Keskenmenon jälkeen kuumeilevat 19-20

@Korallikala joo kyl mäkin suosittelen menee herkästi tarkastuttaan jos tuntuu et kaikki ei oo pihalla. (Jos siis vuoto alkaa). Muttenkin jos epäilyttää mä ainakin menisin herkästi ultrattavaks niin sais selvyyden :) Mul oli tuulimuna eli vähän vaan tavaraa sisällä ja vuoto niillä cytoteceillä ihan kuvailun mukaista ja isoja hyytymiä ja silti kaikki raskausmateriaali viikon päästä viel sisällä. Nyt perjantaisen kaavinnan jälkeen olo ihan normaalia eikä mitään vatsa tuntemuksia mitä sen lääkkeellisen jälkeen viel oli koko ed.viikon vaikka raskausoireet alkoikin jo hellittää.:)

@Babyfever1 mä tein jo viime viikolla kp5 siitä lääkkeellisestä laskettuna ovis testin huvikseen et jos ois se viiva jo haalistunut edes vähän mutta ei :LOL: R-testejä vähemmän niin en viel viitti niitä uittaa ja nyt ku tiedän et vasta Pe tyhjennetty kohtu kunnolla niin en sit tiedä miten noi hormoonit on edes laskenut vielä :whistle: Ärsyttää kans kun en nyt yhtään tiedä laskenko ovista siitä ekasta tyhjennys yrityksestä jolloin kyl oireet alko vähenee vai vasta tosta kaavinnasta :eek: Tunnen kyl yleensä oviksen hyvin mutta silloin se on jo vähän myöhäistä :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: Korallikala
Mullehan gynekologi sanoi että ensimmäiset kk pitäisi odottaa tän tyhjennysvuodon jälkeen, ennen kuin saa alkaa taas yrittämään... Kuinka teitä on ohjeistettu?
Kyllähän se vuoto siitä vielä hieman runsastui, kun luulin jo, että loppui ihan siihen paikkaan, mutta hyvin vähän enää kuitenkaan tulee...haluaisin jo käyttää loppuajan kuukuppia, mut googletellut, ettei sitä kait saisi tulehdusriskin takia käyttää.. o_O ymmärrän jos vuotaa enemmän, mutta onkohan se yhtä suuri riski, vaikka enään vaan vähän vuotoa...!? (n)

@Korallikala muilta tullutkin jo hyviä neuvoja ja olen todella pahoillani jos joudut liittymään tänne ryhmään :( toivotaan vielä parasta ❤
 
Kiitos kaikille neuvoista. ❤ Ja etenkin @Babyfever1 hyvä että mainitsit tuon kuukupin, mä en ole muuta käyttänytkään yli kymmeneen vuoteen, niin pitää varautua toisin. Edellisen synnytyksen jäljiltä saattaa ehkä olla siteitä jossain jemmassa, pitääpä kaivella niitä valmiiksi, jos tulee tarve. Tuhruvuoto tosin taisi jäädä eiliseen, mutta jospa se oli vain alkusoittoa. Tää epätietoisuus on kyllä niin raastavaa, jospa nyt heti alkuviikosta tapahtuisi jotain johonkin suuntaan, pääsisi vaikka ultraan tai uudelleen verikokeeseen, että tietäisi vähän, mikä tilanne on.
 
@Korallikala olen pahoillani, että päädyit tänne. Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Mulla alkoi ensimmäiset km jälkeiset kuukautiset tänään, tasan kaksi viikkoa ovulaatiosta. Kierto siis palautui tosi nopeasti. Luulen, että km oli tapahtunut jo tosi aikaisin, vaikka vuoto alkoi vasta 6. viikon lopussa. Km vuoto oli kyllä runsaampaa kuin normi menkat, mutta kesti vain viikon. Viime syksyn tuulimunaraskaudessa vuoto alkoi todella hitaasti ja kesti paljon kauemmin. Cytotecit sain, kun raskauspussi oli jo kanavassa, mutta silti tuli ulos monta päivää lääkkeiden jälkeen. Raskaustesti näytti myös positiivista muistaakseni kaksi-kolme viikkoa.

En nyt ole kovinkaan harmistunut siitä, että menkat alkoivat, mutta ärsyttää, kun en taaskaan pystynyt olla kyttäämättä jokaista pientäkin oiretta. Järjellä ajatellen tämän kierron olisi pitänyt olla tosi stressitön, koska uusi raskaus olisi vain viivästyttänyt km tutkimuksia, mutta ilmeisesti järjellä ei ole mitään virkaa näissä asioissa. Miten ihmeessä jaksan saman ruljanssin joka kuukausi.
 
  • Tykkää
Reactions: Korallikala
Vähän pelottaa mitä tästä yöstä tulee, heräänköhän jostain verilammikosta. :confused: Koko päivän on vuotanut, reippaammin kuin kuukautisten aikaan, mutta "pelkkää verta", hyytymät ja sen sellaiset antavat vielä odottaa itseään. Kipuja ei ole ollut, mutta nyt tuntuisi kevyt särky asettuvan vatsanpohjalle, saa nähdä miten lähtee pahenemaan. Voi kun saisi edes tämän yön nukuttua, oon mieluummin vaikka huomisen päivän pois töistä.

Aamupäivällä olin taas yhteydessä neuvolaan ja silloin kun verta vuosi vasta vähän, niin lupailivat ultraa ensi viikolle. Saa nähdä miten nyt, kun ei tämä jäänyt mihinkään pieneen vuotoon. Toivoisin kyllä että aika herkästi tarkastettaisiin, että kohtu on kunnolla tyhjentynyt. Mutta eipä nyt mennä asioiden edelle vielä.

Olo on ihmeellisen tyyni. Vähän haikea ja surullinen, mutta pääasiassa ihan ok. Mullahan oli melkein alusta asti tunne, että tämä raskaus ei tule menemään hyvin, ja viikko sitten oireiden loppuessa tiesin heti, että siinä se nyt oli. Ei se toki surua kokonaan poista, mutta kyllä tästä noustaan. Ties vaikka ehdittäisiin joulukuisiin vielä. :love:
 
@Korallikala voimia, kuitenkin kunnes ultralla todettu km niin toivoa on (y):)

@Babyfever1 mulle kans yks lääkäri sano ton 1kk ja kysyin että miksi, niin vastas että se on vaan sit helpompi laskea se la tulevassa raskaudessa. Mitään fyysistä estettä ei ole yrittää heti ja mulle sanottiin kaavinnan jälkeen että perjaatteessa ei tartte testiä edes tehdä koska on ultralla varmistettu kohtu tyhjäksi :rolleyes: En ainakaan aijo yhtäkään kiertoa missata jos vaikka vielä 2020 vauvan täs saisikin :ROFLMAO:

Ärsyttää kyllä tää tuhru vuoto ku välillä ei enään tuu mitään suojaan ja kerkeen jo ajattelen et loppu ja sit kuitenkin viel vessassa käydessä tuleekin paritippaa :cautious: :mad:
 
Voi ärsytys millaiseksi tää palsta päivityksen myötä muuttui. Sitä piti vain sanoa, että sain huomiselle ultran, että tsekataan tilanne. Laskivat neuvolassa viikot jotenkin ihan väärin, heidän mukaansa nyt olisi rv 7+0, vaikka onkin oikeasti 6+2. Verta ja kaiken maailman materiaalia on kyllä vuotanut runsaasti ja kipujakin hetkittäin on. Ihan kiva päästä ultralla näkemään, olisiko kohtu yhtään tyhjenemään päin, vai tarvitaanko jotain apua tyhjentämiseen.
 
Pienet on ilonaiheet mutta sain just tehtyä (1h pissasta) negatiivisen ovis testin (toki siis siihen joku viiva tuli mutta haalea) :) Ehkä tässä loppuviikosta uskaltaisi testaa jo r-testiä jos sekin alkais oleen kohta nega :unsure: Selkeesti on ne hormoonit sit lähtenyt jo laskee siitä ekasta lääkkeellisestä koska kaavinnasta vasta 5päivää :giggle:
 
No tein sittenkin sen r-testin kans ja ihan haalea tuo toinen viiva on. On siis kyl ihan viiva eikä mikään haamulainen mutta silti tollasia tein silloin ku ei menkat viel ollut edes myöhässä Kauhee pissahätä ollut koko päivän mietin jo et liittyiskö sekin tohon hormoonien poistumiseen :unsure: Milloinkas ootte muuten uskaltanut alottaa ilman kortsua puuhailut? Mulla nyt jo useamman päivän tullut vaan semmosta haalean ruskeeta/vaaleanpunaista tuhrua ja ei jotenkin yhtään jaksais enään odottaa et pääsee jatkaa yritystä kun teoriassa ovis vois tulla koska vaan täs kun en tiedä kummasta sitä laskisi ekasta tyhjentely yrityksestä vai vasta tosta kaavinnasta:ROFLMAO:
 
Kuinka ihmeessä tänne saa enää lisättyä kuvia suoraan tähän tekstiin?? Ehnhän minä mitään hyperlinkkejä osaa tänne laittaa, niiku tuossa liite kohdassa pyydetään....
Tein siis ma iltana testin ja se näytti enää hyvin heikkoa plussaa..eli silloin km:sta oli 8vrk, lääkkeistä 6vrk ja istukan tulosta 3vrk... en oo yhtään tietoinen mitä vauhtia yleensä rask.testit menee pelkällä lääkkeellisellä tyhjennyksellä negatiiviseksi..?! Nyt tulee enää rusehtavaa vuotoa vähän pyyhittäessä...

Miekin tässä just pohdin, et pitäiskö/kannattaisko jo alkaa tikuttamaan ovista...

Kerro sitten @Korallikala miten ultrassa meni ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Korallikala
Ultra takana ja kyllä se mun paikkani tässä ketjussa nyt sitten on. Kohtu on tyhjentynyt tosi hyvin, raskausmateriaalia ei enää oikeastaan näy. Vähän hyytymää ja limakalvot oli vielä paksuuntuneet, eli jonkin aikaa vuotoa on vielä odotettavissa. Lääkäri ultrasi samalla munasarjat ja muutenkin tutki tarkasti ja totesi, että kaikki näyttää olevan juuri kuten pitääkin, estettä onnistuneelle raskaudelle ei näy. Hyvillä mielin siis olen, kaikesta huolimatta. Toivotaan että kipujen ja vuodon suhteen pahin tosiaan olisi jo takana, aika napakoita supistusmaisia kipuja on pahimmillaan ollut eilen ja tänään.

Ajattelin käydä ostamassa kuivattua vadelmanlehteä. Raskauden jälkeen mun kohtu palautui tosi hyvin ja jälkivuoto oli nopeasti ohi ja join alussa pari kuppia vadelmanlehtihauduketta päivässä. Mietin, jos se tässäkin auttaisi samoin, että saisi pian tämän ikävän jälkivaiheen hoidettua.
 
Viimeksi muokattu:
  • Surullinen
Reactions: Mohan
Kuinka ihmeessä tänne saa enää lisättyä kuvia suoraan tähän tekstiin?? Ehnhän minä mitään hyperlinkkejä osaa tänne laittaa, niiku tuossa liite kohdassa pyydetään....
Tein siis ma iltana testin ja se näytti enää hyvin heikkoa plussaa..eli silloin km:sta oli 8vrk, lääkkeistä 6vrk ja istukan tulosta 3vrk... en oo yhtään tietoinen mitä vauhtia yleensä rask.testit menee pelkällä lääkkeellisellä tyhjennyksellä negatiiviseksi..?! Nyt tulee enää rusehtavaa vuotoa vähän pyyhittäessä...

Miekin tässä just pohdin, et pitäiskö/kannattaisko jo alkaa tikuttamaan ovista...

Kerro sitten @Korallikala miten ultrassa meni
Se ovis tikku reagoi kans siihen hcg:hen eli jos ruoeet tihkutteleen ennen ku r-testiä nega niin se positiivinen ovistesti voi johtua viel hcg:stä. Ite aattelin nyt tikutella ja jos lähtee Selkeesti voimistuu (nyt on just ja just enään plussa) niin aattelin uskoa et ois ovis :D Mutta ite siis alotin tos KP 4/5 kaavinnasta tekee et tiedän varmasti et vielä johtuu siitä hcg:stä
 
Pahoittelut @Korallikala

@Alinna86 meinaatko vuodon loppumisella kans tätä ihme tuhruilua joka ei tiedä alkaako vai loppuuko ihan just
Siis oletin et mul loppu siinä parin viikon kohdalla vuoto, mut sit alko uudestaan ja se oli sellaset tuhrutteluu, rusehtavaa. Ja teki monta kertaa et taas loppu, ja sit parin päivän päästä taas alko. Nyt sit onki ollu hanat kiinni ja toivoisin et ne menkat joskus alkais. Alkaa jo masentaa tää ns. Välivaihe.
Noh ens viikol soittoo et sais sit jotku käynnistyslääkkeet:rolleyes::poop:
 
  • Tykkää
Reactions: Babyfever1
Se ovis tikku reagoi kans siihen hcg:hen eli jos ruoeet tihkutteleen ennen ku r-testiä nega niin se positiivinen ovistesti voi johtua viel hcg:stä. Ite aattelin nyt tikutella ja jos lähtee Selkeesti voimistuu (nyt on just ja just enään plussa) niin aattelin uskoa et ois ovis Mutta ite siis alotin tos KP 4/5 kaavinnasta tekee et tiedän varmasti et vielä johtuu siitä hcg:stä
Ainii joo, tietty se ovistestikin voi näyttää plussaa hcgn vuoksi :sneaky:
No teen taas huomen aamulla rask.testin, niin katsotaan olisko jo nega! (y)
 
Heips!
En nyt tiiä mistä alottais. Toimiiks nää hymiöt ees ollenkaan täällä? Ei näköjään. Höh. Sain just kahlattua monen monta uutta sivua tekstiä.. :)

Eilen kirjottelinkin tonne yhteen toiseen ketjuun. Meillä oli kkm marraskuun lopulla ja tyhjennys tehtiin osastolla rv 14+0. Alkuun attelin etten siitä ikinä selviä. Ja että ainoo vaihtoehto olis uus raskaus. Heti. Ekat menkat alkoki sit 29pv jälkeen tyhjennyksestä. Ja mikä pettymys se olikaan, kun en heti raskaana ollu. Seuraava kierto meniki jo sit tosi sekavin tunnelmin. En tännekkää enää pystyny tulla kirjottelemaan, en oikeen saanu ajatuksia kasattua ja olo oli muutenkin todella ankee ja lopulta koko kkm ja ajatus uudesta raskaudesta alko ahistaa. Varsinki kun tokan kierron kohtalokin oli menkat. Kierron pituudeks jäi 33.

Nyt eletään kolmatta kiertoa kp31. Tän kierron oon eläny hyvin rauhassa ja ajatukset on ollu muussa, kun raskautumisessa tai keskenmenossa. En tiiä, kuvittelenko salaa itelleni taas oireita, mut havahduin tossa paripäivää sit, että oon ajoittain voinu jo muutamat päivät pahoin ja nännit on tosi herkkänä, turvottaa ja alamahasta repäsee jos nopeesti nousee.. tunteet on kyllä hyvin sekavat. En tiiä tuliko ihan sekava tekstikin, kun ajatus tuntuu karkaavan tässä kirjottaessakin. :D
 
Osanottot @nenskuli ja pidetään peukkuja et ois nyt tärpännyt

Mun ärsyttävä kellontarkka (tässä kohtaa ottaa tosiaan hattuun) kroppani päätti nyt sit ovuloida sen lääkkeellisen tyhjennys yrityksen mukaan jo tänään... Oikein kauniisti kellon tarkkaan 9.30 kahteen otteeseen tuttuja ovis kramppeja. Ja siis joo eihän tässä mitään siittiöitä ole odottelemassa kun ei ton tuhrun takia vielä olla mitään yrittelyä aloitettu..... Saa nähdä auttaako enään illalla edes tallettelut. Ärsyttää aivan suunnattomasti tässä kohtaa et kroppa on näin tarkka ois voinut vähän edes venyttää et ois kerennyt alottaa....:cautious:
 
Mikä kp sulla nyt on menossa @Zennuli? Mistä aloitit laskemaan kiertoa? Mäkin oon tässä vähän jännännyt, miten kierto palailee kohdilleen nyt km:n jälkeen. Flo ehdottelee ovista meidän kahden reissuviikon väliin kun ollaan kotona, tuo ajankohta sopisi oikein hyvin. Täytyy kyllä ottaa tikut avuksi, mulla on muutenkin ollut epäsäännöllinen 28-36 pvä kierto, niin en uskalla edes pelkkään Flon luottaa.
 
Mikä kp sulla nyt on menossa @Zennuli? Mistä aloitit laskemaan kiertoa? Mäkin oon tässä vähän jännännyt, miten kierto palailee kohdilleen nyt km:n jälkeen. Flo ehdottelee ovista meidän kahden reissuviikon väliin kun ollaan kotona, tuo ajankohta sopisi oikein hyvin. Täytyy kyllä ottaa tikut avuksi, mulla on muutenkin ollut epäsäännöllinen 28-36 pvä kierto, niin en uskalla edes pelkkään Flon luottaa.
Kp 14 lääkkeelisestä tyhjennyksestä laskettuna ja kp 7 kaavinnasta. Mulla on aika tarkka 25-28 kierto ja ovulaatio kp14-kp15. Tikuulla en oo kun kerran saanut kii mutta kramppas aina tollon Selkeesti.
 
Kp 14 lääkkeelisestä tyhjennyksestä laskettuna ja kp 7 kaavinnasta. Mulla on aika tarkka 25-28 kierto ja ovulaatio kp14-kp15. Tikuulla en oo kun kerran saanut kii mutta kramppas aina tollon Selkeesti.
Eli "vanhaan malliin" näyttäisi tulevan, jos tuosta lääkkeellisestä lasketaan. Ehkä mäkin sitten uskallan varovasti odottaa, että entinen aikataulu pitäisi kutinsa. Toki ensin pitää odottaa että vuoto loppuu ja mielellään sen negankin testaisin että tiedän, että km on loppuun taputeltu.

Pidetään peukkua @Zennuli että illan tallettelut ehtivät vielä mainiosti perille. (y)
 
Eli "vanhaan malliin" näyttäisi tulevan, jos tuosta lääkkeellisestä lasketaan. Ehkä mäkin sitten uskallan varovasti odottaa, että entinen aikataulu pitäisi kutinsa. Toki ensin pitää odottaa että vuoto loppuu ja mielellään sen negankin testaisin että tiedän, että km on loppuun taputeltu.

Pidetään peukkua @Zennuli että illan tallettelut ehtivät vielä mainiosti perille.
No siis mieshän tekee osin kotoa töitä ja kerkes käväseen kotona talletteleen ennen ku jouduin lähtee töihin :ROFLMAO: Nyt vaan sormet ja kaikki muutkin ristiin et riittäisi jos tosiaan toi aamunen kramppailu meinas ovulaatiota :) Ärsyttävää kun ei voi mitenkään testein vielä tota ovulaatiota varmentaa kun aamulla r-testiin ainaki viel hailura viiva et ei oikeen voi luottaa viel mikään testiin...
Ajattelin kyl et täytyy talletella viel varuiks ensikin viikolla jos tuliski vasta silloin ja tän Päiväinen ois ollut joku kysta tms koska semmonen mulla oli tuol vasemmalla kehittynyt keltarauhasen kylkeen
 
Tsemppiä teille @Korallikala ja @Zennuli yritykseen, toivottavasti tuntemukset ja sovellukset pitää kutinsa (y)
Eli voiko tulla ovis, vaikka vielä vähän tuhruttelisi ja rask.testi näyttäisi haaleaa plussaa? :giggle:
Mulla ei oo tänään enään vuotanut yhtään...mut aiemminkin kun vaan tuhrutteli, niin yhdellä pyyhkimisellä tulikin taas haalean punertavaa, joten ei tiedä yhtään onko nyt sit oikeasti loppunut vai jatkuuko vielä harvakseltaan... Enkä päässyt aamulla tekemään rask.testiäkään, kun noro tuli aamuyöstä vierailulle :eek: huomen aamulla teen sit! Oliko teillä minkäänlaista kokemus One stepin liuskatestistä? Mulla ollut liuskoina o.s. ja Sofi ja niistä ainakin Sofit erittäin huonoja verrattuna näihin...
 

Yhteistyössä