Keskenmenon jälkeen kuumeilevat 19-20

@Shibali Mulla katos oireet n. Viikko sitten lähes kokonaan, mutta ny parina päivänä on nännit särkenyt ja kohtu tuntuu vähän kun istuessa painelee. Ja yhtenä päivänä oli kuin ois pahoinvointia ollut, tosin se nyt voi johtua kun söin vähän huonosti.

Luin jostain keskusteluista että monella ollut rinnat turvoksissa ja arat vielä kuukausi keskenmenon jälkeen. Ja jollekin iskenyt rintatulehduskin. Mulla on ollut aikoinaan rintatulehdus vaikken edes imettänyt/ollut raskaana, eli mä varmaan saan taas senkin vaivan tähän lisäksi. :unsure:

Eilen tuli taas vähän pieniä hyytymiä. Koko ajan tummaa verta ja vähän limamaista.
Kokeilin sylkiovistestillä, niin oli lähes kaikki saniaiskuviot kadonnut, eli estrogeenitasot on lähtenyt ainakin laskuun. Oon sillä testaillut säännöllisesti 2-4kertaa päivässä viimeisestä oviksesta asti. Tasot ollut koko ajan korkealla/ruutu täynnä vahvaa saniaiskuviota, mut eilen ekaa kertaa näin tälläsen romahduksen/eron. Joka testaus kerralla oli vaan vähän hentoa saniaista sielä täälä, muuten suttua/selvää. Sehän tietysti voi aiheuttaa oireita, kun estrogeenitasot laskee, varmaan mun rinnatkin reagoi yhtäkkiä siihen. Ne on aina ollut jotenkin vaivalloiset ja herkät hormooni muutoksiin suuntaan ja toiseen.
 
Viimeksi muokattu:
14kpl ovistestejä tein mut ei mitään :censored: nyt ois menossa kp 22 kkm jälkeen tyhjennyksestä.
Enkä tiiä meinaako nyt jotain kohtutulehdusta pukkaa, kun lämpö noussu 37,4,ja posket helottaa punasena, mahaa nipistelee vaihtelevasti. Mitään vuotoa ei oo ollu moneen päivään enään.
 
Mä varmaan testasin samalla testillä parin päivän päästä uudestaan ja jos vahvistuu taitaa kyseessä olla uusi raskaus. Tai jos olis sit haalistunut kokonaan. Tai sitten jos edelleen on jotain epäselvää soittaisin johonkin.
Tuo 25 herkkyys taitaa olla sellainen perus testi. Ite saan sillä haamun näkyviin dpo 11-12. Eli periaatteessa hcg pitäisi olla yli tuo 25mlu. Mutta hiukan sen allekin toisilla haamua jo näyttää (n) näin siis olen ymmärtänyt mitä netistä lueskellut.
Niitä samoja testejä mulla ei tällä hetkellä ole, tilauksessa mut ei vielä tullut. Tein tänään päiväpissasta, aika haaleeta tais olla ja en ehtinyt sitä kauksi aikaa jäädä katsomaan, mutta noin tunnin päästä kun katsoin oli haalea viiva taas. Mutta yhtä haalea kun ennenkin, eikä tosiaan tullut heti näkyviin. Eli ei ole vahvistumaan päin eli vaikuttais että jotain jämiä siellä vielä olis:mad: Ihme tuntemuksia ollut muutaman viime päivän, nippailuja munasarjoissa ja kohdussa välillä myös tuntunut jotain. Tyhjennyksestä nyt 5vk 5pv.
 
@lilja1234 on kyllä kauan kestänyt tyhjentyminen, kun edelleen näyttää plussaa. Oletko soittanut mihinkään tutkisivatko jo?
Jollain täällä ollut myös tosi pitkään testi plussaa (n) olisko keskusteltu siitä tuossa vanhassa ketjussa. Muistelin, että siinäkin tapauksessa kohtu kuitenkin itsellään hyvin tyhjeni, vaikka testi näytti plussaa kauan (n)


Mitä mieltä olette haluatteko jonkinlaista listaa? Tuossa vanhassa ketjussa meillä oli päivitettävä lista. En ihan sellasta jaksaisi ite alkaa päivittämään, mutta mietin jos tekisin jotain listaa missä olis perus tiedot, niin vois siitä aina tsekata, kun ei millään muista kaikkien tilannetta (n)
Vai oonko ainoa joka ei muista :whistle:
 
Mulla ollut tänää melkein vuodoton päivä, ruskeata tuhrua tullut, kunnes tunti sitten alkoi kovat menkkajomot taas ja alkoi vuoto vähän runsastumaan ja hyvin pieniä hyytymiä tulee :/ täs nyt oon 1,5viikkoa vuodellut eriasteisesti. Hyytymiä suht vähän, verrattuna edelliseen keskenmenoon, tosin siinä vauhti oli muutenkin nopeampi. Lauantaina tuli se iso hyytymä, minkä ajattelin olevan sikiöpussi yms. Sillon tuli muutama muukin pienempi hyytymä, sen jälkeen välillä tullut tosi pieniä hyytymiä. Mun mielestä aika hidasta. Koskahan olis syytä käydä tutkituttamassa ettei kohtutulehdusta ole tulossa. Kuumetta ei onneksi ole. Päänsärkyä ja tätä menkkajomoa on vaan.
 
@lilja1234 on kyllä kauan kestänyt tyhjentyminen, kun edelleen näyttää plussaa. Oletko soittanut mihinkään tutkisivatko jo?
Jollain täällä ollut myös tosi pitkään testi plussaa (n) olisko keskusteltu siitä tuossa vanhassa ketjussa. Muistelin, että siinäkin tapauksessa kohtu kuitenkin itsellään hyvin tyhjeni, vaikka testi näytti plussaa kauan (n)


Mitä mieltä olette haluatteko jonkinlaista listaa? Tuossa vanhassa ketjussa meillä oli päivitettävä lista. En ihan sellasta jaksaisi ite alkaa päivittämään, mutta mietin jos tekisin jotain listaa missä olis perus tiedot, niin vois siitä aina tsekata, kun ei millään muista kaikkien tilannetta (n)
Vai oonko ainoa joka ei muista :whistle:
Lista kuulostaa hyvältä. (y) en ainakaan ite muista aina miten kelläkin meni ja välillä joutuukin selaamaan tekstejä ja kattomaan.
 
mulla hcg oli koholla sen n. 6vkoa. Tuntui todella pitkältä ajalta. Naistenpolin kautta asiaa seurattiin, mutta ei ultrattu, kun hcg oli koko ajan laskusuunnassa. Raskausoireita oli ainakin pari viikkoa tyhjennyspäivästä (esim selkeästi turvonneet rinnat). Lopun viimein kroppa toipui itsekseen ja kierto palautui normaaliksi.

paljon tsemppiä kaikille toipuville❤

täällä YK 2 kkm jälkeen ja nyt kp 24/24-31 ja negatesti tehty :poop:. Toki vielä on mahdollisuus raskauteen mut jotenkin en usko. Ovistikkuja hommaan kyllä seuraavaan kiertoon(y)
 
Testasitteko te ite raskaustesteillä? Et kauan se antoi selkeetä positiivisra.


Mä vissiin vähän hätäilen, kun tänäänki piti testata jos olis lähtenyt hcg laskuun, mutta eipä se noissa testeissä näy. Kaks vahvaa viivaa tuli suoraan. Vaikka vuoto loppui, tulee enää ruskeaa ja vpunasta limaa. Tosin pääsinhän mä rv 8 asti nii sitä hormoonia on vähän enemmän ku ihan alussa. Sylkiovistesti kuitenkin on jo nega, se oli lauantaihin asti positiivinen, sehän mittaa estrogeenia, ja sitä pitäs raskausaikana olla.

Ahdistaa. Päätä särkee. Haluaisin oman elämän takas. Ja tosiaan olo on edelleen sellanen etten halua toista lasta. Saas nähdä muuttuuko mieli enää.
 
Testasitteko te ite raskaustesteillä? Et kauan se antoi selkeetä positiivisra.


Mä vissiin vähän hätäilen, kun tänäänki piti testata jos olis lähtenyt hcg laskuun, mutta eipä se noissa testeissä näy. Kaks vahvaa viivaa tuli suoraan. Vaikka vuoto loppui, tulee enää ruskeaa ja vpunasta limaa. Tosin pääsinhän mä rv 8 asti nii sitä hormoonia on vähän enemmän ku ihan alussa. Sylkiovistesti kuitenkin on jo nega, se oli lauantaihin asti positiivinen, sehän mittaa estrogeenia, ja sitä pitäs raskausaikana olla.

Ahdistaa. Päätä särkee. Haluaisin oman elämän takas. Ja tosiaan olo on edelleen sellanen etten halua toista lasta. Saas nähdä muuttuuko mieli enää.
Mä testasin. Viikko tyhjennyksestä selkee positiivinen, vielä 2vk päästäkin näky hailakka viiva, vasta 2,5vk päästä sanoisin, että oli nega. Mulla viikkoja oli 12+5.
 
Mä testasin. Viikko tyhjennyksestä selkee positiivinen, vielä 2vk päästäkin näky hailakka viiva, vasta 2,5vk päästä sanoisin, että oli nega. Mulla viikkoja oli 12+5.

Mulla on tuos ylempi tehty maanantaina 2 päivää isommasta vuodosta(lauantaina tuli isoin vuoto ja iso hyytymä ja eilen vielä joku selkeä raskausmateriaali palanen.) ja alempi tänään 5 päivää isoimmasta vuodosta. Tiedän että oon tosi hätänen, mutta jotenkin vaan ahdistaa jos sinne jäi vielä jotain ja tulee jotain komplikaatioita. Täälä ei päässyt ultraan, kun vuoto oli kivuliasta ja hyytymäistä, vaikka olin jo rv 8 melkein 9. Yksityiselle ei näin joulun alla oo varaa mennä :/ nyt vielä oon muutenkin flunssassa, nii ei tiedä jos kuume nousee, että johtuuko se sit flunssasta vai kohtutulehduksesta :(

Toki sitä vois vähän värittää oireita ja sanoa että mahaan sattuu ym. Mut tällähetkellä ei oo kun välillä pientä menkkajuilintaa, ja siitä seuraa pieni verinenvuoto.
 

Attachments

Mulla oli 4,5vko positiivinen testi, vaikka meni kesken jo 5+3. Sitten alkoi menkat, ja en sen jälkee enää testannut.

Tänään tehtiin eka inssi km:n jälkeen! Toiveet on niin korkealla! Munasoluja oli kaksi, ovistesti näytti aamulla hymyä, kohdun limakalvo kuulemma erinomainen ja miehen siittiöt oli ihan ok. Mä tuun tippuun niin korkealta, jos/kun menkat alkaa. Saadaan myös neljäs inssi vielä julkisella, koska se helpompi meille ja heille.
 
Testasitteko te ite raskaustesteillä? Et kauan se antoi selkeetä positiivisra.


Mä vissiin vähän hätäilen, kun tänäänki piti testata jos olis lähtenyt hcg laskuun, mutta eipä se noissa testeissä näy. Kaks vahvaa viivaa tuli suoraan. Vaikka vuoto loppui, tulee enää ruskeaa ja vpunasta limaa. Tosin pääsinhän mä rv 8 asti nii sitä hormoonia on vähän enemmän ku ihan alussa. Sylkiovistesti kuitenkin on jo nega, se oli lauantaihin asti positiivinen, sehän mittaa estrogeenia, ja sitä pitäs raskausaikana olla.

Ahdistaa. Päätä särkee. Haluaisin oman elämän takas. Ja tosiaan olo on edelleen sellanen etten halua toista lasta. Saas nähdä muuttuuko mieli enää.
Mä testailin aluksi itse mutta soitin noin 4vko jälkeen (kun silloinkin tulos oli plussa kotitestillä) naistenpolille josta laitettiin lähete verikokeisiin. Muistaakseni kolmesti kävin antamassa hcg näytteen ja lopulta se laski normaalille tasolle. Oli ikävää kun prosessi oli niin pitkä joten voin kuvitella mitä käyt läpi. Mulla sikiö menehtyi rv 8+5, huomattiin 9+4 ja tyhjennys rv 10+, istukassa oli eloa mikä ylläpiti raskausoireita. Voimia ❤
 
Mulla oli 4,5vko positiivinen testi, vaikka meni kesken jo 5+3. Sitten alkoi menkat, ja en sen jälkee enää testannut.

Tänään tehtiin eka inssi km:n jälkeen! Toiveet on niin korkealla! Munasoluja oli kaksi, ovistesti näytti aamulla hymyä, kohdun limakalvo kuulemma erinomainen ja miehen siittiöt oli ihan ok. Mä tuun tippuun niin korkealta, jos/kun menkat alkaa. Saadaan myös neljäs inssi vielä julkisella, koska se helpompi meille ja heille.
voi vitsi, hurjasti onnea ja toivotaan parasta ❤❤❤
 
Kiitos kaikille vastauksista <3 eli se vaan ottaa aikaa että lähtee laskemaan. Lueskelin eri keskusteluja, ja jollaki ollu jo melkein nega viikko km alusta. Mut eipä näitä sais varmaan verrata, ku kaikilla erilailla laskee tasot. Mulla tälläkertaa näköjään hitaasti. Edellisessä keskenmenossa ensin lähti viiva vähän haalenee ja sit vasta vuoto, nii se oli paljon helpompi myös ymmärtää ja tajuta ettei jääny mitään roipetta. Tosin oli vasta rv 6 sillon.

Nää on niin kurjia juttuja. Ja kun täs ei oo oikotietä, pitää vaan odotella. Täs tapauksessa sitä negaa vaan toivoo että se tulis. Kun yleensä aina odottaa ja toivoo sitä 2 viivaa.
 
A-pu-a! Mulla kierto siis 24-31 ja toissapäivänä clearbluen testi oli täysin blankko negatiivinen. Nyt kp 26. Tein äsken testin ja se on haalea plussa! :eek::eek::eek: Eka ajatus on, että nyt odotellaan, milloin joku menee pieleen, ja voisiko joku kelata seuraavat 12vkoa eteenpäin niin uskaltaisi iloita :(❤.

Olen aivan puulla päähän lyöty, kierron puolivälin jälkeen olin toiveikas enemmän limantulon takia mutta toiveet laski loppukierrossa kun ei ole ollut selkeitä oireita.

311C0B02-130D-476E-B5C2-0B25FE678AB0.jpeg
 
Mun kuume oli ”onneksi” poskiontelontulehdus, mutta ei kyllä oo viimenen kuukausi helppo siltäkään osin että oon ollut kipeenä koko ajan.. Jospa tääkin tästä. Vuoto oli jo lähes loppu, kun nyt muutaman päivän tullut taas punertavan ruskeeta vuotoa ja vähän ehkä sellasta hyytymäistä.. Enkä oo ihan varma että haiskahtaako vuoto jotenkin erilaiselle, hitsi kun on vaikee tietää mikä on normaalia ja mikä ei. Tänään 3 viikkoa tyhjennyksestä:cry:
 
Oi miten ihanaa @mursutin, onnea! :love: Ja ymmärrän niin hyvin tuon pelon mutta pidetään kaikki sormet ja varpaat pystyssä että kaikki menee hyvin nyt :love:

@Titi-Love täälläkin jännätään miten nyt sit haalenee viivat vai haaleneeko... mulla oli ainakin just ennen lääkkeellistä tyhjennystä erittäin vahva plussa vaikka sikiöllä todettiin viikkoja vaan 4-5 (keskeytynyt keskenmeno huomattiin viikolla 8, ja niukkaa vuotelua oli reilu viikon ennen diagnoosia). Nyt viikko tyhjennyksestä ja aattelin lähipäivinä testata, veikkaan kyllä että plussaa näyttää edelleen... mut on kyllä jännä et niin eri tahtiin nuo viivat vaalenee ihmisillä eikä näytä ees kertyneet viikot sitä eroa selittävän... ja tää on kyllä tosiaankin niin kurjaa toivoo viivan haalenemista :cry: tuntuu vaan et aika kuluu superhitaasti eikä tää oo koskaan ohi... voimia sinne ja toivotaan viivojen haalenemista pian (niin kurjaa kun se onkin)

@Annnvei tiedän niin tuon tunteen kuinka tulee ylianalysoitua omaa oloa ja sitä et haiseeko se vuoto nyt oudolle vai ei ja onko nyt kaikki ok vai ei :( toivottavasti sulla kuitenkin normaalia tuo vuotelu. Mulla vasta viikko tyhjennyksestä ja on nyt parina päivänä ollu ei mitään tai hyvin niukkaa vuotoo ja sit yhtenä päivänä oli vähän menkkamaista kipuineen. Tosi vaihtelevaa mut mitään runsasta vuotoo mul ei oo ollu ollenkaan ja siks huolettaa voiks tää tällee tyhjentyä...
 
Nyt 6vk tyhjennyksestä, kiertopäivä 44. Vielä tuli tosi tosi vaalea haamu aamulla tehtyyn raskaustestiin. Sais ne kuukautiset jo alkaa:cautious: Normaalisti säännöllinen 28pv kierto. Nyt viime päivinä ollut tosi paljon selkeitä tuntoja alavatsalla, molempien munasarjojen kohdalla ja kohdussa myös. Tullut myös jotain limoja, kun välillä tuntunut et nyt alkaa vuoto, mutta sitten on vaan kirkasta pyyhittäessä. Ovulaatiotakin olen testannut mut ei ole sitäkään näkynyt. Mikähän hitto siellä kestää...
 
Mulla nyt mennyt niin, että joka toinen päivä vuoto on lähes loppu ja ei kipuja ja sit joka toinen päivä koviakin menkkakipuja ja verta ja hyytymiä. Menee vähän hitaasti tää tyhjentyminen, mut nyt viime yönä ja tänää ainakin on tullut aika paljon hyytymiä. Vuoto ei onneks haise miltään muulta kuin vereltä, eikä oo kuumetta, ja eilen kohtu ei ollut yhtään arka, nii ei kai täs tarvi vielä ainakaan kohtutulehdusta pelätä o_O
 
Ahdistaa. Ahdistaa joulu. Ahdistaa kaikki :cry:
Viime jouluna tein plussan. Syyskuussa piti saada pieni syliin. Ei saatu. Toisen raskauden laskettu aika oli eilen. Kolmannen ois ollut toukokuussa.
Mulla piti olla tänä jouluna vauva. Kaks kertaa oli siihen mahdollisuus.
Nyt mä en edes tule olemaan raskaana jouluna. Ovis osuu viikon päähän.
Ahdistaa ovis. Ahdistaa mahdollinen plussa. Ahdistaa mahdollinen keskenmeno.
Mietin, pitäiskö jättää tämä kierto välistä, mutta sitten tajuun kuinka mua ahdistaa sekin jos plussaa ei tule.
Anteeks avautuminen.
 
Täällähän sitä nimenomaan saa avautua!

Täälläkin on tullut pyörittyä aika pohjamudissa, havaitsin edellisten kuukautisten aikaan että työstän jo lapsihaaveesta luopumista. Yritän käydä läpi katkeruuden tunteita, miksi minä en saa lasta, mutta monet minua huonommassa tilanteessa olevat saavat (narkomaanit ym). Ja on jollain tasolla helpompaa olla tulematta raskaaksi ollenkaan, kuin kokea keskenmeno. En nimittäin nyt enää usko, että voimme saada lasta ollenkaan, vaikka tulisinkin raskaaksi. Nyt kaduttaa, että olen kertonut perheelleni lapsitoiveista, koska saatan joutua pian myös kertomaan, ettei lasta tule meille.
 
Hei kaikki!

Tulin lukemaan kuulumisia ja voisin kertoa vähän omiakin. Ensinnäkin, olen tosi pahoillani teidän kaikkien uusien km:n kokeneiden puolesta :cry: Toivon myös kaikille voimia ja suotuisaa toipumista tasapuolisesti ❤

Itse koin siis kkm:n viime keväänä. Tyhjennysvuoto kesti neljä viikkoa. Minulle neuvottiin, kuten jollekin toisellekin oli neuvottu, että kontrolliraskaustesti kannattaa tehdä vasta useita viikkoja km:n jälkeen. Samoin hcg-verikokeesa kävin yli viisi viikkoa todetun km:n jälkeen. Tuolloin hormoni oli ehtinyt laskea viiteen. Kannattaa siis tosiaan odotella rauhassa tilanteen tasoittumista, vaikka tiedän että se on helpommin sanottu kuin tehty. Tokihan joillain prosessi on nopeampi, mutta kaikilla se menee niin yksilöllisesti.

Jokin aika sitten olin aika tavalla mustalla mielellä, kun km:sta tuli puoli vuotta, eikä uutta raskautta kuulunut. Ehdimme jo ilmoittatua puolisoni kanssa tutkimusjonoon, ja olimme valmiita pitämään tauon yrittämisestä muutamaksi kuukaudeksi. Niin vain kävi, että 30.11 saimme testiin haalean plussan, joka pikkuhiljaa vahvistui, ja tällä hetkellä viikkoja on arviolta 5+5 :love: Hyvin alussahan tämä vielä on, joten mitä vaan voi vielä käydä. Mutta olemme päättäneet, että iloitaan ja nautitaan nyt, ja surraan sitten jos käy huonosti.

Toivottavasti viestini antoi teille uskoa ja toivoa sen sijaan, että kokisitte tämän veitsen kääntämisenä haavassa. Minä kuitenkin muistan hyvin kaikki ne fiilikset mitä on joutunut käymään läpi menetyksen vuoksi, ja sen toivottomuuden tunteen, kun uutta raskautta ei kuulu.

Lämpimiä ajatuksia kaikille ja viivan vahvistumista @mursutin ! :love:

Vielä erikseen kommentoiden, @Karvakorvat en yhtään ihmettele että ahdistaa, ottaen huomioon kaikki kokemasi :cry: Voimahalaus! Vielä tulee parempia päiviä! ❤
 
Mulla alko yöllä tulemaan taas pientä hyytymää, tuos n. 2tuntia sitten se oikein räjähti käsiin. Vuoto ja hyytymät. Oon asunut vessassa, sitä tavaraa tullut ihan hirveästi :( nyt vissiin se todellinen keskenmeno vasta. Kohta varmaan pitää lähteä päivystykseen jos ei lopu, sen verran paljon tuota tulee. Menee paksuimman yösiteen läpi lähes heti kun tulva alkaa ja sit tosi isoja hyytymiä. Välillä verta vaan lorisee. Isoja Hyytymiä on tullut varmaan ainaki 10. En tajua mistä ne tulee,tai mihin ne muka on mahtunut ees.

Ja olo on muuten ihan ok. Ei pyörrytä tms. Mut ahdistaa ja paniikki nostaa päätään.
 
Viimeksi muokattu:
Näin 3 tuntia runsaan vuodon alusta vihdoin vuoto on niukentunut. Nyt on about menkka vuodon tapaista. Ihan kauhea aamu ollut. Nyrkin kokoista hyytymiä tuli useita. En vieläkään tajua miten voi tuollasta määrää verta ja hyytymää tulla ilman että lähtee taju. Kylppärissä näytti siltä että sielä olis joku teurastettu ku oli pakko mennä suihkuun välillä. En vaan meinannut päästä sieltä pois kun sitä verta vaan lorisi.

Nyt vielä vähän menkkakipuja, et kai sieltä vielä jotain hyytymään tulee. Yösiteetkin loppui, mut nyt oon perussiteelläkin pärjännyt jo puol tuntia. Toivottavasti tämä nyt tästä, en haluais lähteä päivystykseen näin sunnuntaina. Mut jos alkaa pyörryttää, nii pakkohan se on sit lähteä.
 
Näin 3 tuntia runsaan vuodon alusta vihdoin vuoto on niukentunut. Nyt on about menkka vuodon tapaista. Ihan kauhea aamu ollut. Nyrkin kokoista hyytymiä tuli useita. En vieläkään tajua miten voi tuollasta määrää verta ja hyytymää tulla ilman että lähtee taju. Kylppärissä näytti siltä että sielä olis joku teurastettu ku oli pakko mennä suihkuun välillä. En vaan meinannut päästä sieltä pois kun sitä verta vaan lorisi.

Nyt vielä vähän menkkakipuja, et kai sieltä vielä jotain hyytymään tulee. Yösiteetkin loppui, mut nyt oon perussiteelläkin pärjännyt jo puol tuntia. Toivottavasti tämä nyt tästä, en haluais lähteä päivystykseen näin sunnuntaina. Mut jos alkaa pyörryttää, nii pakkohan se on sit lähteä.
Voi ei :( toivottavasti ois nyt viimein ohi pahin, oli varmasti pelottava kokemus. Pidän peukkuja kovasti et nyt ei enää isommat vuodot jatku vaan selvisit säikähdyksellä <3
 

Yhteistyössä