Keskenmenon jälkeen kuumeilevat syksy 2018

@mursutin mulla tuli ohjeet naistenklinikalta että kolmen viikon päästä siitä käynnistä testiä ja pitäisi olla nega. Ja niin olikin. Lisäksi mulla seurattiin hcg arvoa viikottain. Muutama päivä siitä negatestistä mulla alkoi sit menkatkin. En testannut aiemmin, joten en osaa sanoa olisiko ollut jo aiemmin nega.

Täällä meneillään dpo9, turvottaa koko ajan. Tuntuu että mikään ei nyt auta.. Eilen illalla kotona ollessa vessakäynneillä jotain verituhruja, joista jo tietenkin kaikki mahdolliset, mm.se alkaako menkat noin viikon etuajassa. Päällimmäiseksi kuitenkin ehkä nousi se, kun mulla jossain vaiheessa ennen menkkoja tiputteli jopa viikon verran.
 
@mursutin mullakin testi näytti vielä 3vk tyhjennyksestä hyvin haaleaa plussaa.
Ja 4vk päästä sitten olikin jo nega.

Tänään oli se lääkäri ja oli aika turha reissu. Ei ultrattu, koska tää lääkäri ei tuntunut tietävän mitä olisi katsonut sillä.
Teki vain sisätutkimuksen ja soitti isompaan sairaalaan konsultoidakseen gynekologia.
Ja lopputulos oli, että odotetaan vielä 3vk ja sitten uudestaan, jos eivät ole alkaneet.
Sitten joku progestoni (?) koe ja sen perusteella sitten mietitään mitä tehdään.
Tää gyne oli sitä mieltä, ettää ihan hyvin voidaan odottaa vielä josko ovis sieltä tulisi.
Plaaah, tylsää.. :whistle:
Olisi edes tosiaan katsottu ultralla miltä limis näyttää, niin sekin jo kertois paljon tulevasta..

Voi ei.. tuo aina kiukuttaa, kun apuahan niiltä lääkäreiltä lähdetään hakemaan.. Olin itsekin keväällä pöyristynyt, että neuvolalääkärillä ei ollut ultrauslaitetta..

Ainahan voit hakea toisen mielipiteen, jos odottelu on liikaa. (y)
 
Ehka2020 jo kerroitkin mutta hcg tulosta odotellessa kiinnostaisi kuulla missä kohtaa teillä muilla km kokeneilla kotitesti on ollut nega?

Mulla tuli nega vasta myöhään, koska vielä 3 viikkoa tapahtumasta maitoa tuli rinnoista ja piti syödä hirveä Parlodelkuuri.. Testasin vasta n. 5 viikon kohdalla, kun odotin menkkoja joita ei tullut. Nega se oli. Lopputarkastus oli 7 viikon kohdalla.
 
@mursutin saitko hcg kokeen tulokset? Miltä näytti?
Ei se lääkäri oikein osannut sanoa mitään koko asiaan. Yleensä kuulemma kk pitäisi alkaa siihen 8vk mennessä.
Mutta toki on poikkeuksia, joten vielä voidaan odottaa.

@Eloveera-79 no meillä oli kyllä ultralaite siinä ihan vieressä,mutta kun lääkäri ei varmaan osannut käyttää sitä o_O
Tää tais olla joku sijainen tai uusi.
Se neuvolalääkäri jolla oon muuten käynyt oli tietysti lomalla just nyt:(
 
Mä sain ohjeeksi testata 5 viikkoa kkm jälkeen, oli silloin nega. Testasin myös jo vähän aiemmin muistaakseni, ehkä 4 viikon kohdalla ja negatiivinen oli. Mulla tehtiin mva-imutyhjennykset ja vielä siitä viikon päästä viimeiset istukanpalaset otettiin mva-imulla pois päivystyksessä.
 
Sain eilen puhelun, hcg oli veressä 60. Ei siis ihme että testi oli vielä positiivinen. Lääkäri kyseli vointia ja sanoi että arvo on kuitenkin hyvin laskussa (kun istukka toiminut mulla silloin viikolle 10+ niin arvo tyhjennyspäivänä lienee ollut kymmeniä tuhansia?). Mitään ultraa tms ei tarvita. Otetaan kuitenkin 2 viikon päästä uusi verikoe. Tuo 60 vastaa kai alkuraskauden hcg arvoa.

Enpä älynnyt lääkäriltä kysyä mutta mietin, että vaatiko ovulaatio sen että hcg:ta ei ole kehossa? Vai voiko normaali kierto käynnistyä vaikka sitä on vielä elimistössä?
 
Täällä alkoi kp1. Sikäli sekin on saavutus, koska lääkkeetön kierto oli tasan 26 kuten aiemminkin. Keho lienee palautunut n. 3.5 kuukaudessa. Toivotaan ettei kierto mene taas sekaisin pitkän kaavan ivf:ssä, jota oletettavasti suositellaan ensi viikolla julkisella.. Sekin toki helpottaa oloa, että raskaus on mahdollisuus. (y)

@mursutin
Luulen että ovulaatio/kuukautiset ei tule ennenkuin hcg laskee riittävästi, mutta varma siitä en ole. Kestäähän se synnytyksenkin jälkeen jopa kuukausia ennenkuin kierto palautuu. Yksilöllistä varmaan (n).
 
  • Tykkää
Reactions: hanba ja mursutin
Alkaiskohan mulla vihdoin kk. Oireet viittaisi nyt siihen tai raskauteen, mutta sitä se ei ole, sillä tänään viimeks testattu nega.
Mulla siis tietyt oireet vois viitata kumpaan vaan.

* tosi runsas valkovuoto, välillä kuvittelen kk alkaneen ja juoksen vessaan ja huomaankin sen olevan vaan vv.
* hiilari himot. Normaalisti siis syön vähän niinkuin vhh, mutta aina viikkoa ennen kk alkaa nää hiilari himot. En siis ole millään dietillä.
En vain siis syö herkkuja, leipää,perunaa, pastaa yms. Muutakun sillä viikolla ennen kk :ROFLMAO:
Ja tällä viikolla on kyllä maistunut taas ihan kaikki :whistle:
* menkkakivut
*vatsa sekaisin
* väsyttää (se taitaa olla kyllä noiden hh aiheuttama vaikutus)
* naama kukkii
* tissikipu

Mutta näitä kaikkea mulla on aina noin viikkoa ennen kk joten nyt toivon todella, että ne sieltä alkaisi.
Tai sitten mun kroppa on todella sekaisin :poop:

Anteeksi omanapainen päivirys ja valitus samasta aiheesta koko ajan, muttakun ei tässä nyt oikein muutakaan kerrottavaa ole :rolleyes:
 
Täällä ollaan kans siinä vaiheessa, että hormonipitoisuus oletettavasti on jo aika matala (reilu viikko sitten tuli enää haamu testiin) ja odottelen menkkojen alkua. Tämän viikon lopulla pitäis alkaa. Mieli on hyvä ja aika kärsivällinen tällä hetkellä. Oon suunnitellut elämään kaikkea kivaa jotta saa muutakin sisältöä elämään. Se on helpottanu omaa oloa tosi paljon.:)
 
Minä hain maanantaina kp 13 ovistestit postista, viiva oli jo melko tumma silloin ja arvelin että ovisplussa vois tulla tiistaina. Tiistaina testit olivatkin yllättäen jo ihan haaleita, ja arvelin että lh-huippu oli jo mennyt kun niin myöhään pääsin testailemaan tässä kierrossa. Kananmunalimojakin oli ollut jo monta päivää. Oon tässä oviskipuja odotellut, mutta mitään ei oo kuulunut. Limoja ei ole eilisen jälkeen enää ollut. Tämän aamun toisesta pissasta ovistesti olikin sitten taas yhtä vahva kuin maanantaina, joten jatkanen testailua vielä tovin :D Sinänsä turhaa testata, koska talletuksia ei varmasti enää lisää tällä viikolla tule, mutta haluan kuitenkin pysyä kärryillä kropan toiminnasta.
 

Attachments

Toi oviksen tikuttaminen on kyllä aika koukuttavaa puuhaa. :D

Sain viikonloppuna ensimmäistä kertaa ihan selvästi positiivisen tuloksen ovistestiin! Luulen, että tämä olikin ensimmäinen kierto km jälkeen, jossa kunnolla ovuloin. Ovis osui sunnuntaille ja tallettelu oli perjantaina. Nyt toivon kovasti että se riittää. Vähän kyllä harmittaa etten saanut miestä hommiin enää sen perjantain jälkeen... Onko muilla haasteita saada miestä tajuamaan kunnolla, miten lyhyt hedelmällinen aika on? Ja että seuraava tilaisuus on vasta suunnilleen kuukauden päästä? Jotenkin tuntuu, että kun ensimmäinen plussa tuli melkeinpä vahingossa, mies uskoo myös uuden plussan tulevan yhtä helposti (n) ja sitten kokee painostuksena jos puhun oviksesta ja ajoituksesta. :cautious:
 
  • Tykkää
Reactions: Nonsk ja Apustaja
@Ehka2020 meillä kun ollaan kärsitty lapsettomuudesta mies tiedostaa sen, ettei raskautuminen tapahdu ihan noin vaan.
Mutta miehet on tässä asiassa hieman tietämättömämpiä :whistle: Meillä mies silti ajattelee, että kunhan vaan jatkuvasti hommaillaan niin kyllä se osuu kohdilleen jossain vaiheessa.
Totta kyllä, mutta hän ei siis osaa ajatella, että se on niin pieni aika miten se on mahdollista, vaan ajattelee että koska tahansa kierron vaiheessa voi tulla raskaaksi.
Toki kyselee myös nykyään koska ovulaatio on. On ehkä pikkuhiljaa sisäistänyt, että se liittyy oleellisesti tähän hommaan :ROFLMAO:
Mutta toisille tuntuu tulevan paineita näistä asioista jos liian selkeästi asiat ilmaisee.
Ainakin alkuun, eli ehkä kannattaa vaan vokotella sinne sängyn suuntaan kehon kielellä, ennemminkuin kertomalla, että on ovulaatio tulossa :rolleyes:
Meilläkun aikanaan lääkäri kertoi koska kuuluu olla aktiivisia, siinä ei paljoa kyselty kummaltakaan, että vieläkö tekee mieli :LOL:

@Apustaja toivottavasti ehditte sittenkin oviksen hyödyntämään, jos se ei vielä tullutkaa. (y)

@Nonsk kurjaa, että taas alkoi uusi kierto :( Tuo on kyllä niin rastavaa välillä,kun kerta toisensa jälkeen vain pettyy. Tsemppiä tulevaan kiertoon :love: Eihän tässä silti voi luovuttaa,vaikka :poop: sataa niskaan. Palkinto tästä kaikesta on kuitenkin niin suuri ja ihana.
Että sen eteen on valmis tekemään kaikkensa.
Kyllä se jonain päivänä palkitaan :love:

Täällä ei edelleenkään menkkoja näy :poop:
 
Meitä on täällä kirjoittelemassa:

* Nonsk..............28 v........ya 9/15.........km 9/18........ yk 11 km jälkeen

*em85..............34v......ya8/17......kkm06/18 rv19+6... +04/19....yk7....kkm 06/19 rv 8 .... yk - kkm jälkeen

*Apustaja......28v......ya 6/18....kkm 2/19 rv 12+4....yk 7 kkm jälkeen

*Ehka2020.....33v......ya4/19.....km6/19 rv6+....... Yk3 km jälkeen

*hanba.... 27v....ya 3/19....kkm 7/19 7+3... yk - kkm jälkeen


Plussanneet ::love::love::love::love::love:

* Ipanainen +9/18

* Ruska82........36v.... ya 5/18..... kkm7/18 rv 11..... + 9/18, yk 1 km jälkeen

* mira.flower....35v....ya 10/17....km 2/18 rv 11.......+ 9/18, yk 7 km jälkeen

* joojoo1 + 9/18

* Noups........27 v.........ya 9/17.....kkm 6/18 rv 11...... + 10/18

* Marlen....... 36 v........ya 4/18.....tm 8/18 rv 12...... +11/18, yk 3 tm jälkeen

* kosmo........34 v.........ya 8/17.....kkm 6/18 rv 19........ + 12/18, yk 4 km jälkeen

* kathii..........28 v.........ya 8/18.....km 10/18 rv 8......... + 12/18, yk 2 km jälkeen

* Kerttttu..............28 v........ya 8/18.........km 10/18 rv 7................ +12/18, yk 3 km jälkeen

* Hannaah.........................ya 5/18............kkm 8/18 rv 10, km 12/18 rv 6......... + yk 1 km jälkeen

* Ninnu118..........31v.........ya 12/17..........kkm 4/18, tm 8/18.....+ yk 4 km jälkeen

* sucrine.............31 v........ya 12/17..........km 8/18..................+2/19 yk 5 km jälkeen

* Minji..................33 v...... ya 8/17...........kkm 4/18 rv 7........+ 3/19 yk 11 km jälkeen

* Marjusk.............28 v.......ya 7/18........km 11/18 rv 9.......... + 3/19 yk 4 km jälkeen

*Em85.... 34v.....ya 8/17.....kkm 6/18 rv19+6..... +4/19..... yk7 kkm jälkeen (kkm06/19 rv8)

*topis…...26v…....ya 12/18…...kkm 2/19 rv 10+3….+4/19 yk 1 kkm jälkeen

*EG*..............30 v............ km 4/19........... +5/19 yk1 km jälkeen

*forester..........41v........... km 02/19........ +6/19 yk 2 km jälkeen

* Päppyrä...........25 v.......ya 1/18........KU 4/18..........+6/19 yk 10 KU jälkeen

*rainbowdream....23v... ya 3/19...km 4/19... +7/19 yk 3km jälkeen

Halutettasi mukaan listalle laita punaisella seuraavat tiedot : ikä, yrityksen aloitus, koska km/kkm/tm/ku/ tapahtunut ja monesko yk sen jälkeen. Punaisella myös korjaukset.
 
Päivitin listaa ja poistin sieltä sellaisia jotka ei ole kirjottanut pitkiin aikoihin.
Saa heidät sitten halutessaan takaisin listalle (y)
Osa teistä tällä hetkellä aktiivisista ei ole listalla, jos haluatte vinkatkaa tietoja halutessanne.
On joko mennyt multa ohi tai ette ole halunneet edes listalle :)
 
  • Tykkää
Reactions: Apustaja
Mä oon yrittänyt vältellä kertomasta miehelle kovin tarkasti ovulaation ajankohdasta, koska hänelle tulee välillä suorituspaineita sen takia, etenkin yrityksen alussa oli sen takia paljon haasteita. Tämä kierto meni miten meni kun mies on ollut sairaana. Eilen kyllä talleteltiin, niin toivon että ovis olis jo huomenna, että mulla olisi edes pieni mahdollisuus tulla raskaaksi tästä kierrosta. Oon ite oksennustaudissa tällä hetkellä, niin ei paljon tallettelut nyt innosta. :sick:
 
Toi oviksen tikuttaminen on kyllä aika koukuttavaa puuhaa. :D
Toi oviksen tikuttaminen on kyllä aika koukuttavaa puuhaa. :D

Sain viikonloppuna ensimmäistä kertaa ihan selvästi positiivisen tuloksen ovistestiin! Luulen, että tämä olikin ensimmäinen kierto km jälkeen, jossa kunnolla ovuloin. Ovis osui sunnuntaille ja tallettelu oli perjantaina. Nyt toivon kovasti että se riittää. Vähän kyllä harmittaa etten saanut miestä hommiin enää sen perjantain jälkeen... Onko muilla haasteita saada miestä tajuamaan kunnolla, miten lyhyt hedelmällinen aika on? Ja että seuraava tilaisuus on vasta suunnilleen kuukauden päästä? Jotenkin tuntuu, että kun ensimmäinen plussa tuli melkeinpä vahingossa, mies uskoo myös uuden plussan tulevan yhtä helposti (n) ja sitten kokee painostuksena jos puhun oviksesta ja ajoituksesta. :cautious:

Sain viikonloppuna ensimmäistä kertaa ihan selvästi positiivisen tuloksen ovistestiin! Luulen, että tämä olikin ensimmäinen kierto km jälkeen, jossa kunnolla ovuloin. Ovis osui sunnuntaille ja tallettelu oli perjantaina. Nyt toivon kovasti että se riittää. Vähän kyllä harmittaa etten saanut miestä hommiin enää sen perjantain jälkeen... Onko muilla haasteita saada miestä tajuamaan kunnolla, miten lyhyt hedelmällinen aika on? Ja että seuraava tilaisuus on vasta suunnilleen kuukauden päästä? Jotenkin tuntuu, että kun ensimmäinen plussa tuli melkeinpä vahingossa, mies uskoo myös uuden plussan tulevan yhtä helposti (n) ja sitten kokee painostuksena jos puhun oviksesta ja ajoituksesta. :cautious:

Mullahan on joka kuukausi miehen kanssa keskustelu aiheesta ja ei vaan mene perille. Tallettelu aloitetaan joka toinen päivä kp 7 (koska sanon niin) ja jatketaan kp 14 (koska ohjeistan niin). Mies ei käsitä, kun koitan vääntää rautalangasta, että jatkaa pitäisi kp 18 asti, koska keskenmenon jälkeen ei voi tietää tarkkaa ovulaatiohetkeä.. Ei ymmärrä, koska aiemmin oli eri tilanne, kun ovulaatio varmistettiin Pregnylillä tasan 10-12 päivä.. Huokaus.. :alien:
 
Jatkaakseni vielä, että mies oli todella iloinen, kun tulin raskaaksi, että pääsee piinasta. Kuulostaa pahalta, mutta silti haluaa lasta eniten maailmassa. Ei vaan tajua realiteetteja, että munasolu elää max 24h.. Nyt on iloinen, että edessä on ivf.. Tosin ei helpota mun töitä. Ei nimittäin helpota yhtään, kun pitää saada se näyte purkkiin, vaikka hampaat irvessä..(n)
 
Kiva kuulla että on kohtalotovereita ja että oppiminen on mahdollista @em85 , @Apustaja ja @Eloveera-79 :LOL:

Pitää kai siirtyä hienovaraisempaan vihjailuun. Vaikka on se edelleen mielestäni vähän älytöntä, että mies kehtaa tuosta tehtävästään kitistä, kun miettii naisen osuutta hommassa... Mutta ei varmaan parane muistuttaa asiasta. Varsinkaan, kun täällä mies ilmeisesti oikeasti vähän pelkää, että mitä jos en selviäisikään raskaudesta. (n) Itse en osaa (onneksi) niin pitkälle huolehtia. Kun nyt alkuun saisi sen plussan edes. :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Eloveera-79
@Ehka2020 mun mies on tosi lääkäri/sairaala kammoinen ja hän kans miettii asioita paljon ja hänkin miettii asioita paljon pidemmälle mitä ite.
Siis just aina sellasiakin, että mitä jos kaikki ei tällä kerralla menisikään hyvin mun kohdalla tms.

Mutta nämä kaikki on miesten tapa jännittä ja elää tätä asiaa.
Nää asiat jännittää yllättävän paljon miestäkin, mutta ehkä just eritavalla mitä meitä naisia.
Siiskun ite miettii enemmän just yritysaikana onnistumista ja ovulaatiota yms.
Niin mies hikoilee jo miten osaa vaihtaa :poop:vaipan.
Kun sitten tulee raskaaksi ite miettii pääseekö loppuun asti, niin mies on jo siellä synnytys salissa.
Kun vauva syntyy ja itse pähkäilet onnistuuko imetys niin mies jo miettii miten pärjää uhmaikäisen kanssa.
Ja kun se uhma tulee se alkaakin jo miettiä, kuinka pärjää teinin kanssa :ROFLMAO:

Täytyy yrittää aina välillä muistaa, että miehillekin tämä kaikki on aina uutta ja erilaista ja jännittävää vaikka olis kyseessä moneskin lapsi.
Ja vaikkei se fyysinen osuus ole heillä kovinkaan suuri :ROFLMAO:
Niiden täytyy antaa aina välillä päästellä omia hölmöjä kommenttejaan ja pikkuhiljaa hienovaraisesti kertoa tätä kaikkea tietoa niille silloinkun ovat vastaanottavaisia.
Eli ehkä loppukierrossa, kun ei enää tuu niitä paineita niin paljoa ja sit ovulaation aikaan vaan houkutella muilla keinoin, kun suoralla puheella :whistle:
 
Viimeksi muokattu:
Lääkärissä käyty. Hormonitasapaino on kuin onkin palautunut. Ei ollut kystista tietoakaan eli 11.7 tuikattu Pregnyl auttoi kuin auttoikin eli puhkaisi rakkulat. Tänään oli kierron 5 päivä ja jo nyt näkyi 13mm ja 12mm rakkulat sekä useampia pieniä. Pieniä oli enemmän kuin ennen raskautta, mikä tuntuu erikoiselta.

Hoito alkaa syyskuun kierrosta eli neljä viikkoa joutuu odottamaan sumutuksia ja sitten menee kaksi viikkoa hormonivajeessa ja kaksi hormonipöllyssä ennen punktiota. Sitten viikko jännitystä kehittyykö mahdolliset alkiot ja viikko lisäjännitystä kiinnittyykö he :whistle:.

Oli hyvä kuulla lääkärin toteamus, että ei ne munasolut voi kovin huonoja olla, kun tulit luomusti raskaaksi. Pätee meihin kaikkiin tällä palstalla. Sanoi että luomuraskaus parantaa huomattavasti raskaaksi uudelleentulon todennäköisyyksiä. Minun kohdallani luomuraskaus on edelleen mahdollinen, mutta iän vuoksi ei kannata odottaa. Ivf:llä saadaan alkioita toivottavasti varastoon. Pakko silti yrittää tässäkin kierrossa (y). Kun saisi vielä sen mällin kunnialla siihen purkkiin punktiopäivänä. Huokaus.. Mäkin suunnittelen jo tulevaa..
 

Yhteistyössä