Keskenmenon jälkeen kuumeilevat - kevät 2017

N93
@BeHappy-17 Toivottavasti kierto ei kovin veny, mulla puuttu KAIKKI normaalit menkkaoireet nyt ku alko viime viikolla ekat kaavinnan jälkeen. Mietityttää kyllä, muuttuuko kaikki systeemit tuon keskenmenon jälkeen. Vitsi ku vaan tärppäis ilman suurempia ponnisteluja..
 
N93 en halua masentaa, mutta minulla kaavinta pilasi koko homman.Minäkin elin kaavinnan jälkeen pari kuukautta siinä uskossa että kohta tärppää kun kierukan poisoton jälkeenkin tulin nopeasti raskaaksi.Haaveet mureni sitä mukaa kun tajusin että kun ei ole kunnon kalvoa niin ei tule kunnon kuukautisia.Kaksi kiertoa napsin Teroluteja ja nyt tähän kiertoon niistä tauko ja käytössä Letrotzol.
En jaksa uskoa että enää raskaudun.
Anteeksi tämä viesti,olen jotenkin todella tympääntynyt ja pahallapäällä..tosin olotilastani syytän tuota Letrotzolia.
kp6
 
Jaksamisia kaikille :love: Kovin toivois että täälläkin ois enemmän iloisia uutisia! Mutta ei :(

Mulla eka kierto enkelin jälkeen taputeltuna. kp31, raskaustesti nega ja vessassa käydessä paperiin tuli verta. Eiköhän ne menkat viimeistään huomenna ala. Vaikka kuinka yritin olla toivomatta liikoja niin silti harmittaa. Varsinkin kun ton PCOS taustan takia luultavasti edessä on taas pitkä matka. Tuntuu että tää loppu kierto on muutenkin saanut vaan kamalan ikävän enkeliä kohtaan nousemaan taas pintaan :cry: Nokka kohti uusia pettymyksiä vai miten se menikään ;)
 
Saas nähdä onko nämä kuviteltuja oireita... Kp20 Mieli tekee todennäköisesti nyt tepposet! (n)

Alaselkää jomottaa samallalailla toispuoleisesti kuin tm-raskauden alussa, vaikka silloin en sitä osannut yhdistää raskautumiseen... Jos tulee kiinnitymisvuotoa parin päivän sisällä niin sitten kyllä testaan ennen kuin kp28 on täynnä! Tammikuussa kiinnitymisvuotoa tuli niukasti pari päivää ja tätäkään en silloin tajunnut! Luulin vain että joku kiertohäiriö pärähti, kun oli hirveä stressi... o_O

Seuraavalla kerralla en usko raskautta todeksi, kuin vasta sitten kun näen pienen murun ja sykkeen ruudulta...
 
Nyt täytyy kyllä kysyä että kun puhutte "kalvosta" niin tarkoitatteko kohdun limakalvoa ettei mitään muuta kalvoa? Sori tyhmä kysymys.

Voimia @heikura79 @Mrs.Ö ja kaikki kenellä nyt fiilikset maassa.

Mulla dpo 5 ja nyt iski taas se olo että ei vaan usko et olisi nytkään tärpännyt. Viime kierrossa tämä olo oli jo alusta asti. Nyt oli suht positiivinen olo, kunnes nyt jotenkin fiilikset heitti häränpyllyä. Ehkä en vaan kestä näitä piinapäivä ja suojaudun pettymykseltä.
 
Viimeksi muokattu:
@BeHappy-17 Toivottavasti kierto ei kovin veny, mulla puuttu KAIKKI normaalit menkkaoireet nyt ku alko viime viikolla ekat kaavinnan jälkeen. Mietityttää kyllä, muuttuuko kaikki systeemit tuon keskenmenon jälkeen. Vitsi ku vaan tärppäis ilman suurempia ponnisteluja..
Muakin mietityttää mikä kaikki muuttuu km:n jälkeen. Oli jo oppinut kaikki kropan ihmeellisyydet, oikeat menkkaoireet ja keksityt raskausoireet niin nyt pelottaa kuin tässä pitää opetella kaikki alusta. Ja tosiaan että tärppäisi vaan pian ennen ku alkaa taas elämä pyöriä pelkän yrittämisen ympärillä :/ Viimeksi tärppäsi sillä että annoin itelle luvan olla tauolla yrittämisestä enkä laskenut kiertopäiviä kun ootin gyneaikaa joka oli kierron lopussa. Se helpotti että tiedossa oli jokin lääkäriaika missä sai edes osittain tietää onko minussa mitään vikaa.
 
Nonni, tulen nyt vielä tännekin vähän itkemään :rolleyes:

Eli tänään kävin ultrassa, kaiken järjen ja logiikan mukaan olisi pitänyt näkyä jotain, omien laskujeni mukaan 6+3 ja menkkojenkin perusteella jo 5+5 (minulla on AINA aikainen ovis). Näkyi ainoastaan "raskausontelo", vastasi alle viittä viikkoa. Positiivisen raskaustestin tein jo kolme viikkoa sitten... No lääkäripä antoi vain kahden viikon päähän ajan ja meinasi että kyllä se syke sieltä näkyy? Anteeksi mitä? Enhän minä ole voinut tehdä pos. raskaustestiä ennen ovista! Vai meinasiko se, että kohtuni oli kaksi viikkoa syväjäässä, ja nyt kun aurinko ulkona vähän paistellut niin raskauskin on jatkanut kehittymistään... Onko teillä kokemusta tällaisesta, öh, kohtelusta? Tuntuu jopa törkeältä ettei lääkäri tavallaan uskonut koska olen ovuloinut ja raskaustestini tehnyt o_O Jotenkin ihan hullua.

Eli toista keskenmenoa odotellessa, toivottavasti tajuaa itsekseen alkaa. Tulen listoille takaisin kun vuoto alkaa :)
 
N93
@Fritang Mä kävin varhaisultrassa menkkojen mukaan viikoilla 8+ jotain ja alkio vastas sillo 2 viikkoa pienempää. Sanoin, ettei oo mahdollista ku raskaustesti ollu ajallaan positiivinen. Ei Kuulemma syytä huoleen vaikka lääkärille kuinka jankkasin. Ei uutta ultraa-aikaa eikä mitään määrännyt. Menin sit toiselle yksityiselle myöhemmin ja todettiin, että kehitys on pysähtynyt tyyliin päivän sen ekan ultran jälkeen.. oli toisessa paikkaa ihmeissään ku en ollu mitää kontrollia saanu, vaikka mahdoton tilanne että ois hedelmöitys tapahtunut tyyliin samana päivänä kun oon tehny positiivisen testin.

Toivottavasti sulla ei oo kyseessä uus km. (n) älä heitä vielä kirvestä kaivoon!
 
Täällä ihan uus kirjottelija...32v ensimmäisestä haaveileva. Ku leikattu (oik. munanjohdin poistettu) 7/2016 jonka jälkeen ensimmäiset kuukautiset 10/2016 keltarauhashormonikuurin avulla. Kierto ollut sekaisin viimeisintä lukuunottamatta joka oli vihdoin normaali 32. Nyt dpo4 ja jännittää olisko tärpännyt...kaikenmoisia tuntemuksia alavatsassa mutta varmaan mieli tekee taas kepposia :(
 
Tuon Ku:n aikana muuten ei mulla ollut minkäännökösiä raskauteen viittaavia oireita paitsi nopeasti rasvoittuvat hiukset jonka sitten tajusin jälkeenpäin. Toisaalta en tuolloin vielä kytännyt kaikenlaisia tuntemuksia toisin kuin nyt ;)
 
Täällä palataan takaisin tähän ketjuun.. eilen mun haaveet murskattiin, kun ultrassa todettiin kkm. Viikkoja olisi pitänyt olla noin 10, mutta kehitys oli päättynyt noin viikolla 6. Samaan aikaan kun edellinenkin km. Eilen otettu esilääkitys ja huomenna laitan kohdunkaulalle 4 cytoteciä.
Olo on niin pettynyt, turhautunut ja...tyhjä. miksi meille kävi taas näin. Joudutaanko taas odottamaan seuraavaa plussaa yli puolivuotta todetakseen taas keskenmenon 6.viikolla. uskalletaanko enää yrittää? Mielessä pyörii niin kauhea määrä epämääräisiä kysymyksiä ja ahdistusta.
Voisipa kelata vain kuukauden eteenpäin tai vaikka kaksi.. kauhulla odotan huomista tyhjennystä, etenkin kun niitä kauhutarinoita on (tottakai!) tullut luettua.

Kukas näitä tällä kertaa lisäili, mut vois laittaa listan jatkoksi
Naadis 29v. Ya 9/16 km 10/16 kkm 4/17
 
Voimia kovasti @Naadis ja @Fritang :cry: Ihana kamalaa olla samassa tilanteessa uudelleen. En varmaan itse pystyisi ainakaan hetkeen edes ajattelemaan uutta raskautta. Se onkin isoin pelko seuraavassa raskaudessa että sekin menis kesken. Voimia! :love: Ja @Naadis mulle tehtiin tyhjennys osastolla ja olin myös lukenut kaikki kauhutarinat netistä, mutta se meni lopulta niin hyvin että kivut ei ollu mun mielestä yhtään pahoja, lieviä supistuskipuja ja kaikki tuli onneks ulos. Pystyin normaalisti syömään, katselin koko päivän tv:tä yksin huoneessa. Sain särkylääkettä kun pyysin jne. Toivotaan että sullakin menee se hyvin!

Omaa napaa, vaikken nyt listoilla olekaan. Dpo 4 tänään (joo ei pitänyt laskea päiviä :ROFLMAO:) ja meillä meni kyllä petipuuhat ihan just täydellisesti ovikseen nähden :D Jotenkin luottavainen tästä kierrosta oon. Enhän mä pysty taukoo pitään kesän häistä huolimatta :LOL: Kai mun pitää listoille palata. Mulla olis myös kunnon limat ekaa kertaa tyhjennyksen jälkeen ja senkin takia toiveet korkeella.

Paljon nyt plussia toivoisin tänne ryhmään :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Naadis ja Tiituu
Voi @Naadis olen niin pahoillani puolestasi :cry:, suuresti voimia sulle ♥

Ja @Fritang sulle myös voimia. Mä kun kävin km raskaudessa varhaisultrassa ja ei siellä juuri mitään ollutkaan kehittynyt niin lääkäri silti jotenkin sanoi et voihan raskaus vaan olla liian alussa. Mä kyllä tiesin että näin ei ole vaan kesken on mennyt ja niin tiesi kyllä se lääkärikin ja koin että hän yritti antaa turhaan toivoa. Sain kyllä lähetteen tarkistus ultraan julkiselle.
 
Kamalaa :( Voimia @Naadis ja @Fritang ! Särkylääkkeen kanssa ei kannata säästellä, itse tein sen virheen etten ottanut tarpeeksi ajoissa tujumpaa lääkettä niin kivut yllätti 30 minuuttia cytotecin laiton jälkeen kun luulin että ne alkaa parin tunnin päästä. Muuten oikeastaan itsellä meni todella nopeasti ohi koko kamaluus, kohtu tyhjentyi kolmessa päivässä kokonaan. Toivotaan että pääsette nopeasti toipumaan niin henkisesti ku fyysisesti!

Itsellä pelottaa mutta myös jännittää hyvällä tavalla seuraava mahdollinen raskaus että milloin uskaltaa nauttia olosta ja mieli rauhoittuis... Ei osaa yhtään suunnitella tulevaa ku elättää toivoa että entä jos oisinki sillon raskaana. Elämä kulkee tosiaan parin viikon sykleissä..
 
Voimahali Naadis:(Ompa kamala tilanne sulla.Minun kkm todettiin kanssa kun luulin olevani rv10.Pikkusen kehitys myös päättyny viikolle 6.
Omaanapaa..Täällä menossa kp8.Ovistestiin haalea viiva ja kamalia kramppeja vasemmalla alavatsalla.Huomenna tod.näk. tulee + ovistestiin ja näinollen kuten viimekierrossakin ovis kp 10.Nyt ei ole teroja loppukierron tukena joten saapa nähdä miten lyhyeksi kierto jää.
 
N93
@Naadis voi ei :cry: JOS mitään positiivista pitää kaivaa, niin teillä näyttää tärppäävän nopeesti. (antaisin oikean jalkani jos meillä tärppäis ees puolessa vuodessa) Toivottavasti onni kääntyy seuraavassa raskaudessa:unsure: mulla oli tyhjennys kotona,vaikka oli viikkoja yli 10. Ei ollu minusta paha kokemus. mut mulla ei kyllä sit onnistunutkaan se ja 2 viikon päästä alko järkyttävä vuoto ja päivystyksen kautta kaavintaan seuraavana päivänä. Toivottavasti tyhjenee sulla kunnolla heti :( :) voimaa❤
 
  • Tykkää
Reactions: Naadis
Olen pahoillani km kokeneille:cry:

Täällä ollaan siinä vaiheessa kiertoa että ens viikon torstaina pitäis alkaa taas uusi kierto ja on ollu päivälleen aina sama.
Viime viikko ja vielä tälläkin viikolla peittoja heiluteltu vähintään jokatoinen päivä, ovista en oo testaillu.
Tällä viikolla ollu paljon muutakin ajateltavaa, mukavaa ettei ajatukset pyöri aina koko aikaa tämän ympärillä.
 
Testasin tänä aamuna ainoan testin kaapista lojumasta kun jäi häiritsemään että edellinen näytti vielä haamua pari viikkoa sitten edellisestä raskaudesta. Nythän se näytti ihan puhdasta negaa, mutta yllättävän suuri helpotus oli nähdä testissäkin että km on loppuun käsitelty ja uusi raskaus saa alkaa. Ensi viikon lopussa saan aikaisintaan viedä pissanäytteen labraan joten mukava tietää että ei pitäisi raskaushormonia olla ainakaan edellisestä jäljellä. Nyt sitten jos koittaisi viikon verran pitää mielen kurissa kun oviksen mukaan ensi viikolla alkaisi menkatkin... :D tänään tuli se 4 viikkoa tyhjennyksestä.
 
@Tiituu ja @N93 "kivaa" etten ole ainut, jotenkin kyllä tosi tympeää tuollainen turhan toivon antaminen. Itse kuulisin paljon mieluummin vaikka että "voi olla vasta alussa tai sitten on keskenmeno, jos olet varma ovulaation ajankohdasta".

@Naadis voi ei, todella paljon voimia :cry: Niin epäreilua! Toivottavasti tyhjennys sujuu hyvin, eikä seuraavan raskauden alkamiseen mene niin kauaa. Olen itse päättänyt käyttää seuraavassa raskaudessa aspiriinia, sitä saatetaan käyttää toistuvissa keskenmenoissa, etenkin jos vika on kohdun verenkierrossa (kuten itselläni 90% varmuudella on). Luo ainakin itselleni vähän toivoa, että seuraavalla kerralla päästäisiin maaliin asti :)

Täällä alkaa raskausoireet olla kokonaan loppuneet, kävin eilen piiiitkästä aikaa lenkillä sykkeet katossa eikä ollut edes huono olo. Ehkä olisi ollut vähän toinen ääni kellossa, jos olisin vielä raskaana :rolleyes: Illalla tuntui pistävää kipua kohdulla ja tänään aamulla oli jo hiukan veristä vuotoa! Hihkuin riemusta vessassa :ROFLMAO: Minäkin pelkään tyhjennystä kauheasti...
 
Nyt kyllä kroppa kiusaa ja mieli tekee tepposia...mulla on "tuttua" etovaa oloa,kahvi tökkii...nää on aiemmin kertonut jostain...en mä voi/saa innostua on vasta kp16 menossa!!!
Oviksen ehkä tunnistin,oireena silloinkin etovaa oloa ja alavatsa kipuilua.oireili koko viime viikonlopun..ovis oli aika varhaseen,mutta sovelluskin tukis tätä...netin laskurit ei....että pitäis viikko odottaa o_O:eek:
 

Yhteistyössä