Keskenmenon jälkeen kuumeilevat syksy 2018

@Eloveera-79 Ihan kamalasti tsemppiä sinne! Varmasti ollut todella raskasta. Tunnistan itsessäni samanlaisia ajatuksia, vaikka toki oma tilanne on monella tapaa erilainen. Se malttamattomuus ja se pelottava ajatus, että tuleeko tästä enää mitään.. Itselläni ainakin ajatukset alkavat kiertää nopeasti kehää mikä ei sekään helpota yhtään. Hyvä parisuhde ja tsemppaava mies on kyllä nyt varmasti suuri voimavara sulle. Toivon että sun kierto palautuis ja hormonitoiminta tasoittuis nopeasti. Kovasti voimahalauksia, kyllä tästä selvitään!:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Eloveera-79
Mulla kp 5, vuoto jatkuu. Kivut jatkuu myös. Tai ei mulla koko ajan ole kipuja, mutta yleensä illalla alkaa. En tajua miksi just silloin.

Fiilikset on tosi malttamattomat. Vähän pelottavaakin, että sen km tuomion jälleen on oikeasti ollu tosi ontto olo. En yhtäkkiä tiedä että mistä mun elämä ennen koko raskautta edes rakentui. Kuulostaa hullulta. Tuntuu että päivät vaan seilaa ohi ihan huomaamatta. Mitään tekemättä. En haluais liikaa elää sellasta "sitten kun"-elämää, vaan pitäs jotenkin löytää ilo tästä mitä nyt on ja mikä just nyt on todellisuutta. En vaan oikein tiedä miten sen löydän.
 
Mulla kp 5, vuoto jatkuu. Kivut jatkuu myös. Tai ei mulla koko ajan ole kipuja, mutta yleensä illalla alkaa. En tajua miksi just silloin.

Fiilikset on tosi malttamattomat. Vähän pelottavaakin, että sen km tuomion jälleen on oikeasti ollu tosi ontto olo. En yhtäkkiä tiedä että mistä mun elämä ennen koko raskautta edes rakentui. Kuulostaa hullulta. Tuntuu että päivät vaan seilaa ohi ihan huomaamatta. Mitään tekemättä. En haluais liikaa elää sellasta "sitten kun"-elämää, vaan pitäs jotenkin löytää ilo tästä mitä nyt on ja mikä just nyt on todellisuutta. En vaan oikein tiedä miten sen löydän.
Toi ontto olo on niin kuvaava, mitä kauemmin uuteen plussaan meni niin sitä enemmän tuntu, että ajattelee vaan onnen tulevan "sitten kun plussaa uudestaan". Ja nyt ei uskalla luottaa uuteen plussaan. Yrittää olla ajattelematta asiaa ja toivoo, että vois vaan ajelehtia taas uuteen "sitten kun" etappiin.
Alku ja loppu kierrot oli pahimmat aina sen olon kanssa. Välillä tehtiin miehen kanssa kaikkia extempore juttuja ja kaikkee sellasta mikä oli/on vielä helppoa kun ei ole vauvaa. Tietoisesti koitettiin nauttia vaan toisistamme ja koittaa elää sitä vapaata elämää mihin oli pakotettu vaikka olis halunnu kaikkee muuta just sillon.
 
@Päppyrä Tämä on kyllä inhottavaa. Tuntuu että turhaudun myös itteeni todella helposti. Nyt ei vaan jaksais yhtään kuunnella ystävien lapsijuttuja. En haluais saada yhtäkään kuvaa whatsappiin kenenkään muksusta. En jaksa iloita toisten ilosta just nyt, vaikka tottakai samalla olen helpottunut siitä että ihmiset raskautuu uudelleen, antaahan se toivoa itellekin. Tosi ristiriitaista.

Meidänkin pitää kyllä yrittää miehen kanssa keksiä kaikkea kivaa tekemistä. Jotenkin tämä nyt on toistaiseksi menny siihen että ollaan kotona. Toinen puuhailee kaikkea pihalla, toinen sisällä. Välillä tuntuu etten oikeastaan jaksa edes miestä katella. Tuntuu ettei se minua ymmärrä, eikä tämä sitä kosketa samalla tavalla. On hyvin kuvaavaa, että hän käytti sanaa "harmittaa", kun kysyin hänen fiiliksiä asiasta. Voi kunpa minuakin harmittais sen sijaan, että tuntuu kun sydän olis revitty irti ja silputtu palasiksi.

Tiedän kyllä, ettei mies voi tuntea samalla tavalla. Ei hän tätä kaikkea fyysisesti tunne. Ja toisaalta hän ei ole myöskään mikään paras tunteistaan puhuja. En hänelle kiukuttele ääneen, ei se mitään hyödyttäis. Tiedän että hänkin suree tavallaan ja toisaalta olen iloinenkin siitä että hän osaa olla positiivinen ja kohdentaa ajatuksia tulevaisuuteen.

Tuntuu että olen nyt tosi pahasti vuoristoradassa omien tunteiden kanssa. Hetkittäin menee tosi hyvin, sitten taas tosi huonosti. Haluttais puhua asiasta kamalasti, ja toisaalta taas ei. Kyllä on helppoa olla nainen taas.

Onneksi ootte te. Tänne voi purkaa kaikki tunnot ja saa oikeasti ymmärrystä. Samassa veneessä tässä ollaan, ja kunpa pian kaikilla olis taas asiat hyvin.<3
 
@Päppyrä Tämä on kyllä inhottavaa. Tuntuu että turhaudun myös itteeni todella helposti. Nyt ei vaan jaksais yhtään kuunnella ystävien lapsijuttuja. En haluais saada yhtäkään kuvaa whatsappiin kenenkään muksusta. En jaksa iloita toisten ilosta just nyt, vaikka tottakai samalla olen helpottunut siitä että ihmiset raskautuu uudelleen, antaahan se toivoa itellekin. Tosi ristiriitaista.

Meidänkin pitää kyllä yrittää miehen kanssa keksiä kaikkea kivaa tekemistä. Jotenkin tämä nyt on toistaiseksi menny siihen että ollaan kotona. Toinen puuhailee kaikkea pihalla, toinen sisällä. Välillä tuntuu etten oikeastaan jaksa edes miestä katella. Tuntuu ettei se minua ymmärrä, eikä tämä sitä kosketa samalla tavalla. On hyvin kuvaavaa, että hän käytti sanaa "harmittaa", kun kysyin hänen fiiliksiä asiasta. Voi kunpa minuakin harmittais sen sijaan, että tuntuu kun sydän olis revitty irti ja silputtu palasiksi.

Tiedän kyllä, ettei mies voi tuntea samalla tavalla. Ei hän tätä kaikkea fyysisesti tunne. Ja toisaalta hän ei ole myöskään mikään paras tunteistaan puhuja. En hänelle kiukuttele ääneen, ei se mitään hyödyttäis. Tiedän että hänkin suree tavallaan ja toisaalta olen iloinenkin siitä että hän osaa olla positiivinen ja kohdentaa ajatuksia tulevaisuuteen.

Tuntuu että olen nyt tosi pahasti vuoristoradassa omien tunteiden kanssa. Hetkittäin menee tosi hyvin, sitten taas tosi huonosti. Haluttais puhua asiasta kamalasti, ja toisaalta taas ei. Kyllä on helppoa olla nainen taas.

Onneksi ootte te. Tänne voi purkaa kaikki tunnot ja saa oikeasti ymmärrystä. Samassa veneessä tässä ollaan, ja kunpa pian kaikilla olis taas asiat hyvin.<3
Todella tutun kuuloisia ajatuksia. Keskenmenon jälkeen tuntui, että joka puolella kaikki saa laumoittain lapsia ja minulle ei suoda edes yhtä. Raskaana olevan tutun näkeminen hajoitti ja teki mieli huutaa, kun hän valitteli oireita ja raskausarpia.
Km aikana satutti, kun tuntui ettei mies ole edes surullinen. Kun sanoin asiasta hän vastasi siihen, että ei pysty suremaan menetettyä lasta (joka oli hänelle vasta ajatus) kun on niin huolissaan minun jaksamisesta. Se jotenkin havahdutti siihen, että km voi olla eri tavoin raskas ja vain minullehan se oli fyysisesti kivulias ja potentiaalisesti vaarallinen tilanne. Myöhemmin, kun olin paremmin kasassa, surtiin sitten myös yhdessä ja nyt yritetään olla optimistisia uuden raskauden suhteen. Siinä mies on kyllä parempi kuin minä.
 
Meitä on täällä kirjoittelemassa:

* Nonsk..............28 v........ya 9/15.........km 9/18........ yk 10 km jälkeen

* em85..............34v......ya8/17......kkm06/18 rv19+6... +04/19....yk7....kkm 06/19 rv 8 .... yk - kkm jälkeen

*Karvakorvat.......24v......ya 12/18.....tm 1/19 7+1, km 4/19 rv 5+2..... Yk 1 km jälkeen

*Apustaja......28v......ya 6/18....kkm 2/19 rv 12+4....yk 6 kkm jälkeen

*Mikkiss85…...33v…...Ya 8/18….km 9/18 rv5+, kkm 3/19 rv8+

*Kikkakolmas......30v....km 5/19 rv11....yk3 km jälkeen

*Ehka2020.....32v......ya4/19.....km6/19 rv6+....... Yk2 km jälkeen

*hanba.... 27v....ya 3/19....kkm 7/19 7+3... yk - kkm jälkeen


Plussanneet ::love::love::love::love::love:

* Ipanainen +9/18

* Ruska82........36v.... ya 5/18..... kkm7/18 rv 11..... + 9/18, yk 1 km jälkeen

* mira.flower....35v....ya 10/17....km 2/18 rv 11.......+ 9/18, yk 7 km jälkeen

* joojoo1 + 9/18

* Noups........27 v.........ya 9/17.....kkm 6/18 rv 11...... + 10/18

* Marlen....... 36 v........ya 4/18.....tm 8/18 rv 12...... +11/18, yk 3 tm jälkeen

* kosmo........34 v.........ya 8/17.....kkm 6/18 rv 19........ + 12/18, yk 4 km jälkeen

* kathii..........28 v.........ya 8/18.....km 10/18 rv 8......... + 12/18, yk 2 km jälkeen

* Kerttttu..............28 v........ya 8/18.........km 10/18 rv 7................ +12/18, yk 3 km jälkeen

* Hannaah.........................ya 5/18............kkm 8/18 rv 10, km 12/18 rv 6......... + yk 1 km jälkeen

* Ninnu118..........31v.........ya 12/17..........kkm 4/18, tm 8/18.....+ yk 4 km jälkeen

* sucrine.............31 v........ya 12/17..........km 8/18..................+2/19 yk 5 km jälkeen

* Minji..................33 v...... ya 8/17...........kkm 4/18 rv 7........+ 3/19 yk 11 km jälkeen

* Marjusk.............28 v.......ya 7/18........km 11/18 rv 9.......... + 3/19 yk 4 km jälkeen

*Em85.... 34v.....ya 8/17.....kkm 6/18 rv19+6..... +4/19..... yk7 kkm jälkeen (kkm06/19 rv8)

*topis…...26v…....ya 12/18…...kkm 2/19 rv 10+3….+4/19 yk 1 kkm jälkeen

*EG*..............30 v............ km 4/19........... +5/19 yk1 km jälkeen

*forester..........41v........... km 02/19........ +6/19 yk 2 km jälkeen

* Päppyrä...........25 v.......ya 1/18........KU 4/18..........+6/19 yk 10 KU jälkeen

*rainbowdream....23v... ya 3/19...km 4/19... +7/19 yk 3km jälkeen

Halutettasi mukaan listalle laita punaisella seuraavat tiedot : ikä, yrityksen aloitus, koska km/kkm/tm/ku/ tapahtunut ja monesko yk sen jälkeen. Punaisella myös korjaukset.[/QUOTE]
 
Tervetuloa @Eloveera-79 ja @Hedvig pahoittelut km :cry: jos haluatte listalle jotain tietoja, niin kertokaa ja voin lisäillä teidät sinne.

Km on kyllä sellaista tunteiden vuoristorataa, paljon olette siitä puhuneet. Hetken voi jaksaa ajatella positiivisesti että ihan pian olen uudestaan raskaana,sitten huomaakin itkevänsä yksin suihkussa ollessaan, raivoaa naapurille sen rikkaruohoista, jotka tunkee meidän puolella, istuu sohvalla tuijottamassa tyhjyyteen tuntematta yhtään mitään ja taas hetken päästä huomaa, että jaksaakin iloita jostain pienestä asiasta mitä joku teki tai sanoi ja joskus (hyvin harvoin) huomaa, että on mennyt kokonainen päivä eikä asiaa ole ajatellut ollenkaan, ennen sitä iltaa, kun se ajatus putkahtaa päähän :cry:

Itselläni edelleen kk antaa odotuttaa itseään :poop: perjantaina tulee 7vk tyhjennyksen alusta. Tänään juuri soitin neuvolaan kauanko niiden annan odotuttaa itseään ja sanoi että parin viikon sisään jos ei ala, niin täytyy katsoa tilanne uudestaan.
Mietityttää vaan tuo miten terolut oli saanut @Eloveera-79 kierron ihan sekaisin. Sitä yleensä olen syönyt jos normaalisti kiertoni on alkanut heitellä (n)
Turhauttavaa, kun ei pääse edes aloittamaan uutta yritystä..

Mutta ennenkaikkea onnea hurjasti @rainbowdream :love::love: aivan ihanaa :love: Paljon onnea odotukseen ja yritä myös nauttia raskaudesta vaikka se pelottavaa onkin :love:
 
Em85, kurjaa että uusi kierto ei ole vielä käynnistynyt:(. Jostain luin että useimmiten kuukautiset alkaa 3-7 viikon kuluttua tyhjennyksestä. Tuokin on tosi isoa vaihtelua. Toivottavasti alkaisivat pian itsestään!

Hanba, mulle on nyt parina päivänä ilmaantunut lieviä kipuja, vaikka tyhjennyksestä viikko. Ovat erilaisia kuin kk kivut. Ikään kuin eivät tuntuisi kohdussa vaan kohdun ”sivuilla” ja nivusissa. Näköjään siis kaikenlaisia tuntemuksia voi tulla(n)
 
Mulla kp 5, vuoto jatkuu. Kivut jatkuu myös. Tai ei mulla koko ajan ole kipuja, mutta yleensä illalla alkaa. En tajua miksi just silloin.

Fiilikset on tosi malttamattomat. Vähän pelottavaakin, että sen km tuomion jälleen on oikeasti ollu tosi ontto olo. En yhtäkkiä tiedä että mistä mun elämä ennen koko raskautta edes rakentui. Kuulostaa hullulta. Tuntuu että päivät vaan seilaa ohi ihan huomaamatta. Mitään tekemättä. En haluais liikaa elää sellasta "sitten kun"-elämää, vaan pitäs jotenkin löytää ilo tästä mitä nyt on ja mikä just nyt on todellisuutta. En vaan oikein tiedä miten sen löydän.

Voin samaistua hyvin tuntemuksiisi. Olen ollut aina positiivinen ja jatkuvasti aherioiva motivoitunut ihminen. Nyt en vaan ole motivoitunut tai kiinnostunut tekemään mitään. Tuntuu että elämästä katosi kerralla toivo. Olotila on ollut km:stä lähtien samanlainen, vaikka menin töihin jo kolmen viikon päästä. Itkin koko sairasloma-ajan käytännössä koko ajan. Itkin töissä ja bussimatkalla kolmen viikon jälkeen. Työ ei kiinnostanut pätkääkään. Ihmisten näkeminen ei kiiinnostanut pätkääkään. Meneminen ihmisten ilmoille tai edes kauppaan ei kiinnostanut pätkääkään. En ole kokenut iloa enää kuten ennen. Nyt reilun kolmen kuukauden jälkeen elämänilo on edelleen kadoksissa. En usko, että se tulee takaisin ennenkuin tulee plussa ja pelottaa ettei sitä plussaa tule enää koskaan.

Uskoisin että se ontto olo täyttyy vasta kun on sen aika. On vaan niin vaikeaa odottaa..

Mulla nuo kivut tuli iltaisin ja öisin, kun oli aikaa huomata kipuilu. Päivisin sitä keskittyi muihin asioihin ja jätti kehon kuuntelemisen vähemmälle. Tärkeää on huolehtia km:n jälkeen puhtaudesta esim. bideellä ettei tule tulehdusta. Toivottavasti olosi paranee pian! (y)
 
Tervetuloa @Eloveera-79 ja @Hedvig pahoittelut km :cry: jos haluatte listalle jotain tietoja, niin kertokaa ja voin lisäillä teidät sinne.

Km on kyllä sellaista tunteiden vuoristorataa, paljon olette siitä puhuneet. Hetken voi jaksaa ajatella positiivisesti että ihan pian olen uudestaan raskaana,sitten huomaakin itkevänsä yksin suihkussa ollessaan, raivoaa naapurille sen rikkaruohoista, jotka tunkee meidän puolella, istuu sohvalla tuijottamassa tyhjyyteen tuntematta yhtään mitään ja taas hetken päästä huomaa, että jaksaakin iloita jostain pienestä asiasta mitä joku teki tai sanoi ja joskus (hyvin harvoin) huomaa, että on mennyt kokonainen päivä eikä asiaa ole ajatellut ollenkaan, ennen sitä iltaa, kun se ajatus putkahtaa päähän :cry:

Itselläni edelleen kk antaa odotuttaa itseään :poop: perjantaina tulee 7vk tyhjennyksen alusta. Tänään juuri soitin neuvolaan kauanko niiden annan odotuttaa itseään ja sanoi että parin viikon sisään jos ei ala, niin täytyy katsoa tilanne uudestaan.
Mietityttää vaan tuo miten terolut oli saanut @Eloveera-79 kierron ihan sekaisin. Sitä yleensä olen syönyt jos normaalisti kiertoni on alkanut heitellä (n)
Turhauttavaa, kun ei pääse edes aloittamaan uutta yritystä..

Mutta ennenkaikkea onnea hurjasti @rainbowdream :love::love: aivan ihanaa :love: Paljon onnea odotukseen ja yritä myös nauttia raskaudesta vaikka se pelottavaa onkin :love:
Kannattaa täsmäyttää Terolutin aloitus siten, että omien kuukautisten aika olisi esim. n. 10 päivän päästä n. 10 päivän kuurin jälkeen. Mulla kävi niin, että keskeytyspäivä oli sama kuin alkuperäisen kiertoni kp 1, kun laskin kierron jokaiselle kuukaudelle vuoden alusta lähtien. Olisi pitänyt odottaa Terolutien aloituksen kanssa pari viikkoa tai ottaa niitä vain yksi kierto ja antaa kehon hoitaa itse seuraava vuoto niin ei olisi mennyt niin montaa kuukautta sekaisin. Nyt kun Terolut aloitettiin kaksi viikkoa väärässä ajassa, niukka vuoto tuli kierron keskivaiheessa, joten ovulaatiota ei tapahtunut lainkaan. Luulin, että nopeutan lääkkeellä yrittämismahdollisuuksia.. mutta päinvastoin kävi. Nyt jälkikäteen ajatellen ehkä kuukautisten venyminen oli kehon aiheuttama tila, joka tarkoitti että keho ei ole vielä valmis. Kärsimättömänä ihmisena odottaminen vain oli liian vaikeaa.

Tsemppiä toipumiseen! (y) Kyllä tämä elämä tästä vielä paranee, vaikka onneen uskominen onkin välillä koetuksella.
 
Em85, kurjaa että uusi kierto ei ole vielä käynnistynyt:(. Jostain luin että useimmiten kuukautiset alkaa 3-7 viikon kuluttua tyhjennyksestä. Tuokin on tosi isoa vaihtelua. Toivottavasti alkaisivat pian itsestään!

Hanba, mulle on nyt parina päivänä ilmaantunut lieviä kipuja, vaikka tyhjennyksestä viikko. Ovat erilaisia kuin kk kivut. Ikään kuin eivät tuntuisi kohdussa vaan kohdun ”sivuilla” ja nivusissa. Näköjään siis kaikenlaisia tuntemuksia voi tulla(n)

Nuo kivut voi johtua siitä, että kohtu palautuu takaisin aiempaan paikkaansa. Mulla oli niitä melko paljon noin 3 viikkoa, koska kohtu oli jo navan kohdalla rv16. Kävin päivystyksessäkin kipujen takia, mutta onnekseni ei ollut tulehdusta.

Tsemppiä toipumiseen! (y)
 
Eilen tuli tehtyä plussa testi ja pelonsekaiset onnelliset fiilikset!:love: lääkäri onneksi huomenna niin mietitään tilannetta ja lugesteronit nyt käytössä!(y) minut voi siirtää plussanneisiin. Uusi tärppi kävi siis 3kk km jälkeen.

Onnea minultakin myöhässä! On aina positiivista lukea, että uusi raskaus alkaa (y) noin pian. Koita nauttia siitä!
 
Viimeksi muokattu:
Voi miten myöhään olet keskenmenon saanut, olen tosi pahoillani. :cry: Voimia ja tsemppiä keskenmenosta toipumiseen edelleen. Ainakaan itse en ole vielä päässyt yli omasta helmikuisesta kkm.

Tuntuupa hurjalta että lääkärisi ovat olleet noin pihalla! :eek: Onneksi se yksi lääkäri sitten hoksasi mistä on kyse!

Toivottavasti olet päässyt jo yrittämään uutta raskautta niin voit kokea helpommin, että toivoa on! Se on jo positiivinen asia, että on tullut raskaaksi. Antaa osviittaa, että voit tulla uudelleenkin! (y)
 
@em85 Ihan pyllystä että sun kk ei ole vieläkään alkanu.:unsure: Tämä odottelu on muutenkin nyt ihan ekstra rankkaa kun tietää että niin kauan ku kk odotuttaa itteään niin ei voi "projektin" eteen tehä yhtään mitään. Tsemppiä, kunpa ne alkais jo vaikka heti tänään!
 
@Eloveera-79 Totta, siitä se varmaan johtuukin että tuntuu enempi illalla kun sitä on paikoillaan ja kuulostelee tarkemmin.

Sulla on ollut kyllä todella rankkaa. Se on kamalaa ku ei siinä olossa oikein mitkään sanat riitä lohduttamaan. Huomaan ite että niin otettu kuin olenkin ystävien tsempistä ja tuesta, niin ne tsemppaukset käy toisinaan myös ärsyttämään. Aika kai se vaan on mikä parantaa, ja se uusi raskaus. Voi miten paljon toivon sitä sullekin!<3 Haluan uskoa niin kovin että ens kerralla meistä jokainen onnistuu.:love:
 
Hyvä kuulla että kivut voi kuulua asiaan vielä tässäkin vaiheessa. Onhan kohtu varmasti ollut jo vähän pyöristynyt rv 9+. Kiitos vastauksista :love:. Minusta tästä asiasta voisi olla enemmänkin tietoa esim sairaalasta saaduissa papereissa.

Itsekin olin jotenkin pettynyt sairaalan lappuihin. Niiden perusteella oli vaikeaa arvioida, mikä on normaalia ja mikä vaatii hoitoa. Olin myös aika pettynyt jälkitarkastukseen 7 vk kohdalla.. Pelkkä ultra ja näkemiin. Jos olisin ollut masentunut, kukaan ei olisi huomannut sitä. Ehkä juuri oman onnen varaan kesän ajaksi jättämisen (kesälomat/kesätauko) takia olo ei ole myöskään parantunut. (n)
 
Hmm. Voikohan kiertoon liittyvät fyysiset "oireet" muuttua km seurauksena? (n) Tässä kierrossa on ollut tosi outoja oloja ja ehdin jo olla toiveikas uuden raskauden suhteen, mutta testi näyttää negaa ja varmasti on ihan oikeassa (herkkä testi, tehty päivää ennen kun kuukautisten pitäisi alkaa). Oon ainakin kuullut, että lapsen saamisen jälkeen voi esim. kivut jäädä pois tai helpottua.
Vai voisko sitten olla kemiallisesta kyse? (n)
 
@Ehka2020 kyllähän raskauden/synnytyksen jälkeen kropassa voi tapahtua suuriakin muutoksia.
Itse kärsin aikanaan vuosia epäsäännöllistä kierrosta ja ovuloimattomuudesta, mutta ensimmäisen synnytykseni jälkeen,olen raskautunut luomusti nyt kolme kertaa, joista kaksi on mennyt kesken, mutta kuitenkin ovulaatio tapahtunut ainakin tiettävästi.
Sekä itselläni kk kivut on loppunut lähes kokonaan ja jopa vuoto niukentunut aikaisemmasta, kun kierrot nykyään olleet suht tasasia 27-34pv, kun vuosia sitten pahinmillaan tuli vain kolmet kk vuodessa :eek:

Eli ainakin mun kohdalla nimenomaan synnytys sai aikaan ihmeitä.
Koska esikoisen jälkeen joka syntyi sectiolla kärsin vielä pitkistä kierroista, mutta synnytyksen jälkeen kroppa on toiminut ihan erilailla mitä ennen.
 
Tilannepäivitystä! Kp 8 menossa, ja nyt on tainnut kaks päivää olla jo kivutonta. Jes! Ennen kipujen loppumista tuli vielä ehkä jotain istukkakudosta ulos, joten se varmaan aiheuttikin kivut. Vuoto jatkuu kyllä edelleen, mutta on jo niukempaa. Jospa viikon sisään loppus kokonaan. Vähänkö polttelee nuo ovistikut tuolla vessan kaapissa jo..:rolleyes:
 
Itsekin olin jotenkin pettynyt sairaalan lappuihin. Niiden perusteella oli vaikeaa arvioida, mikä on normaalia ja mikä vaatii hoitoa. Olin myös aika pettynyt jälkitarkastukseen 7 vk kohdalla.. Pelkkä ultra ja näkemiin. Jos olisin ollut masentunut, kukaan ei olisi huomannut sitä. Ehkä juuri oman onnen varaan kesän ajaksi jättämisen (kesälomat/kesätauko) takia olo ei ole myöskään parantunut. (n)
On todella väärin, että km hoidossa keskitytään lähinnä vaan fyysiseen puoleen. Henkinen olisi vähintään yhtä tärkeä ja minusta mielialasta ja ajatuksista pitäisi kysyä ja puhua enemmän km kokeneelle. Sinulla vielä myöhäisempi km, tosi rankka juttu :cry:❤.

Minulla nyt kp 14 ja jälkivuoto jatkuu edelleen :confused:. Olin tosi väärässä kun luulin että vuoto oli hiipumassa aiemmin. Mitenköhän kauan on normaalia vuotaa, neljäkö max.? Ymmärsin että keskiarvo olisi just 2 viikkoa.
 
  • Tykkää
Reactions: Hedvig
@mursutin Juu ei kyllä kamalasti henkisestä puolesta olla huolissaan. Surullista, että asenne on vähä sellanen ettei varsinkaan varhainen keskenmeno ole juttu eikä mikään, vaikka se oikeasti romahduttaa hetkeksi vähintään kahden ihmisen elämän.:(

Jostain luin, että 6vrk-6 viikkoa olis ihan normi aikaväli vuotaa. Luulen silti että sekä tuollanen alle viikon mittainen vuoto, että myös yli 2-3 viikon mittainen vuoto on paljon harvinaisempaa. Toivottavasti sulla loppuu pian! Mulla vaikuttais nyt olevan lopuillaan (kp 11).
 
@mursutin Juu ei kyllä kamalasti henkisestä puolesta olla huolissaan. Surullista, että asenne on vähä sellanen ettei varsinkaan varhainen keskenmeno ole juttu eikä mikään, vaikka se oikeasti romahduttaa hetkeksi vähintään kahden ihmisen elämän.:(

Jostain luin, että 6vrk-6 viikkoa olis ihan normi aikaväli vuotaa. Luulen silti että sekä tuollanen alle viikon mittainen vuoto, että myös yli 2-3 viikon mittainen vuoto on paljon harvinaisempaa. Toivottavasti sulla loppuu pian! Mulla vaikuttais nyt olevan lopuillaan (kp 11).
Niinpä. Ja ajattelen että keskenmeno voi myös nostaa pintaan aiempia menetyksiä ja aiheuttaa tuleviin raskauksiin huolia, toki yksilöllistä, mutta ehdottomasti pitäisi jutella henkisestä puolesta enemmän.

Onpa hyvä että sulla vuoto alkaa olla lopuillaan. Toivottavasti pieni tarraa matkaan pian:love:!
 

Yhteistyössä