Keskenmenon jälkeen kuumeilevat syksy 2018

Mä taidan pitää nyt taukoa palstailusta. Tää on alkanut ottaa enemmän kuin antaa. Tulee toisinaan vaan paha mieli, kun jotkut valittaa, että miten voi kestää näin kauan kun ei vaikka yk 2 tai 3 ole tärpännyt :cautious: Itsellä kun yk 9 keskenmenon jälkeen menossa ja yhteensä yk 17, niin tuntuu aika pahalta :( Tuntuu, ettei täällä oikein ole muita samassa tilanteessa ja ei sitten oikeen saa vertaistukea. Harvemmin mitään kommentteja ylipäätään saan (kiitokset niille muutamalle, jotka kommentoineet!).

Listan päivittäminen jää nyt myös pois. En tiedä onko siitä edes ollut mitään iloa... Ehkä joku toinen jatkaa.
 
@Minji Kiitos listan päivittämisestä ja tsemppiä sinne. Eihän palstailun tarvitse olla joka päiväistä osallistuakseen siihen, mutta välillä voi olla tarpeen tietoisesti olla kokonaan pois. Palaile kertomaan kuulumisia välillä, mikäli siltä susta itestä tuntuu, että haluat. ❤ Jokainen meistä kokee rankkoja juttuja, jokainen tavallaan ja hieman eri vaiheissa. Eihän meistä kukaan tiedä, milloin tärppää ja kuinka kauan joutuu odottelemaan, se kai se raastavinta onkin.. :unsure:

Toivotan paljon tsemppiä sinne yritykseen ja kuumeiluun. ❤ Tai mikäli palailet palstalle, niin toivottavasti juttelut siirtyisivät jollekkin muun otsikon alle! :giggle:
 
@Ninnu118 Pahoittelu uudesta kierrosta! Ollaan nähtävästi aloitettu yritys samoihin aikoihin. Onhan tässä mennyt jo vuosi. Huomaan palstailun lisäävän omia negatiivisia fiiliksiä, kun jollekin tulee jatkuvasti plussa ja itselle ei. Ja tuo mitä @Minji sanoi, että tuskaillaan jo parin kierron jälkeen. Tuntuuhan se ikävältä kun on yrittänyt itse selvästi pidempään. Jokaisella on toki omat tuntemukset ja kaikilla on täysi oikeus niihin. Varmasti omatkin masistelut ovat ärsyyntyneet välillä pidempään yrittäneitä. (n)

Kuulin juuri yhden tutun odottavan lasta. Laskeskelin, että laskettu aika on vain pari viikkoa ennen kuin omasta kesän plussasta olisi ollut. Jotenkin hullu ajatus, että olisi jo 5-6 kk raskaana nyt. Ja samalla tuli suru siitä, miten kaukaista se on edelleen. :(

Kiitos @Minji listan päivittämisestä. Ja tsrmppiä noin muuten! Palstailun vähentäminen on varmasti hyvä idea oman mielenrauhan kannalta. Koen ainakin itse hyödylliseksi. Toivon teille plussaa, olisi jo aikakin. ❤
 
@sucrine Tuntuu tää tosi turhauttavalta, kun vuosi on yritystä takana ja kaksi vikaan mennyttä raskautta. Mä niin toivon uutta raskautta ensi vuodeksi. Mulla on maanantaina verikoe ja tutkitaan kilpparit ym ym. Jos niissä löytyy jotain niin sitten varmasti syy selviää, miksen raskaudu tai ovuloi. Mä nyt ottanut käyttöön luontaistuotteita tukemaan raskaaksi tuloa ja toivon, etä ne auttaa ettei tarvis lääkkeitä aaloitella. Jännitys tiivistyy ma odotellen. Menkatkin alkaa kohta olemaan vain muisto vain ja uuteen yritykseen, jospa nyt sitten..
 
@Minji Kiitos listan päivityksestä, itse ainakin kokenut listasta hyötyä ja ihanaa kun joku on jaksanut sitä noin aktiivisesti päivitellä. Kaikkea hyvää sinulle ja hyvää joulunodotusta <3 Toivottavasti palaat vielä myöhemmin takaisin, ainakin viimeistään kertomaan plussauutisia, joita toivon teille ja tietysti kaikille muillekkin pikaisesti :love:
 
Meitä on täällä kirjoittelemassa:

* Emppuelkku......30 v.......ya 9/17...........km 3/18 rv 12.......yk 8 km jälkeen

* Minji..................33 v...... ya 8/17...........kkm 4/18 rv 7........yk 9 km jälkeen

* Aileen...............32 v.......ya 10/16..........km 2/18 rv 7........yk 6 km jälkeen

* Joulutoive.........24 v....... ya 11/17....tm 1/18 rv 11 ja km 6/18 rv 11.....yk 4 km jälkeen

* Ninnu118..........31v.........ya 12/17..........kkm 4/18, tm 8/18.....yk 4 km jälkeen

* Hannaah.........................ya 5/18............kkm 8/18 rv 10, km 12/18 rv 6.........yk 1 km jälkeen

* sucrine.............31 v........ya 12/17..........km 8/18..................yk 3 km jälkeen

* Nonsk..............28 v.........ya 9/15..........km 9/18.................. yk 3 km jälkeen

* tylleröinen_21...21 v........ya 5/18..........kkm 9/18 rv 10+1..............yk 3 km jälkeen

* Päppyrä...........25 v........ya 1/18........ ......................yk 4 ku jälkeen

* Pihlaja36.........37 v.........ya 2/18.......km 9/18...............yk x km jälkeen

* Kerttttu..............28 v........ya 8/18.........km 10/18 rv 7................yk 3 km jälkeen

* Rnna................28 v.........ya 9/18.........tm 10/18 rv 8................yk 2 tm jälkeen

* Marjusk.............27 v........ya 7/18.........km 11/18 rv 9................yk 1 km jälkeen

* MonaLisa33......33 v........ya 8/18.........km 11/18 rv 5................yk 1 km jälkeen

* Kumiankka1......27 v.......ya 5/17.......km 2/18, km 5/18, kkm 12/18


Plussanneet :love::love::love::love::love::love::love::love: :

* Ipanainen +9/18

* Ruska82........36v.... ya 5/18..... kkm7/18 rv 11..... + 9/18, yk 1 km jälkeen

* mira.flower....35v....ya 10/17....km 2/18 rv 11.......+ 9/18, yk 7 km jälkeen

* joojoo1 + 9/18

* Noups........27 v.........ya 9/17.....kkm 6/18 rv 11...... + 10/18

* Marlen....... 36 v........ya 4/18.....tm 8/18 rv 12...... +11/18, yk 3 tm jälkeen

* kosmo........34 v.........ya 8/17.....kkm 6/18 rv 19........ + 12/18, yk 4 km jälkeen

* kathii..........28 v.........ya 8/18.....km 10/18 rv 8......... + 12/18, yk 2 km jälkeen
 
@Kerttttu Ei vielä. Mä just laitoin soittopyynnön, et jos ne labrat ois tulleet. Kertosivat ees onko kaikki ok. Että jos ei, niin pystyykö ne aikadtaa lääkäriä. Lääkäri vasta 8.1. Tuntuu liian pitkältä ajalta. Mulla välillä ahdistaa kanssa ja mielenterveys koetuksella. En ole jotenkin osannut ja pystynyt käsittelemään asioita esim. Keskenmenot ym. mitä tapahtunut ja itku on herkässä vähän joka asiassa. Että hormooni hommia ainakin. Ei vaan taho itse jaksaa itsensä kanssa, fyysiset oireetkin kuin ois jokin vialla. Toivottavasti siis ei ole mitään vialla, mutta nää vaan pyörii päässä. Kyllähän verikokeista näkee aika hyvin elimistön tilan. Täälläkin tuo raskaustoive on niin pinnalla, ettei vaan jaksais aina lukea muiden onnistumisista. Toki kyllä kin hehkuttaisin, jos tulisin raskaaksi
 
@Kerttttu Kiitos tsemppaavasta ja ymmärtäväisestä viestistäsi! <3

Oma tilanne on selviytynyt sen verran, että runsas vuoto alkoi pari päivää sitten kp 39. Samana päivänä digitesti näytti raskaana 2-3 viikkoa. Oletan nyt, että mulla on ollut kaksi perättäistä alkuraskauden keskenmenoa. Toinen mahdollisuus on, että on ollut yksi keskeytynyt keskenmeno, joka jatkuu nyt. Toivottavasti kohtu tyhjenee kunnolla.

Tuli sellainen olo tuossa aiemmin, että en tiedä, pitäisikö mun ollenkaan viestitellä täällä. Olisi ehkä pitänyt korostaa, että mulla on ollut 10 vuotta nuorempana 2 vuoden raskaudeton jakso edellisen kumppanin kanssa. Minulla ei siis ole lapsia. Silloinkin taisi olla ainakin 1 varhainen keskenmeno, josta en haamua selkeämpää plussaa saanut, mutta kierto pitkittyi ja vuoto ja krampit olivat jotain järkyttävää... Ei lähdetty tutkimuksiin ja suhdekin päättyi lopulta erinäisten muiden syiden takia. Sen jälkeen minulta on löydetty endometrioosia, jatkuvasti kystia, välivuotoja... Joten olen ollut äärimmäisen onnellinen, että olen todistetusti onistunut plussaamaan nyt edes kerran. Se antaa hurjasti toivoa!

Olen näiden välissä olleiden vuosien aikana pelännyt, että en löydä ajoissa sopivaa kumppania, että endometrioosi on tehnyt liikaa tuhojaan, että edessä on vielä pitkät hoidot, enkä voi saada sitä isoa perhettä, josta olen haaveillut. Olen itkenyt paljon pelätessäni, kun olen kokenut haaveiden karkaavan kauemmas, ja ollut vihainen.

Näiden syiden takia olen ollut aivan hem**tin iloinen nopeasti tulleesta plussasta! Se, että jollakulla on yritystä takana jokin lyhyt kuukausimäärä, ei tarkoita sitä, etteikö sitä yritystä perheen eteen olisi ollut jo hyvin pitkään monella muulla tasolla kuin vain sänkykamarin puolella sen nykyisen kumppanin kanssa. Luulen, että tällaisten syiden takia monella se suru on jo yhden epäonnistuneen kierron jälkeen iso, kun siinä taustalla on pitkältä ajalta kasautunutta painetta.

Ajattelin, että tämä palsta olisi sellainen "kevyempi" ryhmä, jossa voisi saada tukea ja neuvoa, ilman että täytyy kaikkea paljastaa, ja "lunastaa" sitä omaa paikkaa ja oikeutusta olla mukana. En myöskään hahmota tätä sellaiseksi tiiviiksi yhteisöksi, johon ei voisi vain piipahtaa käymään, kun etsii tietoa ja tukea omaan tilanteeseen. Ehkä se on sitten omanapaista ajattelua näin vasta mukaan liittyneeltä.
 
@Kerttttu Palasin vielä viestisi, kun kirjoitan kännykällä, enkä nähnyt edellistä sivua, jossa viestisi oli ja pelkäsin, että näpyttämäni viesti häviää jonnekin, mutta eihän se taidakaan hävitä, vaikka kesken kaiken noita ketjun sivuja selailisi...

Meillä onkin samaan aikaan alkanut tämä yritys viime kesänä. Minkään en ajatellut tai jaksaisi ottaa mitään luontaisia apukeinoja käyttöön, mutta kun kävin gynellä viime kuussa, kun keskenmeno oli ollut (gyne oli sitä mieltä, että se olisi hoitunut kokonaan, että ehkä tässä on nyt sitten heti toinen keskenmeno putkeen), niin hän huomasi todella ohuen kohdun limakalvon ovulaation jälkeen, vain 5mm. Kai sen pitäisi sentin luokkaa kuitenkin olla. Senpä takia ajattelin nyt sitten aloittaa e-vitamiini kuurin, jos siitä vaikka olisi apua limakalvon kasvattamiseen.
 
@MonaLisa33 Tekstisi on aivan asiaa. Me kukaan täällä ei tiedetä toistemme taustoja ja on helppo purkaa omaa pahaa oloaan täällä nimimerkin takaa ja ottaa itseemme. Mutta mä ajattelen kaikesta huolimatta ja siitä mitä sanonut aiemmin, että on hyvä olla edes joku paikka jossa huutaa ja purkaa sitä pahaa oloaan. Se ei aina tapahdu oikein, mutta on hyvä päästää se ulos. Vaikka sitten täällä nimimerkin takaa. Nää on niin henkilökohtasia asioita, jotka käy niin tunteisiin.
Mä toivotan kaikille oikein ihanaa joulun aikaa. Aina tulee uusi päivä ja siihen me luotetaan, että se on se meidän päivä !

Ps. Soitin verikokeista ja kaikki kuulema viitearvoissa. Toivotaan, että 8.1. Ollaan viisaampia.
 
  • Tykkää
Reactions: MonaLisa33
@Kerttttu Yleensä mulla on kierto 29 päivää. Varasin aikaa, kun ihmettelin, miksi testi näyttää plussaa vielä menkkojen jälkeen. Halusin tietää, että kohtu on varmasti tyhjentynyt kunnolla. Neuvolasta kun käskettiin vain odottaa... Olisihan se ihan hyvä mennä, kun ne kystatkin jomotteli ja pelkäsin kohdunulkoista raskautta.
Vuoden vaihteen jälkeen varaan ajan verikokeisiin ja hedelmällisyyden kartoitukseen (yksityiselle), niin saan lisää tietoa ja toivottavasti myös mielenrauhaa. Julkiselta saisin ehkä myös lähetteen, mutta haluan nopeuttaa asioita. (Mun sisäinen ääni on tikittää :sneaky:)
Tiedän tuon tunteen, että vaikeaa on, kun huomaa, ettei elämässä ole vielä tapahtunut niitä asioita joita on toivonut... :unsure:
Onko sulla kuinka pitkä kierto? Oletko enemmänkin pohtinut tarkistuskäynnin varaamista? Toivottavasti nyt kuitenkin tulisi pian tärppi ja voisit varata ajan odotuksen merkeissä! (y):love:

@Ninnu118 Joo, onhan se hyvä päästää höyryjä ulos. Toivottavasti kenelläkään ei kuitenkaan ole tarvetta vähätellä toisten kokemaa menetystä, pelkoa tai surua tilanteesta riippumatta. :unsure: Ei varmasti olekaan!
Mahtavaa kuulla, että sulla oli verikokeet viitearvoissa! Kävitkö julkisella puolella? (anteeksi, olet sen varmaan jo aiemmin maininnutkin.) Ja hyvässä vaiheessa sinulla asioiden selvittely, kun aikakin on jo tiedossa. (y) Toivon, ettei sinun tarvitsisi käydä tutkimuksia läpi ja plussa tulisi jo ennen sitä!! :love:

Nyt tämä piinailija lähtee vitamiinikaupoille! :whistle:Oikein paljon onnea ja menestystä kaikkien yritykseen! :love:
 
Onpa ikävä homma että toisten kohdalla tää palsta pahentaa olotilaa. Mutta on se ihan ymmärrettävää jos takana on pitkä odotus ja jatkuvasti seuraa vierestä kuinka toiset plussaa nopeammin. Toisaalta ymmärrän kyllä että se odotus tuskastuttaa jo muutaman kuukauden jälkeen, etenkin jos ei keskenmenon jälkeen ole varma voiko tulla uudestaan raskaaksi, koska ja jatkuuko raskaus loppuun asti.

Mä oon piipahtanut täällä aina välillä, mutta jotenkin ei ole oikein ollut aikaa edes ajatella koko raskautumista. Alkaa kuitenkin ahdistus vähän helpottaan ja tuntuu että ehkä sitä kuitenkin yritetään pian uudestaan. Nyt on ensimmäiset kuukautiset tullut tyhjennyksen jäljiltä ja järkyt olivatkin. Tällä hetkellä on aikas hyvä ja luottavainen mieli siitä, että eiköhän me vielä pikkuinen saada vaikka sen aika ei ollut ihan vielä. :love:
 
@MonaLisa33 Niinkun monet sanonu, nii tosi hyvin kiteytit tekstissäs munkin ajatukset :love:
Onhan se välillä raskasta lukee ketjuja joissa ihmiset plussaa tosi pian ja itellä vauva toive ollut yli vuoden.
Vauvakuume oli kova useamman kuukauden ennenkuin mies "antoi luvan" lopettaa pillerit (suluissa koska mun päätös, miehen hyväksyntä elellä ilman ehkäsyä) ja minipillerit lopetin 1/18. Tokasta kierrosta raskaus joka meni kesken pian, mutta kivut jatku ja hcg ei laskenu ja kuukauden päästä todettiin kohdunulkoinen eli plussa 3/18, km diagnoosi 3/18 ja KU diagnoosi 4/18, hoidettiin solusalpaajalla ja ehkäsypakko kuukauden ja loppu 5/18.
Km tuomion jälkeen ennenkuin KU todettiin odotin kovasti yrityksen jatkamista, mutta kun sitten tuli mutkia matkaan ja ehkäisypakko niin ahdistus oli tosi kova.
Miehen kanssa puhuttiinkin toukokussa, että pitäisikö yritys laittaa tauolle kun ajatus raskauden mahdollisuudestakin ahdisti mua ton henkisesti ja fyysisesti kivuliaan 2kk jälkeen.
Ei tehty mitään päätöstä kuitenkaan vielä e-pakon aikana vaan samana päivänä kun e-pakko loppu saatiin tietää, että ollaan saatu kämppä jota haettiin muuten vaan :ROFLMAO: Haettiin paremmalla paikalla olevaa isompaa kämppää jossa vuokra vaan 20€ enemmän kun vanhassa :poop:kämpässä:ROFLMAO:

Mies on rahasta tarkka ja herkästi stressaantuva ja säästää asuntolainaa varten koko ajan ja halusi sitten, että kerta on muutto, takuuvuokrat, päällekkäinen vuokra 3viikkoa, että jatketaan ehkäisyä ajan x. Keskeytetyttä yhdynnällä mentiin (e-pakko kumilla) kesä ja alku syksy, kunnes syyskuussa musta alko tuntuun, että vois keskeytetyn yhdynnän jättää pois ja antaa raskaudelle lupa alkaa jos alkaa.
Nyt siis KU:n ja tauon jälkeen yk4 ja jos lasketaan mukaan myös yrityksen alku niin yk6.

Tulipa pitkä sepustus ja tän saman oon varmaan moneen otteeseen kirjottanu. No en ihan samaa, mutta meidän "tarinan" yrittämisen kanssa kuitenkin.

Nyt siis kp16 menossa. Oviksesta tietoa, että onko ollut jo vai tulossa. Aamulämpöjä mittasin eilen ja toissapäivänä. Tänään en kun nukuin 3h ja heräsin klo 1 yöllä ja valvonut siitä asti. Vasemmalla puolella munasarjassa pientä vihlontaa ollut yöllä ja eilen. Toissailtana maha yhtäkkiä tuli täyteen ilmaa ja kiersi vaan :D Ovista suunnittelin tikuttavani, mutta enpä saanu aikaseks. Jos tänään yhden uittais ja kattois näyttääkö mitään. Hyödytöntähän tuo enää on kun kp16 jo:ROFLMAO: Kierto yleensä 27-29päivää ollut nyt ja luteaalivaihe (ovis oireista päätellen, en oo tikuttanu ollenkaan) 12-13 päivää.
Piinaviikot edessä siis :) Onneks on joulut jne niin menee nää ekat päivät nopsaan :D Seksiäkin ollaan nyt harrastettu su, ti ja ke eli ajoitus pitäis olla kunnossa :)
 
Heippa! Mä kännykällä selailen, enkä osaa tägätä teidän nimimerkkejä tähän.
Sitähän tämä elämä on, välillä mennään niin hemmetin syvissä vesissä, ettei ois uskonut sen olevan mahdollistakaan ja toisinaan tanssitaan riemu rinnassa vailla huolen häivää. Itse koen näissä foorumeissa helpottavaksi sen, että saa kertoa sen mitä haluaa, tai piipahtaa vain hakemassa neuvoa. Ja joku teistä kiteytti loistavasti munkin ajatukset tekstiksi asti.
Tämä keskenmeno oli mulle ensimmäinen varsinainen, kohdallani en kemiallisia osaa mieltää keskenmenosi. Näin jälkikäteen ajattelin joku päivä, kuinka helpolta ne kemialliset tuntuivat tähän nyt käynnissä olevaan verraten. Silloin aikanaan kemiallisia surressa ne olivat tosi kova paikka. Ja nyt ajattelin, että olisipa tämä päällä oleva jäänyt kemialliseksi niin tämäkin olisi ohi jo. Yritän sanoa siis, että minusta naisen mieli ja kyky hyväksyä toinen toistaan raskaampia, julmempia ja kivuliaampia kokemuksia on huikea. Kuinka sitä jaksamisen raja pakon edessä siirtyy, tai miten eräänä päivänä vaan ykskaks huomaa, että niin se elämä sittenkin kantoi.
Eli mun elämän idoli on Nainen. Kaikessa mahtavuudessaan.

Joku kyseli mun kuulumisia. Kiroan lääkkeellisen tyhjennyksen helvettiin. Ei toiminut. Hillitön 1,5vrk vuoto, hemppa laski 90. Tosin arvot otettiin tiistaina, joten pohjalukemista oli varmaankin jo noussut. Menin tiistaina siis gynelle kun ihmettelin kohdunsuun kipua. Kuinka ollakaan, kohdunkaula täynnä jotakin limakalvoa ja koko raskaus vielä kohdussa paikoillaan. Kaikki lauantain ja sunnuntain kivut ja vuoto aivan turhaa. Uudet cytot->ei auttanut. Toiset cytot-> ei auttanut. Pihdeillä laajensivat kohdunsuuta ja repivät näkyvät roippeet pois, sisälle jäi vielä istukka ultran perusteella. Oli muuten melko kivuliasta. Sitten lähdin kipuineni ja istukkani kanssa kotiin. Kaavintaa eivät halua tehdä kohdun säästämiseksi. Vuoto minimaalista ja kivut kiitettäviä. En voi kunnolla istua, koska kohdusuuhun sattuu. Ja supistaessa sattuu edelleen se kohdunsuu sekä tulee kova paine peräsuoleen.
Juuri soitin gynelle, että kauanko siinä menee että istukka tulee. Kuulemma viikossa pitäisi tulla. Nyt lääkäri oli sitä mieltä, että koska kipuja on niin huomenna aamulla ravinnotta gynelle ja arvioivat tilanteen uusiksi. Tämä lääkäri kyllä sanoikin nyt, ettei sitä istukkaa huomaa ulos tullessa kun raskaus loppunut 5+6. Ja edellinen sanoi, että istukka on kasvanut koko ajan vaikka alkio ei kasvanutkaan. Ja selvästi sanoi, että istukka on kohdussa. Jonka tämä tämän päiväinen lääkäri kumosi. Ota nyt näistä selvää. Eli en enää tiedä mikä on tilanne. Huomenna menen gynelle satavarmasti. Piste. Turhauttavaa!
No päivä kerrallaan. Onneksi vain päivä kerrallaan, kun ihan joka päivälle tuntuu riittävän oma murheensa.

Hui! 4 yötä jouluun. Pitäiskö jotain sen eteen vielä tehdäkin? :D

Tsemppiä meille kaikille, kyllä me täältä vielä noustaan!
 
@Ninnu118 Hyvä kuulla, että neuvolan kautta asioiminen sujuu! Ehkä voisin itsekin sitä kautta koittaa.

@Maya123 Kiva kuulla, että olet luottavaisella mielellä! :love:

@Päppyrä Kiitos paljon sun tarinan jakamisesta! :) Onnea matkaan piinapäiville :love: Tulee hyvä mieli, kun tallettelut on kohdillaan :)

@Palleroita Huh, miten rankka kokemus! Olen pahoillani, että joudut käymään tuota läpi. :(:oops:
Oikein paljon tsemppiä huomiseen gynellä käyntiin!
 
Täällä on käyty kiinnostavaa keskustelua fiiliksistä. Mustakin on hyvä, että on paikka johon purkaa. Vaikka muutama ihminen tietää mun keskenmenosta, sitä tuntuu olevan vaikea ottaa puheeksi.

Menee nyt omanapailuksi mutta omat fiilikset ovat tällä hetkellä aika lannistuneet. Kävin alkuviikosta yksityisellä keskustelemassa hedelmällisyydestä. Lääkäri piti ykköskeinona laihduttamista, kun painoindeksi on 36. :( Ultratessa totesi, että menossa olevassa kierrossa tuskin myöskään tapahtuu ovulaatiota. Oli niin pieniä follekkeleja munasarjoissa. Verikokeisiin teki lähetteen, että saataisiin tsekattua hormoneja. Ja miehelle siemennestetesteihin. Haaveilen, että olisin raskaana mahdollisimman pian (nyt vuoden yrittämisen jälkeen) mutta pelkkä laihduttaminenhan voi olla kuukausien projekti. :( Voi kun pääsisi hyppäämään taaksepäin ja esim. estämään itseään lihomasta.
 
@sucrine uskomaton lääkäri ja hirveen kannustava :confused: mullakin sanottu, että pitäs laihduttaa, että oon liian lihava, vaikka todellisuudessa en omasta mielestä ees oo lihava ja mun äitiki sano, että ainoastaan pyöristynyt. Mutta jos totta puhutaan olen kyllä 20 kg painavampi kuin ennen lapsia, mutta mitä sitten. Yleensä jos paino tavallaan on jo mennyt ns. Yli ei siihen laihduttaminen paljon auta, koska elimistö on tukossa. ( Laihduttamaan en suosittele ketään! )
Jos elimistö on tukossa, pitää ensin saada aktivoitua sitä muulla keinoin. Esim. Käydä kartottamassa mm. Vitamiiniarvot ym, ennenkuin voidaan alkaa suunnitella ruokailua ja liikkumista, muttei laihduttamista. Lääkärit vaan ei tajua tai sitten niiden on niin äärimmäisen helppo vaan syyttää meitä siitä, että mitäs ootte läskejä. Ihan kuin laihoilla ei ois raskautumisongelmia! o_O

Mutta suosittelen siis elimistön herättelemiseen vihreää savea nautittuna aamuisin veteen sekoitettuna. Tasaa kivennäisaineita, poistaa kuonaa elinistöstä. Oon juonu jatkuvasti useamman kk ja nyt tauko. Joulun jälkeen kyllä pakko taas aloittaa, menee elimistö kyllä niin tukkoon jouluruoista. Suosittelen vaikka kuravettä ei varmaan hirveesti huvita juoda :D
 
@Kerttttu Toivottavasti saat käännettyä henkisen jaksamisen parempaan suuntaan. Paino on ollut ongelma niin pitkään kuin muistan. Parissa vuodessa tuli 15-20 kiloa lähes huomaamatta. Ihmettelen itsekin miten se on mahdollista. :eek: Ja sitä ennen oli jo bmi 30 paikkeilla.

@Ninnu118 Lääkäri oli sinänsä ihan asiallinen mutta käynnistä meni paljon aikaa painonpudottamispuheeseen. Sain esim. reseptin lääkkeeseen, jota käytetään diabeteksen hoitoon. Pitäisi hillitä verensokeria ja sitä kautta esim. makeanhimoa. Tuntuuhan se aika kaukaiselta vauvahaaveissa. Ja aika kurja tuomita raskaus käytännössä mahdottomaksi nykyisen painoisena, kun kesällä todella tuli plussa. Vaikka siinä kävikin huonosti. :unsure: Jollain tätä painoa (tai kroppaa) pitäisi kai joka tapauksessa saada liikkeelle.
 
@sucrine Mua aina ärsyttää, kun lääkärit takertuu painoon. Toki sekin voi olla yksi syy, mutta olisi kiva, että tutkittaisiin mistä se johtuu, että painoa vaan tulee vaikka eläis mitenkä.
Sun kannattaa ottaa käyttöön joditipat. Yksi tippa pv. Se auttaa elimistöä käymään oikein ja helpottaa elimistön kuormaa. Jodi on yksi tärkeimmistä ja puutosta saattaa hyvinkin olla vaikka ei sitä tuntisikaan. Elimistö, kun tottuu eri olo tiloihin ja yleensä vasta alkaa huomata sitten, kun on alkanu olo muuttumaan ja on energisempi ym.
Mä ite yritän välttää lääkkeitä jos mahdollista. Koska niillä hoidetaan yleensä oireita vaikka pitäis keskittyä siihen mitä siellä taustalla saattaa olla. En tietenkään ole mikään lääkevastainenkaan. :) Vaikka mä kuulostan tälläseltä hörhöltä :D
 

Yhteistyössä