Keskenmenon jälkeen kuumeilevat - kevät 2017

Täällä siis hill4 36v, kkm 10/16, 1. lapsi toiveissa

Täytyy kyllä sanoa että voihan tylsyys. Jos raskaus ois jatkunut oisin jäänyt just äitiyslomalle. Ois ollut niin ihanaa, ja kaverilla on hoitovapaa koko kesän niin oltais mammailtu yhdessä. Mut ei sitten. Ehkä joskus. *huokaus*
 
Heips, pompin uutena nyt tänne vertaistukea etsimään. Km 3/17, vuoto loppui viikko sitten, km tapahtui n. 8+0 viikoilla. Ehdin kolmesti käydä ar-ultrassa seurannassa, kehitys jätätti aina viikolla. Nyt ootellaan, miten kierto lähtee käyntiin... Ennen oon tunnistanut oviksen helposti, mutta tammikuussa se jäi välistä kai kokonaan ja helmikuun tärpissäkin oireet jäi tunnistamatta (ja siksi mietityttää, oliko sen takia olosuhteet pienen pysymiselle liian huonot). Nyt alotin juomaan greippimehua, ehkäsyä kun ei aloteta tässä välissä miettimisen jälkeen... Mikä mietityttää kans, että oisko pitäny taukoa yks kierto pitää?? Kauheeta jossittelua, ääh.

Anteeksi omanapailu. Miten te ootte keskenmenojen jälkeen lähtenyt uuteen kiertoon? Taukoa vai ei, heti ovistestausta vai "tulee jos on tullakseen"?
 
@Tiha pahoittelut keskenmenosta :cry: Ja toivotaan pikaista tärppiä! Me oltiin lääkärin kehotuksesta km jälkeinen kierto varovaisia ja ootettiin ekat menkat ennen kunnon yritystä. Tosin mulla oli todennäköisesti silti kemiallinen raskaus koska sain haamuja ja vieläpä selkeitä ennen menkkoja ja lopulta haamu hävis. Vahvistuikin vähän. Sanottiinko sulle jotain millon vois alkaa yrittää uudestaan?
 
@kookospieni ultraaja sanoi, että ei tartte käyttää ehkäisyä, mutta jos odottaa ne ekat menkat ni on helpompi laskea sitte seuraavan raskauden la... Mutta että sen saa tietysti katottua sitten ultrallakin, jos heti tärppäis. Eli sen mukaan sais yrittää heti uusiks, itteä vaan mietityttää voiko kohdussa olla hyvät olosuhteet niin pian - toisaalta alkaisko raskaus ollenkaan, jos ei ois? Nää on niin hankalia pohdittavia!
 
@Tiha kovasti voimia sinulle ♥. Meille ei annettu mitään ohjeita uudelleen yrittämisestä km jälkeen mutta mulle oli selvää et mitään taukoa en halunnu joten suoraan jatkettiin yritystä. En heti km jälkeen tikuttanut ovista mutta oireet tuli ja muistaakseni sit sitä seuraavalla kierrolla tikutin. Oon vähän on off tikuttaja, millä fiiliksillä nyt kussakin kierrossa sit sen suhteen oon. Meneillä olevaa kiertoa en halunnu tikuttaa.

@kalabaliikki Onnea :love:. Enpä oo tiennytkään tuollaisesta alkiodiagnostiikasta.

@kookospieni päätin nyt et lasken oviksen olleen to eli nyt dpo 2. Ja jo tässä vaiheessa kiertoa (ja jo kierron alussa) olen heittänyt pyyhkeen kehään. En pysty uskomaan plussaan. Me mennään nyt aika samoissa päivissä. Toivottavasti sulla toiveikas olo :)

@heikura79 tsemppiä uuteen kiertoon!
 
  • Tykkää
Reactions: kookospieni
@Tiha Voimia ja pahoittelut keskenmenosta :( Meille ohjeeksi annettiin neuvolasta että odottakaa yhdet kuukautiset. Ollaan sen jälkeen ihan tarkoituksella yritetty, mutta ovista en ole testaillut enkä käyttänyt mitään ylimääräisiä "apukeinoja". Tuntuu etten ole vieläkään valmis uuteen raskauden epäonnistumiseen mikälisikäli sellainen tulisi, joten plussan pitkittymiselläkään ei ole sinällään väliä (vaikka silti vauvakuume onkin kova ja uuteen kiertoon joutuminen tympeää - ota siinä omista ajatuksista selvää... :D)
 
Kiitos kiitos uudesta ketjusta (y) Bea.S 34v kkm 01/17, 3 toiveissa

Kaavinnan jälkeen kehotettiin odottamaan yhdet kuukautiset.

Mulla oli kaavinnan jälkeen kierto vain 22pv...nyt laskuri laskee oviksen tosi varhaseen...kp yleensä on 24-28pv.Ovista en oo tunnistanut ja limoja ei oo ollu mitään erikoisempia.haluis niin rupee laskee jo päiviä :ROFLMAO: ehkä sitten oottelee vaan kun on testin aika

Pahoittelut,mutta tervetuoa uudet!
 
Ja taas viestiä, mutta tämän jälkeen valmistautumaan yöunille :sleep:

@Tiha Voimia!
Täällä jo vastailtiinkin kysymyksiisi. Mulla meni kesken 6+ viikolla, mutta alkoi vuotaa vasta 4 viikkoa/kuukautta myöhemmin. Sain paljon lappuja, mutta nyt oon jo jemmannut ne jonnekin. Mutta pääpiirteissään muistan kyllä kaiken.
Ensimmäinen gyne sanoi, että saa yrittää heti odottelematta menkkoja, mutta niin kauan kuin km-vuoto kestää ei saanut olla yhdynnässä. Km-vuoto kesti mulla reilun kaksi viikkoa, niin siinähän se ovis taisi mennä. Kehotettiin myös tekemään 3 viikkoa tuosta keskenmenovuodon alusta kotiraskaustesti. Menkat tuli 29 päivän "kierrolla", kun mun normaalikierto on 25 pv.
Muistelisin muuten, että lapuissani mainittiin että ne ohjeet pätee alle 8 viikkoa kestäneisiin raskauksiin. Olisiko ero ollut sitten tyhjennyksen hoitamisessa vai jälkiseurannassa vai missä? Laput sain siis Hesasta, km:n hoito vaihtelee eri paikoissa. Ristiriitaisia ohjeita sain minäkin :(

@kalabaliikki Onnea vielä raskautumisesta ja onnea myös jatkoon! Poistin sinut listalta, kuten toivoit. Olen itsekin välillä hieman vainoharhainen, ja välillä muistutan itseäni, etten niin tarkkaan kerro asioitani. Onneksi satun asumaan Helsingissä, niin ehkä mun tunnistaminen on vaikeampaa. Ja meidän vauvahaaveista tietää vain aika lailla läheisimmät ihmiset vain.

@hill4 Sori, olisi ollut kova homma etsiä tietoja. En tiedä kuinka kauaksi olisi pitänyt klikkailla. Mutta kiva, että laitoit itse tiedot. Varmaan tulit siitä ajatelleeksi, kuinka kauan km:sta on. :( Mä oon lähinnä yrittänyt unohtaa kaikki päivämäärät, mutta se ei tule onnistumaan. Sitä en onneksi tarkkaan tiedä kuinka pitkällä raskaus olisi, jos olisi jatkunut.. ja sitä en rupea kyllä mistään laskemaankaan.

Vielä lopuksi omaanapaa, vaikka tuo kello on jo ihan liian paljon. Kamalan pitkäksi venähti taas tämäkin viesti.

Täällä on ovisaika meneillään. Sain eilen ne melkein tasavahvat ja ihmettelin sitä hieman. Tänä aamuna tein tämän päivän testit ja nyt se testiviiva olikin vahvempi kuin kontrolliviiva. Ja nyt alkuillasta olin tuntevani jotain kipua vasemmalla puolella. Yleensä en ole kipuja huomannut ja ennen yrityksiähän en ole edes hoksannut kiinnittää niihin huomiota. Eikös vaikuttaisi siltä, että ovis oli nyt illalla? eka tallettelu onkin "hoidettu", ehkä vielä toinen huomenna...
 
@Maaria1980 kyllä mä valitettavasti muistin nää päivämäärät muistelemattakin, ei liittynyt tähän ketjuun. Vaikea unohtaa l.a.:ta kun se ois ollut vappuaattona. :unsure::unsure:
Kuulostaa siltä että sulla oli ovis, ei muuta kuin kohti piinapäiviä sitten. Toivotaan tärppiä! :)
 
Minäkin liityn seuraanne. Seurasin jo edellistä ketjua, mutta en jotenkin pystynyt liittymään mukaan, ajattelin etten tarvitse jatkuvaa muistutusta keskenmenosta... Mutta näköjään sitä tulee joka tapauksessa mietittyä:unsure: Joten Fritang 24v, km 2/17, haaveissa 2. lapsi.

Hiukan taustaa: ensimmäinen raskaus lähti viidennestä yrityskierrosta ja sujui mukavasti, joskin lapsi oli perätilassa ja ennenaikainen. N. vuosi synnytyksen jälkeen olin gynellä ihan muissa asioissa, kun tämä pamautti että minulla on kaksi kohtua. Toinen on yksisarvinen ja toinen ns. rudimenttikohtu, joka ei kykene loppuun asti menevään raskauteen. Kotona googletin ja oli melkoinen järkytys lukea, että mahdollisuuteni täysiaikaiseen raskauteen on vain n. 45%, keskenmenon riski 37%. :(

Nyt alettiin sitten joulukuussa yrittämään ja tulinkin raskaaksi heti kun ovuloin oikealta puolelta. Meni parin viikon jälkeen kesken ihan itsestään. Itse keskenmeno ei ollut se pahin osuus, kun raskaus oli niin alussa ja vasta aloitettiin yritys... Mutta se herätti pelon, että mitä jos tämä oli jonkun pitkän "keskenmenosarjan" alku? Kun kroppa on mitä on... :cry:

Kierron palautumisesta: omaa kroppaa ei keskenmeno paljoa kiinnostanut, 14 päivää ja sieltähän se ovis tuli :ROFLMAO: normaalisti minulla on ovis kp 11-13 joten oli se sentään vähän myöhässä. Mekään ei mitään ohjeita saatu km:n jälkeen, lääkäriin neuvottiin menemään jos tulee kohtutulehduksen oireita, ei muuta. Jatkettiin sitten heti yrittämistä, ovuloinkin heti oikealta puolelta mutta raskaaksi en tullut. Nyt menossa toinen kierto km:n jälkeen, ovulaatio on varmaan muutaman päivän sisällä, mutta uskoisin ovuloivani nyt väärältä puolelta, kun aika tasaisesti tuntuvat munasarjat vuorottelevan.
 
Mulla oli ensimmäinen kkm -12 ja kyllä mä muistin lasketun ajan kun se sitten koitti,sattuipa olemaan vielä syntymäpäiväni...tosin sen ekan vuoden jälkeen en ole päivää miettinyt...nyt ihan varmasti tämän vuoden kkm ja laskettuaika ovat mielessä myös.. toivottavasti tälläkin kertaa uusi raskaus napsahtaa heti...

Parinviikon päästä täällä näkee testikuvia tiuhaan ja eletään jännittäviä aikoja...toivottavasti monelle olis muhimassa upein joululahja (y):barefoot::D:rolleyes:
 
Kiitos @Maaria1980 uudesta ketjusta. Mun tiedot on Daisy85 31v km 3/17 ja haaveissa 1. lapsi.

Nyt on kulunut noin 3vkoa keskenmenosta joten ovulaatio-oireita tassa odottelen, pillereiden lopettamisen jalkeen oon sen yleensa aika selkeasti tuntenut.

Onko muuten kenellakaan tietoa voiko pillereiden pitka-aikainen kaytto vaikuttaa keskenmenoriskiin? Mua mietityttaa asia, ku oon yli 10v lahes jatkuvasti kayttany pillereita :unsure: Ja nehan on suhteellisen uusi keksinto eli liekohan aiheesta edes taysin luotettavia tutkimuksia..
 
  • Tykkää
Reactions: Maaria1980
Kiitos Maaria1980 uudesta ketjusta!
Mulle voi päivittää iäksi 29, 3.lapsi toiveissa
Tervetuloa uusille kohtalotovereille, kyl nämä jutustelut on mua ainakin auttanut..(y)
Täällä kp 15 meneillään, ovis oli la-su, kipuja ei ollut mutta ovislima oli niin selkeää ku voi olla.. jatketaan menkkojen alkuun talletuksia jokatoinen päivä meiningillä, vaikka nyt tullu sellanen olo ettei jaksa ees toivoa ettei sitte pety kun ne menkat sieltä kurvaa.

Koko viestiketju tuli luettua, toiv. Tulis jollekkin nyt pian hyviä uutisia!!
 
  • Tykkää
Reactions: Maaria1980
@Fritang onpa sulla aikamoinen tilanne! Eikö sitä tosiaan tiedetty aiemmin että sinulla on kaksi kohtua? Toivotaan pikaista raskautumista ja että raskaus menee hyvib loppuun asti :love:

Pahoittelut @Daisy85 km:sta! Toivottavasti pian ovuloit!

@Pia87 kunpa tästä kierrosta tulis plussa! Me mennään aikalailla samoissa piinapäivissä :)

Mulla myös alkuun tuli väkisinkin laskettua millä viikoilla olisin jos raskaus olis mennyt normaalisti, onneks sekin meni ohi. Mutta kyllä sen lasketun vaan muistaa ja mua pelottaa jos sinne asti mennään plussaamatta että kuinka rankka päivä se on. Toisaalta me mennään naimisiin päivää ennen sitä laskettua joten ehkä sitä ei tule mietittyä. Nyt pitäis alkaa suunnitteleen häitäkin et sais ajatukset muualle :)
 
Jos sitten taas oikeaa viestiä, eilen vain päivittelin listan. Mun tykkäämiset oli merkkinä, että tiedot päivitetty, @Pia87 ja @Daisy85 Varmaan arvasittekin :)

@Fritang , mä ihmettelin myös, kuinka tuota ei ollut aiemmin huomattu.
Mut niin, se on ainakin hyvä, että oot niin nuori, niin iän tuomaa keskenmenoriskiä ei ole. Ja onhan raskaus jo kerran onnistunut, niin eiköhän se onnistu toisenkin kerran. Tsemppiä!

Sitten @Pia87 ja @kookospieni täällä ollaan kans aika samoissa, ovis aika varmasti viime lauantaina ja nyt siis dpo 3 ja kp 15/25?
@hill4 Kiitos, toivotaan tärppiä! (y) Ei oo oikein mitään "etiäisiä" kumpaankaan suuntaan. Ja jäi sitten yhteen talletukseen, dpo -1. Jos ovis oli silloin kun tunsin kipua, niin alle vuorokausi tuossa olisi väliä. Mieliala on kuitenkin kevään ja aurinkoisten päivien takia kohonnut :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pia87
@kookospieni @Maaria1980 Ei oltu huomattu, koska ultralla se näkyy aika heikosti, jos ei osaa etsiä. Mutta koomisinta on, että esikoinen syntyi sektiolla, ja leikkaava lääkäri luuli toista kohtuani myoomaksi. :ROFLMAO: Tämä on kohdun rakennepoikkeamista niitä harvinaisempia. On esimerkiksi yleisempää, että olisi kaksi toimivaa kohtua, tai yksi kohtu väliseinällä. En siis tavallaan ihmettele, ettei ensimmäiseksi tule lääkärillekään mieleen.

Kiitos tsempeistä! :)

Täälläkin oli ovis ilmeisesti sunnuntaina, ja taas oikealta puolelta. Nyt olen ovuloinut jo kolmesti samalta puolelta. Yhtään ei haittaa, koska toiselta puolelta ovuloiminen on täysin hyödytöntä, mutta kieltämättä vähän ihmetyttää. Eli saatte kerhoon yhden piinailijan lisää :LOL:
 
Meitä piinailijoitahan on täällä monta joilla ovia viime viikonloppuna :love: Nyt kunnon plussa-aaltoja toivomaan! Saataisiin joulukuisia paljon. Mulla ekaa kertaa nyt tässä kierrossa käytössä vehnänalkioöljy ja greippimehu ja toivon niistä olevan apua. Molempia nautittu ekasta kp:sta lähtien :LOL:

Ihanaa kun tulee kevät, saa kyllä mielialan kohoamaan reippaasti :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Pia87
Kiitos uudesta ketjusta:)

Mullakin ovis viikonlonloppuna. Tikutin oviksen lauantaina ja on yritystä ollut vaikka sairastelu vähän rajottanu.
Tuntuu niin toivottomalta tää yritys, eilen siitä miehellekkin sanoin että musta tuntuu ettei me enää ikinä saada vauvaa.
Ehkä me tämä vuosi yritetään, sitten en tiedä jaksaako:unsure:

Onneksi on kevät ja aurinko piristää mieltä kuitenkin.

Toivotaan että mahdollisimman monella tärppäis nyt(y)
 
Posti toi tänään testipaketin.Isäntä kysy että mikä paketti toi on? Kun kuuli että siinä oli testejä niin kuulosti hyvin tuohtuneelta-sinä nuitten testien kanssa jaksat.:(
Niin siis tuossa viimeviikolla oli keskustelu että kauanko jatketaan yrittämistä.Tultiin siihen tulokseen että ainoastaan tämä kevät.Sitten saa olla...
Katotaan nyt vielä ne veriarvot(pitäisi loppuviikosta tulla) että onko mulla toivoakaan enää.Viimeksi just oviksen aikoihin ultrassa ei ollu ku yksi ainokainen folli.
(y)Peukutan teille kellä oviksen jälkeinen piinaili on alkanu:)
 
Oho onpa tosiaan ovulaatio-aalto ollu viikonloppuna :D Liityn kans nyt teidan joukkoon. Ei oo ollu kipuja niinku joskus, mutta limat oli selkeat tanaan ja paivittain tulee touhuttua, niin kylla tassa toivo heraa :p
 
Terve taas. Olen täällä käynyt lukemassa mutta ei ole ollut mitään "raportoitavaa". Nyt kovaa plussapuhuria kaikille oviksen bonganneille (y)!

Tänään tein huvikseni ovistestin paremman puutteessa, eikä enää pärähtänyt supervahvaa testiviivaa samantien kuten aiemmin, tuli vain tasavahvat vähän hitaammin, joten hormonitaso näyttää laskeneen. Tuhruttelua on ollut on-off, tänään taas ei mitään. Ja jos unista voi jotain päätellä niin petipuuhavaistotkin olis ehkä pikku hiljaa heräämässä henkiin :rolleyes:. Yrittämisen aloittamistahan kehotettiin odottamaan seuraaviin menkkoihin, mutta kaipa sitä vois vaikka viikonloppuna vähän muistutella mieleen, miten se homma menikään :p.
 
Multa voi poistaa listalta tuon kemiallisen meinaan verikoe sanoi et ovista ei tapahtunut siis progesteroni verikoe..ja tänään olin ultrassa jossa vasemmalla puolella oli edelleen se puhkeamaton munarakkula ja siitä oli nyt tullut kysta kun kokoa sen 5,2cm.. ens kiertoon suositteli jo letrojen vaihtoa pistoksiin.. mulla meinaa eilen oli o-testi pos.. ja nyt vasta kp11..senkin takia pääsin tänään jo ultraan kun alunperin ultran piti olla perjantaina.. eipä se lekuri kystan takia löytänyt selkeetä johtofollia nestettä kuulemma näkyi molemmilla puolilla.. et onneks on nyt talleteltu..mut tuskinpa se munasolu sieltä taaskaan iirtoaa.. on mulla hienot munasarjat.. kun eivät irrota munasolua...
 
Ääääh onks mitään perää/faktatietoa/kokemusta/ tilanteesta: flunssaisena/kuumeisena ovis ja hedelmöittyminen? Mullahan lähti mielikuvitus ihan laukkaa ja ding dong olo kun näitä mietin....:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
 

Yhteistyössä