Keskenmenon jälkeen kuumeilevat 19-20

Tässä olisi uusi vuoden 19-20 ketju kaikille keskenmenon kokeneille, joilla toive raskaudesta❤. Tämä on myös paikka purkaa tunteita menetyksen/menetysten jälkeen ja paikka saada vertaistukea saman kokeneilta❤
 
Minäpä ilmoittaudun tänne mukaan :)
Olin tuolla vanhassakin ketjussa mukana
Elikkäs toiveena meillä olis toinen lapsi heinäkuussa sain kkm rv 6+5
Yli 4v yrityksen jälkeen
Ollaan miehen kanssa oltu 11v yhdessä ja eilen oli 8v hääpäivä:love: ja alussa oli ehkäisy ekat puoli vuotta mutta muuten ei oo ollu että ei ihan riitä alastoman miehen näkeminen tälle mammalle raskautumiseen :ROFLMAO::p
 
  • Tykkää
Reactions: mursutin
Onnea hääpäivästä @Jonsku88 :love:!

Minulla taustalla heinäkuussa rv 9+3 todettu kkm. Tyhjennys oli rv 10+. Sikiö oli menehtynyt 8+5 ja syke ehdittiin nähdä viikolla 6. Fyysinen toipuminen kesti vähän oletettua kauemmin kun hcg ei meinannut laskea, mutta nyt on menossa yk1 keskenmenon jälkeen. Dpo 6 (oma arvio oireiden perusteella) on nyt menossa ja olen tuntevinani jotain kuukautiskivun tapaisia tuntemuksiao_O. Jännittää monikin asia, että tuleeko raskaaksi ja että voiko raskaus enää edes onnistua. Ja sekin että viittaako nämä tän hetkiset tuntemukset kenties raskauteen vai onko kuvitelmaa:LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Jonsku88
Itsellä tyhjeni spontaanisti ultrauksen jälkeen onneks ettei tarvinnu kaapia yms.
Se oli kyllä tosi kova paikka koska se oli meidän toinen raskaus koko tänä aikana kuvittelin tyhmänä kun tein plussan että hyvin se menee kun viimeksikin meni :(
Nyt jännityksellä odotetaan että meneekö taas 4 vuotta että seuraava raskaus alkaa tai että alkaako enää ikinä
 
Liityn keskusteluun, kerron vähän taustoja.

Mulla ongelmana tooooodella pitkät kierrot. Menkat tulee kun huvittaa. Meillä on 2 lasta ennestään ja he saaneet alkunsa terolut + clomifenilla, tosin söin clomeja väärällä annostuksella ja lri oli sitä mieltä että ne olis kuitenkin luomuna lähteneet mutta tiedä häntä. Nyt 6/19 tein yllätys plussan, kävin varhaisultrassa (kaikki hyvin) ja vuodot alkoi 8/19 ja kesken meni 9+4. Keskenmeno oli itsessään aivan helvetillinen kokemus järkyttävän vuodon/hyytymien takia. En päässyt vessasta pois ollenkaan ja kaiken lisäksi hb meni sen verran vauhdilla alas että pyörryin yöllä. Vuodot kesti kauan ja alavatsa oli kauan kipeä.
Nyt kuitenkin km jälkeen tullut yhdet menkat ja tein pari pv sitten haalean plussan ja nyt aloin tuhruilemaan/vuotamaan. Todella niukkaa vuotoa varsinkin jos menkkavuotoon vertailee. Olo taas aivan tyhjä ja mietin miksi taas kävi näin :cry:
 
Helou! Minäkin ilmottauduin tänne. Nyt reilu vuosi yritystä takana, ja 10/19 sain plussan joka meni kesken jo hyvin varhain n. 5+3 - 5+5. Vuotoa ollut nyt kaksi viikkoa, ja jatkuu edelleen. Vuoto tänään taas hieman voimistunut kun edelliset 4pv tullut pelkkää rusehtavaa. Ärsyttävää. Koska tämä loppuu?!?
 
Heips! Mie myös parkkeeraan tänne. Kiva kun @mursutin loit uuden ryhmän! :)

Meillä siis yritystä takana lähes vuosi, valmistauduttu ollaan eri tavoin jo pitempään. Esikoinen olisi. Ikää meillä tällä hetkellä 35(minä) ja 40(mies). Tärppi 3/2019, kkm 5/2019. Tyhjentyminen lääkeavusteisesti, vuoto kesti 4 viikkoa. Siitä parin viikon päästä ekat menkat. Nyt menossa yk6 kkm:n jälkeen.

@Mohan se on kyllä turhauttavaa kun vuoto kestää ja kestää. Mullakin vaihteli se määrä eri päivinä. Toivottavasti stoppaisi pian lopullisesti!

@haaveilija24 toivoa voi vielä olla, jos vuoto pysyy niukkana eikä tule kipuja. Monella on ollut pientä (joillain runsastakin) vuotelua, eikä välttämättä ole mennyt kesken. Toivotaan parasta! (y)
 
Viimeksi muokattu:
Aloin miettimään kun tämä vuoto taas runsastui, että mistä voin tietää onko nämä ho menkat?! Vuoto on tosi ”menkkamaista” ja jos lasken edellisten kuukautisten alusta, olisi nyt periaatteessa kuukautisten aika, jos ajattelee että yhdet vaan jäi välistä ja nämä alkaisi ajallaan.
 
@Mohan , mulla oli pitkään erikoisia vuotoja kkm jälkeen. Tyhjennyspäivästä katsoen vuoti 3 vkoa, oli omituinen välivuoto välissä ja sitten menkat ja taas välivuotoja. Minulla kuitenkin syy oli se, että joku istukan palanen jäi kohtuun, sillä veressä hcg oli koholla 1,5kk tyhjennyksestä alkaen. On varmasti ihan mahdollista että sulla olis menkatkin, toivottavasti olis sitä ja tilanne normalisoituisi!

@haaveilija24 , mikä tilanne sinulla? Toivotaan että raskaus jatkuisi ❤
 
Kyllä se jäi kemialliseksi (?). Paljon haaleampi viiva tänään kun eilen :cry: tiedä sitten tarvisiko lääkärissä käydä jos saisi jotain tukea kun selvästi kroppa ei pysty kyydissä pitämään ilmankaan.
Voi itkut, olen pahoillani! :( Ehkä on hyvä käydä siellä lääkärillä, tai ainakin soittaa mitä mieltä ovat. Minullakin tarkoitus olla tk:een yhteydessä, että pitäisikö pikkuhiljaa miettiä jotain tutkimuksia.
 
Voi miten ikävä kuulla @haaveilija24 :cry:. Minulla ei omaa kokemusta ole mutta kannattaa varmasti tosiaan ainakin soittaa ja kysyä, saisiko oman kropan toimintaa tukevia valmisteita lääkäriltä? Ymmärtääkseni monilla ne kuitenkin auttaa ja johtaa toivottuun lopputulokseen ❤.
 
Merkkaanpa minäkin itseni tähän uuteen ketjuun, vaikka taukoa nyt pidämmekin. Ainakin jonkinlaista, mies kyllä alkoi kysellä että tarviiko oikeasti jotain ehkäsyäkin muka käyttää, mitenkähän muuten sitä taukoa ajatteli pitävänsä :ROFLMAO: ilman seksiä muutama kuukausi :whistle:

Pahoittelut @haaveilija24 taas km/kemiallisesta. Useinhan vasta kolmen km jälkeen aletaan tutkia asiaa. Mutta teillä on entuudestaan hoito taustaa, että voisiko sen turvin päästä helpommalla jo nyt lääkärin puheille pohtimaan jotain apuja.
Teilläkin kuitenkin aika kevyillä hoidoilla saanut aikaisemmat alkunsa, niin vois kuvitella että niitä voitaisiin koittaa jo ennen joko 3 km tai vuoden yritystä (n)
Meillä ainakin kun on kans taustalla kevyillä hoidoilla saatuja lapsia sekä luomu raskauksia ja nyt alla kaksi kkm peräkkäin. Niin olisimme saaneet jo lähetteen lapsettomuuspolille. Mutta meillähän mies on rajan vetänyt siihen, että hoitoihin ei enää lähdetä tätä neljättä yrittäessä. Joten luotetaan siihen, että meillä vielä onnistuu ilman hoitoja, vaikka nyt kaksi kkm onkin ollut peräkkäin.
 
Merkkaanpa minäkin itseni tähän uuteen ketjuun, vaikka taukoa nyt pidämmekin. Ainakin jonkinlaista, mies kyllä alkoi kysellä että tarviiko oikeasti jotain ehkäsyäkin muka käyttää, mitenkähän muuten sitä taukoa ajatteli pitävänsä :ROFLMAO: ilman seksiä muutama kuukausi :whistle:

Pahoittelut @haaveilija24 taas km/kemiallisesta. Useinhan vasta kolmen km jälkeen aletaan tutkia asiaa. Mutta teillä on entuudestaan hoito taustaa, että voisiko sen turvin päästä helpommalla jo nyt lääkärin puheille pohtimaan jotain apuja.
Teilläkin kuitenkin aika kevyillä hoidoilla saanut aikaisemmat alkunsa, niin vois kuvitella että niitä voitaisiin koittaa jo ennen joko 3 km tai vuoden yritystä (n)
Meillä ainakin kun on kans taustalla kevyillä hoidoilla saatuja lapsia sekä luomu raskauksia ja nyt alla kaksi kkm peräkkäin. Niin olisimme saaneet jo lähetteen lapsettomuuspolille. Mutta meillähän mies on rajan vetänyt siihen, että hoitoihin ei enää lähdetä tätä neljättä yrittäessä. Joten luotetaan siihen, että meillä vielä onnistuu ilman hoitoja, vaikka nyt kaksi kkm onkin ollut peräkkäin.
Niin se kyllä on että vuosi tai 3 km, mutta kävin jo 7 kk yrittämisen jälkeen kun alettiin haaveilemaan esikoista yksityisellä ja sain sieltä heti reseptit kouraan ja toisen kohdalla sama juttu :) sillon toki oli tilanne että menkkoja ei tullut ollenkaan ja yrittäminen oli vaikeeta mutta nyt on 1 varmasti luomusti tapahtunut tärppi ja eka vuoto km jälkeen kp 62 ja nyt kp 41 alkoi vuoto. Mä tosta terolutista taas vaihteeksi luin että jos sitä kokeilisi alkuun koska se tasottaisi kiertoja ja voisi auttaa kiinnittymisissä (n)
 
Viimeksi muokattu:
Äh, mulla jatkunyt vuoto nyt jo 2,5vko km:n jälkeen. Km tapahtui kuitenkin niin alussa, että ihmettelen miten tämä vuoto vaan jatkuu ja jatkuu. Varasin perjantaille gynen, jotta tarkistettaisiin sitä kautta onko kaikki ok vai onko tonne jääny jotain materiaalia jumiin.
 
Kuinka kauan teillä meni keskenmenon jälkeen, että raskaustesti näytti negatiivista? Meillä nyt 2vk lääkkeellisestä tyhjennyksestä ja 1,5vk kohdalla oli kirkuva plussa. Täytyy huomenna aamulla taas testata. Mulla tulee edelleen päivittäin pyyhittäessä pieniä hyytymiä:unsure: Ei siis joka vessakäynnillä, mutta joka päivä vähintään kerran on tullut. Muuten tulee ruskeaa tuhrua niukasti. Mietityttää, että jos sinne on jäänyt vielä jotain. Meillä oli tuulimuna ja hoitaja silloin sanoi, että siitä ei tule niin paljoa raskausmateriaalia. Kipuja ei ole ollut enää, niitä oli vain n.4päivää tyhjennyksestä.
 
Nyt olen pari päivää pystynyt taas ajattelemaan uuden raskauden yrittämistä. Heti kun keskenmeno selvisi, oli sellainen olo, että haluan heti raskaaksi. Sitten oli vähän aikaa sellainen fiilis, että olen "vapaa" kaikesta ja näin on hyvä. Nyt onneksi taas positiivisempi mieli yrittämisen suhteen. Milloin te ovuloitte ensimmäisen kerran keskemenon/tyhjennyksen jälkeen?

Mietin, että voinko edes ovulooda, jos hcg on vielä koholla(n)
 
@Mohan varmasti hyvä juttu käydä gynellä, saa mielenrauhan sen suhteen että kaikki ok. Mun käsittääkseni vuodon kesto on tosi yksilöllistä, toivottavasti pian loppuisi!

@em85, kiva kun tulit ketjuun mukaan ❤

@lilja1234 mulla testi oli plussa 1,5kk ajan. Loppuajasta hcg:tä seurattiin verikokeilla, ja tuossa 1,5kk tyhjennyksestä hcg oli veressä 17 eli vielä plussa. Lopulta meni nollille toisien menkkojen jälkeen. Mulla kyllä tuli menkat vaikka hcg veressä oli vielä koholla. Ovulaatiosta en tiedä tapahtuiko se vaikka hcg oli vähän koholla vai tuliko menkat ilman ovista. Mutta sen perusteella mitä oon lueskellut on aika yleistä että vielä siinä 3-4vk tyhjennyksestä voi testi haaleaa plussaa näyttää. Toivottavasti sulla pian lähtisi hormonitasot laskuun.

Mulla tuo km prosessi vaikutti siten että halusin pitää taukoa yrittämisestä. Oli jotenkin ahdistavaa kun hormoni ei laskenut ja oli välivuotoja ym ja tunne ettei kroppa ole ”normaali”. Ja jotenkin se tyrmistys, että istukka voi ”elää” ja ylläpitää raskausoireita vaikka sikiö oli kuollut jotenkin sai tunteen, että oma kroppa ”petti” mut. Nyt tosiaan yk1 kkm jälkeen ja arviolta dpo11, raskaustesti tänään negatiivinen ja ei kyllä tunnukaan siltä että raskaana olisin, olisin todella yllättynyt jos tästä vielä plussan saisi. Toiveet jo suuntautuu seuraavaan kiertoon:love:
 
Mä voisin myös tänne liittyä. Olen kyllä aika laiska kirjottelemaan nykyään, mutta kirjoitan sillon kun siltä tuntuu :) Eli meillä yritys on alkanut 8/2018, plussasin syyskuussa 2019 mutta viiva ei vahvistunutkaan ja vuoto alkoi rv 4+6. Eli tosi alussa meni kesken. Menkat juuri loppui ja nyt on siis yk 3 km jälkeen.

Onko muilla menkat muuttunut km jälkeen? Mulla on niukentunut aika paljon, ja ei ole enää menkkakipuja (n) En sitten tiedä onko hyvä vai huono asia. Ovisplussan olen saanut km jälkeen molemmissa kierroissa ja ihan hyvään aikaan, luteaali ollut 13 päivää. Ei menkat ihan minimaaliset ole, mutta aiemmin oli aina vähintään yksi tosi runsas vuotopäivä jolloin aina vuosin yöllä läpi, mutta nyt esim näissä menkoissa kului vain yksi tamppooni ja siteet ei tullut kertaakaan "täyteen". Menkat kuitenkin kesti nyt 5 päivää, edelliset 6 päivää ja km vuoto vain 4 päivää.
 
Täällä pyörähti yk8 km jälkeen,tosin kierto meni hukkaan kun mies ei ollut oikeaan aikaan kiertoa kotona, ja ovis meni ohi. Nyt ostin rauta+foolihappo tabletit, koko ajan mietittänyt varastoraudat, ja niiden vaikutus tähän kaikkeen, joten kokeillaan nyt tätäkin, ja toivotaan tärppiä. Vielä yksi km, ja haluun kyllä tutkimuksiin. 8 km ei voi olla sattumaa ja normaalia. Mulla kun aiemmin oli kilpparilääkitys, ja nyt arvot on pysyneet rajojen sisässä ilmankin, mut mietityttää et josko niissä ois kuitenkin jotain mätää miks raskaudet ei kestä loppuun asti.. :/
Jouluplussa ois ihana, sitä lahjaa toivon meille kaikille tässä ketjussa.
 
Mä lueskelen kohta ketjun läpi. Noissa perus ketjuissa on välillä hankalaa seurata keskustelua, kun on niin eri kokemustaustat.

Täällä on nyt kolmannen keskenmenon jälkeiset menkat loppumaisillaan. En oo vielä varma, pidänkö tässä nyt taukoa vai jatkanko yritystä. Lähete on tehty km tutkimuksiin, joten ehkä ois järkevää odottaa niiden käynnistymistä.

Eka km oli tammikuussa, toka huhtikuussa ja kolmas nyt viime kuussa. Huh.

Esikoista ois tarkotus yritellä
 
Millä viikolla teillä on ollut km, oliko tyhjennys spontaani/kaavinta/lääkkellinen ja kauanko kesti vuoto? Mulla menee jo hermo tän vuodon kans, huomenna tulee jo kolme viikkoa täyteen, vaikka km tapahtui jo n. 5+4 joten olisi luullut ettei ois ehtiny muodostua niin paljoa mitä vuotaa.

Perjantaina gyne ja mietin pitäisikö kysyä Terolut kuuria jotta saisin menkat käyntiin. Luin että jollain näin ole tehty. Onko teistä kenelläkään kokemuksia?

Mulla hajoaa pää tämän ”välitilan” kanssa, kun ei pääse yrittään eikä ole mitään toivoa että olisi raskaana.
 

Yhteistyössä