Keskenmenon jälkeen kuumeilevat - kevät 2017

Onnea Äitirouva M:love:
omaa napaa..olin yhteydessä toiseen Gynekologiin joka sanoi että amh arvoni on matalahko,mutta ikää vastaava.Hän olisi määrännyt lugestronia (alakautta) tukemaan mahdollista raskautta.Kun taas tämä minun höseltäjä lääkärini määräsi teroja suunkautta.Lisäksi tämä uusi lääkäri tuttavuus mainitsi että jonkun lääkkeen jolla voisi avittaa munasolujen kypsymistä.
Tänään dpo15 ja kp26.Lämmöt yhä koholla ja mahtavat ilmavaivat:LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Äitirouva M
Onnea @Äitirouva M :) Tarrasukkia matkaan, että pysyy! Ja poistan listalta.
Muokkaus: Enhän mä ollut sua laittanut listalle, eli pääsit suoraan plussanneisiin. Mikäköhän on, kun tälleen töpeksin, anteeksi! Nyt kuitenkin nimi plussanneissa :)

Sen verran omaanapaa, että ovistikkuun tuli eilen ovisplussalta näyttävät viivat. Katselen tänään jo aamupäivällä miltä tänään näyttää. Tallettelut tänään joka tapauksessa :) Ja vielä jankutan, että Gelèe Royalet käytössä tässä kierrossa, ehkä ne vaikutti tähänkin.
 
Viimeksi muokattu:
Heikura79 terolutithan ei käsittääkseni ovulaatiossa auta, lähinnä siihen kierron pituuteen. Näin ainakin oon ymmärtänyt. Mä en ovuloinut esikoista yrittäessä ollenkaan ja kierrotkin veny 50+ päiväisiksi, lapsettomuusklinikalla määrättiin clomifenit jotka kasvatti munasoluja niin että ovuloin ja sen myötä sitten tietty kierrotkin lyheni. Ja raskauduin ;)

Niin ja onnea Äitirouvalle :love:
 
Heikura79 terolutithan ei käsittääkseni ovulaatiossa auta, lähinnä siihen kierron pituuteen. Näin ainakin oon ymmärtänyt. Mä en ovuloinut esikoista yrittäessä ollenkaan ja kierrotkin veny 50+ päiväisiksi, lapsettomuusklinikalla määrättiin clomifenit jotka kasvatti munasoluja niin että ovuloin ja sen myötä sitten tietty kierrotkin lyheni. Ja raskauduin ;)

Niin ja onnea Äitirouvalle :love:
Minä kyllä ovuloin joka kuukausi testien mukaan,eli se ei ole minun ongelma vaan tuo ohut kalvo.Tosin nyt tässä kierrossa ovis oli jo kp 10 joten jotenki sekaisin on.Tänään on pyyhkiessä tullu ruskeeta tuhrua ihan vähän.Vanhaa verta?
Nyt kp 27 ja dpo 16
 
Onnea @Äitirouva M plussasta ja tässä tilanteessa myös @N93 uudesta kierrosta!

Omanapa ja epätietoisuus jatkuu edelleen, kp 33 menossa tyhjennyksestä laskettuna. Eilen oli taas menkkakipuja ja illemmalla tuli pyyhkiessä paperiin ihan selvää punaista. Ehdin tietty jo innostua että nyt ne alkaa. No eipä alkaneet, myöhemmin tuli enää vähän rusehtavaa ja tänään on taas ihan "kirkasta ja kivutonta". Huomasin myös eilen vahingossa skipanneeni maanantain pillerin, hupsista. Ehkä sillä oli jotain tekemistä minivuodon kanssa.
 
Kp 2 täällä. Huomenna labraan, sitten aloitetaan tukilääkitys. Jospa saatais sellainen limakalvo johon jokin voi tarttuakin. Arvasin ettei tuossa edelliskierrossa plussata kun limakalvo oli niin kehno, mutta kylläpä se puolukkapäivien alku silti vähän liiskasi mielialaa. Nyt uuden kierron myötä sitten toivottavasti uuteen nousuun. Ainakin yritetään.

@Äitirouva M onnea plussasta! (Tartuta meihin muihinkin plussa-aalto!)
 
Täälläkin ovis kierron perusteella meni tai on just nyt, jos kierto on pysynyt samana tyhjennyksen jälkeen. Nyt kp15. En oo vielä koskaan testaillu ovista, kun nyt on vasta kuitenki yk1 tm jälkeen.

Kp8 ja kp13 touhuiltiin :whistle: että saas nähdä!

Jos vielä tänään sais tuon miehen innostumaan varuiksi, jos kierto onkin pidempi ;)

Minäkin yritän olla onnellinen toisten raskausuutisista, niitä on ystävä/tuttavapiiristä kuulunut nyt kahden viikon aikana peräti 7!:D o_O toiset jo pidemmällä toisilla vasta alussa, yhdellä melkein sama LA kuin meillä ois ollu. Toivottavasti kaikki menee heillä hyvin!

Viikonlopuksi pääsen onneksi reissuun työkavereiden kanssa niin pääsen vähän tuulettumaan...

Onneksi täältä saa vertaistukea! Vaikka vain seuraamalla teidän tarinoitanne ♥
 
Onnea plussasta @Äitirouva M ! Toivottavasti pikkuinen pääsee syliin asti.

Mulla taitaa olla ovis nyt taputeltuna, en oo tikuttanu vaan limojen perusteella koitan kroppaani tulkita. Kattelin kalenterista että plussakierrossa tärppäs juurikin näinä päivinä ja talleteltukki on melkein samoihin aikoihin ellei enemmänki... Että koitappa tässä takoa järkeä päähän että ei se nyt heti tyhjennyksen jälkeen voi tärpätä :D

Onneksi ajatuksia vie vähän muualle koiranpentuhaaveet, ensi viikolla saadaan pentu toisen koiran kaveriksi jos pentu on lääkärin mukaan terve tapaus tulis vaan vielä se kevät kunnolla, omalla pihalla kesä tulee todennäköisesti vasta kesäkuussa ku vieläki on metri lunta :'D
 
Eilen en tainnut kirjoitella minnekään mitään. Täällä oli ovis luultavasti keskiviikkona, joten nyt on dpo 2, ja kp:na 14/25, vaikka nyt taitaa tulla 24 päivän kierto. Ens viikonloppuna ennen vappua testailen. Ois pitäny plussakierrossa joulukuun lopulla testailla, kun nyt en tiedä yhtään milloin mulla vois näkyä. Mutta mä löysin lähimpänä olevasta pikkuapteekista herkkiä testejä (10 mIU/ml), en ois ikinä uskonu että siellä on sellaisia! :)

Sitten jotain muille, @Lallastiina , mikäs on tilanne, onko kivut helpottaneet tai onko menkat alkaneet? Mulla oli kyllä kummallisia, aika lieviä toispuoleisia kipuja silloin lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen. Kaksi viikkoa kestivät kivut, samoin kuin vuoto. Sitten noissa mun km-papereissa luetellaan muutamia oireita, joiden ilmaantuessa pitäisi ottaa yhteyttä hoitavaan tahoon. Näitä ovat: kova kipu, kuume ja pahanhajuinen tai runsas vuoto. Nämä siis ovat kohtutulehduksen oireita. En kyllä usko, että sulla sitä olisi, kun eihän sulla ole kuin yksi noista oireista, se kova kipu. Ja onhan sulla tilanne monimutkaisempi, kun on kysta ja lääkitys siihen.

@N93 :lle onnittelut "kaavintakierron" loppumisesta :) ja @Risukko , 7 raskausuutista 2 viikkoon, aikamoista. Itseäni kyllä ahdistaisi tuollainen.

Ja @heikura79 ja @hill4 - täälläkin ollut nyt kahdet niukat menkat ja epäilen, että limakalvoa ei meinaa kunnolla muodostua. Olen vähän ajatellut, että ensi kierrossa lääkärille, jossei nyt tule tärppiä. Talletus oli aika hyvään aikaan, mutta eihän se kiinnity, jos limakalvo on huono. Niin, eikö mun pitäisikin tähtäillä lääkäriaika ihan menkkojen alkuun, niin voin heti aloittaa jotkut napit? Menkat alkaisi 2. tai 3.5. Meniskö sitä yksityiselle vai julkiselle...
 
Maaria1980 tuo kalvo juttu on tosi ilkeä:unsure: Meilläpäin siihen ei tohtorilta herunu ku terolutit.
Nyt taitaa olla 5 kierto aluillaan kaavinnan jälkeen.Kuukautiset on edelleen niukat, mutta runsaammat kun yhdetkään aikasemmat ja PITEMMÄT:) Nyt vuotaa jo toista päivää.Aiemminhan se on tyssänny yhteen päivään tuo minun vuoto.Nyt on toivo korkealla:LOL:(y)
Huomenna aloitan Letrotzolikuurin.
 
@Maaria1980 Tsemppiä jännäilyyn ja kiitos kysymästä! Kipuja ei onneksi ole enää ollut, olikos se nyt tiistaina viimeksi, silloin alkoi myös on-off-tuhruttelu joka kyllä jatkuu edelleen...

Mulle ei tule juuri raskausuutisia, olen tosi vähän ihmisten kanssa tekemisissä ja kaikki oman ikäluokan FB-kaverit on jo melkeinpä lisääntymisensä hoitaneet. Yksi vanha koulukaveri jolla on jo neljä lasta ilmoitti kyllä taannoin odottavansa vitosta, se tosin oli silloin kun itsekin vielä kuvittelin olevani raskaana.
 
Moikka taas!

Täällä ois piinailuviikko kohta aluillaan, nyt dpo 5(?) ja kp 17/25(24). 24 päivän kierrolla menkat alkaisi ti 2.5., ja epäilen että tällä kertaa tuon pituinen kierto. Meillä oli yksi aika hyvin osunut talletus, luulisin että ovispäivänä, ja siinäpä sitten olikin kaikki :ROFLMAO: Ei tuo mies enää viikonloppuna ehtinyt, kun oli kiireitä, ja ovishan oli jo mennyt ja munasolu ei ois mitään enää ottanutkaan vastaan siinä vaiheessa.

Aika rauhallisella mielellä olen (vielä). Olin jo dpo2-dpo3 yöllä (kait, en ole varma mikä yö se oli) tuntevinani jotain kipua, vaikka mietinkin, että eihän se nyt vielä voi kiinnittyä. Ovikseen liittyvää kipuakin se saattoi olla. Oli jotenkin epäselvät oviskivut tällä kertaa, saattoivat olla jotain sellaistakin, että on istunut huonossa asennossa. Ja siis, mähän en ennen keskenmenoa ole tuntenut tai ole pannu merkille oviskipuja, eli taidan olla aika huono niitä bongaamaan.

Mutta ei oo kyllä oikein mitään veikkausta kumpaankaan suuntaan. Ehkä tää on jotain itsesuojelua edellisen kierron raskaasta pettymyksestä. Ja ai niin, mä oon niin tyytyväinen, oon pystynyt nukkumaan jo pitempään. Oli pitkään sellaista, että nukun suunnilleen klo 20/21-04/05. Nyt sitten jopa puol seitsemään :)

Sitten mulla olisi muutama kysymys @heikura79 :lle. Ensinnäkin, käytkö yksityisellä vai julkisella? Milloin sait ne ekat lääkkeet, ne terolutit? Eli kuinka mones kierto km:n jälkeen silloin oli? Ottiko ne heti todesta, vai sanoivatko ensin, että ootellaan ja kattellaan, josko ne menkat siitä runsastuisi?
 
Ens viikolla pitäisi menkkojen alkaa... Nyt Kp19/28-31. Nyt on sellainen fiilis että ei taida olla ketään matkassa. :( odottelen josko menkat ois myöhässä ja testaan vasta sitten.

Positiivista on se, että mies varovasti eilen sängyssä kysyi että ootko jo testannu? Tais hänelläkin ottaa koville epäonninen raskaus, vaikka ei hän sitä mulle näyttäny. Mies joka viime keväänä oli vielä vahvasti sitä mieltä että meille ei lapsia tule, odottaa nyt positiivista testiä <3 :):love:
 
Maaria1980 käyn julkisella.Kahdet niukat menkat oli ja sitten soitin.Pääsin ultraan juurikin oviksen aikoihin ja lääkäri totesi kalvon onnettomaksi.Eli kolmanteen kiertoon sain Terolutit.
Minulla ikää jo38 ja sitä painottamalla sain homman etenemään.Sanoin myös että me ei edetä keinohedelmöityksiin.Eli nyt menossa 3pv Letrotzolia ja tässä kierrossa ei terolutia että voidaan progestroni tarkistaa loppukierrosta.
Nyt kp5 aloitan huomenna oviksen tikuttelun kun se viimekierrossakin oli niin aikaisin.
Ps. Yrittihän ne ensin että kattellaan,mutta onneksi olin niin sisukas etten antanu periksi.
 
Heippa! Täällä tänään kp 8/31-34 ja eteenpäin on pakko vaan mennä. Edelleen aikamoista matalalentoa mielialan kanssa, mutta minkäs teet(n)

Toivon tänne sitä suuren suurta plussa-aaltoa ja siihen sitä ois hyvä itsekin sit liittyä(y)
Pitäis saada ajatuksia käännettyä muualle, koska muuten sekoo pää. Koirakuumetta ois myös, meillä on siis ennen ollut kaksi koiraa aina kerrallaan ja nyt viimeiset 2 vuotta vaan yks. Mies ei vaan ihan oo sama mieltä mun kanssa tosta koira-asiasta:whistle::unsure:
 
Heippa! Täällä tänään kp 8/31-34 ja eteenpäin on pakko vaan mennä. Edelleen aikamoista matalalentoa mielialan kanssa, mutta minkäs teet(n)

Toivon tänne sitä suuren suurta plussa-aaltoa ja siihen sitä ois hyvä itsekin sit liittyä(y)
Pitäis saada ajatuksia käännettyä muualle, koska muuten sekoo pää. Koirakuumetta ois myös, meillä on siis ennen ollut kaksi koiraa aina kerrallaan ja nyt viimeiset 2 vuotta vaan yks. Mies ei vaan ihan oo sama mieltä mun kanssa tosta koira-asiasta:whistle::unsure:
Meilläkään ei mies tykänny ajatuksesta ensin mutta lämpeni pikkuhiljaa, samoin ku vauvahaaveissa ;) ja viime keväänä jouduttiin luopumaan toisesta koirasta niin asunto on kaivannu vähän säpinää. Jospa toiveet koiranpennusta sais nyt ajatuksia pois kierron eri vaiheista ja tärppäis nyt nopeammin ku ennen keskenmenoa...
 
Voimia kaikille uuteen kiertoon joutuneille! Kauhulla odotan ite millon ekat menkat tyhjennyksen jälkeen alkaa ja kuinka taas tunteet heittää häränpyllyä. Onneksi tiedän yleensä jo rintojen kipuilusta viikkoa ennen menkkoja että alkaako ne vai ei. Muuta nyt kyllä ei voi olla varma muuttuuko menkkaoireet jotenki. Mulla on tosiaan rinnoissa mastopatiaa eli ne kasvaa joka kuukausi. Se oireilee siis kipuna ennen kuukautisia ja kuukautisten aikana. Plussakierrossa kipu oli vähän erilaista ja toispuoleista.
 

Yhteistyössä