Keskenmenon jälkeen kuumeilevat syksy 2018

Kp31 muuttuis kp1:ksi. Luteaali vaihe oli 13 päivää mikä on hyvä. Yk 5 KU:n jälkeen starttaa nyt. Macakapselit otan tähän kiertoon, kerta niitä kaapissa on ostettuna ja urheilijoille niistä voi olla muutenkin hyötyä joten kokeiluun menee :)
 
Niin se vaan yöllä alkoi vatsakrampit, ja aamuyöstä alkoi veri lorista, eli ei pysynyt tyyppi nyt matkassa. Hyviä uutisia kuitenkin kilpirauhaskontrollista, voidaan jatkaa raskautumisyrityksiä ilman lääkitystä, arvot viitteissään, joten nyt ei keskenmenot pitäisi ainakaan kilpirauhasesta johtua.
Laitetaan nyt virallisesti, eli

Yk1, 3. Lapsi toiveissa, kp 1/28
 
Meitä on täällä kirjoittelemassa:

* Emppuelkku......30 v.......ya 9/17...........km 3/18 rv 12.......yk 8 km jälkeen

* Minji..................33 v...... ya 8/17...........kkm 4/18 rv 7........yk 9 km jälkeen

* Aileen...............32 v.......ya 10/16..........km 2/18 rv 7........yk 6 km jälkeen

* Joulutoive.........24 v....... ya 11/17....tm 1/18 rv 11 ja km 6/18 rv 11.....yk 4 km jälkeen

* Ninnu118..........31v.........ya 12/17..........kkm 4/18, tm 8/18.....yk 4 km jälkeen

* Hannaah.........................ya 5/18............kkm 8/18 rv 10, km 12/18 rv 6.........yk 1 km jälkeen

* sucrine.............31 v........ya 12/17..........km 8/18..................yk 3 km jälkeen

* Nonsk..............28 v.........ya 9/15..........km 9/18.................. yk 3 km jälkeen

* tylleröinen_21...21 v........ya 5/18..........kkm 9/18 rv 10+1..............yk 4 km jälkeen

* Päppyrä...........25 v........ya 1/18........ ......................yk 5 ku jälkeen

* Pihlaja36.........37 v.........ya 2/18.......km 9/18...............yk x km jälkeen

* Rnna................28 v.........ya 9/18.........tm 10/18 rv 8................yk 2 tm jälkeen

* Marjusk.............27 v........ya 7/18.........km 11/18 rv 9................yk 2 km jälkeen

* MonaLisa33......33 v........ya 8/18.........km 11/18 rv 5................yk 1 km jälkeen

* Kumiankka1......27 v.......ya 5/17.......km 2/18, km 5/18, kkm 12/18

* em85.... 33v.......kkm 06/18 rv 19+6 ..... yk4 kkm jälkeen

* kikkakolmas.... Yk 1.....
Plussanneet :love::love::love::love::love::love::love::love: :

* Ipanainen +9/18

* Ruska82........36v.... ya 5/18..... kkm7/18 rv 11..... + 9/18, yk 1 km jälkeen

* mira.flower....35v....ya 10/17....km 2/18 rv 11.......+ 9/18, yk 7 km jälkeen

* joojoo1 + 9/18

* Noups........27 v.........ya 9/17.....kkm 6/18 rv 11...... + 10/18

* Marlen....... 36 v........ya 4/18.....tm 8/18 rv 12...... +11/18, yk 3 tm jälkeen

* kosmo........34 v.........ya 8/17.....kkm 6/18 rv 19........ + 12/18, yk 4 km jälkeen

* kathii..........28 v.........ya 8/18.....km 10/18 rv 8......... + 12/18, yk 2 km jälkeen

* Kerttttu..............28 v........ya 8/18.........km 10/18 rv 7................ +12/18, yk 3 km jälkeen

Laittakaa punaisella jos on korjattavaa listassa TAI haluat mukaan listalle :)
 
@Kikkakolmas voi harmi! :unsure: Mutta onneksi ei nyt sit tarvitse elää epätietoisuudessa ja hienoa että arvot on hyvät :) haluatko että lisään muita tietoja esim. Ikä?

Näyttää olevan taas kivuttomat menkat mikä viittaisi siihen ettei ollut ovista.. No nyt tilasin 24 kpl testejä ja aijon 2 krt/pv testata. Ihan sen takia että jos nyt näyttää pari kiertoa siltä etten ovuloi niin helpompi hakea apua. Saa nähdä onko sokerilakolla millaisia vaikutuksia :whistle:

Yritän nyt pysyä täältä vähän aikaa pois, että saa välillä muuta ajateltavaa. Kiva täällä on kuitenkin jakaa fiiliksiä kun moni kokenut samaa. Yritän nyt olla positiivisella mielellä tästä normikierrosta. Ensi viikolla taas alkaa opiskelut ja niissäpä hommaa riittää kevääksi. Toive olisi (varmaan kaikilla) että ennen laskettua odottaisi uudestaan. Eli reilu 3kk aikaa. Mutta eipä tässä itse hirveästi voi asiaan vaikuttaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Maya123
@tylleröinen_21 Toivotaan että teillä nyt tärppäis pian. Jos jotain positiivista pitää hakea niin opintojen suorittaminen raskausaikana on melko rankkaa, eli sinänsä helpompi ehkä aloittaa nyt kun ei vielä ole raskaana.

@Kikkakolmas olipa ikävä juttu että meni kesken. Voimia!

Mä kävin tänään mittauttamassa hcg-arvon kun se piti keskenmenon jälkeen mitata. Se oli alle 1, eli en ole raskautunut uudestaan. Aika pettynyt olo, vaikka kuukausi sitten ajattelin että en halua edes yrittää uusiksi heti. Nyt vaan ahdistaa se, että en haluaisi lasten välille isoa ikäeroa ja se näyttää kuitenkin kasvavan pidemmäksi kuin olin toivonut. :(
 
Iltaa arvoisat ladyt!
Palleroita... 39v...+ 11/12... kkm12/18... ya 6/17... Km-kierto/yk 1...
@Kikkakolmas Kurjaa, että vuoto alkoi. Vaikka sen etukäteen aavistaisikin, on aina silti jotensakin suruisa olo. Jotain hyvää jos tilanteesta yrittää hakea, niin vuodon alkaminen itsekseen on ehdottomasti hyvä asia. Ei ainakaan tule extrahormoneita tulevia kiertoja sotkemaan. Voimia tapahtuvaan!
@tylleröinen_21 Uskotaan ja toivotaan tärppiä teille!
@Maya123 Voihan pettymys! Toi Hcgn mittauttaminen on melkein yhtä brutaali keino selvittää raskaus tila kuin Cb digi. Tosin digissäkin on tulkinnan varaa tai mahdollisuus liian aikaiseen testaamiseen ainakin. Kolahtaa aina sen hetkinen toivon katoaminen, mutta uskon että se toivo sieltä taas löytyy, menkoista muutaman viikon päästä viimeistään... ;)
Täällä O-plussa aamulla ja päivällä. Mutta ei limoja tmv. Jotenkin vaikea ovikseen uskoa. O-plussa kyllä otettu tosissaan, mutta... Mulla limat usein 3-5vrk ja ovis vikana limapäivänä. Nyt aika kuivaa. Tosin, kuopuksesta en ees ovista havainnut, ja tuolla tuo pöljänteri tuhisee pinniksessään. Ovis silloin vasta kp 22. Sekin ar-ultrassa arvioitu. Luteaali mulla tuntemusten perusteella 14 vrk. Saas nähdä tässä tulevina aikoina, et mikä lie tämän kierron O-plussa oli. Anovulatorinen kierto selkeästi eroaa oviskierrosta kyllä menkkahavaintojen perusteella.
Mielenkiintoista ehdottomasti tämä elimistön ihmettely.
Muksaa viikonloppua kaikille!
 
@MonaLisa33 mulla keskenmenovuoto kesti viikon, oli viikon poissa ja alkoi ekan seksikerran jälkeen uudelleen todella voimakkaana, tuli useita hyytymiä, tätä kesti vajaa 3 päivää (just viikonloppu), niin en lääkäriin mennyt. Tämän jälkeen ekat kuukautiset tulivat 6 viikon kuluttua keskenmenosta, olivat kivuttomat ja vuoto normaali.

Kiitos ovistikutteluvinkeistä, niitä jatkettu, mutta maanantain jälkeisen viivan jälkeen ei ole tullut edes haamuviivaa, joten kai se maanantain viivan voisi positiiviseksi tulkita? Eli tiistaina olisi ollut ovis. Pari päivää ennen havaittavissa kirkasta vuotoa, ovispäivänä ollut enemmän kipua emättimessä, välilihassa, vatsakipua ja rinnat turvonneet ja arat. Nämä vois ovisoireiksi laskea. En oo aiemmin siis tikuttanut, eikä mitään selviä oireita oo ollut, niin en osaa kipuja ja ovista yhdistää toisiinsa. Mutta jatkan tikuttelua kuitenkin muutaman päivän, koska pisimmillään kierto ollut 40. Nyt siis kp 21.
 
@jammaillen Meidän piti käyttää ehkäisyä ja tehdä testi 3vkon päästä ultrasta, jolloin testi oli nega. Siitä sit alkoikin tyyliin seuraavana päivänä menkat. Mulla laski hcg hitaasti ja sitä seurattiin myös labralla. Tehtiin ohjeistuksen mukaan.
 
@jammaillen sain ohjeistukseksi odottaa yhdet kuukautiset, kysyin lääkäriltä perustelua. totesi tämän olevan kyseisen sairaalan linjaus, kertoi että esim Oulussa ei ohjeistettaisi odottamaan. meillä km jälkeinen kierto oli hiljainen jo vuotojenkin vuoksi, mutta alkuun oli ehkäisy mutta oltiin myös ilman pari kertaa. nyt siis yk2 kierto, mutta tämä virallinen "yrityskierto" (y)

mites teillä on vitamiineja ym muita lääkkeettömiä "apuja" kierroissa? ite jatkoin km jälkeen raskausmonivitaamineja, lisänä foolihappo, d-vitsku, omega3, maitohappobakteerit ja greippimehu. mietin macan aloittamista,onko kokemuksia?
 
Okei, kiitos teille. Mä en tiedä yhtään mitä teen nyt :D yksityisellä gynellä todettu kp16 kohdun olevan täysin tyhjä, mut kropan käynnistyneen jo hyvin. Näki 15mm munarakkulan. Nyt kp19 alkaa ihan selvät ovisoireet ja ovistesti oli päivällä +. Raskaustesti näytti päiväpissasta viivanpaikkaa.

Tunteet sanois et tää täytyis hyödyntää, järki kyseenalaistaa taas lääkärin odotussuosituksen takia..
 
Me ei olla nyt kmn jälkeen lainkaan ehkäisty. Nautiskelu toisistamme aina kun on siltä tuntunut.
Oviksesta ei muuta havaintoa ku extravahvat plussat ja eilisillan kovat kivut. Limoja en havainnut, tosin hurjan kosteaa on mutta koostumus väärän oloinen. Tärppiin en usko, viimeistä plussaa tahkottiin 1v5kk, ni jotenkin ei tunnu plussa mahdolliselta. Enkä murehdi vaikka plussaa saataisi odotellakin, hyvältä tuntuu näinkin.
Kuumeilen kyllä ehdottomasti, ja kaipuukin vielä yhteen vauvaan on, mutta tosta keskenmenosta selvinneenä... Takaraivossa on pelko uusiutumisesta, helpotus selviytymisestä ja ajatus että elämä tuntuu näin kovin helpolta. Miettinyt, että onko sen arvoista saattaa tämä kaikki hyvä taas epätasapainoon. Alttiiksi itsensä ja elämänsä suurelle surulle. Ymmärrättekö yhtään mun pelkoja?

Ei kannata digin perusteella säikähdellä. Joskus antavat plussia myös väärinpäin, viikkoja liikaa meinaan. Kolme vaihtoehtoa tuosta tulee pieneen mieleeni, ovis huomattavan aikaisin, kaksoset tai rypäleraskaus. Suosittelen ar-ultraa ehdottomasti.
Mutta näin alkuunsa, vahva plussa on aina toivottu. Ja tuo selkeästi on vahva plussa!Onnea plussasta ja olkoon kaikki vallan täydellisesti masussasi!
 
  • Tykkää
Reactions: MonaLisa33
@jammaillen ehdottomasti itse hyödyntäisin. Meille on aina sanottu, että km jälkeen voi aloittaa suorana yrityksen sitten kun on negan raskaustestin tehnyt. Esikoinen on meillä saanut alkunsa suoraan keskenmenon jälkeen ilman välimenkkoja. Kysyin myös kerran lääkäriltä tuosta ohjeistuksesta, ja sanoi ettei tiedä muuta perustetta yksien kuukautisten odottamiselle kuin että laskettu aika on helpompi määrittää jos uusi raskaus alkaisi heti.

Mulla tänään kp 30 ja eilen illalla ovistikkuun saatu plussa. Yleensä kyllä ovis aika hyvin kipuillutkin, että tietää milloin se tapahtuu, mutta nyt ei kummempia kipuja ole tänään ollut. Limat kyllä oli kohdillaan ja lämpö äsken mitattuna koholla, että eiköhän se ovis nyt jo tapahtunut. Hyödynnettyäkin tuli, sitten vaan taas odottelua pari viikkoa :sneaky: 6vk kierto olisi tulossa, positiivista tämäkin ettei sen pitemmälle sentään venynyt :p
 
  • Tykkää
Reactions: MonaLisa33
Mä en itse asiassa ymmärrä sitä menkkojen odottelua LAn määrittämiseksi. Kun kerran usein kierrot menee sekaisin kmn jälkeen, niin eihän menkat liity mitenkään siihen. Tosi monella ovis menee ihan huomaamatta ohi... toisilla kp 10 ja joillakin kp 25,ilman säännöllisen pitkiä kiertoja, ja onhan ovis nyt raskauden alkamisen suhteen merkityksellisempi ku vuoto. Kaikkia maailman vuotoja voi olla pitkin kiertoa, ja tosi paljon just alkuraskaudessa, niin metsään menee LAn määritys vuotojen perusteella jos vaikkapa vielä ei alussa hoksaa testata raskautta. Ar-ultran sais pistää kaikille kunnalliseen, minoon sitä mieltä.
 
Apuva! Anteeksi omanapailu! Neljäs vuotopäivä, ja negan toiveissa testasin r-testin, mutta mitä vielä. Vahvempi viiva kuin ennen vuotoa (n).
Miten kauan tässä hormonin poistumisessa menee? Alan kyllä aika vahvasti pelätä sen KU:n puolesta :/.
@Kikkakolmas Noin kävi mullakin ja KU se sitten loppuviimein oli :/ Sullahan oli jo yksi KU taustalla? Sinuna soittaisin neuvolaan/lääkäriin/johonkin ja vaatisin ultrauksen ja lisäksi hcg seurannan, että varmasti laskee hcg. No aina vaatiminenkaan ei auta, mutta uskoisin, että nuo saisit kun yksi KU jo sinulla ollut.
 
  • Tykkää
Reactions: Palleroita
@Kikkakolmas Samaa mieltä Päppyrän kanssa. Jos viikot 5+, viivan vahveneminen ollut koko ajan hidasta ja lisäksi vuotoa niin olisin kohdallani erittäin huolestunut. Varsinkin kun ei haalistu testi. Menisin päivystykseen jopa tarkistuttamaan KUn varalta. Tuubat on kovin arvokkaita menetettäviksi. Tsemppiä tilanteen ratkeamiseen!!!
 
@Palleroita joo aika sellanen raaka totuushan se on, ei tarvii tihrustaa testejä ja miettiä näkyykö siinä mitään vai ei. Jos hcg on 0,7 pari päivää ennen kuin menkkojen pitäis alkaa niin eipä siinä paljon oo tulkittavaa. Kun nyt vaan alkais ne menkat sit pian, tänään piti alkaa mutta ri niitä perkeleitä nyt sit kuulu. Mä haluan heti yrittää uudestaan! :D o_O

@jammaillen meille neuvottiin että pitää odottaa yhdet menkat ja me tavallaan noudatettiin sitä. Vanhasta tottumuksesta kävi pari vahinkoa, mutta pääosin keskeyteltiin kyllä. Ja ihan hyvä niin, jos olisin silloin raskaaksi tullut niin ei se olisi pysynyt mukana, niin paljon limakalvoa tuli vielä ekojen menkkojen mukana pihalle. :confused:
 
Viimeksi muokattu:
Täällä haluaisi mukaan yks. 28v ei lapsia, ennen kkm vajaa vuosi ilman ehkäisyä. Kkm 06/2018 rv 11+6 lääkkeellinen tyhjennys, joka epäonnistui ja hyperoskopia 08/2018 sanottiin kyllä lääkkellisen jälkeen, että "tuut varmaan nopeesti raskaaksi"... Jep jep yk 6 menossa ja raskautta ei kuulu... 1 kierto letrozol+progynova+pregnyl menossa
 
@Palleroita, tänään varasin ajan lääkäriin, ja sieltä lähetteen naisten akuuttiosastolle, jossa sitten tutkittiin. HCg 63, eli se jo kertoi minulle ettei normaaliraskaus ole kyseessä. Ultrattiin, ja kohdun limakalvo oli n. 7mm, eikä sikiötä tai mitään raskauteen viittaavaa näkynyt, toki viikotkin vielä pienet 5+6. Kohdun ulkoisesta ei merkkejä, vuoto kätilön mielestä tuli kohdusta, ja hän veikkasi keskenmenoa, ja sanoi että hormoonit on luultavasti hitaassa laskussa, jonka takia testi ei heti reagoi. Torstaille sain uuden hcg kontrollin, ja jos hcg nousussa niin uusi ultra ja sitten ihmetellään lisää. Onneksi menin, jotenkin parempi olo tuli heti. Keskenmeno tietysti ikävä juttu, mutta en oikein osaa surra kun olen niin iloinen ettei KU:sta ole merkkejä, uskaltaa paremmin mielin lähteä uuteen yritykseen. Samalla tutki muuten munasarjat kun oli oppilas seuraamassa toimenpidettä, ja sanoi että ei ainakaan lle mitään rakenteellista syytä miksi KU riski olisi minulla suurempi. Eli toivotaan että hcg lähtee laskuun, ja päästään uuteen yritykseen pian. :). Nyt siis takana 6 raskautta, ja kaksi lasta.

Ja tietoja voi lisätä minulle, ikä 30, ja nyt sitten ainakin alustavasti se KM 1/18, muut km jääkööt historiaan, niitä ei tsrvitse listata.
 
@Kikkakolmas kurjaa, että joudut taas kokemaan tämän. Yllättävän positiivinen jaksat silti olla, vaikka näitä on sattunut useampia.

@Helmiina90 olen pahoillani kokemastasi. Täällä on kyllä mukava jakaa tuntojaan ja piinailla yhdessä aina loppukierrosta :D Toivittavasti teille olisi apua lääkkeellisestä kierrosta (y)

@jammaillen tää tulee vähän myöhässä. Mutta meitä kehotettiin odottamaan yhdet kk. Ainoastaan uuden la määrittelemiseksi. Emme tätä noudattaneet, mä uskon siihen että kun km jälkeen ovulaatio tulee, silloin kroppa on valmis myös uuteen raskauteen.
Mutta tämä siis on vain oma kuvitelmani..

Mikäs muiden tilanne?

Itselläni oli kamala flunssa tuossa viikonloppuna/alkuviikosta. Siinä taisi mennä tämän kierron ovulaatio. Tuskin sitä edes oli tai jos oli, niin ainakaan sitä ei tullut hyödynnettyä.
Ellei sitten ole vasta tulossa. Nyt siis kp 14. Kahdessa edellisessä kierrossa ovis on ollut jo kp 11 ja 12.
No seeuraavassa kierrossa sitten, ehkä.... :rolleyes:
 
@em85 nyt vaan vielä varmuuden vuoksi viimeiset tallettelut, jos ovis onkin siirtynyt:D täällä nimittäin ei yrityksen puutteesta voi syyttää, on vedetty varman päälle:D eli haalea plussa ovistikkuun tuli uudenvuodenaattona, eli nyt dpo 9. tikutin eiliseen asti ja puhdasta nevaa näytti, niin kai se on ajateltava plussana toi haalea o_O ilmeisesti one stepeillä ei kaikille tummaa viivaa tuukkaan. aion testata vasta 21.1, en haluu piinailla ja ens viikon oon reissussa samoin mies niin en halua/pysty testata.
oireina nyt nälkä, satunnaiset kivut munasarjojen kohdilla, turvotus, mutta en vielä tollasista pitkiä johtopäätöksiä tee, vaikka odotukset on korkealla tän kierron suhteen :whistle:(n):cry:
 

Yhteistyössä