Keskenmenon jälkeen kuumeilevat SYKSY 2015

Toivottavasti onnistumisprosentti nousee, MiNalo. Tervetuloa!
Susa123, laitetaan kesäkuun vauvat tilaukseen, vai mitä? :) Ketkä muut ovat mukana?

Nyt, kun syyssateet alkoivat, tulivat mieleen vuodentakaiset ajatukset ja tunnelmat. Vuosi sitten rupesimme suunnittelemaan toisen lapsen hankkimista ja olin niin innoissani. Sovimme, että tammikuun jälkeen alkaa yritys, jolloin lapsille tulisi ikäeroksi 2,5 vuotta. Aloin laskea kuukautisia tyyliin "enää viidet... enää neljät". Tammikuun lopussa kutkutti jo kivasti, puhumattakaan helmikuusta ja ystävänpäivästä. ;) Olisin halunnut marraskuun lapsen. Joulukuun lapsi oli tulossa hetken aikaa. Sitten helmikuun lapsi. Tällä hetkellä olo on surkea, kun vain mietin, kuinka pitkällä olisin molemmissa raskauksissa. Täytyy vain yrittää kääntää ajatukset taas uuteen mahdolliseen laskettuun aikaan...
 
Mites noi äitiyspäivärahat lasketaan? Edellisvuoden tuloista vai? Siis jos ei ole ollut lapsen kanssa kotona.

Frid,mukana ollaan! Vaikka usko on tällä hetkellä aika horjuva :ninja:
Josko tää tiputtelu vois nyt loppua.Soitan huomenna kunnalliselle ja jos ei apua heru niin vakaasti harkitsen yksityiselle menoa.Rahahan se valitettavasti monesti ratkaisee.
 
  • Tykkää
Reactions: Frid
Heippa naiset!

Olen pitänyt vähän hiljaiseloa. Iskenyt kauhea ahdistus ja pelko että toista lasta ei tulisikaan. Olen pari viikkoa vellonut pelon sekaisissa tunnelmissa. Nyt taas hieman parempi fiilis. Ovis juuri nyt ja tässä 3 tai 4 päivänä putkeen talletukset tehty. Katsellaan nyt mitä tästä tulee.

Kiitos myös uudesta pinosta ja mua ei saa heivata pois :D täällä minä taas. Nyt on kp 18. Viimeksi kierto oli 25pvä, sitä ennen 27, ja vielä sitä ennen 32. :D eli ei mitään käryä koska ja missä ja milloin niiden menkkojen olisi tarkoitus alkaa. Mutta jos niitä ei kuulu niin kp 25 kohdalla testaan ekan kerran! Parasta toivotaan ja plussa tuulia kaikille ♡
 
Toivotaan nyt että se kesäkuun vauva tulis kaikille. Kohdunulkosesta la oliki 2.6, keskenmenneestä marraskuussa. Nyt oltais jo aika pitkällä.. Pregchekillä nega testattu äsken eli menkkoja odotellaan parin päivän sisällä alkavaksi.
 
Ovisplussa vihdoin!! Jee!! Talletuksia tehty pe ja la. Eilenki oli lähellä mut jouduttiin lopettaan kesken ku poika heräs. Tänään ja huomenna saa mies kyllä antautua.

Äitiyspäivärahoista.. jos laskettuaika on vuonna 2016 esim. Just kesäkuussa (mitä täs toivotaan) niin äprahat lasketaan vuoden 2014 verotuksen mukaan. Ne lasketaan aina viimeksi vahvistetun verotuksen mukaan. Näin ainaki ennen.
 
  • Tykkää
Reactions: Frid
Kiitos tervetulotoivotuksista! Mukava olla täällä. :)

Uusi kierto starttasi tänään. Tiesin kyllä et tämä on negakierto. Ei varmaan ois ees ollu kohtu valmis uuteen raskauteen kun edellisellä kierrolla oli se km. Tästä uuteen nousuun nyt sitten vaan!

Tsemppiä kaikille!
 
Mä olen nyt ihan pihalla itseni kanssa, ovis on totaalisen hukassa. Perjantaina oli kp 11 ja silloin tein ekan ovistestin tähän kiertoon, unohdin sen ja parin tunnni jälkeen siinä oli vshva testiviiva. Sen jälkeen ei olekkaan viivat olleet yhtä vahvoja eikä mitään ovisoireita missään vaiheessa kiertoa. Tänään kp 13 ja viime letrokierrossa juuri kp 13 tuli se ovisplussa. Oliskohan se ovisplussa ollut jo silloin kp 9-10. Mulla on yleensä tosi selvät ovislimat ja alakerta kostea, nyt on niin kuivaa et seksi ei onnistunut eilen mitenkään. Perjantaina onnistui ja se onkin nyt sitten ainoa kerta tähän kiertoon. Mahiset plussaan on siis todella olemattomat.
 
AaVee, meillä meni tuon mukaan oikein :) jos nyt tärppäis niin poika olisi tulossa :D

voi että, jospa se tärppäisi nyt meillä kaikilla.. :unsure:
surettaa taas, kahden viikon päästä se on selvillä, ja jotenkin tuntuu jo nyt että ei se raskaus taaskaan ala.. :(

Meillä oli nyt kuukauden ikäin vauva, jos se viimeisin raskaus olisi onnistunut.

Oliko myös niin, että jos äitiyspäivärahaa hakiessa tulot on noussut, niin voi hakea viimeisen kuuden kuukauden tulojen perusteella?

Puhutteko te keskenmenoista ja kohdunulkoisista kavereille?
Mä oon pitäny nää jutut omana tietona.. eka KM:sta ei tiedä kuin mies ja neuvola, KU:sta tietää perhe, jolle oon sanonu ettei tietoa saa levittää muille.
 
Meibijees, mitä sinne kuuluu? Oli niin huolestuttava se edellinen viestisi. Toivottavasti kaikki on hyvin.

Oletko titti77 menossa toukokuisiin vai kesäkuisiin? ;)

AaVee, minulla tuo kiinalainen syntymäkalenteri piti esikoisen kohdalla paikkaansa. Olenkin sitä käynyt tutkimassa moooonta kertaa… Jos tässä kuussa tärppäisi, tulisi kalenterin mukaan tyttö.

Kärhö, meillä ensimmäisestä keskenmenosta tiesivät meidän molempien perheet ja yksi ystäväni, jolle olin ehtinyt kertoa raskaudesta. Toisesta keskenmenosta kerroin vain omalle perheelleni. Toisen keskenmenon jälkeen kerroin sitten niistä molemmista muutamalle läheisimmälle työkaverilleni, mikä oli ihan hyvä ratkaisu.
 
Voi ei.. nyt mä vasta huomasin, et Susa123 oli testannu negan. Ihan peestä. Mutta taas toisaalta.. niin kauan on toivoa ku menkat on poissa.

Mä kerroin keskenmenosta mun miehen veljen vaimolle (ollaan hyviä kavereita) heti km hetkellä. Mun toiselle luotto ystävälle kerroin vasta pari kk myöhemmin.

Ja sit ON: ovisplussa siis vihdoin tänään kp 13/25-?. Tässä kierrossa ollu paikat enemmän kosteat ja turpeat verrattuna esmes viime kiertoon. Syytän appelsiineja. Oon vetäny niitä nyt saikulla karkin himooni. No takas asiaan. Toissa päivänä talletus, eilen keskeytynyt (pliis olispa touhitippoja) ja tänään talletus. Huomenna mies ei oo kotona!! P****le! Toivottavasti nämä talletukset riittäis. Mä niin toivon. Täähän on niin hanurista ku istun päivät yksi kotona nii googlailen koko päivän jotain ovikseen, ajoitukseen, oireisiin yms liittyen. Ja tietty tutkin itteeni all the time. Tulee pitkät pari viikkoa....

**muoks jos nyt kuitenki miehen veljen vaimo, eikä miehen vaimo. Viimeks ku tarkistin niin mä oon se vaimo.
 
Viimeksi muokattu:
AaVee,hihittelen yksin täällä kun kirjoitit että kerroit km:sta sun miehen vaimolle :LOL: Oisko ollu miehen veljen vaimo? :giggle:

Mein lähipiiri tietää keskenmenosta ja aika moni miun työkaveri,väistämättä tuli esille.
Ärsyttää vaan se "joko joko" kysely.Kerron kun kerrottavaa.

Kiinalainen syntymäkalenteri,voi kun ois hauska uskoa,povaisi tyttöä.Ainut vaan et miehen suvussa on tasan 3 tyttöä.Ne tekee vaan poikia :D vihoviimeisellä yrityksellä saattaa tyttö putkahtaa.:rolleyes: Eipä niitä meilläkään ole.

Soittelin tänään gynelle kun km:n jälkeen tiputtelee menkkojen jälkeen ja kierrot mitä on.
Lääkärille menossa ja koska kohta vuosi yritystä takana,niin terkkarin ehdotuksesta mietitään pitääkö tätä lapsettomuutta tutkia enemmänkin jo nyt.Se on selvä,että ilmeisesti ovulaation kanssa on ongelma.
Fiilikset aika pohjalla,vaikka apua saiskin.Miksei vaan voi olla helppoa?(n)
 
Omaa napaa ja valitusta (skipatkaa, jos ette jaksa kuunnella, mutta ihan pakko vähän valittaa):
Töissä on väsyttävää ja illat menee ihan koomassa, vaikka pakko on jaksaa leikkiä ja ulkoilla tuon kaksvuotiaan kanssa.
Kuukautiset loppuivat (voisi sanoa kai, että tänään), joten lähiaikoina vois yrittää jaksaakin puuhata jotain, mutta vähän väsynyttä on meininki kyllä. Miehen työpaikalla ilmoitettiin yt:istä, mutta ei sen työt pitäis kyllä tosiaankaan olla vaarassa, mutta ei tuollaiset uutiset silti ilmapiiriä paranna. Ei siis ole mihinkään oikein intoa nyt, mutta ehkä se siitä taas. Kuukautiset olivat aika runsaat ja kivuliaat ja nekin on vieneet voimia. (Ja niskat on niin jumissa, että ei tunnu veri kiertävän päähän asti.)

Meillä kanssa oli joskus toive, että saatais toinen, ennen kuin eka täyttää kolme, mutta kunnon yritys lopulta aloitettiin niin myöhään, ettei ei se olis enää onnistunut. Ja tämän kesken menneen la oli kyllä aiemmin kuin ekan laskettu aika aikanaan oli, mutta kun eka syntyi etuajassa, niin laskettu aika olikin nyt vasta 3v. synttäreiden jälkeen. Ja nyt ei tosiaan ole enää toivoakaan... Äitiyspäiväraha olis ollut parempi jos oltais ehditty ennen noita synttäreitä, mutta ihan ok rahat tulee silti nytkin kun ne lasketaan sitten sen puolen vuoden tulojen avulla. (Tulothan pitää olla noussu kai 20% että ne lasketaan tuolla puolella vuodella, mutta nyt ainakin on tulot noussut selvästi kun edellisessä vahvistetussa verotuksessa olin kotona lapsen kanssa.)

Raskaudesta ehdittiin kertoa muutamille lähimmille ennen keskenmenoa ja sitten toki samoille piti kertoa keskenmenosta ja muutamille piti käytännön syistä kertoa sitten siitä keskenmenosta kun piti tehdä erilaisia hoitojärjestelyjä ja muitakin sovittuja juttuja piti muuttaa kun piti mun mennäkin yhtäkkiä lääkäriin jne.
 
kp 27/26, ei menkkoja.. Mutta minusta ovulaatio oli nyt päivän myöhemmin ku edellisessä kierrossa, joten odotan menkkoja alkavaksi huomenna.. Eilen testasin negan ja 1 testi ois vielä kaapissa. Kovasti se sielä polttelee, vaikka tiiän että negahan se on.. Miehen kans sovittiin, että perjantaina vasta testataan, jos ei menkkoja näy..
 
Josko minäkin tänne ilmottautuisin.. Ikää 37 ja lapsia löytyy -08 ja -13 syntyneet.
Plussasin tosiaan pari kiertoa kierukan oton jälkeen heinäkuussa ja huhtivauvaa täällä odoteltiin. Itsellä oli koko ajan hirveän epäileväinen olo raskaudesta, vähäiset oireet ja pientä vuotelua kokoa ajan. Kävin varhaisraskauden ultrassa 6+2 ja siellä ei vielä näkynyt alkiota. Eli kehitys laahasi tuolloin jo jäljessä ja arvasin että kaikki ei ole niinkuin pitää. Ensimmäisellä neuvolakäynnillä sitten ultrattiin ja löytyi alkio mutta ei löytynyt sykettä. Siitä vielä viikko veritestien odottelua, vaikka tuomia oli minusta selvä:unsure:. Eilen sain tulokset jotka eivät yllättäneet, raskaushormoonin määrä laskusuuntainen :(. Eli tuli keskenmeno noin. rv 8 mutta kehitys oli loppunut siellä rv 6 tienoilla. Voisin sanoa että tiedän milloin tuo tapahtui, sillä vaikka oireet oli vähäiset, tuntuu että henkisesti yhtäkkiä "palauduin" omaksi itsekseni, eli ehkä raskaus vaikutti kuitenkin tuohon henkiseen puoleen, ja sitten yksi oire mikä loppui, oli järkyttävä väsymys.
Samaan aikaan kun sain tulokset alkoi myös kivut ja vuoto. täällä nappaillaan nyt särkylääkkeitä ja toivotaan että tämä olisi jo ohitse:oops:.
Ensi viikolla on kontrolli ja katsotaan onko kaikki raskausmateriaali tullut siihen mennessä ulos (toivon sitä tosiaan) saanut otenkin lukea kauhujuttua noista lääkkeellisistä tyhjennyksistä.

Eli varsinaiseen yrittämisenaloittamiseen menee vielä jonkin aikaa, halusin päästä vaan jo jonnekin tätä purkamaan, kun ei muuallakaan vielä ole viitsinyt huudella:(.

Meaminnis 37v , lapset -08, -13. km 9/15 rv8.
 
Pahoittelut MeaMinnis :(

Ja tervetuloa MiNaLo. Ollaan oltukin samoissa ketjuissa aiemmin, mutta olen ollut eri nikillä. Uusi alku ja uudet yritykset ;)
Ja tervetuloa myös MeaMinnis.

Haluamme vauvan mutta välillä aina hiipii mieleen ajatus "olisiko sittenkin näin kiva". Meillä on kolme lasta, vanhin täysi-ikäinen, keskimmäinen vuoden päästä täysi-ikäinen ja iltatähti 2 vuotta. Nyt on niin "helppoa". Mies haluaa todella paljon vielä lapsen, minä ehkä olen alkanut empimään. Ehkä syynä on pelot. Kun/jos plussa pärähtää niin elän pelossa koko raskauden. Pelkään kokoajan että jotain sattuu. Ehkä siinä 30+ viikoilla uskallan hiukan relata. Apua.
Ja nyt vielä lähipiirissä parit ikävät asiat, toisella ystävällä raskaus meni kesken 17 viikolla ja toinen on 27 viikolla ja vauva ollut tulossa jo viikosta 20.. Pitäis vain keskittyä positiivisiin ajatuksiin.

Tsemppiä uuteen kiertoon joutuneille ja plussalaisille onnea :love:
 
  • Tykkää
Reactions: MiNalo
Kiitosta edelleen tervetulotoivotuksista! :)

susa
toivotaan et sieltä vielä kumminki tulis se plussa eikä vuotoa! (y)

Bettinah nyt kipin kapin sopimaan ne riidat! Tiiäthän mikä sopimisessa on parasta? ;):whistle:

MeaMinnis pahoittelut keskenmenosta. :( Mutta kiva kun tulit tänne, tervetuloa! Meillä onkin hyvin samanikäiset lapset, mulla -08 ja -14 syntyneet.

titti77 hmmm, nyt mua alkoi kiinnostaan mikä sun aikaisempi nikki on ollu..:sneaky: Minäkin mietin usein et onkohan tämä sittenkään hyvä idea. Kaksi sektiota raskausmyrkytyksineen takana, joten hulluhan mä oon ku haluun vielä kolmannen kerran kokea samat tuskat. Lääkäri siis sanoi viime kerralla, että 3. raskausmyrkytys on lähes varma kun kahdessa edellisessäkin on ollu. Pelot on siitä jännä juttu, että vaikka kuinka pelkää, mutta haluaa jotain tosi paljon..peloilla ei olekaan niin väliä. Ainakin itsellä se kolmannen lapsen kaipuu on suurempi voima kuin mun pelot. Ikään kuin en pysty ajattelemaan järjellä vaan tunteella tätä asiaa..

Täällä nyt meneillään kp3. Oli ekat 2 päivää todella runsasta vuotoa ja seassa paljon hyytymiä. Edellisen kierron km:n jäänteitä vielä siis..Jospa sitten tässä kierrossa olis ees teoreettiset mahdollisuudet uuden raskauden alkamiselle. Huoh. :(
 
Mä en oikein tiedä, että missä mennään. Tunsin ovis tuntemuksia siis jo aiemmin ja epäilin et se the päivä oli nyt. Mut nyt tuntuu että se oli silloin aiemmin jo koska se tuntemus vatsassa oli kuitenkin nyt erilainen ja mun rinnat! Ihan super herkät! Siis kosketusherkät, rintsikatkin sattuu. Ja koska kaikkia kiinnostaa mun nännit niin kerron niistäkin :D ne on siis tosi kipeät ja pahinta! Mulla ihan normaalit rintsikat joista ei näy läpi. No tänään huomasin että nännit ne sieltä paistaa rintsikoiden, topin ja paidan läpi :'D no olin kyllä kotona koko päivän kun kuumettakin on, mut huomasin kun ohitin peilin. Voi että :D mistä mun rinnat mahtaa olla nyt innostuneet.

Nyt on kp 20/25 -32 "kiva" kun ei yhtään tiedä, milloin pitäisi menkat tulla jos on tullakseen.
 
  • Tykkää
Reactions: susa123
Susa123 itkujen itku uuteen kiertoon joutumisesta.

Tsempit kaikille piinailijoille!
Tervetuloa uudet!

ON: tänne ei mitään uutta. Nyt meneillään dpo 2. Ei mitään oireita mut eipä niitä nyt vielä pitäiskään olla. Eihän se mahdollinen alkio olis edes kiinnittyny vielä. Kamalaa vaan odotella.. varsinki ku on tätä aikaa vähän turhan paljo sairastaessa.
 
Se piti vielä sanomani, et mulla on aina raskaana ollessa rinnat reagoinu vahvasti. Ne turpoaa ja verisuonet paistaa ihan hulluna. Mut ku en vaan muista milloin noi rintojen muutokset on tullu. No kattoo ny.. jos vaikka dpo 8 eteenpäin alkais tulla jotain. Millä päivillä teillä muilla on alkanu oireet?
 
Omanapailua. Viime pe oli kp 10 ja silloin tuli ovistestiin lähestulkoon plussa, en aiemmin tähän kiertoon testannut. Sen jälkeen on ollut haaleampaa ja nyt tuli plussa kp 16. Mä en enää tajua mitä mun kroppa tekee, letroja söin alkukierrosta joten ovis pitäisi tulla ja mennä. Ens kiertoon letroja sitten tuplamäärä ilmeisesti...
 

Yhteistyössä