Keskenmenon jälkeen kuumeilevat syksy 2018

Moi kaikki! Josko tekisin paluun tänne lyhyen hiljaiselon jälkeen. Täällä alkoi juuri yk 8 km jälkeen.

Jätin palstailun joku aika sitten, kun rupesi ahdistamaan, kun olin täällä lähes ainoa, jolla alkoi km:stä olla yli puoli vuotta ja ahdistus nousi, kun muut plussasivat. (n) Muutta onhan täällä muitakin, joilla uusi plussa on antanut odottaa itseään, joten josko sitä kuitenkin yrittäisi aktivoitua. (y)
 
Tervetuloa vaan takaisin @Emppuelkku, taitaa meitä alkuvuodessa keskenmenon saaneita olla täällä edelleen, ja vielä aikaisemminkin. (n):(

Tuota digiä mietin eilen miehen kanssa,mutta sitten tuli mieleen että onko kuitenkin turhake,kun kuitenkin noin tarkkaan ultralla seuraavat. En voi olla tarpeeks kiitollinen miehen ottautumisesta tähän asiaan. :love: <3 Eilen mietittiin vähän nimiä jos meillä vielä onnistuisi, pojan nimi jälleen (minulla:ROFLMAO:) valmiina,ei hajuakaan tyrön nimestä... o_O Sama oli esikoisen kohdalla,koska olin varma pojasta, tyttö tuli.:whistle:
 
@henttis Mä kehottaisin testailemaan digeillä vaikka ne kalliita onkin. Mun gyne on kieltäny multa tikkutestit, ku niissä viivoja voi tulla miten sattuu. :D Toi on kans hyvä kombo mitä Marlen sanoi, että eka esim. PC:n testejä ja sit ku ne alkaa tummumaan niin siirtyy digeihin. (y)

Täälläpä on nimivaihtoehdot valmiina sekä tytölle, että pojalle. :whistle: Siis sekä etunimi että toiset nimet. :LOL: Oon usein miettiny, että tuottaako toi huonoa onnea, kun on jo noin pitkälle asian miettiny vaikka ei oo mitään pikkuista vielä edes tulossa. :ROFLMAO:
 
Pitänee ens kiertoon miettiä tuota digiä vielä. Jotenkin vaan mietin teenkö sillä lh-huippu tiedolla mitään, kun ultrassa varmistetaan että follikkeli on tarpeeksi iso ja mahdollisesti sen irtoamista edesautetaan. Hankalaa.. :D
 
@henttis Toi on kyllä totta. Oon ite kans ovulaation induktiohoidoissa ja kontrolliultria on kyllä sen verran, että ovistesteillä ei välttämättä tee edes mitään. Plus onhan myös niitä irrotuspiikkejä, joilla voidaan tarpeen tullen irrottaa folli, jos on jo tarpeeks iso. (y)
 
Lääkäri totesi tänään kohdunlimakalvon 7mm-1cm. Eli reilun viikon vuotanut itsellään, eikä nähnyt tarpeelliseksi lääkkeellistä tyhjennystä. 4 viikon päästä verikoe. ohjasi odottamaan kuukautiset ennen kuin yrittää. Kysyin tästä, että oon ymmärtänyt että on vaihtelevia ohjeistuksia tästä asiasta. Lääkäri kertoi, että ohjaa sairaalan linjan mukaisesti, mutta on ymmärtänyt, että ohjeistus sairaaloissa vaihtelee. Mites muilla? ketjun läpi lukeneena useimmille oli vissiin ohjeistettu odottamaan 1. kuukautiset
 
@Marjusk meille ohjeistettiin myös noin juuri. Se tuntui sillon äärettömän pahalle ja pitkälle kuukaudelle, mutta jälkikäteen ajateltuna, olin ainakin itse niin hysteerinen km:n jälkeen, että olisin varmaan saanut jonkun romahduksen, jos olisi voinut samantien jatkaa yritystä. Ainakin oman henkisen jaksamisen kannalta parin viikon hengitys teki hyvää, vaikka silloin se tuntui maailman lopulle.
 
@Emppuelkku Kiva, että tulit takaisin palstailemaan!

@Marjusk Meille ei ohjeistettu, että pitäisi odottaa yksiä kuukautisia, mutta omasta halusta pidettiin hiukan taukoa. Seksiä oli vaan muutaman kerran enkä tikuttanut ovista ollenkaan eli suurempi yritys oli poissa, vaikka ei ehkäisyä käytettykään. Henkisesti teki hyvää pitää hiukan taukoa. Henkisesti myös teki mulle hyvää, että kuukautiset tuli ja samalla tuli varmuus, että kaikki on nyt poistunut varmasti ja keskenmeno fyysisesti ohi.

Voisi päivittää tuota yrittäjien listaa. Kopioin sen tähän perään. Voisin siihen päivitellä tietoja, niin saataisiin se ajan tasalle. Laittakaa punaisella muutokset ja lisäykset, niin huomaan. Jos saisi sen nyt ajan tasalle ja sen jälkeen siitä saisi sellaisen mukana kulkevan listan, jota jokainen päivittää.
 
Meitä on täällä kirjoittelemassa:


* Emppuelkku......30 v.......ya 9/17...........km 3/18 rv 12.......yk 8 km jälkeen

* Minji..................33 v...... ya 8/17...........kkm 4/18 rv 7.......yk 8 km jälkeen

* kosmo...............34 v....... ya 8/17..........kkm 06/18 rv 19.....yk x km jälkeen

* Noups...............27 v........ya 9/17..........kkm 6/18 rv11.......yk x km jälkeen

* Keijukuningatar...29 v.....ya 5/18.........km rv5 12/15, km 6/18 rv7....yk x km jälkeen

* Joulutoive.........24 v....... ya 11/17....tm 01/18 rv 11 ja km 06/18 rv 11.....yk 4 km jälkeen

* Salty.................. ........ya 12/17....... kkm 6/18 rv 11.......yk x km jälkeen

* Ninnu118..........31v......... ..........kkm 4/18, tm 8/18....yk 2 km jälkeen

* Nonsk..............28 v.........ya 9/15..........km 9/18.................. yk x km jälkeen

* tylleröinen_21.. ......ya 5/18..........kkm 9/18 rv 10+1....yk x km jälkeen

* Päppyrä...........25 v........ya 1/18........ yk 3 ku jälkeen

* Marjusk.............27 v........ya 7/18.........km 11/18 rv 9...........yk 1 km jälkeen


Plussanneet :love::love::love::love::love::love::love::love: :

* Ipanainen +9/18

* Ruska82........36v.... ya 5/18..... kkm7/18 rv 11..... + 9/18, yk 1 km jälkeen

* mira.flower.....35v.....ya 10/17....km 2/18 rv 11......+ 9/18, yk 7 km jälkeen

* joojoo1 + 9/18

* Marlen....... 36v.........ya 4/18.....tm 8/18 rv 12...... +11/18, yk 3 tm jälkeen
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: mira.flower
Mulle voi lisätä, että kolmannesta yk tärppäsi tm jälkeen.

Joku kyseli km jälkeisistä menkoista, mulla melko normaalit määrältään, mutta laatu ehkä vähän eri. Ällövaroitus siis eli oli paljon verisempää ja punaisena kuin aiemmin.

Meillä kehoitettiin odottaa se yksi kierto, ei ihan täysin noudatettu :whistle: mutta jälkeenpäin ajateltuna myös itse ajattelen, että hyvä näin. Selvisi matalat rautavarastot ja ehti tankkaamaan.
 
Täällä siis yk 4 nyt menossa.

Meille sanottiin molemmista keskenmenoista, että saa jatkaa suoraan yrittämistä, kuulemma voi onnistuakin vasta jos/kun limakalvot yms on siihen valmiit km jälkeen. Ois mielenkiintoista tietää, mikä tähän on perustelu että jotkut sairaalat ohjaa eri tavoin, ei kai tää voi olla pelkkä ’tapa’ (n)
 
Marjusk 27v. ya 7/18, km 11/18 rv9, yk 1.

Lääkäri katsoi vielä Käypä hoidostakin, kun kysyin asiasta. Siellä ei ole mitään tarkkaa ohjeistusta kuukautisten odottamisesta. Itse mietin vain sitä, että jos joutuu kovin kauan odottamaan km jälkeisiä kuukautisia. Mutta reilun kuukauden aateltiin pitää taukoa (sekä fyysisen ja henkisen puolen takia) ja yk 1 sitten alkaa joulun lähellä :rolleyes: Ehkä tää nyt vaan helpottaa omaa käsittelyä, kun on aatellut tän näin :D
 
Päppyrä 25v, yk 3 KU jälkeen.

Meille sanottiin kans heti ku ultralla todettu kohtu tyhjäks tyhjäks ja et kesken on mennyt, että saa alkaa heti yrittään uudestaan. Ja alun perin se oliki tarkotus, kunnes oli ne miljoona mutkaa matkassa ja todettiin KU ja ehkäsypakko ja sit miehen kans päätettii pitää taukoo.
 
@Marjusk Meille on molempien keskenmenojen jälkeen sanottu, että voi heti alkaa yrittää uudestaan kun on saanut negatiivisen tuloksen raskaustestiin. Ja ensimmäisen keskenmenon jälkeen sai esikoinen heti alkunsa ilman kuukautisia välissä ja kaikki meni hyvin :) myöskin nyt aloitettiin heti kkm jälkeen yrittää uudestaan, lähinnä näiden omien pitkien ja epäsäännöllisten kiertojen takia. Yksikin kierto tuntui liian pitkältä jättää väliin. Mutta toki tuo ensimmäinen yk oli laiskahko eikä puuhailut edes osuneetkaan ovulaation aikoihin, nyt tässä toisessa yk oli yritystä paljon enemmän.

Kysyin siis nyt tämän kkm jälkeen lääkäriltä, että onko siihen yksien kuukautisten odottamiseen muuta perustetta, kuin että laskettu aika helpompi määrittää kun km jälkeen voi kierrot venyä. Hän sanoi ettei tiedä muuta perustetta ja siksikään ei niitä välimenkkoja ole jaksettu odottaa. Uskon siihen, että kyllä kroppa tietää millon on valmis uudestaan raskautumaan ja meillä tosiaan tuo esikoinen siitä todiste, että raskaaksi saa ja voi tulla heti km jälkeen.
 
  • Tykkää
Reactions: Marjusk
Päivittelen nuo tiedot ja vastailen vähän paremmin kun pääsen koneelle. :) tulin vaan pikaisesti stressatessa kysymään,aaltoileeko teillä nuo viivat ovistesteissä. :ROFLMAO: Kyllä on yhtä:poop::poop: nuo testit. Nyt kp 15, lääkärin mukaan ovis ehkä pe, jos on jatkanut folli kasvua niinkun pitää.
Ei ihmekkään etten oo ovista löytänyt (jos sitä edes on ollut.) :unsure:
Vielä kuvaa, jos osaan.. :whistle:

https://aijaa.com/wczDYR

Kaks vasemman puoleista kp 12, siitä maanantai kp 13, tiistai kp14 ja tämän aamun jälleen vahvistuva viiva kp 15 tuo oikean puoleisin.
 
Pakko kysäistä, miten moni tikuttaa ovista ja tallettelee sen mukaan, vai meettekö ihan fiiliksen mukaan? Itse raskauduin ekan kerran ekasta kierrosta ihan ilman tikkuja sattumalla, toisella kerralla tikutin. Nyt oon 3 kiertoa heikkopäänä tikuttanut ja puoliksi väkipakolla ajottanut oviksen lähelle touhut (n)

Nyt on stressittömin kierto, enkä nyt tiiä heittäskö tikut nurkkaan ja olis vaan. Ensi viikolle flo veikkaa ovista.

Tsemppiä kaikille :love:
 
Meille myös sanottiin että uuden yrityksen voi alottaa heti kun on saanut negan.

Mulla ekat menkat km jälkeen oli ihan tavalliset.

Nyt taas menkkaillaan, ei tullut vauvaa tästä kolmannesta yrityksestä km jälkeen. Oon aika maassa. Varsinkin kun seuraan tässä kaverini alkanutta raskautta..

Voimia kaikille!
 
Kp 38 ja negaa näyttää edelleen.. se siitä sitten.. mahtaa olla melkoiset menkat, kun ne sitten alkaa viimein. o_O

Täytyy lisätä, että Royal geleetä aloin nyt syödä ja toivon niin että nää kierrot tasaantuu. Sillä tää kierto eka kerran kun ovuloin tm jälkeen. Kaavinta ois ollu varmaan elimistölle parempi kuin kaks kertaa peräkkäin lääkkeellinen. Jäi mulle vielä yksi testi minkä teen ensviikon alussa ellei oo alkanut.. ei yhtään epätoivoista eihän
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä