Keskenmenon jälkeen kuumeilevat syksy 2018

Meniköhän päivitykset oikein, korjatkaa jos huomaatte jotain kummallista :ROFLMAO:
Tämä on kyllä @rainbowdream "mukava" ketju ollut puida näitä asioita, kun saa tuota vertaistukea ja kokemuksia.
Vaihtelevan hiljaista täällä on aina välillä.
Mutta aina pikkusen keskustelua täälläkin aikaiseksi saadaan.
Ja täällä ei välttämättä niin pääse hukkumaan omat mietteet viesti paljouteen, mitä noissa isommissa ryhmissä taas pakostikin joskus käy.
Aivan, joo tää on kyllä ihanaa kun muut tietää mitä on itsekin käynyt läpi ja edelleen käy. Henkisesti olen kokenut kaiken raskaaksi...
 
Hanba, olen niin pahoillani että sinäkin joudut tämän kokemaan ❤. Samoja juttuja minäkin olen miettinyt, että sikiössä oli varmasti joku vialla kun näin kävi, ja tätä minulle kovasti sairaalassa sanottiinkin. Toivottavasti tyhjennys sujuu mahdollisimman kivuttomasti❤.
Mietin kaikenlaista, miten sikiö eli sisälläni kuitenkin yli kuukauden sydän sykkien, ja en ole edes tiennyt että istukka voi kasvaa ja sisältää elävää kudosta, vaikka sikiö on kuollut. En tiennyt sitä vaikka olen saanut lapsia ja lukenut vuosia vauvalehtien juttuja ym... olen ollut käsityksessä että yleensä oireet hiipuu, jos sikiö kuolee. No tästä seuraa se, että jos vielä tulen raskaaksi, niin olen varmasti huolissani läpi raskauden. Mikä on tietysti keskenmenon jälkeen tosi yleistä. Tosi koville nainen kyllä joutuu, jos on toistuvia keskenmenoja, kun yksikin tuntuu kauhealta.
 
@mursutin Kiitos, ja suuren suuret pahoittelut sinnekin.<3 Se on totta, että tulevaisuudessa jos ja kun raskaaksi tulee, niin saa pelätä kahta kauheammin. Yritän kuitenkin nyt ite miettiä asiaa niin, että yks km ei vielä tarkoita mitään muuta ku huonoa tuuria. Kaikki ovet on vielä auki. Onneksi on kesää jäljellä, josko tästä lämmöstä ja auringosta sais nyt voimia jaksaa. Kyllä meidän kaikkien aika vielä koittaa, siihen uskon.:love:
 
@hanba ja @mursutin kyllähän se niin on, että km koettua uusi raskaus on pelottava ajatuksena yritysaikana ja sittenkun se plussa oikeasti tulee.
Mutta silti nyt kaks kkm peräkkäin kokeneena minun on edelleen ajateltava niin, että se oli vain :poop: tuuria ja ei niin kolmatta kertaa voi käydä :oops:
Tai siis haluan uskoa siihen, että seuraavalla kerralla sitten on meidän vuoro saada vauva syliin asti :love:
Eikä siinä oikein muu auta, pakkohan se on johonkin uskoa tai ei tähän uskaltaisi enää uudestaan lähteä.

Nythän mulla aamulla one step testi haamuili,mutta ne antaa niin selkeitä viivanpaikkoja toisille, joten saa nähdä onko se viivanpaikka vai ihan oikea plussa :barefoot:
Ensin ehdin jo aamulla vähän innostuakin, mutta nyt jo tasaantunut ja toivon ehtiväni viikonlopun aikana apteekkiin hakemaan jonkun muun testin, niin selviää mikä viiva tuossa testissä näkyi.

Mullahan ei tosiaan tyhjennysvuodon jälkeen ole ollut kk, joten kaikki vähän mietityttää.
Siitä nyt 6vk aikaa. 4 ja 5vk testit olleet negoja.
 
@em85 Olen samaa mieltä. Niin kauan kun on elämää, on toivoa. Ei pidä heittää kirvestä kaivoon tai vaipua epätoivoon, vaikka toki niitä vaikeita hetkiä ja synkkiä ajatuksia väkisinkin matkalle mahtuu. Pääasia ettei jää tuleen makaamaan. Oon huomannut, että tällainen anonyymi vertaistuki on ehkä parasta ikinä.

Voi vitsi, pidän peukkuja että olis ihan oikea plussa!!:barefoot: Heti raporttia kun oot testannu toisella testillä!
 
Toivottavasti em85 haamu tarkoittaisi plussaa :love:.

Viisaita ajatuksia teillä. Niinhän se on että on pakko altistaa itsensä myös epävarmuudelle ja surun mahdollisuudelle jos päättää yrittää raskautta. Nämä on niitä asioita joita ei voi hallita ja se tekee niistä minusta myös ”pelottavia”. Vaikka onneksi on kaikkein todennäköisintä että ennemmin tai myöhemmin vauvan saa syliin asti ja on kaiken arvoista :love:.
 
Täällä aamulla molemmat testit nega. Olisiko eilinen pissa ollut sitten jotenkin niin tujua, näin kuumalla, että sai testeissä viivanpaikat niin selkeästi esille.
Ei sinällään harmita, ettei plussaa nyt tullut vaikka ihanaahan se olisi ollut.
Enemmän ehdin innostua siitä, että se olisi selittänyt sen miksi kk eivät vieläkään ole alkaneet.
Joten mua ärsyttää suunnattomasti se, että uuden kierron alkuun menee taas varmaan se 8vk :poop:
Tai ehkä sekin, että oletin niiden nyt alkavan pikemmin, kun viimeksi kun kkm oli niin aikaisemmilla viikoilla..
No kuten olen sanonut monta kertaa, ei auta muu kuin odottaa, kai ne kk sieltä joskus alkaa :poop:
 
@em85 Höh, tuo odottelu on varmasti piinaavaa. Kunpa ne menkat nyt sieltä löytäis nopeasti tiensä takaisin. Tsemppiä odotteluun!

Huhhuh. Nukuin niin katkonaisesti ja aamulla oli jo valmiiksi maha kipeä jännityksestä. Otin hetki sitte buranaa ja ootan hetken ennenku nappaan panacodin perään. Sit siitä hetki niin cytot. Pelottaa jotenki niin paljon..
 
Panacod ja cytot otettu. Nyt vaan ootan. Huhhuh. Pelkään kipua ja vuotoa mutta pelkään samalla sitäkin ettei sitä vuotoa tule. Sit joutuisin menemään ma sairaalaan enkä halua sinne. En halua.

Kaikkea sitä ihmisen pitää elämässään kokea.:poop:
 
Tämä on ainakin alkanu ihan hyvin. Hyytymiä on tullu useampia ja kivut on ollu vielä siedettäviä. Kahdet cytot otettu ja luulen että otan kolmannetkin vaikka ihan varmuuden vuoksi. En halua että tuonne jää mitään.

Tiiättekö että miten tyhjennyksen jälkeen aletaan laskea kuukautiskiertoa? Onko mulla nyt niinkun kp1? Jos tämä menee smoothisti nii me ei ooteta yhtiäkään kk ennenku jatketaan yrittämistä.
 
Tämä on ainakin alkanu ihan hyvin. Hyytymiä on tullu useampia ja kivut on ollu vielä siedettäviä. Kahdet cytot otettu ja luulen että otan kolmannetkin vaikka ihan varmuuden vuoksi. En halua että tuonne jää mitään.

Tiiättekö että miten tyhjennyksen jälkeen aletaan laskea kuukautiskiertoa? Onko mulla nyt niinkun kp1? Jos tämä menee smoothisti nii me ei ooteta yhtiäkään kk ennenku jatketaan yrittämistä.
Minä oon siinä ymmärryksessä että tyhjennyspäivä on kp 1.
 
  • Tykkää
Reactions: hanba
Minä muuten sain kaksi eri neuvoa liittyen yrittämiseen. Sairaalasta saaduissa ohjeissa luki, että yhdet kuukautiset on hyvä odottaa tyhjennyksen jälkeen. Näin sanoi myös lääkäri. Taas kätilö sanoi, että voi yrittää uudelleen heti kun siltä tuntuu, eikä tarvitse odottaa kuukautisia. Ymmärrän että lasketun ajan määrittäminen on haastavampaa jos ei odota kuukautisia, mutta onko oikeasti jotain muuta syytä odottaa?
 
Minä muuten sain kaksi eri neuvoa liittyen yrittämiseen. Sairaalasta saaduissa ohjeissa luki, että yhdet kuukautiset on hyvä odottaa tyhjennyksen jälkeen. Näin sanoi myös lääkäri. Taas kätilö sanoi, että voi yrittää uudelleen heti kun siltä tuntuu, eikä tarvitse odottaa kuukautisia. Ymmärrän että lasketun ajan määrittäminen on haastavampaa jos ei odota kuukautisia, mutta onko oikeasti jotain muuta syytä odottaa?
Meidän gynekologi sanoi näin: "Me lääkärit toivotaan usein että odotetaan yhdet kuukautiset. Tämä siksi, että jos kohtuun yhtään mitään rippeitä jää, nii ne huuhtoutuu pois ja pystytään määrittämään sit normaalisti kuukautisista se raskauden kesto. Mitään "oikeaa" kunnon perustetta sille ei kuitenkaan ole."

Kysyin siis häneltä että saadaanko aloittaa yritys heti ja hän sanoi että anna mennä vaan heti ku vuoto loppuu ja kohtu todettu tyhjäksi (töissä joku ultraa ja työsuhde-etuna saan niitä ultria sitte taas kun oon raskaana).
 
  • Tykkää
Reactions: mursutin
@hanba toivottavasti siellä olisi jo pahin ohi ❤ Mulle sanottiin, että kannattaa ottaa varmuudenvuoksi kaikki cytot vaikka vuotoa jo olisi ollut hyvin.
Mulle siis pe annettiin valmistava lääke ha la jo alkoi vuoto ja hyytymät ja silti su otin cytot. Ja huomas kyllä, että la oli tullut jo kaikki oleellisin, su vuoto oli paljon vähäisempää tai ainakin hyytymättömämpää (onkohan tuo edes sana :ROFLMAO: )

@mursutin Meitä ohjeistettiin nyt odottamaan yhden kk lasketun ajan määrittämiseksi. Vuosi sitten samassa sairaalassa (eri osastolla) sanottiin ettei tarvitse odottaa.
Me ei odotettu, mutta mä teen varmuuden vuoksi viikon välein testin, niin tietäisi vähän missä mennään, jos plussa jossain välissä olisi tullut.
Nyt on kyllä jo niin monta viikkoa tyhjennyksestä, että en usko että näin myöhään ovulaatio enää voisi tulla o_O(n)

Ja mä ainakin lasken tyhjennyksen ekan vuotopäivän kp 1. Nyt ei ole enää mitään käsitystä mikä kp on, tarvisi se kattoo ihan flosta tai laskea kalenterista, mutta yli 40 taitaa olla (n)
 
Monet on kirjoitelleet keskusteluissa käyttävänsä Flo-sovellusta. Latasin sen nyt itsekin ja ajattelin lisätä vähän vanhoja kiertotietoja, kun ovat kalenterissa ylhäällä. Saakohan tuohon sovellukseen merkittyä jotenkin sen keskeytyneen raskauden? Muuten vaikuttaa kierto todellista epäsäännöllisemmältä. (n)

On: Flo ennusti menkkoja alkavaksi ensi torstaina ja alkoi jännittää mahdollinen testaaminen. Kauheesti on tässä muutaman päivän aikana alkanut tuntua edellisestä plussakierrosta tuttuja oireita (vatsakivut, väsymys, mielialavaihtelut, kuvotus, levottomat unet ja yöllä pissalla ravaaminen), mutta olen kyllä myös ihan mestari tulkitsemaan kaiken oireeksi ja luomaan toivomiani oireita... :LOL: Ei taida olla kotona herkkiä testejä valmiina, joten kai sitä pitää odottaa torstaihin ja katsoa pääseekö testaamaan. Jännittää ja pelottaa, että joutuu pettymään. Ja toisaalta plussakin pelottaa, koska se tarkoittaa, että uusi km olisi mahdollinen :unsure:
 
@em85 Täällä on suurella todennäköisyydellä pahin jo ohi, onneksi. Sain ite valmistavan lääkkeen to illalla, mutta se ei vuotoa käynnistäny. Eilen sitte otin cytot x 3, ensimmäiset neljä vaginaan ja sitte 4h välein 2+2 kielen alle. Jo niiden ekojen ottamisesta kolmen tunnin päästä alko vuoto ja eilispäivän aikana tuli sitte paljon isompaa ja pienempää hyytymää. Uskon ja toivon että kaikki materiaali poistui ja nyt on jäljellä enää juokseva vuoto joka toki vielä runsaampaa kun mun normimenkat.

Kivut pysy panacodilla ja buranalla kurissa ja kuuma kauratyyny, sekä kävely ja pallon päällä oleminen helpotti myös. Henkisestikin tuntuu nyt ihan hyvältä. Olin ehtiny koko lyhyen raskauden ajan murehtia ja 6.viikolta asti henkisesti valmistautua menetykseen nii sitä on ollu helpompi nyt käsitellä. Näin oli tarkoitettu nyt ja matka jatkuu. Kyllä joku toinenkin pieni just meidät valitsee vanhemmikseen ja tulee syliin asti.:love:

Piti sanoa vielä että te naiset täällä olette ihan hiton vahvoja! Toivon niiin paljon että pian meistä jokaisen sen uuden plussan saa ja haikara löytää perille!:love:
 
@Ehka2020 En muuten tiedä voiko Flo:hun lisätä raskauden jälkikäteen. Luulis nyt jotenkin että voi mutta se on eri asia sit että miten.. Se on hyvä sovellus kk-kierron kanssa mutta se raskaustila oli tosi kökkö. Onneks voi sit raskaana käyttää muita sovelluksia.

Huh, sulla alkaa olla jännittävät paikat. Ymmärrän hyvin ristiriitaiset tunteet, mutta kyllähän se tässä "pelissä" nii on, että koko ajan pelataan upporikasta tai rutiköyhää. Ei ole mitään välimuotoja; ainaostaan maailman suurin onni tai suru ja pettymys. Mutta yritetään olla optimistisia. Se vauva joka teille on tarkoitettu, tulee teille eikä sitä estä mikään.:love:
 
Hanba, toivottavasti siellä jo tyhjennys ohi ja toipuminen voi alkaa❤.

Minä mietin sellaista, että onko normaalia että vuotoa tulee enää tosi vähän tai ei lähes lainkaan? Tämä siis 6. vuotopäivä tyhjennyksestä katsoen. Vatsa on erittäin turvonnut ja raskausoireita (lähinnä turvonneet, arat rinnat) on vieläkin. Hcgtä varmasti vielä elimistössä on ja se lienee ylläpitää vielä oireita?

Itselläni näköjään ottaa aikaa tämän asian käsittely ja hyväksyminen:(. Paljon pyörii mielessä viimeisen 1,5 viikon tapahtumat onnellisesta odotuksesta ikävän uutisen tiedonsaantiin ja sairaalareissuun.
 
@mursutin Uskon että se on ohi. Kaikki hyytymäinen vuoto loppui jo lauantaina illalla ja sen jälkeen vuoto on ollut kuin runsaissa kuukautisissa. Tämä on nyt tyhjennyspäivä mukaan lukien siis 3. vuotopäivä. Mullakin on vielä arat rinnat ja kerääntyy jostain syystä paljon ilmaa vatsaan. Muita raskausoireita en huomaa enää olevan. Kyllä se vuoto voi loppua noinkin lyhyeen. Taisin jostain lukea että se voi olla mitä vaan noin 6vrk-6vk välillä. Tulisin hulluksi jos pitäs yli kk vuotaa, toivon todella että tämä loppuu jo nyt parin päivän sisällä.

Kyllä se tapahtumien käsittely aikaa vie. Mulla on sinällään mieliala ihan ok, mutta löydän itteni usein miettimässä sitä miten olin vielä viikko sitte onnellisesti raskaana tietämättä ettei mun sisällä ollu enää mitään elävää. Sanoin miehellekin eilen kun vähän itketti, että kun tämä ehti olla jo sen pari kk mulle todellista. On vaikea ymmärtää sitä, miten pienessä hetkessä se kaikki otetaan sulta pois. Ihan yhtäkkiä, varoittamatta.

Kyllä me mursutin tästä noustaan, hetki ja päivä kerrallaan.:love:
 
@hanba näinhän se juuri on. Ja pitää nyt vaan yrittää muistutella itseään siitä, että todennäköisyydet olisi uudessa raskaudessa onnistumisen puolella (kuten ensimmäisessäkin). Mun on vaan vaikea saada itseäni uskomaan, että voisi mennä eri tavalla. On niin vaikea hyväksyä elämän sattumanvaraisuutta.

Täälläkin muuten varsinainen vuoto kesti vain 5-6 päivää ja sen jälkeen tiputteli ehkä 3-4 lisää. Ja oli mennyt kerralla tyhjäksi.
 
Helpottavaa kuulla että voi olla normaaliakin että vuoto (lähes) loppuu jo tässä vaiheessa. Toivottavasti sinullakin loppuu pian Hanba!

Olen yrittänyt prosessoida tätä asiaa lukemalla kaiken mahdollisen keskenmenoista (etenkin ihmisten omia kokemuksia blogeista, lehtijutuista ym.). Luin myös kirjan ”syntymätön”. Tämä ketju on myös todella tärkeä ❤. Muistan kyllä ikuisesti Th:n sanat ”voi nyt näyttää siltä, että täällä ei ole enää elämää” ja ruudulla paikallaan oleva kuollut sikiö :(. Mikä hirveintä, jotkut saa tuon tiedon täysiaikaisesta vauvasta ja se on jotain niin sanoinkuvaamattoman epäreilua että ahdistaa ajatuskin. Pahoittelen synkkiä ajatuksia, kyllä tämä varmasti vielä tästä helpottaa ajan kanssa.
 
@Ehka2020 Tuo on totta. Yritän kovasti nyt asennoitua niin, että ei se salama iske kahta kertaa samaan paikkaan. Tiedän, että on se mahdollista, mutta haluan yrittää uskoa siihen todennäköisempään vaihtoehtoon. Kyllä me onnistutaan.❤ Millä viikolla se sun raskaus meni kesken?

@mursutin Oon tehnyt ihan samaa. Lukenut ja lukenut ja lukenut. Oon googlettanu varmaan kaiken keskenmenoista ja lukenut monta kertaa yhen tietyn jutun jossa lääkäri vastasi keskenmenon kokeneelle että seuraava raskaus sujuu todennäköisesti normaalisti. Se tuo jotenkin niin paljon lohtua vaikken vielä raskaana olekaan.

Mullekin tämä ketju on korvaamaton. Saan teistä kaikista todella paljon voimaa ja lohtua käydä läpi tätä kaikkea.❤

En uskalla edes miettiä kohtukuolemaa. Onneksi se on todella harvinainen, niinkuin ne myöhäiset keskenmenot muutenkin.
 

Yhteistyössä