Keskenmenon jälkeen kuumeilevat 19-20

Heippa!

Ihan aluksi pahoitteluni kaikille keskenmenon kokeneille. Monella on ollut myös haasteita vuotojen kanssa, tsemppiä kaikille niiden kanssa.
Onnittelut myös plussanneille ja tarrasukkia matkaan.

Kirjoittelin tuonne aiempaan keskusteluun, kun tipahdin pois toukokuisista. Silloin raskaus meni kesken rv 4+3.
Pari kuukautta pidettiin taukoa ja joulukuussa sitten testi näytti plussaa ja itse sinisilmäisesti ajattelin, että suuremmalla todennäköisyydellä raskaus jatkuu loppuun asti. Noh, aatonaattona alkoi niukka vuoto, joka muuttui aattona runsaaksi ja kivut tulivat mukaan. Viikkoja oli kasassa 5+5 ja niin vain sekin raskaus meni kesken.

Olen tilanteesta ahdistunut, sillä en jotenkin käsitä, että 7 onnistuneen raskauden jälkeen, kehoni ei pysty viemään raskautta loppuun. Lähinnä panikoin, että onko jokin pahasti pielessä
Ferritiini minulla oli pari vuotta sitten matalalla ja rautaa söin vain hetken. Olen nyt sitten alkanut tankkaamaan rautaa ja muita vitamiinejä ja yritän myös pudottaa painoa, josko siitä olisi apua.

Ja loppuun vielä kysymys, eli kuinka pian vuodon jälkeen kuukautiset voi alkaa? Keskenmenosta vuoto alkoi siis 23.12 ja loppui 29/30.12. Testi oli eilen puhdas nega ja nyt vessassa käydessä paperiin tuli verta. Voiko nämä olla jo kuukautiset?
 
Heippa!

Ihan aluksi pahoitteluni kaikille keskenmenon kokeneille. Monella on ollut myös haasteita vuotojen kanssa, tsemppiä kaikille niiden kanssa.
Onnittelut myös plussanneille ja tarrasukkia matkaan.

Kirjoittelin tuonne aiempaan keskusteluun, kun tipahdin pois toukokuisista. Silloin raskaus meni kesken rv 4+3.
Pari kuukautta pidettiin taukoa ja joulukuussa sitten testi näytti plussaa ja itse sinisilmäisesti ajattelin, että suuremmalla todennäköisyydellä raskaus jatkuu loppuun asti. Noh, aatonaattona alkoi niukka vuoto, joka muuttui aattona runsaaksi ja kivut tulivat mukaan. Viikkoja oli kasassa 5+5 ja niin vain sekin raskaus meni kesken.

Olen tilanteesta ahdistunut, sillä en jotenkin käsitä, että 7 onnistuneen raskauden jälkeen, kehoni ei pysty viemään raskautta loppuun. Lähinnä panikoin, että onko jokin pahasti pielessä
Ferritiini minulla oli pari vuotta sitten matalalla ja rautaa söin vain hetken. Olen nyt sitten alkanut tankkaamaan rautaa ja muita vitamiinejä ja yritän myös pudottaa painoa, josko siitä olisi apua.

Ja loppuun vielä kysymys, eli kuinka pian vuodon jälkeen kuukautiset voi alkaa? Keskenmenosta vuoto alkoi siis 23.12 ja loppui 29/30.12. Testi oli eilen puhdas nega ja nyt vessassa käydessä paperiin tuli verta. Voiko nämä olla jo kuukautiset?
Heippa!

Ihan aluksi pahoitteluni kaikille keskenmenon kokeneille. Monella on ollut myös haasteita vuotojen kanssa, tsemppiä kaikille niiden kanssa.
Onnittelut myös plussanneille ja tarrasukkia matkaan.

Kirjoittelin tuonne aiempaan keskusteluun, kun tipahdin pois toukokuisista. Silloin raskaus meni kesken rv 4+3.
Pari kuukautta pidettiin taukoa ja joulukuussa sitten testi näytti plussaa ja itse sinisilmäisesti ajattelin, että suuremmalla todennäköisyydellä raskaus jatkuu loppuun asti. Noh, aatonaattona alkoi niukka vuoto, joka muuttui aattona runsaaksi ja kivut tulivat mukaan. Viikkoja oli kasassa 5+5 ja niin vain sekin raskaus meni kesken.

Olen tilanteesta ahdistunut, sillä en jotenkin käsitä, että 7 onnistuneen raskauden jälkeen, kehoni ei pysty viemään raskautta loppuun. Lähinnä panikoin, että onko jokin pahasti pielessä
Ferritiini minulla oli pari vuotta sitten matalalla ja rautaa söin vain hetken. Olen nyt sitten alkanut tankkaamaan rautaa ja muita vitamiinejä ja yritän myös pudottaa painoa, josko siitä olisi apua.

Ja loppuun vielä kysymys, eli kuinka pian vuodon jälkeen kuukautiset voi alkaa? Keskenmenosta vuoto alkoi siis 23.12 ja loppui 29/30.12. Testi oli eilen puhdas nega ja nyt vessassa käydessä paperiin tuli verta. Voiko nämä olla jo kuukautiset?
Pahoittelut tilanteestasi, voin vain kertoa omien kokemusten perusteella. Itsellä 2 km viikoilla 5, sanottiin että kyse on kemiallisesta raskaudesta eli munasolu hedelmöittyy mutta ei kiinnity vaan vuotaa kuukautisvuodon mukana pois. Kuukautiset vain myöhästyy. Eihän se silti tee menetyksestä sen vähempää :unsure:Mulla toisen kohdalla vuoto kesto viikon todella runsaana hyytymien kera ja hetken oli poissa kunnes taas alkoi, kaiken kaikkiaan kaks viikkoa vuodin.
 
HuggyHare
Joo nyt taitaa olla niin että olen väärässä paikassa. Pääsin tänään pitkän odottelun jälkeen varhaisultraan julkiselle, jossa selvisi (tai ei selvinnyt) että kyseessä on luultavasti kohdun ulkoinen raskaus mutta ultrassa näkyi myös ilmeisesti kysta/hematoosa joka on aiheuttanut kohtuun verenvuodon joka aiheutti/aiheuttaa sen valtavan vasemmalla tuntuvan vatsakivun. Sama kipu alkoi eilen klo 22 johon otin parasetamolia ja klo 3 yöllä heräsin kipuihin ja taas 1000mg särkylääkettä naamaan... Eikä auttanut. Kuudelta aamulla päivystykseen ja puol 1 sain jonkun vahvemman kipulääkkeen, 1000mg panadolia ja 600mg buranaa. Ei poista kipua mutta lieventää sitä, pelkään että illalla otettava satsi noita kahta viimeisintä ei riitä auttamaan nukkumaan yötä kun nytkin on vaihtelevasti kipuillut.

Huomenna olisi vielä verikoe jossa seurataan rsskaushormonia ja jotain muuta. Meinasivat jo lähettää eri kaupunkiin seurantaan jos hormonit olisi olleet korkealla mutta on raskaus vissiin niin alussa että hormoni ei ole kuin 128. Nyt ei sitten mitään tietoa ole onko kipu ja vuoto pelkästään kystan takia vai onko vielä ulkoinen raskauskin kyseessä. Kohtu oli tyhjä ultratessa pois lukien verenvuoto, joten otapa siitä selvää missä se sikiö on mutta sitä mieltä olivat ettei kuitenkaan olisi keskenmeno koska muuten olisi sitä kudosta.

Pyydän anteeksi jo etukäteen että sanon näin, mutta melkein toivon että olisi mieluummin ollut keskenmeno koska pelottaa että tällä menolla toinen munasarja lähtee ja jään lapsettomaksi jos toisenkin tulee kysta tukkimaan. Kivut on kamalia ja sen vuotavan kystankin saattaa joutua leikkaamaan jos kipulääke lakkaa kokonaan toimimasta. Tuntikausien tuskan jälkeen pelkään sitä kipua enemmän kuin vauvan menettämistä. Minulla on korkea kipukynnys mutta ehkä selviäisen henkisestä tuskasta paremmin kuin pelon aiheuttamista loputtomista vatsakrampeista.

Perun myös sanani miehestä. Tunnusti eilen ettei usko pahimman (kohdun ulkoinen raskaus) olevan kyseessä ja järkyttyi kun kerroin sen olevan todennäköinen diagnoosi. Luuli/toivoi vuodon ja kivun kuuluvan normaaliin raskauteen ja on ollut ihan poissa tolaltaan kun on puolestani stressannut.
 
HuggyHare
Lisään vielä edelliseen että tietenkin toivon jos se pikkuinen vielä jostain ilmestyisi mutta tarkennuksena tarkoitin että pelkään sitä kohdun ulkoista raskausta sen aiheuttaman jatko riskin vuoksi enemmän kuin keskenmenoa. Kumpaakaan en olisi halunnut
 
@HuggyHare Olipa hirveitä uutisia :cry: Pahaa tekee puolestasi:( Luojan kiitos pääsit tänään, jos oikein muistelen olisi aika ollut vasta ensi viikolla..(n)
Toivottavasti kaikki järjestyy parhainpäin, voimia kovasti <3
 
Ujo taustallalukija ilmoittautuu. Kesällä kirjoittelin jotain tänne. Eli kkm 07/19. Nyt dpo 9-10 ja tällainen haamu (?) tuli testiin testiajalla. Eilinen ja toissapäivänä melko puhtaat negat. Oireina on rintojen särky ja ajoittainen kova kipu toisessa rinnassa sekä kuplintaa kohdun seudulla. Eilen tuli repäisykipu kun nousin liian hätäisesti autosta. Tää syksy on ollut aika rankka kun yritetty raskautua ja pientä työuupumusta myös pukkaa. Ajattelin hakea tänään töiden jälkeen jonkun herkemmän testin, onko suosituksia?

https://aijaa.com/7iIcy5
 
Pahoittelut uusille kokemuksista :unsure::unsure:

Täällä testit on nyt ollut negaa, yhden haamun sain predictoriin sillon dpo 9. Myös rinnat olleet poikkeuksellisen turvonneet, tosin tänään näyttää vähän laskeneen. Ehkä oli jokin kiinnittymisyritys.
Noh, ehkä ensi kierrossa alkais se neljäs raskaus :coffee:
 
Teki
Ujo taustallalukija ilmoittautuu. Kesällä kirjoittelin jotain tänne. Eli kkm 07/19. Nyt dpo 9-10 ja tällainen haamu (?) tuli testiin testiajalla. Eilinen ja toissapäivänä melko puhtaat negat. Oireina on rintojen särky ja ajoittainen kova kipu toisessa rinnassa sekä kuplintaa kohdun seudulla. Eilen tuli repäisykipu kun nousin liian hätäisesti autosta. Tää syksy on ollut aika rankka kun yritetty raskautua ja pientä työuupumusta myös pukkaa. Ajattelin hakea tänään töiden jälkeen jonkun herkemmän testin, onko suosituksia?

https://aijaa.com/7iIcy5
Tekisin saman pc:n huomenna :)
 
Käyn hamstraamassa pc:itä ja jonkun muun ja sitten jännittelen koko viikonlopun! Ääk vaikka tätä on kovasti yritetty niin tietenkin pelonsekaisin tuntein mikäli tää nyt onnistuisi. Siis että onkohan musta äidiksi jne... Esikoinen kyseessä siis, 31 v minä päivitän tänne miten menee jos se on teille ok.
 
Käyn hamstraamassa pc:itä ja jonkun muun ja sitten jännittelen koko viikonlopun! Ääk vaikka tätä on kovasti yritetty niin tietenkin pelonsekaisin tuntein mikäli tää nyt onnistuisi. Siis että onkohan musta äidiksi jne... Esikoinen kyseessä siis, 31 v minä päivitän tänne miten menee jos se on teille ok.
Tottakait, jännitetään yhdessä :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Disco Volante
Epäilys olikin et voisko olla ovis jo lähellä vaikka keskenmenosta niin vähän aikaa mut testi pärähti punaiselle samantien.. ja ite aattelin et kroppa menee varmasti taas ihan sekaisin..Tietenkin nyt painaa mieltä voiko tän jo hyödyntää kun vuotokin palas, tosin vähäisenä, jää vain pyyhkiessä paperiin..
Voikohan ovulaatiokin aiheuttaa jotain pientä vuotoa? o_O Kun taas jos tää on vielä keskenmeno vuotoa niin ei uskaltas ettei tulis mitää tulehduksia mut jos taas oikee ovis ni en todellakaan haluis olla hyödyntämättä.. on tää kans vaikeeta :(
 
Epäilys olikin et voisko olla ovis jo lähellä vaikka keskenmenosta niin vähän aikaa mut testi pärähti punaiselle samantien.. ja ite aattelin et kroppa menee varmasti taas ihan sekaisin..Tietenkin nyt painaa mieltä voiko tän jo hyödyntää kun vuotokin palas, tosin vähäisenä, jää vain pyyhkiessä paperiin..
Voikohan ovulaatiokin aiheuttaa jotain pientä vuotoa? o_O Kun taas jos tää on vielä keskenmeno vuotoa niin ei uskaltas ettei tulis mitää tulehduksia mut jos taas oikee ovis ni en todellakaan haluis olla hyödyntämättä.. on tää kans vaikeeta :(
Oliko r testi jo nega?
 
@Karvakorvat Kävin eilen labrassa, istukkahormoni arvot katottiin ja tänään sanoivat et soittaa jos niis on jotain. Eivät soittaneet joten ilmeisesti on laskeneet. Mulle tehtiin kohdun imutyhjennys 23.12 jolloin vielä ultrattiin et kaikki tuli pois.
Niin kait täs uskaltaa alkaa peittoo heiluttelee :rolleyes::D Miehelki alko tänään sopivasti vapaat :ROFLMAO:
 
@Karvakorvat Kävin eilen labrassa, istukkahormoni arvot katottiin ja tänään sanoivat et soittaa jos niis on jotain. Eivät soittaneet joten ilmeisesti on laskeneet. Mulle tehtiin kohdun imutyhjennys 23.12 jolloin vielä ultrattiin et kaikki tuli pois.
Niin kait täs uskaltaa alkaa peittoo heiluttelee :rolleyes::D Miehelki alko tänään sopivasti vapaat :ROFLMAO:
Joo, mietin vain, että jos edelleen hcg koholla, vaikuttaa se ovistestiin
 
Mulla alkoi jäätävät menkkakivut. Ekat menkat keskenmenon jälkeen. En tiedä oliko ovista sitten ollenkaan, vaikka viikko sitten ja vielä muutama päivä sitten oli ovismaisia oireita. Testi on nega vihdoin. Nyt on 4viikkoa vuodon alusta, 3viikkoa suurimmasta vuodosta ja kohta 2 viikkoa cytotecista. Ja sen n. 1,5vk on ollut vuodotonta, eli johan se oliskin aika taas vuotaa :( tänää on pitkästä aikaa huimannut, alhaisen hemoglobiinin takia. Ilmeisesti lisäksi munasarjat käy keskenmenon jälkeen niin teholla, tai alkaa tuottamaan munasoluja että sekin näkyy hemoglobiinissa, tai jotain tällästä gyne sillon pari viikkoa sitten selitti. Vaikkakin mun alhainen hemoglobiini johtuu siitä rajusta vuodosta. :poop::poop:
 
Jotenkin on niin malttamaton ettei jaksais yhtää enää ootella :( Asiasta on niin monia mielipiteitäkin. Toiset sanoo et yhet menkat välissä ja toiset et uusi raskaus ei ala ellei kroppa oo valmis..
Meille gyne sano et heti vaa uutta, paikat on siistit ja kaikki näyttää hyvältä, eipä tullu kysyttyä tosta r.testistä et pitääkö sen ensin olla nega. Ääh, päivät tuntuu vaan matelevan eteenpäin(n)
Onneks loma loppuu ja pääsee ens viikol töihin, meneepähän aikakin paljo nopeemmin(y)
 
Voi ei @Alinna86 että oli viä positiivinen. Onko jotain puhnumeroo sielläpäin johon voisit soittaa ja kysyy neuvoo? Vaikka toisaalta jos sulle sanottu et voitte heti yrittää niin luulis et siihen on hyvä syy ja voitte sitä neuvoo noudattaa (n) jännä et ohjeistukset vaihtelee näin paljon...
Mulla näytti negaa 2 viikkoo lääkkeellisestä tyhjennyksestä. Mulle sanottiin et sit jos raskaustesti nega niin kaiken pitäs olla kunnossa eikä tarvita mitään jatkotutkimuksii. Mulla alko tosiaan tänään ekat menkat kkm:n jälkeen ja on kipua alavatsalla, vihlovaa. Erilaista kun normimenkoissa. Vuoto tosin viä hyvin niukkaa... katotaan tuleeko mullekin normia runsaammat näistä...
 
Voi ei @Titi-Love että siellä on kipuja ja menkat jo alko. Vaikka toisaalta hyvä jos nyt sit pääset kohta uuteen kiertoon. Toivottavasti ei ois kovin runsaat ettei tuu enempää ongelmia hemoglobiinin kans. Onko sulla joku kunnon rautatankkaus käynnissä? Toivottavasti saisit pian hemoglobiinin nousuun <3
 

Yhteistyössä