Keskenmenon jälkeen kuumeilevat SYKSYLLÄ 2016

Mä lueskelin tän myös ja oli kyllä hyvä teksti. Silti mulle yksityisellä kun kävin ultrassa kmn jälkeen, niin jopa lääkäri sanoi (sillon 3päivää keskenmenosta) "no, eipä tätä kannata nyt kovin kauaa jäädä murehtimaan.." Vaikken väkivaltainen olekaan, niin teki mieli huitaista :(
 
Minulla tosiaan meni kauan että tuli nega testiin.
16.11 laitoin lääkkeet ja vuoti hyvin.Loppui kuitenki samana iltana ja sitten 30.11 hulahti kunnolla 1.12 ultra jossa tohtori totesi kohdun tyhjäksi ja kutistuneeksi.Tuosta muutaman päivän tuli ruskeaa tuhrua.9.12 hcg yli 220.Ja sitten 28.12 alkoi pieni kipu.29.12embolisaatio (Kohtu vastasi kooltaan rv10) ja 30.12 kaavinta.4.1 testi neg.
Okei, mulla kyllä on vuotanut koko ajan, pikkuhiljaa hiljentynyt joten siksi haluan uskoa nyt siihen että olisi tyhjentynyt...mutta että voisi vielä "jälkitautia" pukkaa...vai liittyikö sinulla tämä embolisaatio raskauteen? Aika hännä että ultrassa ei tätä havaittu? Hiukan luin tuosta embolisaatiosta nyt, aiemmin en ole edes kuulluutkaan. Eilinen testi näytti niin hailakkaa viivaa että siitäkin haluan nyt kuitenkin uskoa että viiva olisi varmasti tummempi jos jotain jäänyt...heh, heh mutta silti askarruttaa...voishan sinne soittaakkin...
 
Kp 16 eikä vieläkään ovisplussaa letroista huolimatta.. Jospa tänne valittaminen auttais ja plussa ilmestyis aamulla.
Joo yllättävän vaihtelevaa kommenttia sai keskenmenon jälkeen kuulla. Siksi päätinkin että jos vielä joskus onnistuu niin en enää puhu ennenkuin rv 12 täyttyy..
 
Kp 16 eikä vieläkään ovisplussaa letroista huolimatta.. Jospa tänne valittaminen auttais ja plussa ilmestyis aamulla.
Joo yllättävän vaihtelevaa kommenttia sai keskenmenon jälkeen kuulla. Siksi päätinkin että jos vielä joskus onnistuu niin en enää puhu ennenkuin rv 12 täyttyy..
kyllä se ovis sieltä vielä ehtii tulla :) monesko letrokierto? mulla ekassa letrokierrossa ovis tuli vasta kp20, mulla oli kyllä irrotuspiikki käytössä sillon
 
Voimia @MirriX ja @Leikkuri
@Naadis voi harmi, oi jospa se vielä...

Mä päätin että tänään loppui kmvuoto,vuotopäiviä 22 (3vko). Selkä vähän vihoitteli alkuviikosta,mutta nyt mennyt ohi...tänään kamalat menkan alkamis juilimiset...mutta raskaustestissä haamulainen,äääh sen yhden kerran kun en sitä toista viivaa olisi halunut nähdä...mites nyt sitten eli kun haamua näyttää niin km vielä kesken, ei vuotoa...taiii siis yöltä side kuiva päivällä valkovuodon seassa joskus jotain pientä värimuutosta...sanoihan ne että 3-4vko päästä testaa...et malttaisko sitä ensviikon vielä odottaa...sit varmaan näytille...no ei tässä muu auta...alkaa käymään levottomaksi...
Suosittelen kanssa, että käyt ultrassa. Tai ainakin jos vielä tyyliin viikon päästä yhtään haamua näyttää. Ei sitten pitkittyisi kaikki!
Mulla tyhjennyksen jälkeen jälkivuoto kesti nelisen viikkoa ja siitä n. viikon kuluttua alkoi menkat. Testasin ennen menkkojen alkua ja haamua näytti. Menkkojen jälkeen jatkui on-off tuhruvuoto ja kipuilu ja kohdussa oli edelleen istukkaa, joka lopulta poistettiin toimenpiteessä n. kuukausi noista kuukautisista.

Toimenpidepäivänä hCG oli jo alle 5, eli istukkaa voi olla sisällä, vaikkei hormonia enää missään näykkään. Tämä vain ihan yleisesti tiedoksi, jos joku joskus pähkäilee.
 
Okei, mulla kyllä on vuotanut koko ajan, pikkuhiljaa hiljentynyt joten siksi haluan uskoa nyt siihen että olisi tyhjentynyt...mutta että voisi vielä "jälkitautia" pukkaa...vai liittyikö sinulla tämä embolisaatio raskauteen? Aika hännä että ultrassa ei tätä havaittu? Hiukan luin tuosta embolisaatiosta nyt, aiemmin en ole edes kuulluutkaan. Eilinen testi näytti niin hailakkaa viivaa että siitäkin haluan nyt kuitenkin uskoa että viiva olisi varmasti tummempi jos jotain jäänyt...heh, heh mutta silti askarruttaa...voishan sinne soittaakkin...
Eli pienen pieni pala istukkaa oli jääny jota ei ultrassa nähty.Se palanen kasvoi sitten kuukauden ja kehitti voimakkaan verisuonituksen ja siksi tehtiin embolisaatio jossa tukittiin istukka laskimot.Olisin vuotanu kuiviin jos kaavinta olisi tehty ilman tuota toimenpidettä.
 
Pahoittelut kaikille tänne joutuneille ja tänne palanneille!
Mulla tuli eilen kuluneeksi neljä viikkoa km:stä. Ihan kamala ahdistus iski kun mietin että nyt tuntisin jo liikkeet jos kaikki ois menny hyvin:cry: Miks pitääkin tollasta miettiä?!!?
Aamupäivällä tulin lasten kanssa ulkoilusta sisälle ja oltiin alkamassa riisua vaatteita kun iski ihan hirvee alavatsakipu! Sellainen kramppimainen joka veti ihan kaksinkerroin ja luulin kuolevani. Vanhin poika sitten auttoi pieniltä ulkovaatteet pois ja lämmitti ruuan ja tarjoili heille. Minä raahauduin ensin sohvalle ja siitä aika pian kylppärin lattialle kippurassa. Sitten menin kuumaan suihkuun istumaan varmaan 15-20 minuutiksi ja sitten vaivalloisesti kuivasin ja puin ja kippuraisena raahauduin yläkertaan laittamaan nuorimman päikkäreille. Makoilin sängyssä jonkun puoli tuntia niin sitten vasta hellitti. Mitä hittoa toi oli?:eek:
 
Onko muilla kokemusta greippimehun ja venhänalkioöljyn vaikutuksista kiertoon? Mulla molemmat käytössä tässä kierrossa ja tosiaan ovis näyttäisi olevan viikon myöhässä (vahva ovisplussa 8,.2. kp 22/30 ja r-testissä pieni värikertymä plussa viivan yläosassa), kp 10 lähtien vihlontaa alavatsassa ja -selässä lähes päivittäin, välillä oikeen kunnon kipupiikkejä. Viikon verran alavatsassa tuntunut selkeä paine, jopa niin selkeä, että ratsastaessa oli pakko avata housut ( :D ) kun puristi kohdun kohtaa niin paljon. Edellisissä raskauksissa tuo valtava paineen tunne on juurikin ollut ensimmäinen oire, mutta nyt ei tosiaan ole raskaudesta kyse (negat testattu kahdella onestepin liuskalla, pcn puikolla ja cbn varhaisella testillä)
.. koita nyt tässä sitten olla stressaamatta ja anna raskauden tulla, jos on tullakseen :whistle:
 
Onko muilla kokemusta greippimehun ja venhänalkioöljyn vaikutuksista kiertoon? Mulla molemmat käytössä tässä kierrossa ja tosiaan ovis näyttäisi olevan viikon myöhässä (vahva ovisplussa 8,.2. kp 22/30 ja r-testissä pieni värikertymä plussa viivan yläosassa), kp 10 lähtien vihlontaa alavatsassa ja -selässä lähes päivittäin, välillä oikeen kunnon kipupiikkejä. Viikon verran alavatsassa tuntunut selkeä paine, jopa niin selkeä, että ratsastaessa oli pakko avata housut ( :D ) kun puristi kohdun kohtaa niin paljon. Edellisissä raskauksissa tuo valtava paineen tunne on juurikin ollut ensimmäinen oire, mutta nyt ei tosiaan ole raskaudesta kyse (negat testattu kahdella onestepin liuskalla, pcn puikolla ja cbn varhaisella testillä)
.. koita nyt tässä sitten olla stressaamatta ja anna raskauden tulla, jos on tullakseen :whistle:
Ei oo kokemusta, mutta mulla myös toukokuussa 2016 siinä kierrossa missä plussasin niin r-testi reagoi ovikseen.. en tiedä miks ees testasin sillo r-testillä..mut kyseessä oli kyllä todella herkkä testi olisko ollut first responsen testi jossa herkkyys vaan joku alle 10. ovista en tuona päivänä ees testannut kun aattelin et en mää ees ovuloi.. mut jälkikäteen tajusin et reagoi ovikseen koska mulla oli ollut edellisenä päivänä oikein kiukkunen vihlasu alavatsassa muniksen kohdalla..ja siitä meni 2vkoa niin r-testi näytti plussaa.. fist responseen oli siis testiajan jälkeen kuivunut selkee punertava viiva kun avasin sen puikon..
 
.. mut jälkikäteen tajusin et reagoi ovikseen koska mulla oli ollut edellisenä päivänä oikein kiukkunen vihlasu alavatsassa muniksen kohdalla..ja siitä meni 2vkoa niin r-testi näytti plussaa.. fist responseen oli siis testiajan jälkeen kuivunut selkee punertava viiva kun avasin sen puikon..
Melko ärhäkältä tääkin ovis on vaikuttanut, melkein kolme viikkoa vihlonut aina sillon tällön.. Noh, ei auta taas kun odotella..
 
@Naadis tsemppiä odotteluun..

omaanapaa: nyt dpo16 ei menkkoja ja testit negaa. lämmöt kuitenkin nousivat oviksen jälkeen ja ovat edelleen ylhäällä eli siksi oletan ja oon aika varma et ovis kuitenki tapahtui mut onko sitten irronnut kunnolla sieltä kuitenkaan..alan olemaan niin kyllästynyt tähän ovulaatiohäiriöön..mut eipä siitä eroon pääse sen kanssa on vaan elettävä...et onkohan taas joku kysta siellä..onneks 3vkon päästä päästään ensikäynnille julkiselle lapsettomuuspolille.
 
  • Tykkää
Reactions: Naadis
@Naadis jep no en mää enää plussaa odota tältä kierrolta.. oishan sen plussan jo pitänyt näkyä.. toivottavasti juu keksitään nyt keinot siihen et miten se solu sieltä saadaan irtoamaan.. mut todennäköisesti joudun piikittämään hormoneja kun letrot eivät olleet mulle se paras vaihtoehto. toisaalta on nyt tehnyt ihan hyvääkin olla ilman ylimääräsiä hormoneja kun viimeks oon käyttänyt lisä hormoneja joulukuussa. et ainaki mun keho yrittää ovuloida luomuna kun ehkäsyn lopetuksen jälkeen mun keho ei ees yrittänyt ovuloida..
 
  • Tykkää
Reactions: Naadis
Mulla on menossa piina viikko. Mä en oikein tiedä onko jotain raskausoireita vai kuvittelen vain ne. Odottavan aika on niin pitkä..jännittää ja toisaalta pelottaa onko tärpännyt. Vasta aikaisintaan torstaina pitäis menkat alkaa jos alkaa. Mahtaisi jollain varhaistestillä jo näkyä? Vai pitääkö mun vaan malttaa odottaa.
 
Pitkästä aikaa kirjoittelen tänne. Yk 1 siis tärppäsi ja loppui keskenmenoon muutama päivä plussan jälkeen. Vuosin pari päivää rajusti, sitten meni melkeinpä ohi. Negatiivisia raskaustestejä tein km:n jälkeisen kierron keskivaiheilla ja lopussa. Kierto oli 32 päivää, nyt 3. menkkapäivä menossa. Helpottavaa, että paikat vaikuttaa toimivan normaalisti. Tuntuu vaan nyt nää varsinaiset menkat tympeän runsailta :(
 
Mulla on menossa piina viikko. Mä en oikein tiedä onko jotain raskausoireita vai kuvittelen vain ne. Odottavan aika on niin pitkä..jännittää ja toisaalta pelottaa onko tärpännyt. Vasta aikaisintaan torstaina pitäis menkat alkaa jos alkaa. Mahtaisi jollain varhaistestillä jo näkyä? Vai pitääkö mun vaan malttaa odottaa.
Mikä kiertopäivä sulla on menossa? Monet testithän lupaa n.80%varmuudella tuloksen raskaudesta jo 5päivää ennen oletettujen menkkojen alkua, ja kyllähän monet testin haamuileenkin jo tosi aikasessa vaiheessa! Testiä vaa tekemään (y)
 
Kirjoittelen pitkästä aikaa kuulumisia. Täällä alkoi vihdoin yli kuukausi tyhjennyksestä menkat reilu viikko sitten ja nyt kp 10(??) kai menossa. Tjottaillen tää kuukausi koska mulla on magneettikuvaus perjantaina ja toisaalta haluisin odottaa tuloksia ennen kun virallisesti aletaan yrittää. Vuosi nyt siitä kun multa leikattiin vatsalihaksia ja iso kasvain ja jännittää onko kasvain uusinut ja onko edessä sädehoidot :oops: Täytyy yrittää ajatella positiivisesti ja toivoa parasta, jotta voisi alkaa suunnitella mahdollista raskautumista ja tulevaisuutta yleensä.

Mulla nyt 1,5kk tyhjennyksestä ja nyt viimeisen viikon ajan miettinyt taas paljon km ja varsinkin kun yksi kaverikin nyt raskaana alkuvaiheessa... pian tulee 2kk siitä kun km todettiin. Kai se sitten vaan edelleen vaivaa mieltä vaikka luulin jo päässeeni siitä yli. :(
 
Omanapailua:
Voisinpa tännekin jotain kirjoitella myös. Enimmäkseen olen tuolla esikoisen kuumeilijoissa oleillut :) Tässä on takana kaksi keskenmenoa ihan peräkkäin. Syksyllä kohdunulkoinen ja nyt ihan pari viikkoa sitten varhainen rv 5+2. Gynen tuomiona noihin yli ylilihavuus. Läskiä minulla on ylimääräistä joku 15-20kg ja niistä yritän päästä hiljakseen eroon. Tai edes kymmenestä kilosta... Yritys meillä on nyt sitä luokkaa, että ei kiinnosta, tulee jos on tullakseen. Eli meillä ei lasketa päiviä, tikutella tai muutakaan. Itselle tuli sellainen henkinen oikosulku kaikkeen siihen. Ei vain jotenkin pysty, vaan ne kaikki herättää syvää ahdistusta.

Sitten ihan kysymys. Törmäsin tuossa jokin aika sitten kaukaisempaan sukulaiseen, joka aloitti heti utelun että koska teille tulee lapsia. Itse vastailen näihin kysymyksiin ympäripyöreästi, jotain: "Niitä tulee sitten kun niiden on tulla. Niitä ei tilata ne saadaan".

Vaikka todellisuudessa tekee mieli läpsiä jokaista hyväntahtoista uteliaa, koska jokainen utelias kysymys tai pyöreän vatsan seutuni tiiraaminen tuntuu puukon iskulta sydämeen.

Miten te hoidatte nuo tilanteet?
 
@Edith_87 itseäni kans ärsyttää kun ihmiset kyselee ja sanoo, että johan sulla alkaa oleen ikää yms. et missäs ne lapset on. Aluksi viittasin kintaalla mut nyt kun on kaksi peräkkäistä keskenemenoa takana niin ärsyttää ja suututtaa. Oon sanonut samalla tavalla kun sä :sneaky:

Tämä spontaani km oli kyllä aivan eri luokkaa kuin edellinen. Vuoto kesti viikon ja loppui kuin seinään. Nyt sit vaan pitää odotella menkkoja.

Kyllä vähän ahdistaa lähteä taas tähän rumpaan, ja pelottaa jo valmiiksi jos/kun kolmas km tulee. Ajattelin kyllä ostaa e-vitamiinia ja mahdollisesti myös maca-jauhetta. Jospa se tukisi limakalvojen kasvua ja hormoonitoimintaa :)
 
@kookospieni mäkään en ole vielä täysin yli päässyt km..vaikka siitä on jo 8kk.. tuskinpa sitä koskaan täysin unohtaa..asiasta puhuminen ei enää niin sanotusti nostata tunteita..mulla olisi ollut la 4.2 ja se päivä olikin henkisesti raskas..mut nyt tuntuu et on helpottanut jo jonkin verran kun tuon lasketun ajan yli pääsi.. välillä ajattelen et niin meilläkin olisi nyt jo ehkä vauva..ja se sattuu.. mutta eteenpäin mennään päivä kerrallaan :) tämä on myös asia jota ei tarvitse unohtaa. Kyllä se ajan kanssa helpottaa.. tsemppiä sulle magneettikuviin ja toivotaan että kuvat ovat puhtaat! keskenmenoa saa ja pitääkin surra! Itkeä niin paljon kun vaan jaksaa ja pystyy näin olen itse tehnyt ja se helpottaa.
 
@Edith_87 en ite ole onneks joutunut pahemmin kuuntelemaan uteluja..esim miehen perheeltä en ole kertaakaan kuullut uteluja ja ollaan oltu kimpassa jo reilu 5v.. mutta heillä onkin jo lapsenlapsia.. no yhiltä perhetutuilta tulikin sitten uteluja tossa marraskuussa ja kommenttia et kantsii ensin saada hyvä työpaikka yms..talous vakaaksi..oli kyllä lähellä etten sanonut et joo ohan tässä jo 2vuotta kohta yritetty..et mulle ei ole niin välilä et millanen työpaikka mulla on yms..koska mies on kuitenkin töissä.. et ei ne lapset sillon putkahda kun niitä vaan toivoo..mut hymyilin vain takaisin ja sanoin et kai sitä joskus sitten niitä lapsia.. mulle itelle ei tulis mieleenikään mennä utelemaan muilta, koska ikinä ei voi tietää toisten taustoja ja mää en ees kehtais kysyä tommosia..
 
Juu tuo utelu raskaudesta on kyllä niin ärsyttävää.Mulla on anoppi joka taputtele mun mahaa ja kyselee lähes aina kun nähdään et jokos teille se kolmas on jo tulossa. Joka kerta mumisen vain jotain vaikka tekis mieli sanoa että eipä se ole niin yksinkertaista on tässä kohta kolme vuotta yritetty.
Omaanapaa : kai mä uskallan jo huomenna sitten testata. Kiertopäivä kun on 26/28-32 . Mulla on vain edellisissä raskauksissa tullut plussa selkeästi vasta kun menkat ollut pari-kolme päivää myöhässä, tosin en muista et ennen olis ollut mitään oireitakaan.
 
Meille kans muutama mun vanhempien tuttu on kommentoinut "olisi kannattanut tehdä toinen vähän nopeammin, että olisi seuraa teidän esikoiselle" Meillä siis poika syn.10/13. Ja siis kirpaisi vaikka yritystä ei vielä sillon ollutkaan, kun mies oli ehdoton ei- kannalla.
Usein olen vain todennut, että "yksi riittää hyvin, kädet on täynnä tämänkin kanssa" - koska meidän lisääntyminen ei kuulu kenellekään mulle, kun minulle ja miehelleni.
 

Yhteistyössä