Keskenmenon jälkeen kuumeilevat syksy 2018

No niin koitetaan uudestaan tabletilla.. kone huollossa, niin tarvii yrittää näillä..

@Pihlaja36 mä uskon, että selkeät raskaus oireet alkaisi vasta plussan tietämillä, ei heti kiinnittymisestä.. Toki ihmiset on erilaisia. Ja mä oon moneen asiaan vähän skeptinen :rolleyes: toisen lapsen kohdalla halusin kovasti uskoa, että tunsin kiinnittymisen. Ja no tulin siitä kierrosta raskaaksi, joten jonkun aikaa uskoinkin siihen. Nykyään oon taas jo vähän sitä mieltä, että voiko sitä nyt kuitenkaan tuntea :whistle:

@Nonsk mä nään tosi harvoin unia ja jos nään ne on tosi hassuja. Siis tyyliin punaisia elefantteja yms.. :ROFLMAO: :ROFLMAO:
Mutta aika kammottavaa nähdä unia kuolleista / kuolemasta :ninja:

Mulla nyt kp20 kaikenlaisia jomotuksia, nippailuja on ollut tänään ja eilen. Valkoista tahnamaista vv valuu koko ajan housuun.. pitäis varmaan alkaa kirjaan näitä hetken aikaa ylös johonkin. Kun aina näitä on, millon mitäkin. Mutta en tarkkaan tiedä osuuko ne aina samaan vaiheeseen kiertoa (n)

Tyytyväinen olen siihen, ettei tässä kierrossa enää oo tullu välivuotoa. Niinkun edellisessä vielä tuli. Eli senkin osalta alkaa kierto olleen jo kunnossa (y)
Ensi viikon keskiviikkona pitäisi alkaa menkat, jos vaan sekin siihen 28pv nyt tasaantua. Tai toki aina parempi mikäli, pysyisivät poissa seuraavat 9kk :barefoot:
 
@Nonsk Mä oon nähnyt siis tosi paljon kuolemaan liittyviä unia! Aika hurjia ja ikäviä olleet :(
Meillä on nyt tuttavapiirissä ollut useampi kuolemantapaus ja yksi sukulainen sairastui äkillisesti ja on nyt saattohoidossa..
Jotenkin liitän nää mun unet näihin tapauksiin, en oo edes ajatellut että ne voi liittyä myös keskenmenoon.. :unsure:
 
Hei! Voisin liittyä mukaan teidän kuumeilijoiden joukkoon ☺ 8/2018 koettu kkm rv 10. Yksi lapsi jo löytyy ja toista siis yritetään. Yksi keskenmeno ollut myös ennen esikoista. Kierrosta ja oviksesta ei ole mitään haisua.. Kolme kertaa olen 1. yk raskautunut, ja näissä suurinpiirtein kierron pituus ollut 6vk.

Nyt keskenmenosta aikaa 4,5vk ja tissien kihelmöintiä ja erikoisia tuntemuksia ollut vatsassa jo jonkin aikaa. Tänä aamuna tein jo raskaustestintinkin, mutta negaa näytti. On niin turhauttavaa kun ei oo mitään tietoa millon menkat vois alkaa.. ja kaikki ajatukset pyörii vain raskautumisen ympärillä.

Ihanaa päästä jakamaan ajatuksia muiden kanssa, toivottavasti kaikki pian plussaillaan!
 
  • Tykkää
Reactions: M4rianne77
Hei onko kukaan teistä tuntenut munasolun kiinnittymisen? Tai uskotteko edes, että sellaista voi tuntea?
Mulla nyt oviksesta 6 päivää ja oikealla puolella alavatsalla nippaillut nyt about tunnin verran sillointällöin.. Välillä aika kovaakin. Tuntuu ihan siltä kuin joku nipistelis pinsettien kanssa..

Kuopuksen kohdalla tunsin viikko oviksen jälkeen, kun nippaili aamusta iltaan (ei tosin näin lujaa). Viikko siitä plussasin.

Kyllähän sitä tietty nyt enemmän pakostikin kiinnittää huomioo kaikkeen mitä kehossa tapahtuu :D
 
@Hannaah tervetuloa ja pahoittelut kokemuksestasi. Täällä on kiva jakaa tuntemuksia vaikka ikävä aihe onkin..
@Shalley mun kaveri on nyt reilusti yli puolvälin ja hän oli kokenut selvästi munasolun kiinnittymisen. Sitten kun la selvisi ja siitä laskiskeli hedelmölittymistä ja kiinnittymistä niin oli juurikin n. 6 päivää hedelm. kun oli kokenut kovaa kipua eli hyvin on mahdollista:sneaky:

Oireista : mä en kyllä tuntenut oikein mitään tai sitten olin vaan niin kiireinen tajutakseni. Mutta jos vielä raskaudun niin nännien arkuus on kyllä sitten selvä merkki!!!

Tänään olisi ollut rv 12 ja huomenna ultra... toisaalta olen ”iloinen” että km huomattiin aikasemmin, olisi ollut murskaavaa mennä tuonne ja siellä sitten kuulla uutiset. Lauantaina olisi ollut sukujuhlat, jossa olisi ollut niin täydellinen hetki kertoa tästä kun olisi ollut 4 sukupolvea paikalla ja hän olisi ollut 5.:cry: Ei pystytä nyt menemään juhliin kun totesin että tekee liian tiukkaa istua siellä ja miettiä, mitä meillä piti olla kerrottavaa. En muutenkaan ole jaksanut pitää sukulaisiin yhteyttä tämän myötä.

Onko muilla ollut km jälkeen sellainen olo että hormoonitoiminta on ”kuollut?” Mulla tuntuu että tässä kropassa ei tapahdu sitten yhtään mitään, ei mitään tuntemuksia mihinkään. Mulla on rinnat aina eläneet kierron mukana omaa elämää mutta nyt ei mitään tuntemuksia, ihan kun ei ois rintoja ollenkaan:eek: flo tietty ennustaa ovista huomiselle kun laitoin tyhjennyspäivän kp 1 mutta äsken tein huvikseen testin niin eipä se mitään näyttänyt tietenkään. Ajattelin, että pe koklaan uudestaan raskaustestin kera.
 
@Shalley kirjoitinkin eilen tuossa yllä, että oletin tuntevani toisen lapsemme kiinnittymisen. Siis oli ultrassa todettu hyvännäköinen munis ja pistin irrotus piikin ja ovis tuntemuksia oli sinä iltana /seuraavaan aamuun. Siitä 7pv päästä töissä tuntu hetken just siltä, että joku olis nipistellyt sisältä päin :D ja siitä viikon päästä tein myös positiivisen testin. Ja nythän mulla oli kans eilen ja edellispäivänä samanlaisia tuntemuksia, niinkuin joku olisi nipistellyt :barefoot:
ja eilen oli dpo7 mikäli oviksen oikein tulkitsin.
Mutta tosiaan myöhemmin olen miettinyt, että voikohan sen muka oikeasti tuntea, vai onko vaan sattumaa?
No katsotaan viikon päästä mitä meidän nipistelyt tarkoitti :barefoot::ROFLMAO:

Onpa meitä kyllä monta piinailijaa, olisi kyllä mukavaa kun tuonne odotuspuolelle päästäisiin yhdessä :rolleyes:

Tervetuloa @Hannaah ikävä kuulla kkm. Toivottavasti pian tulisi joko plussa tai menkat alkaisi, jotta pääsisitte kunnolla yrittämään (y)

Tänään jouduin tilanteeseen, jossa jouduin kertomaan koko perhe kahvilan väelle jotain tilanteestani , kun siskoni kaveri jonka näin kesällä siskoni syntymäpäivillä (silloin olin rv16) tuli sinne. Hän jutteli erään raskaana olevan äidin kanssa ja yhtäkkiä kuulin, että niin eikös (nimeni) teillekin nyt tässä loppuvuodesta ole tulossa vauva :eek: johon moni äiti heti, että mitä mitä, ei me olla huomattu ollenkaan, onnea.. johon sitten yritin jotakin saada vastattua, että ei meille nyt enää olekaan tulossa.. :cry:
Kyllä siellä oli hiljaista hetken aikaa, yritin siinä sitten keventää tunnelmaa jotenkin :whistle:
 
@Hannaah Tervetuloa! Ikävä kuulla keskenmenosta, toivotaan sinnekin plussatuulia :)

@kosmo Ootpa joutunut ikävään tilanteeseen :( Noi on niin kurjia juttuja, sekä kertojalle että kuulijalle..
Mua myös harmittaa, kun kerrottiin raskaudesta vähän turhan monelle ystävälle.. Sitten piti käydä kaikki uudelleen läpi kertomalla, ettei sitä vauvaa vielä tuukaan..
Oon myös miettinyt, että mitähän muutamat ihmiset instassa kuvittelee musta, kun join vkloppuna yhden kaljan ja ne luulee et oon raskaana..:ROFLMAO: Nää muutamat tuttuja siis kuopuksen facen vauvaryhmästä..

Piti tuohon mun aiempaan juttuun vielä lisätä, että sitten varhaisultrassa alkio löytyi juuri sieltä puolelta missä olin niitä oletettuja kiinnityskipuja tuntenut :rolleyes:

Muttajoo, kiva etten oo yksin tuntojeni kanssa, että täällä on muitakin :love:
 
Tervetuloa jutteluihin @Hannaah ! Toivotaan, että pian kierto selkiintyy pian ja pikaista plussaa myös!

@Shalley mä en oo itse tuntenut kiinnittymistä, mutta en ehkä niin tarkkaan ole seurannutkaan!

:( @kosmo onpa sulla ollut ikävä tilanne!

Me oltiin suht monelle melko läheiselle kerrottu raskaudesta, mutta kaikki oli niin läheisiä, että oli mukava saada tukea ja päästä juttelemaan tm jälkeen. Itsellä se jutteleminen oli selkeästi alussa yks parhaista tavoista surra.
 
Tervetuloa @Hannaah vaikka ikävää tietysti että oot joutunut kokemaan keskenmenon. Sama tilanne menossa. Ei mitään käsitystä missä vaiheessa kierto on.

Muuten te jotka käytätte Flota tai muuta sovellusta, ootteko merkanneet keskenmenon vuodoksi ja kp 1:ksi? Tuli mieleen @tylleröinen_21 kommentista. En ole merkannut kun ei tosiaan ollut yhtä selvää päivää ja siksi Flo ei ennusta nyt ollenkaan ovista ja uutta kiertoa. (n)

Niin ja mulla on tosiaan palannut erinäiset tuntemukset kohdun ja munasarjojen alueella mutta en osaa tulkita enteilevätkö vasta ovista vai menkkoja. Ärsyttävää. Pari ovistestiä (cb) olen tehnyt eikä ole tullut hymynaamaa. Ihan tuhlausta siis. Piti vielä olla testaamatta nyt kun on niin hakuammuntaa. :p

@Shalley Mulla tuntui nyt tossa plussakierrossa 6 tai 7 päivää oviksesta kova kipu samalla puolella kuin ovis oli kipuillut. Sitä kesti ehkä vartin. Se oli yksi syy miksi osasin lopulta epäillä plussaa vuodosta huolimatta.

Me ei oltu kerrottu raskaudesta vielä kellekään mutta km:n jälkeen oon kertonut muutamalle kaverille ja omalle perheelle. Eipä aiheesta ole oikeastaan keskusteltu kertomisen jälkeen. Koen päässeeni aika helposti "yli" keskenmenosta, jos nyt niin voi sanoa. Meni niin varhain. Mutta ei vaan yhtään jaksaisi odottaa asioiden etenemistä.
 
Heips pitkästä aikaa :love: mä oon vähä viettäny hiljaiseloa, en tiedä yhtään missä mennään kierron kanssa ja miehen kans on nyt välit aika tulehtunut riidan jäljiltä...

Tervetuloa kaikille uusille ja pahoittelut keskenmenoistanne :( ja toivottavasti piinailijoiden piinapäivät loppuu plussaan tikussa :love: mä elättelen toiveita vielä plussasta, eli täälläkin piinaillaan. Ovis siis on tapahtunu tosi myöhässä jos tapahtui ollenkaan. Ei oo mitään menkkoihin viittaavia oireita, mutta kaikenmaailman plussa oireita saa kyllä kuviteltua, hyvä mielikuvitus :ROFLMAO: eilen tuntu edessä alavatsalla jännä pieni kramppaus hetken, tuntu niin selvästi ja olin just töissä juttelemassa työkavereiden kanssa niin en sitä kyllä kuvitellut. Alavatsaa vihloi jännästi tänään ja rinnat on tosi painavat... voi kun tulisi vielä plussa! :unsure:
 
@Shalley Itse en ole kiinnittymistä näissä kolmessa raskaudessa tuntenut, mutta en ole osannut sitä kyllä bongaillakkaan. Uskon kyllä, että joku voi sen tuntea :rolleyes:

@kosmo Kauhea tilanne sinulla. Muut onnittelee tulevasta lapsesta, jota ei enää ole tulossa. Kyllä sen sanominen aina kirpaisee :( Itse olen töissä sellaisessa paikassa, että jouduin heti kertomaan työkavereille raskaudesta. No tietysti piti kertoa sitten huonotkin uutiset.. kauheinta oli kun joku työkaveri oli vielä kesälomalla ja töihin palattuaan kysyi iloisesti, että miten olen voinut ja hyvinkö raskaus sujuu. Meinasi tulla välillä itku kertoessa, että en enää ole raskaana :(

@Noups Voihan sieltä hyvinkin olla plussa tuloillaan :love:

Mulla tuli la ja su muuten sellaista pientä tuhrua. ikinä ei ole sellaista tullut.. Olin jo jokseenkin iloinen, että jes kierto oli kerrankin 28 päivää ja menkat tulee. No ei sitten tullutkaan, hormonit on varmaan aika sekaisin tai mitä tää nyt sitten on (n)
 
Viimeksi muokattu:
@Hannaah taisit kirjoitella tuolla ylempänä että oli muitakin oireita? Mulla tulee mieleen tuosta, että oisko ovulaatioon liittyvää vuotoa tai kiinnittymisvuotoa? :) toivottavasti tieten kiinnittymiseen liittyvää! Ja täällä ainakin hormonit vielä ekassa normi kierrossa ihan totaalisen sekaisin kkm jälkeen, että sekin tietysti mahdollista :( ja kiitos! Mä todella toivon, että tää kierto nyt kuitenkin päättyisi plussaan... :love: tipun korkeelta ja kovaa kyllä varmaan :censored:

Hannaah ja @kosmo todella ikäviä tilanteita olette kokenut :( tosi raskasta, kun muut innoissaan kyselee ja joutuukin sit niin ikävän asian kertomaan. Mulle kävi niin, että kun en juonut yksissä synttärijuhlissa vähän jälkeen keskenmenon ja lähdin tosi aikaisin kotiin, niin yksi kaveri kyseli että miksi lähden ja selitin, että oon väsynyt ja sairaslomalla. Hän sitten tokasi innoissaan, että "ootko raskaana"! Jouduttiin sit kertomaan, että ei kun ihan päinvastoin. Hän kyllä otti asian tosi raskaasti kun kuuli ja kun oli udellut asiaa, mutta eihän hän sitä tilannetta voinut tietää!
 
@Noups Nämä vaihtoehdot toki itsellekkin mieleen tullut. Paha sanoa kun tosiaan ei tiedä onko ovis jo ollut vai vasta tulossa vai tuleeko ollenkaan (n) Toivotaan toki tuota kiinnittymistä :) ja siis on ollut muitakin oireita, mutta uskon olevan vain kuvitelmaa :whistle: nyt olen niin vauvahuuruissa, että luulen kaiken johtuvan raskaudesta. Aiemmissa raskausyrityksissä en ole ollut näin höpsähtänyt enkä kuulostellut kroppaa näin tarkasti.. ja sitten onkin onneksi tullut nopeasti plussa niin sille ei ole ollut edes tarvetta. Tein tosiaan tänään aamulla sen raskaustestinkin. Onneksi tiistaihin asti menee päivät nyt töissä niin saa hetkeksi ajatukset muualle, teen sitten ensi viikolla testin uudestaan ti tai ke jos on vielä aihetta :LOL:

Ainiin ja lisäyksenä vielä, että koskaan en ole aiemmin lämpöjä mittaillut, mutta nyt viime päivinä ruvennut sitäkin tekemään. En kyllä aamulämpöä ole ottanut, kun en ikinä muista... mutta päivälämpö ollut 35.9-36.1 mikä taitaa olla suurinpiirtein minun normilämpö. Nouseeko teillä aina lämmöt oviksen jälkeen? (n)


Ja niin tuohan juomattomuudesta tulee ensiksi ihmisille mieleen. Ei kukaan ajattele, että tässä keskenmenosta toivutaan :(
 
Viimeksi muokattu:
@sucrine aloin tikuttaan ovista negatiivisen r-testin jälkeen, eka precheck halvoilla tikuilla ja kun vahvistui, otin rinnalle digit. Kierron aloitukseksi merkkasin mva-imu päivän, jolloin tiesin, että kaikki matsku on poistunut. Mulla nuo halvemmat tikut tuntuu toimivan hyvin kans!
 
Mua ihmetyttää, että mun kroppa sekoilee.. Nyt kp 23 ja dpo 7-8 (ovis tuntemuksia oli kahtena eri iltana niin ihan varma en oo koska ollu, koska en tikuttanu tai mitannu lämpöjä). Eilen illalla alko yhtäkkiä iham jäätäävät menkkakivun tapaset kivut. Makasin sohvalla kaurapussi mahassa ja selässä ja valitin kun sattu niin paljon. Vuoto ei tosin alkanut ja ois ollu oviksesta laskettuna iha liia aikastaki menkoille. Kierrot ollu kohdunulkosen jälkeen ihan mitä sattuu niin siitäkään ei voi päätellä mitään. Tai siis ollu mulle lyhyitä kiertoja, kaks normaalia 28päivän kiertoo ollu välissä ja sit taas 26päivänen. Että ota siitäki sit selvää(n)
Ei auta kun odotella, mitä tulevat päivät tuo tullessaan ja kirjata oireita flohon jos vaikka sillaipysyis paremmin kartalla kropan toiminnasta :)
 
@Päppyrä no on ollu kovat kivut siellä :( onko mennyt jo ohi? Mulla oli kans jotain päiviä sitten keskellä yötä tosi kovaa menkkamaista kipua, ajattelin että ne sieltä tosiaan alkaa. No ei sitten alkanut ja sen jälkeen on ollu lievempää nopeasti ohimenevää kipristelyä alavatsassa.

@Hannaah mä jouduin useamman viikon kanssa pohtia että onko ovis tulossa, menossa, mennyt vai tuleeko ollenkaan :ROFLMAO: on kyllä turhauttavaa, kun ei tiedä yhtään missä menee kierto!! Mä en oo lämpöjä mittaillut yhdessäkään kierrossa, mutta oon ajatellut sitäkin alkaa harrastaa jos yritys taas pitkittyy (n)

Tänään tein aamulla pc:n raskaustestin, johon sain tosi hailakan viivanpaikan. Totesin, ettei pc ikinä anna viivanpaikkoja, jätin aamupissat purkkiin :ROFLMAO: ja kiirehdin hakemaan rfsu:n herkkää testiä. Laitan alle kuvan tuloksesta, toivottavasti ei ole vain viivanpaikka ja toivottavasti en vain kuvittele siihen toista hyvin haaleaa viivaa (n) sama testi oli täysin nega toissapäivänä ja jotain päiviä ennen sitä. Ainiin ja kp 35 ei tietoa mikä dpo...
 

Attachments

@Päppyrä Onneksi kivut tosiaan helpottaneet!

@Noups Minäkin kyllä nään testissä jotain hailakkaa toista viivaa :D

Mittasin tänään töissä kahteen kertaan korvamittarilla lämmön ja tulos oli 37,2. Toki näyttää korvasta mitattuna hieman enemmän kuin kainalosta, mutta kyllä se lämpö kuitenkin lähempänä 37 on. Onkohan meidän mittari kotona sitten rikki :eek: Näihin korvamittareihin kuitenkin enemmän luotan. No toivossa on hyvä elää, jos ne lämmöt olisikin nyt koholla :p todella outo olo ollut koko päivän, aivan kuin krapulassa olisi.
 
  • Tykkää
Reactions: Noups
Mä oon itseasiassa kans @Hannaah mitannu joskus töissä huvikseen korvamittarilla. Näyttää aina paljo korkeempaa ku kainalosta mittais, joskus sain 37,8 ja tiesin et ovis oli ollu nii liitin siihen sen korkeen lämmön :D koska kipeenäkään en oikeesti ollu. Täällä ihan semmonen olo kun ois lämpöö ja krapula olo vaivaa kans! :D
 

Yhteistyössä