Keskenmenon jälkeen kuumeilevat syksy 2018

Viestiketju alueella 'Vauvakuume' , aloittaja mira.flower, 28.08.2018.

1. Ninnu118

Ninnu118 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    30.07.2015
    Saadut tykkäykset:
    87
    @sucrine Joo kyllä välillä itelläkin tuntuu, ettei jaksaisi täällä pyöriä, kun ite junnaa paikallaan ja aika kuluu. Muut taas jatkaa eteenpäin ja saavat plussia elämä jatkuu.
    Tietenkin olen iloinen plussanneiden puolesta, mutta en voi olla turhautunut omasta tilanteestani. Ilmeisesti taas oli ovuloimaton kierros kauheista kivuista huolimatta. Menkat pitäisi alkaa näillä näppäimillä

2. Marlen

Marlen Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    17.05.2018
    Saadut tykkäykset:
    43
    Ultrassa kaikki hyvin, nyt yritän alkaa nauttimaan tästä raskaudesta ja hiomaan pelkoja pois. Niin koko sydämestäni toivon jokaiselle täällä olijalle pikaista plussaa!

3. MonaLisa33

MonaLisa33 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    29.05.2018
    Saadut tykkäykset:
    22
    @Marlen Oikein paljon onnea, Marlen! Onko sulla nyt kuinka monta viikkoa kasassa? :love:

4. Marlen

Marlen Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    17.05.2018
    Saadut tykkäykset:
    43
    Nyt olis jo 8+5! Halusin mennä aika myöhään tuohon alkuraskauden ultraan, niin keskenmenon riski on jo vähän pienentynyt. On tää ollut aika tunteiden vuoristorataa eikä mitään pidä enää itsestäänselvänä.

5. MonaLisa33

MonaLisa33 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    29.05.2018
    Saadut tykkäykset:
    22
    @Marlen Onpa hyvässä vaiheessa. Ai että, toivottavasti voit nauttia raskaudestasi mahdollisimman paljon! :love:

6. MonaLisa33

MonaLisa33 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    29.05.2018
    Saadut tykkäykset:
    22
    @Rnna Oviksen hyödyntäminen on aina iloinen asia :whistle: Ja onneksi piinapäivät ei ihan heti ala, niin voi hetken hengähtää! Näin ainakin itse koen. Mitäs sulla?

7. Rnna

Rnna Jäsen

Rekisteröitynyt:
    06.10.2018
    Saadut tykkäykset:
    19
    @MonaLisa33 Nyt tuntuu, että osaakohan sitä ottaa ikää tätä yrittämistä kovin rennosti. Aina alkaa uus jännitys, millo ovis, millo voi tehä rt, millo menkat ja jos raskautus nii pysyykö mukana... Jne.. 

Ehkä pitäs hankkia muuta tekemistä näämmä enempi, ettei ehtis aatella koko raskautumista..

En oo nyt ihan varma oviksesta, kun nuo tikut ei mulla anna kauheen voimakasta plussaa, en siis tiiä millon on "oikea" plussa. (n) Oon kyllä testannu vääränä aikana ja sillon toista viivaa ei edes tule, eli viikko oikea, mutta päivästä ei tietoa. Elikkä nyt ootellaan.:confused:

8. Marjusk

Marjusk Jäsen

Rekisteröitynyt:
    04.10.2018
    Saadut tykkäykset:
    16
    Voimia kaikille uusille, jotka tänne ryhmään joutuneet sekä uuteen kiertoon joutuneet.

Itsellä toi ahdistuksen käsittely vaihtelee, pahin ahdistus yllättää eikä osaa varautua. Ympärillä tutuilla ja puolitutuilla raskaus- ja vauvauutisia, joita vaikea ottaa tunnetasolla vielä tällä hetkellä vastaan. Samoin työssä omat hetkensä kun samankaltaisten asioiden kanssa voi joutua olemaan .

ON: Turhautuminen tällä hetkellä suurin tunne. Menkkoja odoteltu km jälkeen, järkyt PMS-oireet olleet n.1,5vko mutta ei näy. Km jälkeen muutaman kerran tikuttelin ovista mutta ajattelin säästää ekan km jälk kiertoon kun helpompi laskea. Valeoireet ja ahdistus toivat mieleen uuden raskauden mutta hcg verikoe tiistaina 0. Km on 5,5viikkoa mutta kun ei jaksa odottaa niin ei jaksa, vaikka tämä ihan normaalia erit. omilla sekavilla kierroilla.

9. tylleröinen_21

tylleröinen_21 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    17.05.2018
    Saadut tykkäykset:
    64
    @Marlen oon käsittänyt että viikoilla 5-6 tulee ensimmäinen km piikki ja viikolla 8 toinen kun tärkeät elimet muodostuu. Näin ainakin meille kerrotiin. Eli hyvässä tilanteessa oot :)
    @Rnna mulla oli ekat pari kuukautta kauhee stressi tästä. Mua jotenkin hävetti toi km (ei pitäisi i know) ja ajattelin et äkkiä nyt raskaaks. Mulla kanssa tosi moni lähipiiristä raskaana ja miehen veli vaimoineen yrittelee juuri niin kyllä nää asiat on pinnalla. Kuitenkin viime menkkojen jälkeen jotenkin tuli rauhallinen olo, että en voi tehdä muuta kun harrastaa seksiä tarpeeksi usein. Ja siitäkään ei sais tulla pakkopullaa. Toivotaan että tää olo ja jatkuis ja säkin pääset rauhaan asian kanssa :)

@Marjusk mulla aina ollut säännöllinen kierto ja km jälkeen oli 40 pv kierto. Kyllä siinä otti päähän koko ajan ja mukamas oireita ja rfsukin anto viivanpaikkaa. Seuraava kierto oli 37 vaikka oli ihan varma että tasottuu heti.. toivottavasti sulla pian alkaa! 6-7 viikkoa vissiin aika keskiarvo koska alkanut.

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  10. Ninnu118

Rekisteröitynyt:
    30.07.2015
    Saadut tykkäykset:
    87
    Kp 1 elikkäs uuteen kiertoon :unsure:

• En tykkää En tykkää x 6
    • List
  11. Maya123

Maya123 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    01.03.2016
    Saadut tykkäykset:
    177
    Onpa raskaita kokemuksia täällä monella. Etenkin nuo toistuvat keskenmenot tuntuu varmasti kyllä ihan kamalalta. Kuin myös se, että uusi raskautuminen venyy keskenmenon jälkeen. Voimia teille kaikille! :(

Ja onnea raskaudesta @Marlen ! :love:

Mä en oikein vieläkään tiedä mitä tässä tapahtuu, yritetäänkö heti uudestaan vai ei. Jos jään taustailemaan kunnes oma pää vähän tästä selkiää. Tai no voi laittaa listallekin, mitäs tietoja siihen tarvitaan? Maya123, kp 5/28, plussa 10/2018, tuulimuna rv 10+2.

Onko teillä muuten ollu minkälaiset menkat tyhjennyksen jälkeen? Mulla alko menkat 30 päivää tyhjennyksen jälkeen, ja nyt ne on kestäneet jo 5 päivää. Maanantaina tuli sellainen nyrkin kokoinen paakku hyytymiä ja sen jälkeen oon vuotanut tosi rajusti. Nyt viidentenä päivänäkin kuukuppi täyttyy tunnissa ja parissa tunnissa kuppi on täynnä ja yöside vuotanut läpi. Normaalisti riittää pelkkä pikkuhousunsuoja tässä vaiheessa ja pahimpinakin vuotopäivinä riittää kun pari kertaa tyhjentää kupin. Onko tää ihan normaalia vai pitääkö kohta soittaa johonkin? o_O

12. Palleroita

Palleroita Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    16.02.2016
    Saadut tykkäykset:
    61
    Heippa! Täällä olisi yksi suurperheen äiti vailla vertaistukea kuumeiluun ja jännitysmatkailuun. :)
    Plussasin 5.11. mutta viivojen hitaasta vahvistumisesta ounastelin, ettei kaikki olekaan ihan kunnossa. Niinpä varhaisraskauden ultrassa todettiin päivälleen neljä viikkoa plussauksesta sykkeetön ja liian pieni alkio viikoilla 7+4, vastaten 5+6. Tiesin jo sen, minkä ultraava lääkäri halusi 10 päivää myöhemmin tarkastaa: ei kehitystä ja keskeytynyt keskenmeno oli diagnoosina. Tänään laitoin Cytotecit ja nyt kohtu tyhjenee hitaanlaisesti.
    Miehen kanssa kuumeillaan toista yhteistä. Minulle yhdeksättä. Kuopuksemme on 1v9kk. Ikää minulla tulee kesän lopulla 40 vuotta. Viimeisiä aikoja siis lapsen saannin suhteen elellään, kovin paljon päälle nelikymppisinä emme enää haluaisi yrittää.
    Kaikille mukavaa lauantaita, plussapuhureita ja tunnelmallista joulunalusaikaa!
    Terkuin Palleroita

13. Minji

Minji Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    20.11.2017
    Saadut tykkäykset:
    31
    Meitä on täällä kirjoittelemassa:

* Emppuelkku......30 v.......ya 9/17...........km 3/18 rv 12.......yk 8 km jälkeen

* Minji..................33 v...... ya 8/17...........kkm 4/18 rv 7........yk 9 km jälkeen

* Aileen...............32 v.......ya 10/16..........km 2/18 rv 7........yk 6 km jälkeen (letrozol)

* Keijukuningatar...29 v.....ya 5/18.........km 12/15 rv 5, km 6/18 rv7....yk 4 km jälkeen

* Joulutoive.........24 v....... ya 11/17....tm 1/18 rv 11 ja km 6/18 rv 11.....yk 4 km jälkeen

* Ninnu118..........31v.........ya 12/17..........kkm 4/18, tm 8/18.....yk 4 km jälkeen

* Hannaah.........................ya 5/18............kkm 8/18 rv 10, km 12/18 rv 6.........yk 1 km jälkeen

* sucrine.............31 v........ya 12/17..........km 8/18..................yk 3 km jälkeen

* Nonsk..............28 v.........ya 9/15..........km 9/18.................. yk 3 km jälkeen

* tylleröinen_21...21 v........ya 5/18..........kkm 9/18 rv 10+1..............yk 3 km jälkeen

* Päppyrä...........25 v........ya 1/18........ ......................yk 4 ku jälkeen

* Pihlaja36.........37 v.........ya 2/18.......km 9/18...............yk x km jälkeen

* Kerttttu..............28 v........ya 8/18.........km 10/18 rv 7................yk 3 km jälkeen

* Rnna................28 v.........ya 9/18.........tm 10/18 rv 8................yk 2 tm jälkeen

* Marjusk.............27 v........ya 7/18.........km 11/18 rv 9................yk 1 km jälkeen

* MonaLisa33......33 v........ya 8/18.........km 11/18 rv 5................yk 1 km jälkeen

* Kumiankka1......27 v.......ya 5/17.......km 2/18, km 5/18, kkm 12/18

Plussanneet :love::love::love::love::love::love::love::love: :

* Ipanainen +9/18

* Ruska82........36v.... ya 5/18..... kkm7/18 rv 11..... + 9/18, yk 1 km jälkeen

* mira.flower....35v....ya 10/17....km 2/18 rv 11.......+ 9/18, yk 7 km jälkeen

* joojoo1 + 9/18

* Noups........27 v.........ya 9/17.....kkm 6/18 rv 11...... + 10/18

* Marlen....... 36 v........ya 4/18.....tm 8/18 rv 12...... +11/18, yk 3 tm jälkeen

* kosmo........34 v.........ya 8/17.....kkm 6/18 rv 19........ + 12/18, yk 4 km jälkeen

* kathii..........28 v.........ya 8/18.....km 10/18 rv 8......... + 12/18, yk 2 km jälkeen

14. Minji

Minji Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    20.11.2017
    Saadut tykkäykset:
    31
    Mä taidan pitää nyt taukoa palstailusta. Tää on alkanut ottaa enemmän kuin antaa. Tulee toisinaan vaan paha mieli, kun jotkut valittaa, että miten voi kestää näin kauan kun ei vaikka yk 2 tai 3 ole tärpännyt :cautious: Itsellä kun yk 9 keskenmenon jälkeen menossa ja yhteensä yk 17, niin tuntuu aika pahalta :( Tuntuu, ettei täällä oikein ole muita samassa tilanteessa ja ei sitten oikeen saa vertaistukea. Harvemmin mitään kommentteja ylipäätään saan (kiitokset niille muutamalle, jotka kommentoineet!).

Listan päivittäminen jää nyt myös pois. En tiedä onko siitä edes ollut mitään iloa... Ehkä joku toinen jatkaa.

15. Rnna

Rnna Jäsen

Rekisteröitynyt:
    06.10.2018
    Saadut tykkäykset:
    19
    @Minji Kiitos listan päivittämisestä ja tsemppiä sinne. Eihän palstailun tarvitse olla joka päiväistä osallistuakseen siihen, mutta välillä voi olla tarpeen tietoisesti olla kokonaan pois. Palaile kertomaan kuulumisia välillä, mikäli siltä susta itestä tuntuu, että haluat. ❤️ Jokainen meistä kokee rankkoja juttuja, jokainen tavallaan ja hieman eri vaiheissa. Eihän meistä kukaan tiedä, milloin tärppää ja kuinka kauan joutuu odottelemaan, se kai se raastavinta onkin.. :unsure:

Toivotan paljon tsemppiä sinne yritykseen ja kuumeiluun. ❤️ Tai mikäli palailet palstalle, niin toivottavasti juttelut siirtyisivät jollekkin muun otsikon alle! :giggle:

16. sucrine

sucrine Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    06.06.2018
    Saadut tykkäykset:
    66
    @Ninnu118 Pahoittelu uudesta kierrosta! Ollaan nähtävästi aloitettu yritys samoihin aikoihin. Onhan tässä mennyt jo vuosi. Huomaan palstailun lisäävän omia negatiivisia fiiliksiä, kun jollekin tulee jatkuvasti plussa ja itselle ei. Ja tuo mitä @Minji sanoi, että tuskaillaan jo parin kierron jälkeen. Tuntuuhan se ikävältä kun on yrittänyt itse selvästi pidempään. Jokaisella on toki omat tuntemukset ja kaikilla on täysi oikeus niihin. Varmasti omatkin masistelut ovat ärsyyntyneet välillä pidempään yrittäneitä. (n)

Kuulin juuri yhden tutun odottavan lasta. Laskeskelin, että laskettu aika on vain pari viikkoa ennen kuin omasta kesän plussasta olisi ollut. Jotenkin hullu ajatus, että olisi jo 5-6 kk raskaana nyt. Ja samalla tuli suru siitä, miten kaukaista se on edelleen. :(

Kiitos @Minji listan päivittämisestä. Ja tsrmppiä noin muuten! Palstailun vähentäminen on varmasti hyvä idea oman mielenrauhan kannalta. Koen ainakin itse hyödylliseksi. Toivon teille plussaa, olisi jo aikakin. ❤

17. MonaLisa33

MonaLisa33 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    29.05.2018
    Saadut tykkäykset:
    22
  18. Ninnu118

Rekisteröitynyt:
    30.07.2015
    Saadut tykkäykset:
    87
    @sucrine Tuntuu tää tosi turhauttavalta, kun vuosi on yritystä takana ja kaksi vikaan mennyttä raskautta. Mä niin toivon uutta raskautta ensi vuodeksi. Mulla on maanantaina verikoe ja tutkitaan kilpparit ym ym. Jos niissä löytyy jotain niin sitten varmasti syy selviää, miksen raskaudu tai ovuloi. Mä nyt ottanut käyttöön luontaistuotteita tukemaan raskaaksi tuloa ja toivon, etä ne auttaa ettei tarvis lääkkeitä aaloitella. Jännitys tiivistyy ma odotellen. Menkatkin alkaa kohta olemaan vain muisto vain ja uuteen yritykseen, jospa nyt sitten..

19. Ninnu118

Rekisteröitynyt:
    30.07.2015
    Saadut tykkäykset:
    87
    @Minji Paljon voimia ja iso hali sulle! Tunnen tuskasi. Täällä olo ei todellakaan aina lievitä kokemaansa tuskaa päinvastoin. On luonnollista kokea vihaa ja katkeruutta. Oot ajatuksissa <3 Kaikesta huolimatta Hyvää Joulun odotusta!

20. Hannaah

Hannaah Jäsen

Rekisteröitynyt:
    17.07.2018
    Saadut tykkäykset:
    15
    @Minji Kiitos listan päivityksestä, itse ainakin kokenut listasta hyötyä ja ihanaa kun joku on jaksanut sitä noin aktiivisesti päivitellä. Kaikkea hyvää sinulle ja hyvää joulunodotusta <3 Toivottavasti palaat vielä myöhemmin takaisin, ainakin viimeistään kertomaan plussauutisia, joita toivon teille ja tietysti kaikille muillekkin pikaisesti :love:

21. Minji

Minji Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    20.11.2017
    Saadut tykkäykset:
    31
  22. Keijukuningatar

Keijukuningatar Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    21.05.2018
    Saadut tykkäykset:
    26
    Meitä on täällä kirjoittelemassa:

* Emppuelkku......30 v.......ya 9/17...........km 3/18 rv 12.......yk 8 km jälkeen

* Minji..................33 v...... ya 8/17...........kkm 4/18 rv 7........yk 9 km jälkeen

* Aileen...............32 v.......ya 10/16..........km 2/18 rv 7........yk 6 km jälkeen

* Joulutoive.........24 v....... ya 11/17....tm 1/18 rv 11 ja km 6/18 rv 11.....yk 4 km jälkeen

* Ninnu118..........31v.........ya 12/17..........kkm 4/18, tm 8/18.....yk 4 km jälkeen

* Hannaah.........................ya 5/18............kkm 8/18 rv 10, km 12/18 rv 6.........yk 1 km jälkeen

* sucrine.............31 v........ya 12/17..........km 8/18..................yk 3 km jälkeen

* Nonsk..............28 v.........ya 9/15..........km 9/18.................. yk 3 km jälkeen

* tylleröinen_21...21 v........ya 5/18..........kkm 9/18 rv 10+1..............yk 3 km jälkeen

* Päppyrä...........25 v........ya 1/18........ ......................yk 4 ku jälkeen

* Pihlaja36.........37 v.........ya 2/18.......km 9/18...............yk x km jälkeen

* Kerttttu..............28 v........ya 8/18.........km 10/18 rv 7................yk 3 km jälkeen

* Rnna................28 v.........ya 9/18.........tm 10/18 rv 8................yk 2 tm jälkeen

* Marjusk.............27 v........ya 7/18.........km 11/18 rv 9................yk 1 km jälkeen

* MonaLisa33......33 v........ya 8/18.........km 11/18 rv 5................yk 1 km jälkeen

* Kumiankka1......27 v.......ya 5/17.......km 2/18, km 5/18, kkm 12/18

Plussanneet :love::love::love::love::love::love::love::love: :

* Ipanainen +9/18

* Ruska82........36v.... ya 5/18..... kkm7/18 rv 11..... + 9/18, yk 1 km jälkeen

* mira.flower....35v....ya 10/17....km 2/18 rv 11.......+ 9/18, yk 7 km jälkeen

* joojoo1 + 9/18

* Noups........27 v.........ya 9/17.....kkm 6/18 rv 11...... + 10/18

* Marlen....... 36 v........ya 4/18.....tm 8/18 rv 12...... +11/18, yk 3 tm jälkeen

* kosmo........34 v.........ya 8/17.....kkm 6/18 rv 19........ + 12/18, yk 4 km jälkeen

* kathii..........28 v.........ya 8/18.....km 10/18 rv 8......... + 12/18, yk 2 km jälkeen

23. Keijukuningatar

Keijukuningatar Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    21.05.2018
    Saadut tykkäykset:
    26
    Poistun. Mies taas pihtaa enkä jaksa enää. Ovulaatio päällä. Jo kolmas kerta km jälkeen kun pihtaa. Ei siinä ei seksiäkään oo ollu tänä vuonna kuin 6 kertaa.

• En tykkää En tykkää x 3
    • List
  24. Rnna

Rnna Jäsen

Rekisteröitynyt:
    06.10.2018
    Saadut tykkäykset:
    19
    @Keijukuningatar Tsemppiä älyttömästi.. :unsure: ❤️

Täällä ovis tikutettu perjantaina. :giggle: Sain yhtä vahvat viivat tikkuun, eli positiivista on, että positiivinen tulos ainakin tuli. (y) Nyt sit taaaas ootellaan. :sneaky:

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  25. Kerttttu

Kerttttu Jäsen

Rekisteröitynyt:
    15.11.2018
    Saadut tykkäykset:
    19
    Nyt tulee pitkä viesti kun olen yrittänyt sisäistää kaikkien tilanteita ja kuulumisia. Itse pidin hieman taukoa että saisi jotaki muuta ajateltavaa, mutta eihän siitä mitään tullut. Katkeria kohtauksia saanut aikaseks ja tuskailen kun "vaan kaikki muut tulee raskaaksi". Tuntuu epäreilulta kun kysellään raskaudesta joka hemmetin himon tai haukotuksen jälkeen. olen alkanut töksäyttelemään vastauksia takaisin sujuvaan tahtiin.

@Keijukuningatar ikävä kuulla :unsure: On varmaan ollut raskas prosessi sitten miehellesikin, toivottavasti miehesi tauon jälkeen löytäisi voimia ja energiaa yritykseen jälleen!

@Minji Surullista mitä olet joutunut kokemaan:unsure::cry:Ikävää, että sinulle on tullut tuommoinen olo ketjusta. Välillä itselle tulee sellainen olo ettei löydä edes sanoja tai voimia tukea toisia, vaikka itsekin kokenut keskenmenon. Viestejä tulee jonkin verran ja valitettavasti on vaikea pysyä kaikkien tilanteiden perässä. Kaikki tunteet sallittu, ja joskus höyryt täytyy päästää pihalle! Tällaisten ketjujen päivitys on raskasta, ja työlästä!! Ja ennen kaikkea vapaaehtoista! Ja kun on pitkä yritys takana niin on hankala varmasti lukea meidän vain hetken aikaa yrittäneiden tarinoita. On varmastikin hyvä ottaa hieman taukoa, jos saisi ajatuksiin edes vähän jotakin muuta.Toivottavasti voit jo hieman paremmin, kovasti tsemppiä jatkoon.

@Hannaah @Kumiankka1 @Palleroita Olen niin pahoillani, niin ikäviä kokemuksia :cry: miten jakselette?

@MonaLisa33 miten jakselet? Oletko saanut lisätietoa tilanteestasi?

@Ninnu118 onneksi pääset tutkimuksiin, kovasti tsemppiä. Joko olet saanut vastauksia?

Juuri mietin yksi pvä että malttaisko itse ottaa käyttöön jotain luontaisia apukeinoja, jotenkin en vain jaksaisi. Elämä pyörii nytkin vain raskautumisen ympärillä, käy vähän hankalaksi ajatella päänsä puhki. Toive lapsesta on niin vahva, mutta samalla on niin luovuttanut olo kun muita ympärillä vain tupsahtelee raskaaksi. Joka puolella raskautta, mutta ei itsellä. Tällä hetkellä vaikea edea iloita toisten raskaudesta, katkeruus valtaa mielen. Tämä kierto meni hukkaan kun en usko ovuloineeni, ei mitään oireita ollut.. :unsure:

Joku kyseli ahdistuksen käsittelystä. Itse en sitä osaa, täytyy osata poimia elämästä positiivisia asioita, löytää ns muuta tekemistä kuin vatvoa sitä pahaa mieltä yms. Vaikeaa se on. Itselläni purkautuu itkuna ja vihana muita kohtaan, joka ei tunnu itsestänikään kivalta. Se taas lisää ahdistusta entisestään.

@Marlen Onnea, ihanaa! yritä nauttia ja anna raskauden viedä sinut hurmioon :love:

• Tykkään Tykkään x 1
    • Ihana! Ihana! x 1
    • List
Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy