Keskenmenon jälkeen kuumeilevat SYKSY 2015

Pahoittelut kärhö ja AaVee uudesta kierrosta :(

Susa123,ymmärrän tunteen.Meilläkin ois ollu marraskuussa laskettu.Ei se aina mee niin ku suunnittelee :(
Tsemppiä nyt miehen kaatoon! :giggle:

On:tänään oli se odotettu lääkäri.Ja meni niin kuin olin arvellut.Ovulaatiota ei tapahdu,munasarjoissa lukuisia pikkufolleja ultrassa.Lähete eteenpäin ja odotellaan kutsua lapsettomuushoitoihin.Tää odotusvaihe syödään Primoluteja,jotta saadaan kierto inhimilliseen kuosiin.
Mieli maassa,vaikka apua saatiinkin.Mut miksei tää tie voi vaan olla helppo?! (n)
 
Lennis oliko teillä mitään puhetta siitä, millaisilla hoidoilla lähdetään eteenpäin?

Ja mitä tulee tuohon lannistneeseen mielialaan.. täällä on vahva tunne, et tää mun mystinen yllätysraskaus oli se ainoa joka luomuna tulee ja uudestaan ei tulla luomuna onnistumaan. Onneks meillä on neljä alkioa pakkasessa Oulussa.
 
Pahoittelut myös minulta kaikille teille joille ei toivottua kesäkuun vauvaa tulekaan.

Minä nyt oon kahdessa kierroosa tikuttanu oviksen, ihan selkeesti kaks vahvaa viivaa ollu tasan kaks viikkoa ennen menkkojen alkua. Nyt en enää niitä osta kun ei kerran mitään kumminkaan tapahdu. Kierto on nyt muuttunut ku:n jälkeen takaisin normaaliksi 28 päiväksi. Enteileekö se jotain, en tiedä.

Miksi jokainen nyt kyselee milloin tulee toinen vauva?

Mies ottaa asian paljon iisimmin. Sanoi että meillä on onneksi jo yksi lapsi, että jos toist ei tule niin ei hätää. Mä vaan en saa mielestä varastossa turhaan lojuvia kaukaloita ja sittereitä... haluan ne uudelleen käyttöön. Ärsyttää Mur.

Ja samalla tässä seuraan masentuneen näköistä naapurin rouvaa jolle lapsia vaan tasaseen tahtiin tulee lisää, vaikka niitä on jo yhdeksän.
Melko reilua.

Lennis, mitä kautta sä hakeuduit lääkäriin? Julkisella vai yksityisellä?
 
Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille, ja peukkuja seuraavaan kiertoon. Tuo maha pystyssä helteillä/loppukesästä kulkeminen onkin oma kauhistukseni... Olisin niin halunnut kevätvauvan.

Mulla alkoi myös menkat tänään, mutta oikeastaan fiilis on ihan positiivinen, ettei heti keskenmenon jälkeen tärpännyt. Saa vähän "huilia" välissä. Kiertokin oli heti kaavinnan jälkeen täysin normaali 29 :) Luteaalivaihe tosin jäi normaalia lyhyemmäksi, mutta jos nyt heti kahden keskenmenon jälkeen on vähän muutosta niin ei liene mikään katastrofi joka enteilisi sitä, etten enää tulee raskaaksi... Toivon.

Tässä kierrossa sitten taas "oikeaa" yritystä - ja jos ei onnistu niin sitten ehkä jo saatan pettyä vähän enemmän menkoista...
 
AaVee ja Kärhö,hakeuduin ihan julkiselle,perhesuunnittelun puolelle näiden tiputtelujen takia.
Ja julkisella jatketaan,eli hoidot toteutuu naistentaudeilla.
Oli puhetta clomifeneista,spermatestauksista ja perus fertiliteetti-verikokeista.
Toivottavasti pääsee muutaman kuukauden sisään,ei tartteis oottaa sitä puolen vuoden hoitotakuuta.
 
Tervehdys. Hyppään tuolta lapsettomuuspuolelta (ja 30kymppisistä ensikertalaisista) muutaman kysymyksen kanssa tänne.

Taustaa lyhyesti: Reilun kolmen vuoden yrittämisen jälkeen sain ekan plussan 1.IVF:n 2. PASsista. Plussa ei valitettavasti kauaa kestänyt ja todettiin varhainen km. En yhtään tiedä, että miten tuo km-ajankohta määritellään... Ensimmäisestä vuodosta, reilummasta vuodosta vai vasta siitä, kun hcg selkeästi lähti laskuun? Eli en oikein tiedä miten virallisesti määritellään, että millä viikoilla km tapahtui. Eihän sillä siis väliä onko se 5+5 vai 6+2, mutta mistä päivästä voisin alkaa laskea että milloin menkkoja vois odotella...

Mites teillä on tullut ekat menkat km:n jälkeen? Aika suuria vaihteluita näyttää olevan, kun olen keskustelupalstoja olen lueskellut.. Meillähän tosiaan yritys jatkuu heti kun mahdollista, onneksi pakkasessa on vielä alkioita.
 
Theran suuret pahoittelut km:sta! :( Millä viikoilla olit?
Laitatko tietosi uudestaan jos haluat listalle taas. (Niin ja pitäisi varmaan sut poistaa plussanneista? Vai jätetäänkö sut sinnekin listalle merkiksi, että plussasit jo välissä...?)
Ja pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille myös!

Omaan napaan ei mitään uutta. (Flunssaa vaan.) Meillä ei tässä kierrossa oikeastaan ole yritystä, ensi kierrosta olisi tarkoitus vasta aloittaa.

Vilijonkka pahoittelut, että jouduit tänne. Minulla lähti kierto käyntiin ihan kuin keskenmenon eka päivä olisi ollut normaalien kuukautisten eka päivä. (Aivan täydellisen täsmälliset eivät mulla normaalistikaan kuukautiset ole.) Jos haluat tuonne listalle, niin laita tietoja (mielellään tummennetusti) niin lisään sut sinne.
 
Viimeksi muokattu:
Vilijonkka,mie taidan kuulua just siihen poikkeusryhmään,joilla kaikki meni miten sattuu.Menkat alkoi 7 viikkoa km:n jälkeen.Eli kun ensimmäiset tyhjennyslääkkeet otin.
Sinuna nyt laskisin siitä ensimmäisestä vuotopäivästä,kun ei voi tietää oliko vielä sykettä vuodon aikaan.
Pahoittelut keskenmenosta,varmaan vielä kurjempi fiilis,kun on hoitoja takana. :(
 
Tervetuloa uudet kirjoittelijat. Pahoitteluni teille kun tänne jouduitte.

Mun ei sit tarvinutkaan ottaa miehelle puheeksi sitä PASia.. mies nimittäin itse ehdotti, et mentäis PASin kautta yrittämään raskautta. Tämä kierto nyt menee tässä omalla painollaan ja seuraavaan kiertoon soitan sit OYSiin.

Vilijonkka_ missä teille tehdään hoidot?
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos vastauksista. Eipä taida olla järkeä laskeskella menkkojen alkua, vaan odotella rauhassa eettä kroppa palautuu.

Lennis hoitoalkuisissa raskauksissa km-riski huomattavasti suurempi, että sinällään oli tiedossa riskit. Mutta silti tuntui niin väärältä, kun monen vuoden jälkeen sai ekan plussan ja näin kävi.

Nuska 83 pysyn mieluummin taustalla ja seurailijana, kun aktiivisemmin tulee tuonne hoitopuolelle kirjoitettua. Kiitos kuitenkin.

Aavee Tyksissä ollaan hoidoissa. Meillä tosiaan vielä 4 alkiota pakkasessa eli jonkun verran toiveita päästä ainakin kahteen siirtoon.
 
Vilijonkka_ no meillähän on sit sama pakkasmäärä. Teilläkö on pakastettu kaks aina kimpassa? Meillä on 2 jotka pakastettu yksittäin (molemmat top) ja yks top ja sen kaverina pikkusen huonompi kaveri pakastettiin kimppaan. Me ollaan tosiaan oltu OYSissa hoidoissa. Keväällä tuli ihan täys ylläri luomu raskaus ja sen jälkeen ei oo sit natsannu vaikka ollaan oltu ilman ehkäisyä ja minä ajoittanu yhdyntöjä kesäkuusta asti (vai oliko se toukokuu..). Mies kun TJOTtaili (minä en :LOL: ). Mies yllätti mut täysin eilen ehdottamalla, et haettais alkio Oulusta kyytiin ja käytettäis se kortti myös. Tultiin siihen tulokseen, et tämä kierto mennään rennolla meiningillä ja sit seuraavassa kierrossa otetaan OYSiin yhteyttä. Osaatko vinkata hyvää keskusteluryhmää lapsettomuus puolelta? Ois kiva jutella myös hoidoissa olevien kanssa ja saada vertaistukea myös siihen puoleen.
 
Ei ole tainnut plussia tähän ryhmään nyt sadella..

Tänne ei kuulu mitään ihmeellistä. tosin alavatsassa oli eilen sellaisia nippailuja ja tuntemuksia että kolkuttelisiko jo ovis ovellao_O..? Ei siis nyt mitäänhajua kierrosta keskenmenon jälkeen, enkä edes tiedä olisiko tuo mahdollista. Hgc-arvot kun vielä ihan koholla :confused:.
Mulla kyllä ovulaatio ei pääse huomaamatta ohi, alavatsa on muutaman päivän niin arka ja kaikenmaailman nippaiksia ja juilimisia yleensä tuntuu.

Ai kamala kun tulee nyt katseltua vauvoja ja lastenvaunuja kaiholla ja samalla peläten että mitäs jos ei enää onnistu:oops:. Samalla illat kahden muksun kanssa on yhtä hulinaa ja sitten välillä miettii ai tähän vielä kolmas:LOL:. On tuo vauvakuume ihmeellinen asia. Toisaalta meillä kuitenkin esikoinen on jo pieni koululainen ja toinen parivuotias nyt, että ei nyt kaikki ihan pieniä sitten olisi:whistle:.
 
Aavee Meillä siis 4 alkiota kahdessa eri oljessa. Kaksi siirtoa takana ja molemmilla kerroilla toinen ei ole jatkanut jakaantumista normaalisti eli sillä ajattelin, että kaksi siirtoa vois onnistua. Itse olen keskustellut tuolla IVF hoidossa oleville/sinne joutuville -ketjussa. Se on ihan aktiivinen ketju, paitsi nyt muutama aktiivinen kyllä plussasi. Toivottavasti ketju ei kuitenkaan hiljene... itse ainakin siellä pyörin :)
 
Viime yönä näin todella todentuntuisen unen synnyttämisestä :sleep: Outoa oli vaan se että olin siellä yksin, siis oli kätilöitä mutta ei miestä, hmmm mitähän sekin tarkoittaa.. Vauvaan asti ei siinä päästy mutta supistukset tuntui rapsakoilta kyllä unimaailmassakin :D

Pahoitteluni uusista kierroista, syyskuu ei nyt tainnutkaan olla plussakuu tässä pinossa.

Syökö kukaan muu täällä gelee royalia? Olen napsinut niitä nyt 1,5 viikkoa enkä kyllä huomaa mitään eroa entiseen. Niidenhän on sanottu vaikuttavan positiivisesti öööh kaikkeen mahdolliseen. Ehkä olen antanut mainosten johdatella liikaa. Toivottavasti olisi apua raskautumiseen, edes plasebona :rolleyes:
 
Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille.. sitä näyttää nyt olevan liikkeellä.. :unsure:

bosch mä en ees tiiä mitä noi gelee royalit on. :LOL: Kauanko niitä pitää syödä, et niistä on jotain apua? Pitääpä googletella.
 
Gelee royalit on kuningatarhyytelöä kapseloituna, googlettamalla löytyy varmasti paljonkin tietoa. Pitäisi edesauttaa hedelmällisyyttä lyhykäisyydessään :) Meillä nyt koemielessä syödään sitä sekä minä että mies.

Ja sitten! Ne testit tuli tänään postissa ja tietysti piti heti päästä kokeilemaan. Uitin luonnollisesti sekä ovis- että raskaustestin. R-testi vielä haamuilee mutta ovistestissä oli melkein tasavahvat viivat???? Voiko johtua vielä koholla olevasta hcg:stä vai voisiko oikeasti olla ovulaatio jo nyt vaikka siis tosiaan hcg:tä näyttää vielä löytyvän? Nyt tyhjennyksestä laskettuna kp14. Arvostaisin tosi paljon jos joku osaisi tähän vastata!
 
Olen ollut vähän poissa täältä niin en ole vastannut, eli Lennis meillä nyt päällä vuosi yritystä takana :( en uskalla käydä lääkärissä. Pelkään tuomiota sieltä.

Pahoittelut uusista kierroista :( ♡ kun vaan tulisi lisää plussia tänne ja paljon! ♡

Täällä tänään kp 7. Kierto varmaan nyt sen 30 pvää. Ei mitään tietoa kun vaihtelee niin paljon.

Paljon tsemppiä kaikille ja paljon plussia ♡♡
 
Ymmärtääkseni hcgn pitäisi olla laskenut (ainakin alle 20?) jotta ovulaatio tapahtuisi. Joten jos (ei superherkkä) raskaustesti vielä haamuilee, ovisplussa johtunee siitä.

Eli tuskin ovuloit ennen kuin raskaustesti on nega, eikä ovistikkujakaan kannata turhaan tuhlata ennen kuin raskaustesti näyttää negaa :)
 
Mulla on ihan älytön ahdistus. Menkat piti alkaa keskiviikkona, ei näy ei kuulu vieläkään. Testit näyttäneet negaa, tänään sitte tällainen http://aijaa.com/oEvZoy

Sikälimikäli tämä tästä vahvistuu niin 99 prosentin todennäköisyydellä toinen km tulossa. Mulla on ollut yksi onnistunut raskaus ja siitä näkyi selkeä plussa jo 3 päivää ennen menkkojen alkua. Viime raskaus joka oli kkm ja tuulimuna, ei näkynyt menkkoja edeltävänä päivänä. Eli johtopäätös, onnistunut raskaus näkyy ennen menkkoja jo, sellainen joka ei tule onnistumaan näkyy myöhään. näin mun kohdalla näillä nykyisillä faktoilla.
 
bosch Samaa sanoisin kuin Kevättähti eli hcg ei ole vielä laskenut, jolloin ovista ei tapahdu.. Ovistesti reagoi myös raskauteen eli sen vuoksi siinä vahvat viivat. Monihan testaa raskautta myös ovistesteillä, vaikka ei tietenkään ole yhtä luotettava kuin r-testi.

Mites pitkään teillä on r-testit olleet plussaa? Mä jotenkin jo ajattelin 'selvinneeni' tästä, mutta tänään(kin) testi näytti vielä ihan selvää plussaa. Ei mitään kirkuvan punaista, mutta ei mikään haamuviivakaan. Itselläni 3-4 vkoa keskenmenosta. 3 viikkoa sitten hcg oli jotain 4000. Miten hitaasti se oikein laskee? Pitäisköhän yrittää saada vielä kontrolliverikoe... Vitsit kun on vaikeaa arvailla, että mikä on ns. normaalia ja mistä pitäisi huolestua.
 
Leonella: :( Jospa ne menkat sieltä alkaisivat ja olisi vain ihan lyhyt kemiallinen, niin säästyisit pitemmältä huolelta? Ja vahva plussa sitten seuraavasta kierrosta (y)

Ja anteeksi jos jonkun mielestä olen negatiivinen, kun näin sanon... Itsellä vain aivan sama kokemus, toisesta plussasta sanoinkin heti alkuun miehelle, että tokkopa tästä mitään tulee. Digi kp 28 sanoi 1-2 viikkoa eikä viikot nousseet normaalisti, vaikka hedelmöitys oli tapahtunut varsin aikaisin (seksiä oli vikan kerran kp 11-12 työreissun takia). Joten omasta mielestäni se huoli tuollaisen plussan jälkeen vaan on pahempaa, kuin lyhytaikaisempi pettymys ...

Tietysti eniten toivoisin Leonella plussasi tuosta vahvistuvan ja kaiken sujuvan :) Mutta en tiedä onko se myös sun mielestä vähän liikaa keijuihin ja yksisarvisiin uskomista, kun karu totuus lienee ettei ole hirveän hyvä merkki, ettei hcg kunnolla nouse? :unsure: Jaksamisia!
 
Vilijonkka,miulla meni reilu neljä viikkoa keskenmenosta,ennen kuin testi näytti puhdasta negaa.Hitaastihan se laskee,joten ihan normaalia.Ja jos ajattelee,kuinka herkästi pienikin määrä hcg:tä näkyy kun plussaa normaalisti.

Leonella,valitettavasti siun faktaa tukemaan on se,että täälläkään ei näkynyt tm ennen menkkoja,sittenhän ne valemenkat tulikin,joten ymmärsin tehdä testin uudelleen vasta paljon myöhemmin.
Toivotaan nyt kuitenkin,että siellä ois tulossa terve alkio ja raskaus jatkuisi normaalisti :barefoot:
Milloin teit edellisen testin ennen tuota?

Täällä vaan odotellaan.Ylihuomenna aloitan primolutit tukemaan normaalia kiertoa.Monetkohan menkat ehtii käydä,ennen kuin pääsee selvittelyihin.(n)
 
Kiitos vastauksistanne! Niinhän se taitaa olla että ovistesti reagoi hcg:hen. Talletteluharjoitukset on kuitenkin aloitettu taas ;)

Minun tuulimuna taisi kyllä näkyä testeissä jo ennen menkkoja, kierto oli kylläkin vähän sekava eli en ole siitä ihan varma. Digitestejäkin tein muutaman ja silloin 3+ -tuloksen jälkeen huokaisin helpotuksesta kun kaiken piti olla hyvin.. Toisin kävi.

Ensi viikolla teen kyllä taas pari r-testiä, torstaina tosiaan oli selkeähkö haamulainen vielä. Voi jummi miten jo odotankaan uutta ovista ja ja ja ja uutta plussaa ja kaikkea ihanaa!! Harmi kun tämä meidän elämä on nykyään niin epäsäännöllistä eri työaikojen ja epämääräisesti nukkuvan esikoisen johdosta, että talletteluhommat meinaa vähän siitä kärsiä. Pakko yrittää edes joka kolmas päivä päästä hommiin.
 
Menkat alkoi tänään iltapäivällä joten olisko ollut ehkä kiinnitymisyritys. Tai sit halpistesti näyttää mitä näyttää. Ovistesti näytti tänään plussaa. Tämä oli nyt 5 päivä peräkkäin kun testin tein.

Kohti uutta kiertoa :)
 

Yhteistyössä