Keskenmenon jälkeen kuumeilevat syksy 2018

Heippa! Liityn keskusteluun mukaan jos passaa :) taustaa sen verran että pari viikkoa sitten neuvolakäynnillä (10+) huomattiin ettei sykettä enää ole ja pieni menehtynyt 8+. Kkm hoidettiin lääkkeillä ja vielä on vuotoa. Ennestään meiltä löytyy yksi lapsi joka on nyt 1v ja se saatiin aikoinaan ICSIn avulla. Meillä ei ole ollut käytössä ehkäisyä koska ei uskottu raskauteen luomusti, mutta jotain tapahtui ja raskaus kuitenkin alkoi. Ihana yllätys joka päättyi suruun.

Nyt kun suurimmat itkut on itketty niin alkaa jo elätellä toiveita uudesta pikkuisesta. Aikaisemmin kirjoittelin tuonne hoitoketjuihin, mutta en ehkä nyt sinne kuulu kun vielä toistaiseksi yritetään ihan näin. Haasteita itselle ainakin tuo kun pitää antaa aikaa. Olen vähän kaikki mulle ja heti - tyyppiä ja tiedän että harva raskautuu heti uudestaan keskenmenon jälkeen. Ja vielä kun on hoitotaustaa ja nyt luomusti niin..

Kovasti kiinnostaa että syöttekö jotain vitamiineja tai muita vahvisteita joka auttaisi raskautua? Ja oletteko pitäneet yhdet menkat ennen kuin uudestaan olette alkanut yrittämään? Sairaalasta tätä nimittäin toivottiin.
Pahoittelut keskenmenosta! Samassa viikkotilanteessa menetin myös oman pikkuisen heinäkuussa. Suruun tarvitaan oma aikansa, mutta kyllä se elämä lopulta voittaa.❤

Itse syön vain mama-vitamiineja. Toisaalta minulla/miehellä ei ole todettu mitään ongelmaa mikä raskauden alkua hankaloittaisi. Koen itse, että ajaudun vaan kamalaan stressiin jos alab käyttää jotain ylimääräisiä "vippaskonsteja". Suosittelen silti että pidät huolta raudan, d-vitamiinin ja foolihapon sannista ensisijaisesti. Muita tuotteita sitte fiiliksen mukaan.:)
 
Meitä on täällä kirjoittelemassa:

* Nonsk..............28 v........ya 9/15.........km 9/18........ yk 11 km jälkeen

*em85..............34v......ya8/17......kkm06/18 rv19+6... +04/19....yk7....kkm 06/19 rv 8 .... yk 1 kkm jälkeen

*Kikkakolmas......30v....km 5/19 rv11....yk5 km jälkeen

*Taatelinen.....33v......ya4/19.....km6/19 rv6+....... Yk4 km jälkeen

*hanba.... 27v....ya 3/19....kkm 7/19 7+3... yk1 kkm jälkeen

*titi-love.... 30v.... ya 1/19.... km 2/19 rv6... yk5 km jälkeen

*nessu87..... 32v.... ya 9/19.... km 9/19 rv4+6..... yk1 km jälkeen

*Hedvig.... 35v.... ya1/19.... kkm 5/19.....
yk 4 kkm jälkeen

*Jonsku88.... 31v.... ya6/19.... kkm 7/19.... yk 1 kkm jälkeen

*Aurorials.... 30v... ya 7/19... km 9/19.... yk 1 km jälkeen

*Haavejuttu... 21v... ya 8/18... km 9/19... yk - km jälkeen


Plussanneet ::love::love::love::love::love:

* Ipanainen +9/18

* Ruska82........36v.... ya 5/18..... kkm7/18 rv 11..... + 9/18, yk 1 km jälkeen

* mira.flower....35v....ya 10/17....km 2/18 rv 11.......+ 9/18, yk 7 km jälkeen

* joojoo1 + 9/18

* Noups........27 v.........ya 9/17.....kkm 6/18 rv 11...... + 10/18

* Marlen....... 36 v........ya 4/18.....tm 8/18 rv 12...... +11/18, yk 3 tm jälkeen

* kosmo........34 v.........ya 8/17.....kkm 6/18 rv 19........ + 12/18, yk 4 km jälkeen

* kathii..........28 v.........ya 8/18.....km 10/18 rv 8......... + 12/18, yk 2 km jälkeen

* Kerttttu..............28 v........ya 8/18.........km 10/18 rv 7................ +12/18, yk 3 km jälkeen

* Hannaah.........................ya 5/18............kkm 8/18 rv 10, km 12/18 rv 6......... + yk 1 km jälkeen

* Ninnu118..........31v.........ya 12/17..........kkm 4/18, tm 8/18.....+ yk 4 km jälkeen

* sucrine.............31 v........ya 12/17..........km 8/18..................+2/19 yk 5 km jälkeen

* Minji..................33 v...... ya 8/17...........kkm 4/18 rv 7........+ 3/19 yk 11 km jälkeen

* Marjusk.............28 v.......ya 7/18........km 11/18 rv 9.......... + 3/19 yk 4 km jälkeen

*Em85.... 34v.....ya 8/17.....kkm 6/18 rv19+6..... +4/19..... yk7 kkm jälkeen (kkm06/19 rv8)

*topis…...26v…....ya 12/18…...kkm 2/19 rv 10+3….+4/19 yk 1 kkm jälkeen

*EG*..............30 v............ km 4/19........... +5/19 yk1 km jälkeen

*forester..........41v........... km 02/19........ +6/19 yk 2 km jälkeen

* Päppyrä...........25 v.......ya 1/18........KU 4/18..........+6/19 yk 10 KU jälkeen

*rainbowdream....23v... ya 3/19...km 4/19... +7/19 yk 3km jälkeen

*Apustaja......28v......ya 6/18....kkm 2/19 rv 12+4....+ 9/19 yk 7 kkm jälkeen

*Eloveera-79..... +9/19

Halutettasi mukaan listalle laita punaisella seuraavat tiedot : ikä, yrityksen aloitus, koska km/kkm/tm/ku/ tapahtunut ja monesko yk sen jälkeen. Punaisella myös korjaukset.
 
@mom_89 Mä olen myös veriryhmältäni miinusta. Käsittääkseni jos ei pistosta anneta niin voi lisätä keskenmenon riskiä mutta ei kaiketi automaattisesti siihen johda? On kyllä harmillista ettei sitä sulle aikaisemmin annettu (n) Esikoisen ajalta sanottiin vaan että sulla on tää ja tää, tossa lappusia että lue niistä. No en ymmärtänyt mitään ja sitten kaikki olikin ok kun esikko oli myös miinusta. Nyt asiasta taas luin ja sainkin automaattisesti sen pistoksen kun olin tyhjennyksessä sairaalassa.

@em85 Kiitos, olen vielä toistaiseksi listoilta ulkona. Kunhan ensin lusin tämän vuodon ja menkat niin hyppään sitten mukaan :whistle:

Ehkä minäkin vaan jatkan noiden mammavitamiinien popsimista ja unohdan muut. Ainakin toistaiseksi:whistle:
 
Meitä on täällä kirjoittelemassa:

* Nonsk..............28 v........ya 9/15.........km 9/18........ yk 11 km jälkeen

*em85..............34v......ya8/17......kkm06/18 rv19+6... +04/19....yk7....kkm 06/19 rv 8 .... yk 1 kkm jälkeen

*Kikkakolmas......30v....km 5/19 rv11....yk5 km jälkeen

*Taatelinen.....33v......ya4/19.....km6/19 rv6+....... Yk4 km jälkeen

*hanba.... 27v....ya 3/19....kkm 7/19 7+3... yk1 kkm jälkeen

*titi-love.... 30v.... ya 1/19.... km 2/19 rv6... yk5 km jälkeen

*nessu87..... 32v.... ya 9/19.... km 9/19 rv4+6..... yk1 km jälkeen

*Hedvig.... 35v.... ya1/19.... kkm 5/19.....
yk 4 kkm jälkeen

*Jonsku88.... 31v.... ya6/19.... kkm 7/19.... yk 1 kkm jälkeen

*Aurorials.... 30v... ya 7/19... km 9/19.... yk 1 km jälkeen

*Haavejuttu... 21v... ya 8/18... km 9/19... yk 1 km jälkeen


Plussanneet ::love::love::love::love::love:

* Ipanainen +9/18

* Ruska82........36v.... ya 5/18..... kkm7/18 rv 11..... + 9/18, yk 1 km jälkeen

* mira.flower....35v....ya 10/17....km 2/18 rv 11.......+ 9/18, yk 7 km jälkeen

* joojoo1 + 9/18

* Noups........27 v.........ya 9/17.....kkm 6/18 rv 11...... + 10/18

* Marlen....... 36 v........ya 4/18.....tm 8/18 rv 12...... +11/18, yk 3 tm jälkeen

* kosmo........34 v.........ya 8/17.....kkm 6/18 rv 19........ + 12/18, yk 4 km jälkeen

* kathii..........28 v.........ya 8/18.....km 10/18 rv 8......... + 12/18, yk 2 km jälkeen

* Kerttttu..............28 v........ya 8/18.........km 10/18 rv 7................ +12/18, yk 3 km jälkeen

* Hannaah.........................ya 5/18............kkm 8/18 rv 10, km 12/18 rv 6......... + yk 1 km jälkeen

* Ninnu118..........31v.........ya 12/17..........kkm 4/18, tm 8/18.....+ yk 4 km jälkeen

* sucrine.............31 v........ya 12/17..........km 8/18..................+2/19 yk 5 km jälkeen

* Minji..................33 v...... ya 8/17...........kkm 4/18 rv 7........+ 3/19 yk 11 km jälkeen

* Marjusk.............28 v.......ya 7/18........km 11/18 rv 9.......... + 3/19 yk 4 km jälkeen

*Em85.... 34v.....ya 8/17.....kkm 6/18 rv19+6..... +4/19..... yk7 kkm jälkeen (kkm06/19 rv8)

*topis…...26v…....ya 12/18…...kkm 2/19 rv 10+3….+4/19 yk 1 kkm jälkeen

*EG*..............30 v............ km 4/19........... +5/19 yk1 km jälkeen

*forester..........41v........... km 02/19........ +6/19 yk 2 km jälkeen

* Päppyrä...........25 v.......ya 1/18........KU 4/18..........+6/19 yk 10 KU jälkeen

*rainbowdream....23v... ya 3/19...km 4/19... +7/19 yk 3km jälkeen

*Apustaja......28v......ya 6/18....kkm 2/19 rv 12+4....+ 9/19 yk 7 kkm jälkeen

*Eloveera-79..... 40v....ya 10/18....... km4/19 rv 16+0......+9/19 yk 2 km jälkeen

Halutettasi mukaan listalle laita punaisella seuraavat tiedot : ikä, yrityksen aloitus, koska km/kkm/tm/ku/ tapahtunut ja monesko yk sen jälkeen. Punaisella myös korjaukset.
 
Heippa! Liityn keskusteluun mukaan jos passaa :) taustaa sen verran että pari viikkoa sitten neuvolakäynnillä (10+) huomattiin ettei sykettä enää ole ja pieni menehtynyt 8+. Kkm hoidettiin lääkkeillä ja vielä on vuotoa. Ennestään meiltä löytyy yksi lapsi joka on nyt 1v ja se saatiin aikoinaan ICSIn avulla. Meillä ei ole ollut käytössä ehkäisyä koska ei uskottu raskauteen luomusti, mutta jotain tapahtui ja raskaus kuitenkin alkoi. Ihana yllätys joka päättyi suruun.

Nyt kun suurimmat itkut on itketty niin alkaa jo elätellä toiveita uudesta pikkuisesta. Aikaisemmin kirjoittelin tuonne hoitoketjuihin, mutta en ehkä nyt sinne kuulu kun vielä toistaiseksi yritetään ihan näin. Haasteita itselle ainakin tuo kun pitää antaa aikaa. Olen vähän kaikki mulle ja heti - tyyppiä ja tiedän että harva raskautuu heti uudestaan keskenmenon jälkeen. Ja vielä kun on hoitotaustaa ja nyt luomusti niin..

Kovasti kiinnostaa että syöttekö jotain vitamiineja tai muita vahvisteita joka auttaisi raskautua? Ja oletteko pitäneet yhdet menkat ennen kuin uudestaan olette alkanut yrittämään? Sairaalasta tätä nimittäin toivottiin.
Pahoittelut menetyksestä! :unsure: Tunnistan hyvin tuon "kaikki mulle ja heti" -asenteen... Se yhdistettynä siihen, että en kestä sitä kun en voi hallita tilannetta on kyllä vaikea yhdistelmä raskautta yrittäessä :poop::ROFLMAO: Minulle gyne muuten sanoi, että voi jatkaa yrittämistä ennen menkkoja, jos tiedetään kohdun tyhjentyneen.

Olen tähän tilanteen hallinnan tarpeeseen päätynyt lueskelemaan kaikenlaista... :geek: Väestöliiton tilaston mukaan yli 50% 31-33 vuotiaista terveistä pareista tulee raskaaksi 1-3 kuukauden aikana, kun kyseessä 1. lapsi ja yli 20 prosentilla menee yli 12 kk raskautta yrittäessä. Siihen väliin mahtuu sitten noin 30 %, joilla menee 4-11kk. Tämän perusteella vaikuttaisi siis todennäköisyyksien valossa siltä, että jos ei tärppää kolmessa kuukaudessa alkaa jo olla paljon heikommat todennäköisyydet onnistua alle 12 kuukaudessa (n)

Täällä iski muuten flunssa päälle heti oviksen jälkeen, joten tuskin raskaus voisi tästä kierrosta alkaa kun ei terveenäkään onnistu.:cautious: No, katsotaan jos seuraavaan kiertoon saisi jo luvan oviksen tikuttamiseen ja sillä paremmat mahdollisuudet onnistua :rolleyes:
Minkälaista rautalisää olette muut käyttäneet? Ja uskaltaako sellaista syödä jos ei ole todettu puutosta?
 
Noniin vihdoin saapui Raskauskeijulta ovulaatiotestit! Mies nauroi että 58 jää kuitenkin käyttämättä, 60kpl siis tilasin :ROFLMAO: Mies tuntuu olevan ihan uudella innolla yrittämässä nyt km jälkeen, peittoja heiluteltiin eilen ja toissapäivänä ja mies totesi että peitot voisi heilua joka päivä niin ei mene ainakaan ovulaatio vahingossa ohi. Itse en kyllä joka päivä varmaan pidemmän päälle jaksaisi, ja sanoinkin miehelle että nyt alkukierrossa ei ole niin tärkeää se tallettelu mutta ovulaation lähestyessä voidaan asua makkarissa :D(y)
 
Pahoittelut menetyksestä! :unsure: Tunnistan hyvin tuon "kaikki mulle ja heti" -asenteen... Se yhdistettynä siihen, että en kestä sitä kun en voi hallita tilannetta on kyllä vaikea yhdistelmä raskautta yrittäessä :poop::ROFLMAO: Minulle gyne muuten sanoi, että voi jatkaa yrittämistä ennen menkkoja, jos tiedetään kohdun tyhjentyneen.

Olen tähän tilanteen hallinnan tarpeeseen päätynyt lueskelemaan kaikenlaista... :geek: Väestöliiton tilaston mukaan yli 50% 31-33 vuotiaista terveistä pareista tulee raskaaksi 1-3 kuukauden aikana, kun kyseessä 1. lapsi ja yli 20 prosentilla menee yli 12 kk raskautta yrittäessä. Siihen väliin mahtuu sitten noin 30 %, joilla menee 4-11kk. Tämän perusteella vaikuttaisi siis todennäköisyyksien valossa siltä, että jos ei tärppää kolmessa kuukaudessa alkaa jo olla paljon heikommat todennäköisyydet onnistua alle 12 kuukaudessa (n)

Täällä iski muuten flunssa päälle heti oviksen jälkeen, joten tuskin raskaus voisi tästä kierrosta alkaa kun ei terveenäkään onnistu.:cautious: No, katsotaan jos seuraavaan kiertoon saisi jo luvan oviksen tikuttamiseen ja sillä paremmat mahdollisuudet onnistua :rolleyes:
Minkälaista rautalisää olette muut käyttäneet? Ja uskaltaako sellaista syödä jos ei ole todettu puutosta?

Ei kannata välittää liikaa todennäköisyyksistä. Tilastot kertoo, että esim. yli 40-vuotiaista 50% on täysin hedelmättömiä ja vain 1% niistä yli 40-vuotiaista jotka haluaisi lapsia, tulee raskaaksi ja saa lapsia.. Raskaaksitulon aikakin pitäisi olla älyttömän pitkä suhteessa nuorempiin jne. En usko, että voin olla 1% joukossa kahdesti 9kk aikana.. :alien:Sen tiedän, että siittiöiden määrällä ja laadulla on iso merkitys. Rohkaisin miehen lopettamaan tupakoinnin ja alkoholin kittaamisen sekä syömään Inomania (vitamiinivalmiste). Siittiöiden määrä alun ongelmien jälkeen lisääntyi tarkasteluajanjaksolla siten, että näytteessä oli lopulta n. 470 milj. ja niistä 60% ui eteenpäin. Jos siittiöitä ei olisi ollut noin paljon, tuskin olisin tullut raskaaksi niin nopeasti kahdesti, kun todennäköisyydet ei ole alentuneen amh:n ja iän takia enää mun puolella. Toki omat elintavat: ei tupakkaa, ei alkoholia, ei tulehduskipulääkkeitä, monipuolista ruokaa, urheilua, auttoi jossain määrin..

Itse syön Retafer 100 mg, kun on lapsesta asti ollut raudan imeytymisessä ongelmia.
 
@em85 kiitos kysymästä, hyvää kuuluu. Ens viikon alulla olis menkkojen alku, maanantaina siis dpo14 ja pidempi kierto vähään aikaan kun tulee jonkun 34pvä kierron pituudeksi. Oviksen aikoihin kyllä talleteltu, mutta en jaksa innostua. Enemmän oon tällä hetkellä innostunut asunnon ostosta ja vähän muuttuneesta työnkuvasta ja mieskin vaihtaa työpaikkaa, eli muissa asioissa pyörii mieli :cool::geek: Oon täällä vähän epäaktiivinen kun ei oo mitään erikoista kerrottavaa.. Käyn aika ajoin kattelemassa mitä tänne on tullut
 
  • Tykkää
Reactions: em85
Mun km tuli oliko 4-5pvä siitä ku menkkojen ois pitänyt alkaa, oviksen tikutin viime viikolla ja nyt piinailen tuleeko menkat viikon pääst vai ei. Mä sain 3v sit km jossain rv 6 paikkeilla, ja 5kk yritystä oli takana joten en todellakaan olettanu että tärppäis jo tokas kierros km jälkeen, ja se raskaus sujui hyvin

ja toki niitä jotka raskautuu heti km jälkeises kierros, niin yksilöllistä.
 
Mäki latasin ton flown, ja vertasin tän kuun ja elokuun kalenteria ja elokuun oli kyl veikannu ihanpäin mäntyjä... Tulin siit kierrost raskaaksi ja tiedän tasan tarkkaa mistä 2 päivästä, ja sillon oman laskun mukaan oliskin ollu ovis (kp14) mutta ovulaatio ajankohdan se oli merkinny 5 päivää myöhemälle ... Ja omaan silmään oli aika iso heitto oviksen ajankohdalle...
 
@Haavejuttu siis muuten mul näyttää normi kp 14 se todenäkin paraspäivä, oon merkinny mut toi elokuu on ihan outo veto Flowlta hitto ku tekis mieli tehä huomen jo testi aamust mut eipäse nyt mitään näyttäs, en oo 100 varma mun dpo ajast nyt sit... Ihan älytön kylmyys ollu monena päivänä
 
Mielenkiintoisia noi prosentit että milloin yleensä lykästää jne, itsekin niitä aina luen. Varsinkin kun on niin "epäonnistunut" monessakin asiassa että yleensä aina kuulun siihen vähemmistöön. Nyttekään ei kovin isoa luottoa ole tähän touhuun, tuntuu jo nyt että keväällä mennään pakkaselle hakemaan meidän alkioita.

Mulla on toiminut tuo flo tosi hyvin. Mun kierto on kyllä yleensä aika päivän tarkka että toki sekin helpottaa..

Huhhei. Tilasin ison kasan raskaustestejä ja ne tuli tänään. No heti tietysti testasin ja tuli kyllä niin tumma viiva että... Jotenkin ajattelin että viikossa olisi jo laskenut mutta ei. Menee varmaa vielä monta viikkoa :cry:
 
Näin unta että Olin raskaana... Mut tiättekö kun moon pessimisti, ni mul ollu koko tän kk joku ihme ajatusmaailma että täs kierros tärppää, ajqttelin jo ennen ovistakin et raskaudun täst kierrost. Koko aika tuolt jostain aivojen uumenist ajatus et
"oon raskaana" .. Ja ihan hiton ärsyttävää koska mun. Järki käskee lipettaan koska tipyn muuten korkeelt ku menkat alkaakin

tein nyt ihan nega ovis testin toki haamujen haamun mipin napin näkyi(teen niitä seuratakseni kuin mun lh laskee ja JOS oon raskaana ni näkyykö niis ennen r testiä), r testin aattelin koittaa maanantaina.

oireina mulla on mm krampit ns menkkajomot, mulla ei tosiaan ennen menkkoja tai menkois ees oo semmosii siks outoo. Välil pistelyy munasarjois... Luin jostain että _yleensä_ Ovis oireet hävii dpo 10 paitsi jos on raskaana.
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Törkeästi pelkkää omaa napaa, mutta mulla tyhjennyksestä tulee ylihuomenna 2kk ja tein hetken mielijohteesta apteq raskaustestin päiväpissasta, johon vieläkin tulee haamu:cry:. Uusi raskaus ei ole mahdollinen. Uusi veritesti mulle oli määrätty viikon päästä maanantaille. Jos se on vielä plussa, niin vihdoin pääsee sinne naistenpolille selvittämään asiaa.
 
@mursutin onpa ikävää, että vieläkin haamuilee :( Kunpa nyt laskisi nopeasti.

Pahoittelut @mimmiliina ja @kiuski keskenmenoista ja tervetuloa minunkin puolesta tänne vertaisten pariin! Tosi ikävää että tekin kohtasitte tällaisen menetyksen :cry: Suotuisaa toipumista teillekin! ❤

@taatelinen minäkin olen viime aikoina vähän miettinyt noita todennäköisyyksiä, ja muistan myös kuulleeni että km:n jälkeen tulisi helposti raskaaksi. Välillä se kirpaiseekin, kun ei ole vielä tärpännyt uudelleen, mutta yritän ajatella että kyllä se vielä onnistuu.

Onhan tämä kyllä sellaista arpapeliä, ja pitäisi tähtien olla kaikki kohdillaan että onnistaisi :confused: Elintavoissa kun ei kovinkaan paljon ole enää parannettavaa..

Vitamiineista: minulla käytössä foolihappo, magnesium ja kalaöljykapselit. Tuo jälkimmäinen pitäisi vaihtaa siihen odottajan omegakolmoseen/d-vitamiiniin, mutta en ole sen kanssa kiirehtinyt kun ei kerran ole vielä raskaanakaan. Muutoin pyrin syömään terveellisesti ja monipuolisesti, ja syön verigreippejä. Siinä minun ravitsemuksellinen panostukseni :D
 
  • Tykkää
Reactions: taatelinen
Mulle vois päivittää yk6. Oudot kuukautiset. Loppuivat jo, mutta petipuuhien jälkeen yhden päivän tauon jälkeen alkoivat uudelleen, ja nyt 2. pvä vuotoa menossa, yhteensä siis 7 päivää jo.. Ihan kun tuo tädin tulo ei olis jo tarpeeks rankkaa, niin nyt jos alkaa vielä oikkuilemaankin vuodon kanssa. Ainut hyvä puoli, niin kierto on nyt ollut 26 pvää. Mitähän kikkoja sitä alkais kokeilemaan, että tässä vielä sais onneaan yrittää..
 
@Kikkakolmas mulla oli samanlaista menkkailua suunnilleen samoihin aikoihin keskenmenosta kun sulla nyt. En tiedä mistä johtui.. Mutta tosiaan menkat selkeästi loppui ja sit yks välipäivä ja päivän parin vuoto vielä päälle. (n) Nyt ei oo vastaavaa enää ollut, mutta kyllä sitä silloin pohdin.
 

Yhteistyössä