Kesäkuun kullanmurut *marraskuussa*

Moikkelis kaikille! Tulin ilmoittamaan vointia tänään olin kaavinnassa kaikki meni hyvin paitsi kivut oli sata krt pahemmat mitä synnytyksen jälkeen jalkaakaan ei voinu liikuttaa ilman et koski ja lujaa. Tuli oltua tarkkailussa hitusen pitempää mitä ois pitäny. Kotona ollu ja kipu o vieläki aikamoista. Jos jotain hyvää haluaa hakea niin ei näyttänyt mola olevan mut katsotaan nyt mitä patologi sanoo pidelkää peukkuja!!! Tuloksesta soitetaan 2-3 viikon päästä. Huojentunut olo. Voikaa hyvin halit!!!! :)
 
Mamira, ihan järkyttävää. Oliko tuo raskauspahoinvointia vai onko voinut olla oksennustauti (sitähän on nyt liikkeellä)? Onneksi tiputus auttoi.

Minun esikoinen on semmoinen, että kun tulee oksennustauti niin hänellä syömättömyys pahentaa oireita (oksentelee siis vain enempi). Ekalla kerralla ehti kuivua hiukan, mutta heti kun sai päivystyksessä nesteytystä (Floridralin muodossa suun kautta), oksentelu loppui siihen paikkaan ja olo koheni silmissä. Sen jälkeen olen tajunnut antaa Floridralia heti, kun oksentelu alkaa. Seuraava mahatauti kestikin lyhyemmän aikaa. Pitäsköhän itsekin kokeilla nyt, kun etoo koko ajan ihan tolkuttomasti eikä oikein vesi maistu.

Unna1, hyvä kuulla, että voit paremmin. Toivotaan, että pääset pian uuteen yritykseen.

Kiitos kaikille tsempeistä!


Valkoinen 11+6
 
Täälki lueskellaan mut olo edelleen huonohko ja aika kuluu hitaasti. Yritän vähän siivoilla ja tehdä joulua kotiin pikkihiljaa kun vointi sallii. Ärsyttää jo hieman tää olo kun neljättä viikkoa etoo ja oksettaa. Varsinki illat on kamalia. Kuopuksen 1v synttäreitä pitäis jaksaa suunnitella, potattaa tuota 2.5veetä ja suvun pikkujoulutki on pian. Parane parane olo pian :/

9+2 ...
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :)

Unna1, ihana kuulla, ettei kyse ehkä olekkaan rypäleraskaudesta! Pidän peukkuja, että lopullinen vastaus on jotain muuta kuin se rypäle. Pikaista toipumista :hug: Onneksi särkylääkkeet on keksitty, ettei tarvi kivuissa olla :)

Mamira, hui millaista pahoinvointia! Toivottavasti pian loppuu. Onneksi vointi koheni, kun sai nesteitä :)

Täällä neuvola takanapäin. Sydänäänet löytyi ja kovasti tuntui viuhtovan menemään :) terkka piti ihan mahdollisena, että voin jo tuntea liikkeitä. Paino oli +400g, mikä vähän yllätti. Ajattelin, että olisi ollut +2kg :D verenpaineetkin ihan ok, matalammat kuin viimeksi. Tärkeintä kuitenkin, että pieni vauvanalku jatkaa kasvamistaan :) nyt on taas (hetken) helpottunut olo.

Pihla 14+2
 
Joo, ei ole siis mitään oksennustautia, vaan mulle diagnosoitiin hyperemesis gravidarum. Näyttää jatkuvan samanlaisena, tänään Primperan vähän auttoi, mutta silti aamuoksut. Alkaa taas mielialat tippumaan. Äitillä aikoinaan sama juttu ja kesti 3kk, eli mulla saattaa olla vielä tää vasta puolivälissä. Ja joillainhan paha olo pysyy loppuun asti. Oon siitäkin masentunut, kun luin, että näillä viikoilla pitäis alkaa jo loppumaan, mutta mulla vaan näyttää pahenevan. Että iloitkaa kaikki te, joilla on suht ihmismäinen olo, älkääkä turhaan stressatko. :)
 
Moi kaikille :)

Onnea ultrista, niitä monella tässä ollutkin :) Ihanaa, itselläkin on ultra 2.12 eli viikon päästä! Saa nähä onko tuolla mitään elävää.

kivuista Täällä 10+ viikoilla alkanut myös alaselkä ja alavatsa kipuilua. Menkkamaista. Toivottavasti nyt ei mitään keskenmenoon viittaavaa. Tosi ikävää kipuilua meinaa on on ollut ajoittain viikonlopusta lähtien. Vai voisikohan jokin tulehdus olla? Täytyy tarkkailla.

Täällä ei neuvolatäti mitään sanonut saako noita verituloksia edes selville. Näkyyköhän tulokset ultrauspaikkaan? Multa otettiin viime viikolla 7 putkiloa verta ja virtsatesti. Sen takia noin paljon, kun kilpirauhasissa vuosi sitten jotain outoa ja rautavarastoja haluttiin katsoa tarkemmin, ne kun niin tyhjät. Neuvolasta ei ole mitään ainakaan kuulunut, etten sitten tiedä millainen käytäntö täällä pääkaupunkiseudulla on. Tämä kun niin uusi juttu, aikaisemien raskauksien kanssa ei tällaisia otettu.

Lauantaina olisi mun toisen lapsen synttärit ja olot ei vain ole mitenkään parhaat mahdolliset vieläkään, tässä vaan alkaa päivät loppumaan kesken, joten juhlat pidettävä. Siivous kauhistuttaa, en ole pystynyt siivoamaan (1kk) olojeni takia täällä lainkaan (pelkkä seisaalla olo vain pahentaa olojani) päivät olen töissä ja olot ovat silloin ihan ok, illan tullen pahoinvointi pahenee todella pahaksi, enkä pysty kuin makaamaan avuttomana sohvalla nuuhkien peittoa (kaikki muu oksettaa). Missä välissä tässä pystyy siivoamaan??? Tänään yritän.

Voimia kaikille oloihin, kyllä nää kohta helpottaa :) Itsekin toivon, että kahden viikon päästä mahdollisesti ei enää etoisi..se olisi niiiin hienoa, toivotaan :)

rv10+5
 
Emmi85 jos tarkoitat veriseuloja, niin pääkaupunkiseudulla mulla meni niin että kätilö lisäsi ultra tuloksen tietokantaan jonka perusteella + verinäytteet lasketaan riskiluku. Tieto kotiin tuli kirjeitse kolme päivää ultrasta.
 
  • Tykkää
Reactions: Emmi85
Täällä kans innokas taustailija, joka päivä käyn kyllä lukemassa mutta en oo jaksanut kirjottaa aikoihin.

Mamiralle supertsempit, tiedän tuskasi! Mulla kans molemmissa diagnosoitu tää hypermesis gravimikälie ja on kyllä ollu melkonen kokemus. Eka kesti rv 20 asti, silloin oksensin vähintään 2-4pv viikossa mutta kuitenkin aika hyvin pystyin töissä käymään, en loppuunsa montaa päivää ollut saikulla. Aika kullannut muistot kun en muista miten muuten meni, taisin olla aika väsynyt. Tämä toinen raskaus on ollut sit pahempi, rv 6-10 oksentelin niin paljon että oli monta päivää ettei jaksanut ees istua, makoilla vaan. Nyt on ehkä aavistuksen helpottanut, mutta edelleen tulee näitä oksennuspäiviä, onneksi välillä on hyviä päiviä että saa syötyä ja kerättyä voimia niin ei tunnu niin pahoilta nämä huonot päivät. Raskausaikana olen pystynyt olemaan yhden vuoron töissä, muuten on kyllä elämä yhtä sairaslomaa. Kummassakin raskaudessa jouduin kerran nestetippaan. Oon yrittäny lohduttautuu ajatuksella että toisilla on vielä pahempaa mutta kyllähän tämä aika rankkaa on ja nyt varsinkin kun on tuo taapero hoidettavana niin huono omatunto kun ei jaksa sen kanssa touhuta..mut aikansa kutakin:) jaksamista sulle ja muille olojen kanssa kärsiville! Pahallehan ne lievätkin oireet tuntuu kun ei pahemmasta tiedä, en halua siis vähätellä teitä joilla lievemmät oireet on,vaikka ite rankemman kokenut, ei se kestokuvotuskaan kiva oo..

Täällä nt-ultra 5.12 eli viikkoja sillon 12+4, sitä odotellessa. :)

Vieno 11+1
 
Moikka mahasiskot!

Kyselinkin jo aiemmin kuinka siihen Facebook-ryhmään pääsee, olen siellä niin aktiivinen!?

Mulla ollut kipuja tosi paljon ja tänään olin gynen ultrassa. Vauva voi onneksi hyvin, mutta seuraillaan tilannetta. Mulla on ollut aiemmissa raskauksissa ennenaikaisia supistuksia ja kaikista ollut vuodelevossa ja lääkityksessä, sekä saanut kortisonit. Onneks siellä ei nyt vielä mitään oo tapahtunut, vaikka supisteleekin. Tosi aikaisin alkoi nyt!

Seireeni: Ai miksi naiset on saaneet tämän tehtävän? Siksi, koska miehet ei kestäis sitä. Kuvitelkaa pelkkä miesflunssa ja sitten uudelleen miestä raskausoireisena. Ei hemmetti, ei siitä tulis mitään. Sit synnytyksen jälkeen ne vaan vertailis saunassa keskenään kenellä oli kaikkein rajuin synnytys ja sit ne hehkuttais jaksamistaan vuositolkulla. Mä veikkaan, et siks. :D

Ollaan me tytöt aika sissejä eiks nii? :) <3

-Pele 11+5

Ps. Ensi viikon ke np-ultra, Jipii!
Pps. Piti vielä tuulettaa, että tänään eka päivä ilman Primperania pahoinvointiin! JEEEEE!!
 
Viimeksi muokattu:
Oh my Mamira! Paljon joudut kyllä kestämään. Onneksi palkinto lopussa on huikea!

Mä olen tänään ollut poikkeuksellisen aktiivinen: kävelin hammaslääkäriin (ei reikiä, mutta paha ientulehdus) ja sieltä jumpalle (jumppa ja kehonhuolto), sitten kävelin kälyn luo hakemaan fillarin ja poljin kotiin. Kilometrejä tuli ehkä yhteensä 10, mutta alaselkä on nyt jökissä ja vatsaakin kramppaillu ikävästi. Ilta on mennyt sohvalla. Täytyy ehkä tän liikkumattomuuden jälkeen aloittaa varovasti uinnilla...

Ja kiva, että Pihlalla oli mukava neuvolakäynti :)
 
Pelellä hyvä selitys sille, miksi naiset on saaneet tämän osan :D meillä vielä 6,5 vuotta intistä kotiutumisen jälkeen jaksetaan jauhaa inttijuttuja. Etenkin muutaman oluen jälkeen. Ja mulla tulee jo korvista ulos, kun samat jutut kuullut jo silloin inttiaikana ja noin 500 kertaa sen jälkeen. Huoh.

Tsempit kaikille pahoinvoiville! Ei se keatokuvotuskaan kivaa ollut, mutta pystyi sentään syömään ja juomaan, joten olokin pysyi siedettävänä :)

Lauwra, on aina kivaa, kun jää hyvä fiilis neuvolakäynnistä :) viime raskaudessa kerran jäi tosi kurja fiilis, kun oli sijainen, joka valitti mun liiallisesta painonnoususta... Ja kokonaisuudessaan kiloja kuitenkin tuli "vain" 15 ja olin alunperin alipainoinen.

Nyt oli senkin puoleen mukavaa, kun terkka sanoi, että saa tulla vaikka 20kg tällä lähtöpainolla :) mutta nyt se sitten sanoi, että siinä pissanäytteessä olikin jotain bakteeria (alunperin piti olla puhdas) ja täytyy viedä uusi näyte. Nyt olen sitten tänään kehittänyt kaikki mahdolliset vti:n oireet... Pääsen vasta perjantaina viemään näytteen labraan, kun miehellä on vapaa. Että toivottavasti ei mitään tulehdusta ole. Täytyy nyt vaan juoda tosi paljon kaiken varalta.

Join äsken sitruunamehua. Raakana. Ja ai että olikin hyvää :D teki niiiin hirveästi mieli. Aika friikkiä.
 
Joku kyseli hiusten rasvottumisesta. Mä en oo huomannu eroa, melkeinpä ehkä jopa päinvastoin :)

Voimia kaikille niitä tarvitseville, tuntuu vielä aika monella olevan huonoja oloja :(

Omaan napaan: Mulla on alkanu satunnaiset alaselkäkivut, ei mitenkään pahat onneks. Ja ne lonkat, nykyään lähes joka aamu niissä on jotain kipua/tunnetta. Ei kauheen kiva jos jo nyt alkaa.. Ja iltasin on kauhee nälkä. Tänäänki söin iltapalan puol kasilta ja jo puol ysiltä oli nälkä :D En haluu olla koko ajan syömässä :( Onneks väsymys alkaa pikkuhiljaa jo irrottaa otettaan ja jaksaa tehä enemmän :)

aida1& pikkukaveri 13+3
 
Moikka kaikille ! :)

Tultiin Ykän kanssa kurkkaamaan josko mukaan mahtuisi vielä yksi kesäkuinen kullanmuru.... En saa tabletilla värejä joten lisättävät tiedot:
LA 22.6. MAAMIS/22V/2. LAPSI/TAYS

Ensin ON: Lapsi on tosiaan meidän toinen, esikoinen on syntynyt tän vuoden helmikuussa eli aika pieni ikäero jää. Ihan näin pientä ei suunniteltu ja siksi testaaminenkin jäi tosi myöhäseksi kun en ensin tajunnut että raskaana olisin. Kumi jäi kerran käyttämättä, kun piti olla "varmat päivät" ja ajateltiin ettei se mitenkään kerrasta voi siinä kohtaa kiertoa tärpätä. Tässä ollaan. Kutsutaan Ykäksi, koska olo on niin huono :D

Odotellaan pääsyä raskauden keston määritykseen, jotta selviää ehditäänkö mitenkään seulontaan. Kierto on heitellyt niin paljon ettei laskettu la ole kauhean luotettava. Toivottavasti ehditään.... Loppuun vielä: kuunneltiin eilen kotidopplerilla sydänääniä, upeasti pompotti <3

Kaikille onnea hyvistä ultrakuulumisista ja Mamiralle tsemppiä hyperemikseen!

maamis ja Ykä 10+2

PS Oliks se fb-ryhmä jo suljettu, kovin mielelläni kirjoittelisin siellä kun siellä tulee niin paljon muutenkin kirjoiteltua.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Valkoinen
Meillä oli tänään nt-ultra ja siellä oli kaikki ok ja niskaturvotusta sikiöllä 1mm. Mulla oli trisomiaverikokeen arvot jokin verran pielessä mutta saas nähdä mitä se riskiluku sit sanoo. Helpottavaa kyllä ainakin että ultrassa oli kaikki hyvin. Ihanhan se jo pieneltä vauvalta näytti kun kääntyili ja vääntyili siellä!

Oikein paljon jaksamista teille jotka kärsitte edelleen hurjasta pahoinvoinnista! Mulla alkaa ilmeisesti olemaan takana pahimmat olot mutta olen oikeastaan aika yllättynyt miten se jatkuva pahoinvointi veikin voimat ihan totaalisesti vaikka oksentelinkin vaan satunnaisesti. Kaikki, siis ihan kaikki hommat oli puoltoista kuukautta retuperällä kun ei vaan pystynyt. En olis kyllä mihinkään töihin kyennyt, näitä opiskelujuttuja pystyy onneks paikkailemaan näin jälkeenpäinkin.

Tunnistan myös hyvin tuon että mieliala menee ihan matalaksi pahoinvoinnista, mulla vaikuttaa aivan selvästi niin myös.

Ja Maamis: kyllä sinne fb-ryhmään pääsee vielä, taitavat vasta suunnitella sen sulkemista uusilta. Jossain täällä muutama sivu sit oli ohjeet miten onnistuu.

AUkko 12+0
 
Viimeksi muokattu:
Maamis, tervetuloa :)

AUkko, ilmeisesti et ota stressiä riskiluvusta ainakaan vielä? Onneksi kaikki noin muuten oli hyvin ja niskaturvotus pieni :) en vielä itse jaksaisi murehtia, kun se niskaturvotuskin kerran oli niin pieni. Useinhan ne on vääriä hälyjä.

Mä en edelleenkää ole vapaaehtoinen päivittäjä, kun tällä puhelimella täällä käyn :D eikä sitä tietokonetta edes ole. Joten joku tietokoneellinen tai näppärämpi älypelin käyttäjä ottakoot päivttäjän roolin :D

Mies osti meille uuden auton. Vihdoinkin! Johan sitä farmaria puhuttiin 2 vuotta sitten, ennenkuin tyttö syntyi. Kai se nyt mieskin vihdoin tajusi, että tarvitaan isompi auto, jos meille perheenlisäystä suodaan :)

Taaperon kanssa vedettiin mahat täyteen kinkkukiusausta. Pitäisi nyt yrittääkin syödä enemmän, kun se painonnousu oli neuvolassa niin vähäistä. Ja kun kerran sanottiin, että enemmänkin saisi tulla. Nyt vaan kun ei heti ala etomaan ja heikottamaan, kun tulee nälkä, niin ei tule syötyäkään enää niin usein. Eilenkin menin ilman iltapalaa nukkumaan. Pitää yrittää muistaa jatkossakin syödä useammin.

Näin muuten tänään on ollut varsin kiva päivä ja onnellinen olo :)

Pihla 14+3
 
Hellurei!

Pari viikkoa taas vierähtänyt päivittämisestä. :D Mutta jospa täs nyt yrittäis piristyä tän keskustelemisen kanssa. =)

Eilen olin niskaturvotus ultrassa :heart: Siellä se pikkuinen köllötteli ja potki hurjasti. Turvotus oli 1,6mm, kuulemma ihan keskiarvoinen tulos. Kaikki oli muuten niin kuin pitää ja istukka oli kohdun takaseinällä. Jos seulonnan tuloksissa jotain häikkää niin soittaa kuulemma parin viikon sisällä. Laskettu aika on nyt sitten 7.6. . Melkosen epätarkka vekotin ilmeisesti sielä neuvolassa kun viikon verran heitti niiden arvio pieleen.

Hiusten rasvoittumisesta puhuttu. Mulla tuntuu että hiukset ei rasvoitu niin herkästi kuin ennen. Naamakaan ei kiillä vaan iho tuntuu paremmalta. =)

Äitiysvaatteita mun ei varmaan vielä hetkeen tarvitse ostaa. Tuntuu että tää maha ei kasva ollenkaan, riittänyt että on farkuissa vyötä laittanut yhdellä reiällä löysemmälle. Mammapolilla kun olin eilen ultrassa niin siellä oli kaikilla niin isot masut ja mulla tiukka paita päällä, eikä yhtään pystyisi ulkonäön perusteella sanoa että jo 12 viikkoa on raskautta täynnä. :| Mulla on kyllä taaksepäin kallistunut kohtu, että ehkä sen takia ottaa aikansa kun alkaa näkymään.

Ensi viikon tiistaina olisikin toinen neuvolakäynti. Saa nähdä tuleeko valitusta, kun mulla on paino vain laskenut.. Viime kerrasta 2,3kg tippunut paino.. :whistle: Ja mä kun en ole edes oksentanut kertaakaan. Mutta luultavasti tuo painokin tuosta lähtee nousuun ennemmin tai myöhemmin. =)

Julkaisin muuten ultrakuvan Facebookissa, eli tieto on nyt julkinen ja ihanaa kun ei enää tarvitse peitellä onnea. :D

jjennna+pikkumurunen 12+3
 
Täällä pahoinvoidaan edelleen.. Nyt oon parina päivänä taas heittänyt oksut. Lisäksi päällä ihan järkyttävä flunssa, eli olo on kyllä kamala ja mieli ihan maassa! Mitään en oo tehnyt muutamaan päivään. Mutta lohduttavaa lukea täältä, et muillakin pahoinvointi on vienyt mielen alas ja että olo on alkanut parantua kokonaisvaltaisesti pahoinvoinnin helpotuttua.. Toivottavasti alkais jo pian itelläkin loppua, ei tätä oikeesti jaksa, vaikka niin tärkeän asian puolesta onkin..

hennaliina 10+5
 
Onnea ultratuloksista!

Mekin käytiin eilen nt-ultrassa. Kaikki hyvin, eläväinen sikiö ja niskaturvoke vain 0,8mm. Riskiluku tulee viikon sisään. LA 5.6.

Iloitsin päivän, kunnes illalla alkoi verinen vuoto. Kuukautisten verran tulee ja ihan kirkasta verta. Ultrassa sikiö tallessa eikä tiedetä syytä vuodolle. Aloitettiin takaisin Lugesteron. Seurataan. Maanantaina muutenkin nla lääkärin aika. Saikulla nyt viikonlopun yli ja ma mietitään jatkoja... Kotidoppler on kovalla käytöllä täällä.

Onhan tämä kurjaa kun just tuntu että uskaltais iloita. Ilmoitin jo kevään työkuvioihinkin muutoksia raskauden takia.

Vihervaara & nappula 12+5
 
Pihla: olen jo ottanut ihan tolkuttoman stressin, mutta yritän rauhoitella itseäni.. ei tässä voi muuta kun odotella. Olen sellainen huolehtija ja hermoilija ja mulla menee sit yöunet ja ruokahalu ja kaikki ilo elämästä jos päästän sen ahdistuksen mieleeni. Lähdetään onneks ylihuomenna matkalle niin saan muuta ajateltavaa.

Vihervaara: toivottavasti vuoto asettuu! Oliks sulla tähän asti Luget käytössä?
 
AUkko: kovasti täällä toivotaan. Luget on ollu käytössä (aiempi ICSI-raskaus) alkuraskaudesta ja lopetin perjantaina. Nyt juttelin gynen kanssa ja jatketaan nyt sitte vielä. Toivottavasti auttavat. Neuvolassakin itkeskelin, kyllä nolotti kun pitää olla tämmönen itkupilli...
 
Heippa!

Tervetuloa maamis :)

Tänään oli sitten se ultra. Jännitin niin että kädet tärisi. Kaikki oli niinkuin pitikin. Toisella turvotus 0,8mm ja toisella 0,7mm. Sitä verikoetta ei oteta.
Mutta siis toinen vempula vastasi viikkoja 12+4 ja toinen 12+1 mutta se nyt aika tavallista.
Mulla todettiin myös keuhkoputkentulehdus tänään ja siihen sain antibiootit ja sairaslomaa. Alkaa jo kypsyttää tää jatkuva yskiminen joka kestäny jo 4vkoa.
Tänään kerroin myös vanhemmilleni ja sisaruksille raskaudesta, nyt ei tarvitse pelätä että jää tän pömppö mahan kanssa kiinni :D

Ootteko te muut jo joulua miettinyt? itse olen lahjat ostanu (suurimman osan). valojakin virittelin ikkunaan kun niin pimeetä.

Niin joo mulla tässä ongelmia verenpaineen kanssa ja nyt joudun viikon ajan mittailemaan paineita ja sitten soittavat mulle synnäriltä tuloksia. Koska paineet on niin korkealla. Täytyy toivoa että ne nyt helppais..

Ninatus 12+1
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Maamis!

Vihervaara, toivottavasti vuodot loppuisivat pian! Vuodoista huolimatta, onneksi kaiken pitäisi olla kunnossa.

Joululahjoja en ole vielä ostellut, mutta jouluvalot on jo pihassa!

Mulla on ihan tolkuton väsymys, alkaa iltapäivällä ja oon jo ihan valmis nukkumaan. En saa mitään tehtyä iltaisin. Onkohan ihan normaalia, vai onkohan kaikki arvot ihan kohdillaan. Pahoinvointia ei onneksi enää ole ollut reilu viikkoon.

Staffy 13+2
 
Vihervaara, toivottavasti vuoto loppuu pian ja on harmitonta :)

AUkko, yritä olla stressaamatta :) ymmärrän kyllä hyvin, että asia on mielessä. Olen itsekin hirveä stressaaja, eikä sen takia olla vieläkään kerrottu raskaudesta kuin mun perheelle. Mutta eiköhän sulla kaikki ole ihan hyvin :) mukavaa reissua ja yritä olla miettimättä liikaa :)

Joulusta, me ollaan ostettu kummipojan lahja ja tytölle pari lahjaa. Tytölle ei hirveästi viitsi ostella ennenkuin synttärit on vietetty, kun ihmiset ei osaa kertoa, mitä ovat synttärilahjaksi ostaneet. Myös mun äidille on lahja ostettuna. Vielä olisi siis isä, siskot ja mies jäljellä :D toki tytölle vielä lisää synttäreiden jälkeen :) ja toiselle kummilapselle jotain. On vähän haastavampi, kun harvoin nähdään, joten ei yhtään tiedetä, mitä sillä on tai mistä tykkää. Kummipoikaa nähdään vähintään kerran viikossa, joten sille oli tosi helppo ostaa, kun tasan tietää, mistä tykkää :)

Uudessa autossa ei sitten toimi repsikan turvavyö... Miehelle sanoin, että huomenna marssit sinne liikkeeseen valittamaan, mutta se vaan jotain mutisee. Ei kai kehtaisi mennä. Mä en kuitenkaan halua alkaa takapenkkimatkustajaksi, joten ei ole vaihtoehtoa. Ja sen verran paljon tuosta autosta on maksettu, että ei siinä yksinkertaisesti saa olla tuollaisia vikoja. Eikä omaan piikkiin aleta tuollaisia korjaamaan.

Täälläkin jo ihan valmis nukkumaan, mutta illat on nykyään yhtä taistelua tuon taaperon kanssa... Tosi usein menee toista tuntia ennenkuin suostuu edes rauhoittumaan. Huoh.
 

Yhteistyössä