Keskenmenon jälkeen kuumeilevat syksy 2018

Minulla oli tosiaan tämä limakalvo asia jonka korjaaminen ei lääkärien mukaan olekkaan ihan helppo juttu. Alkuun siis kkm joka huomattiin rv11+6. Lääkkeelinen tyhjennys joka ei onnistunut, sen jälkeen imu tyhjennys jonka jälkeen 2 kk putkeen vuotoa ja hirveitä vatsakipuja, kokoajan sanottiin että kohtu on tyhjä...kas kummaa 3 ultraus kerralla ultraaja sanookin että on ihan selkeä residua ja sen jälkeen jouduttiin tekemään hyperoskopia... Tässä välissä hemppa oli laskenut 156-> 121. 5kk mennyt ja yksityisellä alettu asiaa hoitaa. 2xkuussa ultrattu ja todettu että kohdun limakalvo ei jostain syystä kasva paksuutta vaan on jatkuvasti 2-4mm välillä. Hoidoksi letrozol ovulaation induktioon+ limakalvoa kasvattamaan progynova ja irtoamisen varmistamaan pregnyl5000 ja nyt eka kierto tätä ja plussa (luultavasti) <3
 
Mä oon ollut nyt poissa täältä kun meillä oli joulukuu taukoa yrittämisestä, mut nyt taas asian äärellä, tylsä kp5 vasta menossa.. Tää olis nyt sit yk5 keskenmenon jälkeen.

@em85 Mä teen ovislimatarkistuksen niin kuin yhdessä kirjassa opastettiin: kaksi sormea emättimeen ja jos sormien väliin jäänyt lima venyy ja on kirkasta niin sit on ovis. Tää on mulle ollut paras keino, helppo tehdä ja seurata miten tilanne muuttuu.

Joku kyseli kans lisäravinteista. Mulla käytössä vehnänalkioöljy, joka oli jo viime kierrossa ja en tiedä johtuiko siitä vai vaan sattumaa mut kierto vähän lyheni, mikä oli kiva koska mulla on n31 päivää. Katotaan nyt tässä kierrossa onko sama vaikutus. Macaa söin jossain vaiheessa parikin kiertoa mut oli niin pahaa että lopetin. Ajattelin nyt taas kokeilla.. Vitamiinit on myös.
 
@Pihlaja36 kiitos, tota voisin kokeilla ens kierrossa (y) voisin kuvitella, että tällä oppisin vähän paremmin tätä omaa limailua, kun se on aina ollu aika olematonta..
Toki siis toivon, ettei ens kiertoa enää tulisi, vaan tämä olisi se meidän kierto :love:
Mutta edes hoito kierroissa, missä olen tiennyt ovulaation olevan, en ole huomannut mitään limoja :ROFLMAO:

Itselläni on lisäravinteista normi raskausajan vitamiinit ja lisäksi vielä lisää foolihappoa.
Joskus yritin tuota maca jauhetta myös, mutta oli kyllä niin kamalaa, etten pystynyt sitä minkään kanssa juomaan.
Myös vadelmanlehti teetä tulee juotua toisinaan kierron alusta ovulaatioon saakka.
Mutta ei joka kierrossa.
Tuota vehnänalkioöljyä olen harkinnut, mutta en ole vielä muistanut ostaa..
 
Huomenta naiset!
Plussaakin on ketjuun saatu, hurjasti onnea!! On se vaan niin upea tunne nähdä se viiva tikussa, sitä meille jokaiselle toivon.

Täällä elellään tylsää vaihetta. Nimittäin menkat alkoivat tismalleen 28vrk siitä, kun raskausontelo saatiin pois kohdusta. Tosi iloinen oon, että kroppa toimii kuin kello keskenmenosta huolimatta. Muutama päivä ennen menkkoja testi haamuili, mutta hiipui menkkojen alkaessa kokonaan pois.

Eilen olin synnärillä tyttäreni mukana pikavisiitillä. Kuulin vastasyntyneen itkua viereisestä huoneesta. Enkä voinut mitään, vaan silmäni täyttyivät kyyneleistä. Mieleen tulivat keskenmenneen raskauden raskausviikot ja se kuuluisa "jossei-ajattelu". Niitä ajatuksia sitten pyörittelin illan, ja miehen kainalossa olin loppuillan turvassa. Tänään herätessäni tunsin vahvasti, että en olisi ollutkaan mitenkään päin valmis raskautumaan uudelleen heti keskenmenon jälkeen. Mielessäni on nyt rauha ja tyyneys.
Mukavaa viikonlopun odottelua kaikille!
 
Nyt omanapailua, mä plussasin!!:barefoot::love:Tänään siis kp 43 ja dpo 14, en malttanut odottaa maanantaihin asti niin kuin alunperin ajattelin. Ainakin testi on tässä vaiheessa vahvempi kuin edellisessä keskenmenneessä jossa viivat vahvistu hitaasti. Hurjan jännittävää, jos tämä 5. raskaus toisi meille toisen lapsen :love:

IMG_20190118_093708.jpg
 
Hei, tuun uutena tänne ketjuun. Elokuisissa ja syyskuisissa olin mutta eipä vieläkään tullut meille toista lasta. :cry:

Yritys aloitettiin huhtikuussa ja ensimmäinen plussa tuli ihan joulukuun alussa mutta tuli varhainen km rv5+. Tulin uudestaan heti raskaaksi mutta tällä viikolla tiistaina aamulla ei testissä näkynyt enää juuri mitään ja illalla alkoikin vuoto, edellispäivänä oli melko kovat vatsakivut. Molemmilla kerroilla ei siis testien viivat lähteneet kunnolla vahvistumaan..

Tänään oon menossa käymään gynellä ultrauksessa että jos saataisiin ainakin poissuljettua asioita.
 
Meitä on täällä kirjoittelemassa:

* Emppuelkku......30 v.......ya 9/17...........km 3/18 rv 12.......yk 8 km jälkeen

* Minji..................33 v...... ya 8/17...........kkm 4/18 rv 7........yk 9 km jälkeen

* Aileen...............32 v.......ya 10/16..........km 2/18 rv 7........yk 6 km jälkeen

* Joulutoive.........24 v....... ya 11/17....tm 1/18 rv 11 ja km 6/18 rv 11.....yk 4 km jälkeen

* Ninnu118..........31v.........ya 12/17..........kkm 4/18, tm 8/18.....yk 4 km jälkeen

* Hannaah.........................ya 5/18............kkm 8/18 rv 10, km 12/18 rv 6.........yk 1 km jälkeen

* sucrine.............31 v........ya 12/17..........km 8/18..................yk 3 km jälkeen

* Nonsk..............28 v.........ya 9/15..........km 9/18.................. yk 4 km jälkeen

* tylleröinen_21...21 v........ya 5/18..........kkm 9/18 rv 10+1..............yk 4 km jälkeen

* Päppyrä...........25 v........ya 1/18........ ......................yk 5 ku jälkeen

* Pihlaja36.........37 v.........ya 2/18.......km 9/18...............yk x km jälkeen

* Rnna................28 v.........ya 9/18.........tm 10/18 rv 8................yk 2 tm jälkeen

* Marjusk.............27 v........ya 7/18.........km 11/18 rv 9................yk 2 km jälkeen

* MonaLisa33......33 v........ya 8/18.........km 11/18 rv 5................yk 1 km jälkeen

* Kumiankka1......27 v.......ya 5/17.......km 2/18, km 5/18, kkm 12/18

* em85..............33v.......kkm 06/18 rv 19+6 ..... yk4 kkm jälkeen

* kikkakolmas.... Yk 1.....

* Palleroita... 39v......ya 6/17.......kkm12/18....... yk 1 km jälkeen

Plussanneet :love::love::love::love::love::love::love::love: :

* Ipanainen +9/18

* Ruska82........36v.... ya 5/18..... kkm7/18 rv 11..... + 9/18, yk 1 km jälkeen

* mira.flower....35v....ya 10/17....km 2/18 rv 11.......+ 9/18, yk 7 km jälkeen

* joojoo1 + 9/18

* Noups........27 v.........ya 9/17.....kkm 6/18 rv 11...... + 10/18

* Marlen....... 36 v........ya 4/18.....tm 8/18 rv 12...... +11/18, yk 3 tm jälkeen

* kosmo........34 v.........ya 8/17.....kkm 6/18 rv 19........ + 12/18, yk 4 km jälkeen

* kathii..........28 v.........ya 8/18.....km 10/18 rv 8......... + 12/18, yk 2 km jälkeen

* Kerttttu..............28 v........ya 8/18.........km 10/18 rv 7................ +12/18, yk 3 km jälkeen

Laittakaa punaisella jos on korjattavaa listassa TAI haluat mukaan listalle :)
 
@jjjessma pahoittelut että jouduit tänne. Varmasti raskasta 2 km peräkkäin.. Varmasti hyvä ajatus mennä gynelle ! Toivottavasti jotain selviää tai jos ei niin seuraava pysyy mukana.

@Hannaah onnea ! Oliko sulla menkkoja välissä vai tuliko suoraan km jälkeen ?

Ihanaa kun plussia tulee, herää itselläkin toivo. Siitä puheen ollen ON :
Eilen ja varsinkin tänään bongattu hyvät limat ! Tänään ekaa kertaa oikein kunnon "eggwhite" eli illalla peiton alle... Tänään kp 15 ja luteaali ollut sellainen 10 päivää joten oma veikkaus on, että ovis on 16-18. Kyllä on toiveet korkealla pakko myöntää. Viivoissa vahvistumista, josko huomenna sitten tasavahvat. Onko muita loppukuun piinailojoita ? Täällä käytössä nyt ekaa kertaa greippimehu ja ainakin limat on paljon selkeemmät !

Edit : sofin testi, sanoisitteko positiiviseksi?
 

Attachments

Viimeksi muokattu:
@jjjessma pahoittelut keskenemenostasi :( Tervetuloa mukaan.

@tylleröinen_21 ei kerennyt tulla menkkoja välissä. Ei olla koskaan keskenmenojen jälkeen niitä haluttu odottaa, koska tosiaan esikoinenkin saanut km jälkeen alkunsa, en halua yhtään kiertoa hukata.

Minusta tuo kyllä olisi ovisplussa ja kerta muutkin ovisoireet kohdillaan :D nyt vaan hyvät tallettelut ja plussatoiveita parin viikon päähän :p
 
Nyt omanapailua, mä plussasin!!:barefoot::love:Tänään siis kp 43 ja dpo 14, en malttanut odottaa maanantaihin asti niin kuin alunperin ajattelin. Ainakin testi on tässä vaiheessa vahvempi kuin edellisessä keskenmenneessä jossa viivat vahvistu hitaasti. Hurjan jännittävää, jos tämä 5. raskaus toisi meille toisen lapsen :love:

katso liitettä 5697
Onnea! Mä kans plussasin mut en pysty uskomaan että olis oikeesti totta, en oo uskaltautunut kertoo edes miehelle... Kauhee pelko nyt uudesta keskenmenosta ❤
 
@Helmiina90 Onnea hurjasti sinnekkin! :love: milloin meinasit miehelle kertoa ja mitkä viikot nyt menossa? :rolleyes: Kyllä ne keskenmenot jää vain kovasti kummittelemaan mieleen ja tuo pelkoa seuraaviin raskauksiin, etenkin kun niitä sattuu omalle kohdalle useita. Mulla tällä hetkellä jotenkin yllättävän rauhallinen olo, ajattelen että täytyy olla kyllä todella huonoa tuuria jos nyt kolmas menee kesken peräkkäin. Toki minulla on perinnöllinen tukostaipumus ja en tiedä onko se ollut osasyynä näihin keskenmenoihin, siksi soitinkin heti perjantaina jo neuvolaan, että jos voisin varmuuden vuoksi aloittaa jo näin alkuraskaudessa verenohennuslääkityksen. Konsultoivat siellä päässä gynekologia ja maanantaina pitäisi tulla vastaus. (n)
 
@Helmiina90 Onnea hurjasti sinnekkin! :love: milloin meinasit miehelle kertoa ja mitkä viikot nyt menossa? :rolleyes: Kyllä ne keskenmenot jää vain kovasti kummittelemaan mieleen ja tuo pelkoa seuraaviin raskauksiin, etenkin kun niitä sattuu omalle kohdalle useita. Mulla tällä hetkellä jotenkin yllättävän rauhallinen olo, ajattelen että täytyy olla kyllä todella huonoa tuuria jos nyt kolmas menee kesken peräkkäin. Toki minulla on perinnöllinen tukostaipumus ja en tiedä onko se ollut osasyynä näihin keskenmenoihin, siksi soitinkin heti perjantaina jo neuvolaan, että jos voisin varmuuden vuoksi aloittaa jo näin alkuraskaudessa verenohennuslääkityksen. Konsultoivat siellä päässä gynekologia ja maanantaina pitäisi tulla vastaus. (n)
En tiedä kun mulla ei niitä kuukautisia oikein alkanut sen keskeytyneen keskenmenon jälkeen eikä myöskään hyperoskopian jälkeen mutta pregnyl pistetty 2.1.2019 joten nyt on varmaan vasta rv 4+1. Aijon tehdä huomenna clearbluen viikkonäytöllisen niin katsotaan jos se sopii mun arvailuun. Mulla on ollut veritulppa jalassa mutta geeni tutkimuksissa tukos taipumusta ei todettu. Edelliseen keskenmenneeseen raskauteen oli suunniteltu klexane rv 32 alkaen. Ihanaa kun pystyt ajattelee noin positiivisesti toivon sulle hirveeesti onnea! <3 ite oon ihan varma vaa uudesta keskenmenosta eka plussa tuntu ihanalta nyt mielen on vaa vallannut kauhee pelko et ne ihan hirveet sairaala kokemukset toistuu ja se kun kuulet viereisestä huoneesta vastasyntyneen itkun ja ite vuodat raskausmateriaalia siihen peltipönttöö ja joku käy välillä kommentoimassa että no ei ole vieläkään tullut sitä ja tätä .... Huhu ja se suru tuntuu niin murskaavalta.
 
Mä olen ajatellut myös, että huonoa tuuriaollut ja niin sanoivat lääkäritkin, kun kaksi km peräkkäin tuli. Mä oon itteni pakottanut ajattelemaan positiivisesta ja murehtimatta, koska se ressaa turhaan eikä tuote hedelmää.
Mulla ollu nyt illasta huono olo. Yäk. Mä inhoon ja kammoon oksentamista , joten toivon, etten joudu oksentamaan :sick: @Helmiina90 positiivisin mielin!!
 
Kylläpä nyt on plussia sadellut tähän alkuvuoteen :love: Onnea vielä teille :love: toivotaan, että me muut täältä perästä tullaan ja plussataan myös pian :)
Koittakaahan vaan rauhallisin mielin mennä päivä kerrallaan eteenpäimän (y)

@tylleröinen_21 kyllä toi mun mielestä oli jo plussa, joten toivotaan, että tämä kierto toisi teille plussan :barefoot:

Mua vähän harmittaa, etten tikuttanut tässä kierrossa, muttakun olin siinä heti melkein kk jälkeen kauheessa flunssassa ja ajattelin, että koko kierto oli siinä.. Mutta ovis oireita oli kuitenkin kp 16-19 väliin. Ja nyt ärsyttää, etten tiedä oliko se sitä vai ei.
Toki hyödynnettiin se mahdollisuus joka tapauksessa. No kyllä se reilu viikon päästä selviää oliko sitä vai ei :ROFLMAO:

@jjjessma pahoittelut keskenmenoista, ikävä tilanne, kun toistamiseen käy näin :(
 
Mä olen ajatellut myös, että huonoa tuuriaollut ja niin sanoivat lääkäritkin, kun kaksi km peräkkäin tuli. Mä oon itteni pakottanut ajattelemaan positiivisesta ja murehtimatta, koska se ressaa turhaan eikä tuote hedelmää.
Mulla ollu nyt illasta huono olo. Yäk. Mä inhoon ja kammoon oksentamista , joten toivon, etten joudu oksentamaan :sick: @Helmiina90 positiivisin mielin!!
Kiitos tsemppauksista, luulen et mun vois olla hyvä käydä juttelee tästä pelosta ammattilaiselle ennenkuin tää muuttuu ihan mahdottomaksi...
 
Täällä ilmottautuis uusi mukaan. Ensimmäinen raskaus ikinä, eilen kävin yksityisellä viikoilla 6+5 ultrassa. Todettiin tuulimunaksi, raksausontelo oikeen kokonen, mutta sisällä ei ollut mitään. Oireita on ja vuoto ei oo alkanut. Nyt odotellaan vuodon alkua ja jos ei, tyhjennykseen. Pitkät viikot siis edessä.
 
Täällä ilmottautuis uusi mukaan. Ensimmäinen raskaus ikinä, eilen kävin yksityisellä viikoilla 6+5 ultrassa. Todettiin tuulimunaksi, raksausontelo oikeen kokonen, mutta sisällä ei ollut mitään. Oireita on ja vuoto ei oo alkanut. Nyt odotellaan vuodon alkua ja jos ei, tyhjennykseen. Pitkät viikot siis edessä.
Oon pahoillani :( kuinka kauan meinaat että odotellaan. Mulla ei keskeytyneessä keskenmenossa vuoto alkanut ollenkaan ja viikolla 11+6 todettiin ja kiireellisenä aloitettiin lääkkeellinen tyhjennys 2 päivää sen jälkeen ja oli elämäni pahin virhe suostua tähän lääkkeelliseen. Olisi pitänyt vaatia kaavinta...voimia karvakorvat <3
 
@Helmiina90 viikosta puhui, perun huomenna neuvolan ja kysyn samalla. Mä pelkään kaikkia toimepiteitä aivan sikana ja kaavinta on pahin pelko. Mielummin vuodan 3 viikkoa. Toivotaan siis, että lähtis nyt ite tyhjenee ja kerralla (n)
 
@Helmiina90 viikosta puhui, perun huomenna neuvolan ja kysyn samalla. Mä pelkään kaikkia toimepiteitä aivan sikana ja kaavinta on pahin pelko. Mielummin vuodan 3 viikkoa. Toivotaan siis, että lähtis nyt ite tyhjenee ja kerralla (n)
Sama, siksi suostuin mutta se kipu minkä lääkkeet aiheutti oli ihan hirveetä, tärisin vaa shokissa operaatio pöydällä kun yrittivät lopulta kuulapihdeillä kohdun suuta väkisin aukoa että saataisiin ulos raskausmateriaali, samalla supistelu oli jotain ihan hirveetä. Lopulta tää kaikki kärvistely oli ihan turhaan ja 2kk vuodin kun härän kurkusta jonka jälkeen todettiin siis residua kohdussa ja siitä seurasi hyperoskopia nukutuksessa. Lisäks tässä oli kirkas verenkierto ja jouduttiin varautumaan aika isosti esim valtimo embolisaatioon. Tästä toipuminen on vienyt todella pitkään. Luulet et kaavinnalla tää kaikki olisi vältetty.
 
Pahoittelut uusille tänne ryhmään joutuneille keskenmenoista, mutta tervetuloa mukaan!

@Karvakorvat mulla todettiin tuulimuna rv 9, odoteltiin viikko varmistusta siitä, että siellä ei varmasti ole sikiötä ja tyhjennettiin rv 10+3. Helmiina90:lla on ollut tosi rankka kokemus lääkkeellisestä tyhjennyksestä, joten halusin laittaa omankin kokemuksen jos kiinnostaa lukee.

Sain siis pari päivää ennen tyhjennystä esilääkityksen joka alkaa avaan ja pehmentään kohdunkaulaa. Tyhjennysaamuna otin kunnon satsin särkylääkettä (panacod+burana) ja hetken päästä cytotecit suun kautta (vuosin jo esilääkkeestä sen verran että ei laitettu lakautta). Sit sohvalle makaan, kattelin netflixiä ja söin kaikkee hyvää. Kohtu alko kramppaan melko pian, vähän menkkakipuja voimakkaammin mutta ei mitään kovin kovaa kipua. Särkylääkkeet tehos hyvin ja lämpimät kauratyynyt vatsalla ja selässä helpotti vielä lisää. Parin tunni päästä tuli sellanen olo että jotain tulee ulos ja vessaan mennessä raskauspussi luiskahti ulos istukkoineen kaikkineen. Siitä istuin sit tunnin verran suihkussa kun vuoto oli aika rajua. Sit takas sohvalle makaan, uudet särkylääkkeet ja cytotekit ja vuoto jatku tasaisesti koko päivän. Illalla kivutkin oli jo oikeestaan kokonaan pois, mutta yöks otin vielä panacodia. Seuraavana päivänä vuoto oli vähentynyt, mutta kohtua alko särkeen kun tyhmänä lähdin sellasiin juhliin ja olin pystyssä 10 h. Vuoto kesti kolmisen viikkoo ja sit seuraavat menkat oli tosi runsaat ja paljon isoja hyytymiä tuli vielä ulos. Oma kokemus lääkkeellisestä tyhjennyksestä oli siis ihan positiivinen, kunhan vaan otat rauhassa, teet olosuhteet muuten mahdollisimman miellyttäväks ja varaat kunnon yösiteitä kaappiin. Kovasti tsemppiä tulevaan!
 
@Karvakorvat pahoittelut :( jos jotain "positiivistä" niin onneksi todettiin nyt eikä esim. Vasta np-ultrassa. Mulla 4kk sitten itseasiassa tasan tänään..) todettiin kkm ja seuraavana päivänä cytoilla tyhjennys. Munkin kokemus on ihan "postiivinen", kipuja ei oikeastaan ollut kun otin säännöllisesti bara+ibu. Vuoto oli runsainta ekana päivänä ja sen jälkeen ehkä 4 päivää menkkavuotoa ja sitten pari viikkoa sellasta tuhrua. 3vkon päästä testi oli nega ja menkat alkoi kp40.
 
Kiitos erilaisista kokemuksista :love:
Tässä jotenkin tyhmänä välillä takaraivoon hiipii ajatus, että mitä jos se vaan ei löytänyt sitä alkiota, kun oli niin hankalaa saada ylipäänsä kohtu kuvaan, voimakkaasti eteen kallistunut. Mutta kyllä se tyhjä oli, monta kertaa käytiin osa osalta läpi. Sanoi, että välillä ikäänkuin häivähdyksen ruskuaispussia olis nähnyt, mutta kirjasi, että ruskuaispussia ei löytynyt. Huomenna tosiaan soittoa neuvolaan ja kysyn, millon pääsen tyhjennykseen jos ei ala vuoto.

Kyllä tämä vielä tästä, ehkä seuraava on sitten meitä varten :)
 

Yhteistyössä