)

Alamahakipuja on silloin tällöin, sellasta lievää ja oon varma että kasvukipuja ne edelleen on ja sitten sitä kun kohtu nousee häpyluun päälle ni senkin kuuluis vähän vissiin tuntua.

Mulle tuli hetkellisesti tänä aamuna paniikki kun kissa oli mun vieressä sängyssä ja yhtäkkiä se jotain pelästy ja hyppäs pois niin otti vauhtia mun alamahasta. Ei siis varmasti oo vakavaa, kätilötkin painelee kovempaa, mutta ei tälle ihmismielelle mitään voi kun heti tuli pelko persiiseen. Ens viikon alussa meilläkin vihdoin nt-ultra niin sitten taas nähään miten masussa menee. Jännittää TOSI paljon. :)
 
Huh, toinen ultra takana, kaikki hyvin vaikka olin ihan varma että jotain on vialla.. Jos nyt taas uskaltais vähän nauttia :)
Mulla on kyllä myös maha alkanu jo kasvamaan, ihan selkeesti näkyy alamahassa mikä ei kyllä haittaa, mun mielestä se on vaan ihanaa :D Ja tuosta pissalla ravaamisesta, käyn yön aikana varmasti lähemmäs 10 kertaa vessassa.. Minkäs teet ku vaan pissattaa! :D
 
Nyt kolahti tännekin ultrakutsu. 1.12 saisi (taas) mennä tiirailemaan miltä pikkuinen näyttää ja onko kaikki edelleen kunnossa. Nt-ultra siis kyseessä. Rakenneultrankin aika tuli, se olisi tammikuun lopussa tasan viikolla 20+0 :D Se tuntui vähän kaukaiselta ajatukselta, vaikka toki tajuan että tammikuun loppuun on oikeasti aika lyhyt aika. Jouluun on yksi huraus, ja sitten onkin pitkät joululomat ja seuraavaksi jo tammikuun puoliväli minkä ehtii tajuamaan =) Sinänsä kivaa nyt tämä odottaminen kun osuu joulunpyhät väliin niin saa vähän muutakin ajateltavaa. Tässä vaiheessa tämä raskaus on vielä kuitenkin aika epätodellista kun ei tunnu liikkeitä tms.

Kuusama ja Pikku 9+6
 
Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! :)

Niiskuilija, ei mullakaan vielä niin pahoja ole, että tuntuisi kuin jalkoja revitään irti. Mutta innolla odotan sitä aikaa :D en aio valittaa, vaikka olisi kuinka kovia liitoskipuja. Kummasti oppinut arvostamaan ihan hassuja asioita :)

Kuusama, kaukaiselta se minustakin tuntui kun rakenneultrakutsu löytyi postilaatikosta heti seuraavana päivänä nt-ultran jälkeen :D täällä se olisi 9.1. Vielä en aio alkaa sitä hermoilemaan, kuten tytön odotusaikana, kun tuhlasin viikkokausia rakenneultran pelkäämiseen. Sitä ehtii jännittää sitten joulunpyhien jälkeenkin :)

Mä olen välillä melko varma, että tunnen jotain pientä liikettä, mutta en edelleenkään satavarma. Tietyssä kohtaa tuntuu sellaisia pieniä muljahduksia, mitkä ei mun mielestä mitään ilmakuplia ole. Mutta en vanno, että ovat liikkeitäkään. Aina tuntuu tuossa vasemmalla puolella, niinkuin tuntui tytöstäkin. Mutta niin... En ole varma. Tiistaina olisi neuvola ja jännittää jo valmiiksi, kun niistä liikkeistä ei ole varmuutta, niin ei voi olla satavarma, että eloa edelleen on. Toivottavasti on.

Taapero on ollut harvinaisen kiukkuisella tuulella tänään. Toki kissat herätti meidän aamulla ja taisivat keskeyttää tytön päiväunetkin kolistelemalla. Mies on vaihteeksi ylitöissä. Ensin odoteltiin sitä syömään, mutta kun ilmoitti, että venyykin vielä pidempään, niin päätin, että lämmittäkööt ruokansa, kun tulee kotiin. Mulla on NÄLKÄ! :D niinpä me kohta tytön kanssa syödään taas kaksin.

Eipä taas oikein mainittavaa.

Pihla 13+4
 
Olen ollut huomattavsti parempivointinen ja tehnyt kiireellä tuhatta pahoinvoinnin takia rästiin jänyttä asiaa, kuten graduani. Täällä on niin paljon kuulumisia että täytyy ottaa ihan aikaa ja lukea kaikki.

Haluaisin kuitenkin kysyä teiltä tän alkuraskauden yhdistelmäseulan käytännöistä. Sehän siis koostuu verikokeesta, jossa kävin jo rv 10+0 ja itse nt-ultrasta joka on mulla vajaan viikon päästä 12+0. Nyt mulle on kuitenkin hämärää että saanko verikokeen tulokset ennen ultraa vai ultrassa vai ultran jälkeen. Neuvolan täti, neuvolan ohjelappunen ja mun oma järki sanoo kaikki eri tavalla ja puoliso vielä muistaa jonkin neljännen tavan. Miten teillä, oletteko saaneet verikokeen tulokset ennen ultraa ja seulan tulokset ultrassa vai sen jälkeen?

Tuossa neuvolasta saadussa ohjeessa lukee että seula koostuu ultrasta, äidin iästä ja verikokeen tuloksista joista yhdessä tietokoneohjelmalla lasketaan riskiluku, mutta jonka saa n 10 päivää verikokeesta tietoonsa postilla tai puhelulla. Miten se on mahdollista, eihän mulla ole edes ollut se riskiluvun laskemiseen tarvittava ultra vielä 10 päivää verikokeesta?

Neuvolantäti taas sanoi että verikoe tulee postilla ja nt-ultra on ihan erikseen, mutta missä vaiheessa se riskiluku sit lasketaan ja mitä järkeä lähettää verikokeen tulokset jos riskilukua ei vielä kuitenkaan ennen ultraa voi laskea.. yritin kysyä puhelimessa mutta en saanut mitään järkevää vastausta. Puoliso taas muistelee että ekassa neuvolassa olis sanottu että sen koko seulan tuloksen saa tasan siellä ultraustilanteessa. Laskeeko lääkäri sitten sen paikan päällä? Sekavaa.

Kyselen tätä oikeastaan siksi että ollaan lähdössä kaks päivää ultran jälkeen matkoille ja haluaisin tiedon ennen sitä.

Ja tosiaan, unohdin kertoa että TYKsin alueella asun.

AUkko 11+1
 
Viimeksi muokattu:
AUkko, nuo seulakäytännöt vaihtelee kunnittain. Täällä K-SKS:n alueella käydään tosiaan verikokeessa ennen nt-ultraa ja siellä sitten saa tietää tulokset. Osassa kuntia taas käydään verikokeissa ultran jälkeen ja tulokset tulee sitten postissa. Toivottavasti joku siun alueen palstailija tietää miten TYKSissä toimitaan :)

Kävin tänään juurikin noissa verikokeissa ja pissaamassa purkkiin. Ekan kerran saatiin yhdestä kädestä kaikki kolme putkiloa verta imaistua, yleensä aina jouduttu molempia käsiä sörkkimään. Samoin nyt ei tuntunut missään koko pistos, joko taitava näytteenottaja tai oma kipukynnys on kasvanut :)

Tänään on taas ihan kauhea turvotus päällänsä sekä kuvottavaa oloa oli koko päivän, vasta nyt illasta helpottanut. Viikonloppuna on esikoisen 1-vuotissynttärit, pitäisi siivoilla ja leipoa kakku. Tänään kun kävi sairaalan labrassa noissa kokeissa niin muistot oikein tulvi mieleen vuoden takaisista tunnelmista samaisessa sairaalassa. Epätodellinen olo, että nyt sitä seuraavaa jo haudotaan kun vastahan tuo esikoinen tuli maailmaan :heart:

Muok. Täälläkin kiukkuinen taapero..ei ole mikään mennyt tänään hänen mielestään hyvin ja hetkeäkään ei voi äiti olla poissa näköpiiristä. Oli jotenkin lämpöisen oloinen, mutta ei kuitenkaan lämpöä ollut. Todella väsynytkin oli, meni aikaisemmin nukkumaan kuin aikaisemmin. Ollaan hampaita tehty tässä viimeisen kuukauden aikana 6 kpl(!!!), niin nyt taitaa tulla viimeiset poskihampaat ja nekös pistää kiukuttamaan....

Catnip82 + kyytiläinen 9+4
 
Viimeksi muokattu:
Mä en tuu tuntemaan liikkeitä varmaan vielä pitkään aikaan, koska ainaki eilisessä ultrassa istukka oli kiinnittyny kohdun etuseinämään :( Toivottavasti se siitä siirtyis pois edestä :D

Täälläkin maha on kyllä kasvanu. Selkeesti huomaa että alhaalta on vähän pyöristyny, mutta ylempänä on kyllä jotain turvotusta ja mitä lie. Maha näyttää välillä ihan valtavalta :D

AUkko: Se kai (?) riippuu paikkakunnasta? Tai sellasen kuvan mä oon saanu. Mä kävin (Helsingissä) verikokeissa rv 10+0 ja ultra oli eilen. Verikokeista en oo saanu vielä mitään tuloksia, niskaturvotuksen sain tietää eilen ja sitte se riskiluku tulee postissa kahen viikon sisällä tosta ultrasta.

Olo alkaa pikku hiljaa normalisoitua. Väsymystä ei onneks oo enää ihan niin paljoa ku ennen ja jaksan jo kohtuu hyvin valvoa sinne normaaliin kymmeneen. Niskajumikaan ei enää oo ihan joka päivästä eli päänsärkyki alkaa jo hellittää. Vielä kun ne seksihalut palaisi :D

aida1& pikkukaveri 12+5
 
AUkko, täällä verikokeeseen mennään nt-ultran jälkeen. Siis suoraan ultrasta. Niskaturvotuksenhan saa tietää jo heti siinä ultratessa, mutta muista tuloksista mulla ei ole mitään hajua, kun ei olla niihin veriseuloihin osallistuttu. Mutta eri sairaala kyseessä :)

Aida1, mullakin oli tytöstä istukka oikealla edessä, mutta liikkeitä alkoi tuntumaan jo rv15+. Vasemmalla puolella ja sitten ihan alhaalla :D nyt en edes tiedä, missä istukka on, kun sitä ei mainittu ultrassa. Viimeksikin se selvisi mulle vasta rakenneultrassa.

Väsytystaistelu kiukkuisen ja erittäin uhmakkaan taaperon kanssa... Tuolla hampaat on jo suussa, ei tunnu erityisen lämpimältä, eikä kuulemma mihinkään koske. Kunhan siis kiukkuaa. Mutta taitaa olla ihan sitä 2v. uhmaa, jota on ollut havaittavissa jo melko pitkään. Ja kahden viikon päästä tulee se 2v. täyteen :D oikein odotan, että lapsi nukahtaa ja pääsen itsekin nukkumaan tai ihan muuten vaan hengähtämään.
 
Oon huono kirjottaa mut lueskelen kyllä aina välillä tekstejä.
Mulla on ihan kauhea tämä hajuherkkyys ollu. Kaikki varsinkin imelät/makeat mitä ne nyt on niin haisee ihan kauheelle. Miehen hajuvesikin on ihan kamalan hajusta nykysin. Sais mieluummin haista hielle kun sille. Tuntuu et kotona on ihan vaikea olla kun kaikki hajut voimistunu, järkyttävää.
Onko teillä muilla paino noussu? Mulla on noussu jo neljä kiloa, apua, miltäköhän näytän kesäkuussa. Aikasemmissa raskauksissa tullut parikyt kiloa ja nyt päätin et en liho vaan elän terveellisesti enkä tajua että mistä ihmeestä noi kilot on tullut?!?! Tosin jouduin monta viikkoa syömään tosi paljon et vältti kuvottavan olon. Sitku hedelmistä esim ei ollut mitään apua vaan piti olla iha kunnon tuhti meetwursti voileipä :)
Mulle jo viime viikolla töissä yks asiakas huusi että taijat olla paksuna...joo kiva ku kaheksannella viikolla jo nii iso et kaikki arvaa :) ei siin jos ala maha pömpöttäs mutkun pömpöttää jo ylämahaki nii et tuntuu vaikeelta hengittää...nyt jätin leivän pois et jos laskis tuo turvotus mut mihinkää oo vielä hävinny...eniten ärsyttää kun tää on just sitä vuoden aikaa millon vois leipoa ja herkutella mut nyt en uskalla kun en nyt tätä enempää viel alkuraskaudes haluis lihota...edellisis raskauksis kiloi alkanu tulee vast joskus 15 viikol...ja mulla nyt vasta 8+4 :/ :)

Nii ja mä ymmärsin et tääl oulus päim ainaki sit kai tulokset menee neuvolaan ja sielt sit kuulee...tai emmä varma enää ookkaa :)
 
Viimeksi muokattu:
Painonnoususta, mulla on noussut paino molemmissa edellisissä raskauksissa noin 25kg riippumatta siitä paljon olen syönyt. Ekassa raskaudessa vahdin kaloreita, ja söin vain noin 1500kcal päivässä. Toisessa raskaudessa en niin jaksanut vahtia.

Nyt on noussut vain noin 2kg.

Tämä raskaus on muutenkin erilainen kuin aiemmat. Oksetusoloa on edelleen. Tuntuu jotenkin erilaiselta. Liekö siihen syynä tämä parisuhdekriisi. Keskenmeno olisi helpotus.

Kai tämä vielä joskus iloksi muuttuu.


Valkoinen 11+2
 
Moikka vaan.
Meillä täällä kans verikoe pari viikkoa ennen ultraa ja ultrassa sitten lasketaan riskiarvo.

Mulla paino on noussu 3kg. En kyllä ihmettele, mulla sama juttu erelin kanssa että ei ihme kun nousee, on ollu pakko syödä kokoajan että paha olo pysyy poissa (ja nimenomaan niitä meetvustileipiä). Nyt onneks tosiaan kun on alkanu helpottamaan niin voi vähän jo valita syömisiä.

Eilen oli taas oksennusilta, ihan kunnollinen sellanen ja nyt on vatsalihakset kipeenä kouristelusta. Jospa tänään olis sitte parempi :) Tänään alkaa viikonloppu eikä tarvi huomenna herätä töihin! :) Töissä on kyllä kivaa mutta heikotus ja huimaus aamusin tekee aamuherätyksistä/lähdöistä erityisen vaikeita.

Ainiin ja tänään on jo 12+1 :)
 
Mulla on paino noussu nyt vajaa 2kg (jossain välissä saatto olla enemmänki,mut nyt ku turvotus vähän laskenu ni painoki laskenu ehkä ministi). Silti on kyllä siis ylämahaki semmonen pinkee ja välillä on oikeesti tosi tukala olo ja vaikee hengittää. Eilen painelin suihkussa mahaa ja oli kyllä kova ku mikä ja ihan ylhäältä lähtien..

Pihla: Toivotaan et ne alkais tuntuu jo aikasemmin :) mieski jo kyselee et jos oikeen kokeilee ni voisko tuntee :D söpöö

Mullaki aamusin usein semmonen heikotus/heikko olo. Aamupalan jälkeen pikkuhiljaa helpottaa mutta usein tulee nykyään syötyä puolet aamupalasta sohvalla ku ei vaan jaksa istuu siinä keittiön tuolilla. Ennen en ois voinu kuvitellakaan syöväni aamupalaa missään sohvalla..

Tänään kerrotaan anopille ja miehen isälle. Voi olla et varsinki anoppi näitä uutisia jo oottelee :)

aida1& pikkukaveri 12+6
 
Aida1, toivotaan tosiaan :) on tuo munkin mies välillä mun mahaa lähmimässä, enkä tykkää yhtään :D ei se kuitenkaan voi mitään liikkeitä vielä tuntea, jos en edes minä varmuudella tunne. Mutta niin, kivahan se on, että odotetaan yhdessä :)

Painonnousu, oman vaa'an mukaan ehkä n. 1,5kg, koska eilen oltiin neuvolan lukemissa :D saa nähdä, mitä neuvolan vaaka ensi viikolla sanoo. Tytöstä kiloja tuli 15, joista 3kg jäi. Mutta sai kyllä jäädäkin, kun tytön odotusaikana mun painoindeksi oli 17... Aion hyvällä omallatunnolla syödä jouluherkkuja kuten yleensäkin :)

Valkoinen, voimia :hug: Älä kuitenkaan toivo keskenmenoa. Se on kamalaa. Eikä sitä tiedä, ennenkuin se osuu omalle kohdalle, miten pahalta se sitten kuitenkin tuntuu. Meillä se keskenmennyt oli vahinkoraskaus, enkä ikinä olisi arvannut, miten pahalta se sitten tuntuu, kun se keskenmeno omalle kohdalle osuu. Vaikken siitä raskaudesta ollenkaan iloinnut. Enemmän olin hämilläni ja ahdistunut. Mutta tosi pahalta se kuitenkin tuntui ja sen jättämät pelot on tosi tiukassa. Mä toivon, että teidän parisuhdeasiat järjestyy ja pystyt sen jälkeen nauttimaan raskaudestasi :)

Pitkästä aikaa tein edellisen päivän perunamuusin jämistä perunarieskoja. Ai että, kun olikin hyviä! :D ei ole jaksamista ollut aikoihin, joten nyt on ihan kiva puuhastella tälläisiä pikkujuttuja. Ja syöminen on kivaa, kun ei tarvi jokaista suupalaa miettiä :)
 
Seuloista: mä kävin jo verinäytteessä ja neuvolasta soitettiin heti parin päivän päästä tulokset, piti kirjata itse ylös ja ottaa mukaan nt-ultraan, joka tehdään toisella paikkakunnalla reilu viikon kuluttua.

Painosta: Olen punninnut itseni kerran viikossa aina samaan aikaan päivästä, jotta voi luotettavasti seurata painon kehitystä. Mä olen alipainoinen ja tarkoitus olisi ollut päästä alkuraskaudesta normaalipainoon eli n.+5 kg. Alussa paino nousikin kivasti, mutta tällä viikolla oli tippunut takaisin lähtöpainoon :O Turvotus on kyllä nyt kadonnut, joten olisiko alun nousu ollut vain turvotusta...? Alavatsan pömpötyskin katosi samalla, ehdin jo tykästyä siihen :D Odotan kyllä tosi paljon kunnon vauvavatsaa :)

Oireista: mulla on pahoinvointi loppunut kokonaan, tuntuu oudolle että näin aikaisin, kun teillä pari viikkoa pidemmälläkin olevilla vielä jatkuu. Eipä se kyllä kovin pahaa ollut muutenkaan. Rintojen kipukin on vähentynyt. Uni tosin maistuu edelleen, mutta olen muutenkin aina ollut hyväuninen. Toi pahoinvoinnin loppuminen vaan pelästytti, mutta syke kuuluu dopplerilla, joten kaitpa siellä on kaikki kunnossa.

Hep87 rv 10+2
 
Pihla: Joo kyllä mäki tykkään että yhdessä odotetaan :) kiva että mies on innoissaan.

Kerrottiin tänään miehen perheelle ja etenki (tuleva) anoppi meni aivan sekasin onnesta! Tais tosiaan olla osotettu uutinen :)

Käytiin kans kattelemassa tänään farkkuja joita vois käyttää. Farkkulegginsit jotka ois ollu vyötäröltä hyvät oli muualta isot ja äitiysfarkuista oli mun koot loppunu. Harmi ku noita äitiysvaatteita on niin huonosti myynnissä :/ hm taitaa erikoisliikkeiden lisäks olla ainoo?
 
Niiskuilija,
sä pohdit sitä kehtoa? :) nimimerkki meinas unohtua kun tätä ketjua luki läpi... Meille tulee tosiaan ihan kunnon jaloilla seisova mitä voi keinuttaa tai lukita paikalleen. Aiemmin mietin, että olisi ollut ihana hommata kestävä kori, jonka olisi voinut katosta laittaa roikkumaan sängyn viereen. Anna miehen askarrella, pääsee pesänrakennus/suojeluvietti valloilleen ;)

Nyt en muista mitä muuta piti kommentoida. Seulontoihin oli jo tullut vastauksia, mutta meillä siis piti käydä viikkoa ennen ultraa verikokeissa, kysyä neuvolasta niiden tulokset ja viedä mukanaan ultraan, jossa laskettiin heti riskiluku.

Tänään olen vähän vuotanut verta, mutta ilman kipuja. Jos jatkuu huomenna niin soittelen päivystykseen. Turvotus jatkuu, mutta ruoka maistuu!

huomenna poksutteleva lauwra 12+6
 

Yhteistyössä