Keskenmenon jälkeen kuumeilevat

@Momon eihän se sanonut juuri mitään... :unsure: Kysyessä sanoi, että voi vaikuttaa heikentävästi raskaaksi tuloon ja että heti pitää olla yhteydessä jos tärppää. Silloin annosta aina nostetaan kai automaattisesti. Niin ja että lääkitys aloitetaan heti, kerran on raskautumis toiveita. :whistle: Epäilen, ettei se oikein tiennyt kovinkaan paljoa koko vajaatoiminnasta. Onneksi ilmeisesti kuitenkin monella arvot tulleet huimasti paremmiksi jo muutamassa kuukaudessa lääkityksen aloituksen jälkeen! (y)
 
@Momon eihän se sanonut juuri mitään... :unsure: Kysyessä sanoi, että voi vaikuttaa heikentävästi raskaaksi tuloon ja että heti pitää olla yhteydessä jos tärppää. Silloin annosta aina nostetaan kai automaattisesti. Niin ja että lääkitys aloitetaan heti, kerran on raskautumis toiveita. :whistle: Epäilen, ettei se oikein tiennyt kovinkaan paljoa koko vajaatoiminnasta. Onneksi ilmeisesti kuitenkin monella arvot tulleet huimasti paremmiksi jo muutamassa kuukaudessa lääkityksen aloituksen jälkeen! (y)
Ok. Mun kokemuksella yleislääkärit ei kovin paljoa tiedäkään. Hyvä että sait lääkkeet. Raskautta yrittävälle ideaalitarvot on jonkunverran viitearvoa alemmat.
 
Kokemuksia? Eli ku ootte saanu km ja sit on ollu kuukautiset nii monesko kiertopäivä kuukautiset alko ekas kierros ja sit se tärkein mikä oli kiertopäivä kk jälkee ku ovuloitte?

Mulla ny km jälkee kiertopv 27 ja verisiä klönttejä tuli aamupissassa. Kk alkamassa. Mutta vaik oon niitä kovasti toivonu alkavaksi niin nyt tajusin, et jos ovu on niinkuin ennenkin kiertopäivinä 13-14 nii mun mies on just sillon työreissulla. Eli mies ei oo kotona kiertopäivinä: 12-15!!!! Nyt rukoilkaa et mun kuukautiset ei ala vielä viikonloppuna!! Pointti täs mun kirjoittelussa on se, et vaikka kk tulis nyt ajallaan niinkuin ennenkin (kp28) nii voiskohan ovis tullakkin myöhemmin!? Pikkusen epätoivoista tää mun kirjoittaminen... Toivottavasti ymmärsitte jotain tästä..
 
@mira.flower Pysy sit kovana, jos lääkäri on sitä mieltä, että viiterajojen sisällä mut yläpäässä oleva tsh-arvo on hyvä, esim. jos arvo on 3-4. Raskautta yrittävillä arvon tulisi olla huomattavasti alempi. Mulla tsh oli viimeksi 2 ja sitä pidettiin hyvänä, mut ei olis haittaa, jos vähä vielä laskisin.

@RUSKA82 Mulla ekat menkat tuli km jälkeen vasta kp 40 ja ovis oli vasta kp 28. Kierto venyi normaalista n. viikolla. Toinen kiertokin oli vielä huomattavasti normaalia pidempi. Jos sulla ei oo vuoto yltyny menkkavuodoksi, niin voihan olla, että vasta ovuloit ja siksi tulee vuotoa?

Ja simpathan säilyy kuitenki monta päivää naisen sisuksissa, joten voihan silti onnistua, jos mies on poissa kotoa juuri oviksen aikaan. :)
 
@Emppuelkku @mira.flower
Mulla useampi lapsi ja aina olen raskautunyt suht pian. Nyt 8 kk takana ja 2 keskenmenoa. Kilpirauhasarvot ollut hiukan alle 4.
Nyt ne on vihdoin saatu alle 2. Lapsettomuusklinikan lääkäri juuri sanoi että olisi hyvä olla alle 2.5 jos raskautta toivoisi. Ja nyt katsellaan ilman sen ihmeellisempiä hoitoja josko tärppäis kun arvot vihdoin oikeat.
Aika toki näyttää kuinka käy.
 
Tänne onkin tullut uusia kirjoittelijoita. Pahoittelut kaikille keskenmenoistanne :cry:

@SagaSofia Mäkin silloin mietin, että menisikö varhaisultraan kätilölle, kun on edullisempi, mutta sitten miehen kanssa mietittiin että mennään kuitenkin lääkärille siltä varalta, että jos on jotain epäselvää tai häikkää, niin lääkäri voi tehdä tarvittaessa lähetteen. Ja niinhän siinä sitten kävi, ettei sydänääniä löytynyt ja sain lähetteen sairaalaan. Jos uudelleen tulen raskaaksi niin haluan kyllä silloinkin mennä ehdottomasti varhaisultraan. Mutta ensi kerralla menisin jollekin toiselle lääkärille. Lääkäri oli ihan ok, mutta nyt vaan yhdistän sen lääkärin keskenmenoon. Mulla oli myös ensimmäinen raskaus ja keskenmeno selvisi 7+ viikolla. Sikiö oli menehtynyt noin viikkoa aikaisemmin.

Tosi kurja, ettei ole kerralla tyhjentynyt @Marlen !

Te joilla on ollut kilppariarvot korkeat (ainakin @mira.flower @Momon ), oliko teillä ollut jotain oireita jotka viittasivat siihen? Ehdottiko lääkäri, että se testataan vai miten se tuli testattu? Multa ei ole koskaan varmaan testattu. Haluaisin, että nyt alettais selvittää onko jotain vikaa kun yli vuosi ollaan yritetty vauvaa ja saldona yksi keskenmeno viime keväänä.
 
Me mennään kans ens kerralla ultraan joskus rv 8, edellisestä käytiin, mutta tästä tm raskaudesta ei ja selvisikin vasta rv12. Nyt odottelen, että joku joskus katsois onko tyhjentynyt vaiko eikö. Tylsää tämän homman pitkittyminen, luulin jo, että nätisti olis ohi. Tosin hb oli niin matala, että sille pitikin jo tehdä jotain ja samalla hoitui se täällä.

@Minji luulisi, että kilppariarvot olisi helppo saada otatettua? Ihan vaikka tk-lääkäriltä lähete?
 
@Marlen Toivottavasti et joudu siellä sairaalassa kauaa odottelemaan!

Olen menossa ensi viikolla terveyskeskuslääkärille, mutta pelkään että se ei suostu tekemään mitään testejä, vaan sanoo, että tule uudelleen kun on mennyt vuosi keskenmenosta. Kun aina puhutaan, että tutkimuksia voi aloitella vuoden yrittämisen jälkeen, mutta mietin, että nollaako toi keskenmeno ajan laskemisen? Täytän kohta 33 vuotta, niin ei tässä haluaisi turhaan odotella.
 
@Marlen ne sinun vuodot olivatkin vähän oudon kuuloiset ja siksi varoittelinkin aiemmin. Toivottavasti nyt olisi viimein kaikki tullut jo pihalle! (y) Hirveän kauaa en vuotojen kanssa enää odottelisi jos eivät ota nyt loppuakseen. (n)

@Minji itseasiassa pyysin lääkäriltä lähetteen labroihin muista syistä, koska arvelin, etteivät ne halua lapsettomuus asioissa vielä tehdä yhtään mitään. :sneaky: Vointini on tosin heikentynyt koko ajan. Ihme turvotuksia, väsymystä, mieliala oireita, univaikeuksia, päänsärkyä yms. Lopulta sain masennus diagnoosin ja kehoituksen psykologille. Ja noi labrat laittoi kun pyysin. Sanoin, ettei pariin vuoteen ole katsottu ja olisi hyvä niitä nyt taas tsekkailla. Ja näinhän sieltä sitten löytyi se ihan hurjasti noussut TSH arvo! :eek: Se selittänee myös nuo kaikki muut oireet.
 
Mulla oli siis sen pahan tyhjäyspäivä jälkeen vuodot jo niin vähäiset, että ajattelin tyhjentyneen hyvin. Viikko siitä yhtäkkinen todella runsas vuoto, yritettiin lääkkeillä tyhjätä, mutta loppusiivous tehtiin sellaisella uudella imaisutekniikalla, jossa ei tarvi limakalvoja vahingoittaa eikä tarvinnut nukutusta eikä humautusta. Ja on tosiaan ultrattukin ja pitäis olla ny siisti. Jos tästä vähitellen taas kuntoutumaan! Toivotaan, että limakalvot pian paranee ja kierto lähtee käyntiin!
 
@Minji mulla on ollut lääkitys kilpirauhasen vajaatoimintaan jo usean vuoden. Silloin pyysin myös itse lähetteen labraan tk lääkäriltä. Oireina hiusten oheneminen, väsymys ja "tyhmä ja laiska olo"...Noh tuota jälkimmäistä en tosin lääkärille sanonuto_O
Mulla siis nostettu lääkitystä pikkuhiljaa mutta vasta nyt n. 3 vuoden jälkeen arvot kunnossa...
 
Tuo kilppariasia on kyllä niin helposti testattavista ja hoidettavissa, että luulis sellaisen saavan pyytäessä!

Milloin olette alkaneet hakemaan ovulaatiota km jälkeen? Tänään siis imutyhjäys tehty. Olikos se niin, että niin kauan kun hcg koholla niin ovista ei todennäköisesti tule? Täällä kehoitettiin myös yhdet menkat odottamaan.
 
@Momon onpas kauan jouduttu lääkkeitä vekslaamaan! :eek: Voihan nyt helv...! Itsellä kun voi olla ihan vastaavanlainen rumba edessä. :cautious: Eikä tässä oikein olisi aikaa montaa vuotta saada arvoja kuntoon. :cry:

@Marlen no juu, pitäisi olla kyllä kohdun jo tyhjä! :LOL: Onpahan ainakin varmistettu. Itsellä km jälkeinen kierto kesti 31 päivää. Sen jälkeen kierto ollut 29 ja 28 päivää. Ovis tullut siinä 16. päivän kohdilla. Nyt näyttää tosin kierto tasaantuneen tuohon 27 päivään, jolloin ovis onkin kp 14. Mutta suht tasaisesti kuitenkin. (y)
 
JEEEEEE!!!! !! !!!!
Menkat alkoi.   :ROFLMAO::LOL:(y)
En ois koskaan tajunnu et mikä fiilis tästäkin voi tulla. :D
Kaavinnasta 10 päivää. Normikierrosta (28) jäljessä vain 3 päivää (31). Ihan käsittämätöntä. Tiiän et te tajuutte! :)
Tekis mieli hehkuttaa kaikille :ROFLMAO: mut päätettiin miehen kanssa olla nyt kertomatta mistään mitään kellekään, ennenkö kaikki on lähemmäs varmaa.
 
Joo kyllä tänne on tullu useempi uusi vauvasta haaveilija. Pahoittelut keskenmenosta teille.

@TiuhtijaViuhti17 onnittelut menkoista! Piähän kunnon menkkabileet.

Mie täällä oottelen kunnon menkkoja. Pientä kunnon punaista veristä vuotoa tulee välillä, mut ei oo vielä kunnon vuotoa. No ei haittaa, siirtyypähän tuleva ovukin ehkä miehen työreissun yli ja näin pääsemme yrittämään kun sen aika on. Nyt kiertopv 30/28.. Jospa ne sielä alkais...
 
@mira.flower joo kyllä on itseänikin turhauttanut. Toisaalta olisi pitänyt käydä erikoislääkärillä niin asia olisi saattanut aiemmin jo selvitä. Lääkitystä nostetaan ainakin mun kohdalla olleiden yleislääkäreiden puolesta kovin vähän kerrallaan ja toki se kai on suosituskin.
Mutta ei kaikilla onneksi näin. Toivon parempaa tuuria ja jos epäilet niin ota erikoislääkärin yhteys.(y)
 
@TiuhtijaViuhti17 hei! Vähänkö hienoa! Muistan miten odotin itsekin tuota hetkeä. Nyt sitten pääsee vihdoin asiaan! :LOL:

@RUSKA82 eiköhän ne sieltä kohtapuoliin jo ala! (y)

@Momon mulla on kahden kuukauden päästä uudet labrat. Silloin lääkäri meinasi, että annosta nostetaan. Kun se pitää aina aloittaa niin pienellä annostuksella. Nythän syön 50mikrog. Ja jotenkin ajattelin, että kahden kuukauden välein sitä annosta nostettaisiin aina 25mikrog kerrallaan. Siihen asti, että arvot ovat tavoitelukemissa eli TSH 1-2. Mutta eikö se aina menekään niin? :eek: Miten sinulla nuo annosnostot ovat menneet?
 
@mira.flower Minä aloitin 25 enkä muistaakseni edes joka päivä ottanut.. Ja sitten lisätty joillekin päiville 25 lisää. Esim 4 pv/vk 25 ja 3 pv/vk 50.
Lähtöarvo mulla oli tsh 9.5. Mutta kaikkihan me olemme yksilöitä ja vaste lääkkeelle on eri. Jälkikäteen harmittaa kun en ollut itse aktiivisempi ja toisaalta tk:ssa lääkäri oli tyytyväinen jos tsh oli 4 tienoilla vaikkei vointi ollut hyvä. Eikä se tue raskautumisyritystä.
 
Mulla tuli vähän lomalla pidettyä taukoa täältä vahingossa, hyvä oli kyllä jättää vähän stressiä kierron palautumis ja raskautumis asioista vähemmälle :)

Pahoittelut kaikille, jotka ovat joutuneet keskenmenon kokemaan! Tosi rankan kuuloisia tarinoita :( onneksi on vertaistukea saatavilla täällä!

Ja mielenkiintoinen tuo kilpirauhas asia. Itselläni on tsh ollut pari kertaa mitattuna eka ihan joku 0,1 viitearvon yli ja sitten 3-4 välissä, en muista tarkkaa lukua. Kiitos kun kirjoittelitte aiheesta! Nyt alko pelottaa, jos ei raskaudukaan uudelleen tai raskautuu mutta menisikin taas kesken tuollaisen asian vuoksi :( kuinkakohan saisi labralähetteen keploteltua itselleen :D

Joku täällä kyseli, että missä ajassa pääsee lapsettomuushoitoihin, jos vuoden yritykseen lukeutuu keskenmeno. Ja nollaantuuko mittari keskenmenosta ja pitää taas vuosi yrittää? Samaa olen nimittäin itse miettinyt, osaako tähän joku vastata :) itse en kommenteista vastausta nähnyt, saattoi mennä ohikin. Pääsisiköhän tutkimuksiin sillä verukkeella, että on ollu tiputteluongelmaa, epäsäännölliset kierrot ja se tsh:kin saattaa olla liian korkea... ja mihin pitää soittaa julkiselle, että pääsiskö tutkimuksiin, terkkariin/neuvolaan/muualle?

Täällä siis kkm todettu 10+0, lääkkeellinen tyhjennys 15.6 joka epäonnistui ja kaavinta 18.7 (kaavintaan pääsy pitkittyi, kun eivät meinanneet uskoa, ettei kohtu ole oikeasti tyhjentynyt). Nyt rtesti näytti 3vkoa kaavinnasta vihdoin negatiivista ja bongasin oviksen oireilla ja testeillä. Tänään 5dpo. Ovis hyödynnettiin, odotukset ei oo kyllä korkealla, että kuukautisia enemmänkin odotellaan.
 
Moikka kaikille!
Oon ollut pidemmän aikaa hiljaa. Kaavinnan jälkeen elämä mennyt usvassa, opetellessa elämään ja nauttimaan asioista uudelleen.
Päätettiin, että uusi vauva saa koittaa matkaa meidän kanssa heti kun on valmis. Ehkäisy ei oo ollu käytössä siis kaavinnan jälkeen ja seksi palasi kuvioihin heti jälkivuodon loputtua (7-9pvä). Nyt jos lasketaan jälkivuodon eka päivä kuukautisten ekakd päiväks, niin täytyis alkaa menkat än yy tee nyt.
En tiedä vain milloin kannattaa testata, kun kaavinta takana.. onko teillä kokemuksia kaavinnan jälkeen heti raskautumisesta ja sen testaamisesta? Kuukautisia kun saa ilmeisesti kaavinnan jälkeen odotella jopa 8vko?
 
@ipanassu pahoittelut, että olet kanssa kaavintaan joutunut! :( täällä sama tilanne. Kaavinnan jälkeen ei ehkäisyä, uudella raskaudella lupa tulla jos on tullakseen (toivoisin sitä uutta raskautta kyllä heti jo kovin). Mulla 4viikkoa kaavinnasta ovulaatio bongattu (viime ke) ja jos normi luteaalivaihe pitää paikkaansa olisi menkat alkamassa, kun kaavinnasta on 6viikkoa ja 1päivä. Ajattelin testata raskautta, niin kuin normistikin testaisin eli joku 10-11dpo. Eli mulla ainaki meni normi kierronpituuden yli tää heti kaavinnan jälkeisten menkkojen tuleminen. Onko sulla ollut mitään ovulaatioon viittaavia oireita, joista pystyisi päättelemään milloin menkat on tulossa? :)
 

Yhteistyössä