Keskenmenon jälkeen kuumeilevat syksy 2018

Täälläkin tehty ihan puhdas nega testi eilen, joten kuukautisia odotellessa. Toivottavasti ei veny kierto kamalasti, tänään siis pitäs alkaa jos normaali kierto olis kyseessä.

Oon vähä enempi nyt taka-alalla. Haluan keskittyä ajattelemaan muitakin juttuja. Sitte ku alkaa piinailu olla taas ajankohtaista nii palailen kirjoittelemaan enempi. Lueskella toki aion kaikkien kuulumiset. Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin!:)
 
Mua harmittaa, kun en ehdi juurikaan edes jännäämään sitä että olisiko tärppi käynyt, koska mun jokainen negakierto toistuu samalla tavalla ja tiedän jo tosi pian oviksen jälkeen, että ei ole tärpännyt. Se mistä tiedän etten ole raskaana on pääasiassa, että mulla on vaan tosi varma tunne asiasta, valkovuoto on tietynlaista aina negakierroissa ja nännien kipu loppuu jo dpo 3-4. Oon mä yrittänyt googletella, että millaisia oireita tai oireettomuuksia voi olla eri raskauksissa, mutta mulla nuo kolme samaa asiaa toistuu jokaisessa negakierrossa. Tuntuu, että jos nännit oviksen takia kipeytyvät, niin ne pysyisivätkin kipeinä, jos olisin raskaana. (n) Omassa plussakierrossa kävi niin että juurikin nännikipu ja erilainen valkovuoto olivat ne ensimmäiset raskausoireet, ja vertaan näitä negakiertoja siihen. Kysyinkin jo tuolla Haaveena vauva 2020-ryhmässä, mutta voisin täälläkin kysäistä. Että jos täällä on semmosia jotka on useasti olleet raskaana niin millaisia oireita teillä on ollut ennen plussaa ja ovatko oireet olleet samantyyppisiä joka raskaudessa?

Ja siis tiedän kyllä, että ennen kiinnittymistä ei oikeita raskausoireita edes kuulu olla, mutta oon huomannut tässä kuukausien kuluessa että mun kroppa kertoo mulle jo hyvissä ajoin asian laidan.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Mua harmittaa, kun en ehdi juurikaan edes jännäämään sitä että olisiko tärppi käynyt, koska mun jokainen negakierto toistuu samalla tavalla ja tiedän jo tosi pian oviksen jälkeen, että ei ole tärpännyt. Se mistä tiedän etten ole raskaana on pääasiassa, että mulla on vaan tosi varma tunne asiasta, valkovuoto on tietynlaista aina negakierroissa ja nännien kipu loppuu jo dpo 3-4. Oon mä yrittänyt googletella, että millaisia oireita tai oireettomuuksia voi olla eri raskauksissa, mutta mulla nuo kolme samaa asiaa toistuu jokaisessa negakierrossa. Tuntuu, että jos nännit oviksen takia kipeytyvät, niin ne pysyisivätkin kipeinä, jos olisin raskaana. (n) Omassa plussakierrossa kävi niin että juurikin nännikipu ja erilainen valkovuoto olivat ne ensimmäiset raskausoireet, ja vertaan näitä negakiertoja siihen. Kysyinkin jo tuolla Haaveena vauva 2020-ryhmässä, mutta voisin täälläkin kysäistä. Että jos täällä on semmosia jotka on useasti olleet raskaana niin millaisia oireita teillä on ollut ennen plussaa ja ovatko oireet olleet samantyyppisiä joka raskaudessa?

Ja siis tiedän kyllä, että ennen kiinnittymistä ei oikeita raskausoireita edes kuulu olla, mutta oon huomannut tässä kuukausien kuluessa että mun kroppa kertoo mulle jo hyvissä ajoin asian laidan.

Mulla on kokemusta kahdesta raskaudesta. Molemmissa kuukautiset loppui kuin seinään. Huomioitavaa oli myös runsas valkovuoto, joka lorahti housuihin. Tissikipua ei juuri ollut. Ei myöskään pahoinvointia. Kuukautismaiset kivut alkoi jo ovulaation jälkeen ilmeisesti keltarauhasen takia.

Ensimmäisellä kerralla tiesin sen jotenkin testaamattakin. Toisella kerralla en uskaltanut uskoa todeksi ja testasin vasta reilun viikon päästä.:whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Apustaja
Molemmat raskaudet mitä itsellä on ollut oon testannut vasta kun on 2 viikkoo ollu menkat myöhässä koska on niin pitkä lapsettomuus 5 ja puoli vuotta ja Esikoisen jälkeen yritystä 4v takana niin aattellut että kierto vaan heittää vaikka myöhemmin ajateltuna on ollu selkeitä oireita jo aikasemmin :)
 
@Apustaja mä oon 6x ollut raskaana ja mä en osaa sanoa yhtään varmaa oiretta mikä viittais selkeästi raskauteen.
Mä toki en tunnista ovista mistään, mulla ei oo minkäänlaisia oireita. Ja en saa myöskään tikutettua ovista, että en tiedä koskaan koska se on ollut.
Paitsi hoito kierroissa.
Niin en senkään puolesta voi sanoa, että mikä dbo mitäkin tapahtuu.
Muutakuin arvioimalla sen perusteella milloin hedelmöittyminen on tapahtunut sitten ultran mukaan.
Esim. Tiedän että olen hailut plussat testannut aina dbo12.
Ja siinä paikkeilla alkaa jotain oiretta olla.
Kylmyys ja väsymys on ehkä ekat.
Ja runsas valkovuoto.
Mutta näitä on myös nega kierrossakin.
Ja parissa raskaudessa olen voinut pahoin ja oksentanut jo ennen plussaa.

Jos jotain eroa plussa ja nega kierroissa saattaa olla on se, että plussa kierrot on oireettomampia ja nega kierroissa ehdin kuvitella kaikki mahdolliset oireet ja olin aivan varma onnistumisesta.
 
Pahoittelut menkoista @Jonsku88 (n)

Mä oon ollut kaksi kertaa raskaana, ensimmäinen ei ollut suunniteltu raskaus. Siitä tein testin rv 5+0, kun olin ihmetellyt valtavan raskaita rintoja ja nännit olivat kipeät, olisko ne muutaman päivän olleet sellaset että havahduin lopulta kunnolla asiaan. Toisella kerralla raskaus oli toivottu ja kovasti yritetty ja silloinhan mä tarkkailin kroppaa niin tarkasti, että olin huomaavinani raskausoireita jo oviksesta lähtien. :D Ja niihin raskausoireisiin mä aina peilaan, ja toistaiseksi oon ollut oikeassa fiilisten suhteen, kun ne tärppikierron tosi aikaisin havaitut jutut puuttuu. Oishan se ihana yllätys, jos joskus raskaana olisin oireettomuudesta huolimatta, kun eiväthän kaikki raskaudet samalla tavalla alussa oirehdi.

Voi kunpa joskus saisimme sen esikoisen. ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
@Jonsku88 kurjaa kun menkat alkoi, toivottavasti tää alkanut kierto nyt toisi sulle plussan (y)

Täällä on nyt jännät päivät menossa. Viikonloppuna pitäisi alkaa menkat jos ei ole pikkuista kyydissä. Tässä kierrossa ei pitänyt kuulostella oireita, mutta arvatkaas vaan onko onnistunut :whistle: Kauhean ristiriitainen olo testaamisen suhteen myös. Jos on plussa tulossa haluaisin tietää, mutta pelkään kauheesti sitä negaa. Kokonaisuutena on kyllä onneksi vähän rauhallisempi olo kuin edellisen kierron lopulla, kun olin psyykannut itselleni niin vahvat oireet, että meinasin oksentaa töissä :X3::ROFLMAO:

Edit. Kiinnostaisi muuten tietää, onko muillakin tätä testaamisen pelkoa?
 
Viimeksi muokattu:
@Jonsku88 kurjaa kun menkat alkoi, toivottavasti tää alkanut kierto nyt toisi sulle plussan (y)

Täällä on nyt jännät päivät menossa. Viikonloppuna pitäisi alkaa menkat jos ei ole pikkuista kyydissä. Tässä kierrossa ei pitänyt kuulostella oireita, mutta arvatkaas vaan onko onnistunut :whistle: Kauhean ristiriitainen olo testaamisen suhteen myös. Jos on plussa tulossa haluaisin tietää, mutta pelkään kauheesti sitä negaa. Kokonaisuutena on kyllä onneksi vähän rauhallisempi olo kuin edellisen kierron lopulla, kun olin psyykannut itselleni niin vahvat oireet, että meinasin oksentaa töissä :X3::ROFLMAO:

Edit. Kiinnostaisi muuten tietää, onko muillakin tätä testaamisen pelkoa?
Mulla koska ootan aina menkat on kunnolla myöhässä pari viikkoa ja sittenkin ajattelen että ei tuu kahta viivaa siksi oon ollu ihan sekasin kaks kertaa kun ne kaks viivaa on tullut
 
  • Tykkää
Reactions: Ehka2020
Ilmoittaudun mukaan keskusteluun.
Täällä yk6 menossa kp24/32-33 eli dpo5 tai 6.
Yk1 oli kemiallinen eli plussaa näytti 4-5pv (digi 1-2 vko) ja vuoto alkoi 2pv myöhässä.
Yk4 tärppäsi mutta kohdunulkoinen, joka hoidettiin 24.7. Mtx-piikillä. Tasan kuukausi siitä tapahtui ovis. Ja nyt jännätään, että tärppäsikö.

Oireista. Mulla 2 ivf-raskautta ja ekassa testasin pp14 kuten sovittu, mutta jostain tiesin että nyt on tärpännyt. Toisessa testasin pp9 (8)plussan, mut tiesin silloinkin että oli tärpännyt. Oli erinäisiä oireita; kohdun keskellä alhaalla semmosta vetoa /piikittelyä, flunssainen olo, vilu.
Luomu raskaudessa ihmettelin, kun himotti vaikka ovis oli ollut ja valkovuotoa lorahteli. Unet oli eläviä ja näin raskaudesta unta. Testasin plussaa ilmeisesti dpo9 tai 10. Mut oon myös kirjannut Dpo6-7, että tavallisia oireita ja kuivaa.
Tossa kemiallisessa oli aamuvirkkuilua ja seksihimoja.
Kohdunulkoisessa myös ihan hiukan jotain; närästystä ja nännejä pisteli parina päivänä. Mutta tosi vähän oireita.
 
Mä oon kehitellyt taas liikaa toiveita taas tähän kiertoon, vaikka raskautta puoltavia oireita ei juuri olekaan, ja tuun varmasti pettymään ensi viikolla jos kuukautiset alkavat. Katsoin jo lasketun ajankin, se osuisi äitienpäivän tienoille. :D

Toisaalta, jos en tämän vuoden puolella raskautuisi niin se olisi töiden kannalta hyvä asia, koska jos tulisin raskaaksi ennen vuodenvaihdetta, niin mulla ei enää tammikuussa olisi sitten töitä ja vakinaistamiselle nykyiseen työpaikkaani saisin heittää hyvästit. Jos noita kahta asiaa vertaan, niin kyllä mulla perhe menee aina työn edelle, ja alallani kyllä määräaikaista työtä riittää. Mutta se on semmonen hyvä plan B, että jos uutta vauvaa ei ala kuulua, niin sitten vakinaistaminen olisi ihan kiva juttu.
 
Täällä pääsi taas ikävästi toiveet nousemaan, mutta nyt on kyllä ihan selvästi menkat alkamassa. Harmittaa tosi paljon, koska tässä kierrossa oli mielestäni kaikki edellytykset tärpille. Mies on myös nyt alkanut vähän jarrutella koko lapsi juttua ja olisin siksi kovasti toivonut plussaa nyt. Tiedän, että hän olisi onnellinen lapsesta, (oli ennen kesäkuussa tapahtunutta km ihan innoissaan pienen ajatukseen totuttelun jälkeen), mutta on muutoksia pelkäävää tyyppiä. Ehkä en nyt vaan enää puhu aiheesta hänelle ollenkaan. Mies tietää hyvin ettei ole ehkäisyä käytössä, joten katsotaan tuleeko tallettelua seuraavassa kierrossa. :cautious:
 
Mä oon kehitellyt taas liikaa toiveita taas tähän kiertoon, vaikka raskautta puoltavia oireita ei juuri olekaan, ja tuun varmasti pettymään ensi viikolla jos kuukautiset alkavat. Katsoin jo lasketun ajankin, se osuisi äitienpäivän tienoille. :D

Toisaalta, jos en tämän vuoden puolella raskautuisi niin se olisi töiden kannalta hyvä asia, koska jos tulisin raskaaksi ennen vuodenvaihdetta, niin mulla ei enää tammikuussa olisi sitten töitä ja vakinaistamiselle nykyiseen työpaikkaani saisin heittää hyvästit. Jos noita kahta asiaa vertaan, niin kyllä mulla perhe menee aina työn edelle, ja alallani kyllä määräaikaista työtä riittää. Mutta se on semmonen hyvä plan B, että jos uutta vauvaa ei ala kuulua, niin sitten vakinaistaminen olisi ihan kiva juttu.

Työnantaja ei saa btw raskauden takia syrjiä.. Toki näyttötaakka väärinkohtelusta on raskaanaolevalla, mutta silti Suomessa tasa-arvo ja yhdenvertaisuus sekä työlainsäädäntö estää syrjintää. Sitä toki tapahtuu ellei tiedä tai osaa pitää oikeuksistaan kiinni. Kokemusta on ja voitin sen ottelun o_O.
 
@Eloveera-79 joo. Mä kerroin raskaudesta ja seuraava sopimus tehtiinkin vain 5kk eli äitiyslomaan asti. Perusteena ettei enää tarvetta. Vaan kylläpä mun jälkeen oli taas hetken päästä otettu sijainen. Kyselin liitosta muttei sillon ollut perusteita tehdä valitusta. Enpä silti ois halunnut takaisin äitiysloman jälkeen kuitenkaan sinne. Ainakaan heti. Työttömänä sai sitä paitsi hiukan enemmän rahaa kuin khtuella.
 
Tänään ollut tosi huono päivä. Mä nykyään enää harvoin vaivun epätoivoon näissä asioissa, mutta tänään on kyllä ärsyttänyt kaikki asiat.
Ja oon ihan liikaa pohtinut kaikkia asioita.
Nyt iltaa kohden ajatukset alkaa oleen jo sitä luokkaa, että pitäisikö vaan jo luovuttaa.
Mä oon tänään kiinnittänyt huomiota varmaan jokaiseen raskaana olevaan ihmiseen, niitä mahoja on joka puolella. Ja yleensä ne saa mut hyvälle tuulelle, raskausmaha on mun mielestä vaan niin ihana / kaunis.
Mutta tänään mun on ennemminkin tehnyt mieli alkaa itkeen.

Ehkä mä vedän peiton korviin ja mökötän tän illalla ja huomen aamulla lupaan olla taas positiivisempi.
Mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille.
 
@Eloveera-79 joo. Mä kerroin raskaudesta ja seuraava sopimus tehtiinkin vain 5kk eli äitiyslomaan asti. Perusteena ettei enää tarvetta. Vaan kylläpä mun jälkeen oli taas hetken päästä otettu sijainen. Kyselin liitosta muttei sillon ollut perusteita tehdä valitusta. Enpä silti ois halunnut takaisin äitiysloman jälkeen kuitenkaan sinne. Ainakaan heti. Työttömänä sai sitä paitsi hiukan enemmän rahaa kuin khtuella.

Mä kerroin raskaudesta oltuani 1,5 vuotta määräaikaisena. Samaan aikaan, kun olin määräaikainen, samaan tehtävään otettiin uusia henkilöitä. Kun tulin raskaaksi, työnantajalle tuli kiire korjata asia ennenkuin eskaloin määräaikaisuuden ketjuttamisen eteenpäin. Maineenmenetys kun ei ole yhtiölle kovin hyvä asia. Jo se, että määräaikainen ohitettiin valinnoissa oli lain silmissä väärin, mutta koska harva tietää oikeuksistaan, työnantajat eivät välitä noudattaa lakia. Minun tapauksessani työnantaja ei uskaltanut olla vakinaistamatta, koska määräaikaisia sopimuksia oli jo perusteettomasti kolme peräkkäin. Jos taas en olisi nostanut meteliä, olisivat epäilemättä jatkaneet samaan malliin..
 
Mä kerroin raskaudesta oltuani 1,5 vuotta määräaikaisena. Samaan aikaan, kun olin määräaikainen, samaan tehtävään otettiin uusia henkilöitä. Kun tulin raskaaksi, työnantajalle tuli kiire korjata asia ennenkuin eskaloin määräaikaisuuden ketjuttamisen eteenpäin. Maineenmenetys kun ei ole yhtiölle kovin hyvä asia. Jo se, että määräaikainen ohitettiin valinnoissa oli lain silmissä väärin, mutta koska harva tietää oikeuksistaan, työnantajat eivät välitä noudattaa lakia. Minun tapauksessani työnantaja ei uskaltanut olla vakinaistamatta, koska määräaikaisia sopimuksia oli jo perusteettomasti kolme peräkkäin. Jos taas en olisi nostanut meteliä, olisivat epäilemättä jatkaneet samaan malliin..
Olin kans ollut melkein 3 vuotta määräaikaisena, sopimus sopimuksen perään.
 
Minä oon ollu siinä käsityksessä, että määräaikaista sopimusta ei oo mikään pakko jatkaa? Pomo on mulle sanonut ihan suoraan, että jos tämän vuoden puolella tuun raskaaksi, niin hän toivoo että kerron aiemmin kuin viimeksi (viimeksi kerroin rv 12+4 kun tuli keskenmeno), että hän ehtii etsiä työntekijän mun tilalle. Hän siis pelkää että raskauden takia saikuttaisin kevätkaudella yms eikä halua ottaa sitä riskiä. Onko tommonen siis laitonta? Mä en kyllä ala tuosta asiasta riitelemään pomon kanssa, kun kuitenkin haluaisin talossa pysyä. Oon nyt kolmatta vuotta määräaikaisena sijaisena, kesät olen ollut työtön koska mun alalla ei kesällä oo sijaisille tarvetta. Ensi vuoden puolellakin työpaikalla jatkuu se sijaisen tarve, kun se henkilö jota sijaistan, on osa-aikaisena ainakin maaliskuun loppuun.
 
Tänään ollut tosi huono päivä. Mä nykyään enää harvoin vaivun epätoivoon näissä asioissa, mutta tänään on kyllä ärsyttänyt kaikki asiat.
Ja oon ihan liikaa pohtinut kaikkia asioita.
Nyt iltaa kohden ajatukset alkaa oleen jo sitä luokkaa, että pitäisikö vaan jo luovuttaa.
Mä oon tänään kiinnittänyt huomiota varmaan jokaiseen raskaana olevaan ihmiseen, niitä mahoja on joka puolella. Ja yleensä ne saa mut hyvälle tuulelle, raskausmaha on mun mielestä vaan niin ihana / kaunis.
Mutta tänään mun on ennemminkin tehnyt mieli alkaa itkeen.

Ehkä mä vedän peiton korviin ja mökötän tän illalla ja huomen aamulla lupaan olla taas positiivisempi.
Mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille.
Tsemppiä! Noita ajatuksia välillä tulee, mutta toivottavasti ne menisivät pian pois. Uskon, että te vielä vauvan saatte. ❤ Toivottavasti huomenna olisi jo parempi päivä. ❤
 
Minä oon ollu siinä käsityksessä, että määräaikaista sopimusta ei oo mikään pakko jatkaa? Pomo on mulle sanonut ihan suoraan, että jos tämän vuoden puolella tuun raskaaksi, niin hän toivoo että kerron aiemmin kuin viimeksi (viimeksi kerroin rv 12+4 kun tuli keskenmeno), että hän ehtii etsiä työntekijän mun tilalle. Hän siis pelkää että raskauden takia saikuttaisin kevätkaudella yms eikä halua ottaa sitä riskiä. Onko tommonen siis laitonta? Mä en kyllä ala tuosta asiasta riitelemään pomon kanssa, kun kuitenkin haluaisin talossa pysyä. Oon nyt kolmatta vuotta määräaikaisena sijaisena, kesät olen ollut työtön koska mun alalla ei kesällä oo sijaisille tarvetta. Ensi vuoden puolellakin työpaikalla jatkuu se sijaisen tarve, kun se henkilö jota sijaistan, on osa-aikaisena ainakin maaliskuun loppuun.
No siis ensinnäkin sun ei todellakaan tarvisi kertoa raskaudesta kuin lain mukaan 2kk ennen laskettua aikaa. Kyllä tuo sun pomon toiminta on juurikin sitä raskaussyrjintää, eli laitonta touhua.
 
@em85 Tuttuja ajatuksia, kovasti voimia sinne!❤ Epätoivo meinaa iskeä tännekin. Ei oo vieläkään alkanu uusi kierto kkm jälkeen. Todella turhauttavaa odottelua vaan, ja mitään ei pysty asian hyväksi tekemään. Pientä ennakoivaa vuotoa onneksi on nyt ollut joten ehkä se uus kierto parin päivän sisään alkaa.

Haluan jo niin päästä takas normaaliin elämään ja normaaliin yrittämiseen.
 
No siis ensinnäkin sun ei todellakaan tarvisi kertoa raskaudesta kuin lain mukaan 2kk ennen laskettua aikaa. Kyllä tuo sun pomon toiminta on juurikin sitä raskaussyrjintää, eli laitonta touhua.
Harmi sikäli, että pomo on muuten ihan mukava. Mutta en minä kyllä saisi pidettyä raskautta salassa niin pitkään, viimeksikin pomo oli arvannut jo joskus rv 10 ellei aiemminkin. Jos veisin asian liittoon, niin mulla tuskin olisi asiaa tuohon työpaikkaan enää. Mutta pitää miettiä asiaa sitten, jos se tulee ajankohtaiseksi. Ja että haluaisinko lopulta kuitenkaan edes jäädä töihin sellaiseen työpaikkaan keräämään viimeisiä kuukausia vakinaistamiseen, jossa pomo syrjii avoimesti raskauden vuoksi.
 
@em85 Toivottavasti huomenna on jo parempi mieli. Joskus tekee ihan hyvää vetää hetkeksi peitto korviin ja itkeä tirauttaa.
Minullakin on ollut tänään huono päivä alkavien menkkojen takia. Sitten vielä luin ilta-sanomista jutun, jossa poliisit oli löytäneet vauvan ja 4-vuotiaan asunnosta, jossa isä ja selvästi raskaana oleva äiti oli maanneet sammuneina. Tuntuu niin hemmetin epäreilulta, että tuollaset saa lapsia ja raskaudet kestää ja sitten meille, jotka yritetään alusta asti luoda hyvät edellytykset ja terve kehitys lapselle, ei sellaista suoda. Ei näin varmaan saisi ajatella, mutta tuo uutinen kyllä herätti voimakkaan epäoikeudenmukaisuuden kokemuksen minussa. Ja synkkää, että lapset joutuvat kasvamaan tuollaisessa kodissa. Nyt lopetan tämän masistelun ja koitan saada ajatukset muualle.
 
Olin kans ollut melkein 3 vuotta määräaikaisena, sopimus sopimuksen perään.

Laitonta.. mutta silti yleistä. Jos työvoimalle on pysyvä tarve, ei työn pätkittäminen määräaikaisuuksilla ole laillista.. Ei vain ole sellaista julkista instituutiota, joka kantaisi huolta tai pitäisi puolta lisääntymisiässä olevien naisten oikeuksien polkemisesta määräaikaisuuksilla.. Valitettavasti :(.
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978

Yhteistyössä