Keskenmenon jälkeen kuumeilevat 19-20

Mä sain kanssa kaksi eri ohjeistusta kahdelta eri lääkäriltä. Toinen sanoi, että antaa mennä heti vaan, kun ikääkin jo sen verran, että turha viivytellä. :D Mutta toinen sanoi, että yhdet on hyvä odottaa, kun usein siinä sitten viimeistään tulee loputkin rippeet pois. Mentiin sitten tän jälkimmäisen ohjeen mukaan ihan senkin takia, että olin niin epävarma tekikö lääkkeellinen tyhjennys tehtävänsä. En sitten halunnut joutua arpomaan, johtuuko positiivinen testi uudesta raskaudesta vai siitä, että sinne on jäänyt vielä jotain.

Onneksi menkat alkoi nyt niinkin pian tyhjennyksen jälkeen (n. 3 viikkoa). Ja mullakin nää on ollut selvästi runsaammat kuin yleensä. Mutta kun nää loppuu, niin sitten alkaa kyllä samantien yritys. :D
Okei, kiitos tiedosta :) Jännä et vaihtelee noin ohjeistukset (n) Oliko sulla kuitenkin testi nega tuossa ennen menkkoja? Mietin lähinnä et jos ite saan herkälläkin testillä negan niin sit tekis mieli kyllä alottaa samantien yritys. Kun kaippa se testi näyttäs positiivista jos sinne ois viä jotain jääny? (n)
Toivottavasti siellä menkat loppuu pian et pääsette yrittään :D

Voi ei @nenskuli :( Mä pidän hurjasti peukkuja että vuoto rauhottuis pian normaaliks eikä tarviis lähteä mihinkään <3

@Titi-Love voi ei, onpa syvältä et sulla edelleen vaikeudet jatkuu :cry: Toivottavasti ei ois kuitenkaan kohtutulehdus <3 Mut varmasti kannattais ainakin soittaa lääkäriin et saisit mielenrauhan ainakin <3 Tsemppiä ja pikaista paranemista sinne <3
 
@Shibali Joi, tein just ennen menkkoja neg. raskaustestin. Voi olla, että jos kierron palautumisessa olisi kestänyt kauemmin, niin en olisi itekään malttanut odottaa menkkojen alkamista. :D

Eri ohjeistukset ja toimintamallit pistää kyllä pään pyörälle, ku muutenkin on niin vaikea asia. Haluaisin kyllä uskoa, että kroppa kertoo onko se valmis vai ei seuraavaan raskauteen, mutta pikkasen mennyt luotto omaan kroppaan näin kahdenkeskenmenon myötä. :D
 
Onneks ei tarvinnu lähtee eilen mihkää! Vaik oli kyllä ihan sillä rajoilla, kun tuli niin huono olo ja huimas. Mut sit se vuoto vähän väheni ja lopulta olo alkoi korjaantua levolla. Vähän voimaton olo kyllä edelleen ja vuoto normi menkkoja runsaampaa. Muutamat hyytymätkin taas tullu. Saa nähä, kauan tätä vuotoa sitten kestää o_O
 
Minäkin voisin tulla oman tarinan tänne kertomaan. Viikko sitte, rv 11+0, alkoi niukka vuoto joka pikkuhiljaa vahvistui. Eilen oli eka ultra, jossa todettiin tuulimuna. Kohdussa näkyi vain tyhjä sikiöpussi. Tunne oli kamala. Tilanteen teki kamalammaksi ultraaja ja hoitaja. Ultraaja oli kovakourainen eikä selittänyt oikein mitään. Muutenkin kun kysyttiin jotain, vastaukset olivat töksähteleviä. No, sain lähetteen tyhjennykseen. Tänään olisi pitänyt jostain soitto ja kutsu sinne tulla. Eilen illalla kuitenkin alkoi todella kivuliaat alavatsakrampit ja runsas vuoto. Päivystykseen soitettiin ja sinne käskettiin lähteä. Juuri ennen lähtöä piti päästä vessaan ja sinne vuosin todella paljon verta ja nyrkin kokoinen hyytymä. Olin varma että se oli sikiöpussi. Päivystykseen päästiin ja sieltä ohjattiin gynelle. Gyne teki tarkastuksen ja sanoi, että suurin osa vuotanut pois. Tämä gyne ja hoitaja olivat aivan ihania. Selittivät ja osasivat aivan oikeat sanat sanoa. Sain vielä kaksi pilleriä, jotta loputkin tulisi ulos. Kotiin sain myös lappuja, joissa tietoa keskenmenosta ja numeroita mihin soittaa koski asia mitä vain. Nyt on vuoto jo hieman pienentynyt, mutta mieli maassa. Jouluna en voikaan kertoa vanhemmilleni heidän ensimmäisestä lapsenlapsestaan.
Tuli tosi pitkä teksti, mutta jospa edes joku jaksaisi lukea.
 
Minäkin voisin tulla oman tarinan tänne kertomaan. Viikko sitte, rv 11+0, alkoi niukka vuoto joka pikkuhiljaa vahvistui. Eilen oli eka ultra, jossa todettiin tuulimuna. Kohdussa näkyi vain tyhjä sikiöpussi. Tunne oli kamala. Tilanteen teki kamalammaksi ultraaja ja hoitaja. Ultraaja oli kovakourainen eikä selittänyt oikein mitään. Muutenkin kun kysyttiin jotain, vastaukset olivat töksähteleviä. No, sain lähetteen tyhjennykseen. Tänään olisi pitänyt jostain soitto ja kutsu sinne tulla. Eilen illalla kuitenkin alkoi todella kivuliaat alavatsakrampit ja runsas vuoto. Päivystykseen soitettiin ja sinne käskettiin lähteä. Juuri ennen lähtöä piti päästä vessaan ja sinne vuosin todella paljon verta ja nyrkin kokoinen hyytymä. Olin varma että se oli sikiöpussi. Päivystykseen päästiin ja sieltä ohjattiin gynelle. Gyne teki tarkastuksen ja sanoi, että suurin osa vuotanut pois. Tämä gyne ja hoitaja olivat aivan ihania. Selittivät ja osasivat aivan oikeat sanat sanoa. Sain vielä kaksi pilleriä, jotta loputkin tulisi ulos. Kotiin sain myös lappuja, joissa tietoa keskenmenosta ja numeroita mihin soittaa koski asia mitä vain. Nyt on vuoto jo hieman pienentynyt, mutta mieli maassa. Jouluna en voikaan kertoa vanhemmilleni heidän ensimmäisestä lapsenlapsestaan.
Tuli tosi pitkä teksti, mutta jospa edes joku jaksaisi lukea.

Olen pahoillani puolestasi! On kova asia menettää toive lapsesta näin joulun alla. Anna itsellesi aikaa toipua ja surra. Kun keho on toipunut, uutta yritystä kehiin (y). Parhaiten toivut, kun saat uutta ajateltavaa ja opit keskittymään tulevaan!
 
Minäkin voisin tulla oman tarinan tänne kertomaan. Viikko sitte, rv 11+0, alkoi niukka vuoto joka pikkuhiljaa vahvistui. Eilen oli eka ultra, jossa todettiin tuulimuna. Kohdussa näkyi vain tyhjä sikiöpussi. Tunne oli kamala. Tilanteen teki kamalammaksi ultraaja ja hoitaja. Ultraaja oli kovakourainen eikä selittänyt oikein mitään. Muutenkin kun kysyttiin jotain, vastaukset olivat töksähteleviä. No, sain lähetteen tyhjennykseen. Tänään olisi pitänyt jostain soitto ja kutsu sinne tulla. Eilen illalla kuitenkin alkoi todella kivuliaat alavatsakrampit ja runsas vuoto. Päivystykseen soitettiin ja sinne käskettiin lähteä. Juuri ennen lähtöä piti päästä vessaan ja sinne vuosin todella paljon verta ja nyrkin kokoinen hyytymä. Olin varma että se oli sikiöpussi. Päivystykseen päästiin ja sieltä ohjattiin gynelle. Gyne teki tarkastuksen ja sanoi, että suurin osa vuotanut pois. Tämä gyne ja hoitaja olivat aivan ihania. Selittivät ja osasivat aivan oikeat sanat sanoa. Sain vielä kaksi pilleriä, jotta loputkin tulisi ulos. Kotiin sain myös lappuja, joissa tietoa keskenmenosta ja numeroita mihin soittaa koski asia mitä vain. Nyt on vuoto jo hieman pienentynyt, mutta mieli maassa. Jouluna en voikaan kertoa vanhemmilleni heidän ensimmäisestä lapsenlapsestaan.
Tuli tosi pitkä teksti, mutta jospa edes joku jaksaisi lukea.
Voi ei, pahoittelut! Nyt kovasti voimia sinne! Päivä kerrallaan eteenpäin ja annat itsellesi aikaa. Toivottavasti tyhjentyminen menee nyt loppuun asti ja pääset toipumaan niin fyysistä kuin henkisestikin. Joulun alla ei varsinkaan toivoisi näitä uutisia kellekään. :(
 
@Vaniljapulla Paljon voimia <3




Omasta tilanteesta sen verran, että en oo käynyt lääkärissä. Olo on ollut tänää nimittäin päänsärkyä(stressi-niskajumi) lukuunottamatta aika hyvä. Päivällä tuli menkkakipuja, mutta niitten jälkeen myös vähän hyytymäistä vuotoa. Sit ne hyytymät meni ohi, nii meni kivutkin. Alamahaan ei satu yhtään painellessa. Luulis että kohtutulehduksessa sattuis, ja olis tärinäkipua. Enää tulee lievää haaleaa verta. Ja mun testi näytti tänää tältä;
Kyllä se tuosta vielä vähän kuivuessaan tummeni, mutta silti se on 2 päivässä haalentunut ihan valtavasti. Ku keskiviikkona oli vielä tasavahvat viivat.
 

Attachments

@Vaniljapulla Paljon voimia <3




Omasta tilanteesta sen verran, että en oo käynyt lääkärissä. Olo on ollut tänää nimittäin päänsärkyä(stressi-niskajumi) lukuunottamatta aika hyvä. Päivällä tuli menkkakipuja, mutta niitten jälkeen myös vähän hyytymäistä vuotoa. Sit ne hyytymät meni ohi, nii meni kivutkin. Alamahaan ei satu yhtään painellessa. Luulis että kohtutulehduksessa sattuis, ja olis tärinäkipua. Enää tulee lievää haaleaa verta. Ja mun testi näytti tänää tältä;
Kyllä se tuosta vielä vähän kuivuessaan tummeni, mutta silti se on 2 päivässä haalentunut ihan valtavasti. Ku keskiviikkona oli vielä tasavahvat viivat.
Hyvä että siellä on olo parempi ja viivatkin alkaa jo haalenee <3 Toivottavasti kivut ja vuodot loppuis pian kokonaan ja saisit sen negankin niin ois noi sun koettelemukset viimein ohi <3 Jos vielä jatkuu niin mäkin kyllä suosittelen ainakin soittamaan sinne päivystykseen koska ne kyllä sit osaa sanoo mitä tehdä ja pitääkö tulla vielä näytille. Ei tarvii sitten ite stressata että pitäskö mennä vai ei... Voimia sinne ja pikaista paranemista <3
 
Varasin tänään ajan tk lääkärille, se laittoi naistenpolille, meni yli 6tuntia koko reissussa! Kohtu ei ollut tulehtunut ainakaan pahasti, määrättiin silti varuilta antibioottia, jota ei oo pakko aloittaa heti, että jos tulee vuotoon hajua niin sitte. Hemoglobiini tippunut roimasti. Mulla on normaali 140 eli tosi hyvä, niin nyt oli 85!? Gyne oli ihmeissään kun mä kävelin ihan normaalisti sinne normaalisti sisälle, että yleensä kuulemma ihmistä huimaa, oli aatellut että pitää pyörätuolilla tulla hakee. Olin aivan ihmeissäni, kerroin että oon kyllä voinut ihan hyvin, että aika pirteä olokin ollut. Olin just sitä ennen käyny juoksemassa hakemas autoa melkein kilometrin matkan, siinä vähä mietin että onpas huono kunto. Mutta tosiaan. Kohtu ei ollut tyhjä! Kohtu kivi kova, yrittää supistaa vielä viimeisiä raskaus materiaalia pois. Eli keskenmeno kyllä, mutta siitä jäätävästä vuodosta huolimatta ei oo kohtu tyhjä. Sain cytotecit ja huomenna aamusta alkaa kotona kohdun loppu tyhjäys :( vähän pelottaa, ku sanottiin että saa varautua runsaaseen vuotoon,ja ku hemoglobiini oli jo valmiiksi laskenut. Onneks oon syönyt koko viikon rautaa jo valmiiksi. Että kuulemma nyt pitäs saada kohtu tyhjäksi, nii sitten ei pakolta tarvi ees antibioottia syödä. Ja jos ei tyhjene niin edessä kaavinta. Koko ajan kuitenkin onneks pientä hyytymää tulee, että uskon että tää tulee menemään ihan ok. Eli ne kivut olikin supistuksia, niinku mä itsekseni mietin, mut se tulehdus pelko oli aika kova. Tulehdusarvot oli nimittäin 6 kun normi on se <5
 
Täällä kovat pähkäilyt että testaanko vai enkö kun on rinnat arat ja menkat muutaman päivän myöhässä (n)
Olishan se kiva joululahja toki mutta eihän sitä uskaltas tietenkään juhlia :D
Meillä oli miehen kanssa lapsi vapaa viikonloppu :love::p
 
Täällä kovat pähkäilyt että testaanko vai enkö kun on rinnat arat ja menkat muutaman päivän myöhässä (n)
Olishan se kiva joululahja toki mutta eihän sitä uskaltas tietenkään juhlia :D
Meillä oli miehen kanssa lapsi vapaa viikonloppu :love::p
Oi miten jännää! Oispa kyllä ihana joululahja teille :love: mä pidän niin peukkuja että plussa pärähtäis ja kaikki menis hyvin loppuun asti :love:(y)

Täälläkin nyt vähän parempi fiilis kun eilen alettiin taas yrittää kkm:n jälkeen. Menkkoja ei oo siis viä ollu ja täs nyt jännään miten käy, että tuleeko menkat vai onnistuisko kuitenkin jo nyt heti. Mul on ollu ihme vihlasuja munasarjojen kohdalla tänään ja mietin et voisko liittyy ovikseen jotenkin, ennen ei kyl tämmösii oo ollu mut ehkä toi keskenmeno on jotenkin herkistäny paikkoja tms? En nyt aatellu testata ovista kun ei mitään tietoo koska ne menkat tulee jos tulee, mennään nyt vaan tuurilla ja joka toisen päivän talletuksilla. :whistle:
 
Ihanaa @Jonsku88 :love:

Mä olen kyl tosi huono nykyään kirjottelemaan tänne, mutta ei ole ollut oikein mitään kirjottamisen aihetta. Päätin vaihtaa alaa tässä syksyn aikana, ja jotenkin se opiskelujen aloitus rauhoitti mieltä. Tässä kierrossa ovulaatio meni ohi kun sattui näihin joulun pyhiin eikä voida talletella kun ollaan kylässä. Mutta se ei jostain syystä haittaa yhtään! Mulla on jo yksi ammatti joten ei haittaisi jos raskaaksi tulisin ja koulu jäisi kesken, mutta nyt kun tämä kierto jäi hyödyntämättä, niin laskettu aika osuisi lokakuulle ja mä valmistun syyskuussa, eli ehtisin käymään koulun loppuun ennen äippälomaa (y) Jos tässä kierrossa olisi tärpännyt niin laskettu aika olisi ollut syyskuussa ja koulu olisi jäänyt hieman kesken.
 
Onko muilla noussut maito rintoihin alkuraskauden keskenmenossa? Oon täs parina aamuna herännyt paita märkänä, rinnat on just sellaset ku synnytyksen jälkeen maito nousee. Tosin mulla esikosen aikaan vuosi rinnat jo puolesta välistä raskautta.
 
Toivottavasti kaikilla on ollut mukava joulu kaikesta huolimatta :love: Toki itsekin haikeana miettinyt, minkä kokoinen vatsa olisi ja että oltais varmaan sukulaisille kerrottu jouluna uutisia. Mutta kovasti on toivetta että olisi ensi jouluna hieman eri tilanne.. :) Tajusin juuri, että mulla oli seuraava neuvola varattu tammikuun puoleen väliin enkä oo perunut sitä..
 
Mä täällä yksin näköjään kirjottelen:D Ihan pakko tulla ihmettelemään, että joko ne kuukautiset alkoi. Viikon vuoto ollu lähinnä limaista hieman rusehtavaa ja väritöntäkin. Tänään alkoi yhtäkkiä aivan jäätävät alavatsakivut ja verenvuoto. Siis kuukautiset, juhuu!! :p Pliis, v.2020 tuo tullessasi meille vauva. :love:
 
Toivottavasti täällä saatais pian lisää plussauutisia :love: tsemppiä kaikille eri tilanteisiin (y) :love:

Mä täällä kans oottelen menkkoja, ekoja kkm:n jälkeen. Veikkaan et joskus viikon päästä ehkä. Ollaan kyllä nyt talleteltu kun oli ovistuntemuksia tuossa 5 päivää sitten mutta tuskin vielä tärppää, on jotenki vielä aran oloinen alavatsa... en usko et kroppa ois ees valmis vielä. Mut jospa sit alkuvuodesta...
 
Täällä dpo 6 ja kohtua tänää vihlonut ja keltarauhanen kipuilee. Aivastus aiheutti munasarjassa kamalan repäsykivun.
 
Joulu oli vähän haikean oloinen, pystyi aattona vähän olemaan iloinen, lapsen ilo on niin aitoa jouluna. Väsynyt oon kyllä ollut, johtuu alhaisesta hemoglobiinista. Joulusiivot ollu vähän sinne päin. Onneks vietettiin aatto kierrellen mummulat, nii ei haitannut mitään.
Jälkivuoto loppunut, niin myös molemmat antibiootti kuurit. Ovulaatio oli ilmeisesti Toissapäivänä, kipujen perusteella. Ei hyödynnetty. Koska haluan että kroppa toipuu täysin, jos se vaikuttaisi seuraavaan raskauteen, jos rauta-arvot pielessä ym. Mä varmaan hiljennyn hetkeksi aikaa, palaan keväällä/kesällä. Varmasti lueskelen juttuja aina välillä, mutta pääkopan pitää nyt parantua menetyksestä. Ja ne rauta-arvot.
 
Jaa.. Ei ne tainnutkaan olla kuukautiset, tänään enää vähäistä rusehtavaa vuotoa ja hieman jotain siinä mukana, voi luoja! Nyt jo 5vk tyhjennyksestä. Pitää kai alkuviikosta soitella johonkin jos tulee muita oireita:( Tää on kyllä ihan pa....:cry: Sitten koko ajan joka tuutista tulee tuttujen vauvauutisia ensi vuodelle. Ei oo helppoo, toivon että ensi vuosi olisi vähän parempi kun tämä:poop:
 

Yhteistyössä