Keskenmenon jälkeen kuumeilevat - kevät 2017

Aamulla laitoin lääkkeet (ja otin yhden panacodin) ja nyt vähän epäuskounen olo, kun en ole yhtään kipeä, ja vuotokin on enemmän tyyliä "vähän reilummat menkat" kun että sitä tulis mitenkään holtittoman paljon. Onkohan tämäkään nyt mitenkäänpäin normaalia
Toki loistavaa, jos pääsen taas näin helpolla, mutta voikohan tää tarkoittaa, että esim. Kohdun limakalvo ei paksuunnu tarpeeksi, joka puolestaan johtaa keskenmenoon ja sitten vuoto on "niukkaa" kun juuri mitään ulos vuodettavaa ei ole...?
Ärsyttävää olla näin analysoiva kaikkea kohtaan, mutta minkäs teet.
Mitäs teille on lääkärit sanoneet uudesta yriryksestä. Viime keskenmenon jälkeen (yksityisellä) gyne sanoi että heti, kun vuoto on ohi saa aloittaa uuden yrityksen ja nyt keskussairaalan lääkäri sanoi että "ei missään nimessä" ennen kuukauden päästä käytävää jälkitarkastusta
 
N93
mulle lääkäri sano kaavinnan jälkeen että heti saa alkaa yrittää. Täällä ei edes tarjottu jälkitarkastusta, ei ultraa /verikoetta/pissanäytettä. Kävin omaan piikkiin yksityisellä sit.
 
Jälkihoitona mun ois pitäny viedä 5-6viikon päästä keskeytyksestä pissanäyte oman tk:n labraan raskaustestiä varten. Noh, menkat alkoi kp35 ja apteekin raskaustesti näytti negatiivista, jätin sitten viemättä...

Yrittää ois saanut, kahden lääkärin mukaan heti vuodon loputtua. Papereissa luki että hyvä olisi odottaa yhdet kuukautiset. Sairaanhoitaja (jolta sain lääkkeet ja joka selvitti mitä tässä tulee tapahtumaan oli todella oikealla alalla) asetti sanansa niin että yrittäkää sitten kun teistä tuntuu siltä.

Jälkivuotoa kesti kuitenkin n. 2 viikkoa ja päätin että ei yritetä ennen kuin kierto alkaisi alusta. Vuodotonta aikaa oli ehkä noin viikon verran.
 
  • Tykkää
Reactions: Naadis
Eipä tule täältäkään hyviä uutisia :(
Negatesti tehty (aikaisin) aamulla. Tihrustin kyllä niin tarkkaan, mutta minkäänlaista haamua en nähnyt. Ja kyseessä oli herkkä testi, 10 mIU/ml. Nyt on dpo 10 ja kp 22/25(24). Normaalisti siis 25 päivän kierto, mutta nyt ovis jo kp 12, joten epäilen että tällä kertaa tulee 24 päivän kierto. En tiedä, luopuisko toivosta vai toivoisko vielä plussaksi muuttumista. Oikeastaan on jopa hieman välinpitämätön olo. Seuraavan testin teen tiistaina, jos siis testaan aamulla. Menkatkin pitäis alkaa silloin, niin luultavasti turha testi.

Olen kyllä käyttänyt Gelèe Royalea, siinä toivossa että kohdun limakalvosta tulisi paksumpi. Nyt mietin, voiko nuo myös pidentää luteaalivaihetta. Eikö se ois ihan mahdollista? Sellaista muuten myös huomasin, että rinnat suureni noista pillereistä, eli on ne pillerit jotain tehneet ;) Tämä siis jo aiemmin kierron aikana, taisi olla jopa ennen ovista. Nyt menkkoja (?) edeltävänä oireena rinnat on olleet melkeinpä sellaiset, mitä ne alkuraskaudessa on, pinkeät ja painavat. Arat ne eivät ole koko ajan, mutta harvakseltaan tulee sellaisia häivähdyksiä.

Ja muille kommenttina, että täälläkin on menkkaoireet olleet ihan kummalliset km:n jälkeen. Kahdet menkat siis takana. Rintojen turpoaminen menkkaoireena tuli ja meni, eli välillä oli turvoksissa ja välillä ei. Menkkoja edeltävää menkkakipuilua vatsassa mulla ei oo normaalisti ollut, niin nyt noiden kaksien menkkojen alla on ollut (ja tällä kertaa tätä ei ole vieläkään ollut). Menkkojen aikana kivut on kestäneet pitempään kuin normaalisti. Sit tosiaan tokat menkat oli niukemmat kuin ekat, ja ekatkin oli lyhyet, 3 päivänä tuli, mutta 2. päivänä puoleen päivään ei tullut mitään. Tokat menkat venyi jopa 4. päivälle, mutta silloin tuli vaan pieni liru.

Ja pakko sanoa jotain sulle, @Fritang :( Alkaa kyllä vähän km:lta näyttämään. Sun viestit taitaa olla jo edellisellä sivulla, mutta siis tuliko sulla verta, tai onko verentulo jatkunut? Ja lääkäristä vielä, että sait kuitenkin uuden ajan, kun täällä ei oo kaikki saaneet sitäkään. Minkäoloinen se lääkäri oli, siis oliko se toiveikkaan oloinen, vai jotenkin vaivaantunut/pahoillaan, vai välinpitämätön vai kenties jotain muuta? Pahoittelut tilanteestasi ja jaksamisia!
 
Minulle ei (luonnollisesti hoituneessa) keskenmenossa puhuttu mistään mitään, paitsi kohtutulehduksen merkeistä. Vuodon loppumista ainoastaan odoteltiin ja itse tarkistin että raskaustesti näytti negaa.

@Maaria1980 pahoittelut negasta :(

Minulla on siis tullut joka aamu maanantaista lähtien hiukan sellaista vaaleanpunertavaa vuotoa (ultra oli siis keskiviikkona). Ja maanantaina katosi esim. pahoinvointi ja vatsan turvotus. Apua, olen huono arvioimaan miltä lääkäri tuntui, kun minusta kaikki ihmiset on aina vihaisia ja kyllästyneitä :ROFLMAO: Mutta siis miehelle oli jäänyt käynnistä sellainen kuva että ei tässä mitään hätää, päivät oli vain laskettu väärin. Eli lääkäri oli siis sitä mieltä että kaikki oli ihan normaalisti. Olen käsittänyt että tuulimunassa sikiöpussi/raskauspussi/mikälie saattaa olla jotakin muuta kuin pyöreä, omani oli siis ihan priima. Vahvistaa jotenkin itselleni sitä käsitystä, että jos kohtuni olisi normaali, niin myös raskaudet voisivat jatkua ihan normaalisti :(
 
Mulla oli tosiaan tuulimunassa se raskauspussi paprujen mukaan hieman litistynyt, pyöreä se ei ollut. Ultrakuvassa se näytti päärynältä.

Nyt ois täällä kp24/28-31 menossa ja toissapäivänä oli pakko pissiä tikkuun, kun ei jaksais tätä odottelua, vaikka tiesin että yks viiva sieltä taitaa tulla. Jos malttaisi tuonne ens keskiviikkoon odotella seuraavaa testiä kun 28 päivää tulee täyteen.
 
Olen tässä paripäivää kärsiny aivan JÄRKYTTÄVISTÄ :eek: vatsanväänteistä.Eilen nukkumaan mennessä tuli sellanen todella kova vihlasu oikealle alavatsalle.Eilen siis ovistestiin selvä viiva,mutta ei niin voimakas kun oisin odottanu.Minulla on erimerkkiset testit käytössä nyt kun ennen.Aamulla kun heräsin,vatsakipu oli poissa ja aavistelin oviksen tapahtuneen sillon illalla.Äsken tehty testi todisti tuon ajatuksen oikeaksi ja testiin piirtyi hyvin hailakka haamulainen.
Dpo0 (eikös se näin lasketa että ovulaatio päivä on 0?)
Risukko malttia malttia:)
 
Kysymys;Onko kenelläkään ovulaation jälkeen lämmöt noussu ihan kuumeen puolelle? Flunssaa minulla ei ole,mutta lämpö noussu 37,5 (normi lämpö 36.4) on niin voimaton olo ettei mitään älyä.Johtuuko Letrotzolista?
Tänään tosin vasta dpo2
 
Täällä kans masistellaan, voin niin samaistua teidän muiden fiiliksiin. Tässä olin jo niin varma että olis tärpännyt mut mulla alko eilen dpo 7 kauheet menkkakivut ja jatkuu tänään edelleen... Luulen et johtuu greippimehusta että alkaa jo viikkoo ennen menkkoja, jätän sen sit pois. Mutta on tää vaan raskasta kun miettii et mulla pitäis olla pari kk enää raskautta jäljellä ja nyt sitä van kuukausi kuukauden jälkeen pettyy kun ei vaan tärppää. Ennen tärpännyt suht nopeesti, toinen tosin "vasta" yk 4. Nyt oli siis yk 3 kkm jälkeen. Tuntuu ettei tätä jaksa.. Onneks kaksi kuukautta meidän häihin niin pystyy edes vähän ajatuksia siirtään muuallekin. Tsemppiä kaikille :love:

Palaan listoille kun menkat alkaa:)
 
Ohitin just keskenmenneen raskauden lasketun ajan. Meni ihan hyvin, ei tullut mitään masennusfiilistä. Tänään eräs ystävä kertoi odottavansa toista lasta. Enpä siitäkään erityisen katkeraksi tullut. Tällä hetkellä ei siis masenna, mutta ehkä sitten äitienpäivän jälkeen voi tulla tästä kierrosta rysähtäen alas...

Tänään on kp 13, ja vihdoin CB:n tuplahormonitestissä vilkkuva naama, eli ovulaatio ois tulossa. Saa nähdä toimiko lääkityskin, syön siis lisähormonia nyt että limakalvo paksuuntuisi, ylihuomenna on ultra jossa nähdään miten käy.
 
Voi ei ompas täällä nyt uusiin kiertoihin moni joutunut tai muuta epävarmuutta. Sois kyllä tähän ryhmään plussiakin mahd pian ja nopsaa!! @hill4 hienosti handlattu tuo päivä,olispa tää sun kierto!! @Maaria1980 etkä luovu mistään toivosta,pidän peukut pystys sulle!! @kookospieni no tuohan liittynee selvään kiinnittymiseen ;)

Mä ooon niin jänskänä,mul on fiilis et on tärpänny.mä niin haluan nyt uskoa siihen. Oireita on vaikka kelle jakaa,mutta semmosia "oikeita" oireita tiiättekö :ROFLMAO:

Keskiviikkona koitan jolain herkällä
 
  • Tykkää
Reactions: Naadis ja Risukko
Voitasko sopia että kaikilla tärppäis seuraavasta tai meneillään olevasta kierrosta :love: peukkuja, kaikista pettymyksistä huolimatta.

Mä tyhmänä menin tekemään jonkun testin mikä kertois jo 4 päivää ennen menkkoja kuin on käyny. No negatiivinenhan sieltä tuli!! En jaksanut tosin muuta uskoakkaan mutta kyllä se aina masentaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Bea.S
@Bea.S Kerro nyt niitä oireita meillekin :D mä alan kans varmasti pian kuvitteleen kaikenlaista, ovulaatio oli jonain päivänä tässä vappuviikonlopun aikana.. en ihan varmaksi tiedä, mutta luulen että eilen. Eka normaali kierto menossa kmn jälkeen, kp19, niin toivo ois korkealla. Tein kaikkea hölmöä sillon ku tärppäs, esim nostin jalat seinää vasten ja pidin tyynyä takapuolen alla sängyssä, nyt huvikseen tein samoja juttuja, mutta mieskään ei ihmettele vaan kannustaa vaan :ROFLMAO:
 
Pahoittelut @Naadis ja @Fritang :(
Toivottavasti lääkkellinen tyhjennys onnistuu, sitä materiaalia pitäis käsittääkseni tulla ihan reilusti. Ainakin mulla tuli sillon lääkkeellisessä ekan päivän aikana todella reilusti ja sit parin päivän päästä uudestaan, ja siltikään kohtu ei tyhjentynyt:unsure:

Tervetuloa uusille ja nyt plussatuulia :)

Omaa napailua. Mulla piti laskennallisesti olla ovis lauantaina, mutta keskiviikkona alko ihan järkyttävät vatsakivut ja uskon et ovis oli sillon. Jäi sitten taas hyödyntämättä. o_O
Pitää varmaan ens kierrossa tikutella jos sais sen oviksen kiinni. Mulla ei yleensä ikinä ole ovis ollut noin aikasin. Mistäköhän seki nyt sit taas johtuu..
 
@Bea.S ihana kun jaksat tsempata ja valaa uskoa meihin luovuttaneisiin :love: Mulla on yks oire josta olin jo ihan varma et nyt olis tärpännyt, nimittäin kohdunnapukka on ollu oviksen jälkeen tositosi ylhäällä, hyvä kun ylettää, jokaisessa aiemmassa on ollut keskivaiheilla ja helposti läydettävissä. Tiedä sitten mistä lie johtuu tää (n) Rinnat sivuilta tänään alkanu kihelmöidä. Mut noi menkkakivut on jotenkin häiritseviä... Mulla oli niitä viime kierrossa kans jo viikko ennen menkkoja :unsure: Siks toivo hiipunut alas, mutta en mä testaamatta silti jätä ja toivoo heitä täysin roskakoppaan :LOL:

Toivotaan @Bea.S et sun oireet olis raskaudesta! Voi kunpa saatais oikein kunnon plussa-aalto tänne :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Naadis
Täälläkin on menkkaoireet hiipineet paikalle... Vatsaa vääntää, alaselkää särkee, valkovuoto punertavaa, ällöttää ja ärsyttää...kyllä se ahdistuskin sieltä vielä tulee... Tänään kp26/28-31. Tulvaa odotellessa! :(

Pidän kyllä peukkuja täällä Bealle! (y) Oireet kyllä enteilee ihania plussauutisia!
 
Kiitos @Bea.S tsemppailuista, mutta tänään alkoi menkat! Ei täällä toivo menny ennen kuin tänään. Ja ei tää nyt ole niin suuri pettymys kuin viime kerralla. Ja ensin pari tuntia ihmettelin, kun siteeseen ei meinaa mitään tulla ja sain kaiken kiinni vessapaperilla. Olen tämän kierron (kp 3 tai 4 alkaen) syönyt Gelèe Royalea. Veren koostumus näyttää ainakin normaalimmalta. Päätin, että nostan tänään kahteen kapseliin annostuksen. 1-2 saa päivässä ottaa. Noissa mun pillereissä on myös vehnänalkioöljyä.

Pitää vielä kertoa, kun mä sanoin ukolle, että kaipaisin vähän lohdutusta, se sanoi jotain tyyliin "noi on vaan menkat, eikä mikään keskenmeno, ihan turha itkeä". Tuli kyllä muutenkin sen sanomisten vuoksi äristyä. Aamulla ei ilmeisesti kannata puhua yhtään mitään.

Vielä en varannu tälle viikolle lääkäriä (yksityiselle toki), mutta taidan vielä tänään varata. Haluaisin kans käydä tsekkaamassa miltä ne arvot näyttää. Toisaalta huonot uutiset vähän pelottaakin. Lähinnä kun on ikää ja kun ne menkat on olleet niin niukat ja onhan tuo kiertokin vähän lyhyt.

Ja mä siihen kadonneeseen viestiini taisin jotain kirjoittaa sulle @Naadis Mä arvelisin, että toisen km:n kohdalla on erilaiset käytännöt. Täälläkin piti vain 3-4 viikon kuluttua km:sta tehdä tavallinen raskaustesti kotona eikä mitään muuta jälkitarkastusta ollut. Mulla oli myös viikolla 6+ mennyt kesken, mutta vasta 10+ viikolla tuli runsasta verenvuotoa. Sain cytotecit kuitenkin, ja 4 päivää km:n alusta pääsin ultraan, koska vuoto oli niin niukkaa. Vähän siellä oli jäljellä, ja se tuli varmaankin seuraavan reilun viikon aikana pois. Mut oon silti jälkikäteen miettinyt, oliko nuo lääkkeet ihan turhat?
 
@Bea.S testailemaan äkkiä ;) Ois jo aika saada tännekin hyviä uutisia! Tuntuu että ympärillä ja kaikissa muissa ryhmissä ihmiset raskautuu koko ajan mutta täällä on kovin hiljaista :unsure:

Omaanapaa: Menkat loppui viikonloppuna. Nyt vaan jännäillään ovuloinko ollenkaan tässä kuussa vai meneekö samalla kaavalla kun ennen että joka toisessa kierrossa ei oo ovulaatiota. Toiveet siis ei oo kovin korkealla. :ROFLMAO:
 

Yhteistyössä