Keskenmenon jälkeen kuumeilevat syksy 2018

@hanba Oliskohan ollut 6+4 kun vuoto alkoi. En tosiaan edes käynyt lääkärissä, kun meni itsestään. Tavallaan olen kiitollinen, että meni noin. Toisaalta se oli aika yksinäinen ja pelottava kokemus, kun sai vain puhelimitse ohjeet tk:sta ja se siitä. Ja en tietenkään voi edes tietää oliko esim. KU, kun ei ehtinyt olla ultraakaan. Vajaan viikon päähän olin silloin varannut varhaisultran, mutta sille ei sitten ollut tarvetta. :unsure:
 
Vuoto voi myös vaihdella tässä alussa,vaikka nyt näyttää että on jo loppumaan päin, satunnaiset hyytymät tai välillä voimistuva vuoto ei vielä ole epänormaalia eikä ainase välttämättä tarkoita kohtutulehdusta.
Itselläni nyt kesti 1,5vk vuoto kaikenkaikkiaan. Ja välillä tosiaan vuosi enemmän ja välillä vähemmän.
 
  • Tykkää
Reactions: hanba
Hei osaisko kukaan kertoa, että onko normaalia että nyt kaksi päivää tyhjennyksen jälkeen alkaa taas vatsakivut? Heräsin aamulla jo siihen että sattuu ja aattelin että olisko tulossa vielä jotain isompaa ulos. No, ei tullu ja vuoto ihan normia. Otin kipulääkettä ja menin vielä nukkumaan. Epäilin että olisko suolistoperäistä kipua. Kun heräsin sit parin tunnin päästä niin oli ok olo. Vatsa on myös toiminu ihan normisti. Päivän mittaan vuotoa on tullu sillai melko vähäisesti, mutta on kuitenkin. Nyt iltaa kohden se on vähän lisääntyny. Söin hetki sitten ja sen jälkeen alko taas kivut. Sellasta samanlaista kuukautiskipumaista kipua. Todella inhottavaa mutta ei jotenki huvita peittää sitä kipulääkkein ku haluaisin vaan tietää onko kaikki kunnossa..(n)
 
Huomasin vasta nyt tämän ketjun. Olisi tullut tarpeeseen viime huhtikuussa, kun tuntui että elämä on loppu. Keskenmeno tapahtui huhtikuussa ja se vietiin loppuun lääkkeellisesti rv 16. Elämäni kivuliain kokemus. Siitä lähtien kierto ja oikeastaan kaikki muukin on ollut sekaisin.

Lääkäri määräsi Terolutit toukokuussa otettavaksi väärään aikaan, koska kuukautisia ei kuulunut. Vasta neljäs lääkäri osasi sanoa heinäkuussa, että kierto on kaksi viikkoa väärässä ajassa. Ultratessa piti olla Terolutien aiheuttama alkukierto ja olikin tilanteellisesti keskikierto. Sain Pregnylin irroittamaan rakkulat (joita kolme muuta lääkäriä olivat sanoneet kystiksi) ja määräyksen, että Terolutit pitää ehdottomasti lopettaa. Kahden viikon päästä Pregnylistä alkoikin omat kuukautiset kunnon oireineen, vaikka olemattomista Terolutkuukautisista oli vasta 2 viikkoa. Nyt on oman kierron mukainen 7 päivä ja toiveet korkealla, että ovulaatio tapahtuisi luonnostaan kp 10-12. Raskaaksi tulin neljännessä ovulaation induktiokierrossa Letrozol + Pregnyl yhdistelmällä. Tässä kierrossa edetään kuitenkin luomuna ja vasta ensi kuussa on aika lapsettomuuspolille.

Tsemppiä kohtalotovereille (y). Pakko koittaa olla positiivinen, vaikkei edelleenkään siltä aina tunnu. Tärkeintä on yrittää uudelleen. Vain yrittämällä voi onnistua!
 
Eilen tuli tehtyä plussa testi ja pelonsekaiset onnelliset fiilikset!:love: lääkäri onneksi huomenna niin mietitään tilannetta ja lugesteronit nyt käytössä!(y) minut voi siirtää plussanneisiin. Uusi tärppi kävi siis 3kk km jälkeen.
Paljon onnea plussasta! Nyt kovasti tarrasukkia ja odotuksen iloa sinne :love: Saako kysyä, miksi määrättiin lugestron käyttöön? Toimitaanko näin yleensä km jälkeisessä raskaudessa? Vai oliko joku muu syy? Mietiskelen, että pitääkö itsekin pyytää lääkkeitä, jos joskus vielä plussan saa. Julkiselta en kyllä saanut yhtään mitään ohjeita tähän (tai muuhunkaan).
 
Huomasin vasta nyt tämän ketjun. Olisi tullut tarpeeseen viime huhtikuussa, kun tuntui että elämä on loppu. Keskenmeno tapahtui huhtikuussa ja se vietiin loppuun lääkkeellisesti rv 16. Elämäni kivuliain kokemus. Siitä lähtien kierto ja oikeastaan kaikki muukin on ollut sekaisin.

Lääkäri määräsi Terolutit toukokuussa otettavaksi väärään aikaan, koska kuukautisia ei kuulunut. Vasta neljäs lääkäri osasi sanoa heinäkuussa, että kierto on kaksi viikkoa väärässä ajassa. Ultratessa piti olla Terolutien aiheuttama alkukierto ja olikin tilanteellisesti keskikierto. Sain Pregnylin irroittamaan rakkulat (joita kolme muuta lääkäriä olivat sanoneet kystiksi) ja määräyksen, että Terolutit pitää ehdottomasti lopettaa. Kahden viikon päästä Pregnylistä alkoikin omat kuukautiset kunnon oireineen, vaikka olemattomista Terolutkuukautisista oli vasta 2 viikkoa. Nyt on oman kierron mukainen 7 päivä ja toiveet korkealla, että ovulaatio tapahtuisi luonnostaan kp 10-12. Raskaaksi tulin neljännessä ovulaation induktiokierrossa Letrozol + Pregnyl yhdistelmällä. Tässä kierrossa edetään kuitenkin luomuna ja vasta ensi kuussa on aika lapsettomuuspolille.

Tsemppiä kohtalotovereille (y). Pakko koittaa olla positiivinen, vaikkei edelleenkään siltä aina tunnu. Tärkeintä on yrittää uudelleen. Vain yrittämällä voi onnistua!
Voi miten myöhään olet keskenmenon saanut, olen tosi pahoillani. :cry: Voimia ja tsemppiä keskenmenosta toipumiseen edelleen. Ainakaan itse en ole vielä päässyt yli omasta helmikuisesta kkm.

Tuntuupa hurjalta että lääkärisi ovat olleet noin pihalla! :eek: Onneksi se yksi lääkäri sitten hoksasi mistä on kyse!
 
  • Tykkää
Reactions: Eloveera-79
Heipsan!

Olen jonkin aikaa taustalla seuraillut tätä keskustelua sen lisäksi, että olen osallistunut tuonne Haaveena vauva 2020 -keskusteluun. Sain itse keskenmenon huhti-toukokuun vaihteessa tänä keväänä noin rv 8 (la oli epäselvä sekavan kierron vuoksi, alkio vastasi kuitenkin rv6+0). Asiasta on päästy yli yhdessä miehen kanssa, ja ollaan toiveikkaana uuden tärpin mahdollisuudesta. Ikää minulla on pian 35, miehellä 40, joten aikaa ei mitenkään yltiöpäisesti ole. Ensimmäistä lasta yritetään.

Jokainen keskenmeno, joista olen oman kokemukseni jälkeen lukenut näissä keskusteluissa, on koskettanut minua, ja esim. @hanba olen täällä myötäelänyt sinun tilannettasi <3 Ihanaa, että sinullakin kuitenkin on optimistisia ajatuksia toipumisprosessin keskellä.
 
Huomasin vasta nyt tämän ketjun. Olisi tullut tarpeeseen viime huhtikuussa, kun tuntui että elämä on loppu. Keskenmeno tapahtui huhtikuussa ja se vietiin loppuun lääkkeellisesti rv 16. Elämäni kivuliain kokemus. Siitä lähtien kierto ja oikeastaan kaikki muukin on ollut sekaisin.

Lääkäri määräsi Terolutit toukokuussa otettavaksi väärään aikaan, koska kuukautisia ei kuulunut. Vasta neljäs lääkäri osasi sanoa heinäkuussa, että kierto on kaksi viikkoa väärässä ajassa. Ultratessa piti olla Terolutien aiheuttama alkukierto ja olikin tilanteellisesti keskikierto. Sain Pregnylin irroittamaan rakkulat (joita kolme muuta lääkäriä olivat sanoneet kystiksi) ja määräyksen, että Terolutit pitää ehdottomasti lopettaa. Kahden viikon päästä Pregnylistä alkoikin omat kuukautiset kunnon oireineen, vaikka olemattomista Terolutkuukautisista oli vasta 2 viikkoa. Nyt on oman kierron mukainen 7 päivä ja toiveet korkealla, että ovulaatio tapahtuisi luonnostaan kp 10-12. Raskaaksi tulin neljännessä ovulaation induktiokierrossa Letrozol + Pregnyl yhdistelmällä. Tässä kierrossa edetään kuitenkin luomuna ja vasta ensi kuussa on aika lapsettomuuspolille.

Tsemppiä kohtalotovereille (y). Pakko koittaa olla positiivinen, vaikkei edelleenkään siltä aina tunnu. Tärkeintä on yrittää uudelleen. Vain yrittämällä voi onnistua!
@Eloveera-79 Olen niin pahoillani...<3 itse anonyymin vertaistukiryhmän olen kokenut kaikkein parhaimmaksi tueksi ja avuksi. Komppaan täysin tuota että vain yrittämällä voi onnistua, lannistua ei saa!
 
  • Tykkää
Reactions: Eloveera-79
Heipsan!

Olen jonkin aikaa taustalla seuraillut tätä keskustelua sen lisäksi, että olen osallistunut tuonne Haaveena vauva 2020 -keskusteluun. Sain itse keskenmenon huhti-toukokuun vaihteessa tänä keväänä noin rv 8 (la oli epäselvä sekavan kierron vuoksi, alkio vastasi kuitenkin rv6+0). Asiasta on päästy yli yhdessä miehen kanssa, ja ollaan toiveikkaana uuden tärpin mahdollisuudesta. Ikää minulla on pian 35, miehellä 40, joten aikaa ei mitenkään yltiöpäisesti ole. Ensimmäistä lasta yritetään.

Jokainen keskenmeno, joista olen oman kokemukseni jälkeen lukenut näissä keskusteluissa, on koskettanut minua, ja esim. @hanba olen täällä myötäelänyt sinun tilannettasi <3 Ihanaa, että sinullakin kuitenkin on optimistisia ajatuksia toipumisprosessin keskellä.
Kiitos, ja osanotto teidänkin keskenmenon johdosta❤ Olen iloinen, että teillä on toiveikkuutta uuteen raskauteen. Huomaan että itseäni auttaa eniten kun saan puhua. Täällä, facebook-ryhmässä ja ystäville. Saan jotenkin toisten kokemuksista ja varsinkin noista uusista plussista vaan niin paljon sellaista hyvää energiaa. Jokainen keskenmeno on liikaa, mutta on ihanaa nähdä miten jokainen siitä ajallaan ja omalla tavallaan selviää ja miten uusia raskauksia alkaa.:love:

Mulla on nyt niinkuin kp 4 menossa. Vuotoa tulee vielä ihan menkkatyyliin. Vatsaa myös välillä jomottelee ikävästi. Salaa toivon että ens viikolla me ollaan jo vauhdissa yrittämässä jälleen.:rolleyes: Kunpa mun kierto ei vaan olis ottanu tästä itteensä ja ovuloisin normaalisti ens kuun puolella.
 
Paljon onnea plussasta! Nyt kovasti tarrasukkia ja odotuksen iloa sinne :love: Saako kysyä, miksi määrättiin lugestron käyttöön? Toimitaanko näin yleensä km jälkeisessä raskaudessa? Vai oliko joku muu syy? Mietiskelen, että pitääkö itsekin pyytää lääkkeitä, jos joskus vielä plussan saa. Julkiselta en kyllä saanut yhtään mitään ohjeita tähän (tai muuhunkaan).
@Ehka2020 kiitos!:love: olen käyttänyt edellisen ja tämän kierron kohdalla lugesteronia suun kautta 200mg. Olen kokenut kemiallisia muutaman(pillereitä syödessä eli silloin ei ollut tarkoitus raskautua ja ehkä viime kierrossa, tuli haamu)ja sen selvän spontaanin keskenmenon huhtikuussa kun ehkäsy oli jätetty ja vauva suuresti toiveissa. kunnallisella sanottiin että 3 ultrassa todettua km pitää olla ja ahdistuksesta menin yksityiselle että tarvitsen apua tilanteeseeni. Yksityisellä lääkäri epäili minulla olevan hormoonipuutos kun kerroin että kuukautiset ovat niin voimakkaat että valtavia riekaleita irtoaa vuodon mukana. Viime kierrossa kun ei tärpännyt niin luget auttoi vuotoon ja ei tullut riekaleita ja nyt tietenkin niiden merkitys on tukea raskautta. Tiedän monia joilla testattu kaikki testit liittyen keskenmenoihin eikä ongelmia ole miehestä/naisesta löytynyt mutta silti on määrätty alateitse/suun kautta hormonit tukemaan ja raskaudet ovat onnistuneet.:) huomenna mulla taas se sama lääkäri ja varmaan mietitään alanko käyttämään vielä tätä vahvemmalla annoksella tai mahdollisesti alateitse. Oma toive (kärsin herkästi hiivasta) oli ettei alkuun alateitse kun luget ilmeisesti voi ärsyttää limakalvoja. Eli kun yksityiselle menee (vaikka yhden varhaisen keskenmenon kokeneena) ne määrä ihan herkästi esim luget tukemaan koska ei mitään haittaa niistä ole, pitää vain sit lopettaa jos ei tule plus testiä koska muuten seuraava kierto voi pitkittyä. Mulla alkoi lugejen läpi menkat ajallaan mutta osalla käy niin että ilman lopettamista ne ei ala ja alkaa siitä lopettamisesta vasta 2-3 päivän kuluessa. Ja hei te jotka kovasti toivotte vielä vertaistukea niin tulkaa odotan sinua<3 facebook ryhmään, se on aivan ihana ja sieltä koen saaneni suuren avun tilanteeseeni:love: se että ryhmään liittyy ei näy muille kuin ryhmäläisille, ei tarvitse miettiä näkeekö joku muu facekaveri esim liittymisen.:)
 
  • Tykkää
Reactions: Eloveera-79
@Ehka2020 kiitos!:love: olen käyttänyt edellisen ja tämän kierron kohdalla lugesteronia suun kautta 200mg. Olen kokenut kemiallisia muutaman(pillereitä syödessä eli silloin ei ollut tarkoitus raskautua ja ehkä viime kierrossa, tuli haamu)ja sen selvän spontaanin keskenmenon huhtikuussa kun ehkäsy oli jätetty ja vauva suuresti toiveissa. kunnallisella sanottiin että 3 ultrassa todettua km pitää olla ja ahdistuksesta menin yksityiselle että tarvitsen apua tilanteeseeni. Yksityisellä lääkäri epäili minulla olevan hormoonipuutos kun kerroin että kuukautiset ovat niin voimakkaat että valtavia riekaleita irtoaa vuodon mukana. Viime kierrossa kun ei tärpännyt niin luget auttoi vuotoon ja ei tullut riekaleita ja nyt tietenkin niiden merkitys on tukea raskautta. Tiedän monia joilla testattu kaikki testit liittyen keskenmenoihin eikä ongelmia ole miehestä/naisesta löytynyt mutta silti on määrätty alateitse/suun kautta hormonit tukemaan ja raskaudet ovat onnistuneet.:) huomenna mulla taas se sama lääkäri ja varmaan mietitään alanko käyttämään vielä tätä vahvemmalla annoksella tai mahdollisesti alateitse. Oma toive (kärsin herkästi hiivasta) oli ettei alkuun alateitse kun luget ilmeisesti voi ärsyttää limakalvoja. Eli kun yksityiselle menee (vaikka yhden varhaisen keskenmenon kokeneena) ne määrä ihan herkästi esim luget tukemaan koska ei mitään haittaa niistä ole, pitää vain sit lopettaa jos ei tule plus testiä koska muuten seuraava kierto voi pitkittyä. Mulla alkoi lugejen läpi menkat ajallaan mutta osalla käy niin että ilman lopettamista ne ei ala ja alkaa siitä lopettamisesta vasta 2-3 päivän kuluessa. Ja hei te jotka kovasti toivotte vielä vertaistukea niin tulkaa odotan sinua<3 facebook ryhmään, se on aivan ihana ja sieltä koen saaneni suuren avun tilanteeseeni:love: se että ryhmään liittyy ei näy muille kuin ryhmäläisille, ei tarvitse miettiä näkeekö joku muu facekaveri esim liittymisen.:)
Onko tuo fb-ryhmä siis sellainen suljettu vai salainen?(n) Ja paljonko siellä on jäseniä?
 
Onko tuo fb-ryhmä siis sellainen suljettu vai salainen?(n) Ja paljonko siellä on jäseniä?
Se on suljettu ryhmä. Eli kaikki voi hakea sen facesta mutta ainoastaan siihen liittynyt voi nähdä ketä siellä on tai sinne julkaistut asiat, eli esim jos et nyt ole siinä et voi nähdä ketä ryhmässä on tai julkaisuja. Tai jos julkaiset sinne jotain liityttyäsi ryhmään niin se ei näy seinälläsi, ainoastaan ryhmälle. Liittymisesikään ei näy kenellekään facessa. Jäseniä on 250 tällä hetkellä. Sielä on monia lapsen saaneita tukemassa muita ja niitä jotka odottavat plussaa ja niitä jotka odottavat.:)
 
Se on suljettu ryhmä. Eli kaikki voi hakea sen facesta mutta ainoastaan siihen liittynyt voi nähdä ketä siellä on tai sinne julkaistut asiat, eli esim jos et nyt ole siinä et voi nähdä ketä ryhmässä on tai julkaisuja. Tai jos julkaiset sinne jotain niin se ei näy seinälläsi, ainoastaan ryhmälle. Liittymisesikään ei näy kenellekään facessa. Jäseniä on 250 tällä hetkellä. Sielä on monia lapsen saaneita tukemassa muita ja niitä jotka odottavat plussaa ja niitä jotka odottavat.:)
No hitsi. Pelkään vähän isoja ryhmiä, mutta tätä on nyt ehkä pakko harkita.. Kuulun yhteen suljettuun ryhmään jo, mutta se on todella pieni eikä keskustelu ole enää ihan nii aktiivista mitä toivoisin. On niin loputon tarve saada vertaistukea että huh.
 
Kiitos, ja osanotto teidänkin keskenmenon johdosta❤ Olen iloinen, että teillä on toiveikkuutta uuteen raskauteen. Huomaan että itseäni auttaa eniten kun saan puhua. Täällä, facebook-ryhmässä ja ystäville. Saan jotenkin toisten kokemuksista ja varsinkin noista uusista plussista vaan niin paljon sellaista hyvää energiaa. Jokainen keskenmeno on liikaa, mutta on ihanaa nähdä miten jokainen siitä ajallaan ja omalla tavallaan selviää ja miten uusia raskauksia alkaa.:love:

Mulla on nyt niinkuin kp 4 menossa. Vuotoa tulee vielä ihan menkkatyyliin. Vatsaa myös välillä jomottelee ikävästi. Salaa toivon että ens viikolla me ollaan jo vauhdissa yrittämässä jälleen.:rolleyes: Kunpa mun kierto ei vaan olis ottanu tästä itteensä ja ovuloisin normaalisti ens kuun puolella.
Toivon myös kovasti, että pääsette pian yrittämään uudelleen! (y):love: Minulla meni kaksi viikkoa tyhjennysvuodon loppumisesta kun ekat menkat alkoivat. Sitä tyhjennysvuotoa kesti puolestaan jopa neljä viikkoa :cautious:
 
Osanotot eloveera-79 ja hedvig keskenmenoista❤. Toivottavasti pian pääsisitte plussaamaan uudelleen.

Aivan ihania uutisia rainbowdream, paljon onnea:love:!

Näköjään vuoto tosiaan aaltoilee, ei se mulla loppunutkaan vielä. Olen tässä pohtinut, että ihan heti tässä kierrossa ei lähdetä yrittämään uudelleen, kun tuntuu että mun on saatava aikaa vielä asian käsittelyyn ja toipumiseen. Mutta ehkä jo seuraavasta :love:.
 
  • Tykkää
Reactions: Eloveera-79
Mulla on jo ajallisesti yk 3 tai yk 4, mutta todellisten mahdollisuuksien osalta yk 1. Itse vuoto kesti vain noin 10 päivää, mutta seuraavat kuukautiset antoivat odottaa itseään. Mulla nousi myös maito rintoihin, joten sen estäminen Parlodelilla sekoitti hormonitoimintaa. Kuukautisten aloittamiseksi määrätty Terolutlääkitys sekoitti entisestään jo sekaisin olevaa hormonitoimintaa ja nyt ollaan tässä. Hirvittää ajatus, että näin monta kuukautta on mennut hukkaan ja edelleenkin keho voi olla sekaisin, vaikka oman kierron kuukautiset tulivatkin reilu viikko sitten. Ovulaation tikutus alkaa kokeilumielessä tänään. Pakko yrittää jotain. Tuntuu vaikealta odottaa kolmea viikkoa uutta ensikäyntiaikaa. Ei ole edes takeita, että julkinen hoitaa meitä enää, kun ikä on tapissa ja raskaus onnistui ilman ivf:ää.. Toisaalta nopeasti alulle saatu spontaaniraskaus on positiivinen asia. Pelottaa sekin, että iän puolesta tarjotaan todennäköisesti vain pitkän kaavan ivf:ää, joka voi taas uudelleen sekoittaa hormonitoiminnan.

Keskiraskauden keskenmeno on jo niin rankka kehollisesti, että toipuminenkin vie enemmän aikaa.. Siitä huolimatta pahinta on juuri odottaminen, kun ei voi tehdä mitään. Olen lukenut käytännössä kaiken keskenmenoista, hormonitoiminnan nopeasta palautumisesta ja helpommin raskaaksi uudelleentulosta ja silti tuntuu että itsellä asia ei etene kuten pitäisi.

Mies onneksi jaksaa olla positiivinen silloinkin, kun minä en jaksa uskoa uuteen raskauteen o_O. Yritys jatkuu kuitenkin, koska luovuttaminen ei ole vaihtoehto (y).
 

Yhteistyössä