Keskenmenon jälkeen kuumeilevat

Moikka, osaisikohan kukaan vastata mulle:
Sain keskenmenon ja tyhjennys tapahtui lääkkeillä. Vuotoa kesti vain 5 päivää!! Sen jälkeen mulla on tullu kellertävää valkovuotoa, onko normaalia? Kipuja ei ole minkäänlaisia. Olen elämäni kunnossa fyysisesti. Voikohan näin nopeesti palautua keskenmenosta? Tein tänää halpis raskaustestin aamupissasta, et onko raskaushormoonit viel koholla (tiesin kyllä et on varmasti, mutta halusin tarkistaa) ja kyllä, kahta viivaa näytti. Mietin tässä ny, et onkohan mulle ees tulos ovulaatiota ens viikolla ku raskaushormooneja nähtävästi viel on..onko tietoa? Mulla olo on fyysisesti nii hyvä. Et mietin josko uskaltas heti kokeilla uutta raskautta...oonkohan tyhmä jos en jätä yhtä kiertoa väliin. Tosin jos elimistö ei oo valmis nii tuskin se mulle ovulaatiota järjestää...mielipiteitä ja tukea kaipaan! :unsure: Yk2, kkm 7/18
 
Ja ovulaatio siis voi tulla ekassa kierrossa, koska kierto voi olla pitkäkin. Itse jätin yhden kierron väliin, koska en ois kestänyt jos seuraavakin raskaus olisi sitten mennyt kesken.. Mutta mulla oli epäonnistunut tyhjennys ja jouduin kaavintaan kuin. Toki en raskautunut sit siitä seuraavastakaan kierrosta.
 
iK
@RUSKA82 Niin, ilmeisesti ovulaatiota ei tapahdu vielä jos on raskaushormoneita. Mutta joku täällä tai toisesta ketjusta oli muistaakseni km-kierrossa saanut vielä haamuja, kun oli jo plussannut ovistikkuunkin. Ja tuli siitä raskaaksi. Että mene ja tiedä sitten..(n)(n)o_O Jos ovis kuitenkin tulis niin ilmeisesti muutoin tärppäisi hyvin heti (y)
 
@RUSKA82 Pahoittelut keskenmenosta!
Mä "sain" just kuukausi sitten spontaanin keskenmenon viikolla 7+0 ja varsinaista vuotoa oli oikeastaan vain kaksi päivää, r-hormonit oli jo km-päivänä vain 67 ja vuoto heikkeni tiputteluksi heti r-materiaalin tultua ulos. Tiputteluakin kesti vaan pari päivää. Parissa päivässä olo oli taas fyysisesti ihan kuin ei olis raskaana ollutkaan. Eipä mulla kyllä ollut oikein raskausoireitakaan sanottavasti.
Tänään just kp1 yk2 vaikka oikastaan viime kierto pidettiin taukoa. Ovulaatio mulla tuli ilmeisesti ihan ajallaan, koska ultrassa kp19 näkyi keltarauhanen ja kierto oli normaalin mittainen, 28 päivää.
 
@RUSKA82 Pahoittelut keskenmenosta!
Mä "sain" just kuukausi sitten spontaanin keskenmenon viikolla 7+0 ja varsinaista vuotoa oli oikeastaan vain kaksi päivää, r-hormonit oli jo km-päivänä vain 67 ja vuoto heikkeni tiputteluksi heti r-materiaalin tultua ulos. Tiputteluakin kesti vaan pari päivää. Parissa päivässä olo oli taas fyysisesti ihan kuin ei olis raskaana ollutkaan. Eipä mulla kyllä ollut oikein raskausoireitakaan sanottavasti.
Tänään just kp1 yk2 vaikka oikastaan viime kierto pidettiin taukoa. Ovulaatio mulla tuli ilmeisesti ihan ajallaan, koska ultrassa kp19 näkyi keltarauhanen ja kierto oli normaalin mittainen, 28 päivää.
Muistatkos @Lallastiina, ku me tuolla helmikuiset ryhmässä päiviteltiin vuorotellen, ku ei oo raskausoireita. Kuinkas meille kävikään :( plaaah!
 
@RUSKA82 mielestäni hyvin voi yrityksen aloittaa uudestaan samantien! (y) Itselläni myös jälkivuoto kesti tuon viisi päivää ja viikon jälkeen r-testi näytti negaa. Suuret pahoittelut keskenmenostasi. :cry: Toivottavasti pian tulisi taas hyviä uutisia!

@Lallastiina onpa mukava kuulla sinunkin kuulumisiasi :rolleyes:

On: Täällä tahkotaan edelleen kierrosta kiertoon. Tänään ilmeisesti dpo 8, ja r-testi näyttää puhdasta negaa. :unsure: Taitaa tämäkin kierto olla taas tässä. PMS oireet pukkaa päälle, joten usko alkaa hiipua... Huomenna varmaan vielä testaan ja sitten saakin olla siinä.:(
 
Mulla tänään dpo 13. Tänään tai huomenna pitäisi alkaa menkat. Viime kierrosta alkoi dpo 14. Kaksi päivää sitten dpo 11 tein raskaustestin ja oli nega :( Tässä nyt sitten vaan taas odotellaan menkkojen alkamista... Silloin keskenmenon yhteydessä gyne sanoi, että monesti keskenmenon jälkeen raskautuu uudelleen nopeasti. No eipä omalle kohdalle noin sitten käy. Seuraavaksi alkaa yk 4 keskenmenon jälkeen (yk 12 ylipäätään).
 
Apua, mitähän mun sisällä nyt oikein tapahtuu?! :eek: Tänään on siis oletettavasti dpo 5 jai itapäivästä asti ollut melko kovaa kipua keskellä alavatsaa/aavistuksen vasemmalla. Kipu on tuntunut nyt monta tuntia koko ajan. Kipu muistuttaa vahvasti menkkajomotusta. Pissallakin on saanut käydä n. puolentoista tunnin välein.

Mielessä on käynyt, että joko nää on virtsatietulehduksen oireita tai sitten jotain kiinnittymiskipuja. (n) Veikkaan kyllä ensimmäistä, sillä keskenmenneessä raskaudessa ei ollut mitään tämmöistä. Pitänee huomenna olla työterveyteen yhteydessä, jos kipu ei tästä hellitä.
 
@Minji täällä ihan samat fiilikset, onnistuuko tämä koskaan ja missä nyt mättää? Tuntuu kuin tässä olisi tahkottu jo ikuisuus ilman tulosta. :notworthy: Täällä yk 6 km jälkeen ja TURHAUTTAA!!! :cautious:

@Emppuelkku voihan se hyvin olla kiinnittymiskipua tai keltarauhasen kipuilua?

On: Tänäänkin testit negaa :notworthy: Luulenpa tosin, että tänään olisikin vasta dpo 8... Vähän olen epävarma noista dpo:eek:sta, kun en tikkuun sitä ehtinyt saamaan. Eilisessä testissä näkyi tänä aamuna todella haalea viivanpaikka, mutta eipä se mitään kerro. Tai negahan se on. :cry: Tämä mun testailu on mennyt taas ihan maaniseksi. Jatkuvasti tekisi mieli leikkiä pissaleikkejä :LOL:
 
@Minji Täällä myös menossa yk 4 ja toivo uudelleenraskautumisesta alkaa hiipua. Eka raskaus alkoi toisesta kunnon kierrosta (vaikka olikin jo yk 5) ja nyt ei plussaa tule sitten millään edes hormonien avulla. :( Toivottavasti sulla yk 4 olisi sitten se maaginen kierto! :love:

@mira.flower Keltarauhasen kipuiluksi en oikein usko, sillä ovis tapahtui oikealta ja kipu on ollut enemmän vasemmalla. Mutta tän on pakkopakkopakko olla sun plussakierto! :love:

).( Täällä kivut jääneet jo unholaan. Yöllä kipuilu oli jo loppunut, kun kävin yöpissalla. Aamulla tuntui vielä vähän, mutta nyt ei sitten mitään tuntemuksia. o_O Tai oikealla ehkä keltarauhanen nyt maltillisesti jomottelee. Mitä tää oikein on?! :eek:
 
En haluis lietsoo mitää turhautumusta ym. mut varmasti muilla samoja/osittain samoja mietteitä... Jotenki nyt ku km:stä on pikku hetki kulunu nii tajuu asioita enemmän. Mukaan on tullu suru ja pelko. Pelko siitä et onko sit seuraava joka sattuu tarttuun kiinni niin jollain tapaa ei terve eli vammainen. Mulla jo ikää kertynytvniin nyt oon itelleni suutahtanut, et hankein sitte itelleni vauvakuumeen turhan vanhana. Eikä yhtää helpota, et googlettelen ja katon youtubesta lapsettomuus klinikan videoita... Huoh.. Pitäs saada itelle ny joku muu "projekti" johon keskittyä, jotta en miettis tätä. Pilaan varmaan seuraavan mahdollisen raskauden pelkällä stressillä.. Anteeksi tämä turhautuminen , mut ny tuntuu tältä..
Viikon kuluttua varmasti jo eri fiilis. Mulla hormoonit sekaisin !
 
Samoja mietteitä. Kun raskaus päättyy keskenmenoon toistuvasti ei sen jälkeen oikeen luottoa oo jos uudelleen joskus raskautuu. Tai ainakin tuntuu ettei edes uskalla iloita plussasta. Mutta itsesuojeluahan sekin on. Onneksi tilastollisesti on hyvät mahdollisuudet raskautua pian km jälkeen ja mahdollisuus että kaikki voi mennä hyvin tällä kertaa !
 
Hei kaikille :) olen seuraillut tätä ketjua, vaikka nyt en itse ole osallistunutkaan keskusteluun.

Kirjottelin kesäkuussa tänne keskeytyneen keskenmenoni jälkeen, jouduttiin lääkkeellisesti tyhjentämään. No, eipä se sitten ollutkaan sillä ohi. 3viikkoa tämän jälkeen aloin kipuilemaan ja vuotamaan. Vuoto runsastui välillä tosi paljon. Meni viikko, että suostuivat ottamaan ultraan polille. Ja siellähän oli sikiötä myöten kaikki sisällä... jouduin sitten kaavintaan, josta on nyt huomenna 2viikkoa.

Eli nyt pitäs oikeesti olla suunta oikea ja päästä pian takas yrityspuuhiin! Ei aiota odottaa niitä yksiä kuukautisia. Kaavintaa ennen ultrannut lääkäri kehotti odottamaan yhdet kuukautiset ilman selitystä, mutta toimenpiteen tehnyt lääkäri sanoi, että ei turhaan tarvi käyttää ehkäsyä ja uusi raskaus on tervetullut jos heti sattuis alkamaan. Sanoi, että sen raskauden keston määrityksen vuoksi tota odottamis ohjetta annetaan.

Täällä näytti olevan muitakin kaavinnan kokeneita keskustelussa, onko teillä kestäny jälkivuoto kuinka kauan? Ohjeessa luki, että 1-2viikkoa sais kestää ja tänää on tullut vielä sellasta haaleen ruskeaa pyyhkäsyä. Onkohan ihan ok. En haluis enää mitään vastoinkäymisiä tähän!
 
@RUSKA82 ja @Keijukuningatar Ymmärrän hyvin tuntemuksenne. Myös täällä ollut mieli välillä todella musta keskenmenon jälkeen varsinkin kun uutta raskautta ei ole alkanut ja pelko alkaa nostaa päätään, että onko jotain nyt pahasti vialla.

Nyt kun km:stä on kulunut jo useita kuukausia eikä se ihan koko ajan ole mielessä, on jopa alkanut huomioimaan myös niitä asioita, jotka elämässä on hyvin. Meillä ainakin keskenmeno syvensi ja paransi parisuhdetta ja välillä sitä oikein pysähtyy miettimään, miten ihana mies mulla oikein onkaan. Heti keskenmenon jälkeen käytiin kyllä ensin niin pohjalla, ettei mitään rajaa.

Ja vaikka se kipeää tekeekin, niin täytyy ajatella, että keskenmenolla oli jokin tärkeä tarkoitus elämässä. Ehkä sen sitten jossain vaiheessa tajuaa. Ja eikö sitä myös ole paukutettu, että keskenmenoja saavat naiset saavat myös lapsia. Eiköhän meillekin se onni vielä jossain vaiheessa suoda. <3

@mira.flower Ootko vielä testaillut? Oisko roskishaamu muuttunut jo kunnon haamuksi tai selväksi plussaksi? :love:

@Noups Ikävä kuulla epäonnistuneesta kaavinnasta! Varmasti ollut hirveää, kun kivut ja vuoto jatkui vielä pitkään kaavinnan jälkeen. :( Mutta onneksi pääsette kuitenkin viimein uuteen yritykseen! (y)
 
Kiitos @Emppuelkku :love: lääkkeellinen tyhjennys siis epäonnistui ja sitä seuras kivut ja vuotelu ja kaavinta sitten onneks toimi! :) ja kyllä tää keskenmeno ainakin vahvistaa ihmistä, jos ei muuta meinaa asiasta löytää. Ihana ajattelutapa sinulla! Meitä kanssa tää keskenmeno on miehen kanssa lähentänyt paljon ja on ollu ihana huomata, miten hän minusta huolehtii:love:

Täällä kanssa on kyllä vielä mieli musta ja hyvin maassa ajoittain... jaksaa tehdä ja touhuta ja olla positiivinen, mutta yksin illalla kotona ollessa suru ja pelot valtaavat mielen :( mies on vielä nyt reissussa kaksi viikkoa, niin oon välillä saanu illalla lietsottua itseni siihen pisteeseen asti että me jäädään lapsettomiksi. Pitää nyt kehitellä illoille jotai kivaa tekemistä, niinkuin tänään onkin tiedossa.
 
Kiitos @Emppuelkku :love: lääkkeellinen tyhjennys siis epäonnistui ja sitä seuras kivut ja vuotelu ja kaavinta sitten onneks toimi! :) ja kyllä tää keskenmeno ainakin vahvistaa ihmistä, jos ei muuta meinaa asiasta löytää. Ihana ajattelutapa sinulla! Meitä kanssa tää keskenmeno on miehen kanssa lähentänyt paljon ja on ollu ihana huomata, miten hän minusta huolehtii:love:

Täällä kanssa on kyllä vielä mieli musta ja hyvin maassa ajoittain... jaksaa tehdä ja touhuta ja olla positiivinen, mutta yksin illalla kotona ollessa suru ja pelot valtaavat mielen :( mies on vielä nyt reissussa kaksi viikkoa, niin oon välillä saanu illalla lietsottua itseni siihen pisteeseen asti että me jäädään lapsettomiksi. Pitää nyt kehitellä illoille jotai kivaa tekemistä, niinkuin tänään onkin tiedossa.

Oho, sori sekoilusta! :unsure: Kirjoitin niin nopeesti, niin meni asiat vähän sekaisin! Mutta pääasia, että nyt kaikki vaikuttaisi viimein olevan sullakin hyvin! :)

Oon vasta ruvennut opettelemaan tätä positiivista ajattelutapaa km:n suhteen, mutta yritän pitää tästä kovaa kiinni, jotta pystyn jatkamaan elämässä eteenpäin.

Täälläkin yksinäiset hetket on pahimpia. Silloin pelot pääsee valloilleen ja maalailee ties minkälaisia uhkakuvia. Pitää vaan tosiaan pitää itsensä kiireisenä ja yrittää olla märehtimättä keskenmenoa ja lapsensaantiin liittyviä pelkoja. Helpommin sanottu kuin tehty, tiiän kyllä. :D

Ja yritetään täällä ketjussa tsempata muita aina kun jollain alkaa mieli mustua! :) Kyl me täältä vielä noustaan! <3
 
Onpa @Emppuelkku mukava kuulla, että sielläkin on sumuisimmasta suosta noustu! (y) Itsekin olen monesti pohtinut, ettei km pelkästään kaikkea ikävää tuonut tullessaan. Meillä myös miehen kanssa noustiin uudelle tasolle suhteessamme, ja osaan arvostaa sitä mitä meillä jo on. Kesä on ainakin ollut aivan ihanaa aikaa perheellemme ja lähentänyt meitä paljon. :love:
Tänään ilmeisesti dpo 10. Aamulla käytin ovistestin, eikä siellä näy kuin normi haalea viiva. Joten ei ole mikään hormonikaan noussut. :unsure: Tuhruilu pitäisi siis alkaa taas ylihuomenna ja siitä uusi kierto... se onkin sitten jo 7. km jälkeen. :X3:
 
Voi ei @Emppuelkku ! Mut onneks saatii selville ja lääkkeet. Ootko miettiny jotain ennaltaehkäsevää, maitohappobakteerei tai karpalovalmisteita?

Ihan positiivinen mieli on ollu tänään, ulkona lämmintä ja lapsen kanssa kiva touhuilla. Mietin jos seuraava kierto menis tjottaillen mutta en kyl pysty :X3:

Mulla on keskenmenneet raskaudet alkaneet yk1 ja onnistunut raskaus yk4. Mites muilla?
Ja tänään tein oireiden takia digin, tulos ei raskaana. Oli pakko testaa kun oireita alko olla samoja ku viime raskaudessa ennen plussaa.. mutta isäntä on työmatkalla ollu niin tää oli vika mahollinen päivä ku plussa ois pitäny näkyy ku viimesestä talletuksesta 22 päivää. Kp 38 taitaa olla nyt. Kierrot synnytyksen jälkeen 30-40 päivää niin jospa ne menkat kohta alkais jo.
 
Voi ei @Emppuelkku ! Mut onneks saatii selville ja lääkkeet. Ootko miettiny jotain ennaltaehkäsevää, maitohappobakteerei tai karpalovalmisteita?

Ihan positiivinen mieli on ollu tänään, ulkona lämmintä ja lapsen kanssa kiva touhuilla. Mietin jos seuraava kierto menis tjottaillen mutta en kyl pysty :X3:

Mulla on keskenmenneet raskaudet alkaneet yk1 ja onnistunut raskaus yk4. Mites muilla?
Ja tänään tein oireiden takia digin, tulos ei raskaana. Oli pakko testaa kun oireita alko olla samoja ku viime raskaudessa ennen plussaa.. mutta isäntä on työmatkalla ollu niin tää oli vika mahollinen päivä ku plussa ois pitäny näkyy ku viimesestä talletuksesta 22 päivää. Kp 38 taitaa olla nyt. Kierrot synnytyksen jälkeen 30-40 päivää niin jospa ne menkat kohta alkais jo.
Mulla ei oo aikuisiällä ollu koskaan pissatulehdusta, joten ennaltaehkäisyä en oo koskaan edes ajatellu. Pitänee alottaa varmaan nyt, ettei vaan toistu. Liekö hormonihoito tai viime kuun antibioottikuuri altistanu tälle. :/

Meillä kesken mennyt raskaus alkoi yk 5. Nyt elokuun jälkeen tulee vuosi yritystä täyteen. Ja siis esikoista yritetään. Ehkä siksi olen ottanut km:n niin raskaasti. Jos olisi ollut yksi onnistunut raskaus takana ennen km:eek:a, olisi km:n ottanut todennäköisesti hieman paremmin.
 
Omaa napaa tuijottaen:Mitähän tää ny on, ku lääkkeellisestä tyhjennyksestä nyt 13vrk ja sillo vuoto kesti 5vrk ja olo ollut normaali sen jälkeen. Tänään kp 12 ja aamupissan mukana veristä vuotoa. Ihan oikeaa punaista verta. ovulaatio vai mitä? Yleensä olen ovuloinut kp 13 nii onks tää vain sattumaa... Mitään lämpöjä en oo seurannu ku otan tän kierron nyt rauhallisesti..
 
Mulla ei oo aikuisiällä ollu koskaan pissatulehdusta, joten ennaltaehkäisyä en oo koskaan edes ajatellu. Pitänee alottaa varmaan nyt, ettei vaan toistu. Liekö hormonihoito tai viime kuun antibioottikuuri altistanu tälle. :/

Meillä kesken mennyt raskaus alkoi yk 5. Nyt elokuun jälkeen tulee vuosi yritystä täyteen. Ja siis esikoista yritetään. Ehkä siksi olen ottanut km:n niin raskaasti. Jos olisi ollut yksi onnistunut raskaus takana ennen km:eek:a, olisi km:n ottanut todennäköisesti hieman paremmin.
Hei meillä on aika sama tilanne ja tausta! Meilä kans esikoinen yrityksessä, elokuun jälkeen tulee vuos yritystä. Keskenmenny raskaus tärppäs yk8. Alkuvuonna oli vielä lisäks kemiallinen/varhainen km. Voi jos ois vuos sitte tienny, että missä ollaan tässä vaiheessa... pitää yrittää nyt kans panostaa positiivisen ajatteluun ja miettiä, että tällä on ollut jo merkitys, vaikka se nyt vaikeaa onkin. Ja kyllä täältä tosiaan vielä noustaan, ja ihanaa kun täältä saa vertaistukea:love:

@RUSKA82 tuliko ihan vaa verta vai tuliko mitää hyytymiä? Tarkkailisin tilannetta ja jos verinen vuoto jatkuu/voimistuu tai tulee hyytymiä tai kipuja ym nii herkästi ottaisin hoitopaikkaan yhteyttä. Ootko vielä tehny raskaustestiä, että onko hormoni laskenu? Tosin se 4viikon kohalla suositellaan yleensä tekemään, mutta itse testailen taas aiemmin noin 3viikon kohalla :)
 
Hei meillä on aika sama tilanne ja tausta! Meilä kans esikoinen yrityksessä, elokuun jälkeen tulee vuos yritystä. Keskenmenny raskaus tärppäs yk8. Alkuvuonna oli vielä lisäks kemiallinen/varhainen km. Voi jos ois vuos sitte tienny, että missä ollaan tässä vaiheessa... pitää yrittää nyt kans panostaa positiivisen ajatteluun ja miettiä, että tällä on ollut jo merkitys, vaikka se nyt vaikeaa onkin. Ja kyllä täältä tosiaan vielä noustaan, ja ihanaa kun täältä saa vertaistukea:love:

@RUSKA82 tuliko ihan vaa verta vai tuliko mitää hyytymiä? Tarkkailisin tilannetta ja jos verinen vuoto jatkuu/voimistuu tai tulee hyytymiä tai kipuja ym nii herkästi ottaisin hoitopaikkaan yhteyttä. Ootko vielä tehny raskaustestiä, että onko hormoni laskenu? Tosin se 4viikon kohalla suositellaan yleensä tekemään, mutta itse testailen taas aiemmin noin 3viikon kohalla :)
Hei, tein raskaustestin ja ovutestin äsken. Molemmat negaa näytti.
Eli vaikuttas et raskaushormoonitaso on nyt sitte laskenut vaikka km:stä aikaa vain se 12vrk Tarviikohan mun silti käydä verikokeissa 3 vkon kuluttua (aika varattu jo). Verta oli paperissa ja ihan vähän hyytymää. Nyt ei enää oo tullu mitään vain aamulla. Seksiä on ollu toissapäivänä ja uinu olen (ku jälkivuoto oli tosiaan vain 5pv!). Ootin melkee viikon vielä varmuudella jälkivuodon loppumisen jälkeen ettei vaa tule mitään kohtu tulehdusta.. Ääh toivotaan ettei kehity jotain tästä.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä