Keskenmenon jälkeen kuumeilevat syksy 2018

Mie voisin tulla kanssa mukaan :)

Eli Salty, 27, kkm rv 11 6/18, ya 12/2018 .yk 2 km jälkeen .
Ja omasta taustasta sen verran että kotoa löytyy 6-vuotias ja nyt yritetöön ensimmäistä yhteistä miehen kanssa .Mulla on pco-tyyppiset munasarjat mitkä aiheuttaa epäsäännöllisyyttä kiertoihin, keväällä kierrot oli 40 +, kkm jälkeen meni 8 viikkoa menkkojen ja nyt eka kierto päättyikin jo kp 22. Tämä kierto on nyt pakko pitää ainakin taukoa tikutteluista yms, viime kierrossa meni vähän yli jo terot olleet käytössä, mut ne jää nyt tauolle . Donafertyä käytän säännöllisesti .
 
Mie oon kokenut pc:n ovistestit hyviksi, antaa minusta selkeän tuloksen .

Ja kaikille teille joilla hormonit heittää häränpyllyä, isot tsempit! Itsellä oli ihan sama homma, kuukautisia odotti kuin kuuta nousevaa, ja se vaan kesti ja kesti. Eikä näköjään vieläkään olla ihan "normaalissa".
 
Tervetuloa @Salty mukaan kuumeilemaan! :) Pahoittelut keskenmenostasi... :cry: Itsellä lähti tuo tikuttelu alkuun myös ihan käsistä. Rauhoittui kyllä ajan kanssa, mutta ei se sitä stressiä ja surua kyllä helpottanut. :unsure: Tosin nyt olen kyllä hyvin perillä milloin kiertoni aikana pitäisi tapahtua mitäkin! :LOL: Joten ei se ihan hukkaankaan mennyt. Kaapit on nyt olleet tyhjillään kaikista tikuista, ja huomaan itsessäni ettei se tee huonoa ollenkaan. :rolleyes: Tämä oli vastaa eka kierto km jälkeen ilman tikkutteluja. Eli kuusi kiertoa tuli sitä hommaa tehtyä. :barefoot:

@Keijukuningatar eipä käy kateeksi nuo sinun pitkät kierrot.. :unsure: Tai varmasti muuten kävisi jos ei olisi näitä vauva aikeita! :LOL: Silloinhan tuo on joka naisen unelma! :ROFLMAO:

On: Kiitos teille kaikille kannustuksesta! :love: Kyllähän sitä kovasti toivoo, että tämä raskas odotus vielä palkitaan. Ja ihan varmasti jossain kohtaa niin käykin! Meille kaikille! :rolleyes:
Tänään tai huomenna pitäisi menkkojen alkaa ja vatsa jo juiliikin välillä siihen malliin, että sieltä ne tulee minä hetkenä hyvänsä. :X3: Epäilen kyllä, että vasta huomenna, kun lämmöt ovat edelleen ylhäällä. Tuo kilpparilääkitys on nähtävästi nostanut mun ruumiinlämpöä vähän ylemmäs. Olenkin ihmetellyt miten minulla on se ollut niin matala, eikä kipeänäkään kuume nouse kuin just sinne 37. Hienoa huomata, että lääkitys tehoaa! (y)
 
Moikka moi. Mä en ny oikee hypi riemusta täällä. Mulla ny kp 9 (to) ja ajattelin, et ku mies sielä työreissulla nyt et kerkee tulla sieltä ja sunnuntaina alkais talletukset. Tänä aamuna multa tuli kellertävää valkovuotoa ja iltapäivällä tein raskauskeijun ovistikulla testin ja haamua näytti.

Onko kellertävä valkovuoto jo ovulaatio?

Tää on nyt eka kunnon kierto km jälkeen ku yritetään uudelleen. Yhdet kk oli tuossa välissä. Lämpöjä en oo seuraillu eikä oo vielä liukasta limaa tullu.. mut kai tuo ovis vissii tässä parin pv sisällä tapahtuu ku luovuttaa tuota keltaista paperiin vai onko kokemuksia? Sunnuntaina ois vasta kp 12..mitä oon seurannu niin ennen raskautta mun ovis oli suurinpiirtein kp13-15.. aikasemmin en oo tuota keltaista valkovuotoa huomannut..

Harmittaa ihan hirveesti jos tää ovis menee ohi. Minkäpä mahtaa, oisin niin valmis ollu yrittämään tosissaan..
 
@RUSKA82 mä suna jatkaisin tikuttelua, josko se ovis olis vasta tulossa. Noihin limoihin en osaa sanoa mitään. Mä en oo koskaan huomannut mitään eroa itellä limoissa oletetun oviksen aikaan.

Itseasiassa ainakin tytöistä niillä kerroilla kun oon raskautunut oon ennemminkin ollut kuiva, kun lääkäri sanoo että ovulaatio tapahtuu tänään/huomenna nyt sitten kannattaa harrastaa yhdyntää. Niin siinä on tehty sitä jo monta päivää ennen ja varmuuden vuoksi vielä monta päivää jälkeen.
Joten kyllähän se ihan työstä jo on käynyt aj halut ei ehkä ihan huipussaan :ROFLMAO:

@Keijukuningatar mulla kans vaivana nuo pitkät kierrot. Parhaimmillaan ilman mitään lääkitystä niin mulla on tullut kk 3 krt vuoden aikana :eek: nyt toki kun näitä vauvoja onn tässä viime vuosina yritetty on terolutit lähes jatkuvasti käytössä.

Jollekin muullekkaan ei sopinut hormonaalinen ehkäisy, se jäi tuonne ekalle sivulle, niin en enää näe nimeä.
Mulle ei myöskään sovi ja samaa ollaan mietitty, että mitähän sitten,kun sw joskus ajankohtaiseksi tulee..
Toki ollaan ajateltu, että neljä lasta riittää, mutta sterilisaatio kuulostaa kuitenkin niiiiin lopulliselta, että en tiedä siitäkään.. No aika näyttää.. neuvolan täti suositteli kokeilemaan kuparikierukkaa, mutta mulla on nikkeli allergia ja joissain, joskin harvoissa tapauksissa kupari kierukka voi aiheuttaa allergisen reaktion jos on nikkelille allerginen..

Mulla alko taas tänään tiputtelu vuoto nyt pitäis olla kp 19. Että onkin raivostuttavaa, mä en olisi kaivannu enää yhtään uutta ongelmaa tähän hommaan.
Toivottavasti ei oo jäädäkseen tämä vaiva ja loppuisi tähän kiertoon..
 
Joo kyllähän oli mukavaa nuorena kun ei ollu menkat kuukausittain riesana:D mutta kun yritys alkoi luulin sen tuovan ongelmia. Kun yk1 alkoi raskaus se varhainen km/ kemiallinen olin kyl pyörälläni päästani! Sitten siitä yk4 tuli esikoisen raskaus. Ja nyt taas yk1 heti plussa ja km.

Kovin on vaikeaa toi ehkäisyasia, mies sanoi ettei edes mieti vielä moista ennenkuin lapset tehty. Eikä osaa sanoa monta lasta haluaa. Tän toisen nyt ainakin. Täällä lähipiirillä huonoja kokemuksia kierukasta; tulehduksia, jatkuvaa vuotoa, alkaneita raskauksia, kipuja.. ei sekään huokuta. Ja jos nikkeliallergia niin kyllä pelottais kupariversio!

Mulla ollu Inofolic käytössä maalis-huhtikuusta, ihan sille annan kunnian miksi kierto käynnisty imetyksestä huolimatta viimein kun synnytyksestä 1v3kk. Nyt en uskaltas lopettaa..
 
Täältä itekin nostellaan päätä pettymyksien jälkeen :) kiitos kysymästä @mira.flower :barefoot:

Voisin tulla listalle, Joulutoive, 24v, ya 11/2017, tm 01/18 rv 11 ja km 06/18 rv 11.

Täällä talleteltiin viime viikolla ja nyt viikonloppuna vois alkaa testailemaan. Repäisykipuja on ollut jo monta päivää (hurjan kovia!), outoja menkkamaisia nippasuja kohdussa ollut jo tovin. Kuvittelen myös itelleni pahan olon, eli kaikki raskausoireet löytyy :p viime yönä hikoilin kun sika. Tänään ehkä dpo9.

Itsellähän todettiin kohdun poikkeava rakenne, sen lisäksi on kilpirauhasen vajaatoimintakin. Kaikki tää vaikuttaa kaikkeen ja keskenmenoriski on suurempi.
 
Menkkoja odotellaan. :unsure: Vielä ei vuotoa näkyvissä, mutta olot on välillä sellaiset, että ihan nurkan takana ollaan tulossa. Alakerta on ihan kuiva. Yleensä on tässä vaiheessa tullut valkkaria pari päivää. (n) Mahtaakohan toi kilppari lääkitys vaikuttaa kiertoon tai luteaaliin?
 
@joulutoive Onnea matkaan et raskautuminen ois tapahtunut. Lisää stressiä varmasti, kun tietää riskit. Huh. Tieto lisää tuskaa vai miten se meni.

Olen tajunnut tässä pienenajan sisällä (km jälkeen), että ei tää raskautuminen ja raskaus olekkaa niin yksinkertainen juttu. Meillä kaikilla täälläkin on omat murheemme ja ehkä myös ongelmamme raskauden ja raskautumisen suhteen. Voi ku kaikki menisikin kuin yläasteen biologian kirjassa.

Oma napa: löysin yhen keskustelun jossa viitattiin siihen että ovulaation lähestyessä pikkuhiljaa valkovuoto voi muuttua kellertäväksi ja paksummaksi. Näin ollen ovulaation varmaan su-ke.. nyt kp 10. Huisin jännäksi menee!
 
Viimeksi muokattu:
@Noups
Joo miepä päivittelen. Vuoto alkoi erittäin niukkana, mutta oli loppujen lopuksi tosi runsas ja kivulias. Nyt vuoto loppu, kesti 7 päivää.
Me päästiin ekan keskenmenon jälkeen tukostaipumus tutkimuksiin kun oman äidin puolelta tutkittuna tukostaipumus ja aiheuttanut sielläkin keskenmenoja. Keskenmeno oli fyysisesti niin rankka, että terveyskeskuksesta rukoilin tutkimuksia, ettei ainakaan sen takia tarvitsisi käydä läpi yhtä rankkaa kokemusta. Lääkäri kirjoitti lähetteen onneksi mielellään!
Muita tutkimuksia ei tiedossa tosiaan. Mutta tämäkin rauhoittaa mieltä tulevaisuuden suhteen :)
 
  • Tykkää
Reactions: Noups
@Salty mä en tuommosesta aineesta ollut kuullutkaan. Tänään kävin meidän kaikki apteekit läpi, mutta ei kuulu valikoimaan..
Täytyy laittaa tilaukseen. Jos ens kierrosta ottas ton käyttöön.

Onko muilla jotain vitamiineja,mehuja yms.. rohtoja käytössä nyt tai ollut aikaisemmin?

Täällä kans tunteet pinnassa ollut koko viikon, onkohan se tämä kierron puoliväli (n)
 
Hurjasti onnea ja tarrasukkia @mira.flower !! Ihanaa, että ekat plussat saatiin jo tähän ketjuun, lisää näitä!

Mulla on käytössä foolihappo+d-vitamiinit eli viralliset suositellut, greippimehua juon silloin tällöin, mutta en kovin suunnitelmallisesti. Raudan aloitan jos viikon päästä verikokeessa on rautavarasto matala.
 
@mira.flower ONNEKSI OLKOON <3 olen niin iloinen puolestasi :love: mahtava juttu! Nyt vaan soittoa neuvolaan, eikos kilpparilääkitystä tulisi säätää heti kun raskaus alkaa?

Voidaanhan me se kiertävä lista ottaa käyttöön jota kaikki päivittää ja pitää plussanneet etusivulla!

Mulla käytössä b-monivita, Inofolic, d-vita, kalsium, sinkki.. greippimehu. Satunnaisesti magnesium ja maitohappobakteerit, vadelmanlehtitee ja omenaviinietikka. Niin ja se rauta.
 
@mira.flower mitääh!! Onnea!! Onpa mahtavaa, toivottavasti pieni pysyy mukana koko matkan :love::love::love::love:

Tervetuloa mukaan @Salty ja @joulutoive ! Ja pahoittelut keskenmenoistanne :cry: teillä onkin näköjään ollut keskenmenot myös kesäkuussa ja samoilla viikoilla, kun mulla.

Hyvä @ipanassu , että pääsitte tuollaisen taustan vuoksi nopeaan niihin kokeisiin! Varmasti helpottaa ja rauhoittaa mieltä sitten jatkossa, kun tietää onko sillä asialla vaikutusta :)

Täällä alkoi nyt menkat sitten tänään!! Huh, onpa helpottunut olo kun kierto nyt vihdoin starttasi. Mysteeriksi nyt jää, miksi se ovistesti oli melkein plussa 9dpo, ehkä munasolu ei irronnut ollenkaan tai sitten jäi luteaalivaihe lyhkäseksi. Tänään ois 15dpo jos laskis sen kunnon ovisplussan ja oireiden mukaan. Toivottavasti tämä eka kierto menis nyt ilman mitään kummallisuuksia ja olisi mahdollisuudet raskautua... :unsure:
 
Hei, olen uusi täällä ja taidan hetken olla vielä taustalla..

29.8 kävimme varhaisultrassa ja siellä todettiin kkm.. Viikkoja olisi sillon ollut 7+3. Mieleeni jäi vain lääkärin sanoma crl 4,7... Ja että oikeassa paikassa oli.

Tämä raskaus onnistui usean terolut kierron plus toisen letrozole kierron jälkeen, joten toivoa on uuteen raskauteenkin! Nyt vain odottelua, että oma kierto alkaisi.. Jos ei 5vk päästä ole alkanut niin saan aloittaa terolutit ja sen jälkeen letrozolet.

Tarrasukkia ja rakkautta kaikille :love:
 

Yhteistyössä