Keskenmenon jälkeen kuumeilevat

Hmmm... Mulla kans alko tänään joku tiputtelu vuoto, koskaan ennen ei oo ollu tämmöstä.
Mulla siis jälkivuoto kesti 4vk vaihtelevasti. Välillä tuli enemmän ja välillä väheän verta ja välillä oli päiviä, ettei tullut mitään.
Mutta oletin tämän kaiken olevan sitä jälkivuotoa.
Sitten oli reilu peri viikkoa ettei tullut mitään vuotoa.
7vk jälkeen alkoi taas vuoto oletin niiden olevan ensimmäiset kk.
Nyt siis pitäisi olla kp 11 tai 12 ja alkoi ruskea tuhruvuoto..
Taitaa olla kroppa vielä hiukan sekaisin..

Mutta näköjään muillakin samaa vaivaa. Ärsyttävää..
vaikuttaakohan tuo miten ovikseen, jos siis olis ollut tullakseen nyt?
No eipä sillä, että muutenkaan halut olis tällä hetkellä kovin korkeella, taitaa jotain vatsatautia/flunssaa puskee päälle..
 
@kosmo sitä ovis-asiaa tässä pohdin itsekin. Olen nyt yrittänyt tikuttaa, mutta toistaiseksi aika haaleita viivoja on tullut. Nyt menossa kp 13 ja tuossa kierrossa, josta raskauduin ja joka meni kesken, sain ovisplussan kp 14. Silloin tosin taustalla oli pitkä hormonaalinen ehkäisy ja kaikki hormonitoiminta taatusti tasaisempaa kuin nyt keskenmenon jälkeen, eli en odota että ovis yhtä pian kuitenkaan tulisi. Odotellaan ja jatketaan tikuttelua!

Osaako kukaan muuten sanoa marketin PregCheck-ovulaatiotestien herkkyydestä? Verrattuna Raskauskeijun One Stepiin niistä tulee kyllä todella paljon vahvempi viiva, ja onestepit nettisivujen mukaan 20 mlU. Niillä olen aiemmin onnistunut oviksen kerran bongaamaan, mutta mielenkiinnosta olen kokeillut nyt samalla tuota toista merkkiä. Tuo pc vaikuttaisi paljon herkemmältä, mutta onko mahdollista että tuota herkempiä testejä edes on? Eli toisinsanoen onko myös onestep ovistestien herkkyys kusetusta, ne raskaustestithän ei tunnetusti ole niin herkkiä kun väittävät...
 
Minulla on ollut tuota samaa tiputtelua km jälkeen. Meni ohi joidenkin kiertojen jälkeen, mutta aika kauan sitä kesti... :cautious: Johtuu ilmeisesti tuosta keltarauhashormonin vähyydestä. Ikinä aiemmin tällaista tiputtelu ongelmaa ei ole ollut. Minulla tietysti tuo kilppari vaikutti varmasti myös. Silloinhan monesti kärsitään keltaraushormonin vähyydestä, vaikka muuten sitä onkin sitten liikaa verenkierrossa. o_O Monimutkaista?! :LOL:

@kosmo onpas hurjia kokemuksia! Suuret pahoittelut! :cry: Yllättävän positiivisesti jaksat kuitenkin katsoa eteenpäin. :rolleyes: Vaikka ihan varmasti olet aivan riekaleinakin ollut... :oops:

@Emppuelkku eikö monesti kemiallisen jälkeen tule se pysyvä plussa!? (y) Aika varma, että joko tästä tai seuraavasta se tulee! :love:

@Keijukuningatar oletko ikinä saanut apuja tuon pitkän kierron kanssa? Vai oliko se vain yksittäinen kierto km jälkeen? Ajattelin, kun monesti puhutaan, että pitkien kiertojen ongelmana saattaa olla ovuloimattomuus... :unsure:

@Minji tuo suunnitelma kuulostaa hyvältä! (y) Hyvinhän sitä voi aloitella yksityisen puolella ja jatkaa sitten takaisin kunnalliselle. Samat avut saa kuitenkin molemmilta. Hinta ja aika vain on erit. :barefoot:

@Marlen tuohon on varmaan mahdoton vastata. Mutta eiköhän se selviä tässä muutaman päivän sisällä! :LOL:
 
Mulla sairaalatyhjennyksen jälkeen vuoto kesti vain vajaan viikon ja tuo tämän päivän vuoto oli hyvin niukka. Pitänee henkisesti valmistautua noihin tiputteluihin.

Itse oon suosiolla nyt ostanut digi ovistestejä, kun oon niin huono tulkitsemaan.
 
Oli miten oli, tänään tuli molempiin testeihin selkeä ovulaatioplussa! Huojentavaa, että samana kiertopäivänä kun myös aiemmin, eli kierto tuntuu tasantuneen heti tyhjennyksen jälkeisten ensimmäisten kuukautisten myötä. Tai ainakin nyt tuo hormoni on selvästi koholla, toivotaan että myös itse ovulaatio tapahtuu...

Hurjaa miten tunteet heittelee pettymyksestä innostumiseen kun välillä tuntuu jo toivottomalta eikä kroppa ollenkaan omalta... Tsemppiä kaikille!
 
Voi ei @kosmo , pahoittelut! Tosi rankka kokemus ollut teillä :cry: paljon voimia!

@SagaSofia mä oon kokenut raskauskeijun onestepit ihan hyviksi, mutta joskus sain niillä tosi epäselvää melkeen positiivista ja käytin sit muistaakseni just pregcheckiä siinä rinnalla varmistamaan oviksen ja sillä sai sitten selkeää plussaa :) Mutta muuten on onestepit toimineet ihan hyvin mulla. Pc:n sivuilla sanotaan ovistestien olevan erittäin herkkiä, mutta ei kerrota sitten tarkemmin kuinka herkkiä (n) hyvä, että sait selkeää plussaa testeihin (y) toivottavasti tästä oviksesta tärppää! Ja täällä samanlaisia ristiriitaisia fiiliksiä on ollut.

Täällä nyt 11dpo ja testit näyttää negaa, viime raskaudessa sain jo 11dpo selkeää hailuraa haamua. Lupaavia raskauteen viittaavia oireita on tässä ollut, mutta johtuu sitten varmaan ihan muusta ne oireet (n)Vielä on toki toivoa, mutta varaudun jo vaan menkkoihin ja yk1 keskenmenon jälkeen starttaisi sitten. Toistaalta hyvä tieten et kierto starttaa mutta olisin niin toivonut raskautta jo heti:cry:
 
Itsestä ainakin tuntuu, että alkaa olemaan varautunut koko ajan niihin huonoihin uutisiin ja ens kerralla uskaltaa varmaan luottaa raskauteen vasta rakenneuä:n jälkeen!

Raskaustestistä en pystyny tänä aamuna enää tihrustaa viivaa, jee! Liuotin samalla ovistikun & digin, haalea viiva tulee, ei hymynaamaa digistä eli nyt sitten ovista metsästelemään!
 
  • Tykkää
Reactions: mira.flower
Mä kärsin pco sta ja sehän aina hankaloittaa ovistestien tekoo, en oo koskaan tainnu saada kunnon plussaa, hymynaamaa tai mitään muutakaan kokeilemiini testeihin.
Kokeilut onkin jäänyt vaan muutamaan kiertoon.
Nyt mietinkin pitäisiköhän taas kokeilla muutama kierto, miltä ne näyttäis.

Itsekin toivoin, että josko uusi raskaus olisi alkanut heti. Vaikka tiesinkin, että mulla oli raskaus jo niin pitkällä, että varmasti menee hetki, että mikään toimii taas kunnolla.
Ja nytkun mennään ekaa oikeaa kiertoa sen jälkeen, olenkin miettinyt että ehkä ihan hyväkin, jos kroppa saa rauhassa palautua muutaman kierron ennen uutta raskautta.

En muuten tiedä miksi kutsuisin keskenmenoani. Kun toisaalta ei vielä puhuta kohtu kuolemasta, kun ei ollut yli 20vk. Mutta toisaalta taas keskenmenokin tuntuu itsestä väärältä sanalta kuvaamaan tätä.
Mutta en myöskään mielelläni puhu synnytyksestä, koska se taas sattuu liikaa..
Joten älkää ihmetelkö jos kutsun sitä vähän epämääräisesti o_O

Moni on kommentoinut yllättävän positiivista asennettani, mutta kyllä mulla vaan on huonot päiväni ja vuosien aikana ylipäätään olen huomannut, kuinka helppoa on katkeroitua toisille, jopa läheisille.
Ja joskus jopa hävettää omat negatiiviset tunteet toisten vauva/raskaus iloa kohtaan.
Joten yritän niinä huonoinakin päivinä muistuttaa itseäni siitä, että ne asiat mille en itse mitään voi ei parane niitä märehtimällä.
Eteenpäin on vaan katsottava vaikka :poop:sataa niskaan :cautious:

Ja vaikka olemassa olevat lapset ei korvaa menetettyä vauvaa on niistä tukea ja niiden takia kesällä oli jaksettava nousta sängystä vaikka teki mieli sinne jäädä..
Meillä nuorin on 1v8kk joten aika pieni hänkin vielä :love:

Ja katsotaan tilannetta sitten uudestaan, jos ja kun täällä vielä pääsiäisenä kirjottelen, niin voi olla että positiivinen asenteeni on unohtunut aikaa sitten :whistle: :ROFLMAO:
 
Mites muuten @joulutoive ja @Kumiankka1 jakselevat? Niin ja @henttis ! Vai plussasitteko jo? (n) Ei millään muista. :LOL:

Pitäisikö meidän aloittaa uusi ketju minne merkattaisiin esim. nimimerkki, ikä, milloin yritys aloitettu, milloin keskenmeno/t oli, miten pitkään yritystä sen jälkeen ja mahdollinen plussaus? :rolleyes: Pysyisi paremmin perässä paljonko meitä täällä kirjoittelee ja ketä kaikkia täällä on! :) Mitäs mieltä olette?
 
Mites muuten @joulutoive ja @Kumiankka1 jakselevat? Niin ja @henttis ! Vai plussasitteko jo? (n) Ei millään muista. :LOL:

Pitäisikö meidän aloittaa uusi ketju minne merkattaisiin esim. nimimerkki, ikä, milloin yritys aloitettu, milloin keskenmeno/t oli, miten pitkään yritystä sen jälkeen ja mahdollinen plussaus? :rolleyes: Pysyisi paremmin perässä paljonko meitä täällä kirjoittelee ja ketä kaikkia täällä on! :) Mitäs mieltä olette?

Täällä ainakin kannatetaan ehdotusta! :)(y)
 
@mira.flower joo uusi ketju tai sitten lista tähän ketjuun jota päivitellään ja roikotetaan mukana?
Kysyit olinko saanut koskaan apuja pitkiin kiertoihin. Kerran sain keltarauhashormonikuurin kun lopetin e-pillerit yli 10v sitten eikä kuukautisia tullut kuukausiin. Sitten kierto jatkui pitkänä ja epäsäännöllisenä. Nyt reilu pari vuotta sitten ennen esikoista kierrot 31-69 ja raskauduin heti kun ehkäisy jätettiin. Se oli kemiallinen tai aikainen rv5 km ja sen jälkeen 5kk päästä plussasin esikoisesta. Eli ovulaatio tapahtui tuolloin ainakin parissa kierrossa. Apuja ei ehditty gyneltä hakemaan. Nyt kuukautiset alkoivat kun esikoinen oli 1v5kk vanha ja heti tulin jälleen raskaaksi. Ja meni kesken ja siitä on nyt 9vk. Nyt tunnen ovulaation, ennen esikoista en tuntenut mitään. Apuja en saa pitkään kiertoon tällä hetkellä vaikka menisin gynelle koska imetän.

Aikamoista. Kuume on kova ja nyt tuntuu että ehkä voisi jälleen tärpätä, optimistinen olen!
 
Menkat alkoi kp 33! Eli vain 2-5 päivää myöhässä näin kaavinnan jäljiltä. Nyt ens kierrosta katellaan jos tärppäis.. vähän menee menot ristiin miehen kanssa, mutta ripä tuo ovulaatiokaan kovin säännöllinen oo ollu! Toiveikkaina ollaan :) !
 

Yhteistyössä