Keskenmenon jälkeen kuumeilevat syksy 2018

Moikka! Olen seuraillut jo tovin teidän keskustelua ja nyt ajattelin itsekin hypätä mukaan tomun laskeuduttua. Meillä tärppäsi endimmäisestä yrityksestä elokuussa, mutta syyskuussa tulikin varhainen keskenmeno joka meni itsekseen loppuun. Tässä odottelen kolmansia menkkoja km:n jälkeen kp 28/30. Periaatteessa pitäisi piinailla, mutta nyt on jotenkin plaah-fiilis. Johtunee myös marraskuusta ja siitä ettei aurinkoa ole näkynyt hetkeen...

Sellaista tässä pohdin, että onko teidän menkat muuttuneet km jälkeen? Mulla on menkat alkaneet tismalleen oikeaan aikaan, mutta pari päivää ennen on tullut ruskeaa tiputtelua ja kunnon vuodon alettua sen varsinainen kesto on ollut vain 2 päivää ja sekin normaalia niukempaa. Mietin, että onko tässä nyt joku vialla kun tiputtelee ja on normaalia lyhyemmät ja kevyemmät muutenkin...
 
Meitä on täällä kirjoittelemassa:


* Emppuelkku......30 v.......ya 9/17...........km 3/18 rv 12.......yk 8 km jälkeen

* Minji..................33 v...... ya 8/17...........kkm 4/18 rv 7.......yk 8 km jälkeen

* kosmo...............34 v....... ya 8/17..........kkm 06/18 rv 19.....yk x km jälkeen

* Noups...............27 v........ya 9/17..........kkm 6/18 rv11.......yk x km jälkeen

* Keijukuningatar...29 v.....ya 5/18.........km rv5 12/15, km 6/18 rv7....yk x km jälkeen

* Joulutoive.........24 v....... ya 11/17....tm 01/18 rv 11 ja km 06/18 rv 11.....yk 4 km jälkeen

* Salty.................. ........ya 12/17....... kkm 6/18 rv 11.......yk x km jälkeen

* Ninnu118..........31v.........ya 12/17..........kkm 4/18, tm 8/18....yk 3 km jälkeen

* Hannaah.........................ya 5/18............kkm 8/18 rv 10.........yk 2 km jälkeen

* Nonsk..............28 v.........ya 9/15..........km 9/18.................. yk 2 km jälkeen

* tylleröinen_21.. ......ya 5/18..........kkm 9/18 rv 10+1....yk 2 km jälkeen

* Päppyrä...........25 v........ya 1/18........ yk 3 ku jälkeen

* kathii.................28 v........ya 8/18.........km 10/18 rv 8, yk 2 km jälkeen

* Marjusk.............27 v........ya 7/18.........km 11/18 rv 9...........yk 1 km jälkeen


Plussanneet :love::love::love::love::love::love::love::love: :

* Ipanainen +9/18

* Ruska82........36v.... ya 5/18..... kkm7/18 rv 11..... + 9/18, yk 1 km jälkeen

* mira.flower.....35v.....ya 10/17....km 2/18 rv 11......+ 9/18, yk 7 km jälkeen

* joojoo1 + 9/18

* Marlen....... 36v.........ya 4/18.....tm 8/18 rv 12...... +11/18, yk 3 tm jälkeen
 
Viimeksi muokattu:
@Mikkiss85 Tervetuloa mukaan keskusteluun! Haluatko listalle? Mulla alkoi eilen illalla menkat, mutta jo ma aamulla alkoi tiputtelu. Joskus mulle tulee tollaista ja joskus ei. Ennen keskenmenoakin oli joskus tollaista. Varsinaiset menkat kestää 4-5 päivää. Erona aikaan ennen keskenmenoa on, että kierto on nykyään vähän epäsäännöllisempi. Ennen kierto oli 25-26 päivää ja keskenmenon jälkeen on ollut 24-29 päivää.

Tiputtelusta jo tiesin, että sieltähän ne menkat on tulossa, niin ei sitten enää menkkojen alkaessa ollut niin pettynyt fiilis. Oloista jo muutenkin arvasin, ettei ole tärpännyt, kun ei ollut tissit kipeät eikä mahassa nippaillut. Yleensä oon ihan alakuloinen kun menkat alkaa. Toivottavasti tää positiivisempi ja vähän jopa toiveikas fiilis jatkuisi koko kierron. Alkaa meina usko välillä olemaan koetuksella kun mennyt jo yli puoli vuotta keskenmenosta ilman tärppiä.

@Nonsk Mä laskisin heti keskenmenosta yrityskerrat, jos ei ole ollut ehkäisyä käytössä keskenmenon ja kuukautisten välissä.
 
Täällä on ollut puhetta oviksen tikuttelusta. Olen nyt 6viikon Superdieetti simplellä ja vedenjuonti vähän vaikeuttaa tikuttelua. Testeissä yleensä kehoitetaan testaamaan klo 12-20 välillä kun lh on erittyy parhaiten, mutta on ollut pakko testata aamun toisesta virtsasta, kun päivän muut on niin laimeaa lirua vedenjuonnin vuoksi. Tänään lähti aamulla tulemaan suht vahva viiva kp15, mutta iltapäivällä testi haaleampi. Jonkinlaista tummumista on ollut kumminkin päivä päivältä.

@henttis arvioin itse että munasoluni kasvaa n. 1.5mm päivässä eikä 2mm kuten lääkärini kontrolliultrassa arvioi, koska ovis tuli myöhemmin kuin lääkäri arvioi.

Menossa toinen letrokierto ja vaikuttaa siltä että ovis tulee ajallaan vaikka dieetti onkin päällä. Toivoisin niin vauvaa elokuulle :love:
 
@Mikkiss85 Tervetuloa mukaan keskusteluun! Haluatko listalle? Mulla alkoi eilen illalla menkat, mutta jo ma aamulla alkoi tiputtelu. Joskus mulle tulee tollaista ja joskus ei. Ennen keskenmenoakin oli joskus tollaista. Varsinaiset menkat kestää 4-5 päivää. Erona aikaan ennen keskenmenoa on, että kierto on nykyään vähän epäsäännöllisempi. Ennen kierto oli 25-26 päivää ja keskenmenon jälkeen on ollut 24-29 päivää.

Tiputtelusta jo tiesin, että sieltähän ne menkat on tulossa, niin ei sitten enää menkkojen alkaessa ollut niin pettynyt fiilis. Oloista jo muutenkin arvasin, ettei ole tärpännyt, kun ei ollut tissit kipeät eikä mahassa nippaillut. Yleensä oon ihan alakuloinen kun menkat alkaa. Toivottavasti tää positiivisempi ja vähän jopa toiveikas fiilis jatkuisi koko kierron. Alkaa meina usko välillä olemaan koetuksella kun mennyt jo yli puoli vuotta keskenmenosta ilman tärppiä.

@Nonsk Mä laskisin heti keskenmenosta yrityskerrat, jos ei ole ollut ehkäisyä käytössä keskenmenon ja kuukautisten välissä.
Kiitti! Mulle riittää tämä taustalla pyöriminen, niin ei tarvitse laittaa listalle. Huojentavaa kyllä kuulla, että muillakin on tällaista tiputtelua. Mulla on aina olleet tosi kellontarkat menkat jotka alkaa ja loppuu selkeästi. Ihmetytti siis mitä tämä temppuilu nyt sitten oikein on ja pitääkö jo huolestua.

On tää puuha kyllä jännittävää ja kuten sanoit, niin tuntuu tunteetkin vaihtelevan usein alakulosta optimistisuuteen. Tavoite kaikilla on kuitenkin sama, joten toivotaan että saadaan kaikki mahdollisimman nopsaan hyviä uutisia :)
 
@Minji piti olla ehkäisyllä negatiiviseen, ja menkat alkoi pari pvä sen jälkeen. Eli sit on se yk2

@Aileen mä olin keväällä superdieetillä, mutta kyllä sain hyvät ovisviivat vedenjuonnista ja vessassa juoksusta huolimatta :) Testailen nykyään usein aamusta ni on ainakin tarpeeks ollut rakossa.. :whistle:
 
Mie jostain syystä en löydy tuosta listalta :/

Noh kuitenkin eilen alkoi menkko juilinnat ja tänään jatkuu.. Vähän jo tuhruttelee, ehkä hanat aukeaa siis tänään tai viimeistään huomenna. Sitten päästään ensimmäiseen "ehjään" kiertoon yrittämään keskenmenon jälkeen.

Sain eilen myös tietää keskenmenon syyn. Meillähän oli parvorokko epäily, tai no minun työterveyslääkäri kyllä väitti ettei ole, mutta neuvola silloin otti tosissaan ja lähetti verikokeisiin. Itsellä tuli siis ihottuma ja niveloireet. Eilen muistin vihdoin soittaa tulokset ja niissä näkyi erittäin tuoretartunta, joten se on nyt sitten ollut 90% varmuudella keskenmenon syynä. Meidän pienessä siis tuskin oli mitään vikaa ja olisi ilman tuota varmaan vieläkin minun masussa kasvamassa kovaa vauhtia :cry:
 
Voi @kathii ompa surullista. noille kun ei oikein itse mitään voi.. tosi ikävää ettei neuvola ottanut sua silloin tosissaan:cry: toivottavasti teillä pian tärppää:love: itsekkään en ole sairastanut vesirokkoa ja mulla on kyllä rokotuksen 1. osa mutta vahvistus puuttuu. Tuo ensimmäinen osa suojaa 90% kaikilta versioilta ja 80% vakavilta. Jos kävisin hakemassa vahvisteen, se olisi sitten 3kk yrityskielto... ehkä jossain kohti jos nyt ei tärppää lähikuukausina. Tosin lukiossa terkka sanoi että ei sitä vahvistetta tarvitse aikuisen laittaa, tiedä sitten.

On: sanoisin, että tänään dpo 1. Ti-iltana viiva vahvistui öähes tasavahvaksi ja eilen oli jo haaleampi. Kierrot ennen km olivat 24 ja 27 ja tuossa 24 kierrossa bongasin oviksen juurikin samoilla kp 14. Jotenkin vain ihan varma viilis että ei tärppää.. pupuiltu on la,su,ti, ke eli ainakin pitäis olla ajoituksen ihan ok.

Mulle voi listaan päivittää yk 2 km jälkeen :)
 
Täällä menossa piinapäivät. Keskenmenosta nyt kuukausi ja Flo ennusti ovista viime viikolla. Koitin tikutella ja sainkin jonkunlaisia viivoja ja tänään ovistesti ei näyttänyt kuin yhtä viivaa, eli mikäli ovis on ollut, niin kyllä se viime viikolla sitten on ollut. Mulla on normistikin aika pitkä ja epäsäännöllinen kierto, mutta ehkä n. viikon päästä uskaltautus testaileen, mikäli menkat ei ennen sitä ala. Pidetään siis peukut pystyssä!

Keskenmenon jälkeinen verikoe otettu, mutta siitä ei vielä vastaukset tulleet.. Täysin nega raskaustestin olen kyllä jo tehnyt km jälkeen.
 
Nyt ne menkatkin alkoi ja kivuliaasti alkoivatkin. En muista milloin on tehnyt näin kipeää!!:sick: Onneksi panadol auttaa.
Vähän tietenkin pettynyt olo, kun ei nyt sitten ensimmäinen kierto tuottanut tulosta, mutta toisaalta edes se on positiivista, että nyt voi taas suunnata katseen kohti uutta kokonaista kiertoa (ensimmäinen normaali kierto, viime kierto oli km kierto).
 
Me just tänään miehen kanssa puhuttiin just tästä yrityksestä. Mä sanoin, että tää on ainaista pettymystä. Vuosi tulee täyteen ensi kuussa yritystä ja tää yritys vuosi on pitänyt sisällään rv 14 kuolleena syntyneen tyttären ja tm. Mä sanoin, ettei me tulla ikinä raskaaksi! Mies on matematiikka ihmisiä ja totesi, että on ihme, että ylipäätään ollaan tultu raskaaksi näinkin hyvin ( 4 lasta ennestään ). Mies sanoi, että joka viides kerta yhdynnöistä jotka ajoitettu oikein on mahdollisuus tulla raskaaksi, joten tää on ihan normaali tilanne ja mä huolehdin turhaan. Varasin perhesuunnitteluneuvolan, kun haluaisin mun hormoonit ym tutkittavan. Toki noi kaksi lääkkeellistä tyhjennystä ollut liikaa, mutta mies vain lohdutteli noilla numeroilla, että ei mulla mitään hätää ole. Plus tietty mä vanhempi et kestää aikansa tärpätä. Eli jos näin ajatellaan niin yk 5 viim pitäis tärpätä.. (y) eihä se tietty niin mee mutta jos ajatellaan että on vain 20% mahdollisuus tulla raskaaksi niin onhan se aika vähän (n)
Mutta miksi jotkut sit tulee raskaaksi vaikka ne ei ees halua.. no positiivisin mielin tähän kiertoon. Ainakin tietää, että menkat menossa kun alapää hellänä.
 
@Kerttttu ihan samanlaisia fiiliksiä täällä, meilläki eka yrityksessä. Tarttui matkaan yk3, vaikka se oli kierto kun ei pitänyt yrittää. Nyt menossa yk 2 km jälkeen, ja ensimmäinen varsinainen kierto km jälkeen.

Kertokaapa mielipiteenne. Ylempi on tiistain. Sillon jomoa ja kirkasta vuotoa, sunnuntaina tuli läpinäkyvää venyvää. Kuitenkin tiistain jälkeen testit olleet tuollaisia kun tuo alempi, eivät ole haalenneet. Toi tiistain on siis vahvin suhteessa tuohon kontrolliviivaan. Pitäisikö testien lähteä haalenemaan kun ovis on ohi ? Eli jos mulla ei kuitenkaan vielä oo ollut? Vuoto sellaista läpinäkyvää mutta käsivoidemaista jossa vähän valkosta mukana.

Edit. Lauantaina siis testasin ekan kerran ja siitä viiva kyllä vahvistunut mutta nyt jumahtanut tuohon.
 

Attachments

@Kerttttu Kiva, että päätit liittyä mukaan keskusteluun, vaikka tietysti ikävää, että myös sinä olet joutunut kokemaan keskenmenon. Suuret pahoittelut siitä.

Nyt kun keskenmenosta on yli puoli vuotta aikaa, niin miettii, että ehkä se kasvatti ihmisenä vaikka riipaisevaa olikin. Ehdottomasti yksi vaikeimpia asioita elämässä, mutta niin vaan siitäkin on selvitty. Enää en niinkään sure keskenmenoa, vaan enemmänkin mietityttää saadaanko ikinä lasta. Ensimmäistä yritetään. Välillä tuntuu, että elämä on ollut paussilla ja pakkomielteisesti ajattelee yrittämistä, mutta nyt olen paremmalla mielellä. Ehkä se meidän aika vielä koittaa, toivottavasti pian :)
 
Pystyn täysin samaistumaan teidän kirjoituksiin! Välillä tulee oikein sellainen fiilis, et onpas oma kuuppa sekaisin, kun fiilis vaihtelee innon, epätoivon, ilon, surun, pelon, toiveikkuuden ja epäröinnin välillä. Sitten taas muistaa, et tätähän tämä naisena olo joskus on. Miehet eivät varmasti pysty käymään läpi tuota tunneskaalaa kymmenen minuutin sisään :D.

Voimaannuin taas näin toisena kiertopäivänä ja lataan aseita tähän kiertoon. Mukana arsenaalissa vadelmanlehtitee, greippimehu ja vehnänalkioöljy.

Luin netistä paljon varsinkin vehnänalkioöljystä, että se voi pienentää keskenmenon riskiä ja "lisätä" hedelmällisyyttä. Toisin kuin monista muista verkossa pyörivistä raskautumisnikseistä, niin tämän osalta löytyi jopa muutamia lääketieteellisiä tutkimuksia. Onko teillä kokemuksia?
 
  • Tykkää
Reactions: Kerttttu
@Kerttttu mun mielestä ovulaatiokipu ja pieni tiputteluvuoto on molemmat normaalia. Jostain luin myös, että pieni vuoto voi olla jopa hyvä hedelmällisyyden merkki.

Mulla oli nyt kolmas ovulaatio km:n jälkeen ja se oli niin kivulias että oli pakko jäädä illalla makoilemaan kotisohvalle treenien sijaan. Aina oon sen tuntenut pienenä nippailuna, mut tuo viimeisin oli ihan omaa luokkaansa. Nämäkin taitaa vaihdella kuukauden mukaan...
 
Kaipa mutkin voi lisätä listaan. Eli sucrine 31 v ya 12/17 km 8/18 yk 2 km jälkeen. Hankalia muuten nämä kierrot ym., siis miten laskea. Tavallaan ajattelen, että on vasta yk1 km:n jälkeen kun vuotoa oli pitkään ja menkat tuli vasta terolutin avulla. Mutta olkoon noin. Oli jo joskus aiemmin puhetta, että pelkäsin kivuliaita ja runsaita menkkoja. Mutta olikin aika tavalliset, kesti vaan 1-2 päivää pidempään kuin yleensä. Seuraavaksi saa jännätä ovista, tuleeko sitä ja jos niin millaisena. (n)

Tervetuloa mukaan uudet! Vaikka ikävää tietty, että ootte joutuneet tähän tilanteeseen. :(
 
@tylleröinen_21 joillain viivat käsittääkseni saattaa näyttää viivaa pitkin kiertoa. Mutta mulla saattaa olla ton näköstä siitä lähtien kun ovislimat alkaa ja sitten kun varsinainen ovis tulee niin tummuu. Sit kun on ohi niin mulla on nyt alkanut häviämään se viiva. Joskus yritysajan alussa oli viivaa kyllä pitkin kiertoa ja se saattoi välillä olla jo melkein tasavahva ja sit taas haalistua ennen oikeaa positiivista testiä.. :cautious:
 
Meitä on täällä kirjoittelemassa:


* Emppuelkku......30 v.......ya 9/17...........km 3/18 rv 12.......yk 8 km jälkeen

* Minji..................33 v...... ya 8/17...........kkm 4/18 rv 7........yk 8 km jälkeen

* Aileen...............32 v.......ya 10/16..........km 2/18 rv 7........yk 6 km jälkeen (letrozol)

* kosmo...............34 v....... ya 8/17..........kkm 6/18 rv 19.....yk x km jälkeen

* Noups...............27 v........ya 9/17..........kkm 6/18 rv11.......yk x km jälkeen

* Keijukuningatar...29 v.....ya 5/18.........km 12/15 rv 5, km 6/18 rv7....yk 4 km jälkeen

* Joulutoive.........24 v....... ya 11/17....tm 1/18 rv 11 ja km 6/18 rv 11.....yk 4 km jälkeen

* Salty.................. ........ya 12/17....... kkm 6/18 rv 11............yk x km jälkeen

* Ninnu118..........31v.........ya 12/17..........kkm 4/18, tm 8/18.....yk 3 km jälkeen

* Hannaah.........................ya 5/18............kkm 8/18 rv 10..........yk 2 km jälkeen

* sucrine.............31 v........ya 12/17..........km 8/18..................yk 2 km jälkeen

* Nonsk..............28 v.........ya 9/15..........km 9/18.................. yk 2 km jälkeen

* tylleröinen_21.. ......ya 5/18..........kkm 9/18 rv 10+1..............yk 2 km jälkeen

* Päppyrä...........25 v........ya 1/18........ ......................yk 3 ku jälkeen

* kathii.................28 v........ya 8/18.........km 10/18 rv 8................yk 2 km jälkeen

* Kerttttu..............28 v........ya 8/18.........km 10/18 rv 7................yk 2 km jälkeen

* Rnna................28 v.........ya 9/18.........tm 10/18 rv 8................yk 1 tm jälkeen

* Marjusk.............27 v........ya 7/18.........km 11/18 rv 9................yk 1 km jälkeen


Plussanneet :love::love::love::love::love::love::love::love: :

* Ipanainen +9/18

* Ruska82........36v.... ya 5/18..... kkm7/18 rv 11..... + 9/18, yk 1 km jälkeen

* mira.flower.....35v.....ya 10/17....km 2/18 rv 11......+ 9/18, yk 7 km jälkeen

* joojoo1 + 9/18

* Marlen....... 36v.........ya 4/18.....tm 8/18 rv 12...... +11/18, yk 3 tm jälkeen
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä