Keskenmenon jälkeen kuumeilevat 19-20

@Lillin samat testit, samat ajat. Oon myös seurannut ovulaatio testejä, joka päivä 2 punasta. Siitä aiemmin oon ennustanut raskauden alkaneeksi mutta nyt tosiaan toi km saattaa sotkee kun en sitä negaa vielä ole saanut. Outoa silti että joka päivä olis ovulaatio?o_O
Mun jälkitarkatus oli hcg mittaus ja se tehtiin 2.1, imun tehneen lääkärin mielipide oli että sekin olis turha kun kohtu saatiin tyhjäksi mutta koska oli jo varattu niin menin kuitenkin. Ja nyt kun aloin laskee niin 16.12 alkoi mun kun vuoto eli kohtahan siitä onkin jo kk aikaa...

Muoks.

Tänään lämpö 37.3, kurkku kipee, eilinen hedari lähti 3 :lla panadolilla ja aikaisin ku meni nukkumaan. Hulluja unia tuli myös nähtyä, tämäkin yksi raskausoireista:ROFLMAO:
 
Tänään tullut enemmän rusehtavaa, mutta kirkasta/vetistä vuotoa ja mukana vähän limaisia ruskeita hyytymiä:poop: Samanlaista tuli joulukuussa 2vk. En tiedä oliko ne silloin kuukautiset, ei ainakaan vuotanut edes normaalien kuukautisten verran. Mulla tosiaan lääkkeellinen tyhjennys tehtiin 1.11. eli melkein 2,5kk kestänyt eikä kierto vieläkään ole palautunut. Olen ollut suht positiivisin fiiliksin mutta tämä vuoto kyllä veti mielen matalaksi taas:cry: Onneksi tänne saa purkaa <3
 
Tänään tullut enemmän rusehtavaa, mutta kirkasta/vetistä vuotoa ja mukana vähän limaisia ruskeita hyytymiä:poop: Samanlaista tuli joulukuussa 2vk. En tiedä oliko ne silloin kuukautiset, ei ainakaan vuotanut edes normaalien kuukautisten verran. Mulla tosiaan lääkkeellinen tyhjennys tehtiin 1.11. eli melkein 2,5kk kestänyt eikä kierto vieläkään ole palautunut. Olen ollut suht positiivisin fiiliksin mutta tämä vuoto kyllä veti mielen matalaksi taas:cry: Onneksi tänne saa purkaa <3
No voihan mitä :poop::( Mulla ollut tänää vaan vauva jutut mielessä. Välil haikeitakin ajatuksia, toivotaan että on parempia päiviä luvassa...
Tsemppiä ❤
 
@Lillin samat testit, samat ajat. Oon myös seurannut ovulaatio testejä, joka päivä 2 punasta. Siitä aiemmin oon ennustanut raskauden alkaneeksi mutta nyt tosiaan toi km saattaa sotkee kun en sitä negaa vielä ole saanut. Outoa silti että joka päivä olis ovulaatio?o_O
Mun jälkitarkatus oli hcg mittaus ja se tehtiin 2.1, imun tehneen lääkärin mielipide oli että sekin olis turha kun kohtu saatiin tyhjäksi mutta koska oli jo varattu niin menin kuitenkin. Ja nyt kun aloin laskee niin 16.12 alkoi mun kun vuoto eli kohtahan siitä onkin jo kk aikaa...

Muoks.

Tänään lämpö 37.3, kurkku kipee, eilinen hedari lähti 3 :lla panadolilla ja aikaisin ku meni nukkumaan. Hulluja unia tuli myös nähtyä, tämäkin yksi raskausoireista:ROFLMAO:
Niin siis se ovistesti reagoi siihen hcg:n määrään. Kun kysyit että outoa, että joka päivä ois ovis? Raskaustestit ollu plussaa, joten myös ovistesti on. Ohjeena on jatkaa yritystä vasta kun testi on nega. Myös ovis on epätodennäkönen sillon kun hcg on vielä koholla. Nyt jos se testi pysyy plussana ja raskaus ei oliskaan alkanut, viivästyis jatkohoito jos kohtuun oliskin edelleen jotain jäänyt kun pitäs ensin poissulkea uusi raskaus.

Toivon kuitenkin todella uutta raskautta teille ja tietty kaikille muille :love::love:
 
Niin siis se ovistesti reagoi siihen hcg:n määrään. Kun kysyit että outoa, että joka päivä ois ovis? Raskaustestit ollu plussaa, joten myös ovistesti on. Ohjeena on jatkaa yritystä vasta kun testi on nega. Myös ovis on epätodennäkönen sillon kun hcg on vielä koholla. Nyt jos se testi pysyy plussana ja raskaus ei oliskaan alkanut, viivästyis jatkohoito jos kohtuun oliskin edelleen jotain jäänyt kun pitäs ensin poissulkea uusi raskaus.

Toivon kuitenkin todella uutta raskautta teille ja tietty kaikille muille :love::love:
Meillehän sanottiin et heti vaan uutta yritystä.
Syy siihen että toiset ehdottaa odottamista on se ettei raskauden kestoa pystytä tarkasti määrittelemään ja kunta joutuu kustantaa ylimääräisen ultran. Gyne tarkisti että imun jälkeen kohtu oli tyhjä. Tiedän että ovis testi reagoi raskauteen mutta tässä oliki kyse nyt siitä että hormonin pitäisi laskea joka päivä ja nyt viivat kuitenkin vahvistumaan päin kun muutama päivä sitten olivat taas haaleammat...
 
Hei milloin teillä,alkoi menkat keskenmenon jälkeen?
Mulla meni ekassa silleen, että vuosin käytännössä kuukauden putkeen. Siinä ehti olla muutamia päiviä välissä vuodotonta parin viikon kohalla. Sillon testi oli jo nega tunsin oviksen, mutta sitten vuodot alko melko normaalien menkkojen ajankohdalla lisääntymään. Sit oliki 5vko tauko ja tuli kuukautiset ja siitä kierrosta uus tärppi. Sen keskenmenon jälkeen (vuotoa 2vko) meni 4vko että kuukautiset tuli (eli yhteensä 6vko). Kolmannen keskenemnon jälkeen vuotoa 1.5vko ja sitten 4vko vuodotta kunnes alko kuukautiset. Eli keskimäärin km vuodon alusta sinne kuukautisten alkuun meni 6vko
 
Meillehän sanottiin et heti vaan uutta yritystä.
Syy siihen että toiset ehdottaa odottamista on se ettei raskauden kestoa pystytä tarkasti määrittelemään ja kunta joutuu kustantaa ylimääräisen ultran. Gyne tarkisti että imun jälkeen kohtu oli tyhjä. Tiedän että ovis testi reagoi raskauteen mutta tässä oliki kyse nyt siitä että hormonin pitäisi laskea joka päivä ja nyt viivat kuitenkin vahvistumaan päin kun muutama päivä sitten olivat taas haaleammat...
Se, että ohjataan odottamaan kuulautiset on sitä varten, että pystytään laskemaan kesto. Kun taas se, että ohjataan odottamaan r testin negaa on juurikin siksi, ettei uusi raskaus sekotu vanhaan eikä tosiaan jos kohtuun onkin jäänyt jotain niin hoito viivästy. Valitettavasti ultrassa ei pystytä sata varmasti sanomaan, etteikö istukkaa olis jääny kiinni ja oon kuullu osan joutuneen uuteenkin kaavintaan, vaikka on kaavinnan jälkeen katottu olevan tyhjä.

Viivojen vahvistuminen toki kielii, ettei kyse olisi siitä! Toivotaan! Ja en todellakaan pahalla tarkoita kommenttejani

Lisään vielä, että en mäkään kuukautisia odottanut, koska siihen ei oo mitään lääketieteellistä perustetta.
 
  • Tykkää
Reactions: taatelinen
Meillehän sanottiin et heti vaan uutta yritystä.
Syy siihen että toiset ehdottaa odottamista on se ettei raskauden kestoa pystytä tarkasti määrittelemään ja kunta joutuu kustantaa ylimääräisen ultran. Gyne tarkisti että imun jälkeen kohtu oli tyhjä. Tiedän että ovis testi reagoi raskauteen mutta tässä oliki kyse nyt siitä että hormonin pitäisi laskea joka päivä ja nyt viivat kuitenkin vahvistumaan päin kun muutama päivä sitten olivat taas haaleammat...
Mä sain yksityiseltä puolelta ohjeen odottaa yhet menkat ja kunnallisella puolella lääkäri sanoi, että heti vaan yrittämään eli taitaa olla enemmän lääkärikohtaisia noi suositukset. Ite jotenkin uskon siihen, että kroppa kertoo koska se on valmis.

Me odotettiin ne yhet menkat vaan sen takia että halusin varmistua tyhjentymisestä. Mutta en varmaan olis odottanut, jos gyne olisi sitä ennen tarkistanut ja todennut kohdun tyhjäksi.

Tsemppiä kovasti! Toivotaan, että ”syyllinen” olisi uusi pikku matkalainen. ❤ Meinaatko jatkaa testailua vielä itse vai ootko menossa tarkistuttamaan tilanteen?

Itsellähän nämä päivät matelee nyt todella. Dpo12 nyt meneillään. Tuntemukset heittelee laidasta laitaan. Henkisesti yritän nyt varautua menkkojen alkamiseen, jottei sitten tippuisi niin korkealta.
 
@Karvakorvat Tosiaan erilaisia suosituksia kuulee. Kerroin vain kuinka meille sanottiin että estettä yrittämiseen ei ole :)
En kyllä jaksaisi uskoa että uusi tärppi olisi käynyt mutta ei sekään mahdottomuus ole. Ihmetyttää vaan viivojen vahvuuksien vaihtelut(n)
Spekulointiahan tää aina on, oireineen päivineen :DTäytyy vaan malttaa oottaa ja testata uudelleen(y)

Plussatuulia vaan kaikille ❤
 
Mä sain yksityiseltä puolelta ohjeen odottaa yhet menkat ja kunnallisella puolella lääkäri sanoi, että heti vaan yrittämään eli taitaa olla enemmän lääkärikohtaisia noi suositukset. Ite jotenkin uskon siihen, että kroppa kertoo koska se on valmis.

Me odotettiin ne yhet menkat vaan sen takia että halusin varmistua tyhjentymisestä. Mutta en varmaan olis odottanut, jos gyne olisi sitä ennen tarkistanut ja todennut kohdun tyhjäksi.

Tsemppiä kovasti! Toivotaan, että ”syyllinen” olisi uusi pikku matkalainen. ❤ Meinaatko jatkaa testailua vielä itse vai ootko menossa tarkistuttamaan tilanteen?

Itsellähän nämä päivät matelee nyt todella. Dpo12 nyt meneillään. Tuntemukset heittelee laidasta laitaan. Henkisesti yritän nyt varautua menkkojen alkamiseen, jottei sitten tippuisi niin korkealta.
Testaan vielä varmaan ensi viikon itse ja jos vieläkään oo haalenemaan päin ni sit täytyy varmaan mennä verikokeisiin. Onneks ens viikol on hirveesti töitä aamusta iltaan ni ei paljoa ehi asiaa miettimään ja jännäämään:D
 
vierailija
Mulla meni ekassa silleen, että vuosin käytännössä kuukauden putkeen. Siinä ehti olla muutamia päiviä välissä vuodotonta parin viikon kohalla. Sillon testi oli jo nega tunsin oviksen, mutta sitten vuodot alko melko normaalien menkkojen ajankohdalla lisääntymään. Sit oliki 5vko tauko ja tuli kuukautiset ja siitä kierrosta uus tärppi. Sen keskenmenon jälkeen (vuotoa 2vko) meni 4vko että kuukautiset tuli (eli yhteensä 6vko). Kolmannen keskenemnon jälkeen vuotoa 1.5vko ja sitten 4vko vuodotta kunnes alko kuukautiset. Eli keskimäärin km vuodon alusta sinne kuukautisten alkuun meni 6vko
Mulla alko molemmissa keskenmenoissa aikalailla 4 vko sen jälkeen kun km vuoto oli loppunut. Mutta varmasti aika yksilöllistä tämä. Tuossa vaiheessa se 4 viikkoa tosin tuntui pieneltä ikuisuudelta.
niin ikuisuudelta tuntuu
 
@Alinna86 Mulla raskaustesten testiviivan värin vahvuus vaihteli, ja yhtäkkiä taas tummeni vaikka keskenmenosta oli jo viikkoja. Uusi raskaus oli mahdoton, sillä tuhruttelun vuoksi ei oltu voitu edes yrittää. En kerro tätä pahoittaakseni mieltäsi, vaan oman kokemuksen. Toivon totta kai, että teillä olisi tärpännyt jo uudelleen! Meillekin sanottiin että heti saa alkaa yrittämään, mutta ei tosiaan voitu tuhruttelun vuoksi ennen kuin ekat menkat oli ohi.
 
  • Tykkää
Reactions: Alinna86
@Mohan Hyvä tietää! Olishan se aika lottovoitto jos heti uudellee jäis, siksi jotenkin pidänkin sitä epätodennäköisenä jos ei kuitenkaan meillä mahdottomuus olis(y)
Muuten olen jo henkisesti varautunut menkkoihin ettei ainakaan tipu korkeelta, mut ainahan se pieni toivonkipinä on takaraivossa:rolleyes: Aika näyttää:)
 
Mulla ei oo vieläkään menkat alkanut keskenmenon jälkeen, menkkajomoja aina välillä, mut ei menkkoja vielä.. mut eiköhä ne sieltä kohta tuu. Pitäs olla tyytyväinen ettei niitä oo. Mut haluais jo päästä kärryille kierrosta.
 
Mulla ei oo vieläkään menkat alkanut keskenmenon jälkeen, menkkajomoja aina välillä, mut ei menkkoja vielä.. mut eiköhä ne sieltä kohta tuu. Pitäs olla tyytyväinen ettei niitä oo. Mut haluais jo päästä kärryille kierrosta.
Sama täällä, flow ennustaa alkaneeksi huomenna..jomotuksia on siihen suuntaan kyllä. Kkm on aikaa nyt 4viikkoa. Jotkut kirjoitteli et saattan mennä 6:kin viikkoa (n)
 
Onkohan täällä jollain käyny niin, että keskenmenon jälkeen on tullu uusia ovisoireita? (n) Mulla nyt toinen ovulaatio (tai niin veikkaan) menossa kkm:n jälkeen, ja on alavatsalla/munasarjojen kohdalla semmosia vihlaisuja ja "sähköisiä" tuntemuksia. Tämmösiä ei oo ennen keskenmenoo mulla ollu. Mietin vaan et onkohan mun ovulaatiossa nyt sit jotain vikaa vai onko vaan tullu uusia oireita. Oon tässä kierrossa yrittäny digitaalisella mittarilla tikuttaa ovista, mutta en oo saanut kun negoja, vaikka nyt kp 15 jo. Teen joka aamu testin. Ja ovisoireita tuntus olevan parhaillaan, myös limaa. Ei kai tässä auta kun jatkaa pupuilua kahden päivän välein ja kattoo miten käy... Pelkään et mulla on nyt vielä kroppa sit jotenkin sekasin ja tyyliin yrittää saada ovuloitua muttei kykene...
 
@Shibali mulla muuttui keskenmenon jälkeen jotenkin kropan toiminta. Ovulaatio ei ehkä paljoa, mutta viikko oviksesta alkoi jatkuvasti tosi vahvat oireet ja alkuun luulin olevani taas raskaana, kunnes vaan uskoin että tää on nyt uusi juttu, että rinnat alkaa aristaa, vatsassa kuplii ja kaikenlaisia erilaisia tuntemuksia ilmaantui. Tulivat noin dpo 4-6 aikoihin. Itse tulin siihen tulokseen, että km muutti kroppaani ja sen toimintaa.(n)
 
  • Tykkää
Reactions: Shibali
@Shibali mulla muuttui keskenmenon jälkeen jotenkin kropan toiminta. Ovulaatio ei ehkä paljoa, mutta viikko oviksesta alkoi jatkuvasti tosi vahvat oireet ja alkuun luulin olevani taas raskaana, kunnes vaan uskoin että tää on nyt uusi juttu, että rinnat alkaa aristaa, vatsassa kuplii ja kaikenlaisia erilaisia tuntemuksia ilmaantui. Tulivat noin dpo 4-6 aikoihin. Itse tulin siihen tulokseen, että km muutti kroppaani ja sen toimintaa.(n)
Okei, hyvä tietää että en oo ainoo, täälläkin tosiaan nyt ihan erilainen tää mun kroppa... Jännä kyllä et tekee tuollaista. (n) Ja noilla oireilla ei ihmekään et luulit olevas raskaana, kurjaa että olikin vain uusia muita oireita :( Katotaan nyt sit miten käy, toivottavasti kroppa ylipäätään nyt toimii eli ovulaatio tapahtuu...
 
Hei kaikki,
löysin tämän ketjun muutama viikko sitten ja nyt, kun 4. keskenmeno juuri alkoi, ajattelin uskaltautua etsimään vertaistukea. Lyhyesti: 1. spontaani km 2018 juuri ennen 6. raskausviikkoa eli ihan siinä rajalla, oliko biokemiallinen. 2. Kkm 2018 todettiin rv12, mutta oli tapahtunut jo rv10. Tämän jälkeen pidettiin pidempi tauko lomamatkan, työpaikan vaihdon ja oman mielenterveyteni takia. 3. raskautta yritettiin puoli vuotta ja se paljastui tuulimunaksi noin rv 8. 4. raskaus alkoi muutaman kuukauden kuluttua ja ilmeisesti spontaani km alkoi tänään rv 6.

Kolmannen km jälkeen saatiin jo lähete tutkimuksiin, mutta se palautettiin, koska 1. km oli liian aikainen. Nyt meillä tuli 2 vuotta yritystä täyteen, joten saatiin aika terveyskeskukseen tutkimusten aloittamiseksi.

Olen luonteeltani todella herkkä ja helposti ahdistuva, joten elämä on mennyt aika solmuun tässä parin vuoden aikana. Kirjoittelen lisää aiheesta myöhemmin.

Voimia teille kaikille, jotka olette joutuneet kokemaan saman kerran tai useammin.
 

Yhteistyössä