Keskenmenon jälkeen kuumeilevat

Km on kuitenki iso juttu kropalle, ettei ihme jos kierto on vähä sekasin. Oon lukenu, että raskautuminen on mahdollista myös myöhemmällä oviksella, muttei kovin todennäköstä. Omaa kokemusta ei siitä oo :/ Toi kierto mistä mulla tärppäs ja joka si meni kesken nii ovis oli kp 20-21 muistaakseni.
 
@miniminimini tottakai uskaltaa. Jos ovis on huomenna niin menkkojenkin pitäisi vastaavasti alkaa parin viikon päästä. (y)

@joulutoive eilen jo yritin, mutta eihän se ukko mihinkään ruvennut :cry: Näinkö tämä sitten menee? Käänsi selkänsä, alkoi nukkumaan ja sanoi: " tämä penis kääntyy nyt toiseen suuntaan " heh heh, tosi hauskaa. :notworthy: Mutta sullahan näkyy tossa ihan selkeä haamu!! :barefoot: Paljon onnea! :love:
 
@miniminimini tottakai uskaltaa. Jos ovis on huomenna niin menkkojenkin pitäisi vastaavasti alkaa parin viikon päästä. (y)

@joulutoive eilen jo yritin, mutta eihän se ukko mihinkään ruvennut :cry: Näinkö tämä sitten menee? Käänsi selkänsä, alkoi nukkumaan ja sanoi: " tämä penis kääntyy nyt toiseen suuntaan " heh heh, tosi hauskaa. :notworthy: Mutta sullahan näkyy tossa ihan selkeä haamu!! :barefoot: Paljon onnea! :love:
Miehet on kyllä just tollasia, kriittisellä hetkellä:cautious:
Tänä iltana (tai jo aiemmin!) uutta putkeen! Tsemppiä:love: ja kiitos, yritän vielä pitää jalat maassa kun ollaan vielä niiiin alussa :barefoot:
 
Hei vaan kaikille,

Nyt oli pakko liittyä myös tähän ketjuun ihan vertaistuen vuoksi, koska oma pää on nyt tosi rikki. Hajoilen huolella. Sain keskenmenon viime syyskuussa rv12 (sikiö menehtynyt jo 8+2) ja huomenna olisi meillä ollut la. Olin tähän asti päässyt asian kanssa jo eteenpäin ja uuteen yritykseenkin jo heti vuodon päätyttyä, mutta tänään romahdin ihan totaalisesti lähtiessäni töistä yövuoron jälkeen. Eikä itkusta ole tullut loppua, nukkuminenkin jää vähäiseksi ja vielä pitäisi seuraava yö jaksaa. Pelottaa jo valmiiksi miten kohdata työkaverit kun itku kurkussa koko ajan. Ja tuntuu että viime päivinä tuttavien ja lähipiirissä olevien raskausilmoitukset yms on vaan lisääntynyt ja sekin tuo itselle pahan olon vaikka tiedän ettei ole minulta pois.
Miten tästä surusta pääsee yli? :cry::cry::cry:
 
Hei vaan kaikille,

Nyt oli pakko liittyä myös tähän ketjuun ihan vertaistuen vuoksi, koska oma pää on nyt tosi rikki. Hajoilen huolella. Sain keskenmenon viime syyskuussa rv12 (sikiö menehtynyt jo 8+2) ja huomenna olisi meillä ollut la. Olin tähän asti päässyt asian kanssa jo eteenpäin ja uuteen yritykseenkin jo heti vuodon päätyttyä, mutta tänään romahdin ihan totaalisesti lähtiessäni töistä yövuoron jälkeen. Eikä itkusta ole tullut loppua, nukkuminenkin jää vähäiseksi ja vielä pitäisi seuraava yö jaksaa. Pelottaa jo valmiiksi miten kohdata työkaverit kun itku kurkussa koko ajan. Ja tuntuu että viime päivinä tuttavien ja lähipiirissä olevien raskausilmoitukset yms on vaan lisääntynyt ja sekin tuo itselle pahan olon vaikka tiedän ettei ole minulta pois.
Miten tästä surusta pääsee yli? :cry::cry::cry:
Voi ei! Voin kuvitella itseni samaan tilanteeseen kun liitän vanhempieni luona käymisen raskausteen. Heille kerrottiin joulun aikana ja siitä jonkin verran keskusteltiin. Äitini on myös ollut koko ajan tukena ja kysellyt kuulumisia. Jostakin syystä liitän siellä olon vahvasti raskausaikaan. Toinen romahdus tuli kun pitäisi alkaa miettimään kesälomia, ja hetken jo sain elää sitä että pidän heinäkuussa kesäloman ja jään siitä äitiyslomalle. Nyt joutuu käsittelemään niitä ajatuksia ja haaveita, joista on joutunut luopumaan. Koville ottaa myös läheisten ystävien raskausuutiset samaan aikaan kun itse kipuilee keskenmenoajatusten kanssa.

En tiedä helpottaako yhtään, että samaistuu tämän asian läpikäyneiden samoihin ongelmiin. Puhuminen ja aika taitavat olla ne oikeimmat keinot päästä yli. Uskon ja toivon surun kääntyvän sitten pois kun se raskaus taas tapahtuu uudestaan ja saa sen onnellisesti päätökseen.
 
  • Tykkää
Reactions: SandraB
@miniminimini mun hyvä ystävä sai puoli vuotta sitten ihanan pienen käärön syliin, sellaisesta kierrosta missä ovis oli silloin kun menkkojen olis pitänyt alkaa! Eli tosi myöhään. Ja tosi poikkeuksellisesti.

Eli mahkuja on kyllä, antakaa palaa!

Mun on pakko vähän ihmetellä täällä. Sain aamulla digiin 3+. En oo ikinä aiemmin saanut tota lukemaa. Sormet ja varpaat on ristissä.

Santso 5+1
 
Heippa, pidin vähän taukoa täältä kokonaan ja viime viikot oon käyny vaan lueskelemassa. Tuntu että alko mennä ihan överiks tää vauvahaaveilu. Kuvitteli kaikenlaisia raskausoireita aina kun kk alkamispäivä alkaa lähestyä. TM jälkeen on nyt kahdet kuukautiset tulleet. Nyt on taas piinapäivät menossa, saa nähä miten käy. Omassa elämässä on tapahtunut paljon, työasioiden takia mies joutu muuttamaan toiselle paikkakunnalle mikä toki hieman hankaloittaa tätä. (n)

Noh tuli sitten tilattua ovistestejä vaikka olin sitä mieltä että sellasiin en rupea. Toivotaan että ois nyt tärpännyt ja jäisi testit turhiksi :sneaky:

Nyt mentäis rv 26... :cry:
 
  • Tykkää
Reactions: mira.flower
@Päppyrä -voi kurjuus, tsemppiä sinne pitkiin päiviin! Mullakin laski hitaasti arvot ja vasta 6vkoa tyhjennyksestä oli raskaustesti nega. Päivä kerrallaan vaan!

@Ann33 ja @helskatti - täällä samoja fiiliksiä, et monesti miettii, miten asiat olis nyt JOS ei olis keskenmenoa, viikkoja varmaan 25+ ja just kesäloma ja mammaloma häämöttäis, vatsa olis jo ihana ja vauvan liikkeet tuntuis.. mutta eiiiiiiii...

@Santso - kiitos kun jaoit tuon kaverisi kokemuksen <3 Luo uskoa!


ON: Täällä eilen tosiaan oli todella selkeä ovis: kunnon kivut ja paine, kirkasta limaa, ovistestiT (juujuu, neljä :D) kaikki tasavahvoja/vahvempia viivoja! Ja hyödynnettiin sitten! Tänään on olo munasarjoissa jo rauhallisempi, edelleen pientä pistoa mutta suurimmat jomotukset on väistynyt yön aikana, luulen ovulaation olleen yöllä/aamulla/nyt päivällä viimeistään, koska ekaa kertaa ikinä myös seksi vähän sattui tai se paine minkä se aiheutti!

Varovaisin mielin lähden piinailemaan, mietityttää että tää kierto on normaalia pitempi ja alkukierrosta oli kovia lääkkeitä, että onkohan nyt irtoava munis kovin laadukas edes.. No, katsotaan. Jos tästä tuliskin tulosta, oon varmaan aivan överipaniikissa, koska lähtötilanne ei optimaalinen.. Toisaalta, ennen keskenmennyttä raskautta oli just vastaava kierto, josta tuli kemiallinen ja sit "onnistunut" raskaus joka meni sit kuitenkin kesken.. Will see.


Mut mulle voi siis laittaa tälle päivää nyt DPO0 :D
 
@SandraB kuulostaa todella siltä, että nyt mennään henkisesti tosi äärirajoilla :( Tänne on hyvä purkaa kaikki patoumat ja pahat olot. Toivottavasti olotila paranee pikkuhiljaa. Itsellä on myös pari päivää ollut hiukan herkempi mieliala päällänsä. Ajattelin, että voisiko johtua oviksesta? Hormonien piikkiin kovasti sitä koitan lykätä :oops: Vaikka hyvin voi johtua tämän km asian työstämisestäkin...

Nyt olikin paljon viestejä tullut! Piti muillekin kommentoida, mutta unohtui jo (n)
Miten muuten @Ensikatse on päässyt eteenpäin?

On: Eilen aamulla oli ovistesti vielä hiukan vahvempi, ja siitä alkanut haalenemaan. Tasavahvoja viivoja ei tullut, eikä frsu antanut viivaa ollenkaan, taaskaan. ( mulla on nyt toisia tikkuja myös ) Mutta, mutta sain kuin sainkin miehen eilen vieteltyä! :love: Vielä kun tänään onnistuisi :barefoot: Taidan toivoa jo liikoja :oops:
Eilen oli yllättävän kipeitä tuikkimisia munsarjoilla ja pari repäisykipuakin noustessa tuntui. Ikinä ennen mielestäni tuollaisia tuntenut muniksissa :eek: Toivottavasti ei vielä irronnut, muuten kyllä myöhästyttiin pahasti (n)
 
@mira.flower - sun ovistuntemukset kuulostaa ihan samalta ku täällä! Taidetaan päästä jännäileen yhtä aikaa, mulla tänään ovistestit jo haalenneet, veikkaan että meillä jää tällä kierrolla ton yhden talletuksen varaan, joka tietty plussaa, kun luulin et menee tää kierto ohi kokonaan ku mies ollu reissussa..
 
  • Tykkää
Reactions: mira.flower
Oisko @mira.flower lh-huippu voinut olla tuossa kp 16 päivällä? Eli nyt olis H-hetki!

Toivottavasti ette pahastu kun jatkan vielä täällä kirjoittelua, huoli se vaan painaa vaikka kuinka yrittäisi muuta. Kävin tutun syyn takia taas lääkärissä, vasenta munasarjaa sattuu ja jomottaa ja vihloo. Vaikka sieltä muutama kk sitten tähystettiin useampi kysta pois, niin taas siellä on kaksi. On myös torsioitumisen mahdollisuus eli on voinut munasarja kiertyä ympäri ja sittenhän se voi mennä kuolioon. :/

Onko muilla yhtään tällaisia aivan yliaktiivisia munasarjoja tai endometrioosista johtuvia vaivoja niin kuin allekirjoittaneella?
 
Viimeksi muokattu:
@SandraB oon niin pahoillani siitä mitä oot joutunut kokemaan :( Mullakin eka km viimeisteli kunnon elämänvaihekriisin. Jaloille palautuminen olisi ollut varmasti pidempikestoinen prosessi (siinäkin meni vuosi), jos en olis käynyt juttelemassa psykiatrisen sairaanhoitajan kanssa. Sulla on varmasti oikeus km:n myötä myös lähetteeseen. Ootko soittanut terveyskeskukseen ja kysynyt vielä? Suosittelen <3
 
@SandraB ihan älyttömästi sulle voimia ja jaksamista.. Itseäkin pelottaa tuo lasketun ajan läheneminen..

@mira.flower miekin epäilen että lh-huippu olis ollut 16 päivällä.. Joten tallettelut osu kyllä ihan nappiin:)
Mulla vuoto loppui eilen, pari viimeistä päivää oli lievää tiputtelua.. Nyt enemmänkin pelottaa et mitä jos seuraavakin menee kesken et saanko mie koskaan vauvaa syliin asti..

@Santso mullakin on ollut kystiä, yhtä oltiin operoimassa mutta ne kerkes puheta ennen leikkausta, oli aika kivuliasta.. Nyt viimeiseen kahteen vuoteen ei oo kystiä tullut mutta noita munasarjojen pistämistä, vihlontaa on säännöllisesti. Mutta syitä ei ole löytynyt, toki en ole niiden vuoksi käynyt erikseen gynellä, aina vuosikontrollissa asiasta maininnut..
 
@mira.flower veikkaan myös, olisiko ovis ollut tuolloin kp 16? Jos sulla vaihtunut testi välissä niin kai voi viivat heitellä :)

@Santso tsemppiä kystien kanssa, tosi ikäviä vaivoja. Itsellä ei varsinaisesti kokemusta endometrioosista, vaikka aina oonkin siinä uskossa elänyt että se minulla on. Viitisen vuotta sitä lääkäri epäili, mutta kertoi ettei sitä aleta tutkimaan ennen kun yritän saada lapsia ja en onnistu siinä.

No, onnellisesti kävi sillä tänään on dpo11 ja viivoja saatu testiin :)
Ylin eilinen dpo10 aamu, kaksi alinta päivätestejä dpo11.
https://aijaa.com/3hMtZx
3+6
 
@mira.flower veikkaan myös, olisiko ovis ollut tuolloin kp 16? Jos sulla vaihtunut testi välissä niin kai voi viivat heitellä :)

@Santso tsemppiä kystien kanssa, tosi ikäviä vaivoja. Itsellä ei varsinaisesti kokemusta endometrioosista, vaikka aina oonkin siinä uskossa elänyt että se minulla on. Viitisen vuotta sitä lääkäri epäili, mutta kertoi ettei sitä aleta tutkimaan ennen kun yritän saada lapsia ja en onnistu siinä.

No, onnellisesti kävi sillä tänään on dpo11 ja viivoja saatu testiin :)
Ylin eilinen dpo10 aamu, kaksi alinta päivätestejä dpo11.
https://aijaa.com/3hMtZx
3+6

Eikä! @joulutoive ihanaa! Ihan selvä plussa :love: ihan mielettömästi onnea!
 
@mira.flower veikkaan myös, olisiko ovis ollut tuolloin kp 16? Jos sulla vaihtunut testi välissä niin kai voi viivat heitellä :)

@Santso tsemppiä kystien kanssa, tosi ikäviä vaivoja. Itsellä ei varsinaisesti kokemusta endometrioosista, vaikka aina oonkin siinä uskossa elänyt että se minulla on. Viitisen vuotta sitä lääkäri epäili, mutta kertoi ettei sitä aleta tutkimaan ennen kun yritän saada lapsia ja en onnistu siinä.

No, onnellisesti kävi sillä tänään on dpo11 ja viivoja saatu testiin :)
Ylin eilinen dpo10 aamu, kaksi alinta päivätestejä dpo11.
https://aijaa.com/3hMtZx
3+6
Onnea paljon! Ihanaa että onnistui, antaa itsellekin taas voimia toiveisiin. Kuinka mones kierto tää oli km jälkeen?
 
Onnea paljon! Ihanaa että onnistui, antaa itsellekin taas voimia toiveisiin. Kuinka mones kierto tää oli km jälkeen?

Kiitos kaikki ihanat, teidän tuki on ollut korvaamaton tässä matkanvarrella:love:

Tuulimuna ultrattiin rv 11+2 31.1.2018, josta menin suoraan lääkkeelliseen tyhjennykseen. Helmikuu meni tyhjennellessä, maaliskuussa alkoi uusi kierto ja siitä tärppäsi :barefoot: Jotenkin itse en vielä haluakaan uskoa, ennen kun varhaisultrassa nään sykkeen, mennyt tm sai jalat visusti maahan sen suhteen. Mutta päivä kerrallaan:)
 
Onnea @joulutoive :love: Oon ihan kateellinen kun mun kkm todettiin kaks päivää myöhemmin ja vieläkin saa odottaa niitä ekoja kuukautisia :cry:
Toivottavasti tällä kertaa kaikki menee hyvin loppuun asti!
Täällä ei kummempia, odotusta vaan :rolleyes:
Mun vauva täyttää ens viikolla 1v ja harmittaa kun on mennyt vähän sumussa tää alkuvuosi. Onneksi näyttää siltä että kevät vihdoin on tulossa :)
 
@miniminimini voisiko se muna olla nyt liikenteessä? Eihän näistä tiedä, mutta ainahan voi arvailla :whistle: Eikö se voi vuorokaudenkin odotella ja sitten hedelmöityksen jälkeen siirtyä kohtuun? Jos on jossain näillä taipaleilla? Ihanaa, etten ole ainoa erilaisten kipujen ja vihlaisujen yms. kyttääjä. Ihan selkeästi meitä on ainakin kaksi! :LOL:

On: Taidan nyt laskea tuon kp 16 ovulaatioplussaksi eli nyt olisi dpo1. Eilen tuli suurimmat valkkarit. Ennen ollut kyllä runsaampaa ja selkeämpää tuo valkovuoto, nyt aikas niukahkoa. Ihan en tiedä menikö valkkarit ja spermiinat sekaisin? (n) Kumpaa oli, mistä sitä sitten tietää? o_O Ainut päivä tälle viikolle, kun ei testattu sängyn jousituksia oli dpo-2. Ja koko ajan pyörii ajatus siitä, että juuri se päivä olis tarvinnut testailuja! :notworthy: Mutta! Oli hirmu ihanaa huomata, miten mies reagoi, kun laitoin viestiä eilen että varautuu illalla puuhastelemaan. Tuntuu, että olisi hedelmälliset päivät käsillä. ( testeistä en edelleenkään maininnut mitään ) Niin yllättävän innokkaasti otti uutisen vastaan, ja toteutti toiveeni :p
 
@miniminimini tuli vielä mieleen, että voiko olla virtsatietulehdus? Tuo pissaamisen aikana tuleva kipu on vähän huolestuttava :eek:

On: Elelen dpo 2, ja pienoinen kehon kyttäys on alkanut. :geek: Miten sitä ihminen onkin tällainen? Eikö voisi rauhassa odottaa ihan ilman kropan kuulostelua ja arvuuttelua? Kun ei ne oireet kuitenkaan juurikaan eroa normaaleista menkkaoireista ja kierron kulusta. Tätä hoen itselleni jatkuvasti, että turha on oireita kytätä. Mutta... eihän sitä osaa olla niin tekemättä! :D
 

Yhteistyössä