Keskenmenon jälkeen kuumeilevat 19-20

Tänään sain vihdoin peruttua km tutkimukset, joiden piti alkaa ensi viikolla ja iloiseksi yllätykseksi minulle varattiin heti ultra-aika ensi viikolle eli ilmeisesti päästään raskauden tarkempaan seurantaan. Se oli myös helpottava tieto, että jos km tulisi, niin emme tarvitse uutta lähetettä tutkimuksiin. Pitkästä aikaa sellainen olo, että oikeasti saa apua ja välitetään.
 
@Sandiina Pahoittelut sinne <3
Itellä normalisoitui kierto tuulimunan jälkeen tosi nopsaa, toivotaan sulle samaa :) Mä muistan kans leiponeeni ystävän baby showereille kakkuja kun oli keskenmeno päällä, teki mieli heittää koko kakku seinään ja kiljua päälle. Tää epätoivoisuus on kyllä saanut itestä tosi epämiellyttäviä puolia esiin, just se katkeruus ja se etten osaa enää iloita toisten puolesta :(

Mä tilasin tänään 60kpl ovistestejä vaikka ajattelin etten enää jaksa uittaa niitä.. Samoin otin taas tähän kiertoon gelee royalet ja greippimehun käyttöön, en kyllä usko että kumpikaan auttaa mua enää kun tässä nyt on 1,5 vuotta kaikenmoista yrittänyt.
 
  • Surullinen
Reactions: Alinna86
@Sandiina olen pahoillani keskenmenosta :cry:
Itsellä vähän samoja fiiliksiä, kun kuullut muiden raskausuutisista...tuntuu että niitä tulee nyt kun sieniä sateella... :cautious:
Ja joo, hymiöt näkyy pari sek. ja sit jostain kumman poistuvat, mie aina laitan ne lopuksi ja tallennan nopeasti, ni sit jävät näkyviin :LOL: ja kun muokkaa tekstiä, niin samalla tavalla saa laitettua yksi kerrallaan lisää :LOL: (y)

ON: tilasin nyt kuitenkin ovistestejä, vaikka melkein jo ajattelin että menis vaan limoja seurailemalla...ettei muka stressais sit niin paljoa ..mut sit taas sekös vasta stressaakin, jos en ole varma milloin ovis on, etenkin nyt kun greippimehua juodessa tuntuu että nyt jo valkovuotoa tulee normaalia enemmän.. :unsure: ovis odotettavissa nyt viikon sisällä, ellei kierto veny yhtä pitkäksi kun km jälkeen (6,5vk)... :cautious:
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos @sabs ja @Babyfever1 ja pahoittelut teillekin <3 Ihan kauheata, että oot @sabs joutunut leipomaan kakkua baby showereille just tuollasella hetkellä, en olisi itse varmasti kyennyt :cry:!! Oikeastaan tämä korona-aika ja etätyöt onkin osuneet nyt aika sopivaan saumaan, on saanut olla ihan rauhassa kotona ja nuo vauvauutisetkin on tulleet puhelimen kautta eikä livenä. Jotenkin hiukan helpompaa, kun ei ole surullisina päivinä tarvinnut pinnistellä muiden ihmisten lähellä...

Hei hyvä vinkki @Babyfever1, pitääpä kokeilla onnistuisiko noin (y) ! Tosi käytännöllinen tämä toiminto:ROFLMAO:

Mulla on kans vähän ristiriitainen olo ovistestien kanssa, jätin ne jo joulun aikaan pois, kun omista oreista kyllä sen ovulaation aika hyvin bongasi ilmankin. Ja testaaminen toi oman stressinsä kyllä. Nyt ajattelin, että varmistelen sillä vaan kierron alkamista, mut sen jälkeen jätän kyl pois jos limailut ja muut jatkuu kuten ennenkin.

Voi kun keksisi viisastenkiven miten olla koko ajan ajattelematta näitä lisääntymisasioita... Saattoi olla sattumaa, mutta tuo keskenmennyt raskaus alkoi just sellaisesta kierrosta mitä edelsi useampi viikko, että oli ihan kauhean onnellinen olo useammasta syystä ja ihan muut asiat sen takia mielessä. Jotenkin oli tosi huoleton ja kevyt olo ja sit tulikin ihan tosi voimakkaat ovulaatio-oireet ja se plussakin sieltä ekaa kertaa. Että en tiedä sattumaako vai ei, mutta oishan se elo ainakin helpompaa kun ei murehtisi näitä asioita. Mutta helpommin sanottu kuin tehty

Alkaako teitä muuten yhtään tämä eristäytyminen vaivata? Oon täysin näiden erityistoimien puolella enkä oikeasti tässä valita, mutta pakko sanoa että tänään on ollut kauhea mieliteko päästä ihmisten ilmoille - leffaan, baariin tai pitää jotkut juhlat joissa olisi enemmän kuin 10 ihmistä :D Huh!
 
Mulla on sama juttu ovistestien kanssa, et tavallaan tuntuu turhalta kun tunnistaa muista oireista oviksen. Mua sit enemmän taitaa kuitenkin ahdistaa kun en tee niitä ja pitää vähän arpoa sitä ovispäivää enemmän ja miettiä :D Mulla on toisaalta pco-tyyppisyyttä, joten välillä mietin voinko luottaa niihin.. Toisaalta aina ovisplussasta alkaa menkat 16 päivän kuluttua, eli eiköhän ne oikein näytä. Mulle sanoi gyne syksyllä että hyvin vois jättää testit pois ja 2xviikossa eli noin kolmen päivän välein seksiä riittää täysin eikä muuta tarvita.

@Sandiina Mulla sama, plussasin just siitä kierrosta kun me ei ajateltu koko asiaa enkä testaillut edes ovista, väkisin miettii oliko sattumaa vai ei.. Mitenhän tuohon fiilikseen pääsis takasin :D

Kyllä itellä alkaa vähän tuntua tää kotoilu pääkopassa ja ai että sitten kun pääsee taas ulos syömään, leffaan ja treeneihin, varmasti osaa arvostaa! Itehän sain päähänpiston hakea yliopistoon, voi hyvin nököttää kotona lukemassa kun ei oo muutakaan menoa :D
 
Onnea kaikille pussista, ihania uutisia monilla. Pahoittelut niille joilla mennyt kesken. Itse olen pitänyt täältä taukoa, kemiallisia melkein joka kierrossa. Ei vaan kiinnity. Nyt sitten alkanut tutkia enemmän mistä kiinnittymisongelmat johtuvat, ja alkanut popsia jos jonkunlaista vitamiinia.
Nyt menee gelee Royale, mamma vitamiinit, rauta, super kilpirauhanen ja aspiriini 250mg/pvä, sekä vehnäalkioöljy. Ymmärrän myös tupakan merkityksen, ja sen lopettaminen on ollut tässä työn alla, mutta ei ole helppoa kun toinen polttaa. Vielä pitäisi raahautua kilpparikokeisiin, ja sieltä varmistaa että arvot on optimaaliset, samoin ferritiini, mutta joku tässä nyt mättää kiinnittymisessä.. Onneksi kevät tekee tuloaan, ja piristää mielialaa..
Onkos täällä muita joilla tuo kiinnittyminen on ongelmana?

Tsemppiä meille kaikille!
 
Onnea kaikille pussista, ihania uutisia monilla. Pahoittelut niille joilla mennyt kesken. Itse olen pitänyt täältä taukoa, kemiallisia melkein joka kierrossa. Ei vaan kiinnity. Nyt sitten alkanut tutkia enemmän mistä kiinnittymisongelmat johtuvat, ja alkanut popsia jos jonkunlaista vitamiinia.
Nyt menee gelee Royale, mamma vitamiinit, rauta, super kilpirauhanen ja aspiriini 250mg/pvä, sekä vehnäalkioöljy. Ymmärrän myös tupakan merkityksen, ja sen lopettaminen on ollut tässä työn alla, mutta ei ole helppoa kun toinen polttaa. Vielä pitäisi raahautua kilpparikokeisiin, ja sieltä varmistaa että arvot on optimaaliset, samoin ferritiini, mutta joku tässä nyt mättää kiinnittymisessä.. Onneksi kevät tekee tuloaan, ja piristää mielialaa..
Onkos täällä muita joilla tuo kiinnittyminen on ongelmana?

Tsemppiä meille kaikille!
Minä oon kans miettinyt tuota kiinnittymisasiaa. Mulla on aika monena kuukautena tullut hiukan veren sekaista valkovuotoa yhtenä päivänä 6-7 päivää ovulaatiosta ja välillä ollut pistävää kipuakin vatsassa silloin. Oon miettinyt olisiko jotain kiinnittymisyritystä silloin :unsure: Sama kuvio oli myös plussakierrossa.

Kävin syksyllä jo lapsettomuushoitoihin erikoistuneen gynen luona kun halusin selvitellä jo hyvissä ajoin missä mennään. Hänellä oli tosi kokonaisvaltainen ote: kyseli kaikki mahdolliset terveysasiat aina suoliston toiminnasta hampaiden kuntoon asti :D Mutta ehkä päällimmäisenä jäi mieleen, että hän oli kovasti kiinnostunut juurikin kilpirauhasarvoista, ferritiinistä ja suolistosta .Jostain lueskelin, että ainakin tuo kilpirauhasen vajaatoiminta ja matalat ferritiinit voisivat olla just tuohon kiinnittymiseen vaikuttamassa, ne ehkä kannattaisi siis tutkia... Ja tosiaan esim. ferritiiniarvosta hän sanoi, että kaikki yli 50 on plussaa eli se viitearvo Suomessa on raskautumista ajatellen aika matala. Itellä oli silloin syksyllä ferritiinit 40 ja oonkin ottanut rautakuureja sen jälkeen. Myös kilpirauhasarvo TSH oli hieman rajan yläpuolella (2.6), mutta hänen mielestä niin lähellä rajaa, ettei siihen tarvitsisi puuttua - riittää, että seurailee. Mutta en sit tiiä, pitäiskö sitäkin yrittää vielä saada alemmas, sit jos tässä kestää vielä pitkään? Onko sulla @Kikkakolmas käsitystä mikä tuon kilpirauhasarvon pitäisi olla? Oon lukenut, että lapsettomuushoidoissa pyrittäis jopa alle 2, mutta mitenkähän muilla?
 
Noniin kroppa taitaa toimia melko normaalisti. Lääkkeellisestä tyhjennyksestä alkanut kierto tasan 30pv. Alkoi vaan menkat ihan yhtäkkiä runsaina, yleensä edes tunnin pari tuhruttelee ja osaa varautua, no onneksi olin kotona..
Nyt sitten viikon päästä ajattelin jo ovista alkaa tikuttamaan
 
  • Tykkää
Reactions: Babyfever1
Tänään näin ensimmäistä kertaa elämässäni elävän alkion ultrassa. Vahva syke ja vastasi viikkoja. Mitä tahansa voi vielä tapahtua, mutta tänään olen helpottunut ja iloinen. ❤ Tuolla marraskuisten ryhmässä ei ole enään keskustelua, kun kaikki ovat siirtyneet Facebook-ryhmään, mihin en itse välttämättä vielä uskaltaudu, mutta ehkä pidän nyt taukoa kaikista keskusteluryhmistä ja yritän elää mahdollisimman normaalisti. Kaikkea hyvää teille ja kiitos vertaistuesta. ❤On lohduttavaa tietää, että tänne voi aina palata, jos käy huonosti. Pitkä matka vielä edessä, mutta toivottavasti tämä 5. raskaus nyt menisi loppuun asti.
 
Hei kaikille.
Taidan liittyä tänne tuolta lokakuisista 2020. Tiistaina np-ultrassa todettiin kkm, vastasi viikkoja 8+3. Tyhjennyslääkkeet otin eilen ja huomenna täytyy soitella sairaalaan, kun ei tuntunut tyhjentyvän kunnolla. Edellinen raskaus oli 8/18 tuulimuna ja silloinkin tuli runsas vuoto ja kunnon hyytymät.

Meillä on pitkä 4-5vuoden lapsettomuustausta (en edes enää muista milloin ollaan virallisesti annettu vauvalle mahdollisuus tulla), jonka johdosta päästään nyt keskenmenotutkimuksiin kahden keskenmenon jälkeen jo, sekä samalla hoidon suunnitteluun. Käytiin pari vuotta sitten lapsettomuustutkimukset, jossa ei vikaa sinänsä löytynyt kummastakaan, muuta ihmeellistä ei ollut kuin, että itsellä on hieman herttamainen kohtu. Silloin ei vielä haluttu lähteä hoitoihin. Nyt tulee ittellä kesäkuussa 35v mittariin, joten hyvä aika lähtenyt hoitoihin. Tosin se, että milloin hoitoihin ylipäätänsä vallitsevan tilanteen takia pääsee, on sitten toinen juttu. Mutta ainakin saadaan noi tutkimukset pois alta.

Onko täällä kenellekkään tehty noita keskenmenotutkimuksia? Mitä kaikkea ne pitää sisällään? Löytyikö syytä keskenmenoille vai jäikö mysteeriksi?

Yt.Donatel.
 
@donatel Pahoittelut <3 Kamalaa, että joudut kokemaan tuon jo toista kertaa :( Teillä on ollut pitkä taival.

Onko sulle muuten sanottu jotain tosta herttamaisuudesta, että se vois vaikuttaa? Mulla on myös lievästi herttamainen kohtu ja taaksepäin kallellaan.
 
vierailija
@donatel Pahoittelut <3 Kamalaa, että joudut kokemaan tuon jo toista kertaa Teillä on ollut pitkä taival.

Onko sulle muuten sanottu jotain tosta herttamaisuudesta, että se vois vaikuttaa? Mulla on myös lievästi herttamainen kohtu ja taaksepäin kallellaan.
Ei siihen kukaan ole sen enempää ottanut kantaa. Se selvisi silloin pari vuotta sitten tutkimuksissa. Ite oon lukenut jostain, että ilmeisesti riippuen ”väliseinän” koosta miten vaikuttaa vai vaikuttaako mitenkään. Oon jotenkin ymmärtänyt, että jos kiinnittyminen tapahtuu väliseinään, niin se on kai aika toivotonta. Miulla oli jossain vaiheessa myös useampi kemiallinen ja joskus joku kätilö sanoi, että voisiko olla että hedelmöittynyt munasolu ”raapaisee” väliseinää. Ja lisäksi nyt varhaisultrassa kätilö sanoi, että väliseinä voi toimia niin, että blokkaisi munasolun kiinnittymisen. Mutta tiedä sitä sitten, mitään tieteellistä tukea ei ole ainakaan osunut silmään aiheeseen liittyen.
 
@donatel meille tehtiin verikokeet johtuen 3 keskenmenosta, tuloksia kuullaan loppukuusta.
Käyntiaika vain muuttui koronan takia puhelin ajaksi.
@Babyfever1 Onnea ovisplussasta, piinapäivät alkakoon

Itsehän tein tänään negan dpo 12, voihan se plussa kuitenkin vielä yllättää, pientä toivoa on
No jepo_O
Onneksi saatiin hyödynnettyä nyt erittäin hyvin ovis, ennen ja jälkeen ❤

Nyt kaikki oviksen jälkeiset kikkakolmoset kertokaa!! Punaviivin tiedän, mitä muita? Jossain oli ettei Gelee royale-kapseleita saisi enää oviksesta eteenpäin ottaa, onko tietoa kellään tästä? Entä greippimehu, jatkanko edelleen? Hyvät limat sillä ainakin sai aikaan, mutta auttaako kiinnittymisessä? :unsure:
 
Minäkin voisin liittyä keskusteluun. Olen vuorokaudessa käynyt koko teidän keskustelun läpi. Niin surullisia kohtaloita, mutta ihanan toiveikkaita <3

Minulla eilen todettiin varhaisultrassa tuulimuna. Olo on jotenkin niin sekava ja surullinen. Huomiselle varattiin lääkkeellinen tyhjennys. Tekisi vaan mieli käpertyä tähän suruun ja jäädä sängyn pohjalle. Nukkua vaan monta viikkoa.

Onneksi isommat lapset pitää kiinni arjessa. Kolmivuotias kuopus on hämmentynyt surullisesta äidistä ja yrittää lohduttaa. ”Äiti oo mun kans taas iloinen”.
 
@Babyfever1 Mä en kyllä ees usko kikkakolmosiin, mutta luin että magnesiumin puute voisi häiritä kiinnittymistä. Ite syön mankkua muutenkin mutta luteaalivaiheessa etenkin yritän muistaa kun ei siitä haittaakaan oo. Samoin vissiin on raudanpuutteen kanssa. Onko porukka täällä selvitellyt varastorautojaan? Mulla todettiin syksyllä 18 onneton ferritiini, oon syönyt rautaa kuureina siitä asti. Arvoja ei oo tarkistettu mutta olo on parempi ja raudanpuutteen oireet on hävinneet. Mulla oli kaikkea kummallista levottomista jaloista palan tunteeseen kurkussa.
 
Multa ei ole koskaan mitattu ferritiiniä, olisi kyllä tosi kiva joskus päästä se mittauttamaan. Ei kyllä ole mitään puutosoireita ollut. Km vuodon aikana vähän heikotti ja oli väsynyt, voimaton olo niin aloitin omin päin syömään 100mg/vrk tablettina rautaa. Tuosta purkista riittää 3kk ajaksi niin sen aion syödä loppuun, vaikka ei enää noita oireita olekaan. Nyt oli menkatkin todella runsaat, että ei varmaan haittaakaan ole. Alkoi muuten näin kp 10 taas vuotamaan, ihmetyttää mikähän nyt sekoittaa vielä kiertoa kun ei koskaan ole tälläistä ollut.
 
Joo ei varmaan oo kenellekään haitaksi syödä rautakuuria keskenmenon jälkeen tai jopa ihan muuten vaan. Pitää ehkä ihan mielenkiinnosta käydä tarkastuttaan omat arvot uusiks jos meidän hoitoihin pääsy viivästyy hirveesti.

Täällä kans ihan ihme kierto menossa, kp 21 enkä varmaan oo vieläkään ovuloinu. En jaksanu enää kp18 jälkeen testatakaan kun meni hermot, olkoon saakeli :D Yleensä aika selkeet oireet ja ovisplussa siinä kp 14-17 akselilla. Luovutin jo tän kierron suhteen taas ne pienetkin toivonrippet jotka aina välillä nostaa päätään.
 
@mimmi92 voisko se sit vaan vielä olla km:n jälkeistä sekoilua kierrossa? Mulla oli myös pari ihan ihme kiertoa silloin.
Joo sitä se varmaankin on, jännä vaan kun ei täysiaikaiset synnytyksetkään ole sotkenut kiertoa yhtään. Taas vähän lisää odottelua, että saa jotain selkoa tähän omaan kroppaan. Ovistesti ei ainakaan vielä ole tummumaan lähtenyt.
 

Yhteistyössä