Keskenmenon jälkeen kuumeilevat SYKSYLLÄ 2016

tupuna sun kannattaa pyytää uus lähete hcg:n mittaukseen. Mää aion tästä lähtien vaatia sitä joka raskaudessa. En jaksa sitä epätietoisuutta. Ja onneksi täällä näemmä saa heti kun pyytää.
 
Mitenköhän pian kotitestin pitäis näyttää negaa onko sulla tietoa? Pitäisköhän tässä alkaa soittelee jo lääkäriin (n)
Hmm, mää en oikeastaan tiedä. Osaisko joku muu vastata tähän? Muistaakseni Cb:n testien herkkyys on 25/tähän se yksikkö mikä se onkaan.

Mää tein yksi perjantai plussan ja siitä seuraavana tiistaina hcg oli 30. Silloin Cb:n testi olisi näyttänyt vielä plussaa vaikka oli selvää, että kyseessä oli kemiallinen raskaus. Epätietoisuus on kauheeta, soittele huomenna neuvolaan. Tässä on kyllä paikkakuntakohtaisia eroja mitä täältäkin on saanut lukea. Joillekin vaan sanotaan, että tee testi parin viikon päästä uudestaan :/
 
Hmm, mää en oikeastaan tiedä. Osaisko joku muu vastata tähän? Muistaakseni Cb:n testien herkkyys on 25/tähän se yksikkö mikä se onkaan.

Mää tein yksi perjantai plussan ja siitä seuraavana tiistaina hcg oli 30. Silloin Cb:n testi olisi näyttänyt vielä plussaa vaikka oli selvää, että kyseessä oli kemiallinen raskaus. Epätietoisuus on kauheeta, soittele huomenna neuvolaan. Tässä on kyllä paikkakuntakohtaisia eroja mitä täältäkin on saanut lukea. Joillekin vaan sanotaan, että tee testi parin viikon päästä uudestaan :/
Juu ehkä mä soitan tuonne naistenpolille että milloin pitäis näyttää negaa. Tein juurikin clearblue testin.
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Aamulla soitan naistenpolille. Vaikka ei tässä varmaan oo mitään... eli viime tiistaina hcg oli enää sen vajaan 60 ja precheck haalistunut...vuoto alkoi keskiviikkona ja loppui sunnuntaina. Eilen ovistesti näytti kirkuvan punaista plussaa samoin tänä aamuna, prechekin rtesti näytti paljon vahvempaa viivaa kuin viime viikon testit...ilmottelen teille miten käy...
 
Tukin yksikseni koko keskustelun...en soittanutkaan kun rtesti näytti hentoista haamua enää aamulla...ovistesti selkeetä plussaa edelleen...kroppa taitaa olla aika sekasin..
Onpas näemmä sekaisin. Ei näistä naisten hormooneista ota enää edes naiset itse selvää. Mulla oli viime torstaina kemiallisen vuodon vika päivä. Eilen tuli kunnon limat kerran vessassa, sen jälkeen ei mitään. Tein huvikseni ovistestin maanantaina eikä tullut hymynaamaa. Tein eilen eikä tullut silloinkaan. Jospa se olisi sitten ollut juuri tiistaina hymynaaman paikka tai sitten on vasta tuloillaan.
 
Morjensta tas hiljaiselon jälkeen kaikki!

Viime kuu meni vähän niinkuin Punaiselle Ristille, en saanut mitään aikaiseksi oikeastaan minkään suhteen. Oviksen tosin taisin bongata ekaa kertaa vuoteen, tai tikutellessa viiva oli ekan kerran yhtä tumma kuin kontrolliviiva. Luonnollisesti mies teki tuolloin jumalattoman pitkää päivää, eikä peitto juuri heilunut. Joten menkkoja tässäkin odotellaan, pms-oireet on ainakin alkaneet. Jos kierto pysyy siinä 28 kohdilla, niin seuraavan oviksen aikaan mies on työreissussa. Arvannette vitutuksen määrän? Mutta näillä mennään... Lisäksi mies tuossa taannoin ilmoitti, ettei aktiivisesti lasta halua tehdä vaan liikkuu ennemminkin tjot-linjalla. Oli aikamoinen shokki kuulla, että kyllä hän pärjää ilmankin, mutta jos kerta mä haluun niin... En oikein vieläkään tiedä, miten tähän suhtautua.

VV: Muistan, että kyselit joskus näistä mun lyhyistä kierroista, kun sanoin että vaihdevuodet pukkaa päälle. Mulla on iänkaiken ollut lyhyt kierto, juurikin luteaalivaiheen osalta. Reilu puolitoista vuotta sitten alkoi ihan kunnon vv-oireet yöhikoiluineen ja kummallisine kiertoineen, välillä 15 päivää väliä vuodoilla ja välillä 60. En usko, että sulla sellaisia on ollut? Mulla sen kkm:n jälkeen gyne sanoi, että kierron alettua yhteys lapsettomuuspolille ja tsekataan ovuloinko edes, ja luteaalivaiheeseen mahdollisesti joku tukihoito. Meni nyt sinne pääsykin syksylle sen perkeleen kesäsulun takia. Oikeastaan se on ainut syy, miksi menkkoja odotan - pääsen asiaan perehtyneen ihmisen pakeille.

Ja koska pms pukkaa päälle kuin tsunamiaalto, menen nyt syömään loput raparperipiirakasta. Yksi karkkipussi ei vielä riittänyt.

PP kp 24
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Dpo5

Oviksesta lähtien juilinu mahaa menkkamaisesti joka päivä ja nyt parin päivän ajan tykytelly tuolla keskellä ihan alhaalla. Melkein vois sanoo et alapässä! Sellanen puristava tunne. Kiristys lähinnä ehkä sitä tunnetta.. Tänään tuntu kunnon repäsy tuolla missälie! Vaikka oon yrittäny olla tutkailematta itteeni ja keskittyä muuhun niin noi tuntemukset tuntuu kaiken tekemisenki keskellä!
Kahtena päivänä dpo3 ja 4 oli niin järkyttävä väsymys, vaikka eilen oli vapaapäiväkii ni silmät meinas väkisin mennä kiinni. Herätessä oli pää niin pöhnänen et melkein jo kuvittelin mulla olevan krapula! Unetki ollu tosi todellisia kahtena yönä peräkkäin!!
Aivastelu on alkanu ihan tyhjästä. Vasta vähäaikaa sitte olin kipeenä ni tuntuu kyllä taas et flunssaa pukkais! Paleltaaki niin vietävästi :(
On kyllä harvinaisen vahvat oviksen jälkeiset oireilut pitkästä aikaa. Saa taas liikaa toivomaan. Paskanmarjat! Kuitenkin pettyy monennenkohan kymmenennen kerran? Nyt on vuosi siitä kun viimeks raskauduin.. 19 pvä. Ja jos se olis menny niinkun kuuluu niin kohta kolme kuukautinen nyytti tuhisis tissillä..

No ei auta kun odotella, yrittää ja toivoo sitä meille kaikille <3 Pientä nyyttiä! MEILLE KAIKILLE!! ♡♡♡♡
 
sanzzes kuinka pitkä kierto sulla oli? Joskus se hanojen aukeaminen on ihan hyvä juttu :)

minttumar onnea ovisplussasta! Kauanko sulla meni, että tuli km:n jälkeen? Toi 17 päivää? Mulla on nyt kp23, neljäs päivä ilman kemiallisen vuotoa. Jos siis kp:t lasketaan ekasta kemiallisen vuotopäivästä.
Olikohan peräti 53 vai 54 päivää. Ikinä oo tuollasia lukemia ollut, melkein tuplasin normi kierron.
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Heissan kaikki! Oon palannut taas koneen ääreen ja päivitin listankin. Hihkaiskaa jos jotain puuttuu tai on väärin.
Menkat oli ja meni, kesti hurjat kolme päivää ja kaks päivää sen jälkeen tuli pyyhittäessä vähän jotain tuhrua. Eipä siis varmaankaan kovin paksua limakalvoa ollut ehtinyt muotoutua. Kivutonta ja helppoa ja naturally, tottakai ajattelen et olikohan nämä nyt ne valemenkat ja olenkin salaisesti raskaana.
No ei tietenkään olleet enkä tietenkään ole, mutta nyt uudessa kierrossa kun taas puoliväli lähestyy niin pliispliis tule ovis tänne ja nappaa mukaasi yksi onnekas siimahäntä. Kp 7 tänään ja lemmmenleikit on aloitettu.

Kaveriperheeseen syntyi tänään vauva. Siellä on odotettu ultrien mukaan tyttöä ja tänään syntyi poika. Pettymys paistaa äidistä kilometrin päähän ja ensimmäiset sanat kun se vastasyntynyt napero oli nostettu syliin oli et pitää tehdä vielä kolmas. Tuntuu niin pahalta kun itse ottaisi vaikka ne seitsemän veljestä kunhan pysyisivät hengissä kohtuajan. Kunhan raskaus edes alkaisi, kunhan se kestäisi, kunhan..

Luin kaikkien jutut vaikken nyt olekaan niihin vastannut. Jättionnittelut plussaajille :love:
 
Morjensta tas hiljaiselon jälkeen kaikki!

Viime kuu meni vähän niinkuin Punaiselle Ristille, en saanut mitään aikaiseksi oikeastaan minkään suhteen. Oviksen tosin taisin bongata ekaa kertaa vuoteen, tai tikutellessa viiva oli ekan kerran yhtä tumma kuin kontrolliviiva. Luonnollisesti mies teki tuolloin jumalattoman pitkää päivää, eikä peitto juuri heilunut. Joten menkkoja tässäkin odotellaan, pms-oireet on ainakin alkaneet. Jos kierto pysyy siinä 28 kohdilla, niin seuraavan oviksen aikaan mies on työreissussa. Arvannette vitutuksen määrän? Mutta näillä mennään... Lisäksi mies tuossa taannoin ilmoitti, ettei aktiivisesti lasta halua tehdä vaan liikkuu ennemminkin tjot-linjalla. Oli aikamoinen shokki kuulla, että kyllä hän pärjää ilmankin, mutta jos kerta mä haluun niin... En oikein vieläkään tiedä, miten tähän suhtautua.

VV: Muistan, että kyselit joskus näistä mun lyhyistä kierroista, kun sanoin että vaihdevuodet pukkaa päälle. Mulla on iänkaiken ollut lyhyt kierto, juurikin luteaalivaiheen osalta. Reilu puolitoista vuotta sitten alkoi ihan kunnon vv-oireet yöhikoiluineen ja kummallisine kiertoineen, välillä 15 päivää väliä vuodoilla ja välillä 60. En usko, että sulla sellaisia on ollut? Mulla sen kkm:n jälkeen gyne sanoi, että kierron alettua yhteys lapsettomuuspolille ja tsekataan ovuloinko edes, ja luteaalivaiheeseen mahdollisesti joku tukihoito. Meni nyt sinne pääsykin syksylle sen perkeleen kesäsulun takia. Oikeastaan se on ainut syy, miksi menkkoja odotan - pääsen asiaan perehtyneen ihmisen pakeille.

Ja koska pms pukkaa päälle kuin tsunamiaalto, menen nyt syömään loput raparperipiirakasta. Yksi karkkipussi ei vielä riittänyt.

PP kp 24
Kiitos kun vastasit :)

Mulla ei kierrot vaihtele muutamaa päivää lukuunottamatta. Lääkäri kiinnitti huomiota lyhyeen luteaalivaiheeseen ja vuotopäivien määrään (8-9).

Yöhikoilua mulla kyllä on. Palelee aina paljon, kun menen nukkumaan ja sitten herään jonkun ajan päästä siihen, että oon hiestä märkä. Mutta en mää usko, että mulla vielä mitkään vaihdevuosioireet on.
 
Heippa vaan! Mä voisin myös liittyä listoille kun ei näköjään tärppi käynyt tässäkään kierrossa. Oletettavasti kp1 tulee olemaan tänään, aamulla tehty testi oli ihan puhdas nega. Oon käynyt täällä aina välillä piipahtamassa, mutta aktiivisempi kirjoittelu on jäänyt. Takana kaksi kaavinnoilla hoidettua keskeytynyttä keskenmenoa vuoden sisään ja nyt olisi tarkoitus ensi viikolla käydä yksityisellä lääkärillä tutkimusten aloitusta varten. Voin sitten tänne kertoa niiden etenemisestä. Ja ekaa yritetään. Tässä vaiheessa alkaa epätoivo jo hiipiä kun yritystä takana jo n. 1,5 vuotta (kkm jälkeen aina tosin pidetty pikkuisen taukoa).

MamaBoo / 32v / kkm 10/15 & kkm 03/16
 
Heippa,

Vastailen tähän kun joku oli kysynyt ovulaatiosta keskenmenon jälkeen, hCG arvosta ja milloin rtestin piti olla nega yms

Eli hCG.n pitää olla alle 5, jotta voidaan ajatella että uusi kierto lähtisi käyntiin ja ovulaatio voisi tapahtua. Poikkeuksia on mutta tämä on se yleisohje. Se että milloin ovulaatio tapahtuu kkm.n jälkeen niin riippuu kokonaan hormoneista ja sen ihmisen kierroista. Tämä on tähtitiedettä, jopa lääkäreille.

Mun kohdalla kkm.n jälkeen noin 3 viikkoa niin rtesti näytti negaa, mutta ovistesti näytti vahvaa plussaa vielä pari viikkoa tämän jälkeenkin. Sitten vaikka rtesti oli nega tyhjennyksen jälkeen niin eihän se mulla tarkoittanut että kohtu ois tyhjentynyt vaan siellä oli jatkuvasti istukanpaloja. Lopulta ne poistettiin 9-10 viikon lääkäreiden jotlailujen jälkeen hysteroskopiassa. Ja tänä aikana vuodon enemmän ja vähemmän koko ajan. Koko kkm.n hoidossa meni se 11viikkoa suunnilleen.

Meillä 3v takana yritystä ja seuraavakin kk menee vielä tauolla koska ollaan reissussa. Nyt kp 28 ja odottelen menkkoja, jotka saapunee kp31-34 välillä..

Tsemppiä kaikille, olen kaikkien viestit lukenut kyllä mutta kirjoittelu jää vähemmälle kun netti toimii miten toimii täälläpäin maailmaa..
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Heippa,

Vastailen tähän kun joku oli kysynyt ovulaatiosta keskenmenon jälkeen, hCG arvosta ja milloin rtestin piti olla nega yms

Eli hCG.n pitää olla alle 5, jotta voidaan ajatella että uusi kierto lähtisi käyntiin ja ovulaatio voisi tapahtua. Poikkeuksia on mutta tämä on se yleisohje. Se että milloin ovulaatio tapahtuu kkm.n jälkeen niin riippuu kokonaan hormoneista ja sen ihmisen kierroista. Tämä on tähtitiedettä, jopa lääkäreille.

Mun kohdalla kkm.n jälkeen noin 3 viikkoa niin rtesti näytti negaa, mutta ovistesti näytti vahvaa plussaa vielä pari viikkoa tämän jälkeenkin. Sitten vaikka rtesti oli nega tyhjennyksen jälkeen niin eihän se mulla tarkoittanut että kohtu ois tyhjentynyt vaan siellä oli jatkuvasti istukanpaloja. Lopulta ne poistettiin 9-10 viikon lääkäreiden jotlailujen jälkeen hysteroskopiassa. Ja tänä aikana vuodon enemmän ja vähemmän koko ajan. Koko kkm.n hoidossa meni se 11viikkoa suunnilleen.

Meillä 3v takana yritystä ja seuraavakin kk menee vielä tauolla koska ollaan reissussa. Nyt kp 28 ja odottelen menkkoja, jotka saapunee kp31-34 välillä..

Tsemppiä kaikille, olen kaikkien viestit lukenut kyllä mutta kirjoittelu jää vähemmälle kun netti toimii miten toimii täälläpäin maailmaa..
Kiitos vastauksesta :) tosi ikävästi pitkittynyt sulla keskenmeno. Eli täytyy seurata omaa tilannetta. Mä niin haluisin johonkin jälkitarkastukseen...​
 
Itsekin mietin paljon tuota hcg:n laskua ja ovulaation mahdollisuutta. Mulla ei mitattu hcg:tä kuin keskenmenoepäilyssä eli kun vuoto alkoi. Arvo oli silloin 3000. Keskenmenosta nyt siis vajaa 4 vkoa ja menen ensi viikolla verikokeisiin jossa katsotaan tuo arvo. Nyt kyllä tosi voimakkaat pms-oireet jo monta päivää että oletan menkkojenkin alkavan alkuviikosta viimeistään.
Omituista kun ei ollu tässä välissä mitään jälkitarkastuksia tms. Raskaus oli kuitenkin jo 11. Viikolla, kun keskenmeno alkoi.

Miten teillä on keskenmenon jälkeen tulleet pms -oireet? Vai onko ollut ollenkaan?! Jotenkin ihan omituista kärsiä näistä hormoniheittelyistä..

Plussatuulia kaikille! :)
 
Äklövaroitus! Miulla on tänään ollu peräsuolessa elohiiri useampaan otteeseen. Mitä ihmettä tää on?!? :ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Äklövaroitus! Miulla on tänään ollu peräsuolessa elohiiri useampaan otteeseen. Mitä ihmettä tää on?!? :ROFLMAO::ROFLMAO:
No se on jotain peräsuolivetoa mikä tarkottaa hyvää ovista ainakin mulla :ROFLMAO: Marraskuun jälkeen mulle on tullut se veto kolme kertaa ja niistä kaksi kertaa oon raskautunut.

Tosin oon jälkeenpäin miettinyt, että yhdet menkat oli poikkeuksellisen runsaat, että olisko se ollut jonkun peräsuolivedon jälkeen (että jotain oli yrittänyt tapahtua).
 
  • Tykkää
Reactions: minttumar
No se on jotain peräsuolivetoa mikä tarkottaa hyvää ovista ainakin mulla :ROFLMAO: Marraskuun jälkeen mulle on tullut se veto kolme kertaa ja niistä kaksi kertaa oon raskautunut.

Tosin oon jälkeenpäin miettinyt, että yhdet menkat oli poikkeuksellisen runsaat, että olisko se ollut jonkun peräsuolivedon jälkeen (että jotain oli yrittänyt tapahtua).
Eilen vaan ois pitäny olla jo dpo 2 tai 3. Vieläköhän se hyvän oviksen peräsuoliveto vois noin myöhään oviksesta olla? :ROFLMAO:

Omanapa Tänään dpo 3 tai 4. Lämmöt nousussa ja aamulla tuli runsaasti oranssinpunasta/vaaleenpunasta valkkaria.. o_O
 
Huoh . Kauhea masennus päällä sain tietää yhden tuttavan odottavan. Ihan alussa kyllä, mutta silti.pitäisi iloita toisen puolesta ja kyllä iloinen olenkin. Mutta suoraan sanoen vituttaa kun oma kroppa ei ole vielä keskenmenosta toipunut ja haluaisi jo päästä uuteen yritykseen... Aargh. ..:mad:
 
Haavekesä, meillä kävi eilen yks tuttu, jolla jo maha näkyy. La joulu-tammikuun vaihteessa. Kyllä siinä ajatteli, että voi ku mullaki ois pieni tuola masussa. Joko sulla testi näyttää negaa?
Ei näyttänyt tällä viikolla. Maanantaina alkaa 3 viikko. Jos ei näytä silläkään viikolla soitan naistenpolille että voitaisiinko katsoa että kaikki tullut ulos. Rusehtavaa vuotoa tulee välillä. Jos eivät suostu tarkistukseen. Niin harkitsen yksityistä. En nimittäin halua parin kuukauden päästä tietää että oho vielä raskausmateriaalia. Haluan tämän niin sanotusti pois päiväjärjestyksestä... juu tällä hetkellä ei oo helppoa toi toisten raskaus uutiset. Mä olin vielä jotenkin jo niin asennoitunut ettei tarvii kauaa töissä jaksaa et helmikuussa pääsee äitiyslomalle, mut paskat. .. ei asiat mee niinkin haluais. Nyt vaan toivon pienesti jos ens kesällä pääsis.......
 
Ei näyttänyt tällä viikolla. Maanantaina alkaa 3 viikko. Jos ei näytä silläkään viikolla soitan naistenpolille että voitaisiinko katsoa että kaikki tullut ulos. Rusehtavaa vuotoa tulee välillä. Jos eivät suostu tarkistukseen. Niin harkitsen yksityistä. En nimittäin halua parin kuukauden päästä tietää että oho vielä raskausmateriaalia. Haluan tämän niin sanotusti pois päiväjärjestyksestä... juu tällä hetkellä ei oo helppoa toi toisten raskaus uutiset. Mä olin vielä jotenkin jo niin asennoitunut ettei tarvii kauaa töissä jaksaa et helmikuussa pääsee äitiyslomalle, mut paskat. .. ei asiat mee niinkin haluais. Nyt vaan toivon pienesti jos ens kesällä pääsis.......
Kyllä minäki haluaisin tuossa tilanteessa hoitaa asian pois päiväjärjestyksestä, että pääsee uuteen yritykseen. Mä olin kans asennoitunu siihen, että jään pois töistä, mutta ei. Mä teen töissä osittaista tällä hetkellä ja oisin päässy uudestaan äitiyslomalle silloin ku alkaa taas normityöaika. Pakko jatkaa sitten täysaikasena työläisenä.
 

Yhteistyössä