Keskenmenon jälkeen kuumeilevat syksy 2018

Huh, kamalan kokemuksen olet joutunut käymään läpi! Kyllä täällä vaan on vahvoja naisia.❤ Kovasti tsemppiä uuteen yritykseen, toivottavasti tärppää pian!!
Tuota vahvuutta olen miettinyt moneen kertaan kun olen näitä viestejä ja joitain blogikirjoituksia lukenut. Aika palasiksi tässä ihminen hajotetaan ja jollain ihmeellä sieltä noustaan. Mulla mies on valtava tuki. Etänä puhelimessa eli mukana ja osasi sanoa oikeat asiat. Toisaalta osasi olla myös hiljaa.

Samat plussatoivotukset teille muillekin! Moni täältä on päässyt pois. Eiköhän mennä perässä.
 
123_Kirppu, olen pahoillani keskenmenosta❤. Varmasti ollut järkyttävä kokemus:cry:. Samoin Kiuskilla ollut rankka kokemus. Kaikkea hyvää jatkoon ja toipumista❤

Minulla oli juuri viikon kestävät toiset kuukautiset tyhjennysvuodon jälkeen. Vieläkään vuoto ei mielestäni ollut normaalia vaan tavanomaista selvästi runsaampaa. Mietinkin Hanba, voiko olla mahdollista että vuoto liittyi jotenkin siihen että viimeisetkin ”vanhat limakalvot” tuli pois ja uusi raskaus kuitenkin olisi alkanut?

Kävin tänään antamassa taas hcg näytteen, toivottavasti näissä merkeissä viimeistä kertaa. Tuloksesta soitetaan huomenna. Jospa nyt olisi kemiallinen raskaus ohi vihdoinkin(y).
 
123_Kirppu, olen pahoillani keskenmenosta❤. Varmasti ollut järkyttävä kokemus:cry:. Samoin Kiuskilla ollut rankka kokemus. Kaikkea hyvää jatkoon ja toipumista❤

Minulla oli juuri viikon kestävät toiset kuukautiset tyhjennysvuodon jälkeen. Vieläkään vuoto ei mielestäni ollut normaalia vaan tavanomaista selvästi runsaampaa. Mietinkin Hanba, voiko olla mahdollista että vuoto liittyi jotenkin siihen että viimeisetkin ”vanhat limakalvot” tuli pois ja uusi raskaus kuitenkin olisi alkanut?

Kävin tänään antamassa taas hcg näytteen, toivottavasti näissä merkeissä viimeistä kertaa. Tuloksesta soitetaan huomenna. Jospa nyt olisi kemiallinen raskaus ohi vihdoinkin(y).
Voi kai sekin mahdollista olla..(n) Mullakin oli kkm jälkeiset ekat menkat normaalia runsaammat ensimmäisinä päivinä. Tää on vaan niin kamalaa aikaa ku mielessä pyörii ainaki sata eri skenaariota joista harva mitenkään positiivinen.:unsure: Pelottaa niin sairaasti se jos saa huonoja uutisia taas.

Toivottavasti sun hcg olis jo laskenu kunnolla nii pääsisit fyysisesti ainakin siitä eteenpäin.:)
 
Voi kai sekin mahdollista olla..(n) Mullakin oli kkm jälkeiset ekat menkat normaalia runsaammat ensimmäisinä päivinä. Tää on vaan niin kamalaa aikaa ku mielessä pyörii ainaki sata eri skenaariota joista harva mitenkään positiivinen.:unsure: Pelottaa niin sairaasti se jos saa huonoja uutisia taas.

Toivottavasti sun hcg olis jo laskenu kunnolla nii pääsisit fyysisesti ainakin siitä eteenpäin.:)
Toivotaan parasta, että asiat olisi hyvin❤! Olisiko sinun mahdollista käydä antamassa hcg näyte verestä? En nyt tiedä auttaisiko se mitään, mutta toisaalta taas hyvin koholla olevat arvot antaisi viitettä siitä että vuoto oli jotakin muuta ja raskaus jatkuu?
 
Toivotaan parasta, että asiat olisi hyvin❤! Olisiko sinun mahdollista käydä antamassa hcg näyte verestä? En nyt tiedä auttaisiko se mitään, mutta toisaalta taas hyvin koholla olevat arvot antaisi viitettä siitä että vuoto oli jotakin muuta ja raskaus jatkuu?
En tiedä verinäytteestä, mutta työn puolesta on mahdollista saada kyllä ultria. Jos ei menkat nyt tällä viikolla ala nii ens viikolla voisin pyytää jotain lääkäriä ultraamaan. Sitte pitäs olla viikkoja noin 5+ ja pitäs nähä ainakin se että onko kohdun sisällä jotain vai onko se jossain muualla.

Kyllä tämä tästä. Kaikesta selvitään. Tämä porukka on ihana tuki kyllä tilanteessa ku tilanteessa!:love:
 
  • Tykkää
Reactions: mursutin
Hei!

Uusi kohtalotoveri liittyy seuraan. Viikon verran olen lukenut ketjua ja saanut lohtua toisten kokemuksista. Kiitos siitä.

Meidän pikkuisen piti olla huhtikuinen, mutta viikko sitten alkoi verenvuoto ihan yllättäen rv 11+4. Yksi elämäni hirveimpiä kokemuksia ja mieskin oli koko viikon työreissulla. Järkyttävät kivut ja spontaani tyhjeneminen kolmen päivän ajan kotona. Sikiökin tupsahti sopivasti paperin päälle, niin en voinut olla näkemättä.

Tämä ensimmäinen raskaus alkoi helposti ekasta yrityksestä. Nyt tuntuu siltä, että ollaan valmiita yrittämään heti uutta. Lääkäri tuumasi kohtun olevan tyhjä ja yrityksen saa aloittaa kun siltä tuntuu. Nyt on vuoto jo tosi vähäistä ja myös henkinen toipuminen on päässyt käyntiin melko hyvin. Pelottaa ja jännittää, mutta toivotaan parasta.

32v., ya 7/19, km 9/19, yk1 km jälkeen

Voi ei. Tuo oman sikiön (lapsen) näkeminen on raskasta. Mulla keskenmeno tuli toisella kolmanneksella. Toivottavasti keho toipuu nopeasti, kuten yleensä ensimmäisen kolmanneksen keskenmenoista. Heti kun pääsee yrittämään uudelleen, henkinen olokin yleensä paranee. Tsemppiä toipumiseen!
 
Voi ei. Tuo oman sikiön (lapsen) näkeminen on raskasta. Mulla keskenmeno tuli toisella kolmanneksella. Toivottavasti keho toipuu nopeasti, kuten yleensä ensimmäisen kolmanneksen keskenmenoista. Heti kun pääsee yrittämään uudelleen, henkinen olokin yleensä paranee. Tsemppiä toipumiseen!
Oli ja on toki vielä raskasta. Voin vain kuvitella miten kamalaa keskenmeno on pidemmillä viikoilla!

Kyllä me on puhuttu miehen kanssa, että heti yritetään uudelleen kun keho sallii. Puhuminen on helpottanut paljon ja toisaalta myös asioiden suhteuttaminen. Meillä kuitenkin on vielä uusia mahdollisuuksia ja ekalla kerralla onnistui helposti. Asia voisi myös olla ihan toisin, kaikille kun näitä mahdollisuuksia ei suoda ollenkaan.
 
@123_Kirppu Pahoittelut keskenmenosta ❤ Hyvä että tyhjennys meni nopeasti ja hyvin ja mies on ollut tukenasi! Mun yks suurimmista peloista tyhjennyksestä oli se että näen pikkuisen, en onneksi nähnyt. Tunsin kyllä kun tupsahti pois mutta silmät kiinni vaan ja paperia perään. Toivottavasti teillä tärppää pian, vaikuttaa ainakin hyvältä kun tämäkin lähti aluille ekasta (y)

@mursutin Mitä sun hcg oli?

@hanba Mulle kans lääkäri sanoi että kaavinnan loput rippeet tulee sitten kuukautisten aikana pihalle, ehkä se vuoto voi olla sitä? (n) Aika kiva tuo että töissä pääsee helposti ultraan! Täällä neuvolassa on onneksi ultra, kuulemma 8+ viikolla pääsee heti näytille jos vaan haluaa.

Äh vieläkin vuotaa. Tosi niukasti mutta silti. Raskaustestikin näyttää haamun haamua. Loppuis jo että pääsis uuteen kiertoon ja yritykseen :cautious:
 
Pahoittelut @123_Kirppu :cry:

Täällä toiveet aika korkealla tähän kiertoon, kuten jo aiemmin sanoin niin tallettelut osui nappiin ja monessa paikassa sanottu että km jälkeen moni tullut heti uudelleen raskaaksi. Kohdunnapukka muuttunut tänään kivikovaksi ja noussut ylös, samalla tavalla ja samoihin aikoihin kuin viime kierrossa josta plussa tulikin. Valkovuoto on runsasta ja paksuhkoa ja alamahalla ollut erilaisia tuntemuksia. Kumpa tulisi uusi plussa tässä kierrossa ja pysyisi tällä kertaa mukana :rolleyes:
 
Meitä on täällä kirjoittelemassa:

* Nonsk..............28 v........ya 9/15.........km 9/18........ yk 12 km jälkeen

*em85..............34v......ya8/17......kkm06/18 rv19+6... +04/19....yk7....kkm 06/19 rv 8 .... yk 1 kkm jälkeen

*Kikkakolmas......30v....km 5/19 rv11....yk6 km jälkeen

*Taatelinen.....33v......ya4/19.....km6/19 rv6+....... Yk4 km jälkeen

*hanba.... 27v....ya 3/19....kkm 7/19 7+3... yk1 kkm jälkeen

*titi-love.... 30v.... ya 1/19.... km 2/19 rv6... yk5 km jälkeen

*nessu87..... 32v.... ya 9/19.... km 9/19 rv4+6..... yk1 km jälkeen

*Hedvig.... 35v.... ya1/19.... kkm 5/19.....
yk 4 kkm jälkeen

*Jonsku88.... 31v.... ya6/19.... kkm 7/19.... yk 2 kkm jälkeen

*Aurorials.... 30v... ya 7/19... km 9/19.... yk 1 km jälkeen

*Haavejuttu... 21v... ya 8/18... km 9/19... yk 1 km jälkeen

*123_kirppu... 32v.... ya 7/19... km 9/19.... yk1 km jälkeen


Plussanneet ::love::love::love::love::love:

* Ipanainen +9/18

* Ruska82........36v.... ya 5/18..... kkm7/18 rv 11..... + 9/18, yk 1 km jälkeen

* mira.flower....35v....ya 10/17....km 2/18 rv 11.......+ 9/18, yk 7 km jälkeen

* joojoo1 + 9/18

* Noups........27 v.........ya 9/17.....kkm 6/18 rv 11...... + 10/18

* Marlen....... 36 v........ya 4/18.....tm 8/18 rv 12...... +11/18, yk 3 tm jälkeen

* kosmo........34 v.........ya 8/17.....kkm 6/18 rv 19........ + 12/18, yk 4 km jälkeen

* kathii..........28 v.........ya 8/18.....km 10/18 rv 8......... + 12/18, yk 2 km jälkeen

* Kerttttu..............28 v........ya 8/18.........km 10/18 rv 7................ +12/18, yk 3 km jälkeen

* Hannaah.........................ya 5/18............kkm 8/18 rv 10, km 12/18 rv 6......... + yk 1 km jälkeen

* Ninnu118..........31v.........ya 12/17..........kkm 4/18, tm 8/18.....+ yk 4 km jälkeen

* sucrine.............31 v........ya 12/17..........km 8/18..................+2/19 yk 5 km jälkeen

* Minji..................33 v...... ya 8/17...........kkm 4/18 rv 7........+ 3/19 yk 11 km jälkeen

* Marjusk.............28 v.......ya 7/18........km 11/18 rv 9.......... + 3/19 yk 4 km jälkeen

*Em85.... 34v.....ya 8/17.....kkm 6/18 rv19+6..... +4/19..... yk7 kkm jälkeen (kkm06/19 rv8)

*topis…...26v…....ya 12/18…...kkm 2/19 rv 10+3….+4/19 yk 1 kkm jälkeen

*EG*..............30 v............ km 4/19........... +5/19 yk1 km jälkeen

*forester..........41v........... km 02/19........ +6/19 yk 2 km jälkeen

* Päppyrä...........25 v.......ya 1/18........KU 4/18..........+6/19 yk 10 KU jälkeen

*rainbowdream....23v... ya 3/19...km 4/19... +7/19 yk 3km jälkeen

*Apustaja......28v......ya 6/18....kkm 2/19 rv 12+4....+ 9/19 yk 7 kkm jälkeen

*Eloveera-79..... 40v....ya 10/18....... km4/19 rv 16+0......+9/19 yk 2 km jälkeen

Halutettasi mukaan listalle laita punaisella seuraavat tiedot : ikä, yrityksen aloitus, koska km/kkm/tm/ku/ tapahtunut ja monesko yk sen jälkeen. Punaisella myös korjaukset.
 
Voisko aika vaan pysähtyä tähän. Tänään dbo 8 ja tänään tuli tunne etten halua taas testata negaa :cautious: Joten jäisin vaan tähän päivään, niin ei tarvis testailla ollenkaan :whistle:
Ei mulla muuta tällä kertaa, päivittelin listan vain (y)
 
Pahoittelut @123_Kirppu :cry:

Täällä toiveet aika korkealla tähän kiertoon, kuten jo aiemmin sanoin niin tallettelut osui nappiin ja monessa paikassa sanottu että km jälkeen moni tullut heti uudelleen raskaaksi. Kohdunnapukka muuttunut tänään kivikovaksi ja noussut ylös, samalla tavalla ja samoihin aikoihin kuin viime kierrossa josta plussa tulikin. Valkovuoto on runsasta ja paksuhkoa ja alamahalla ollut erilaisia tuntemuksia. Kumpa tulisi uusi plussa tässä kierrossa ja pysyisi tällä kertaa mukana :rolleyes:
Kuulostaa kyllä hyvältä, toivottavasti tärppää!

Voisko aika vaan pysähtyä tähän. Tänään dbo 8 ja tänään tuli tunne etten halua taas testata negaa :cautious: Joten jäisin vaan tähän päivään, niin ei tarvis testailla ollenkaan :whistle:
Ei mulla muuta tällä kertaa, päivittelin listan vain (y)
Minä oon miettinyt, että yritän testata mahdollisimman myöhään juurikin noiden pettymysten takia. Pidän peukkuja!
 
@123_Kirppu Pahoittelut keskenmenosta ❤ Hyvä että tyhjennys meni nopeasti ja hyvin ja mies on ollut tukenasi! Mun yks suurimmista peloista tyhjennyksestä oli se että näen pikkuisen, en onneksi nähnyt. Tunsin kyllä kun tupsahti pois mutta silmät kiinni vaan ja paperia perään. Toivottavasti teillä tärppää pian, vaikuttaa ainakin hyvältä kun tämäkin lähti aluille ekasta (y)

@mursutin Mitä sun hcg oli?

@hanba Mulle kans lääkäri sanoi että kaavinnan loput rippeet tulee sitten kuukautisten aikana pihalle, ehkä se vuoto voi olla sitä? (n) Aika kiva tuo että töissä pääsee helposti ultraan! Täällä neuvolassa on onneksi ultra, kuulemma 8+ viikolla pääsee heti näytille jos vaan haluaa.

Äh vieläkin vuotaa. Tosi niukasti mutta silti. Raskaustestikin näyttää haamun haamua. Loppuis jo että pääsis uuteen kiertoon ja yritykseen :cautious:

Kyllä
@123_Kirppu Oletpa sinäkin ikävän kokemuksen ja menetyksen joutunut kokemaan :cry: Pahoittelut ja voimia toipumiseen! <3

Samoin pahoittelut ja voimia @mimmiliina ! Ilman muuta saa surra ja purkaa ajatuksiaan, oli sitten lapsia ennestään tai ei.

Ihanaa, että sinulla vahvistui raskaus @taatelinen! Paljon onnea ja toivottavasti kaikki sujuu hyvin! :love:

Mikä tilanne @hanba siellä nyt?
Kiitos kysymästä. Täällä tilanne ennallaan. Oon testaillu ja viiva kyllä vahvistunu kivasti. Oireita ei ole edelleenkään. En oikeastaan mieti tätä nyt raskautena. Aattelen niin, että mun sisällä on jotain joko hyvän- tai pahanlaatuista ja parin viikon sisällä selviää että kummasta kyse. En uskalla ajatella mitenkään kovin kauniisti tästä nyt, koska en vaan kestä yhtä suurta pettymystä mitä heinäkuussa joutui kokemaan.:unsure:
 
@Hedvig kiitos :love: Nyt lähinnä odotan, että km ajankohta menisi ohi. Sen jälkeen voisi toivottavasti jo alkaa ajatella vähän pidemmällekin... Eilen tuli ihan yhtäkkiä mieleen ajatus, että tästähän tulee vauva jos kaikki menee hyvin :eek::ROFLMAO: Että ei tässä nyt tähdätä vain sinne 8. viikolle ja ar-ultraan, joita pidemmälle en vielä osaa ajatella. Viimeksi en sinne ihan ehtinyt siis.

Olisi tarkoitus tehdä alkuviikosta digi ja jos siinä kaikki hyvin uskaltaudun kesäkuisiin :whistle:

@em85 Toivottavasti et joudukaan testaamaan negaa, vaan nyt olisi plussan aika (y)

@hanba Toivottavasti tulee hyviä uutisia parin viikon kuluessa.

Kaikille kovasti tsemppiä erilaisiin tilanteisiin ja plussatuulia :love:
 
Viimeksi muokattu:
Toivottavasti taatelinen kaikki menee hyvin. Em85, toivotaan plussaa :love:. Samoin Hanba, sulla on kyllä jännä tilanne. Se on hyvä merkki ettei muita vuotoja ole nyt ollut ja viiva vahvistuu?

Mulla hcg oli 5. Soittava kätilö sanoi, että normaali on 0-5. Joten nyt vihdoin tilanne taitaa olla normalisoitunut(y). Kätilö sanoi, että kroppa luonnostaan yleensä puhdistaa itsensä ja siitä on voinut johtua ne ylimääräiset välivuodot ja runsaat menkat. Yritys alkaa seuraavasta kierrosta.
 
Ei mullakaan oo yleensä tapana testata, kun vasta päivä max kaks ennen menkkoja, jolloin testin pitäis jotain näyttää jos näyttäis.
Lähinnä sillä, että olen joskus onnistunut oleen niin vakuuttunut loppukierron oireista, että kk ovat sen takia venyneet muutamalla päivällä, kun olen ressannut että olenkohan raskaana vai en :ROFLMAO:

Hienoa @mursutin että vihdoin kaikki on tyhjentynyt ja pääsette pian uudestaan yrittään :barefoot::love:
Joskus vaan käy näin harmillisesti, että kohtuun jotain pientä raskausmateriaalia jää ja sitten kestää pidempään ennenkuin tilanne normalisoituu :poop:
 
  • Tykkää
Reactions: mursutin
Toivottavasti taatelinen kaikki menee hyvin. Em85, toivotaan plussaa :love:. Samoin Hanba, sulla on kyllä jännä tilanne. Se on hyvä merkki ettei muita vuotoja ole nyt ollut ja viiva vahvistuu?

Mulla hcg oli 5. Soittava kätilö sanoi, että normaali on 0-5. Joten nyt vihdoin tilanne taitaa olla normalisoitunut(y). Kätilö sanoi, että kroppa luonnostaan yleensä puhdistaa itsensä ja siitä on voinut johtua ne ylimääräiset välivuodot ja runsaat menkat. Yritys alkaa seuraavasta kierrosta.
Joo ei oo nyt enää ollu vuotoja melkein viikkoon ja testit vahvistuu. Sitä vaan jotenkin ei silti uskalla yhtään mitään toivoa, odotella vaan.

Mahtavaa että sun hcg on laskenu!(y) Toivottavasti tärppää pian kunhan pääsette yrittämään!:)
 
  • Tykkää
Reactions: mursutin
Täällä tänään dbo12 piti aamulla testata,mutta en sitten jaksanut :ROFLMAO: varmaan huomenna aamulla viitsin yhden halpis tikun uittaa.
En jaksa uskoa raskauteen tässä kierrossa pms oireita tässä pari päivää jo ollu.

No mulle kyllä riittäisi ajallaan alkava kk, niin tietäisi että kroppa pikkuhiljaa alkaa toipumaan kkm.
Nyt siis taitaa olla kp 29/(27) ennen kkm oli kierrot 27. Mutta nyt ovis oli kp 17 joten odotan kk alkavan kp31 eli keskiviikkona.

Mitäs muille kuuluu? Miten plussanneiden testit kehittyy, raskausoireet ja tunteet myllertää?
 
Viimeksi muokattu:
Täällä tänään dbo12 piti aamulla testata,mutta en sitten jaksanut :ROFLMAO: varmaan huomenna aamulla viitsin yhden halpis tikun uittaa.
En jaksa uskoa raskauteen tässä kierrossa pms oireita tässä pari päivää jo ollu.

No mulle kyllä riittäisi ajallaan alkava kk, niin tietäisi että kroppa pikkuhiljaa alkaa toipumaan kkm.
Nyt siis taitaa olla kp 30/(27) ennen kkm oli kierrot 27. Mutta nyt ovis oli kp 17 joten odotan kk alkavan kp32 eli keskiviikkona.

Mitäs muille kuuluu? Miten plussanneiden testit kehittyy, raskausoireet ja tunteet myllertää?
Toivotaan että jos ne menkat on alkaakseen, niin alkaisivat ajallaan.:)

Tein digin viime pe. Näytti silloin 2-3 viikkoa. En oo sen jälkeen tehny enää mitään enkä aio tehäkään. Testejä on vielä yhteensä neljä; kaks liuskaa ja kaks digiä mutta aattelen koko ajan niin että käytän niitä sit ens kerralla ku tarvii testata.

Olen koittanu parhaani mukaan olla kuulostelematta oireita, mutta hetkittäistä ällötystä on kyllä ollu, hajuaisti tuntuu terävöityneen ja nännit on menny aroiksi. Väsymystäkin on, mutta tulin myös flunssaan että en oikein tiedä onko varsinaisesti raskaudesta johtuvaa. Alavatsalla tuntuu myös aina silloin tällöin tuikkasuja molemmilla puolilla.

En silti edelleenkään uskalla uskoa normaaliin raskauteen ja fiilis on pysyny jotenkin tosi rauhallisena. Oottelen vaan että josko jossain vaiheessa tällä viikolla pääsis kurkkaamaan mahaan ja näkis mitä siellä on vai onko juuri mitään.
 
Hei kaikille tässä ketjussa kirjoittaville. Tulin pitkästä aikaa katsomaan, mitä tänne kuuluu. Seurailin ketjua puolisen vuotta sitten, mutta tarvitsin taukoa jatkuvasta kuumeilusta. Yritys on jatkunut koko ajan, mutta uutta tärppiä ei keskenmenon jälkeen ole tullut. Nyt siis yritystä takana jo vuosi. Tutkimuksiin olemme juuri lähteneet ja sen myötä kuume taas noussut. :unsure:

Kiva huomata, että tutuille nimille oli tullut plussia ja paljon onnea myös muille plussanneille! :love:

Omalla kohdalla on jotenkin epäuskoinen olo, että se plussa koskaan tulisi, mutta vielä ei ole aika edes harkita yrityksen lopettamista.

Pahoittelut kaikille keskenmenon kokeneille ja paljon tsemppiä uuteen yritykseen!! :love:
 
@Haavejuttu Mikä siellä on tilanne? Joko testasit? :love:

@Eloveera-79 ihania uutisia siellä :love:

@MonaLisa33 Joko siis kävitte vastaanotolla vai odotteletteko aikaa vielä? Eiköhän se plussa sieltä tule kun saa mahdollisen vian selville että mikä mättää (y) itsekin siis hoitotaustainen ja mulle oli helpotus kun tiesi että miksi sitä plussaa ei tullut.

Täällä vuoto on vihdoin loppunut! Raskaustesti näyttää todella haaleaa haamua. Ensi viikolla hcg-kontrolli niin näkee mikä sielläkin on tilanne sen suhteen. Jännittää! Ikinä toivonut menkkoja alkavaksi niin paljon kuin nyt. :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: mursutin
@kiuski Aloitettiin tutkimukset yksityisellä ja kohta jo päästään siirtymään julkiselle. Toistaiseksi ei ole löytynyt mitään selkeää syytä. Tavallaan toivon, että jotain korjattavaa löytyisi. Se antaisi rutkasti lisää toivoa. Voi tietenkin olla, että ikäkin vain hidastaa tätä matkaa.

Huomasin, että sulla on vasta keskenmeno takana. Pahoittelut siitä! :( Saanko kysyä, mitä hoitoja olette käyneet läpi?
 

Yhteistyössä