~KesäMassut 2007~

sisi :miten onnistuit lopettamaan imetyksen noin? juoko poika korviketta? joudutko pumppamaan maitoa pois?
voi että kun mullakin ne menkat joskus alkais. ollaan jo kaun haluttu toista, mut mulla ei vaan paikat toimi. poika ei enää hirveästi maitoa juo, mut välillä sit joudun pumppaamaan maitoa pois. korviketta ei suostu millään juomaan vaikka kuinka yrittäis. sehän se suurin pulma tässä onkin.
voi kun oon onnellinen, mut kateellinen sun puolesta :kieh:
 
Hani: Meillä kanssa ongelma oli siinä, että Toivo ei suostunut juomaan mitään mistään muualta kuin rinnasta. Yritin hiljalleen totuttaa pulloon/mukiin, mutta ei siitä tullut mitään, poika raivos vaan ja kieltäytyi. Noh, sitten mä vaan lopetin tissin tarjoamisen kertakaikkiaan ja pidit kaveria senverran tyytyväisenä vauvajugurteilla ja tosi löysällä puurolla ettei tullut isoja raivareita ja samalla lisäsin kaikkiin ruokiin tuttelia. Torstaina imetin vikan kerran ja sunnuntaina rupes juomaan pullosta. Aluksi kelpas vaan yks pullo (tommee tippee, joka onkin mahtava), nyt menee jo edellämainittu ja Mam ultivent. Rinnatkin tajus yllättävän nopeesti lopettaa tuotannon, pumppasin yhteensä varmaan vaan kymmenisen kertaa, siis ihan sen verran että pahin pingotus lakkasi. Viikko siinä meni. Etukäteen pelkäsin, että lapsi oireilis jotenkin voimakkaasti tissittelyn loppumista, mutta jälkeenpäin ajatellen olikin selvästi mulle vaikeempi paikka... Oli monta kertaa tippa linssissä.. Mutta ratkaisu oli ihan just oikee meille ja juuri silloin oikea aika, imetys oli kivaa sen aikaa kun se kesti ja nyt on erilailla helpompaa.
Tsemppiä sulle ja plussatuulia!
 
Heippis!
Kiva lukea Sisin kuulumisia! :)
Ja siis tietty muidenkin... :p

Hauska lukea tuosta vauvakuumeilusta, jotenkin sitä on elänyt niin tässä oman napansa ja perheensä ympärillä, että ei ole edes tajunnut, että tosiaan kaikilla ei ole vielä perhe kasassa. Ihan pepulleni olin pudota, kun kaveri kertoi, että heillä on vauvahanke käynnissä. Että ikäänkuin koko maailma lopettaisi vauvojen "tehtailun", kun meillä on lapsiluku täynnä! :LOL:

Jees, vade (vauvadementia) iski. Mulla oli vaiks mitä kirjotettavaa ja pää tyhjeni. Ehkä se on vinkki mennä nukkumaan... :wave:

Kreecher ja Aleksanteri 8kk
 
Iltaa täältäkin.Joo,ei musta mitään showta täällä Hani ole ollut...ainakaan en ole huomannu.Musta se osui niin sellaseen saumaan,kun olin purkanu puoli sivua tekstiä ja sitten sun kommetti,ettei tuu romaania... :ashamed:
Multa kun tuli!!! :wave:
Mutta unohda nyt se jookos!!??
Ei musta mitään sen ihmeempää,toiset kirjoittaa pitkästi ja toiset ei.Eikä aina ehdi lukea niin ajatuksella eikä aina muista kommentoida kaikkea.Tunnustan!!!

Joo,tosi kivaa Sisi että kävit kertoilemassa kuulumisia.Ja muutkin kertoilkaa nyt jos siellä lueskelette,mitä kuuluu teidän arkeen!! :wave:

Mä oon täällä alakerrassa,sain ajettua ukon nukkumaan Maisan kanssa kun on kuumeessa.Vielä vaan sinnitteli että hän on pojan kanssa,sanoin että nyt suu suppuun.En rupee kipeetä poikaa hoitaa päivisin.
Meillä huomenna Miska menee mammalaan,joten on muutenkin helpompi päivä mulla ja voin nukkua Maisan kanssa.
Eli mä oon Miskan kanssa hei...oikeesti varmaan alle kymmenennen yön... :whistle:

Voi Kreecher eikö sulla yhtään ole kuumeilua?Mä voin sanoo että mulla on,mä tykkään raskausajasta ja synnytyksestä ja siitä pienestä vauvasta,mutta meille ei kyllä enää tule enempää.
Mies on kovaa hinkumassa,mut mä luulen että se sitä sorttia että 10 ei ees riitä.Ja mulle kun nyt on ihan luku täys.
Mä tykkään kauheesti lapsista ja siitä haasteesta joka kasvatuksessa on.
Mutta kun mä pyrinkaikessa tekemään parhaani,mä tunnustan että nä 5 omaa ja tuo bonari vasta onkin suuri haaste.
En pysty enempään ja tosiasioita on katottava silmiin.

Mut niin ihanaa olis olla raskaana ja niin eespäin,en sitä kiellä.

Nyt meen vielä syömään jotain tosi makeeta ja ihanaa (suklaata) ja sitten kampeen tuonne pojun huoneeseen..
Pitäkää peukkuja meidän yölle!!! :D

Mä tiiän että mä kökin ja tökin kai pojan hereille..Liian innokkaana joka inahdukseen,sanoo ukkelikin.
Njoo...

Hyvät yöt!!
:wave: :wave:
 
=) En oo pitkään aikaan ehtinyt kurkkia tänne...nyt pikkuinen nukkuu ja esikko koulussa... Pitääkin ehtii lukee minkä kokoisia ja mitä vauvanne jo osaa...Mut nyt tätä omaa napaa ensin...
6kk neuvolassa oltiin 8070g ja 67cm se oli tammikuun alussa joten nyt painoa ja pituutta huomattavasti enenpi... :)
Osaamisesta...meillä osataan ryömiä, juoda nokkamukista, ajella kävelytuolilla (mikä muuten aivan mahtava lahja mummalta ja paapalta..kyllä on helpottanut mun hommia kun neiti istuu ja kävelee itekseen sillä väliä olohuone..keittiö..)

Ruokahalu on hyvä niin omatekoiset kuin kaupan omat maistuu..nytkin vaikka neitillä kova flunssa päällä...

Äippäloma senkun lähenee loppua...mä sit hain perhepäivähoitajan töitä...en tiiä saanko mut aika lupaavilta ne kuullosti..en vielä sanonut itseeni irti entisestä työpaikasta...kun tyhjän päälle en voi jäädä kun yksin tätä taloutta pidän pystyssä kun sen miehen kanssa sit erottiin. :(
Onko teistä joku jo palannut työelämään...miltä on tuntunut??????

Yöt meillä menee sillä yhdellä syötöllä edelleen...just viime viikolla maltoin siirtää tytön omaan sänkyyn sänkyni viereen...tähän asti nukuttu "perhepedissä" kaikki kämpän tytöt...mut nyt tuo neiti ryömii niin kovin että ei uskalla pitää laidattomassa sängyssä...

Hyvää pakkaspäivää kaikille...HALIT!!

TV:Mantsu ja muksut
 
Kreecher meillä kans on ongelmia korvien kanssa. Itseasiassa vasta vuodenvaihteen jälkeen alko, nyt menossa kolmas kuuri kuukauden sisään. Molemmat korvat puhkastiin lauantaina kun oli lääkekuurilla ja pe-la välisenä yönä huusi taas korkeelta ja kovaa. Molemmat korvat oli täynnä sitä märkää ihmekö vähän huudatti. Kuuria jatkettiin ja perjantaina soittaa lääkäri labrasta onko oikea lääke vai tarvitaanko vielä uusi kuuri. Putkituksestakin oli puhe jos ei ala paranemaan,mutta ikää kuulemma tarvii olla 8kk että on turvallista nukuttaa. Pojalla ei ole tällä hetkellä nuhaa mutta limanen räkä kurkussa on ollu varmaan 2 kuukautta eikä se täida vielä tälläkään lääkkeellä lähteä eikä varmaankaan korvatulehduskaan lähde jos ei sitä räkää saa pois sieltä.

Kata hyvin on teillä mies yöt jaksanut, mutta eikö teitä haittaa kun nukutte miehenne kanssa eri huoneissa? Meillä toi mies ei oikein osaa nukkua erillään.

Se muuten alkaa vanhempain loma loppua ja rahat pienenee. Pitäs alkaa taas kattoo mitä sieltä kaupasta ostelee ja netistä tilailee. Johan sitä kerkes muutaman vuoden elää vähän löysemmin. kun pitää taas miettiä mitä ostaa ja mitä ei. Viimeks kun palas töihin 5 vuoden kotona olon jälkeen oli sitä rahaa mukamas ihan hirveesti kun oli eläny sillä kotihoidon tuella.

Hani minulla ainakin on menny kuukausi kun menkat on alkanut imetyksen jälkeen vaikka olisin kuinka vähän imettänyt, että jos haluat menkat ei sulla taida muuta vaihtoehtoa olla kun lopettaa imetys.



Auramarian mies se teki sulle aika kinkkisen ehdotuksen. meilläkin mies aina välillä heittelee noita "lisää lapsia heittoja" minä olen kyllä toista mieltä. Se tietää ton neljännen kohdalla jo auton ja asunnon vaihtoa (ainakin meillä). Mies kyllä on jonossa piuhojen katkasuun mutta sinne on ainakin 2 vuoden jono että siinä on aikaa miettiä. Onhan tää kolmaskin tehty kun en saanu kierukan laittoon sopivaa aikaa. :LOL:

Hyvät päivän jatkot täältä!

Ahaa-77
 
No johan tuli viikolle alku! :/ Miehen silmä kun leikattiin eilen, niin se onkin odotettua kipeempi ja särkylääkkeet pistää ihan tokkuraan. No, hyvin mä pärjään, kunhan ei itelle tuu flunssa. Poika kun tuli toissayönä kipeeks ja eilen paheni iltaa kohti, nyt on melkonen yskäkin. Mul on siis kaks potilasta, mut on mielhestä kovasti apua siinä mielessä, että saan rauhassa puuhata kotihommia ja käydä vaik veskissä, kun ei tarvi ite koko ajan pojan perään kytätä. Ja ihanaa se, kun on koko perhe kotona koko viikon. :heart: :)

Poitsu pääs vissiinkin ekaa kertaa ihan "viralliseen" konttausasentoon ja pysykin siinä hetken. Vau! :D Alkaa siis vissiin hokata senkin homman vähitellen. Voin vaan kuvitella miltä tuntuu kattoo sitä konttausasennossa hytkyttelyä ja myöhemmin konttaamista... Ihanaa, että moni teistä on jo päässy näkeen. :) Sisko tossa eilen Thaimaasta mesetti kengänkokoa, kun meinaa ostaa pojalle... Sano, että "käveleehän se jo ens kesänä". Niin saattaa tehdä, ainakin tuota kehitysvauhtia mikä on nyt ollu, mut vaikee silti aatella. Niin nopeesti menee aika ja poika kasvaa, että ite ei meinaa pysyy perässä.

Mä kans kaipaan raskausaikaa ja joudun kai tunnustamaan kuumeilevani jo ihan kunnolla. Tais se viimenen silaus tulla tuossa vähän aikaa sitten, kun bongasin oviksen ja tuli ihan sellanen ahaaelämys... Että ois niin kiva jännäillä tuleeko testiin plussa parin - kolmen viikon päästä. Mut ei vielä toimiin... Halutaan ne häät ensin, niin kerkee jätkäkin isommaks. Oon miettiny sen niinkin, että kun vaan kerran on tilaisuus keskittyä lapsen kehitykseen täydellä huomiolla, niin haluun käyttää sen hyväkseni. Enkä nyt arvostelle yhtään niitä, jotka haluu toisen pian perään... Kukin tavallaan, tää sopii meille. :) Se mahdollinen mustasukkasuus ja uhmiksen ajottuminen mietityttää kyllä, kun ikäeroo tulee vähän enempi...

Jahas... Oliskohan aamupalan aika viimein? :D On taas jääny noissa pojan kans puuhasteluissa sun muissa ja alkaa olla melkonen nälkä. Jääkaappia kohti siis... :wave:

Myy ja poikanen 7kk3vk tai jotain
 
Täällähän on hienot sivut!

Me olemme viimeinkin päässeet muuttamaan omaan taloon! 8kk olin 'yksinhuoltaja', kun mies rakensi. Nyt se on onneksi ohi.. Ainakin kevääsen asti, kun alkaa liiterin teko, pihan laitto, autotalli.. :headwall:

Tyttö nukkuu meidän vieressä yöt. Nyt kumminkin vähän paremmin nukkuu kuin aiemmin, joten olen ajatellut, jos sitä raaskisi omaan huoneeseen laittaa.. Minä herään niin kamalan helposti, enkä saa unenpäästä kiinni, kun kerran herää..
Oletteko millä tavalla laittaneet lapsen omaan huoneeseen nukkumaan? Meinaan, että oletteko ensin päiväunia nukuttaneet siellä? Jos huutaa yöllä hirveästi, oletteko hakeneet pois huoneesta vai miten?
JOtenkin niin kovasti pelottaa viedä tuo pikkuinen niin 'kauas'..

Hampaista: Ensimmäisen hampaan huomasin, kun kilahti lusikkaan. Jälkeenpäin kyllä tajusin, että sitä ne entistä huonommin nukutut yöt, entistä huonommat syömiset ja ihan oudot kiukkuilut tekivät. Nyt tytöllä kaksi hammasta ja lisää odotellaan.

Hani: Minä lopetin tytön imetyksen alkukuusta. Sitä ennen aloin pikkuhiljaa siirtymään pulloruokintaan ja korvikkeeseen, aina parin päivän välein lisäsin korvikeruuat rintaruuan tilalle. Hyvin meni itselläkin, kun pikkuhiljaa lopetti. En kertaakaan ole pumpannut maitoa pois, vaan lypsänyt (sen ei pitäisi lisätä maidon tuotantoa) ja näin maito onkin alkanut vähenemään. Tyttö kyllä joillakin ruuilla temppuilee eikä syö maitoa ihan yhtä hyvin kuin ennen, mutta näyttää, että alkaa tottua korvikkeen makuun ja pulloon.

Ruokajuoma on vesi, jota ihan lasista tai mukista hörpytetään. Se on neidin ihan ehdoton huippukohta ruokailussa :heart: Pistelee ruokaa äkkiä poskeen, että saa juoda (ja sylkeä kaaressa) vettä.
Ruuat ostan osan kaupasta ja osan teen itse. Nyt kun on iso keittiö ja tiskikone, niin saattaa jo itsekkin niitä värkätä. Aiemmin ahdistutti pelkkä ajatuskin tehdä tytön ruuat itse, kun tilaa ei ollut ja tiskiä kamalasti.. En mitenkään inhoa siivoamista tai mitään :ashamed: Tosin mukavaa se siivoaminen on täällä ikiomassa kodissa :)

Parisuhteesta On meilläkin ollut ongelmia nyt vauva-aikana, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Hyvänä lisänä ongelmiin on olleet tuo rakentaminen miehellä ja minun vakava sairaus. Mutta päätetty on, että kaikkemme yritetään, jotta jaksettaisiin yhdessä. Mies purki kiukkunsa rakentamalla ja minä ystäville juttelemalla. Iso kiitos kuuntelemisesta ja arjen jakamisesta Pepsukalle ja Amalialle :hug:

Pottailu En muista kerroinko jo aiemmin, mutta meillä on pottailtu pari kuukautta. Lähes joka kerta saadaan molemmat hädät pottaan, joskus vain pissa. Meillä myös ollaan paljon pois kotoa, jolloin pottaa käytetään, jos mahdollista. Kotona ollessa säännöllisesti käydään heräämisien ja ruokailujen jälkeen. Hyvin on onnistunut näinkin.

Neiti lähti ryömimään, viimeinkin:) Tytölle syntyi serkku-tyttö, päätti alkaa kerralla isoksi =) alkoi samana päivänä ryömimään, hiisaamaan konttausasennossa itseään eteenpäin ja nousemaan pystyyn(tosin harrastaa tätä vain ja ainoastaan ammeessa!) Kovasti odotan tuota konttaamaanlähtöä!

Jokeltelu kovasti on oppinut lisää tavuja. Tätättää on suosikki, sitä sitten öisinkin hoetaan.. Välillä kuulostaa ihan sanoja tulevan, tahattomasti tietenkin. Äiti, tyttö, vauva, hei. Ja ruokaillessa namnam kuuluu. Ja nälän yllättäessä mammammmaaammmaaa... MIes tulkitsee, että tahtoo maitoa ja äidin syliin :)

Kamala millainen yö katalla oli! Itse olisin ollut ihan paniikissa!

Onnittelut ensimmäiset sanansa sanoneille, ensiaskeleet ottaneelle ja pottailun salat oppineille! (joiden nimiä en muista :ashamed: )

Kovaa vauvakuumetta pukkaa täälläkin, mutta avustetusti sai tämäkin neiti alkunsa, niin kovin suurta toivoa ei ole luomusti onnistumiseen ole.. Saa siis vauvakuume poreilla ihan rauhassa, kun rahatilanne ei anna myöten kalliille hoidoille. Eikä tiedä antaako tuo elinaikakaan myöten.

Täällä kaunis auringonpaiste, oikein keväinen ilma pikkupakkasella. Aurinkoisia päiviä kaikille!

KuuttiPieni kera 8kk neitosen
 
No juu, eipä taas toimi nämä sivut. Hieno uudistus :LOL: :LOL: :LOL: !

Kiitokset hammaskommenteista. Luulen, että syytän jälleen kerran ihan turhaan niitä hampaita, ei sieltä mitään olekaan nousemassa vaikka "oireet" ovat selvät. Lakkaanpa nyt kertakaikkiaan odottelemasta hampaita, tulevat kun tulevta. Kiukku ja syömättömyys ja unettomuus johtuu jostain, herra ties mistä, muusta.

Meillä ollaan oltu tosi väsyneitä silppuöiden takia. Eilen käytin pojan lääkärissa, mitään ei löytynyt, ja kun kerran mitään selvää tautia tai muuta ei pojalla ole, aloitettiin sitten unikoulu. Tassutteluista ja silittelyistä ei ole meillä hyötyä, ne vain suututtavat lisää. Siispä lähdettiin sellaiseen vähän lievempään huudatusmeininkiin, jossa lapsen annetaan karjua ensin viisi minuuttia ja käydään rauhoittelemassa, kertomassa että ollaan lähellä ja kaikki on hyvin, sitten 7 minuuttia, sitten 10 jne. Ideana olisi, että lapsi väsyisi huutamaan mutta ei joutuisi ihan yksin maailman kamaluutta ja yksinäisyyden suuruutta kohtaamaan. Mies lupasi ottaa vastuun tästä jaksosta, koska minusta lapsen huudattaminen on niin kamalaa että jos se olisi vain minusta kiinni, yöt jatkuisivat samanlaisina sylityssessioina hamaan ikuisuuteen.

Varauduimme neljän tunnin huutoon ja siihen ettei kukaan meistä nuku koko yönä. Ajateltiin kuitenkin, että jos muutama yö kestetään, niin sitten helpottaa, saadaan nukkua eikä tarvitse sylitellä tunteja kerrallaan useampana kertana yössä niinkuin viime aikoina on tehty. Mutta illalla huutoa kestikin vain puoli tuntia! Poika heräsi yöllä muutamaan kertaan huutamaan, mutta nukahti uudestaan jo ennen kuin viiden minuutin "raja" tuli täyteen. Kokonaisuudessaan tästä ekasta unikouluyöstä tuli huomattavasti helpompi kuin tavallisesta viimeaikojen yöstä!

Tosin minä en nukkunut, alun puolen tunnin huudon aikana hörppäsin puoli pulloa punaviiniä, jännitin niin ja ajattelin, että tämän kun juon niin eipä tule houkutusta ottaa poikaa ihan heti tissille rauhoittumaan eikä mennä hiprakassa hosumaan sinne pojan huoneeseen miehen sijasta, että on ikäänkuin lisäsyy antaa miehen hoitaa homma. Viini ei tehnyt yöunille hyvää, pyörin ja hyörin ja odotin vaan, että koska poika herää. Kuuntelin kun mies kuorsasi vieressä. Neljän aikaan oli noustava pumppaamaan täydet tissit tyhjiksi, maito meinasi tulla yli kun poika ei syönytkään sataa kertaa yössä...

Tämä oli siis vasta eka yö. Katsotaan, miten tänä yönä käy. Josko vaikka minäkin nukkuisin. :LOL:

Lisää kysymyksiä: Tiedättekö missä vaiheessa lapselle voi alkaa tarjota samaa ruokaa (soseutettuna ja maustamattomana) kuin muu perhe syö? Meillä syödään paljon tomaattia ja paprikaa, enkä ole niitä vielä uskaltanut laittaa lapselle, koskahan voisi?

Naru ja poikanen 7,5kk
 
Huomenia!
Tuosta Narun kysymästä ruuasta,mä oon välillä jo keittämisvaiheessa ottanut Miskan osuuden pois mutta vuoden ikäinenhän saa syödä jo samaa ruokaa,vähäsuolaisempana vaan.
Oon tomaattia antanut Miskan maistella muutamia paloja,mutta tosiaan Miska liki kk vanhempi.
Jaksamisia noihin yöjuttuihin,rankkaa tuo.

Kuuttipieni tuosta omasta huoneesta,meillä on ollut samassa vielä yli vuoden ikään asti.Mutta uskoisin että kannattaa nukuttaa sinne missä nukkuukin.Jos auttais että istut samassa huoneessa että näkee sut.
Näin meillä on ollut reilu vuosikkaan kanssa.Ja yöllä herätessä,jos syliä tarjoo niin rauhoittaa siinä ja laskee takasin sänkyyn.
Tai kuinka itestä tuntuu parhaalta.

Myylle jaksamisia miekkosen hoitoon.Onneks on hyvät lääkkeet.Tuo konttausasento on hauskan näköistä,meillä Miska vieläkin siinä hytkyy eikä vieläkään konttaa.Tätä jo reilu 2-3 vkoa tehnyt.Ryömimällä menee kauheeta vauhtia jo.

Ai joo,Ahaa kysäs tuosta meidän nukkumisesta...No,me ollaan se aateltu niin että panostetaan siihen hereilläolo aikaan,että keksittiin paras mahollinen tapa saada riittävästi unta että jaksaa olla lasten ja toistemme kanssa.
Me treffataan kyllä romattisissa merkeissä ja sanoisin että melkoisen usein!!! :p itekin jaksaa tuosta seksiä miettiä erilailla kun ei ole tolkuttoman väsynyt.

Musta se yhessä nukkuminen ei ole välttämättömyys,kun tilanne tämä.Onhan toisilla yötyötäkin tms. eivätkä nuku yhessä.Tä musta ihan yhtähyvä jollei jopa parempi syy.
Mutta ei tietty sovi kaikille.

Mä en pärjännyt kovinkaan hyvin Miskan kanssa yötä,taikka siis valvoin.Joka inahdukseen ja tuhinaan.Oon niin kaameen huonouninen...kai 2 h nukuin kaikenkaikkiaan,poika kylläkin.
Mutta mies sai nukkuttua ja tervehtyi.

Nyt mentävä moikkis!!! :wave:
 
piti vaan tulla pikaseen kommentoimaan, kun me ollaan tänään edistytty hurjasti. poika joi ensi kertaa korviketta, et nyt ois saumoja lopettaa imetys, mikäli mä vaan itse kykenen sen lopettamaan.
sitten opittiin uus taito, taputtaminen. sampalla on ollu niin kivaa kun läiskinä kuuluu kun hakkaa käsiä yhteen. sain ekat taputukset videollekkin!

mekin ollaan vauvan tulosta asti nukuttu miehen kanssa erihuoneissa. vähän samanlaiset fiilikset siitä ku katallakin. jos ketään ei saa nukkua ni ero siitä meillä tulis ja parisuhde pysyny ihan samalaisena kuin ennenkin. hereillä oloaika on meillä se tärkeempi juttu.
 
Mikä ihme tässä on....? Mä en pääse tolle vikalle sivulle ollenkaan, mutta tähän ekalle pääsen, en siis pääse lukemaan uusia juttuja ollenkaan :(

Lyö vaan sellaisen tyhjän sivun.... Onneksi on kuitenkin laitettu tää mahis kirjoittaa joka sivulla :D

Meillä oli eilen neuvola,

9200g
73cm
46cm

Painoa tullut vain vajaa 200g 2kuukaudessa, mutta ihan normaalia on, varsinkin kun Julia liikkuu jo niin paljon, että kerkee kuluttaa. Ja on nyt suhteessa juuri sen painoinen ku pituus edellyttää :) Pituudella oli vielä hieman ikäisiään edellä.

Kauheesti kehui lääkäri motorisia taitoja, osasi mun yllätykseksi jo karkean pinsettiotteen.

Meinas että ei välttämättä tartte tulla 10kk iässä ollenkaan, mutta kyllä mä halusin mennä... kiva saada niitä uusia mittoja ja muutenkin tulee sitten ajankohtaiseksi nää maitotuotteet yms.

Imetyksestä vielä haluaisin kysellä kun meillä tyttö on syönyt nyt rintaa vaihtelevasti 4-5krt päivässä... välillä ei huoli hed.soseen jälkeen, että onkohan riittävästi kun ei korviketta saa?
Ja kun yösyötöt nyt on loppunut ja ne on kuulemma tärkeitä maidontuotannolle, niin mua on ruvennut huolestuttaa onko maito loppumassa ja riittääkö se... kyllä tyttö syö aika kauan, n.5-10min, on ollu aina nopea syöjä, n.5min mennyt ja vaippa on märkä, että pissaa tulee... Rinnat ei kyllä oikeastaan ikinä pakkaudu, ei edes aamuisin ole, vaikka olis yön syömättä ja nyttenkin olen toisesta imettänyt illalla 19 aikaan ja syö siitä vasta 11 aikaan... myöskään ei enää tunnu herumisrefleksiä toisesta rinnasta kun syöttää toisesta, vaikka aiemmin tuntui...

Vähän haikealta tuntuu, toisaalta odotan innolla imetyksen lopetusta, mutta olisin kyllä nyt halunnut imettää sinne vuoden ikään....

Mutta onko siis peli menetetty vai onko ihan normaalia?

Koitan palailla myöhemmin, jos pääsisin jututkin lukemaan!!

:heart:HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ!! :heart:

-Hiiviö & Julia 8kk-
 

Yhteistyössä