Keskenmenon jälkeen kuumeilevat 19-20

Voi ei :( toivottavasti ois nyt viimein ohi pahin, oli varmasti pelottava kokemus. Pidän peukkuja kovasti et nyt ei enää isommat vuodot jatku vaan selvisit säikähdyksellä <3

<3
Oli kyllä karmea kokemus. Tätä olisin voinut odottaa jo sillon viikko sitten kun ekat hyytymävuodot tuli, mutta näin viikko myöhemmin ja noin rajuna, oli vähän karmivaa. Vielä ku ollut suht ok olo jo muutama päivä, ei kipuja oikeestaan, ja sit yhtäkkiä kaameet kivut ja vuodot. Onneks ei oo enää vuotanut paljoa. Koko ajan vähenee. Vähän huippaava olo on, tai sellanen heikko, sohvalta noustessa vähän huippaa, mut se verimäärä oli kyllä hurja, etten ihmettelekään että vähän heikottaa. Toivottavasti ei tarvi lähteä mihkään lääkäriin nyt sen takia, että olis matala hemoglobiini tms. Oon lepäillyt melkein koko päivän.( Onneks oon ottanut nyt muutaman päivän rautalisää.) Nää oireet tullut vasta tässä illemmalla, kun laittelin tiskejä koneeseen ja ruokaa esikoiselle. Pitää jatkaa lepäilyä ja juoda nesteitä. Pitää huomenna soitella lääkäriin jos vielä jatkuu huono olo.

Mut se limakalvon määrä ja varsinkin paksuus yllätti. Ihan jotain sairasta. Ei ees synnytyksen jälkivuoto ollut mitään tuohon verrattuna. Ja se koko 3 tuntia sitä vaan tuli. Hyi. Nyt tuli se surullinen olokin tästä keskenmenosta. Sitä oon osannut odottaa, oonkin ihmetellyt että miksi en oo surru. Näköjään asia kerrallaan. Ensin fyysinen puoli ja sitten henkinen.
 
Täällä ois kp26, kkm tyhjennyksen jälkeen. Kolme päivää sitten torstaina luulin jo, että menkat alkaa kun pyyhkiessä tuli vähän reilummin verta. Varauduin sitten kunnon siteellä kun oli sovittua menoa. Kokoajan pelkäsin, koska ne hanat taas aukeaa. Mut enää ei sit tullukkaa mitää. o_O nyt viikonloppuna ollu menkkajomotuksia ja usein tulee tunne, että tuolta alhaalta valuis jotain, mut mitään ei tuu.

Mua kans vähän ahistaa joulu. Kun piti olla raskaana. Ja meille tulee vieraita. Tarjottaviakin oli mietitty niin, että ne kävis raskausaikana. Eipä tarvii enään miettiä.
 
Ahdistaa. Ahdistaa joulu. Ahdistaa kaikki :cry:
Viime jouluna tein plussan. Syyskuussa piti saada pieni syliin. Ei saatu. Toisen raskauden laskettu aika oli eilen. Kolmannen ois ollut toukokuussa.
Mulla piti olla tänä jouluna vauva. Kaks kertaa oli siihen mahdollisuus.
Nyt mä en edes tule olemaan raskaana jouluna. Ovis osuu viikon päähän.
Ahdistaa ovis. Ahdistaa mahdollinen plussa. Ahdistaa mahdollinen keskenmeno.
Mietin, pitäiskö jättää tämä kierto välistä, mutta sitten tajuun kuinka mua ahdistaa sekin jos plussaa ei tule.
Anteeks avautuminen.
Onneks täällä saa avautua ♥ ja pitääkin avautua, jos siltä tuntuu ♥ yleensä se helpottaa. Ja välillä tuntuu, että tää on yks niistä paikoista, missä joku ees ymmärtää sen tuskan, jota ite kantaa. Teillä ollu rankka vuosi. :unsure:
 
Mulla alko yöllä tulemaan taas pientä hyytymää, tuos n. 2tuntia sitten se oikein räjähti käsiin. Vuoto ja hyytymät. Oon asunut vessassa, sitä tavaraa tullut ihan hirveästi :( nyt vissiin se todellinen keskenmeno vasta. Kohta varmaan pitää lähteä päivystykseen jos ei lopu, sen verran paljon tuota tulee. Menee paksuimman yösiteen läpi lähes heti kun tulva alkaa ja sit tosi isoja hyytymiä. Välillä verta vaan lorisee. Isoja Hyytymiä on tullut varmaan ainaki 10. En tajua mistä ne tulee,tai mihin ne muka on mahtunut ees.

Ja olo on muuten ihan ok. Ei pyörrytä tms. Mut ahdistaa ja paniikki nostaa päätään.
On kyllä jännä, että nyt vasta tuli runsaammat vuodot. Mulla oli silloin ekana päivänä tollain, ei riittänyt side ees siksi aikaa että ois ehtinyt sieltä vessasta pois.. Myös siis yksi ryöpsähdys tuli kun istuin sohvalla ja meni matot ym kaikki:censored: Enkä pystynyt oleen pystyasennossa kun taju meinas lähtee koko ajan. Oli kyllä tosi raju kokemus, mietin myös mistä sitä tavaraa tuli tyyliin ämpärillinen!! Vuotaa kyllä kauemmin kun tuulimunasta, kuukautisia odotellessa:cry: Kuinka ihanaa olis kun ens vuonna tähän aikaan ois raskaana ja vaikka jo ihan pidemmälläkin :cry::love:
 
Täällä ois kp26, kkm tyhjennyksen jälkeen. Kolme päivää sitten torstaina luulin jo, että menkat alkaa kun pyyhkiessä tuli vähän reilummin verta. Varauduin sitten kunnon siteellä kun oli sovittua menoa. Kokoajan pelkäsin, koska ne hanat taas aukeaa. Mut enää ei sit tullukkaa mitää. o_O nyt viikonloppuna ollu menkkajomotuksia ja usein tulee tunne, että tuolta alhaalta valuis jotain, mut mitään ei tuu.

Mua kans vähän ahistaa joulu. Kun piti olla raskaana. Ja meille tulee vieraita. Tarjottaviakin oli mietitty niin, että ne kävis raskausaikana. Eipä tarvii enään miettiä.
Mä oon aina ollut niin henkeen ja vereen jouluihminen kun olla voi, mutta nää kaks viimestä joulun alus aikaa ei ihan hirveesti oo tuonut sitä joulufiilistä.. Vaikka nyt sillai on jo jaloillaan ja fyysinen olo ihan ok, niin mä oon ainakin tosi herkillä ja itkettää paljon helpommin. Tosiaan jos ensi vuonna tähän aikaan olisi asiat vähän paremmin!
 
Onnea @Hedvig ja @mursutin ♥ kaikkea hyvää teille odotukseen. Alku varmasti jännittää ja pelottaa, mutta toivottavasti ajan myötä helpottaisi ja saisitte nauttia raskaudesta. On se kuitenkin niin ihanaa :love:


@Karvakorvat nää pyhät on tosiaan kamalia :cry: Mutta sitä varten täällä ollaan, että saa purkaa kaikkia tuntojaan. Ja on ihan okei olla vihainen ja tuntea katkeruutta ja kaikkea muuta.
Ne on hyvä päästää ulos, eikä pitää kaikkea sisällään. Ja täällä on hyvä, kun voi tehdä sen anonyyminä. Jos vaikka kotona ei kehtaa muille puhua kaikkea mitä mielessä liikkuu. Tai niinkuin minä, ajattelee ettei kukaan koko aikaa halua jutella mun vauva haaveista ja keskenmenoista. Varsinkaan näin pyhien aikaan, kuitenkin kaikkien mielestä liian synkkä aihe :poop:
Itselläni piti viime jouluna olla vauva ja tänä jouluna viimeisillä raskaana, mutta ei niin ei :poop:
Joululaulutkin on välillä niin surullisia ja niissä lauletaan vauvan kapaloimisesta, niin johan meikäläisellä on aina tippa linssissä, kun sellaisia kuulee :cry: :notworthy:

Täällä kp jotain 7-9 en muista enää (n) eli odottelu vaiheessa. Ei mitään ihmeellistä.

Toivottavasti teillä jotka tyhjennys vaiheessa, kaikki lopulta menisi hyvin ja tyhjentyisi itsellään. Aikaa ja malttia, niin tylsää kuin se onkin :poop:
 
Ja hei jos haluatte jonkinlaista listaa perustiedoista niin laittakaa tietoja, voisin sellasen tehdä. Viimeistään pyhien jälkeen, kun kiireet helpottaa.
Ei mitään päivitettävä versioo, ellei joku muu halua päivittää. Mutta sellainen missä olis nimimerkki ja koska km/tm/kkm ja vaikka koska yritys alotettu. Näistä jo näkee sellasen yleiskuvan, niin ei aina tarvii lukea ja etsiä vanhoista viesteistä.
 
Täälläkin mieli maassa tulevan joulun osalta niin kuin teillä monella muullakin :( ehti oleen niin fiiliksissä siitä että ois vauva masussa joulua viettämässä mut nyt sit ei mitään, muuta kun odottelua koska tää hemmetin tyhjentymisprosessi on ohi...:cry:
voimia kaikille teille tähän aikaan <3
on kyllä ihanaa et tänne voi purkaa tuntojaan :love:

Semmosta kysyisin vielä teiltä jolla kesti useempi viikko että tuli nega testiin: oliko teillä vuotoa koko se aika ennen negaa? Vai voiko hormonitaso laskee ilman vuotoo?
Mulla nyt puoltoista viikkoo lääkkeistä ja kohta 3 vrk ollu ilman mitään vuotoo, eikä oikeestaan kipujakaan yhtään, ehkä pientä arkuuden tunnetta alavatsalla. Niin pelottaa et tää tyhjennys ei nyt sit onnistunu kun vuotookaan ei koskaan tullu mitenkään runsaasti... en oo viä uskaltanu testata...
 
@Shibali mulla ainakin laski ilman vuotoa hcg arvot

Joo tää on kyllä niin pyllystä odotella että saisko kokea vielä raskauden joka menis loppuun saakka hyvin
Kiitos vastauksesta :love: No niinpä, niin syvältä tää odottelu! :cry:
toivottavasti pian onnistuis ja sujuis kaikki hyvin loppuun asti sulla ja kaikilla muillakin :love:

Mä nyt sitten kuitenkin päätin testata jo tänään ja voi luoja että voikin olla ilonen negatiivisesta testituloksesta! Tosin sit pian tuli myös surullinen olo koko tästä tilanteesta... nyt vaan jännittää et onkohan nää One Stepin liuskatestit kuinka luotettavii?... tilasin näitä Raskauskeijusta ja oli vähiten herkkää mallia (25 herkkyys).. täytyy testata viä huomenna näillä ja sit viä jollain herkemmällä clearbluen testillä... jotenkin vaikea uskoo et näin nopeesti laskis hcg arvot. Mulla toki oli sikiö kuollu hyvin pienenä 4-5 viikkosena jo (huomattiin viikolla 8). Ehkä se sit on mahdollista vain reilu viikon kestäneellä normimenkkoja vastaavalla vuotamisella (tosin siinäkin oli pari melkein vuodotonta päivää välissä).
Täytyy nyt jatkaa testailuu ja kattoo miten käy... edelleen kyllä alavatsapömppö muistuttaa menetetystä raskaudesta... nyt siis ekoista lääkkeistä 1 viikko ja 5 päivää.

F976D7CC-B78C-497D-AF23-724E8B4601D0.jpeg
 
Viimeksi muokattu:
Pitää taas paremmalla ajalla lukee uudet viestit. Tulin nyt vaan toteamaan kuinka tuntuu että sisällä vaan myllää ihan hirvee pahanolontunne. :cry: taas on sellanen vaihe, että vois vaan itkeä.

En oo varma alkoko nyt menkat, onko tänään kp29 vai kp1. Olis kyl ihana, jos tasaantuis näin nopeesti kkm jälkeen. toisaalta oon hyvin pettyny myös siitä, ettei tullu suoraan plussaa. :(
 
Pitää taas paremmalla ajalla lukee uudet viestit. Tulin nyt vaan toteamaan kuinka tuntuu että sisällä vaan myllää ihan hirvee pahanolontunne. :cry: taas on sellanen vaihe, että vois vaan itkeä.

En oo varma alkoko nyt menkat, onko tänään kp29 vai kp1. Olis kyl ihana, jos tasaantuis näin nopeesti kkm jälkeen. toisaalta oon hyvin pettyny myös siitä, ettei tullu suoraan plussaa. :(
Voih, niin kurjaa kuulla että siellä on tommoset fiilikset ja että ei tullu plussaa vielä :(:cry: voimia sinne kovasti <3
Muakin alko äsken itkettää kun näin ihan vaan lapsen äitinsä kans kävelemässä käsikädessä. Tuli olo että saanko mä koskaan kokea tuota... :cry:
 
Onpa kurjia fiiliksiä nyt monella. :( Voimia!

Itsellä oli tänään valoisampi päivä, kun ekat menkat keskenmenon jälkeen alkoi tänään. Niin helpottunut olo! Tähän asti ollut yhtä odottamista tämä ja viimeinen kuukausi tuntunut niiiin pitkältä, mutta nyt voi vihdoin huokaista ja kääntää katseen taas tulevaan. Ja ennen kaikkea päästään taas yrittämään. Toivoa on taas ilmassa. Toki se pieni (=suuri) pelko seuraa mukana.
 
Voih, niin kurjaa kuulla että siellä on tommoset fiilikset ja että ei tullu plussaa vielä :(:cry: voimia sinne kovasti <3
Muakin alko äsken itkettää kun näin ihan vaan lapsen äitinsä kans kävelemässä käsikädessä. Tuli olo että saanko mä koskaan kokea tuota... :cry:

Siis en taas ymmärrä, ei ne menkat kai sit alkanukkaa (n) päivällä tuli muutama lirahdus verta ja senjälkeen ei oo näkyny. Nyt taas lirahtelee välillä, mut vaan vetistä valkovuotoa. Hetken ehin jo tehä ajatustyötä päässä, että nyt ne menkat alkaa ja elämä jatkuu, mut eipä mitään. :cry:
 
Moi. Mäkin tulin pitkästä aikaa tänne, kun mieli vetää matalaksi. Meillä eka plussa tosiaan tuli maaliskuussa. Sitä iloa ei kauaa kestänyt. Nyt olis kai jo ollut LA. Mut oon pystynyt unohtamaan sen ja kesäisen KU:n. Mut nyt ne on tullut pintaan enemmän.
Eilen oli ovis eikä uskoa onnistumiseen oikein ole.

Pahoittelen kaikkien kamalia kokemuksia. :cry:
Olette mielessäni.
 
A-pu-a! Mulla kierto siis 24-31 ja toissapäivänä clearbluen testi oli täysin blankko negatiivinen. Nyt kp 26. Tein äsken testin ja se on haalea plussa! :eek::eek::eek: Eka ajatus on, että nyt odotellaan, milloin joku menee pieleen, ja voisiko joku kelata seuraavat 12vkoa eteenpäin niin uskaltaisi iloita :(❤.

Olen aivan puulla päähän lyöty, kierron puolivälin jälkeen olin toiveikas enemmän limantulon takia mutta toiveet laski loppukierrossa kun ei ole ollut selkeitä oireita.

katso liitettä 8975

Onnea Mursutin! (y) Toivotaan, että kaikki menee hyvin!
 
@nenskuli mitä sinne kuuluu? Alkoko menkat? Toivottavasti siellä tärppäis pian :love:

Kiitos @Helmiina1978 :love: mä niin toivon että teillä onnistuis pian ja saisit vauvan syliin asti, toi on varmasti niin raastavaa :(<3

Mitä sulle kuuluu @Titi-Love ? Toivottavasti vuodot ois jo ohi tai ainakin hyvin niukat ja teilläkin viimein pian onni kääntyis :love:

Täällä nyt aamulla testattu toisen kerran ei-herkällä one stepin testillä ja negaa näytti. Huomenna aattelin testata viä herkällä apteekin testillä ja kattoo mitä se sanoo. Jos sekin nega niin ehkä sit tää koettelemus on oikeesti ohi ja voi alkaa taas haaveileen uudesta yrityksestä. Mulla siis nyt 2 viikkoo lääkkeellisestä tyhjennyksestä.
Vähän meinaa epätoivo iskee kun tätä ikääkin on 39v ja olo et jos sen plussan saa niin kesken se kuitenkin menee tai tulee muita ongelmia... optimismi on nyt hakusessa...

Mites muuten ootte tehneet, ootteko oottaneet ekoja menkkoja keskenmenon/tyhjennyksen jälkeen vai heti yrittäneet kun testi näyttänyt negaa? Mulle lääkäri sano et pitäs oottaa eka menkkoja ja sit vasta mut oon siinä käsityksessä et tästä on montaa mielipidettä ja jotkut lääkärit sitä mieltä et vois yrittää heti negan jälkeen...
 
Viimeksi muokattu:
Flo näyttää tänään ovista, ja valkkaria valuu kun putouksesta, mut mies kotona vasta ensi ma, ja edellisen kerran peiton heiluttelua oli sunnuntaina, joten tää kierto meni sit hukkaan.. Miten tällänen asia voi ärsyttää näin paljon :(
 
@nenskuli mitä sinne kuuluu? Alkoko menkat? Toivottavasti siellä tärppäis pian :love:

Kiitos @Helmiina1978 :love: mä niin toivon että teillä onnistuis pian ja saisit vauvan syliin asti, toi on varmasti niin raastavaa :(<3

Mitä sulle kuuluu @Titi-Love ? Toivottavasti vuodot ois jo ohi tai ainakin hyvin niukat ja teilläkin viimein pian onni kääntyis :love:

Täällä nyt aamulla testattu toisen kerran ei-herkällä one stepin testillä ja negaa näytti. Huomenna aattelin testata viä herkällä apteekin testillä ja kattoo mitä se sanoo. Jos sekin nega niin ehkä sit tää koettelemus on oikeesti ohi ja voi alkaa taas haaveileen uudesta yrityksestä. Mulla siis nyt 2 viikkoo lääkkeellisestä tyhjennyksestä.
Vähän meinaa epätoivo iskee kun tätä ikääkin on 39v ja olo et jos sen plussan saa niin kesken se kuitenkin menee tai tulee muita ongelmia... optimismi on nyt hakusessa...

Mites muuten ootte tehneet, ootteko oottaneet ekoja menkkoja keskenmenon/tyhjennyksen jälkeen vai heti yrittäneet kun testi näyttänyt negaa? Mulle lääkäri sano et pitäs oottaa eka menkkoja ja sit vasta mut oon siinä käsityksessä et tästä on montaa mielipidettä ja jotkut lääkärit sitä mieltä et vois yrittää heti negan jälkeen...
@Shibali kiitos kysymästä, kyllä ne vaan tais alkaa! Eilen siis vaan ihan pientä, iltapäivällä ei mitään. Mut tänään aamulla taas pientä ja joku sisäinen ääni mulle sano, että laita varuiks paksu yöside, kun lähettii asioille. Ja onneks laitoin. Koska kauppaan päästyä tunsin, että jotain lorahti. Ja hetkenpäästä uudestaan. Saatii onneks asiat hoidettua ja kotiovella (onneks) sit lorahti oikeen kunnolla, vähän samalla tavalla ku tyhjennyksessä. Tuli myös jotain hyytymiä/klönttejä, en oikee tiiä mitä. Toivottavasti tää tästä rauhottuis sit. Nyt ois sit kai kp2.
 
@nenskuli mitä sinne kuuluu? Alkoko menkat? Toivottavasti siellä tärppäis pian :love:

Kiitos @Helmiina1978 :love: mä niin toivon että teillä onnistuis pian ja saisit vauvan syliin asti, toi on varmasti niin raastavaa :(<3

Mitä sulle kuuluu @Titi-Love ? Toivottavasti vuodot ois jo ohi tai ainakin hyvin niukat ja teilläkin viimein pian onni kääntyis :love:

Täällä nyt aamulla testattu toisen kerran ei-herkällä one stepin testillä ja negaa näytti. Huomenna aattelin testata viä herkällä apteekin testillä ja kattoo mitä se sanoo. Jos sekin nega niin ehkä sit tää koettelemus on oikeesti ohi ja voi alkaa taas haaveileen uudesta yrityksestä. Mulla siis nyt 2 viikkoo lääkkeellisestä tyhjennyksestä.
Vähän meinaa epätoivo iskee kun tätä ikääkin on 39v ja olo et jos sen plussan saa niin kesken se kuitenkin menee tai tulee muita ongelmia... optimismi on nyt hakusessa...

Mites muuten ootte tehneet, ootteko oottaneet ekoja menkkoja keskenmenon/tyhjennyksen jälkeen vai heti yrittäneet kun testi näyttänyt negaa? Mulle lääkäri sano et pitäs oottaa eka menkkoja ja sit vasta mut oon siinä käsityksessä et tästä on montaa mielipidettä ja jotkut lääkärit sitä mieltä et vois yrittää heti negan jälkeen...
@nenskuli mitä sinne kuuluu? Alkoko menkat? Toivottavasti siellä tärppäis pian :love:

Kiitos @Helmiina1978 :love: mä niin toivon että teillä onnistuis pian ja saisit vauvan syliin asti, toi on varmasti niin raastavaa :(<3

Mitä sulle kuuluu @Titi-Love ? Toivottavasti vuodot ois jo ohi tai ainakin hyvin niukat ja teilläkin viimein pian onni kääntyis :love:

Täällä nyt aamulla testattu toisen kerran ei-herkällä one stepin testillä ja negaa näytti. Huomenna aattelin testata viä herkällä apteekin testillä ja kattoo mitä se sanoo. Jos sekin nega niin ehkä sit tää koettelemus on oikeesti ohi ja voi alkaa taas haaveileen uudesta yrityksestä. Mulla siis nyt 2 viikkoo lääkkeellisestä tyhjennyksestä.
Vähän meinaa epätoivo iskee kun tätä ikääkin on 39v ja olo et jos sen plussan saa niin kesken se kuitenkin menee tai tulee muita ongelmia... optimismi on nyt hakusessa...

Mites muuten ootte tehneet, ootteko oottaneet ekoja menkkoja keskenmenon/tyhjennyksen jälkeen vai heti yrittäneet kun testi näyttänyt negaa? Mulle lääkäri sano et pitäs oottaa eka menkkoja ja sit vasta mut oon siinä käsityksessä et tästä on montaa mielipidettä ja jotkut lääkärit sitä mieltä et vois yrittää heti negan jälkeen...
@Shibali , meille sanottiin, että virallinen ohjeistus on, että yhet menkat ja sit. Mutta, jos raskautuu heti, niin siitä ei ole mitään haittaa kenellekkään. Me ei käytetty ehkäsyä ollenkaan, se helpotti ees vähän mun sisäistä tuskaa. Toivo uudesta raskaudesta pian. :unsure:
 
Vuoto on mulla kyllä niukentunut, tänää lähinnä huomattava ero. Mutta jessus on vielä kovia supistusmaisia kipuja. Epäilen että se helkutin kohtutulehdus iskee seuraavaksi :( ei oo muita oireita, ku välillä alaselkä ihan kipeä/tulessa välillä alamaha. Välillä se hetkeksi helpottaa. Vielä tulee niukkaa vuotoa ja pieniä hippuja hyytymiä. Et voihan olla et se vielä vaan kovaa supistelee loput roippeet pois, mut jotenkin pelottaa se kohtu tulehdus :/ onko kellään täälä ollut kohtutulehdusta? Voiko se olla kuumeeton ja hajuton? Et on vaan pelkät kovat menkkakivut?
 
Huh. Jouduin jo soittaa sairaalaan, onko tää ihan normaalia, kun rupes vuotaa niin paljon. Voiko ekat menkat olla näi runsaat o_O Pönttöön vaan lorisi. Ilmeisesti tuli vielä istukanpalasia ja hyytymiä. Kipuja ei juurikaan oo. Välillä ihan normi menkkajomoja. Jos ei nyt rauhotu, niin täytyy lähtee näytille.
Toivon että tää tästä rauhottuu eikä tarvis mihkää lähtee :cry:
 
@nenskuli mitä sinne kuuluu? Alkoko menkat? Toivottavasti siellä tärppäis pian :love:

Kiitos @Helmiina1978 :love: mä niin toivon että teillä onnistuis pian ja saisit vauvan syliin asti, toi on varmasti niin raastavaa :(<3

Mitä sulle kuuluu @Titi-Love ? Toivottavasti vuodot ois jo ohi tai ainakin hyvin niukat ja teilläkin viimein pian onni kääntyis :love:

Täällä nyt aamulla testattu toisen kerran ei-herkällä one stepin testillä ja negaa näytti. Huomenna aattelin testata viä herkällä apteekin testillä ja kattoo mitä se sanoo. Jos sekin nega niin ehkä sit tää koettelemus on oikeesti ohi ja voi alkaa taas haaveileen uudesta yrityksestä. Mulla siis nyt 2 viikkoo lääkkeellisestä tyhjennyksestä.
Vähän meinaa epätoivo iskee kun tätä ikääkin on 39v ja olo et jos sen plussan saa niin kesken se kuitenkin menee tai tulee muita ongelmia... optimismi on nyt hakusessa...

Mites muuten ootte tehneet, ootteko oottaneet ekoja menkkoja keskenmenon/tyhjennyksen jälkeen vai heti yrittäneet kun testi näyttänyt negaa? Mulle lääkäri sano et pitäs oottaa eka menkkoja ja sit vasta mut oon siinä käsityksessä et tästä on montaa mielipidettä ja jotkut lääkärit sitä mieltä et vois yrittää heti negan jälkeen...
Mä sain kanssa kaksi eri ohjeistusta kahdelta eri lääkäriltä. Toinen sanoi, että antaa mennä heti vaan, kun ikääkin jo sen verran, että turha viivytellä. :D Mutta toinen sanoi, että yhdet on hyvä odottaa, kun usein siinä sitten viimeistään tulee loputkin rippeet pois. Mentiin sitten tän jälkimmäisen ohjeen mukaan ihan senkin takia, että olin niin epävarma tekikö lääkkeellinen tyhjennys tehtävänsä. En sitten halunnut joutua arpomaan, johtuuko positiivinen testi uudesta raskaudesta vai siitä, että sinne on jäänyt vielä jotain.

Onneksi menkat alkoi nyt niinkin pian tyhjennyksen jälkeen (n. 3 viikkoa). Ja mullakin nää on ollut selvästi runsaammat kuin yleensä. Mutta kun nää loppuu, niin sitten alkaa kyllä samantien yritys. :D
 

Yhteistyössä