Keskenmenon jälkeen kuumeilevat syksy 2018

Kiitos kaikille tsempeistä :love:

Tänään töihin paluu ja pitää kertoa kaikille, että taas meni kesken. Olen siis töissä sellaisessa paikassa, että raskaudesta on kerrottava heti kaikille. Tämä tuo osaltaan tähän vauvaprojektiin lisää ahdistusta ja stressiä, kun koko ajan pitää vahdata noitten raskaustestien kanssa ja nyt jo toistamiseen kaikille sanoa ensin ilouutiset ja sitten nämä surulliset. Olisipa ihanaa kun ei tarvitsisi tästä keskenmenosta kenellekään mainita, saisi itse surra ja sitten laittaa asian takaa-alalle ja keskittyä uuteen yritykseen. Nyt tätä asiaa on vaan pakko vielä puida lisää ja on henkisesti aika raskasta.
 
@Minji Joo laita vaan listalle! Eli ikä 37v, ya 2/18, +7/18, km 9/18

Täytyy kyllä sanoa että nyt tässä menkkoja potiessa alko ahdistaa ihan kunnolla :( Ekaa kertaa tulee suorastaan vihan tunteita kun näen raskaana olevia. Ei tee mieli edes miettiä mitään joulujuttuja kun en ole yhtään juhlatuulella. Tekis mieli vaan paeta yksin jonnekin kauas, pois tän asian ääreltä.. Miten te muut selviydytte sillon kun ahdistaa?
 
@Pihlaja36 Mä en ole oikein hyvä käsittelemään ahdistusta. Usein joko pyrin kontrolloimaan tilannetta (testejä kuuluu, työaika menee raskautumisen ajatteluun) tai sitten puran sitä johonkin riippuvuutta aiheuttavaan oheistoimintaan.

Parhaaksi keinoksi hyväksyä vallitsevat asiantilat ja saada niihin jopa vähän etäisyyttä on mulla ollut meditointi. Sitä on vaan tosi vaikea aloittaa ahdistuneena, kun on sellainen maaninen vaihe päällä, kuten nyt... Kai se meditoinnin taika liittyy siihen mulla, että yhtäkkiä huomaa, ettei se kurja tunne ole vaarallinen, sitä ei tarvitse paeta, eikä sen tarvitse antaa kontrolloida mun toimintaa. (n) Helpommin sanottu kuin tehty, että tuohon tilaan taas pääsen.
 
Heippamoi, siirryn kirjoittelemaan tänne. Täällä nyt kolmas keskenmeno, tyhjennystä odotellaan vielä. Kaikki raskaudet pysähtyneet rv 5+2-4, mutta ensimmäinen tuli ulos vasta rv 9+2, toinen heti tuolloin 5+2 ja tää kolmas on tänään 7+5, saa nähdä tuleeko itse ulos vai ehditäänkö tyhjennykseen. Ekassa ja kolmannessa ollut kamalat mahakivut just rv 5+2-4, mutta ei mitään vuotoja. Tässä raskaudessa olin jo varma mitä kävi, kun ottaa huomioon, että edelliset loppuneet myös nuina päivinä. Kävin ultrassa kun piti olla 6+0, mutta "ylläriylläri" näytti vasta 5+3. Viikon päästä uusintaultra ja kaikki olikin hyvin ja muka sykekin vilahteli (mun silmään tilanne näytti tismalleen samalta kuin viikko takaperin. Syke ei kuitenkaan näkynyt meille asti), joten sitä osasi jo vähän iloita asiasta, vaikka takaraivossa tunne ettei kaikki hyvin. Käytiin sit vielä eilen ultrassa ja ei löytynyt alkiota, mutta raskauspussi näkyi edelleen. Viikkoja edelleen tuo 5+3. Lähete tyhjennykseen, johon nyt odotellaan aikaa.

Eli näköjään mun raskaudet ei jatku tuon rv 5+3 pidemmälle. Päästään kuitenkin keskenmenotutkimuksiin kunhan tää keskenmeno hoidetaan alta pois.

Listalle:
Kumiankka1, 27 v, ya 5/17, km 2/18, km 5/18, kkm 12/18


Suuret pahoittelut teille kaikille ja hurjasti tsemppiä kaikille uuteen yritykseen ja paljon halauksia <3!
 
Pahoittelut @Kumiankka1 ja hyvää toipumista! Hyvä, että pääsette tarkempiin tutkimuksiin!

Itse jännityksellä odotan huomista alkuraskauden ultraa, yritän henkisesti valmistautua molempiin uutisiin. Mielessä vaan välillä pyörii syksyn ultraajan toteamus, että ei täällä kyllä ketään näy... meillä pitää kans kertoa töissä heti ja monelle oon sanonutkin, että ei onnitella vielä, katsotaan se ultra eka.
 
@Marlen Hurjasti onnea huomiseen ultraan! Toivottavasti pieni siellä näkyy ja kaikki on hyvin. Onko sulla ollut minkälaisia tuntemuksia?[/QUOTE]

Oireina on ollut huonoja oloja ruuan jälkeen, väsymystä, kuppikoko vähän kasvanu ja housut ei meinaa mahtua kiinni. Mutta oireethan on ihan samoja kuin tuulimunaraskaudessa, joten en sinänsä tulkitse niistä mitään. Esikoisesta ei ollut juuri mitään oireita.
 
@Kumiankka1 Ompa ikävää.. :unsure: Oon niin pahoillani ja tsemppiä älyttömästi! ❤

@Pihlaja36 Mä pahimpaan ahdistukseen vaan makasin, nukuin ja söin. Kaikkea huonoa tuli syötyä. Nyt oon palannut normaaliin rytmiin liikunnan ja syömisten osalta ja on helpompi olla kun kroppa tuntuu toimivan ja mielikin suht ok.. Ainakin välillä. Mä ainakin haluan antaa itselle ja tunteille tilaa. Välillä ahistaa ja surettaa niin, että en osaa muuta ku itkeä ja maata sängyssä työpäivän jälkeen. Mulla onneks mies tukee ja nostaa mut ylös sieltä sängyn pohjalta ja järkkää mukavaa tekemistä. ❤

Omaa napaa sen verran, että mulla tais ovis olla eilen.. (n) Se hyödynnettiin ja nyt piinaillaan tai odotetaan vielä ovista.. :LOL: Välillä miettii, että onko tää oikeesti näin vaikeeta raskautua... :unsure: Ku kaikki mulle heti nyt.. :whistle:
 
Tänään alkoi menkat ja näin ollen yk 9 keskenmenon jälkeen. Maanantaina olisi ollut keskenmenneen raskauden laskettu aika. Eipä ole siis kummoinen viikko ollut :( Alkaa olemaan välillä aika raskasta, kun uudelleen raskaaksi tuleminen vaan kestää... :cry:
 
Viimeksi muokattu:
Päivitän! @Hannaah @Nonsk
Muilla päivitettävää yk:ssa tai muussa? @tylleröinen_21 ainakin? Mikä yk? Sulta tais puuttua ikä listasta, haluatko että sen lisään?

Haluuko @MonaLisa33 @Maya123 @Pihlaja36 listalle? Laitatteko tietoja :)

@Hannaah Kurjaa, että uuden keskenmenon jouduit kokemaan :(
Mulle voi päivittää yk 3. Vietän nyt kyllä tarkoituksella vähän hiljaiseloa täällä, ettei pyörisi asiat niin mielessä. Kp 8 tänään.

Pahoittelut @Kumiankka1! Joudut kestämään paljon. :(

Ja pahoittelut myös @Minji uudesta kierrosta.
 
  • Tykkää
Reactions: Minji
@sucrine Joo kyllä välillä itelläkin tuntuu, ettei jaksaisi täällä pyöriä, kun ite junnaa paikallaan ja aika kuluu. Muut taas jatkaa eteenpäin ja saavat plussia elämä jatkuu.
Tietenkin olen iloinen plussanneiden puolesta, mutta en voi olla turhautunut omasta tilanteestani. Ilmeisesti taas oli ovuloimaton kierros kauheista kivuista huolimatta. Menkat pitäisi alkaa näillä näppäimillä
 
@MonaLisa33 Nyt tuntuu, että osaakohan sitä ottaa ikää tätä yrittämistä kovin rennosti. Aina alkaa uus jännitys, millo ovis, millo voi tehä rt, millo menkat ja jos raskautus nii pysyykö mukana... Jne.. 

Ehkä pitäs hankkia muuta tekemistä näämmä enempi, ettei ehtis aatella koko raskautumista..

En oo nyt ihan varma oviksesta, kun nuo tikut ei mulla anna kauheen voimakasta plussaa, en siis tiiä millon on "oikea" plussa. (n) Oon kyllä testannu vääränä aikana ja sillon toista viivaa ei edes tule, eli viikko oikea, mutta päivästä ei tietoa. Elikkä nyt ootellaan.:confused:
 
Voimia kaikille uusille, jotka tänne ryhmään joutuneet sekä uuteen kiertoon joutuneet.

Itsellä toi ahdistuksen käsittely vaihtelee, pahin ahdistus yllättää eikä osaa varautua. Ympärillä tutuilla ja puolitutuilla raskaus- ja vauvauutisia, joita vaikea ottaa tunnetasolla vielä tällä hetkellä vastaan. Samoin työssä omat hetkensä kun samankaltaisten asioiden kanssa voi joutua olemaan .

ON: Turhautuminen tällä hetkellä suurin tunne. Menkkoja odoteltu km jälkeen, järkyt PMS-oireet olleet n.1,5vko mutta ei näy. Km jälkeen muutaman kerran tikuttelin ovista mutta ajattelin säästää ekan km jälk kiertoon kun helpompi laskea. Valeoireet ja ahdistus toivat mieleen uuden raskauden mutta hcg verikoe tiistaina 0. Km on 5,5viikkoa mutta kun ei jaksa odottaa niin ei jaksa, vaikka tämä ihan normaalia erit. omilla sekavilla kierroilla.
 
@Marlen oon käsittänyt että viikoilla 5-6 tulee ensimmäinen km piikki ja viikolla 8 toinen kun tärkeät elimet muodostuu. Näin ainakin meille kerrotiin. Eli hyvässä tilanteessa oot :)
@Rnna mulla oli ekat pari kuukautta kauhee stressi tästä. Mua jotenkin hävetti toi km (ei pitäisi i know) ja ajattelin et äkkiä nyt raskaaks. Mulla kanssa tosi moni lähipiiristä raskaana ja miehen veli vaimoineen yrittelee juuri niin kyllä nää asiat on pinnalla. Kuitenkin viime menkkojen jälkeen jotenkin tuli rauhallinen olo, että en voi tehdä muuta kun harrastaa seksiä tarpeeksi usein. Ja siitäkään ei sais tulla pakkopullaa. Toivotaan että tää olo ja jatkuis ja säkin pääset rauhaan asian kanssa :)

@Marjusk mulla aina ollut säännöllinen kierto ja km jälkeen oli 40 pv kierto. Kyllä siinä otti päähän koko ajan ja mukamas oireita ja rfsukin anto viivanpaikkaa. Seuraava kierto oli 37 vaikka oli ihan varma että tasottuu heti.. toivottavasti sulla pian alkaa! 6-7 viikkoa vissiin aika keskiarvo koska alkanut.
 
  • Tykkää
Reactions: Rnna
Onpa raskaita kokemuksia täällä monella. Etenkin nuo toistuvat keskenmenot tuntuu varmasti kyllä ihan kamalalta. Kuin myös se, että uusi raskautuminen venyy keskenmenon jälkeen. Voimia teille kaikille! :(

Ja onnea raskaudesta @Marlen ! :love:

Mä en oikein vieläkään tiedä mitä tässä tapahtuu, yritetäänkö heti uudestaan vai ei. Jos jään taustailemaan kunnes oma pää vähän tästä selkiää. Tai no voi laittaa listallekin, mitäs tietoja siihen tarvitaan? Maya123, kp 5/28, plussa 10/2018, tuulimuna rv 10+2.

Onko teillä muuten ollu minkälaiset menkat tyhjennyksen jälkeen? Mulla alko menkat 30 päivää tyhjennyksen jälkeen, ja nyt ne on kestäneet jo 5 päivää. Maanantaina tuli sellainen nyrkin kokoinen paakku hyytymiä ja sen jälkeen oon vuotanut tosi rajusti. Nyt viidentenä päivänäkin kuukuppi täyttyy tunnissa ja parissa tunnissa kuppi on täynnä ja yöside vuotanut läpi. Normaalisti riittää pelkkä pikkuhousunsuoja tässä vaiheessa ja pahimpinakin vuotopäivinä riittää kun pari kertaa tyhjentää kupin. Onko tää ihan normaalia vai pitääkö kohta soittaa johonkin? o_O
 
Heippa! Täällä olisi yksi suurperheen äiti vailla vertaistukea kuumeiluun ja jännitysmatkailuun. :)
Plussasin 5.11. mutta viivojen hitaasta vahvistumisesta ounastelin, ettei kaikki olekaan ihan kunnossa. Niinpä varhaisraskauden ultrassa todettiin päivälleen neljä viikkoa plussauksesta sykkeetön ja liian pieni alkio viikoilla 7+4, vastaten 5+6. Tiesin jo sen, minkä ultraava lääkäri halusi 10 päivää myöhemmin tarkastaa: ei kehitystä ja keskeytynyt keskenmeno oli diagnoosina. Tänään laitoin Cytotecit ja nyt kohtu tyhjenee hitaanlaisesti.
Miehen kanssa kuumeillaan toista yhteistä. Minulle yhdeksättä. Kuopuksemme on 1v9kk. Ikää minulla tulee kesän lopulla 40 vuotta. Viimeisiä aikoja siis lapsen saannin suhteen elellään, kovin paljon päälle nelikymppisinä emme enää haluaisi yrittää.
Kaikille mukavaa lauantaita, plussapuhureita ja tunnelmallista joulunalusaikaa!
Terkuin Palleroita
 
Meitä on täällä kirjoittelemassa:

* Emppuelkku......30 v.......ya 9/17...........km 3/18 rv 12.......yk 8 km jälkeen

* Minji..................33 v...... ya 8/17...........kkm 4/18 rv 7........yk 9 km jälkeen

* Aileen...............32 v.......ya 10/16..........km 2/18 rv 7........yk 6 km jälkeen (letrozol)

* Keijukuningatar...29 v.....ya 5/18.........km 12/15 rv 5, km 6/18 rv7....yk 4 km jälkeen

* Joulutoive.........24 v....... ya 11/17....tm 1/18 rv 11 ja km 6/18 rv 11.....yk 4 km jälkeen

* Ninnu118..........31v.........ya 12/17..........kkm 4/18, tm 8/18.....yk 4 km jälkeen

* Hannaah.........................ya 5/18............kkm 8/18 rv 10, km 12/18 rv 6.........yk 1 km jälkeen

* sucrine.............31 v........ya 12/17..........km 8/18..................yk 3 km jälkeen

* Nonsk..............28 v.........ya 9/15..........km 9/18.................. yk 3 km jälkeen

* tylleröinen_21...21 v........ya 5/18..........kkm 9/18 rv 10+1..............yk 3 km jälkeen

* Päppyrä...........25 v........ya 1/18........ ......................yk 4 ku jälkeen

* Pihlaja36.........37 v.........ya 2/18.......km 9/18...............yk x km jälkeen

* Kerttttu..............28 v........ya 8/18.........km 10/18 rv 7................yk 3 km jälkeen

* Rnna................28 v.........ya 9/18.........tm 10/18 rv 8................yk 2 tm jälkeen

* Marjusk.............27 v........ya 7/18.........km 11/18 rv 9................yk 1 km jälkeen

* MonaLisa33......33 v........ya 8/18.........km 11/18 rv 5................yk 1 km jälkeen

* Kumiankka1......27 v.......ya 5/17.......km 2/18, km 5/18, kkm 12/18


Plussanneet :love::love::love::love::love::love::love::love: :

* Ipanainen +9/18

* Ruska82........36v.... ya 5/18..... kkm7/18 rv 11..... + 9/18, yk 1 km jälkeen

* mira.flower....35v....ya 10/17....km 2/18 rv 11.......+ 9/18, yk 7 km jälkeen

* joojoo1 + 9/18

* Noups........27 v.........ya 9/17.....kkm 6/18 rv 11...... + 10/18

* Marlen....... 36 v........ya 4/18.....tm 8/18 rv 12...... +11/18, yk 3 tm jälkeen

* kosmo........34 v.........ya 8/17.....kkm 6/18 rv 19........ + 12/18, yk 4 km jälkeen

* kathii..........28 v.........ya 8/18.....km 10/18 rv 8......... + 12/18, yk 2 km jälkeen
 

Yhteistyössä