Keskenmenon jälkeen kuumeilevat

Voi @Ann33 kiitos lohduttavasta viestistä! Hyvin sain kiinni siitä mitä tarkoitit. Ja noinhan se asia juuri onkin. Ikinä en ole ennen juuri laskenut kiertoja, tikuttanut ovista tai kuumeillut muutenkaan sen hirveämmin. Tuon km jälkeen löysin vasta tällaiset sivutkin :LOL: Eipä ollut hajuakaan aiemmin, että jossain ihmiset kuumeilevat oikeasti tällä tavalla! Ja nyt olen itse jonon jatkona :p

@joulutoive no nythän pääset kunnolla jännäilemään! Tästä se kierto lähtee ja toivotaan, että tuo hyviä uutisia :love: Meinaatko tikutella tässä kierrossa ovista vai mennä ilman?

@misu74 onpa ihanaa kuulla tuollaista kannustuspuhetta :) Ihan varmasti saa aikaan jokaiselle pienen toivonkipinän tulevasta. Sulla alkaa varmaan jo olla tuskaista ison mahan kanssa, ja h-hetki lähellä (y)
 
Päätin että ensi viikon perjantaina teen raskaustestin. Silloin on 29/28-30. Tottakai jos kuukautiset ei aikaisemmin ala. Laitoin tänään viestiä miehelle, että kyllä mulla aika varma olo on. Se on sitten toinen asia, pysyykö mukana. Tähän kiertoon verrattuna viime raskauskierron ovulointia en huomannut ollenkaan. Nyt olin viikon verran vatsa kipeänä. Sen jälkeen mulla on ollut se polttava tunne oikealla puolella, jossa aikaisempi alkio oli kiinni. Mikä on hämmentävää koska veikkaan ovuloineeni vasemmalta ja vasemmallakin paineen tuntua. Nyt kun on reilu viikko ovuloinnista, kävellessä vähän sattuu joka askeleella vatsaan. Tänään on valkovuotoa tullut paaaljon ja vatsaa turvottaa. Seuraavaksi pitäisi alkaa rintojen arkuus jos menee samalla kaavalla.

Onkohan tämä ihan tyhmää luetteloa omia tuntojaan :D no viikon verran vielä saa jännittää mitä sen tuo tullessaan. Mutta edelleen on pelottavan rauhallinen olo raskauden suhteen. Tyyntä myrskyn edellä? :p
 
Hei kaikille.
Tulen tänne uutena käyttäjänä kun tuntuu että jonnekin on pakko purkaa ajatuksia.
Meillä on kaksi lasta ja kolmas raskaus sai alkunsa marraskuussa hyvin helposti. Nt-ultrassa 2.2 kuitenkin todettiin sikiön sydämen pysähtyneen muutamaa päivää aikaisemmin. Sain heti silloin mifegynen ja viikonlopun jälkeen tehtiin lääkkeellinen tyhjennys. Siitä tulee maanantaina kuusi viikkoa. Neljän viikon jälkeen raskaustesti oli edelleen positiivinen ja hcg mitattiin, 42. Viikko myöhemmin hcg 17. Vuotoa kesti noin 5,5vko ja nyt vieläkin muutaman kerran päivässä tulee pyyhkiessä. Vuoto väheni alun jälkeen ja oli viikot 3-4 jo niukkaa, kunnes taas tuli viisi päivää runsasta vuotoa. Lääkäri puhelimessa epäili että oli ensimmäiset kuukautiset, joten tästä lähdin laskemaan uutta kiertoa. Näin ollen tyhjennyksen jälkeinen kierto olisi ollut 31pv, normaalisti minulla lyhyt kierto 22pv. Nyt on siis ehkä kp 10 ja oon testaillut ovista, vielä ei ole löytynyt. On tää kyllä niin raskasta....
 
Hei kaikille.
Tulen tänne uutena käyttäjänä kun tuntuu että jonnekin on pakko purkaa ajatuksia.
Meillä on kaksi lasta ja kolmas raskaus sai alkunsa marraskuussa hyvin helposti. Nt-ultrassa 2.2 kuitenkin todettiin sikiön sydämen pysähtyneen muutamaa päivää aikaisemmin. Sain heti silloin mifegynen ja viikonlopun jälkeen tehtiin lääkkeellinen tyhjennys. Siitä tulee maanantaina kuusi viikkoa. Neljän viikon jälkeen raskaustesti oli edelleen positiivinen ja hcg mitattiin, 42. Viikko myöhemmin hcg 17. Vuotoa kesti noin 5,5vko ja nyt vieläkin muutaman kerran päivässä tulee pyyhkiessä. Vuoto väheni alun jälkeen ja oli viikot 3-4 jo niukkaa, kunnes taas tuli viisi päivää runsasta vuotoa. Lääkäri puhelimessa epäili että oli ensimmäiset kuukautiset, joten tästä lähdin laskemaan uutta kiertoa. Näin ollen tyhjennyksen jälkeinen kierto olisi ollut 31pv, normaalisti minulla lyhyt kierto 22pv. Nyt on siis ehkä kp 10 ja oon testaillut ovista, vielä ei ole löytynyt. On tää kyllä niin raskasta....
Pahoittelut keskenmenosta :cry: ei sitä oikein voi sanoin kuvailla mitä kaikkea nainen joutuu käymään läpi, oli sitten kyse raskaudesta tai keskenmenosta. Ja kaikkiin vaiheisiin kuuluu omat hyvät ja raskaat tuntemuksensa.
Täällä ollaan kaikki samoilla viivoilla; toipumassa, haaveilemassa ja piinailemassa.
 
@Vilmalotta suuret pahoittelut :cry: ja paljon voimia asian käsittelyyn. Varmaan todella järkyttävää kuulla tuossa kohtaa raskautta sikiön menehtyneen. Juuri, kun ensimmäinen kolmannes alkaisi olla takanapäin. :( Täällä voit purkaa ajatuksia vapaasti. Ketään ei tuomitse. Siitä tämä onkin aivan ihana ryhmä!

Omaa napaa: Välillä käyn edelleen aika syvissä vesissä ajatusten kanssa. Tuntuu, että olen märehtinyt omaa km jo ihan tarpeeksi kauan, mutta edelleen se on mielessä päivittäin. Asia saisi olla jo loppuun käsitelty! :cautious: Aloin kutomaan pieniä villasukkiakin, vaikka ei niillä ole edes käyttäjää, ainakaan vielä :whistle: Mies vähän ihmetteli kenelle sukkia oikein kudon :oops: Enhän minäkään sitä tiedä, toivon vain :love:
 
@mira.flower ja @Vilmalotta pahoittelut keskenmenostanne. Toipuminen vaatii aikaa ja välillä tuntuu että kyllä tämä tästä helpottaa ja asiaa ei enää muistele, kunnes taas tipahetaan alas. Mutta joka kerta surun käsitteleminen on helpompaa. Itselle ne negatiiviset r-testit ovat niitä pahimpia tiputtajia, vaikka mies jaksaakin tukea ja sanoa että vastahan se km oli, että sekin vaatii oman aikansa ennen kuin elimistö on valmis uuteen raskauteen ja jokaiselle tuo aika on yksilöllinen.

Km jälkeen en tikutellut ovista, ei ollut mitään tuntemuksia. Seuraavassa kierrossa ovis normaalisti kp17, mut tärppi ei käynyt. Nyt menossa dpo14 ja menkkoja odottelen ke, mulla luteaalivaihde kestää sen 16vrk. Tissit hieman kipeät ollut pari päivää, testit negoja, kunnes tänään, haamu/viivanpaikka mamin testiin (ei herkkä), kirottu onestepin herkkä nega. Kuvaa en osaa liittää mukaan, yritän testailla mistä onnistuu..
 
Tässä on viikonloppuna vatsalla oikealla tuntunut välillä sykkivää kipuilua. Joka päivä ollutkin jotain kipuja alavatsalla ja munasarjojen kohdilla, mutta nyt siirtynyt selkeästi vain toiselle puolelle. Voisiko siellä tapahtua jotain? Tissitkin on nännien ympäriltä olleet arat viikonlopun ajan. Eilen loppui ovulaatiotikut, eikä S-Marketissa ollut niitä. Joten nyt ei ole niitäkään enää kaapissa. Tänään pitää kyllä hakea Prismasta lisää. :barefoot: Vaikka niiden ostaminen onkin jotenkin hiukan noloa ja vaivaannuttavaa. :ninja: Huomaan, että kauppareissulla piilottelen pakettia, ja mieluiten käytän itsepalvelukassaa, ettei tarttis sitä pakettia esitellä :oops: Ja toivon, että luulevat sen olevan raskaustesti :LOL: Postipaketti olisi ehkä vähemmän vaivaannuttavaa :whistle: No, tänään käyn taas häveliäästi ja huomaamattomasti hakemassa paketin :LOL:
 
Mulla tuntui eilen illalla, että jotain vaaluu housuun. Olin ihan varma, että verenvuoto alkoi taas, mutta ei ; sitkeää limaa :LOL: voisikohan ovis alkaa lähestyä. Aamulla testi oli edelleen negatiivinen, hieman kyllä eilisestä tummempi. Siemen kyllä kylvettiin kun isompi lapsi on kerhossa ja pienempi nukkuu (y)
 
Pahoittelua keskenmenosta @Vilmalotta, ei voi edes käsittää mitä tunteita siellä käydään läpi. :(

@Ensikatse minä en nää valitettavasti mitään kun tiirailen koneelta, mutta jos livenä näkyy niin eiköhän lie haamu. :)

Täällä alkoi lopulta menkat, wuhuu!! Km seuraava kierto oli siis 36 pitkää ja piinaavaa päivää. Tuntui kun kivi olis tippunut harteilta, mutta mikäs kivi se jysähtikään, kun nyt pitäisi uskaltaa aloittaa uudelleen yrittämistä. Pelottaa että vuosi taas vierähtää.. nooohh...
Mitenkäs nuo limat menee oviksen aikoihin, onko siihen jotain yleispätevää kaavaa? :D Ja onko kellään kokemusta digitaalisesta ovistestistä? En tiedä pitäiskö tilata niitä vaan kaappiin, aina kun on tilannut uuden satsin niin on tärppi käynyt, oiskoon siitä apua.
Nyt kp 4, ajattelin alkaa tuota vehnänalkioöljyä käyttää urakalla. :)
 
Pahoittelua keskenmenosta @Vilmalotta, ei voi edes käsittää mitä tunteita siellä käydään läpi. :(

@Ensikatse minä en nää valitettavasti mitään kun tiirailen koneelta, mutta jos livenä näkyy niin eiköhän lie haamu. :)

Täällä alkoi lopulta menkat, wuhuu!! Km seuraava kierto oli siis 36 pitkää ja piinaavaa päivää. Tuntui kun kivi olis tippunut harteilta, mutta mikäs kivi se jysähtikään, kun nyt pitäisi uskaltaa aloittaa uudelleen yrittämistä. Pelottaa että vuosi taas vierähtää.. nooohh...
Mitenkäs nuo limat menee oviksen aikoihin, onko siihen jotain yleispätevää kaavaa? :D Ja onko kellään kokemusta digitaalisesta ovistestistä? En tiedä pitäiskö tilata niitä vaan kaappiin, aina kun on tilannut uuden satsin niin on tärppi käynyt, oiskoon siitä apua.
Nyt kp 4, ajattelin alkaa tuota vehnänalkioöljyä käyttää urakalla. :)
Se on ihana tunne kun kuukautiset vihdoin alkaa. Enpä olisi uskonut että vauvahaaveissaan joskus iloitsee kuukautisista :D Mä en tiedä testauksesta mitään, kunhan fiilistelen että oot päässyt seuraavaan vaiheeseen :)
 
@Ensikatse paljon onnea! :love: On tuo vaan niin hienoa. Toivottavasti kaikki menee nyt niin kuin kuuluukin! (y)

@Ann33 onko vielä mitään tuntemuksia suuntaan tai toiseen?

On: tänään alkoi hiukan tuhruttamaan jo! Joten eiköhän ne sieltä pikkuhiljaa ala kunnolla (y) Hirveät hormonaaliset oireet ollutkin tässä viimeisen viikon. Tunteet heitelleet aivan järjettömästi. Voisi kaikki hymiöt lisätä tähän :LOL: Ihan kuin alkuraskauden tunnemyllerryksiä käynyt läpi :unsure: Oletteko muut huomanneet tällaista? Minä ainakin pistän nämä hormonien piikkiin :sneaky:
 
@Ensikatse paljon onnea! :love: On tuo vaan niin hienoa. Toivottavasti kaikki menee nyt niin kuin kuuluukin! (y)

@Ann33 onko vielä mitään tuntemuksia suuntaan tai toiseen?

On: tänään alkoi hiukan tuhruttamaan jo! Joten eiköhän ne sieltä pikkuhiljaa ala kunnolla (y) Hirveät hormonaaliset oireet ollutkin tässä viimeisen viikon. Tunteet heitelleet aivan järjettömästi. Voisi kaikki hymiöt lisätä tähän :LOL: Ihan kuin alkuraskauden tunnemyllerryksiä käynyt läpi :unsure: Oletteko muut huomanneet tällaista? Minä ainakin pistän nämä hormonien piikkiin :sneaky:
En osaa yhtään sanoa :D Vatsaa edelleen polttelee ja vatsaa turvottaa. Perjantaina on kohtalon päivä tuleeko itkun päivä ilosta vai surusta :) En uskalla ajatella etukäteen, sillä molemmat vaikuttavat. Joko tässä mennään pohjan kautta seuraavaan kiertoon tai sitten aletaan ihmettelmään raskauden kanssa mitäs tällä kertaa käy.

Mulla on valtavat tunne-erot. Toki nyt on paljon työstressiä mikä saattaa purkautua itkuna. Mutta huomaan että jotain on tapahtunut kun tunteilen lähes joka päivä.
 
Täällä lähti käyntiin ensimmäinen kierto km jälkeen kp2! Vihdoinkin! :D Nyt muuten vuotaa aikas kivuliaasti ja kirkkaan punaista, runsasta vuotoa. Eilen tuli niin fläsäreitä keskenmenon vuodosta. Jotenkin hajukin oli paha illalla, mutta nyt tuoksuu ihan normi menkkavuodolta. Ihme juttuihin sitä kiinnittääkin huomiota :whistle: Nyt luulisi pikkuhiljaa helpottavan nuo vatsan jomotukset km jäljiltä, kun kohtu tyhjenee lopullisesti. Tuosta hajusta päätellen olisi veri ollut siellä jo jonkin aikaa muhimassa. :confused: Tästä alkaa siis ekat mahdolliset tärppikierrot! Nähtävästi km jälkeen minulla ei tullut edes ovulaatiota, tai ainakaan en sitä saanut kiinni. 20 päivää ehdin sitä jo metsästämään :eek:
Mieskin vaikutti tyytyväiseltä, että kierto saatiin käyntiin. Sanoikin, että nyt pitääkin n*ssia usein, jotta saadaan vauva taas aluilleen :LOL: Hänellä on juhannuksena päivystys, ja pilke silmässäkulmassa ilmoitti, että minähän voin olla silloin hällä kuskina, kun en voi raskauden takia mitään ottaa :love: Näin minäkin kovasti toivon, että asia olisi :rolleyes:
 
Täälläkin alkoi viikonloppuna uusi kierto, yk3 km:n jälkeen. Ekat kaksi kiertoa olivat ihan saman mittaiset, 29 päivää (km oli jo viikoilla 5+2-3, testit haalistuivat reippaasti jo ennen vuodon alkua). Oli kyllä aika kurja lauantai, kun eka menkkapäivä osui just tm-raskauden keskeytyksen vuosipäiväksi ja aiemmin samalla viikolla julkisti yksi kaveri raskausuutisen.

Nyt taas vähän parempi mieli ja valmistaudutaan jo "pupuilemaan" ahkerasti pääsiäisviikolla :p.

Tsemppiä @Ann33 jännäilyyn, ja @mira.flower ja @henttis uuteen kiertoon!
 
Viimeksi muokattu:
Mulla hajoo pää :confused: vuoto oli poissa neljä päivää ja taas on vuodellut koko viikon. Huomenna tulee SEITSEMÄN viikkoa siitä kun kkm huomattiin ja otin mifegynen, maanantaina siis 7 viikkoa vuotanut. Onneksi nyt jo polille otettiin tosissaan ja pääsen huomenna tutkittavaksi.
 
@Lallastiina meillähän kierrot aika samoissa km jälkeen. Toivottavasti seuraava ei alkaisikaan :rolleyes: Katse juurikin tuohon pääsiäiseen niin voi tuota pupujen toimintaa matkia ja koittaa niistä ottaa mallia tämän lisääntymisen kanssa :p

@Vilmalotta ei ole todellista, että noin kauan jouduit odottamaan! Ja vasta nyt tehdään asialle jotakin :eek: Niin olisin varmasti itsekin ihan hajoamispisteessä! Voi nyt :poop: Toivottavasti löytävät vihdoin ratkaisun tuohon vuotamiseen ja pääsisit eteenpäin. Saisit käsiteltyä km loppuun edes fyysisesti!

@Ann33 tunteiden heittelyt kuulostavat hyvältä, vaikka aika rasittavia ovatkin :LOL: Itse kävin myös Tyksissä tämän km tiimoilta, ja täytyy antaa naistenpolille isot plussat! Todella kannustavaa ja empaattista käytöstä sain sieltä kaikilta. Ja mahdollisuus olisi saada myös tukea henkiseen toipumiseen. Olin kyllä positiivisesti yllättynyt :)

On: kp 3 käynnissä ja vuotelu himmaillut jonkinverran. Yleensä loppuu viiden tai kuuden päivän jälkeen. Eiköhän tästäkin suosta vielä nousta (y)
 
@Lallastiina meillähän kierrot aika samoissa km jälkeen. Toivottavasti seuraava ei alkaisikaan :rolleyes: Katse juurikin tuohon pääsiäiseen niin voi tuota pupujen toimintaa matkia ja koittaa niistä ottaa mallia tämän lisääntymisen kanssa :p

@Vilmalotta ei ole todellista, että noin kauan jouduit odottamaan! Ja vasta nyt tehdään asialle jotakin :eek: Niin olisin varmasti itsekin ihan hajoamispisteessä! Voi nyt :poop: Toivottavasti löytävät vihdoin ratkaisun tuohon vuotamiseen ja pääsisit eteenpäin. Saisit käsiteltyä km loppuun edes fyysisesti!

@Ann33 tunteiden heittelyt kuulostavat hyvältä, vaikka aika rasittavia ovatkin :LOL: Itse kävin myös Tyksissä tämän km tiimoilta, ja täytyy antaa naistenpolille isot plussat! Todella kannustavaa ja empaattista käytöstä sain sieltä kaikilta. Ja mahdollisuus olisi saada myös tukea henkiseen toipumiseen. Olin kyllä positiivisesti yllättynyt :)

On: kp 3 käynnissä ja vuotelu himmaillut jonkinverran. Yleensä loppuu viiden tai kuuden päivän jälkeen. Eiköhän tästäkin suosta vielä nousta (y)
Mä olin kans TYKSissä ja täältä myös kaikki peukut polille. Kaikki hoidettiin todella hyvin mun osalta. Tukea tarjottiin monesta eri suunnasta ja hoitajat olivat empaattisia.
 
@Vilmalotta suuret tsempit sinne! Onneksi pääset pian tutkimuksiin!!

Siis mistä näitä vauvauutisia riittää? Tulee joka tuutista, väkisin jää niiden alle vaikka yrittäisi ajatella mitä. Tänään meidän vauva olisi "turvallisilla vesillÄ" ja olisi 12+0. Ehkä sekin vetää mieltä vähän apeammaksi. Ainakin on noussut semmonen tarmo, että meillehhän tulee se vauva vielä, toivottavasti.:(
 
Pahoittelut keskenmenosta @Vilmalotta :cry: onneksi pääset tutkittavaksi, olisin itsekin tuossa tilanteessa vaatinut päästä. Näyttää olevan paikkakuntakohtaista miten hoidetaan jälkihoito näissä :(

Onnittelut @Ensikatse :love: ihania uutisia!

Tavallaan sitä voisi onnitella kaikkia keillä on uusi kiertokin alkanut km jälkeen o_O Itse ainakin olen jo epätoivon partaalla tän pitkän kierron vuoksi. Kp 39 eikä oo ovista vielä tullut. Nyt alkaa olla jomotusta oikealla alavatsalla ja muitakin merkkejä että voisi tullakin, mutta ei mikään oikein ole mennyt tässä km jälkeen kuten olin toivonut.

Kävin hcg tarkistuttamassa tiistaina ja se oli laskenut normaaliin että ei ainakaan ole siitä kiinni enää. Otin nyt epätoivoissani greippimehunkin käyttöön sittenkin, mutta olen juonut sitä vasta tämän viikon ja vain pienen lasin päivässä. Oikeasti varmaan pitäisi vain osata rentoutua.

Tsemppiä @Ann33 piinailuun!
 
Pala istukkaa oli jäänyt kohtuun ja tiistaina se poistetaan, aluksi koittavat tähystyksellä ja jollain vesisuihkulla (?), jos ei toimi niin kaavitaan. Oikeasti eniten harmittaa hukkaan heitetty aika, taas pitää odottaa menkkoja että voi yrittää uudelleen. Eli ei ainakaan vauvaa 2018 :cry:
 

Yhteistyössä