Keskenmenon jälkeen kuumeilevat - kesä 2017

@Kiira29 voi kun tietäisinkin, tuppaa kipuilemaan aina välillä, veikkaisin että iskias ilmoittelee taas olemasta olostaan :confused: esikoisen odotusajalta lähtien aina välillä oireillut, nyt saanutkin olla jo hyvän tovin rauhassa. Joskus gyne sano kans että rajusti taaksepäin kallistunut kohtu voi kanssa aiheuttaa näitä alaselän kipuiluja tietyssä kierron vaiheessa.
 
@Nannamariah89 voi ei, ootko käynyt äitiys fysioterapeutilla, oiskohan sellasesta apua (n)

Ootteko muuten kertoneet teidän keskenmenosta kenellekkään?
Musta on joteki hankala ja nolo puhua asiasta, mutta muutamat kaverit kyllä tietää, että oon saanut kertaalleen keskenmenon ja vaan yks tietää kaikista :unsure:
 
@Kiira29 hierojalla ja vyöhyketerapiassa oon käyny, ne on toistaiseksi auttaneet kun alkaa kipu olla sietämätötä, yleensä menee ohi muutamassa päivässä venytellessä(y)

Me kerrottiin molemmista keskenmenoista avoimesti, koska itse halusin ettei asiasta tehdä mitään hys hys asiaa läheisten/kavereiden kesken. Itse olen myös ottanut tatuoinnin, joka kertoo keskenmenoista, erittäin näkyvälle paikalle.
 
@Nannamariah89 vitsi ku oisin itekkii noin rohkea! Ekan tuulimunan jälkeen yks puoltuttu joka oli saanut kiertoteitse asiasta kuulla alko levittää ympäriisä että oon saanut km ja nykyään tosi katkeroitunut ihminen, tarkotusperäs jäi vähän epäselväks ku hänen kanssaa en ite oo lainkaan tekemisissä mutta se jätti kyllä kertomis kammon o_O
 
@Adiela88 ihanaa! Nyt pidetään täälläkin peukut pystyssä, että pieni sinnittelee terveenä loppuun asti! :)

Täällä kp1. Toisaalta huojentavaa että menkat alkoi, sillä oviksen aikataulu oli sisätutkimuksen avulla tiedossa ja sitä ei päästy hyödyntämään. Toisaalta ärsyttää! :D

Laparoskopia-aika olisi joulukuun alussa kp 27/28. En ihan vielä sulata ajatusta, että sekä tämä että mahdollisesti joulukuunkin kierto menisi hukkaan.
 
@Santso Harmi kun alko menkat :( mitä sulle tehään laparoskopiassa? Onko sulla siis sitä ennen raskautumis "kielto" ? :confused:
Omakannassa lukee keskenmenogynen kirjoittamana ”odottaa kutsua laparoskopiaan, peruu jos raskautuu” tms :D
Mulla on iso kysta vasemmassa munasarjassa. En kuulemma halua että se puhkeaa, koska ilmeisen kipeää tekee jos tuo menee rikki. Siksi se olisi suunnitelmissa poistaa, vaikken oikeasti haluaisi tuohon leikkaukseen mennä en sitten yhtään. Vasen munasarja kuitenkin tuosta jättikystasta huolimatta toimii, senkin gyne totesi pari viikkoa takaperin.
 
@Santso kuulostaa kivuliaalta! Jos jotai positiivista ni onhan tollanen hyvä tietää jos tuleeki sit äkillinen kova kipu ni tietää mistä johtuu. Toivotaan että ens kierrosta tärppää (y)
Pyydä raskaushormooni määritys ennen tota toimenpidettä verestä kert on noin kriittisessä kohtaan kiertoa sais ainaki sit varmuuden onko raskaana vai ei enne toimenpidettä jos sinne asti meet :)
 
@Santso kuulostaa kivuliaalta! Jos jotai positiivista ni onhan tollanen hyvä tietää jos tuleeki sit äkillinen kova kipu ni tietää mistä johtuu. Toivotaan että ens kierrosta tärppää (y)
Pyydä raskaushormooni määritys ennen tota toimenpidettä verestä kert on noin kriittisessä kohtaan kiertoa sais ainaki sit varmuuden onko raskaana vai ei enne toimenpidettä jos sinne asti meet :)

Hei suurkiitos, niinpäs muuten pyydänkin! Oon koettanut googletella että MITÄS jos olenkin raskaana kun pitäisi mennä sinne tähystykseen - jääkö laparoskopiat sitten tekemättä vai mitä.

Hauskuus tämän kystan kanssa onkin se, etten edes tiennyt omaavani 7,5 -senttistä mollukkaa ennen kuin kesällä kävin ”kausitarkastuksessa” perusgynellä. Ei minkäänlaisia kipuja eikä mitään - lisäksi olen aika pienikokoinen, eikä tuo mollukka siis aiheuta mitään ylimääräisiä vatsapömpötyksiäkään.

Mutta eihän se kivaa olisi jos tuo puhkeaisi...
 
  • Tykkää
Reactions: Kiira29
@Santso välttämättähän kystan puhkeaminenkaan ei aiheuta minkäänlaisia kipuja, mutta sekin tietyy on henk.kohtaista ja riippuu paikasta. Mulla totesivat esikoisen aikaan kohdussa kaksi kystaa, joista isompi oli n.3cm halkaisijaltaan. Puhkesivat itsestään n. 2kk synnytyksen jälkeen enkä huomannut mitään menkkakipuja erikoisempaa
 
@Adiela88 onnea! Päivä kerrallaan on hyvä asenne (y)

@Santso pahoittelut menkoista! Toivotaan nyt pikaista ovista ja tärppiä tietty myös :) Toivottavasti ei nyt kuitenkaan liian suuria paineita tule tähän kiertoon.

@Kiira29 kerroin äidilleni. Ei olla kovin läheisiä, mutta tuntui että pakko jollekin puhua. Ei ymmärtänyt lainkaan tai ainakaan osannut sanoa mitään oikeita sanoja, kadun kertomista. :(
 
Tänään on kp15 ja kalenteri veikkaisi huomiselle ovulaatiota. Ovulaatiotestit on näyttänyt puhdasta negaa ja joinakin aamuina tosi haaleita viivoja. Oon testannut vain aamuisin, onkohan ovulaatio vaan myöhässä vai mennyt ohi jotenkin tuntuu että ois pitänyt jo jotakin näkyä, johtofollikkeli oli kuitenkin näkyvissä joteb pitäisi ovulaation kaiken järjen mukaan tulla. Onko kellään kokemusta että mistä vois johtua? Pitäisikö ovulaatiotestien viivojen pikkuhiljaa vahvistia ovulaatiota kohti mennessä?
 
@Nannamariah89 Voihan täti, ois saanut pysyä kaukana susta! On tää lapsen yrittäminen piinaavaa, vaikka omalla tavalla kivaa ja huoletonta, sitku pamahtaa ne kaksi viivaa ni sit alkaa se km pelko,ainaki mulla :D

Omasta kierrosta vielä, kp16 ja ovis testi nega ni oletan et se meni jo! Ei nyt korkeet odotukset oo että tärppiä olis tapahtunut, mutta tää onki tää km kierto et ei lähtökohtasesti ollut ees odotukset korkeella vaikka oishan se hieno heti km jälkee tulla raskaaksi;)
 
@Miiiii miten meni? :)

Mä olen tehnyt ovista nyt jo usean päivän. Kumpaakin munasarjaa kipuilee vuorotellen, nyt kaksi viimeistä päivää kuitenkin tuota hyödyllistä puolta :love: Kunpa se nyt ymmärtäisi ovuloida! Jätin testit tekemättä niin en tiedä kuinka lähellä ovista ollaan. Limoja on kuitenkin tänään vähän näkynyt, joten kai jo aika lähellä. Jännittää :D
 

Yhteistyössä