Keskenmenon jälkeen kuumeilevat syksy 2018

Hei hiljaisuuden jälkeen, käyn lukemassa kuulumisia ja tykkäilemässä, mutta oon laiskempi kirjoittamaan.

Marjusk yk 2 km jälkeen.

eli toinen yrityskierto keskenmenon jälkeen alkoi joulukuun puolen välin tienoilla. oon nyt tikutellut ovista, mutta ensikertalaisena tarvinkin tietoa. eli eilen aamulla tuli lähes tasavahva viiva (kuivunut testi näytti sitten tasavahvaa). illalla haamuviiva ja tänä aamuna ihan selvä valkoinen. eli oliko tuo eilinen positiivinen vai voiko se vaihdella ja myöhemmin tulossa vielä o_Oo_O
flo ennusteli ovista vasta 4.1 toki kierto on sekava niin en siihen juuri luotakaan
 
Pahoittelut keskenmenosta uusille tulijoille.

@Rnna Josko se viiva siitä lähtisi vielä vahvistumaan. :rolleyes:

Itsekin hiljaiseloa täällä viime aikoina viettänyt, lukemassa kyllä olen käynyt teidän juttuja. Täällä kp 26 eikä ovista ole vielä tullut, toki edellisenkin km jälkeen kierto oli 7,5viikkoa..Mies ollut uudenvuoden vietossa eri paikkakunnalla ja talletteluja ei ole ollut moneen päivään. Huomenna kyllä taas nähdään, kumpa ovis ei nyt tänään tai huomenna olisi, sellaisia tuntemuksia kyllä ollut että varmaan lähipäivinä ovis on tulossa.

Olen viime päivät miettinyt, kun minulla on perinnöllinen tukostaipumus, että onko se keskenmenoihin vaikuttanut vai ovatko olleet vain pelkkää sattumaa.. Kuitenkin takana neljä raskautta ja yksi lapsi. Esikoisen syntymän jälkeen pistin 6 viikkoa Klexanea, ei koettu tarpeelliseksi aloittaa verenohennuslääkitystä vielä raskausaikana. Näiden keskenmenojen jälkeen kukaan ole ottanut kantaa kannattaisiko verenohennuslääkettä syödä vaikka suun kautta jo raskauden alusta kerta tätä km taustaa on.. en kyllä ole asiaa tajunnut itsekään kysyä. Jos uusi plussa jossain vaiheessa tulee niin täytyy varmaan neuvolaan heti soitella ja kysyä. Tuskin siitä lääkityksestä ainakaan haittaakaan olisi, kun vain saisi pienen pysymään matkassa mukana.
 
@Marjusk mulla tokassa kierrossa oli sama homma ja niistä sitten viikon päästä vasta parahti ihan musta viiva melkeempä. Eli omalla kohdalla nuo melkeen tasavahvat eivät vielä merkinneet plussaa. Ehkä jatkaisin vielä tikutusta :)

@Hannaah kyllähän toi vähän ainakin maallikon korviin (vai silmiin hehe) vaikuttaisi että jotain tekemistä voisi olla. Onko sulla tutkittu km syitä kun noin monta kuitenkin on?
 
Hyvää alkanutta vuotta, toivottavasti se olisi suotuisa meille kaikille :love:

Täällä yksi kuumeilija lisää joukkoonne. Keskeytyneestä keskenmenostani on jo hetki, mutta olen ottanut omaa aikaa tässä välissä.
Olen kesästä saakka lukenut vaihtelevasti ketjua.

Minulla siis todettiin kkm rv 19+6 viime kesänä tavallisen neuvola käynnin yhteydessä.
Laskettu aika olisi ollut marraskuun lopussa ja tämä joulun aika on taas ollut aika raskasta.

Ehkäisyä meillä ei ole kkm jälkeen ollut ja heti tiedettiin, että vauva me halutaan. Eihän tämä näin voi päättyä :poop:

Kierto tasaantui jossain välissä syksyllä 25-27 pvä.
Nyt menossa kp 4 ja menkat alkaa olla lopuillaan.
Kai nyt tämä vuoden vaihde toi uutta puhtia tähän hommaan ja olen jotenkin vakuuttunut siitä että vuosi 2019 on meidän vuosi :ROFLMAO:

Listalle voi päivittää em85 kkm 06/18 rv 19+6 ikä 33 yk4 kkm
Laitetaan nyt yk4 kun lokakuun alusta saakka kierto on ollut tasainen.

Tässä nyt omanapainen viesti. Luen vielä ajatuksella pari viimeistä sivua ja palaan sitten kommentoimaan (y)
 
@em85 Pahoittelut keskenmenostasi. Keskenmeno tuntuu hirvittävän pahalta jo pienilläkin viikoilla, niin tuntuu hurjalta ajatella miten pahalta menetys tuntuu kun raskaus on ollut jo noin pitkällä :( Olkoon tosiaan tämä vuosi 2019 hedelmällinen teille ja kaikille muillekin :rolleyes:

@Marjusk Minulla myös ovistestien viivat heittelee päivästä toiseen paljonkin, mutta plussa oli kyllä selkeä plussa. Kehoitan myös jatkamaan vielä tikuttamista (y)

@tylleröinen_21 Ei ole tutkittu, kun eivät keskenmenot ole tulleet peräkkäin. Yksi oli ennen esikoista ja nyt nämä kaksi. En oikein edes tiedä mihin pitäisi ottaa yhteyttä tämän asian tiimoilta, onko se ihan terveyskeskus lääkäri vai joku muu? (n)
 
@em85 olen pahoillani, varmasti todella raskas kokemus noin pitkällä. Saako kysyä selvisikö syytä? Laitoin sut listalle, haluatko että lisätään vielä millon olette aloittaneet yrityksen? :)

@Hannaah varmaan se voisi olla alku, luulisi että he kyllä ohjaa eteen päin!

Täällä tullut tänään ihan aavistus toffeen väristä valkovuotoa. Tokihan pieni toive heräsi, että jos olisi kiinnittymisestä. Aloin tikuttamaan kp 20 ja sen jälkeen ei viivaa ole tullut joten jos ovis on ollut esim. Kp 19 tai 20 (sopisi siihen venyvään limaan jota tuli kp 17-18) niin kyllähän nyt on voinut olla kiinnittyminen. (n)Tänään siis kp 26. Mutta Todennäköisempää, että täti on tulossa sillä myös rinnat ovat turvonneet enkä usko että ne turpoisi juuri samaan aikaan kun kiinnittyminen. Sekin olisi iloinen asia jos menkat alkaisi, kertoisi että kierto on tasoittunut! Pari päivää oölur vähän juilintaa mahassa joten hyvin voipi olla:whistle:
 
@Hannaah kyllähän tuollainen kokemus pistää pienen ihmisen melkoiseen tunne ryöppyyn.
Mutta niinkuin täällä olette kirjoitellut, uskon myös että keskenmeno ihan millä viikoilla vain,voi järisyttää ihmismieltä.
Kyllä itse ainakin heti alusta saakka raskauksissa olen ajatellut vauvaa tulevana osana elämäämme, joten se että se viedään meiltä pois missä vaiheessa tahansa olisi varmasti vaikeaa.
Mutta toki myönnän ajatelleen silloin, että miksi raskauden koskaan piti jatkua noin pitkälle, että miksei sitten voinut mennä kesken jo alussa..

Mutta meillä on kuitenkin ennestään kolme ihanaa lasta jo, joten itse taas teidän tekstejä lukiessa mietin aina, miten joku kestää peräkkäin monta km ja varsinkin he jotka yrittävät ensimmäistään.

Itse ainakin toistaiseksi osittain uskallan jatkaa sen turvin yritystä, että haluan uskoa siihen, ettei meille voi käydä kahta kertaa peräkkäin näin huono tuuri.

Kerran aikaisemmin olen kokenut myös kkm, se todettiin np ultrassa vk 12+5. Se oli ekan ja tokan välissä. Eli sen jälkeen on ollut kaksi onnistunutta raskautta.

@tylleröinen_21 ööö... Hmmm.. yritys aloitettiin joskus edellis syksynä (n) laitetaan siihen vaikka 09/17. Kun se oli varmaan joskus elo/syyskuussa.

Ja mitään syytä ei selvinnyt, kuten ei aikaisemmin ensimmäiselläkään kerralla. Kaikki kromosomi tutkimukset ja se mitä sikiöstä saatiin tutkittua oli normaaleita.
Jotenkin voisin ajatella, että tämä olisi helpompi käsitellä, jos olisi joku konkreettinen syy sille.
Mutta lääkäri sanoi, että on aika yleistä, että kkm syyt ei selviä.
 
Me saatiin miehen kans ylläriplussa joulun jälkeen. Vauvaa kyllä suunniteltiin, muttei aivan juuri nyt. Positiivinen testi kuitenkin oli huippu juttu, ja innostuttiin kovin. Nyt kuitenkin näyttää, että taas epäonnistuttiin. Miehellä ei siis yhtään lasta, itselläni 3 ja 4,5v lapset, KU ja useita keskenmenoja. Tytön jälkeen sain kilpirauhasen vajaatoiminta diagnoosin, ja siihen Thyroxin lääkityksen. Lääkityksen aikana en ovuloinut ollenkaan. Vähän aikaa sitten lopetin thyroxinin, kierto normalisoitui, eikä enää ole vajisoireita. Varasin ajat kuitenkin labroihin miltä arvot näyttää. Ehdin jo ajatella tässä, että olen umpikujassa, kun ilman thyroxinia en pysty pitämään vauvoja hengissä, mutta jos syön thyroxinia niin en voi tulla raskaaksi. Aikamoisen tunnemyrskyn tämä ylläriplussa sai. Kuva vielä testirivistä... toiseksi ylin kaksi päivää sitten, ja ylin tältä aamulta, aika heikolta näyttää, nyt olisi 4+6.
 

Attachments

  • Tykkää
Reactions: ooti
@em85 Olen pahoillani kokemastasi. :( täällä kkm viikolla 14, meillä tosin selvisi, että tytöllä oli Turnerin syndrooma. Se, että sai selville mikä lapsella on helpottaa kyllä. Tietää, ettei ollut nyt itsestä kiinni, ei ois voinu tehä mitään. Toinen km tuli heti perään ja se olikin sitten tm.
Sekin oli kova kolaus. Nyt meilläkin reilu vuosi takana yritystä. Mitä enemmän aika kuluu sen enemmän pistää itseä mietittimään mikä mättää. Labrat oli ok.
Pitää vain luottaa ja uskoa. Meillä kaikilla on toivoa!
 
  • Tykkää
Reactions: em85 ja MonaLisa33
Heippa!
@em85 olen niin pahoillani menetyksenne suhteen. Tunnen itseni kovin onnekkaaksi, kun koen että fyysinen toipuminen oli raskaampaa kuin henkinen. Mä en osaa edes kuvitella teidän tuskaanne. Toivon teille kaikkea parasta!
Kuten myös jokaiselle muulle. Ja muille uusille myös pahoitteluni kokemastanne!

@Kikkakolmas olen kanssasi samaa mieltä, ei hyvältä näytä. Vaikkakin viiva kuin viiva pitäisi riittää, niin todellisuudessa usein näin ei ole. Samanmerkkisen testin viivan hyvin hidas vahvistuminen tai peräkkäisinä päivinä haaleneminen harvoin tietää hyvää.
Itselläni PC vahvistui eka viikkona hitaasti. Tasavahva oli vasta 2 vkoa haamusta. Tiesin jo silloin, ettei hyvä heilu. Kuitenkin Digi vahvistui ja 6+0 näytti 3+. Liian myöhään aiempaan 2-3 tulokseen nähden. Myöhemmin vielä testasin PCllä, että viiva oli vahvistunut niin vahvaksi, ettei kontrolli viivaan meinannut väri riittää, mutta alun vahvistumisen hitaus kertoi mulle, ettei vauvaa tule. Odotinkin vuotoa kovin, ja ultraan menin vähän väkisin. En oikein osaa sanoa edes, että miksi lykkäsin asiaa. Jotenkin sen kylmän faktan toteaminen on niin toivon vievää. Toivo kuitenkin on jollain tavalla positiivinen tunne, ja siitä luopuminen ei houkutellut.

@MonaLisa33 Mitäs ihmettä se nyt alkoi taas vuotelemaan? Kuinka pitkä aika keskenmenon alusta on?

Hah. Ovistestit. Ihan olematonta haalua ja ei limoja tmv. Ei ovista tälle kiertoa, mutta sekin on ihan fine. Toisaalta menkat jos alkais, niin ois helpompaa ajatella taas asioita ikäänkuin alusta. Vähän nii kuin nollaisi tilanteen ja osaisi jotain odottaa tapahtuvaksi. Vaikka kierto todellisuudessa alkaakin oviksesta, mutta mulle helpompaa on menkoista niin ajatella.
 
@em85 varmasti rankkoja kokemuksia molemmat vsrsinkin jos ei syytä selviä. Meillä vähän helpotti kun lääkäri kertoi että alkuraskauden km huiput tulee rv 5-6 ja sitten rv8 kun tärkeät elimet kehittyvät. Ja meillä siis keskeytyi 8+1. Mutta se mikä suunnattomasti turhautti oli se ettei kroppa itse aloittanut keskenmenoa...
@MonaLisa33 en tiedä miten siellä päin on neuvottu mutta Tyksissä ainakin neuvottiin että täytyy ottaa yhteyttä jos vuoto alkaa uudestaan :eek:

@Kikkakolmas voi että, eihän se toki hyvä merkki ole jos viivat ei vahvistu. Tsempppiä, tule kertomaan miten tilanne eteni
 
@MonaLisa33 Olitkin kirjoittanut, että viikko. Mulla meni kaks. Välillä runsaampaa ja välillä heikompaa vuotelua. Ja muutama päivä päälle, et tuli nega testiin. Ja vielä toissapäivänä tuli hieman punertavaa limaa. Hyvä kun kaikki tulee pois. Ja mieluiten ihan itekseen. Tosin se vuotelu on ärsyttävää, myös alapäätä ärsyttävää... Tai ne siteet ainakin. Nimim. Karvatupen tulehdus siteistä...
 
@Kikkakolmas onpa sulla hankala tilanne tuon kilppari lääkityksen kanssa, jos tämäkin raskaus nyt menee kesken.


Jälkivuoto itselläni vaihteli tosi paljon, välillä oli päiviä ettei vuotanut yhtään ja välillä taas oli runsasta ja välillä ns normaalia vuotoa. Yhteensä jälkivuoto taisi kestää melkein neljä viikkoa :cautious:

Laihduttamisesta teillä oli puhetta, itse voisin ottaa kantaa ruokavalion tärkeyteen tässä asiassa, toki varmaan tämäkin ihmiskohtaista.
Mutta ehkä se ei niinkään ole se vaakalukema mikä merkitsee vaan se mitä syö.
Ainakin itselläni huomasin jossain vaiheessa, että turhien hiilarien vähentäminen vaikuttaa kuukautiskiertooni positiivisesti.
Paino indeksi itelläni on normaalipainon ylärajalla.
Olen kärsinyt aina pcosta, tämä siis huomattiin jo teini-iässä. Harvinaisempaa kuulemma jo siinö iässä, mutta ei mahdotonta.
Pcon takia kiertoni on aina venynyt tosi pitkiksi ja kolme ensimmäistä raskauksistani on saanut alkunsa hormoni hoidoilla. kuopus ja tämä keskenmennyt oli luomuplussia, kun huomasin että tuolla turhien hiilareiden pois jättämisellä kiertoni pysyy tuossa 25-27 välillä (y)
*Muoks. Niin ja tästä syystä myös kuukautis vuotoni on muuttunut erittäin runsaista 6-8 pv kestävistä.
Vain 4 pv kestäviin ja vuotokin on vain yhtenä päivänä reiluhko ja muuten normaalia/niukkaa (y)


@tylleröinen_21 no sanopa muuta, itekin ärsytti suunnattomasti juuri tuo, että miten kroppa ei osannut päästää irti, vaan mullakin molemmissa tapauksissa sikiö oli lillunut 2vk kohdussa :sick: ja tiedä sitten kauanko siellä vielä olisi ollut ellei tosiaan ultratessa olisi huomattu näitä :eek:

@Palleroita mulla tällä kerralla tuo fyysinen puoli oli nopeasti ohi ja yllättävän kivutonkin. Eka kkm oli paljon kivuliaampi ja nytkun viikkoja oli enemmän ajattelin tämän olevan vielä kivuliaampi.
Mutta tämä oli parissa tunnissa ohi..

@Ninnu118 no eipä tässä silti auta itseään alkaa syyttelemään vaikka vikaa ei löytynyt (y)
Toki sitä mietin olisinko jotain voinut tehdä toisin.
Mutta en ollut tehnyt mitään mikä tämän olisi voinut aiheuttaa.
Mulla on aivan ihana neuvolan täti ja hän sitä sanoikin, että nämä on sellasia juttuja mitä ei vaan aina pysty selittään, mutta itseään on turha lähteä syyttelemään. Siitä ei seuraa mitään hyvää ja näin olen asiaa yrittänyt itselleni sanoa, niinä hetkinä jos joskus olen alkanut liiaksi miettimään noita syitä.

Ja kiitos kaikille pahoitteluista, nytkun aikaa on jo kulunut tästä on helpompi puhua/kirjoittaa. Joten vihdoin uskaltauduin kirjoittaa tänne :love:
 
Viimeksi muokattu:
@em85 mielenkiintoinen tuo kierron lyheneminen. Mulla on km jälkeen ollut pitkät kierrot, 40 ja 37 ja ruokavalio on ollut niin hiilaripitoista ja sokeripitoista kun mahdollista. Toki vaikea sanoa johtuuko siitä vai kmstä mutta ei tuo varmasti ainakaan ole asiaa auttanut.

Ystävä laittoi tänääm viestiä että tyttö syntyi. Samalla kun olen toki onnellinen heidän puolesta, katkeruus ja viha valtaa mielen, että miksi toiset saa kokea sen onnen ja meiltä se vietiin pois. Tälläisiä uutisia on tulossa lähipiirissä vielä 4 kevään aikana.. Voi kumpa itse pian olisi raskaana, ehkä uutiset olisi helpompi ottaa vastaan. Pitäisi vaan osata ajatella ettei muiden onni ole multa pois.

Tänään tuli taas venyvää rusehtavaa vuotoa ihan vähän... Niin toivon että olisi kiinnittymisestä :/
 
@Kikkakolmas Tuo on kamalaa kun viiva ei lähde vahvistumaan ja silti haluaisi uskoa, että kaikki on hyvin vaikka sisimmässään sellainen tunne, että ei ole:cry::cry: Kohdunulkoinen "oireili" minulla ihan ensin just tuollai, että viiva ei vahvistunut ja välillä oli jo tummempi, mutta sitten taas haaleampi jne.. :(

On: kp30 ja dpo 13, eilen kamalat menkkakivut, mutta vuoto uupui. Eilen testattu myös nega ja testit loppui myös. Menkkoja odotellessa, en edes toivo mmyöhäistä plussaa, koska se vain lisäisi stressiä ja tuskin olisi hyvä asia siis myöhäinen plussa. KU raskaudessa sain ekan haamujen haamujän kp13 ja se ei tarkoittanut mitään hyvää :(
 
Mä oon ymmärtänyt jostakin lukemastani artikkelista, että Hcgn erittyminen virtsaan johtuisi siitä, että kohtu ja rakko ovat vierekkäin, jolloin normaalissa kohfunsisäisessä raskaudessa se istukkahormoni ikäänkuin siirtyy kohdusta rakkoon, eikä kyseessä olisi niinkään munuaisten virtsaan suodattama hormoni. Ja tästä johtuisi, ettei kaikissa Ku-raskauksissa Hcg erity virtsaan normaalisti. Siis riippuen kohdunulkoisen raskauden sijainnista. Varmaankin myös verenkierrosta elimistö suodattaa Hcgtä virtsaan, mutta käsittääkseni kohdun ja rakon välinen suora siirtymä olisi sen enimmän hormonipitoisuuden takana. Olisiko jolla kulla varmempaa tietoa asiasta?
 
@em85 oon todella pahoillani sun kokemuksesta. :( Samoin tietenkin kaikkien muiden keskenmenon kokeneiden kokemuksista, mutta jotenkin noin pitkällä se tuntuu varmasti vielä kamalammalta. Tai tietenkin me kaikki koetaan asiat erilailla, mutta mun ajatuksissa se 12 viikkoo on se maaginen raja, ja sen jälkeen sitä uskoo vaan koko ajan että kaikki on hyvin. Itse oon siihen asti jännittänyt että mitä jos meneekin kesken. Noilla viikoilla voi tuntea jo potkut, vatsa on kasvanut ja jotenkin kaikki on niin paljon konkreettisempaa.

@MonaLisa33 mulla alko kans joskus viikon päästä se vuoto taas rajumpana, ensin loppu melkein kokonaan. Yhteensä vuosin varmaan nelisen viikkoa. Ja ekoilla menkoilla tuli vielä valtava määrä hyytymiä jotka kuulemma on olleet kohdun limakalvot jotka ei tyhjennyksessä oo irronneet.

@Kikkakolmas mulla on noista pc-testien vahvuuksien vaihtelusta sekä hyvää että huonoa kokemusta. Kemiallisissa plussa on ollut tosi hento ja hävinnyt parissa päivässä. Yhdessä raskaudessa viiva oli rv 3+4 tosi vahva, sit heikkeni, vahvistui, heikkeni ja rupesi taas vahvistumaan. Se raskaus sujui kuitenkin tosi hyvin loppuun asti. Tuulimunassa testi oli negatiivinen rv 4+6 asti, sitten lopetin testaamisen ja yhtäkkiä viikkoa myöhemmin plussa oli ihan selvä. Myöhäinen vahvistuminen kuitenkin herätti heti alussa tunteen siitä, että kaikki ei ollut niin kuin pitää ja valmistauduin alusta alkaen huonoihin uutisiin.

Tiiättekö muuten että tajusin juuri, että tässähän mennään nyt jänniä aikoja sen suhteen alkaako ensi viikon alussa menkat. Hauskasti tässä kääntynyt ajatukset siitä etten halua yrittää heti uudestaan siihen, että heti vaan raskaaksi kun mahdollista. :X3::D
Nyt sit tajusin että eihän me olla ehkäisyä käytetty, eli raskaus on ihan mahdollinen. En itse ovulaatiota bongannut vaikka yleensä se on tosi selkeä ja siksi olen ajatellut että en voi olla nyt raskaana. Jostain kuitenkin hiipii ajatuksiin se pienen pieni entä jos sittenkin... Ja yritän vaan estää sitä ettei sitten tuu pettymystä kun menkat alkaakin. :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Palleroita
Hitsi kun mä en löydä enää sitä julkaisua, se oli englanniksi niin hyvinkin todennäköistä on, että mä oon tulkinnut väärin. Se julkaisu kuitenkin liittyi siihen, että miksi ektooppisessa raskaudessa virtsan raskaustesti joskus on negatiivinen mutta verestä selvästi suurentunut.
Nyt kun yritin etsiä sitä julkaisua, niin lähinnä luin vain munuaisten virtsaan poistamasta istukkahormonista.
Eli unohtakaa nyt kaikki toi mun aiempi, puhelin todennäköisesti puuta heinää! Ei kandeis huonolla englannilla lukea mitään amerikkalaisia julkaisuja. :D
 
Kiitos kaikista kommenteista! Tosiaan, vuoto ehti jo loppua ihan kokonaan ja olla pois muutaman päivän ja nyt sitten on jatkunut uudestaan. No, eiköhän se tästä, kun ei ole mitään muita oireita. Täytyy ottaa myöhemmin yhteyttä uudestaan neuvolaan, jos tämä ei itsestään ota loppuakseen tai jos tulee kipuja tai hajua. :confused: Taidan nyt stressata ihan turhaan. :unsure: Onneksi tilaus tulee kohta kotiin, niin pääsee testaamaan ja kartoittamaan tilannetta niiden avulla.

@Palleroita Kuulostaa mielenkiintoiselta. Täytyykin katsella, jos asiasta löytyisi lisää tietoa. :geek:

@Kikkakolmas Kuinka pian tuota tilannettasi voi lähteä tutkimaan, jos vuoto ei ala? Kuinka aikaisin raskaus voi näkyä ultrassa?

@tylleröinen_21 Vauvauutisten vastaanottaminen on niin raskasta. Onneksi aina, kun lapsen on lopulta nähnyt, onni muiden puolesta on herännyt, kun on tajunnut, kuinka toisten lapsi ei kuitenkaan tunnut "tutulta", vaan on ihana juurikin sellaisena, toisten lapsena. Minulle raskainta onkin ollut raskausuutisten kuuleminen. Syntyneen lapsen näkeminen on jotenkin tuonut sen realiteetin siihen, mihin oma kaipuu kohdistuu, ja se on vähän hälventänyt kateutta toisten lapsia kohtaan... Koska näin on ollut, pelkään aina omaa reaktiotani, jos joku kertoo uutisen raskaudesta ilman, että olen siihen osannut varautua. Entäs jos hymy muuttuukin irvistykseksi onnittelun hetkellä? Anteeksi pitkä sepustus, mutta helpottaa asioiden käsittelyä, kun saa tästä kirjoittaa.

@Maya123 Kiva kuulla, että toivo nostaa päätään! :)

@em85 Mulla on samoja kokemuksia, eli ihan jo sokerikoukusta irti pääseminen on tasannut hormonitoimintaa ja vähintään kohentanut yleistä oloa ja mielialaa.
 
Täällä pyörähti yk 4 ja kp 1. Mutta täytyy sanoa, että iloinen olen siitä, että kierto oli tasan 28 päivää kun edelliset oli 40 ja 37. Nyt ovistikut tilaukseen ja greippimehua kaappi täyteen, jos ensi kierto ois sitten meidän. Hiukan toki tuo rusehtava valkovuoto 3 päivän alan huolettaa, se vissiin ei ole kovin hyvä merkki jos tiputtelee ennen menkkoja? Määrä tosin oli hyvin hyvin vähäistä, eli ehkä vielä ei ole syytä huoleen.
@Kikkakolmas eikai sinun auta kun ootella miten tilanne etenee. Mutta ei ainakaan keskenmeno taida olla kun noin on vahvistunut. Toivottavasti pian selkiää!
 

Yhteistyössä