Keskenmenon jälkeen kuumeilevat

Kiitos @miniminimini <3 Se pistos on vissiin reumassa ja syövässä käytettävää sytostaattia tms "myrkkyä" joka tuhoo sen raskaussolukon joka on väärässä paikassa ja voi siis tehä pahoinvointia, ripulia, mahakipua jne et vaikuttaa siis kehoon muutenkin tietysti. Ja koska se on sellasta myrkkyä niin kuukauden ehkäisy riittää jos yhdellä pistoksella selviää, jos joutuu useemman ottaan niin 3kk viimesestä pistoksesta on aika jollon ei saa tulla raskaaks.

Täytyy lukee ja tutkia, että mitä sen valituksen tekeminen vaatis. Jos kovin monimutkaista niin ei taida olla voimia sellaseen :(
 
@Päppyrä ei ole todellista! Vitsi jos tuosta vielä joutuisit leikattavaksi niin tosi perseestä olisi! Selkeä hoitovirhe on tehty. :mad: Vaikka eihän se enää auta, vaan kärsittävä on. :cry: Isosti hermoja ja leppoisaa mieltä tämän kaiken kiristelyn jälkeen! Jos jotain hyvää haluaa löytää niin nyt tiedetään mitä hoidetaan... :X3:

@miniminimini noita päivämääriä on inhottava ajatella :unsure: Olisi jo yli puolenvälin / laskettuaika olisi kohta tms... Niin toivon, että oltaisiin kaikki ennen laskettua-aikaa uudestaan vatta pystyssä! :rolleyes:
 
Joo tää tauko tekee iha hyvää varmasti :) Vaikkei kerettykää raskautta yrittään kauaa ennenku tärppäs ja tuli km joka nyt selvis ku:ks. Tokasta kierrosta siis sillo sai alkunsa. Mut on kyl pää aika levällään ja ajatukset sekasin tän kaiken keskellä/jälkeen.
Ja onneks selvis. Nyt on päällimmäisenä helpotus, että on tutkittu ja selvitetty et mikä on ja sitä on alettu hoitaankin ja hcg:n laskua seurataan myös. Ens viikolla kahet verikokeet ja sit kerran viikossa nii kauan, että on alle 5.
 
@Päppyrä Voi ei, tosi inhottava tilanne :( Keskenmeno ja kohdunulkoinen on muutenkin kamalaa, ja sitten kun se ei vielä suju niinkuin pitäisi..

Itse toivon, että kuukautiset alkaisivat jo kohta.. keskenmeno huomattiin tammikuun lopussa ja kaavintaan jouduin huhtikuun alussa. Voikohan tässä joutua odottamaan vielä pitkäänkin (n)
 
Mitä mun kropassa tapahtuu? Tänään kp10 ja selkeitä ovisoireita jo nyt?Pistää, painetta, kipua! Kuumeeseen otettu särkylääke auttaa myös näihin kipuihin!

Testeissä ei vielä merkittävää, mutta selvä viiva jo. Vähän jännittää, et osuuko O viikonloppuun kun oon ite tyttöjen vkoloppua viettämässä ja tallettelumahiksia ei oo pe eikä la. Varmaan tänään paree yrittää, vaikka flunssa puskeekin päälle!
 
@mira.flower - en mä tiiä onko tääkää kauheen hyvä jos yhes kierros ovis kp30 ja toisessa jotain kp 10+.. Tosin ovistestit hailakat, et ehkä nää kivut sit enteilee jotain megaovista jahka se tulee, toivottavasti ei vkoloppuna!

Plus tässä kuumeflunssassa ei kyl pysty seksiin kun kerta ovistakaan ei oo nyt just :D
 
@Ellen88 miten ihmeessä noin pitkään on mennyt?! yli KAKSI kuukautta! Mulla kesti km tyhjennysvuodon jälkeen kuukautisiin 31 päivää.

@miniminimini ehkä se ovis silti vielä odotuttaisi itseään? Toivotaan! (y) Mä niin toivon, että mulla edes tulisi ovis.:unsure:

@Päppyrä mites sinulla menee?

Missä @Ann33 luuraa?;)
Hahaha, pakko tulla katsomaan kun mailiin asti tulee viesti. Kiitos muistamisesta :love: olen välillä käynyt lueskelemassa viestejä mutta tietoisesti pitänyt hiljaisuutta, jos sais vauvahaaveilustressitasoa laskettua. Hieman ehkä aloin käymään ylikierroksilla, silloin on aika vetää vähän henkeä :)

mutta vieläkään ei ole mitään raportoitavaa. Kp 28 taitaa olla menossa ja kovasti odottelen mitä tässä tapahtuu. Oireisiin en uskalla yhtään luottaa kun niitä tulee näköjään joka kierrolle.
 
@mira.flower kiitos kysymästä :) Täällä menee ihan mukavasti, kovia haittavaikutuksia ei metotreksaattipiikistä oo tullu. Vähän omituisia mahakipuja (luojan kiitos ylävatsassa!) ja päätä on särkenyt, mut päänsärky on varmaa stressistä ja univelasta. Eilen iski illalla aika kova kipukohtaus taas kun kaveri oli tässä, otin särkylääkettä ja makasin lattialla (istua ei pystynyt ja mies nukkui olkkari/makkarissa joten keittiö oli ainoo huone jossa voitiin olla kaverin kans :D ). Kipu ei yltynyt onneks niin kovaks kun tiistai-iltana jollon menin päivystykseen. Mut kyl se silti kipeetä teki ja kaveri nauratti jutuillaan ja mua nauratti kun sattu ja nauraminen vasta sattukin alamahaan:ROFLMAO::D Kipu onneks meni ohi särkylääkkeen oton jälkeen vajaassa tunnissa ja en sit soittanu taysiin.

Päällimmäinen tunne tänään on ollut helpotus ja kiitollisuus taysin acutan lääkäriä kohtaan ja naistentautienpolin gynee kohtaan ja 4b osaston kätilöitä ja kätilöopiskelijoita kohtaan hyvästä hoidosta mitä eilen ja tiistai-iltana/yönä sain. Ja mut otettiin tosissaan vaikken ollutkaan jäätävissä tuskissa.

Noissa lappusissa mitä sain luki, että KU:ssa voidaan mennä seuranta linjalla jos hcg on alle 1000, onneks gyne oli sitä mieltä että nyt ei enää seurata kun kuukausi jo mennyt vaan pistetään se solusalpaajapiikki.

Toistan varmaan samoja asioita, mut en muista yhtää et mitä oon eilen kirjottanu:D Sen verran väsymys ja muut tunteet vaikutti:D

Melkein itkin eilen helpotuksesta sen gynen luona sillon aamulla kun se totes KU:n ja sano, että se hoidetaan nyt :)

Vähä jännittää, että meneekö kierto ja kroppa sekasin tästä kaikesta kun varmasti on aika kova koettelemus kropalle tää kaikki. Onneks kuukausi aikaa tarkkailla vaan kehon omia juttuja ja ei 'tarvii' miettiä, en onkohan raskaana tms kun kumia pitää käyttää kuukausi.

En ois ikinä voinu kuvitella, että tää menee näin. Tammikuun 10pv jätin pillerit pois ja 15.3 jo plussasin, sit 25.3 todettiin km ja 25.4 et se onkin KU.
 
Tsemppiä @Päppyrä!

Mä vähän säikähdin tuossa aamupalalla... Mulla ei oo yleensä kivulias ovis, mutta tänään aamuyöllä ja aamulla jomotteli aika ikävästi. Kun sitten olin aamuteellä ja aloittamassa töitä, iski vielä huimaus niin että piti ihan pistää hetkeksi pää alas. Meni onneksi muutamassa minuutissa ohi ja sen jälkeen jomottelukin on laantunut.
Onko teillä muilla ollut yllättäviä ovisoireita km:n jälkeen?
 
@Lallastiina mielestäni mun pms-oireet ovat vahvistuneet todella paljon km jälkeen. Samoin ovis oireet, kuin menkka oireet. Välillä tuntuu, että tämä on vain yhtä hormoni pyöritystä meikäläisen elämä nykyään. :cautious: Ennen en oikeastaan paljoakaan huomannut mitään oireita. Joskus munasarjoissa tuntui ja menkkojen alkaessa vatsa oli kipeä, nyt tulee vaikka ja mitä oiretta. :confused: Ärsyttävin on tuo järkyttävä väsymys mikä alkaa viikko ennen vuotoa. :sleep:
 
Tänään kp 13 eikä oikein mitään oireita. Muutama päivä sitten rinnat tuntuivat hiukan aroilta, mutta nyt nekin tuntemukset ovat poissa. Aivan ihanaa, kun on ihan oma itsensä eikä ole mitään hormonioirehtimisia! :p Kumpa tämä olotila vain jatkuisi! Olen taas pystynyt keskittymään tähän hetkeen ja itseeni. On kyllä niin hyvä olla taas tällä hetkellä. :rolleyes: Nautitaan auringosta naiset! D-vitamiini vahvistaa ovulaatiota, joten ulos ja ihoa näkyviin kun hiukankin aurinko näkyy! :LOL:
 
Vihdoin eilen oli suhteellisen kivuton päivä! Pystyin hyppiin/loikkiin ja rämpiin mettässä ja vaan iiiihan pieniä vihlasuja tuntu mahassa ku hyppäs :O :) Viel perjantaina sattu koko ajan ja vähänkin tärähtelevämpi kävely vasta sattukin!
Eli VIHDOIN parempaan päin tän koko jutun kans! :)
Ainakin oma kropan tuntemuksien mukaan.
Tänään ja ke verikokeet ja ke iltapäivällä taysin lääkäri soittaa et miten hcg on laskenu ja kyselee vähän vointia vissiinkin ja antaa ohjeita jatkolabroihin jne.

Henkisestikin olo on ollu parempi kun kertaakaan aiemmin km:n jälkeen! :) Vaikka on ollut kipuja sen metopiikin takia niin silti tuntuu kuin iiiiiso taakka ois otettu pois :) Ja ehkä onkin, kun aiemmin ei pystynyt kunnolla edes toipuun km:sta henkisesti kun se ei ollut ohi täysin vaan koko ajan oli vuotoo ja kipuja ja vihlasuja jne ja varmaankin iso aavistus, että se km ei oo menny iha niinku pitäs. Silti en vaan jotenkin 'kehdannu' tms mennä lääkäriin kun neuvolasta sanottiin kaiken olevan normaalia ja vasta ku kipu on lähes sietämätöntä niin sitten lääkäriin:mad: tommoset ohjeet vois tunkee syvälle p******n! :D Anteeks, mut helpotti:D:D:D
 
  • Tykkää
Reactions: Lallastiina
Vihdoin eilen oli suhteellisen kivuton päivä! Pystyin hyppiin/loikkiin ja rämpiin mettässä ja vaan iiiihan pieniä vihlasuja tuntu mahassa ku hyppäs :O :) Viel perjantaina sattu koko ajan ja vähänkin tärähtelevämpi kävely vasta sattukin!
Eli VIHDOIN parempaan päin tän koko jutun kans! :)
Ainakin oma kropan tuntemuksien mukaan.
Tänään ja ke verikokeet ja ke iltapäivällä taysin lääkäri soittaa et miten hcg on laskenu ja kyselee vähän vointia vissiinkin ja antaa ohjeita jatkolabroihin jne.

Henkisestikin olo on ollu parempi kun kertaakaan aiemmin km:n jälkeen! :) Vaikka on ollut kipuja sen metopiikin takia niin silti tuntuu kuin iiiiiso taakka ois otettu pois :) Ja ehkä onkin, kun aiemmin ei pystynyt kunnolla edes toipuun km:sta henkisesti kun se ei ollut ohi täysin vaan koko ajan oli vuotoo ja kipuja ja vihlasuja jne ja varmaankin iso aavistus, että se km ei oo menny iha niinku pitäs. Silti en vaan jotenkin 'kehdannu' tms mennä lääkäriin kun neuvolasta sanottiin kaiken olevan normaalia ja vasta ku kipu on lähes sietämätöntä niin sitten lääkäriin:mad: tommoset ohjeet vois tunkee syvälle p******n! :D Anteeks, mut helpotti:D:D:D
Hienoa kuulla, että vointi on jo parempi! Kamalan tien olet joutunut läpikäymään menneillä viikoilla :/ onneksi nyt tilanne näyttäisi olevan hallussa ja taysin puolesta on suunnitelma miten sua hoidetaan. Että ottaa päähän ettei km hoideta terveydenhuollon puolesta kunnolla! Säästyisi monen mieli siltä pahalta kun joutuu itse läpikäymään tunteita ja elämään epätietoisuudessa. Voin tunnistaa itseni, ensimmäiset kuukautiset kun vihdoin alkoivat, km oli tavallaan käsitelty. Nyt vain nokka kohti tulevaa ja nauttimaan keväästä :) muista antaa itsellesi aikaa ja tehdä kivoja juttuja.
 
Tänään oli sitten ar-ultran uusinta kun viimeksi ei vielä sykettä näkynyt. No tänäänpä näkyi. (y) kaikki oli lääkärin mukaan hyvin, viikkoja ultran mukaan noin 6+5, kun taas kk laskettuna nyt ois 7+4.

Täytyy sanoa että täällä Itä-Suomessa olen ollut erittäin tyytyväinen tähän hoitoon. Kun mulla alkoi viime raskaudessa vuodot ja todettiin TM, pääsin heti yöllä osastolle tyhjennykseen ja siellä ultrattiin niin pitkään että kohtu oli tyhjä ennenkuin päästiin pois.

Lääkäri halusi vielä yhden ultran kahden viikon päähän jossa varmistetaan että on kasvanut viikkojen mukaan. Tämäkin oli mukava yllätys kun ajattelin ettei ne ota gynen polille enää tämän jälkeen.

Vaikka edelleen pelkoja on niin nyt sai sentään jo huokaista että vihdoin siellä oikeasti on pieni kasvamassa.

Tsemppiä kaikille ja tulkaahan pian perästä tuonne toiselle puolelle! (y)(y)
 
Selailin ketjun läpi, päällimmäisenä jäi mieleen, mitä @Päppyrä ootkaan joutunut kokemaan!! Ihan kamalaa! Paljon voimia ja jaksamista. <3

Palstailusta olen pitänyt vähän taukoa. Toukokuussa tulee vuosi siitä, kun kierto palasi synnytyksen jälkeen ennalleen, eli vuosi alkaa olla täynnä. Keskenmenon jälkeen lääkäri sanoi, että on tilannekohtaista pääseekö tutkimuksiin vuoden tultua täyteen, vai täytyykö keskenmenosta taas odotta vuosi. Neuvolaterkalle soittelin, kesäkuun alussa täytetään esitietolomake ja varataan lääkäri aikaa. Kyllähän siinä itku tuli, että meidät otetaan tosissaan!!:unsure::cry:

Soittelin siis muitakin asioita, ja kysäisin samalla tätä, koska kierrot ovat 27-38 päivää ja ovistesteit ei yksikään kuu km:n jälkeen ole vahvistunut. Naama kukkii kun teinitytöllä, hormoonit aivan niin sekasin kun olla ja voi.

Tässä kuussa ovistestissä viiva vahvistui kp11-12 jonka jälkeen puoli viikkoa aivan täysin valkoista tikkua. Sitten hermostuin ja lopetin koko homman, no tänään kp 18 olikin taas selkeä viiva, joskaan ei selvästi niin vahva, että olisi ovis.

Kyllä tämä homma hermoja kyselee.:(
 
@Ellen88 jee, tiedän tunteen. Mulla meni just 4vko ja 2pv kaavinnan jälkeen, kun lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen vuotoa oli 7vko :confused: Jos joskus vielä kkm tulee, vaadin heti kaavinnan.
Nyt menkat loppu, vähän normaalia runsaammat oli ja kesti päivän pidempään. Loppuviikosta ovistestit käyttöön.
 
Vappu viestitty kirkkaan veden kanssa, ja naureskelin tämän olevan ensimmäinen vappu yli kymmeneen vuoteen kun ei ollut krapulaa :D no tänään menossa kp 35/31-33. En halunnut vielä tehdä testiä, jos se olisi ollut negatiivinen, olisin ollut allapäin enkä joka tapauksessa olisi uskaltanut juoda. Jos se olisi ollut positiivinen, panikointi olisi alkanut miksei mulla ole mitään oireita. Mies lähtee muutamaksi päiväksi työmatkalle ja perjantaina ajattelin tehdä testin kun on taas aamulla kotona. En uskalla haaveilla ja saamaan aikaan tiedän että on selviä raskausoireita. Nännit on pystyssä koko ajan, liikuntaa on pitänyt rauhoittaa kun paine vatsassa kasvaa sykkeen noustessa ja repäisykipuja on ollut jonkin verran. Mutta ota sitten näistä selvää ovatko todellisia :D
 
  • Tykkää
Reactions: mira.flower
@Päppyrä ihanaa kun siellä alkaa elämä voittaa!

@Ann33 - vitsit, mistä tommosta kylmähermoisuutta vois saada itellekkin, ite aina aloittelen testailut jo dpo8.... :D Tosin NYT vannon etten ennen dpo 12 ainakaa :DD

@mira.flower - miten menee kohtalotoveri?

@helskatti - Onnea ja kiitos kun jaat kuulumisia, antaa toivoa <3

ON: eilen ovistesteissä heti ilmesty testiviiva ja oli lähes yhtä vahva, eli uskon lh-huipun olevan käsillä. Eilen saatiin sekstailtua onneksi, mut mies joutunee tänään reissuun et jääköhän yhteen kertaan.

Kysymyksiä:
- Onko teillä tietoa, mitä ultrassa näkyy jos ovis on ollu? Tulevan oviksen siellä varmaan näkee? Mulla siis tänään gynen aika, kp 16 ja veikkaan et ovis eilen/tänään/huomenna... Vähä jännittää. Ja muutenkin, että onko siellä kaikki kunnossa.

- Juotteko greippiä/vattuteetä vielä oviksen jälkeen? Hyötyä, haittaa?
 

Yhteistyössä