Keskenmenon jälkeen kuumeilevat

@Minji ja @Aileen - tsemppiä teille molemmille.
@mira.flower - sulle myös hali! Kyllä me vielä vauvat saadaan, pakko siihen uskoa!

Minuakin eniten turhauttaa, miten km saa vielä kropan ja kierron sekaisin. Mulla ennen aika säännöllinen kierto 28-30pvää, nyt km jälkeen kaikkea 27-52pvän välillä ollut. Myös uutena tuhruttelu jo alkaen dpo9 parhaimmillaan :(
 
Hei. Tänään olis 7+4 mut taisi mennä kesken.. ensimmäinen raskaus ja ensimmäinen keskenmeno.. ultra on torstaina et saa varmuuden.. eilen alko rusehtaval tiputtelul, tänää kirkaan punasta vuotoa, vatta kunnolla kipeä, vähä enemmän ku menkkojen aikaan.. ja jotain tipahti pönttöön ku kävin vessas.. et tais sitten olla siinä.. muutoin ennen tätä yritystä takana puoli vuotta.. en oikein tiedä mitä ajatella..
 
Viimeksi muokattu:
Hei. Tänään olis 7+4 mut taisi mennä kesken.. ensimmäinen raskaus ja ensimmäinen keskenmeno.. ultra on torstaina et saa varmuuden.. eilen alko rusehtaval tiputtelul, tänää kirkaan punasta vuotoa, vatta kunnolla kiprä, vähä enemmän ku menkkojen aikaan.. ja jotain tipahti pönttöön ku kävin vessas.. et tais sitten olla siinä.. muutoin ennen tätä yritystä takana puoli vuotta.. en oikein tiedä mitä ajatella..

<3
Älä ajattele mitään ennen kuin saat varmuuden. Joskus vuodot voivat olla harmittomiakin. Joka tapauksessa pidän sulle vielä peukkuja, jos käy huonosti, siitäkin selviää, vaikka nyt ei sille tunnukaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Lilja<3
Täällä ilmoittautuu uusi kuumeilija mukaan joukkoon. Ikää on 29 vuotta ja ensimmäistä yritetään. KM 3/18.

Epäsäännöllisten kuukautisten, erinäisten tiputteluvuotojen ja kilpirauhasongelmien takia pidin YK5 alkanutta raskautta suorastaan ihmeenä ja liian iso ihme se näyttikin olevan. :( Yritystä varjosti vielä kaiken lisäksi PCO epäily 5/17, joka onneksi osoittautui vääräksi hälyytykseksi, kun löysin PCO:hon erikoistuneen gynen.

Keskenmeno oli itselleni aika kova paikka. Jälkeenpäin sitä onkin miettinyt, että taisin osata odottaa keskenmenoa jo pidemmän aikaa liian lievien oireiden takia. Olimme jo siinä uskossa, että raskaus oli rv11, kun alkoi verinen vuoto. Vuodon alettua menimme heti yksityiselle ultraan, jossa todettiin alkion lopettaneen kasvussa jo rv7+. Oli siinä sulattelemista. Kaikki tuli spontaanisti kuitenkin ulos järkyttävine kipuineen.

Ensimmäinen kierto kesti KM:n jälkeen 40 päivää. Nyt toinen kierto on jo KP20 eikä ovulaatiota näy ei kuulu. Seuraan Fertility Friend -sovelluksen avulla aamulämpöjä ym. merkkejä, ja aiemmin olen hyvin saanut tätä kautta bongattua oviksia. Vetää kyllä mielen aika matalaksi nämä pitkät kierrot. Vielä, kun lähipiiristä pompsahtelee raskausuutisia tämän tästä.

Muoks. Onko muilla muuten ilmennyt rajua hiustenlähtöä keskenmenon jälkeen? Itsellä ollut tätä vaivaa jo yli kuukauden ja koko ajan pelkään, että olen kohta kalju, kun hiuksia lähtee ihan järkyttävinä tolloina. Gynen mukaan on normaalia rajujen hormonimuutosten takia. Jos uusi raskaus alkaakin, niin saa pelätä hiustensakin puolesta, koska jos tulee uusi keskenmeno, niin varmaan loputkin tippuvat. :eek:
 
Viimeksi muokattu:
@Lilja<3 pidämme pientä toivoa vielä yllä! Isot tsemppihalaukset näihin epävarmuuuden aikoihin! Itsellä keskenmenossa tuli verta tosi paljon ja kivut olivat samanlaiset kuin synnytyksessä. Eli todella kivuliasta. Ei jäänyt epäselväksi mitä oli tapahtumassa... :(

@Emppuelkku tuo taitaa olla aika yleistä, että kroppa on sekaisin joitain kuukausia keskenmenon jälkeen.:unsure: Itsellä km oli 2/18 ja ainakin vielä viime kierto oli hyvinkin epänormaali. Ja nyt kun puhuit tuosta hiusten lähdöstä niin minulla taisi olla ihan vastaava tilanne! :eek: Onneksi on vähentynyt jo normaalimmaksi. Voisikohan myös km aiheuttama stressi ja suru olla myös osasyyllinen? (n)

@miniminimini mitä mä näenkään!!! :barefoot: Aika selvä plussa minun silmään kyllä on! Luulisi, ettei kemiallinen näkyisi noin hyvin! :love: Vai mitä mieltä @Lallastiina on? Paljon onnea! :love: Ja toivotaan, että pysyy matkassa mukana! Tai ihan varmasti pysyykin. :p Ihana uutinen sulta pompsahti! Antaa toivoa tännekin. :rolleyes:

On: Meitsi odottelee menkkoja alkavaksi parin päivän sisään. Voisivat sieltä jo tulla niin pääsisi taas uuteen yritykseen. :sneaky: Kaikki raskaustestitkin pääsivät loppumaan tässä kierrossa, joten laitoin uuden tilauksen jo tulemaan. 20 kpl pitäisi postissa saapua! :LOL: Minkäs sitä itselleen mahtaa, kun niin tykkää pissaleikeistä. :LOL:
 
Hämmentää. Tosiaan eilen tuli kirkkaan punaista verta oisko saman verran ku menkois (jotenkin aattelin et tulis enemmäno_O) iltaa kohde hiipui ja ny ollu einää vähä pyyhkies.. eilen vatta oli kyl toodella kipeä, enemmän ku menkkojen aikaan.. toivoa viä??:notworthy: mut sit rinnat taas on jo normaalimmqt, ei niin kiinteät ja painavat vai kuvittelenko vain?:cautious: huomen aamul ultra..

@miniminimini kyllä se musta plussalta näyttää!:love::love:
 
@mira.flower pissaleikeistä :D Apua :D mutta siis todellakin toivoa, mulla dpo 9-10 ihan puhdasta negaa. Vähän mietityttää et onko tää totta, just sen takia ku vielä hailakka viiva eikä oikein oireita. Pitää jatkaa munki niitä pissaleikkejä :D

@Emppuelkku pahoittelut keskenmenosta, toivotaan uutta tärppiä pian, samoin kiertojen tasoittumista! Mulla lähti kans km jälkeen reilusti tukkaa, niinku lähti synnytyksenkin jälkeen - sama hormoniromahdushan siinä tapahtuu!
 
@Emppuelkku tervetuloa ja pahoittelut! @Lilja<3 tsemppiä!

@miniminimini plussalta näyttää (y)!
Ne mun haamunaavistukset ei kyllä tainneet olla kemiallisesta vaan viallisista testeistä.

Täällä menkat ohi, veti jotenkin ihan energiat nolliin ja tässä nyt yritän vähän reipastua taas.

@mira.flower Joo mulla ei oo varsinaisesti todettu mitään luteaalivaiheen ongelmaa, vaan lekurit on määränneet tuon progesteronin lähinnä ajatuksella "ei siitä haittaakaan ole", kun oli tiputtelua pitkään. Nyt myo-inositolilisää otettaessa on tuhru jäänyt melkein kokonaan pois, satunnaisesti 1-2 pvää ennen menkkoja, nyt viimeisimmässäkin vuoto alkoi melkein suoraan. Progethan multa tsekattiin dpo7 just siinä kierrossa mistä tuli eka tärppi, arvo olikin normia korkeampi mikä antoi ekan vihjeen tärpistä. Ja tosiaan siitä huomattiin sitten 9. viikolla että oli tuulimuna, ei ollut mitään vuotoja eikä tuhruja.
 
Jep kyllä se kesken meni.. ihmeen vähällä vuodolla. Ultralla kattoi eikä sielä ollu enää yhtää mitää, 'täydellisesti' tapahtunut keskenmeno. Jotain hyvää.. ja sanoi et menkat voi alkaa nopeestikki, et limakalvo näytti samalta ku menkkojen jälkee kuuluis näyttääo_O
Noh uuteen nousuun(y)

Onnee @miniminimini :love::love::love: toivottavasti pysyys matkas(y):love:
 
@miniminimini paljon onnea plussasta:love::love:

On: Vihdoin hcg alle 5!! Eli nyt on virallisesti KU ohi:):) Viikko vielä ehkäisypakkoa. Saa nähdä, että päästäänkö tästä kierrosta jo yrittämään uutta raskautta vai kerkiääkö ovis olla ennenkun ehkäisypakko loppuu. Maanantaina aloitan oviksen tikuttelun :)

Toisaalta fiilikset uuden raskauden yritykseen on pirun ristiriitaset :( Toisaalta vauvakuume on kova, mutta toisaalta tää kaikki on ollu päälle ja kropalle niin kova paikka, että pelottaa tosi paljon uusi yritys ja mahdollinen plussa jossain vaiheessa :(
Kai nää fiilikset on normaaleja ja tasottuu ajan kanssa :)

Nyt ollaan miehen kans vaan nautittu kesästä ja yhdessä olosta ja vaikka se saa mun hermot joskus ihan täysin riekaleiks nii pois en vaihtais:D
 
@miniminimini Onnea! Toivottavasti kyytiläinen pysyy matkassa! :love:

@Lilja<3 Suuret pahoittelut sulle! Täällä jos missä tiedetään mitä käyt läpi! :( Onneksi sulla on kuitenkin positiivinen asenne kaikesta huolimatta. Ja varmasti helpottaa, että uusi kierto jo hyvässä vaiheessa.

Ja kiitos kaikille mukavista sanoista! <3 Eiköhän tämä hiustenlähtökin tästä pian ala olemaan ohi. Omaan kaljuuntumiseen on hormonivaihtelujen lisäksi tosiaan varmaan paljon vaikuttanut myös se pohjaton suru, mikä keskenmenon jälkeen on ollut. Kaiken kun pitää ottaa aina niin hemmetin raskaasti.

Itsellä ollut jotenkin tosi vaikeeta viime päivät. Ei halua ulkonakaan liikkua, kun raskaana olevia naisia ja onnellisia vanhempia rattaiden kanssa tulee vastaan joka kadun kulmalla. :( Nyt on miettinyt usein, että puolivälissä jo oltaisiin, jos ei olisi mennyt kesken.

Harmittaa niin vietävästi taas vaihteeksi se raskautuminenkin. Ilman sitä oltaisiin hakeuduttu jo tarkempiin tutkimuksiin mun kierto-ongelmien takia. Toisaalta taas pitäisi varmaan olla tyytyväinen, että ylipäänsä tuli raskaaksi.
 
@Lilja<3 @Emppuelkku Pahoittelut, että tekin olette joutuneet kokemaan keskenmenon :( Tämä on kyllä hyvä paikka keskustella, kun täällä kaikki tietää miltä tämä tuntuu. Ketään mun kavereista ei tietääkseni ole kokenut keskenmenoa, joten siltä suunnalta ei varsinaista vertaistukea saakkaan, vaikka muuten ovatkin olleet tosi ymmärtäväisiä.

Mulle kanssa on vaikeeta nähdä vaunuja työnteleviä vanhempia ja söpöjä taaperoita tepstelemassa kadulla.
 
@Lilja<3 voi ei! :notworthy: Olen niin pahoillani, että tämä piti päättyä näin :cry:

@Päppyrä no niin! Siellähän aletaan kohta jo VIIMEIN päästä tosi toimiin! Kyllä sen aikakin jo on! (y) Ihan liian pitkän kaavan mukaan jouduitkin kärsimään. :unsure:

@miniminimini siellä on ainakin hyvin lähteneet hormonit nousuun! :love: Vieläkö meinaat seurata viivan vahvistumista? Vai joko testit loppu? :LOL: Olet kyllä onnesi ansainnut. Nauti nyt siitä! Ja ihan varmasti näin teetkin. :rolleyes:

@Emppuelkku valitettavasti surun käsittely vie oman aikansa. :unsure: Itse murehdin keskenmenoa varmaan pari kuukautta. Niin että välillä itkeskelin ja olin ajatuksissani paljon keskenmenon surussa. Joskus tuntui, etten pääse asiasta ikinä yli. :notworthy: Mutta kyllä pääsee. Ihan varmasti me kaikki pääsemme ja saamme onnellisen lopun vielä! :rolleyes:

@Minji minulle myös niin tuttuja tuntemuksia. :unsure:

On: Täällä kp 1, eikä menkat ole vieläkään nähtävästi entisensä. (n) Kuinka helkutin kauan tässä oikein menee, että kroppa osaisi palautua!? :mad: Yrityskierto neljä siis here i come! Pientä pettymystä tuntuu olevan miehelläkin aina kun kerron, että taas menkat alkoivat. :unsure: Lisäksi joutuu ihmettelemään kanssani näitä mun PMS oireiden kirjoa. Sanoinkin tänään, että haluan mun hormonaalisen ehkäisyn takaisin, jotta pääsisin eroon noista oireista. :cautious: Taas aivan jäätävä väsymys ollut jo monta päivää. :sleep: Mies vain naurahtaen sanoi, että no hän on jo vähän ihmetellytkin tätä menoa. :sneaky: Voi raukkaa! :LOL: Joutuu elämään kahden hormonihirviön keskellä. :LOL: ( meidän teini kärsii myös vahvoista oireista )
 
@mira.flower Voi p*ska!!!! oisin niin halunnut sut mukaan plussanneiden puolelelle! Lupaa, että ette lannistu vaan nyt TÄSTÄ kierrosta for real tärppi! Täällä kyllä yritän nauttia, mutta tuhru ja viiltävät alavatsakivut ei tee sitä helpoksi. Oireitakaan ei oo ku tolkuton väsy ja satunnainen tissien juiliminen. Äkkiseltään näyttäis et viivat on vahvistuneet jonkin verran parin päivän takaseen, mut ei todellakaan vielä yhtä vahvat. Tosin nyt vasta 4+1(dpo15). Kyllähän mä nyt testailen varmaan sinne nt-ultraan asti koska en mä uskalla luottaa niiden km takia :(

@Vilmalotta - sulle kans tsemppiä! Kyllä se vielä tärppää!
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveita
@miniminimini todellakin tärppi tästä kierrosta! :p Mitä muutakaan!
Ihan varmasti sinulla tuo tuhruttelu ja vatsan viiltelyt väistyvät kohta. Nythän vasta kiinnittyy paremmin. Ja nuo oireetkin kuulostavat hyviltä! (y) Eiköhän sieltä ne vahvistu viikko viikolta. Joko olet neuvolaan soitellut? Ajattelin, että jos kovin huolettaa niin olisiko mahdollista esim. seurata hcg:n nousua verikokeilla tai vielä parempi, päästä varhaisultraan! :barefoot: Juurikin noilla perusteluilla ja aiemmin koetun km vuoksi?
 
Noni, nyt sitten ollaan ihan tosissaan ihmeissään. Olin kaksi viikkoa sitten siellä gynellä kun kp 42 menossa ja testi oli neljä päivää aikaisemmin puhdas nega. Gynellä oli kaikki ok ja ultrasi (se oli tosi halpaa lystiä!). 22 mm follikkeli jota epäili kystaksi joka on saattanut aiheuttaa vatsakipuja. Mutta kohtu näytti hyvältä ja arveli kuukautisten alkavan muutaman viikon sisään. Mutta suositteli testin tekemistä kerran viikossa, jotta tietää missä mennään. Ja hän olisi noin kuukauden sisään kuulla, miten menee, joten sovittiin mun pyytävän soitta-aikaa ja katsotaan Teroluteja jos kierto on edelleen pitkä. Kaikki siis oli hyvin, mutta tottakai masensi sillä tämä aika on pitkä ja en ole senkään takia täällä käynyt. Koettanut vain keskittyä töihin ja arkeen.

Tänään tein sitten varmuuden vuoksi testin, mutta ajattelin sen olevan nega. Ja mitä ihmettä, heti kun neste alkoi nousemaan testiin, tuli viivat näkyviin ja alle minuutissa! Tässä sitten laskeskelin, että kuukautisista laskettuna olisi menossa jo 7+6. Alkio viimeksi jaksoi kasvaa 5+6 ja keskeytettiin muistaakseni 8+ viikolla. Jännä nähdä mitä neuvolasta nyt ohjeistetaan.

Oon ihan sekaisin mitä tässä tapahtuu :eek: anteeksi omakerronta mutta päässä lyö oikein kunnolla tällä hetkellä tyhjää.
 
@mira.flower Pitää joo soittaa neuvolaan ja kysyä, saisko jotain seurantaa tai ultraa, epäilen kyllä. Edelleenkään ei mitään selkeitä oireita, tuhru onneksi loppunut, mut silti jotenki hirvittää, et oonko ees raskaana.

@Ann33 - mahtavaa! ONNEA! <3 Ja nyt hei sit neuvolaan soittoa ja ultraan äkkiä varmistaan viikot, ihan mahtava juttu! Miten se eka gyne ei huomannut, eikös sulla sillon viikkoja kuitenkin se 5+?

Roikun täällä palstalla yhä, koska raskaus tuntuu utopistiselta, enkä oikein usko siihen tai sen kestoon, vaikka kovasti yritän. Oireettomuus kauhistuttaa. Pakko mankua neuvolasta tosiaan verikokeita tai ultraa. Tai sitte yksityiselle jossain kohtaa. Nyt olis 4+5 ehkä?
 
@Ann33 miten hieno uutinen!! :love: Paljon onnea! Aikas hienot viivat jo tulleet. :rolleyes: Olisiko mahdollista, että tuo 22mm folliikkeli on irronnut ja tässä olisi nyt tulos? Vai onko se edes mahdollista? Joka tapauksessa aivan ihanaa! :love:

On: täällä kp 6, menkat juuri lusittu, eikä ihmeempiä. Parin viikon päästä ovista odotan saapuvaksi.
 

Yhteistyössä