Keskenmenon jälkeen kuumeilevat syksy 2018

@Hedvig no musta tuo tilanne tuolla oli täysin naurettava sairaala henkilökunnan puolesta. Eihän mun edes aivan ulkopuolisena ihmisenä kuuluisi tietää miksi tämä tyttö oli siellä.
Mutta näinpä vaan siinä avoimesta ovesta hoitaja huikkasi lääkärille, että hällä olis huoneessa nyt se tyttö joka haluaa abortin.
Lääkäri ei ehtinyt ottaa häntä vastaan joten hoitaja pyysi tyttöä istumaan odotustilaan hetkeksi.
Eli näin tämä selvis mulle. Tyttö istui ja itki siinä viereisellä tuolilla.
En oikein tiennyt mitä mun olis kuulunut tehdä. Ja juurikun olin päättänyt, että teen tai sanon jotain,mut kutsuttiin sisään.
Toki en tiedä mitä olisin sanonut, tuskin kömpelö taputus olalle ja sanonta kyllä se siitä tuntemattomalta tädiltä, olisi paljoa lohtua tuonut.
Itse olen 15 vuotiaana saanut km noin rv 4-5 en siis tiennyt edes olevani raskaana. Söin pillereitä ja niistä huolimatta. Mutta tämä todettiin tosiaan vasta, kun menin outojen vuotojen ja kipujen takia päivystykseen.
Sekin oli sen jälkeen hetken aikaa jonkinlaista tunneryöppyä, että en voi edes kuvitella millaista tuonikäisenä on kokea jotain tuollaista.
Kyllä siinä varmasti kaikki tuki tulisi tarpeen.
Itse en tuota km koskaan laske jos nykyään puhun keskenmenoistamme tai yrityksestämme. Kun ei se koske mua ja miestä. Niin en jaksa alkaa selittään. Se on vain sellanen kummitus tuolla jossain mistä ei useinkaan puhuta :whistle:

Mulla tosiaan tulee sun ninimerkistä mieleen harry potterin pöllö :D Mutta sulla olikin oikein merkitys ninimerkille :love:
Huh kuinka törkeää yksityisyyden suojan loukkaamista tuon tytön kohdalla! :mad: Onneksi eivät sentään nimeä mainineet ulkopuolisten kuullen. Itse kerran isäni kanssa päivystyksessä odotellessa kuulin selkeästi kun hoitaja asioi puhelimessa toisen potilaan henkilötiedoilla. Kävi ilmi diagnoosit ja kaikki. Voi vain kuvitella kuinka paljon tuollaista sattuu o_O
 
Pahoittelut @Aurorials ja @Haavejuttu vielä tätäkin kautta ja harmillisesti mutta lämpimästi tervetuloa vertaisten joukkoon! ❤

Mutta mitämitä ihanaa täällä tapahtuu!! Onnea @Eloveera-79 :love::love: Tuli aivan kylmät väreet!

Minulla vähän helpompi olo taas ja toivonkipinä heräilee. Jospa sitä taas elämä voittaisi.. (y)Huomenna pääsen pitkästä aikaa terapiaan. Ajat ovat viime aikoina peruuntuneet luvattoman paljon :confused: Verigreippejä yritän mussuttaa raskautumisen edistämiseksi - inhoan niitä! :LOL:

Ainiin, minulle voisi päivittää yk4 km jälkeen. Kiitos :)
 
Viimeksi muokattu:
Omaa napaa... huohhhh. En tiedä mistä alottaisin. Tosiaan kohdun ulkoinen todettiin kun hcg jatkoi seurantalabroissa hidasta nousua vuodosta huolimatta (nyt tasan kuukausi menkkojen alusta ja plussasta, siitä saakka vuotanut epätasaisesti), alkuviikosta pistettiin solusalpaaja. Solunsalpaajan yhteydessä pistettiin myös anti D pistos koska olen miinusveriryhmää. Tämän jälkeen heräsi sitten iso kysymys, MIKSI EN OLE SAANUT PISTOSTA helmikuun vk 12 keskenmenon yhteydessä?!
Nyt pohdin onko tuo km (ja plus veriryhmän sikiö) voinut aiheuttaa immuniteetin ja se taas johtanut kaikkiin näihin varhaisiin keskenmenoihin. Tämä nyt on tällaista maallikon pohdintaa, pitää kysyä ensi vk tsekkikäynnillä lisää. Mutta selkeä hoitovirhe ettei pistosta annettu helmikuussa, suututtaa.

Löytyykö täältä muita rh negatiivisia (miinusveriryhmä)? Olisi kiva vaihtaa ajatuksia.
 
Pahoittelut @Aurorials ja @Haavejuttu vielä tätäkin kautta ja harmillisesti mutta lämpimästi tervetuloa vertaisten joukkoon! ❤

Mutta mitämitä ihanaa täällä tapahtuu!! Onnea @Eloveera-79 :love::love: Tuli aivan kylmät väreet!

Minulla vähän helpompi olo taas ja toivonkipinä heräilee. Jospa sitä taas elämä voittaisi.. (y)Huomenna pääsen pitkästä aikaa terapiaan. Ajat ovat viime aikoina peruuntuneet luvattoman paljon :confused: Verigreippejä yritän mussuttaa raskautumisen edistämiseksi - inhoan niitä! :LOL:

Ainiin, minulle voisi päivittää yk4 km jälkeen. Kiitos :)

Kiitti @Hedvig (y). Tämä oli ihan uskomaton käänne.. oireita on ollut paljon mm. hengästyminen ja väsymys. Ajattelin että on puhjennut astma.. Olen muuten syönyt Mamavitaa ja Inocapseja, rautaa, D-vitamiinia sekä syönyt greipin lihaosat ilman sisäkuoria..
 
Pahoittelut keskenmenosta Haavejuttu ja Aurorials❤. Tämä on kyllä ainakin itselle ollut tärkeä ryhmä km jälkeen.

Eloveera-79 aivan mahtavat viivat! Paljon paljon onnea ja hurjasti tarrasukkaa pienelle:love::love::love:! ❤

Kiitos (y). Toivottavasti pian olette kaikki samassa tilanteessa. Se tapahtuu ihan yllättäen :love:, kun ei osaa oikein enää edes toivoa. Olen jo 40, joten ei ole itsestäänselvyys..
 
Omaa napaa... huohhhh. En tiedä mistä alottaisin. Tosiaan kohdun ulkoinen todettiin kun hcg jatkoi seurantalabroissa hidasta nousua vuodosta huolimatta (nyt tasan kuukausi menkkojen alusta ja plussasta, siitä saakka vuotanut epätasaisesti), alkuviikosta pistettiin solusalpaaja. Solunsalpaajan yhteydessä pistettiin myös anti D pistos koska olen miinusveriryhmää. Tämän jälkeen heräsi sitten iso kysymys, MIKSI EN OLE SAANUT PISTOSTA helmikuun vk 12 keskenmenon yhteydessä?!
Nyt pohdin onko tuo km (ja plus veriryhmän sikiö) voinut aiheuttaa immuniteetin ja se taas johtanut kaikkiin näihin varhaisiin keskenmenoihin. Tämä nyt on tällaista maallikon pohdintaa, pitää kysyä ensi vk tsekkikäynnillä lisää. Mutta selkeä hoitovirhe ettei pistosta annettu helmikuussa, suututtaa.

Löytyykö täältä muita rh negatiivisia (miinusveriryhmä)? Olisi kiva vaihtaa ajatuksia.
Minulla ei ole tuollaisesta tietoa tai kokemusta, mutta kuulostaa kyllä kyseenalaiselta miksi pistosta ei ole annettu aiemmin, ja ymmärrän että suututtaa ja mietityttää :devil: Onneksi sait pistoksen kuitenkin nyt, vaikka eihän se tietysti menetyksiä korvaa (jos ovat aiheutuneet tuosta pistoksen puutteesta) o_O Mutta kannattaa tosiaan ottaa puheeksi kontrollikäynnillä. Voimia! ❤
 
Pakko purkaa vähän omaa pohdintaa tänne. Tuolla Haavena vauva 2020-ketjussa ja mielestäni muuallakin (ehkä myös täällä?) on tuotu esille, että km jälkeen raskautumisen pitäisi olla helpompaa. Kyllähän sen näkee myös tämän ketjun plussanneissa, että monilla on tärpännyt yk 1-3 km jälkeen. Minulla raskaus alkoi ensimmäisestä kierrosta ehkäisyn pois jättämisen jälkeen ja ilman, että todellakaan yritettiin osua ovulaatioon. Km jälkeen kun taas ovista tikutin ja varmasti ainakin parissa kierrossa tallettelua oli enemmän ja ajallaan, ei raskaudesta ollut tietoakaan. Samoihin aikoihin km saanut tuttukin on jo uudelleen raskaana. Mistäköhän voi johtua, että raskautuminen on minulle nyt vaikeampaa kuin ennen km? Kovasti huolestuttaa, että kropassa jotain meni "rikki" ja nyt ei raskaus enää onnistu (n) tätä pohdin myös yleisemmällä tasolla siis, en pelkästään omalla kohdalla. Haluaisin ymmärtää paremmin, mikä vaikuttaa siihen, että toiset saavat uuden plussan niin pian ja toisilla vaan kestää ja kestää. :cautious:
 
@taatelinen oon kans joskus pohtinut, että miksiköhän itellä menee aina kroppa ihan sekaisin kkm jälkeen. Ja miksei itsekin voisi kuulua niihin, jotka plussaa heti perään..
Mutta tähän ei varmaan oo mitään selkeää juttua miksi toisen kroppa vaatii enemmän aikaa km jälkeen.
Mutta tuskin sussa mikää kuitenkaan "rikki" on mennyt, kroppa vaan tarvii aikaa palautua, raskaus on aina kova kokemus kropalle ja hormonitoiminnalle, vaikka se olisi ollut alussakin.
Mullaham nyt kkm todettiin vk 8+ ja kesti näin kauan, että uusi kierto edes alkoi ja viime kesänä kkm todettiin rv19+ ja silloinkin kroppa lähti itestään käyntiin paljon aikasemmin, vaikka silloinkin tuntui että siinä kesti kauan.
Että sillä raskauden kestollakaan ei ole merkitystä tässä asiassa välttämättä.

Nyt täällä kp 10 ja ovista koitan tikuttaa, se on mun mielestä vaan niin aikaa vievää ja kaikkea :ROFLMAO: mä en kyllä jaksaisi sitä jatkuvasti :whistle: Mutta nyt tän yhen kierron ainakin ajattelin kokeilla, että ovuloinkohan vielä tässä kierrossa.
Jotenkin aattelen, että kun kkm jälkeen kesti niin kauan päästä tähän kiertoon, niin ei kroppa varmaan tajua ovuloida vieläkään (n) En tiedä miksi ajattelen näin..
Toki olisihan se hienoa, jos oviksen saisin jo bongattua :barefoot:
 
Meitä on täällä kirjoittelemassa:

* Nonsk..............28 v........ya 9/15.........km 9/18........ yk 11 km jälkeen

*em85..............34v......ya8/17......kkm06/18 rv19+6... +04/19....yk7....kkm 06/19 rv 8 .... yk 1 kkm jälkeen

*Kikkakolmas......30v....km 5/19 rv11....yk5 km jälkeen

*Taatelinen.....33v......ya4/19.....km6/19 rv6+....... Yk4 km jälkeen

*hanba.... 27v....ya 3/19....kkm 7/19 7+3... yk1 kkm jälkeen

*titi-love.... 30v.... ya 1/19.... km 2/19 rv6... yk5 km jälkeen

*nessu87..... 32v.... ya 9/19.... km 9/19 rv4+6..... yk1 km jälkeen

*Hedvig.... 35v.... ya1/19.... kkm 5/19.....
yk 4 kkm jälkeen

*Jonsku88.... 31v.... ya6/19.... kkm 7/19.... yk 1 kkm jälkeen

*Aurorials.... 30v... ya 7/19... km 9/19.... yk 1 km jälkeen

*Haavejuttu... 21v... ya 8/18... km 9/19... yk - km jälkeen


Plussanneet ::love::love::love::love::love:

* Ipanainen +9/18

* Ruska82........36v.... ya 5/18..... kkm7/18 rv 11..... + 9/18, yk 1 km jälkeen

* mira.flower....35v....ya 10/17....km 2/18 rv 11.......+ 9/18, yk 7 km jälkeen

* joojoo1 + 9/18

* Noups........27 v.........ya 9/17.....kkm 6/18 rv 11...... + 10/18

* Marlen....... 36 v........ya 4/18.....tm 8/18 rv 12...... +11/18, yk 3 tm jälkeen

* kosmo........34 v.........ya 8/17.....kkm 6/18 rv 19........ + 12/18, yk 4 km jälkeen

* kathii..........28 v.........ya 8/18.....km 10/18 rv 8......... + 12/18, yk 2 km jälkeen

* Kerttttu..............28 v........ya 8/18.........km 10/18 rv 7................ +12/18, yk 3 km jälkeen

* Hannaah.........................ya 5/18............kkm 8/18 rv 10, km 12/18 rv 6......... + yk 1 km jälkeen

* Ninnu118..........31v.........ya 12/17..........kkm 4/18, tm 8/18.....+ yk 4 km jälkeen

* sucrine.............31 v........ya 12/17..........km 8/18..................+2/19 yk 5 km jälkeen

* Minji..................33 v...... ya 8/17...........kkm 4/18 rv 7........+ 3/19 yk 11 km jälkeen

* Marjusk.............28 v.......ya 7/18........km 11/18 rv 9.......... + 3/19 yk 4 km jälkeen

*Em85.... 34v.....ya 8/17.....kkm 6/18 rv19+6..... +4/19..... yk7 kkm jälkeen (kkm06/19 rv8)

*topis…...26v…....ya 12/18…...kkm 2/19 rv 10+3….+4/19 yk 1 kkm jälkeen

*EG*..............30 v............ km 4/19........... +5/19 yk1 km jälkeen

*forester..........41v........... km 02/19........ +6/19 yk 2 km jälkeen

* Päppyrä...........25 v.......ya 1/18........KU 4/18..........+6/19 yk 10 KU jälkeen

*rainbowdream....23v... ya 3/19...km 4/19... +7/19 yk 3km jälkeen

*Apustaja......28v......ya 6/18....kkm 2/19 rv 12+4....+ 9/19 yk 7 kkm jälkeen

Halutettasi mukaan listalle laita punaisella seuraavat tiedot : ikä, yrityksen aloitus, koska km/kkm/tm/ku/ tapahtunut ja monesko yk sen jälkeen. Punaisella myös korjaukset.
 
Heippa.
Toukokuisista tipahdin ja ajattelin tänne nyt kirjoitella ja kysellä hiukan neuvoja.

Tänään siis oli rv. 4+3, kunnes aamulla alkoi kivut ja vuoto. Tein päivällä testin, johon tuli vain vaivoin havaittava haamujen haamu, eli elämäni ensimmäinen keskenmeno on totta:cry:

Nyt mietin sitä, että kun keskenmeno tapahtui näin alussa, niin voiko tämän vuodon laskea ikään kuin myöhäisiksi kuukautisiksi, eli onko nyt kp. 1?

Lapsia on ennestään jo useampi, mutta nyt kohtaan tämän asian ensimmäistä kertaa ja heti tietysti pohdin, että onko kropassa joku pielessä.

Plussatuulia kaikille!
 
@taatelinen Komppaan em85, se on vaan niin kovin yksilöllistä miten kenenkin kroppa toipuu. Ja sitten se on myös niin monesta tekijästä kiinni se uuden raskauden alkaminen, ihan niinku aina. En usko myöskään että sinussa mitään rikki on; se on täysin normaalia että kuluu useita kuukausia ennenku uusi raskaus alkaa. Tiedän kyllä miten rankkaa tämä odottelu on ja kun sitä lasta haluais vaan niin paljon.. Eipä sitä silti oikein muuta voi kun koittaa elää mahdollisimman normaalisti ja toivoa parasta.:rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Hedvig
Heippa.
Toukokuisista tipahdin ja ajattelin tänne nyt kirjoitella ja kysellä hiukan neuvoja.

Tänään siis oli rv. 4+3, kunnes aamulla alkoi kivut ja vuoto. Tein päivällä testin, johon tuli vain vaivoin havaittava haamujen haamu, eli elämäni ensimmäinen keskenmeno on totta:cry:

Nyt mietin sitä, että kun keskenmeno tapahtui näin alussa, niin voiko tämän vuodon laskea ikään kuin myöhäisiksi kuukautisiksi, eli onko nyt kp. 1?

Lapsia on ennestään jo useampi, mutta nyt kohtaan tämän asian ensimmäistä kertaa ja heti tietysti pohdin, että onko kropassa joku pielessä.

Plussatuulia kaikille!
Kyllä lähtisin laskemaan just niin, että nyt on kp 1. Tottakai kierto voi sit olla vähän erilainen km jälkeen.

Suuret pahoittelut menetyksestä!❤
 
@em85 ja @hanba Olette varmaan ihan oikeassa, pitäisi vaan malttaa odottaa ja elää normaalia elämää. Tosin tiedän kyllä, että ainakin kahdessa (luultavasti kaikissa neljässä) kierrossa km jälkeen ovulaatio on tullut. Itselle tämä siis näyttäytyy enemmän niin, että toimivasta kierrosta huolimatta hedelmöittymistä ei tapahdu (tai ainakaan kiinnittymistä). Se tässä nyt tavallaan eniten huolestuttaakin. Mutta voi toki olla, että se heti alkanut raskaus olikin kohdallani tosi hyvää tuuria ja todellisuudessa en raskaudu helposti. Sekin mietityttää, että meneekö tässä nyt vuosi "hukkaan", jos raskaus ei enää olekaan mahdollinen ilman lääkkeiden apuja :unsure: Mutta ei kai tosiaan auta muu kuin odotella ja katsoa mitä tulevaisuudessa tapahtuu :rolleyes:

@mimmiliina pahoittelut menetyksestä ja voimia toipumiseen!
 
@em85 ja @hanba Olette varmaan ihan oikeassa, pitäisi vaan malttaa odottaa ja elää normaalia elämää. Tosin tiedän kyllä, että ainakin kahdessa (luultavasti kaikissa neljässä) kierrossa km jälkeen ovulaatio on tullut. Itselle tämä siis näyttäytyy enemmän niin, että toimivasta kierrosta huolimatta hedelmöittymistä ei tapahdu (tai ainakaan kiinnittymistä). Se tässä nyt tavallaan eniten huolestuttaakin. Mutta voi toki olla, että se heti alkanut raskaus olikin kohdallani tosi hyvää tuuria ja todellisuudessa en raskaudu helposti. Sekin mietityttää, että meneekö tässä nyt vuosi "hukkaan", jos raskaus ei enää olekaan mahdollinen ilman lääkkeiden apuja :unsure: Mutta ei kai tosiaan auta muu kuin odotella ja katsoa mitä tulevaisuudessa tapahtuu :rolleyes:

@mimmiliina pahoittelut menetyksestä ja voimia toipumiseen!
Todennäköisesti sulla kävi juurikin hyvä tuuri kun ekasta kierrosta raskauduit. Toisilla se tuuri käy vielä useamman kerran putkeen, mutta useimmilla ei kuitenkaan onnistu kerrasta ja sitä pidän enemmän "normaalina" että pitää useammassa kierrossa yrittää.

Raskauden alkaminen on oikeasti sen verran monimutkainen homma että kun sitä alkaa yksityiskohtaisesti miettimään nii on itseasiassa aika helppoa hyväksyä se tosiasia että vuodessakin mahdollisuuksia normaalisti ovuloivalla on se 12 ja jos joidenkin kuukausien aikana ei tallettelut onnistu oikealla hetkellä nii äkkiäkös se mahdollisuuksien määrä tuosta vielä roimasti laskee..
 
Ai niin ja onnea @Eloveera-79 saa varmaan siirtää plussanneisiin :love:

Hcg-positiivisuus todettu myös verestä ja pe mitataan hcg-arvo, joten voinee siirtää plussanneisiin. Neuvolakin soittaa jo tänään.. :love:

Kaipa tämä sitten teillekin luo toivoa, kun alentuneella hedelmällisyydellä ja 40-v iälläkin voi vielä pamahtaa luomusti. Teillä kaikilla on vuosia aikaa tulla äideiksi joko ensimmäistä tai useatta kertaa. Minulla ei ole realistisesti kuin max vuosi tai pari :rolleyes:.
 
Heippa! Liityn keskusteluun mukaan jos passaa :) taustaa sen verran että pari viikkoa sitten neuvolakäynnillä (10+) huomattiin ettei sykettä enää ole ja pieni menehtynyt 8+. Kkm hoidettiin lääkkeillä ja vielä on vuotoa. Ennestään meiltä löytyy yksi lapsi joka on nyt 1v ja se saatiin aikoinaan ICSIn avulla. Meillä ei ole ollut käytössä ehkäisyä koska ei uskottu raskauteen luomusti, mutta jotain tapahtui ja raskaus kuitenkin alkoi. Ihana yllätys joka päättyi suruun.

Nyt kun suurimmat itkut on itketty niin alkaa jo elätellä toiveita uudesta pikkuisesta. Aikaisemmin kirjoittelin tuonne hoitoketjuihin, mutta en ehkä nyt sinne kuulu kun vielä toistaiseksi yritetään ihan näin. Haasteita itselle ainakin tuo kun pitää antaa aikaa. Olen vähän kaikki mulle ja heti - tyyppiä ja tiedän että harva raskautuu heti uudestaan keskenmenon jälkeen. Ja vielä kun on hoitotaustaa ja nyt luomusti niin..

Kovasti kiinnostaa että syöttekö jotain vitamiineja tai muita vahvisteita joka auttaisi raskautua? Ja oletteko pitäneet yhdet menkat ennen kuin uudestaan olette alkanut yrittämään? Sairaalasta tätä nimittäin toivottiin.
 
Heippa! Liityn keskusteluun mukaan jos passaa :) taustaa sen verran että pari viikkoa sitten neuvolakäynnillä (10+) huomattiin ettei sykettä enää ole ja pieni menehtynyt 8+. Kkm hoidettiin lääkkeillä ja vielä on vuotoa. Ennestään meiltä löytyy yksi lapsi joka on nyt 1v ja se saatiin aikoinaan ICSIn avulla. Meillä ei ole ollut käytössä ehkäisyä koska ei uskottu raskauteen luomusti, mutta jotain tapahtui ja raskaus kuitenkin alkoi. Ihana yllätys joka päättyi suruun.

Nyt kun suurimmat itkut on itketty niin alkaa jo elätellä toiveita uudesta pikkuisesta. Aikaisemmin kirjoittelin tuonne hoitoketjuihin, mutta en ehkä nyt sinne kuulu kun vielä toistaiseksi yritetään ihan näin. Haasteita itselle ainakin tuo kun pitää antaa aikaa. Olen vähän kaikki mulle ja heti - tyyppiä ja tiedän että harva raskautuu heti uudestaan keskenmenon jälkeen. Ja vielä kun on hoitotaustaa ja nyt luomusti niin..

Kovasti kiinnostaa että syöttekö jotain vitamiineja tai muita vahvisteita joka auttaisi raskautua? Ja oletteko pitäneet yhdet menkat ennen kuin uudestaan olette alkanut yrittämään? Sairaalasta tätä nimittäin toivottiin.

Pahoitteluni keskenmenosta :cry:. Anna itsellesi aikaa toipua. Minulle sama tapahtui rv16 ja toipumiseen meni yli kolme kuukautta ja plussaan viisi kuukautta.

Olen syönyt jo vuoden Mamavitaa, rautaa, Inocapseja (Myo-Inositol), greippejä, D-vitamiinia jne.. :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: kiuski

Yhteistyössä