Keskenmenon jälkeen kuumeilevat syksy 2018

Sain tänään soitettua neuvolaan (y) Oon nyt viikolla 5, joten ensiviikolla aikaisintaan pääsen varhaisultraan. Neuvolantäti laittoi lähetteen, ei tarvinnut onneksi missään käydä. Miten pystyn odotella rauhassa ensiviikkoon :confused: Selkä ollut kyllä tosi kipeä, mutta toivottavasti normaaliraskauteen kuuluvaa (n)
Eli pääsitkö kaupungin varhaisultraan neuvolan toimesta? Joo se ku oottaa jotain nii kyllä aika menee hitaasti. :notworthy:
 
@RUSKA82 Joo pääsin:) Soitin aamulla terveyskeskukseen, kun sinne sai soittaa jo klo 8 ja neuvolaan vasta klo 10. Tkoossa ei osannut sanoa oikein juuta tai jaata. Neuvolan terkkari oli tosi ystävällinen ja kerroin hänelle kaikki aiemmat vaivani. Puhelinsoiton perusteella lupasi laittaa heti lähetteen. Ensimmäinen neuvola-aika varattiin 2.10:love:

Pysyttelen tässä ryhmässä kuitenkin niin kauan kunnes varhaisultrassa käyty (n):D
 
@RUSKA82 toivottavasti tästä kierrosta tärppää! Täällä peukut pystyssä (y)

@Minji hyvä että labrat kunnossa! Mutta ymmärrän kyllä, että turhauttaa kun ei oo sellaista selkeää hoidettavaa mihi voisi nyt vaikuttaa :unsure:

@Keltain3n mulla tuli ovis tasan 4viikkoa kaavinnasta, oireiden perusteella tajusin sen lähestyvän ja aloin tikuttamaan ovulaatiota ja sainkin plussan :) mutta tais hormonit olla sekaisin kun vielä 9dpo näytti melkein plussaa kun tein testin siinä toivossa, että näyttäis mahdollisem raskauden :ROFLMAO: ja ei sitten tosiaan tärpännyt.

@joojoo1 hyvä, että sait jo ultraan lähetteen! Voin vaan kuvitella, kuinka malttamaton olo on!:love:

Osaako joku luoda sellaisen kivan listan, mitä kuljetettais mukana? Ja miten sen voi kopioida sitten toisen viestistä?:D

Täällä kp3, niin tylsä vaihe kiertoa menossa! Aloitin vehnänalkioöljyn ja macan, niitä käytin viime plussaan johtaneessa kierrossa (y) vitsi oon niin malttamaton, menispä nyt päivät nopeesti!!
 
  • Tykkää
Reactions: Keltain3n
Mitähän tää ny on...
Mulla oli ovis testien mukaan pe - la (kp10-11) ja limat oli semmoset et vaikutti et ovis se oli. Nyt kp 14 ja tänää en oo tehny ovis testiä mut eilen tein aamupissasta (kp13) ja tikun viiva oli haalistunu sunnuntaista. No nyt mulla tuli äsken limaa jossa oli vähän verta. Arggg, voiko ovis tikut niin paljon huijata et mun ovis oliski nyt vasta. Luulin et nyt on jo dpo 2...
 
Tsemppiä @RUSKA82 , on se aina rankkaa tuo kierron alku, mutta toisaalta myös mahdollisuus!

@joojoo1 onpa kiva, että ultra tulossa!

Täällä menkkamaisia jomotuksia. Tuntuu, että tm jälkeen kohdunalue on ollut jotenkin erityisen herkkä tuntemaan kaikenlaista.
Mulla oli kohtu eilen hetken aikaa niin jäätävän kipeä että, en tiiä mikä ihme kipukohtaus oli meneillään. Muutenkin niin toivon, että menkat alkaa ajallaan, jos ovat alkaakseen.
 
Mitähän pitäisi tehdä.. tai onko kellään ollu vastaavaa. Elikkäs tm tyhjennyksestä on nyt sen 4 viikkoa ja tänään sitten tein sen raskaustestin ja selkeä plussa. Voiko raskaushormoonia olla edelleen näin paljon? Ja mihin pitää soittaa tai mitään.. (n)
 
Mitähän pitäisi tehdä.. tai onko kellään ollu vastaavaa. Elikkäs tm tyhjennyksestä on nyt sen 4 viikkoa ja tänään sitten tein sen raskaustestin ja selkeä plussa. Voiko raskaushormoonia olla edelleen näin paljon? Ja mihin pitää soittaa tai mitään.. (n)
Soita neuvolaan/ terveyskeskukseen. Onkohan kuitenkaan tyhjentynyt kunnolla..
 
@Ninnu118 on mahdollista, että kohtuun on jäänyt vielä jotain, mikä ylläpitää raskaushormonia. Samaa suosittelisin, soita neuvolaan tai terveyskeskukseen. Itsellä r-testi jo näyttänyt negaa, toivottavasti myös pe verikokeet kertoo samaa.

@RUSKA82 luulis, että ovis olis tullut testien plussien mukaan?
 
@Ninnu118 mäkin suna soittaisin neuvolaan. Mulla oli jälkitarkastus 4vk tyhjennyjsestä ja pari pv sitä ennnen olin käynyt verikokeella mikä oli alle viisi eli nega sekä testi tehtynä täysin nega.
Joten olisko sulla jäänyt sinne jotain mikä ylläpitäisi arvoa hiukan koholla että näyttää plussaa (n) Vai voisiko mahdollisuus olla uudesta raskaudesta, voiko jo näin pian onnistaa (n) hmm..?

@RUSKA82 täällähän monilla ovis on ensimmäiset kierrot näyttänyt testeissä ja oireillut miten sattuu. Hankalaa kun tuntuu ettei mihinkään "normaaleihin" ovis oireisiin ja testien tuloksiin voi luottaa :confused:

Itelläni nyt kp 24 ja terolut loppu, yleensä menkat alkaa aina 4pv päästä. Eli sunnuntaina pitäisi alkaa. Toivon todella, että alkavat jotta kierto alkaisi tasaantua..
Ja vaikka tiedän, että tässä kierrossa raskautuminen on lähes mahdoton, silti kuvittelen itelleni oireita ja ajattelen, että josko kuitenkin :ROFLMAO: hölmö mikä hölmö :ROFLMAO:
Tosiaan vatsataudin takia seksiä ollut vain kp 10 ja 17 ja oli niitä välivuotojakin juuri tuo väli vaihtelevasti..
Joten niiden puolesta en oikein usko, että raskaus olisi mahdollista, mutta silti näköjään pakko kuvitella kaikenlaista päänsä sisällä :whistle:

Onnea vielä kaikille plussanneille, eikös niitä ollut muitakin :love:
 
Viimeksi muokattu:
(n)Mä soitin tonne naistentautien osastolle missä olin ja laittovat huomiseksi hcg mittauksen. Sitten pe soittavat. Kivat mulle, jos sinne vielä jääny jotain ylimääräistä.. tää painajainen ei lopu ikinä. vuoto on loppunut aika päiviä sitten, valkovuotoa tullu vaan kivasti. o_O
Toki ollaan oltu ihan normaalisti aktiivisiakin, mutta jossain luki, ettei raskaaksi voi tulla ennenkuin raskaushormooni on elimistöstä pois..
 
@RUSKA82 onpas nyt outo tilanne sulla! :X3: Oliko veriviiru kirkas vai tummempi? Eikä tullut esim. häppäreistä? Luulisi kyllä, että tikut näyttäisi suht varmasti oikean päivän, ellei sitten irtoa toinenkin tai sitten yrittää uudestaan irrota jos aiemmin ei onnistunutkaan. Onko jotain ovis oireita?

@Ninnu118 pahasti kuulostaa siltä, että kohdussa olisi vielä jotain jäljellä. Eikä kaikki olekaan tullut ulos. Millä viikoilla olit kun tyhjennys oli? Tuliko ulos mitään isoa? Toivottavasti asia selkiintyy! Ja muista vaatia hoitoa ja ultrausta! Kun helposti haluavat vain seurailla tilannetta...:unsure:
 
@RUSKA82 onpas nyt outo tilanne sulla! :X3: Oliko veriviiru kirkas vai tummempi? Eikä tullut esim. häppäreistä? Luulisi kyllä, että tikut näyttäisi suht varmasti oikean päivän, ellei sitten irtoa toinenkin tai sitten yrittää uudestaan irrota jos aiemmin ei onnistunutkaan. Onko jotain ovis oireita?

@Ninnu118 pahasti kuulostaa siltä, että kohdussa olisi vielä jotain jäljellä. Eikä kaikki olekaan tullut ulos. Millä viikoilla olit kun tyhjennys oli? Tuliko ulos mitään isoa? Toivottavasti asia selkiintyy! Ja muista vaatia hoitoa ja ultrausta! Kun helposti haluavat vain seurailla tilannetta...:unsure:
Joo multa tuli niitä isoja hyytymiä sillo rytinällä ( ne muutama pv ) ja jälkivuoto kesti toistaviikkoa, mutta ei sen jälkeen ole tullut mitään. Mulla oli 10 viikkoa silloin. Mä en tykkää yhtään epätietoisuudesta.. mullahan on vielä tyrä tossa häpykummun vierellä ( ei nivustyrä, en muista nimeä ) ja se on tosi kipeä välillä ja juilii muuten.. että ei kipuja muuten. Tosin en tiiä leikkaako ne sen, kun kukaan ei kerro mitään vaan tuli laput täytettäväksi. Ja senkin puoleen ois nyt selvitettävä tää asia
 
@RUSKA82 onpas nyt outo tilanne sulla! :X3: Oliko veriviiru kirkas vai tummempi? Eikä tullut esim. häppäreistä? Luulisi kyllä, että tikut näyttäisi suht varmasti oikean päivän, ellei sitten irtoa toinenkin tai sitten yrittää uudestaan irrota jos aiemmin ei onnistunutkaan. Onko jotain ovis oireita?

@Ninnu118 pahasti kuulostaa siltä, että kohdussa olisi vielä jotain jäljellä. Eikä kaikki olekaan tullut ulos. Millä viikoilla olit kun tyhjennys oli? Tuliko ulos mitään isoa? Toivottavasti asia selkiintyy! Ja muista vaatia hoitoa ja ultrausta! Kun helposti haluavat vain seurailla tilannetta...:unsure:
Eilen kp 14 tuli veren sekaista valkouodonyhteydessä. Tänään kp15 muuttunut ruskeeksi ja sitä on reilusti enemmän ja valko vuoto venyvää.. venyy reisille saakka ruskeena matona yäk..
Onkohan ovu ollu sit eilen vasta vaikka ovutesti näytti negaa jo... eilen ei ollu mahollista ees talletella..

Tää on tällaisen hätäilijä persoonalle melko piinallista..
 
Niin, muutenkin raskas tilanne ja tuo pitkittyminen ei oloa ainakaan helpota! :X3: Yritä kysellä mahdollisimman paljon. Kirjoita vaikka lapulle ylös mieltä askarruttavia asioita niin muistaa siellä sitten niistä kysyä. Itse ainakin monesti unohdan puolet siitä mitä piti sanoa. :LOL: Ja joita vinkua sitä ultraa. Sama se vaikka ajattelisivat, että on hankala potilas. Kuitenkin sinun terveydestä on kyse! (y) He eivät voi tietää mitä käyt läpi ja mitä oireita sinulla on. Tsemppiä tulevaan!
 
Oliko @RUSKA82 sulla sitä kellertävää valkovuotoa aiemmin? Vai muistanko väärin..? (n) Ettei vain ole mitään bakteerivaginoosia? Onko jotain erikoista tuoksua? Kipua? Kutinaa? Arkuutta? Oudon tahmeaa ja tummaa kuitenkin... Jos ei kohta lopu niin ehkä kävisin tarkistuttamassa... o_O
 
Oliko @RUSKA82 sulla sitä kellertävää valkovuotoa aiemmin? Vai muistanko väärin..? (n) Ettei vain ole mitään bakteerivaginoosia? Onko jotain erikoista tuoksua? Kipua? Kutinaa? Arkuutta? Oudon tahmeaa ja tummaa kuitenkin... Jos ei kohta lopu niin ehkä kävisin tarkistuttamassa... o_O
Oli kellertävää viimeviikolla kp 8-9, ei oo mitää outoja tuntemuksia/ hajuja.. tänää tosiaan ollu sitkasta ( ei kokkareista) valkovuotoa ruskeella varustettuna. Venyvää. Sillo ku oli märkä olo kp 10-12 nii vuoto oli läpinäkyvää ja nyt sameeta /ruskeeta. En nyt oikee tiä mikä on ovislima ja mikä ei. Haluja kuite oli la ja su, et jos kroppaa kuuntelee nii ovis on ollu ma..en tiiä.. !!?
 
@Ninnu118 mulla kävi just niin ikävästi, et 3viikkoa tyhjennyksestä rtesti vahva positiivinen. Tästä joidenkin päivien kuluttua alkoi kyllä vuoto ja kivut, joka viittasi myös siihen, ettei kaikki ole poistunut. 4viikon kohdalla sitten näytti vähän haaleampaa plussaa. Ja vasta silloin ottivat ultraan näytille, hirveesti joutu tappelee et sinne pääsi :( ja siellähän oli kaikki kohdussa... olin jo tyhjennystä seuraavana päivänä soittanut naistentaudeille, että tää ei varmasti voinu tyhjentyy tällä mut kukaan ei uskonu. Vielä sillä soitolla, millä varattiin tarkistus ultra niin kätilö ehdotti, josko ois vaan kuukautiset.... no ei ollu ei!! :cry: menipä jaaritteluksi, mutta tosiaan kaikki on mahdollista. Jännä kyllä, että ei ole sulla mitään vuotoja, jos siellä onkin jotain sisällä. Noi kuvaamasi kivut kyllä voi viitata taas, että jotain ois jääny. Onneks sen hcg:n edes mittaavat, mutta mikseiköhän ne varannut suoraan ultraan aikaa? Toivottavasti tietenkin plussa kertoisi uudesta raskaudesta! Tsemppiä, epätietoisuus on kamalaa ja vielä tälläisessä asiassa!!
 
@Ninnu118 mulla kävi just niin ikävästi, et 3viikkoa tyhjennyksestä rtesti vahva positiivinen. Tästä joidenkin päivien kuluttua alkoi kyllä vuoto ja kivut, joka viittasi myös siihen, ettei kaikki ole poistunut. 4viikon kohdalla sitten näytti vähän haaleampaa plussaa. Ja vasta silloin ottivat ultraan näytille, hirveesti joutu tappelee et sinne pääsi :( ja siellähän oli kaikki kohdussa... olin jo tyhjennystä seuraavana päivänä soittanut naistentaudeille, että tää ei varmasti voinu tyhjentyy tällä mut kukaan ei uskonu. Vielä sillä soitolla, millä varattiin tarkistus ultra niin kätilö ehdotti, josko ois vaan kuukautiset.... no ei ollu ei!! :cry: menipä jaaritteluksi, mutta tosiaan kaikki on mahdollista. Jännä kyllä, että ei ole sulla mitään vuotoja, jos siellä onkin jotain sisällä. Noi kuvaamasi kivut kyllä voi viitata taas, että jotain ois jääny. Onneks sen hcg:n edes mittaavat, mutta mikseiköhän ne varannut suoraan ultraan aikaa? Toivottavasti tietenkin plussa kertoisi uudesta raskaudesta! Tsemppiä, epätietoisuus on kamalaa ja vielä tälläisessä asiassa!!
En mäkään usko mitenkään, että oisin raskaana, koska en ole pongannut ovulaatiota. Hirvittää vaan toi kaavinta homma ja et tää odottaminen venyy taas vaan pidemmälle ja pidemmälle. Ei maha mitään. Mikä se normaali hcg on jos ei raskaana? Alle 5? Entä mitä on ollut, jos ei ole tyhjentynyt kunnolla?
 
En mäkään usko mitenkään, että oisin raskaana, koska en ole pongannut ovulaatiota. Hirvittää vaan toi kaavinta homma ja et tää odottaminen venyy taas vaan pidemmälle ja pidemmälle. Ei maha mitään. Mikä se normaali hcg on jos ei raskaana? Alle 5? Entä mitä on ollut, jos ei ole tyhjentynyt kunnolla?
Mulla oli hcg n. 300 ku menin sairaalaan vuodon takia enkä vielä tiennyt et mun vauva on kuollu mahaan viikoilla 6+. Luulin olevani viikoilla 11+ ja sillon ois pitäny olla hcg jo yli 3000.

Ei nyt vastannu kysymykseesi, mut noin vertailuna laitoin.
 
@Ninnu118 alle 5 on negatiivinen,näin mulle sanottiin ja omakannassa luki alle 5 jotain mittayksikköä mikä se nyt onkaan.

Minäkin sinuna vaatisin vielä ultrausta, kun soittavat. Huomennako menit verikokeeseen? Sen tuloksen näkee oma kannasta heti samana päivänä. Tai ainakin meillä, eli saat tiedon siitä jo ennent perjantaita sieltä.

En tosin tiedä, voiko tm jälkeen, kun arvo on muutenkin noin suuri, niin se arvo laskea jotenkin eritavalla, kuin ns "normaalissa" raskaudessa (n)
 
Mulla meni tosiaan tm niin, että lääkkeellisellä tyhjäyksellä tiesin lähteneen jo sikiöpussin sekä istukan, vuoto muuttui jo valkovuodoksi, kunnes puskista viikon päästä aloin vuotaa holona uudestaan. Katsoin, että tuolloin oli hcg 235 eli aika matala jo. Tehtiin mva imu, joka oli toimenpiteenä ihan ok ja lempeä kohdulle.
 
@Ninnu118 voi vitsi kun en tiiä yhtää paljon mun hcg oli silloin samana päivänä kun se tilanne ultrattiin 4viikkoa tyhjennyksestä :unsure:sitä ei oltu vastattu siinä vaiheessa, kun lähdin polilta ja seuraavana päivinä kun tehtiin kaavinta en tajunnut kysyä sitä siltä paniikilta. Ja omakannasta niitä labroja ei näy:confused: ymmärrän hyvin tunteesi! Asian pitkittyminen on tosi rankkaa ja turhauttavaa. Mulle se kaavintaan joutuminen oli pahin pelko (oon aina pelänny ihan hirveesti nukuttamista). Mutta se menikin yllättävän hyvin ja mä selvisin! Hoitajat ja toimenpide lääkäri oli ihania ja turhaan pelkäsin sitä nukuttamista. Toivottavasti tietenkään et kaavintaan joudu, mutta halusin vain kertoa myös hyvän kokemuksen siitä. Toivottavasti saat ajan ultraankin ja tilanne hoituu pian!!

Mä ajattelin huomenna soitella terkkariin ja pyytää peruslabrat ja kilpparilabrat ainakin. Toivottavasti puhelimeen vastaa ymmärtäväinen hoitsu:unsure:
 

Yhteistyössä